Sari la conținut

istoria motociclismului in militie, politie


nick ymh
 Share

Postări Recomandate

Salutare la toata lumea!

Inainte de a crea acest topic am verificat tot ce se putea pe net si nu am reusit sa gasesc mare lucru.Mai mult, am solicitat celor de la revista Pentru Patrie ajutor insa nu am primit nici un feed back pana acum.

Intentionez sa fac un material despre istoria motociclismului in randul fortelor de ordine din cele mai vechi timpuri (militie sau politie) de la inceputuri pana in zilele noastre.Daca pentru perioada de dupa 1990 mai sunt ceva informatii pentru perioada de dinaninte ...nimic.

Rog pe toti motociclistii pasionati sa posteze orice material (fotografii, articole etc.) despre motociclismul in randul fortelor de ordine.

Va multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

acolo e alta mancare de peste

 

din ce am inteles ar fi vorba despre modele care au echipat fortele de ordine - militie, armata, jandarmerie, sau cum s-or mai fi numit ele de cand sunt si motociclete pe drumuri

 

eu as fi interesat de alea de securitate, diplomati etc. alea scumpicele de care nu prea se apropia nimeni in afara de cei de la varf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Armata, vb de perioada belica si inter, a avut R12, GnomeRhone, Zuendapp KS600, DKW, alte capturi de razboi.

Militia a avut Ural, BMW R26, R60/5.

Directia a V/Securitatea a avut BMW R27, R 50 (care au mers si la Militie) R60/5 si cateva R75/5.

Politia a avut/are BMW R80RT, R850RT, R1100 RT.

Jandarmeri a avut Mobra, Jawa, acum are Honda NTV Deauville.

SPP a avut, dupa Revolutie, ceva Yamaha sau Honda, nu mai stiu.

Mesaj completat

Lolo, topicurile nu au nimic in comun.

Mesaj completat

Nick, poate te ajuta si topicul asta.

moto din armata romana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meletia a avut ,pe vremea copilariei mele,si M-uri.Nea Ionel era meletian,era vecinul nostru si pentru o plimbare cu motorul pana la colt si inapoi,noi,cei mici ,spalam utilajul cu mult sarg.Si ce repede mergea!

SPP,pe partea de excorta speciala ,poseda Honda Paneuropean 1300 ST.Ma intalnesc mereu cu ei si ne salutam cu respect,asa cum se cuvine intre motociclisti.Bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de informatii.Mi-ar fi de mare folos si ceva foto sau linkuri pe articole.

 

Lolo am vizionat si topicul mentinut de tine, inainte de a deschide acest topic, dar nu am gasit nimic folositor pentru materialul ce urmeaza sa-l fac (informatiile sunt cu caracter general).

 

Am incercat sa gasesc colectii de Pentru Patrie de dinainte de 1990 pentru a scana ceva fotografii dar am esuat si in aceasta tentativa.

Daca cineva stie pe cineva si poate sa le transforme in digital ar fi extraordinar. Sunt dispus sa onorez aceste eforturi!

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meletia a avut ,pe vremea copilariei mele,si M-uri.Nea Ionel era meletian,era vecinul nostru si pentru o plimbare cu motorul pana la colt si inapoi,noi,cei mici ,spalam utilajul cu mult sarg.Si ce repede mergea!

SPP,pe partea de excorta speciala ,poseda Honda Paneuropean 1300 ST.Ma intalnesc mereu cu ei si ne salutam cu respect,asa cum se cuvine intre motociclisti.Bunu.

 

Se scrie escorta si nu excorta,analfabetule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Armata, vb de perioada belica si inter, a avut R12, GnomeRhone, Zuendapp KS600, DKW, alte capturi de razboi.

Militia a avut Ural, BMW R26, R60/5.

Directia a V/Securitatea a avut BMW R27, R 50 (care au mers si la Militie) R60/5 si cateva R75/5.

Politia a avut/are BMW R80RT, R850RT, R1100 RT.

Jandarmeri a avut Mobra, Jawa, acum are Honda NTV Deauville.

SPP a avut, dupa Revolutie, ceva Yamaha sau Honda, nu mai stiu.

Mesaj completat

Lolo, topicurile nu au nimic in comun.

Mesaj completat

Nick, poate te ajuta si topicul asta.

moto din armata romana

 

 

Se pare ca ti-ai facut temele :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Armata, vb de perioada belica si inter, a avut R12, GnomeRhone, Zuendapp KS600, DKW, alte capturi de razboi.

Militia a avut Ural, BMW R26, R60/5.

Directia a V/Securitatea a avut BMW R27, R 50 (care au mers si la Militie) R60/5 si cateva R75/5.

Politia a avut/are BMW R80RT, R850RT, R1100 RT.

Jandarmeri a avut Mobra, Jawa, acum are Honda NTV Deauville.

SPP a avut, dupa Revolutie, ceva Yamaha sau Honda, nu mai stiu.

Mesaj completat

Lolo, topicurile nu au nimic in comun.

Mesaj completat

Nick, poate te ajuta si topicul asta.

moto din armata romana

 

uiti de MZ-urile cu care erau dotate posturile de politie si politia rutiera la unele inspectorate in perioada comunista. La Calarasi, de exemplu, Mz-ul a fost in dotare cam pana in 1995.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nick daca nu ai nicio informatie despre perioada de dinainte de 90, de ce vrei sa scrii despre asa ceva? Informatiile noastre sa-ti scrie tie materialul cand tu esti un neinitiat? Mdea sunt rau dar pentru a scrie un material adevarat si bine documentat in primul rand ai tu niste informatii solide si apoi apelezi la arhive (nu la vreo revista gen Pentru Patrie).

 

Securitatea a avut Dnepr 650-uri de diferite feluri toate atasate, si Militia a avut cateva Dnepr asta pentru ca au aparut in revistele vechi Moto Life cateva cioperite si se mentiona ca aveau aceasta origine. Armata a avut Dnepr intrucat a scos la licitatie cel putin 1 pe care am vazut-o, nimic spectaculos.

Armata de asemenea a avut Mobre, mai multe care au fost licitate pana acum 1 an de la mai multe unitati militare si Jawe. A avut si CZ350 fiindca iar am vazut una cu ochii mei.

 

Pana la urma in perioada comunista f posibil ca practic toate marcile vremii sa fi fost folosite si in Militie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nick daca nu ai nicio informatie despre perioada de dinainte de 90, de ce vrei sa scrii despre asa ceva? Informatiile noastre sa-ti scrie tie materialul cand tu esti un neinitiat? Mdea sunt rau dar pentru a scrie un material adevarat si bine documentat in primul rand ai tu niste informatii solide si apoi apelezi la arhive (nu la vreo revista gen Pentru Patrie).

 

Securitatea a avut Dnepr 650-uri de diferite feluri toate atasate, si Militia a avut cateva Dnepr asta pentru ca au aparut in revistele vechi Moto Life cateva cioperite si se mentiona ca aveau aceasta origine. Armata a avut Dnepr intrucat a scos la licitatie cel putin 1 pe care am vazut-o, nimic spectaculos.

Armata de asemenea a avut Mobre, mai multe care au fost licitate pana acum 1 an de la mai multe unitati militare si Jawe. A avut si CZ350 fiindca iar am vazut una cu ochii mei.

 

Pana la urma in perioada comunista f posibil ca practic toate marcile vremii sa fi fost folosite si in Militie.

 

Nu am incercat sa dezvolt in ce modalitate voi scrie materialul.Doar nu crezi ca voi folosi doar informatiile (informatii care trebuie verificate si coroborate cu fotografii si arhive) pe care le obtin aici pentru a scrie materialul.....Nici un post nu are trimitere la un articol sau o fotografie.Singurele arhive la care cu siguranta nu o sa am acces sunt cele din cadrul Ministerului de Interne, astfel m-am orientat spre surse accesibile. Materialele publicate in revista Pentru Patrie sau altele de genul asta au la baza o documentare pe srhive de interior(MAI).

 

Multumesc oricum de informatii. Segmentul pe care vreau sa-l abordez este doar Politie, Militie si ce o fi fost de dinainte.De fapt vreau sa stabilesc cand a fost motorizata pentru prima data Militia , ce unitati si ce motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

In 1981/82, eram singurul copil pasager intr-un camion cu prelata dela CAP pregatit pentru excursie, cu chefli veseli, faceam turul unui sfert de tara. Treaba e ca am campat pe o zona declarata ca rezervatie cu vegetatie de stepa, si a aparut militia si i-a luat carnetul soferului. Dar noi aveam 2 soferi, si ne-am continuat drumul cu singurul care mai avea carnetul. Dar din cand in cand eram opriti de motopolitisti care verificau soferul, sa-l prinda pe cel fara acte ca a condus, numai ca nu a fost cazul. Tot ce tin minte e ca totdeauna era o motocicleta cu carene albe, de politie, cu semnalizare, girofar si antena radio.

Oare au importat din RDG motocicletele de politie din seria TS250/F sau ETZ250/F (F=Funkrad, Funk=radio emisie/receptie). Aveau si alti producatori din blocul estic serii dedicate de politie?

 

Zona era Vatra Dornei - Suceava.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Aran, nu ne mai incanti si cu alte foto motomilitienesti?

 

Da :D

In acelasi context al primei foto ( vizita lui Nixon), cu aceeasi motociclisti foto 2 august 1969

Cota:43-1969

 

Observati in prima foto in plan indepartat,printre limuzine si o "broscuta"...militia a avut in dotare si VW "broasca" intr-o anumita perioada.

 

si tot moto-militieni din " directia 5" trupa cu vechime serioasa directia asta 5 :P foto 3... podul din zona de Nord a Bucurestiului in august 1970

Cota 83-1970

post-56000-1288007217_thumb.jpg

post-56000-1288007497_thumb.jpg

Editat de Aran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da :D

In acelasi context al primei foto ( vizita lui Nixon), cu aceeasi motociclisti foto 2 august 1969

Cota:43-1969

 

Observati in prima foto in plan indepartat,printre limuzine si o "broscuta"...militia a avut in dotare si VW "broasca" intr-o anumita perioada.

 

si tot moto-militieni din " directia 5" trupa cu vechime serioasa directia asta 5 :P foto 3... podul din zona de Nord a Bucurestiului in august 1970

Cota 83-1970

 

Salutare Aran,

 

Extraordinare fotografii!!!!

 

Dupa ce am cautat in colectia Pentru Patrie 1987-1992 si am comandat online 3 "almanahe" Pentru Patrie eram un pic dezamagit in sensul ca nu am gasit fotografii sau alte materiale consistente din care sa alcatuiesc o cronica a ceea ce a fost motociclismul in militie/ politie....

Multumesc mult de fotografii (multumesc si lui Mihai!)

Daca mai aveti ar fi super...

Onorez un sprit la Piatra Neamt sau la vreun festival viitor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...