Sari la conținut

Ulei de motocicleta speciall?


Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P
Da asa e, dar lam ine imi cam consuma, pierde ulei si deasta ziceam, mereu trebe sa completez...

 

Oare ce ulei e mai bun cand ai garnituri semeringuri mai uzate si scapari de ulei ? Ma gandeam la mineral, dar nu am mai gasit mineral de moto, de auto nu mai pun, nu sa intamplat nimic, dar nu are rost sa stau cu ganduri :)

Acum am pus ulei silkolene moto si imi cam patineaza ambreajul, inainte am avut motul 5100 ester si mergea bine.

 

Nu ma prea lasa inima sa pun orice in motor :)

 

 

nu-ti patineaza de la ulei, patineaza ca e uzat. eu folosesc silkolene in toate motoarele, ma impac foarte bine cu el. incearca un aditiv anti-scurgere de ulei mai rasarit, liqui-mily. dar sa nu te astepti la minuni, doar reduce un pic scurgerile. garniturile, semeringurile si rulmentii tot trebuiesc schimbati. daca nu schimbi si rulmentii o sa se duca repede semeringurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 199
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu-ti patineaza de la ulei, patineaza ca e uzat. eu folosesc silkolene in toate motoarele, ma impac foarte bine cu el. incearca un aditiv anti-scurgere de ulei mai rasarit, liqui-mily. dar sa nu te astepti la minuni, doar reduce un pic scurgerile. garniturile, semeringurile si rulmentii tot trebuiesc schimbati. daca nu schimbi si rulmentii o sa se duca repede semeringurile.

 

O sa caut acel aditiv, trebuie schimbati, dar eu nu ma complic, am discuri noi, dar nu am reusit sa dau ambreajul jos sa le schimb :)

Deci e bun uleiul asta silkolene... Poate nu imi patina inainte ca am avut ulei cu ester, o sa caut data care vine tot cu ester :) Imi patineaza in 4a cand dau brusc de acceleratie si la deal cand dau gaz mai brusc....

Editat de laur26
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg cu Motul 5100 10W40 ester si e super (desi cam scump). Inainte nu eram pretentios la uleiuri si bagam din ala romanesc SuperLub 15W40 pana m-am lamurit cum sta treaba cu el (consumam mai multa benzina, motorul era mai lenes la accelerari bruste, dimineata pornea mai greu etc).

Daca vreti sa va protejati motoarele, e preferabil sa bagati in ele lubrifianti specializati. Toamna si primavara bagati uleiuri multigrad nu mai mari de 10W40, daca vreti sa porniti mai usor dimineata si sa scutiti electromotorul si bateria de eforturi inutile (desigur, conditia e sa aveti si compresie buna).

Dupa cum probabil stiti, litera "W" vine de la "Winter" dupa clasificarea SAE (Society of Automotive Engineering), si cu cat aceasta e mai mica, cu atat uleiul este mai performant in conditii de mediu rece (de exemplu,vascozitatea mai slaba permite ridicarea mai rapida din baia de ulei). Nu uitati si ca vascozitatea cinematica a uleiului trebuie sa aiba o valoare cat mai mica daca doriti performanta de la motorul vostru (uleiurile 0W30, 5W30, 5W40 au o vascozitate cinematica de 3.8 mm cubi/s la 100 de grade C, in timp ce 10W40 sare de 4.1 mm cubi).

 

Cat despre diferenta dintre uleiurile auto si moto, parerea mea e ca merge si un ulei auto, insa numai daca e de calitate. De exemplu, un ulei BMW 0W30 se preteaza excelent la un moto 4T.

 

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna. de la inceput precizez ca nu doresc sa intru in polemica cu nimeni. eu am aproape 35000km facuti cu vulcanul meu numai cu ulei de masina 10w40. cel putin deocamdata e totul ok: cutia schimba impecabil, nu consuma gram de ulei, pornirea la rece din prima. schimbul de ulei il fac de obicei intre 6-7000 km. asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi multi nu o sa isi schimbe conceptiile , vreau sa va dau niste informatii reale.

 

Interesat fiind de subiect si citind zeci de threaduri , am intrebat un profesor de la IMST ,sectia tribologie si uleiuri . Raspunsul ?

 

In ziua de azi 99.9% din uleiuri folosesc acelasi tip de aditivi. Nu numai asta , dar la aceiasi vascozitate toate uleiurile ce respecta standardele sunt ABSOLUT identice.

 

Un ulei "moto" are , asa cum a zis cineva acum cateva pagini maxim un aditiv de presiune diferit. Face o diferenta ? Persoana pe care am intreba nu a putut sa imi raspunda concret. Nu s-a facut nici un studiu , dar in cel mai bun caz isi va pastra proprietatiile cativa km in plus. Considerand ca uzura acestuia este provocata aproape exclusiv de temperatura si uzura mecanica (frecare) , nu va face o diferenta sesizabila.

 

In plus , uleiurile "full" sintetice sunt pur marketing. Nu exista un ulei full sintetic. Singura parte "sintetica" dintr-un ulei sunt aditivii - pulberi foarte fine de grafit , molibden si in unele cazuri tungsten. Toate sunt semi-sintetice. Sper sa luminez cateva capete cu acest lucru. Uleiul mineral NU poate fi full sintetic. Este o fractiune de petrol aditivata.

 

In concluzie , atata timp cat uleiul are vascozitatea recomandata si este schimbat la un interval adecvat , nu a fi nici o diferenta daca veti cumpara un ulei de doua ori mai scump. Platiti doar marketingul produsului , nimic mai mult.

 

Mi'e greu sa comentez fiecare aberatie scrisa in acest post savant, doar am bolduit'o pe cea suprema. :alcy:

 

I would even suggest waiting until 10,000 miles (16,000km) before using it in most engines subjected to normal use. Until then, you’re best to use an inexpensive but branded mineral oil.”

Normal, trebuie sa-si vanda si ei GTX'urile, nu?

Interesant este de stiut data la care respectivul a facut acea declaratie, in ziua de azi motoarele cam vin rodate. Masina mea a venit din fabrica cu ulei full sintetic ester Fuchs 0w-30 (fostul Silkolene auto), ar trebui sa cred ca cei de la Honda sunt cretini sau sa ma astept sa nu se rodeze niciodata? Am un amic dilibaur cu acelasi model de masina si i'a facut rodajul 50 de metri pana a iesit pe poarta dealerului dupa care a rupt'o numai in limitare la 8200rpm. Acuma masina are 67000km si motorul merge absolut excelent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi'e greu sa comentez fiecare aberatie scrisa in acest post savant, doar am bolduit'o pe cea suprema. :alcy:

e suficient sa reperezi "detalii" cum ar fi tungsten in loc de wolfram ca sa-ti dai seama cum sta treaba :laugh:

 

Normal, trebuie sa-si vanda si ei GTX'urile, nu?

Interesant este de stiut data la care respectivul a facut acea declaratie, in ziua de azi motoarele cam vin rodate. Masina mea a venit din fabrica cu ulei full sintetic ester Fuchs 0w-30 (fostul Silkolene auto), ar trebui sa cred ca cei de la Honda sunt cretini sau sa ma astept sa nu se rodeze niciodata? Am un amic dilibaur cu acelasi model de masina si i'a facut rodajul 50 de metri pana a iesit pe poarta dealerului dupa care a rupt'o numai in limitare la 8200rpm. Acuma masina are 67000km si motorul merge absolut excelent.

ce stiu eu e ca in manualul de la Suzuki scrie cum se face rodajul. pe de alta parte nu stiu citi oameni au nervii sa respecte procedura si totusi nu crapa masinile si motoarele asa de des.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Darkwrath are partial dreptate. Multe uleiuri sintetice sunt de fapt derivate din titei. Adica poli-alfa-olifine. Diesterii se adauga ca detergent si pentru ca impiedica deteriorarea garniturilor din cauciuc din motor - deci dublu ester nu e mare fasaiala, este doar o nisa de marketing bine exploatata. Este drept ca sinteticele de motor sunt modificate, nu doar aditivate, aici nua re dreptate Darkwrath.

Pur sintetice sunt o alta clasa de uleiuri - poli-alchil, poli-glicoli pt cutii de viteze foarte solicitate. Doar ca astea nu se pot amesteca cu uleiurile de motor din pacate.

E mult mai greu sa ungi o transmisie decat un motor - ungere hidrodinamica VS ungere cvasistatica> tehnic e mai simplu dar ca performate mai slab la transmisie.

E drept ca multe motorete au cutie si motor in aceeasi ungere dar cutia de viteze la moto nu este extrem de solicitata, cuplurile transmise sunt mici.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PAO sunt grupa IV, nu sunt rafinate din petrol cum e grupa III (hidrocracate). Iar Esterii mai au si proprietati polare, se "lipesc" de metal si mentin pelicula, spre deosebire de uleiurile conventionale care se scurg complet in baie.

 

Mai jos niste info despre uleiuri.

 

 

 

All oils are comprised of basestocks and additives. Basestocks make up the majority of the finished product and represent between 75-95%.

 

Not all basestocks are derived from petroleum, in fact the better quality ones are synthetics made in laboratories by chemists specifically designed for the application for which they are intended.

 

Basestocks are classified in 5 Groups as follows:

 

Group I

 

These are derived from petroleum and are the least refined. These are used in a small amount of automotive oils where the applications are not demanding.

 

Group II

 

These are derived from petroleum and are mainly used in mineral automotive oils. Their performance is acceptable with regards to wear, thermal stability and oxidation stability but not so good at lower temperatures.

 

Group III

 

These are derived from petroleum but are the most refined of the mineral oil basestocks. They are not chemically engineered like synthetics but offer the highest level of performance of all the petroleum basestocks. They are also known as “hydrocracked” or “molecularly modified” basestocks.

 

They are usually labelled/marketed as synthetic or semi-synthetic oils and make up a very high percentage of the oils retailed today.

 

Group IV

 

These are polyalphaolefins known as PAO and are chemically manufactured rather than being dug out of the ground. These basestocks have excellent stability in both hot and cold temperatures and give superior protection due to their uniform molecules.

 

Group V

 

These special basestocks are also chemically engineered but are not PAO.

 

The main types used in automotive oils are diesters and polyolesters. Like the group IV basestocks they have uniform molecules and give superior performance and protection over petroleum basestocks. These special stocks are used in all aviation engines due to their stability and durability. Esters are also polar (electro statically attracted to metal surfaces) which has great benefits. They are usually blended with Group IV stocks rather than being used exclusively.

 

 

 

It is common practice for oil companies to blend different basestocks to achieve a certain specification, performance or cost. The blending of group IV and V produces lubricants with the best overall performance which cannot be matched by any of the petroleum basestock groups.

 

So to expand upon the above, I will now explain what group 3, 4 and 5 are all about:

 

Group 3 = Hydrocracked synthetic, molecularly converted mineral oil.

 

“HYDROCRACKED” (HC) or MOLECULARLY CONVERTED (MC) BASESTOCKS

 

There are many petroleum oils available on the market that are so pure and refined, they can now be passed off as synthetics.

 

Petroleum oil basestocks can be put through a super-extreme refining process called

 

“hydrocracking”. These are extremely high performance petroleum basestocks, but they are not truly synthetic the way that most people understand the term and will not necessarily perform to the same level as a premium synthetic oil like PAO (poly alfa olefins) or Esters.

 

Hydrocracking involves changing the actual structure of many of the oil basestock molecules by breaking and fragmenting different molecular structures into far more stable ones. This results in a basestock which has far better thermal and oxidative stability as well as a better ability to maintain proper viscosity through a wide temperature range - when compared to a typical mineral basestock.

 

SYNTHETIC HYDROCARBONS or POA’s (Poly Alpha Olefins)

 

These are, in effect, very precisely made equivalents to the most desirable mineral oil molecules. As with esters, they work very well at low temperatures, and equally well when the heat is on, if protected by anti-oxidants. The difference is, they are inert, and not polar.

 

PAO’s work best in combination with esters. The esters assist load carrying, reduce friction, and cut down seal drag and wear, whilst the PAO’s act as solvents for the multigrade polymers and a large assortment of special compounds that act as dispersants, detergents, anti-wear and oxidant agents, and foam suppressants. Both are very good at resisting high-temperature evaporation, and the esters in particular will never carbonise in turbo bearings even when provoked by anti-lag systems.

 

Esters

 

All jet engines are lubricated with synthetic esters, and have been for 50 years, but these expensive fluids only started to appear in petrol engine oils about 20 years ago. Thanks to their aviation origins, the types suitable for lubricants work well from –50 degC to 200 degC, and they have a useful extra trick.

 

Due to their structure, ester molecules are “polar”; they stick to metal surfaces using electrostatic forces. This means that a protective layer is there at all times, even during that crucial start-up period. This helps to protect cams, gears, piston rings and valve train components, where lubrication is “boundary” rather than “hydrodynamic”, i.e. a very thin non-pressure fed film has to hold the surface apart. Even crank bearings benefit at starts, stops or when extreme shock loads upset the “hydrodynamic” film.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant este de stiut data la care respectivul a facut acea declaratie, in ziua de azi motoarele cam vin rodate. Masina mea a venit din fabrica cu ulei full sintetic ester Fuchs 0w-30 (fostul Silkolene auto), ar trebui sa cred ca cei de la Honda sunt cretini sau sa ma astept sa nu se rodeze niciodata? Am un amic dilibaur cu acelasi model de masina si i'a facut rodajul 50 de metri pana a iesit pe poarta dealerului dupa care a rupt'o numai in limitare la 8200rpm. Acuma masina are 67000km si motorul merge absolut excelent.

 

 

Motoarele noi vin intr'adevar "pre"-rodate iar cele cu cilindrii glazurati cu nikasil schimba mult datele problemei si probabil necesita o abordare complet diferita. Eu as lua in consideratie "recomandarea" anterioara mai degraba pentru rodajul motoarelor dupa reparatii capitale...

 

Pe de alta parte metoda "rodajului" in sine este un alt subiect foarte controversat, poate chiar mai disputat decat cel al "celui mai bun ulei", foarte multe voci sustinand ignorarea recomandarilor producatorilor in favoarea "metodei" folosite de amicul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E nostim cum sunt promovate uleiurile aditivate cu diesteri avand cu "arospace origins" si cu moleculele "polare" care protejeaza came, segmenti, cuzineti, etc. gandindu-ma ca "jet" engines n-au nici pistoane, nici distributie, nici biele, arbori cotiti, etc. :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Multe uleiuri sintetice sunt de fapt derivate din titei. Adica poli-alfa-olifine. Diesterii se adauga ca detergent si pentru ca impiedica deteriorarea garniturilor din cauciuc din motor - deci dublu ester nu e mare fasaiala, este doar o nisa de marketing bine exploatata...

 

Citeste ce a scris "strumfu", in special paragrafele cu grupele... si apoi ar fi bine sa faci o mica pauza.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E nostim cum sunt promovate uleiurile aditivate cu diesteri avand cu "arospace origins" si cu moleculele "polare" care protejeaza came, segmenti, cuzineti, etc. gandindu-ma ca "jet" engines n-au nici pistoane, nici distributie, nici biele, arbori cotiti, etc. :alcy:

 

Iar te pripesti!

 

Motoarele cu reactie nu au pistoane, biele... etc., insa navetele spatiale contin milioane de alte mecanisme, foarte solicitate, care necesita ungere in imponderabilitate.

Mesaj completat

Sa fac pauza? De ce? Nu mai f00mez :laugh:

 

... pai in acest caz cred ca ma (re)apuc eu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar Esterii mai au si proprietati polare, se "lipesc" de metal si mentin pelicula, spre deosebire de uleiurile conventionale care se scurg complet in baie.

 

Cand desfac distributia la masina sau motociclete piesele sunt unse, exista film de ulei adica. Nu au aditivi cu diesteri toate. Cu toate astea uleiul ramane pe metal, nu curge precum apa. E drept, e stiinta multa sa se estimeze grosimea peliculei si nu stiu daca o dovedim in aceasta discutie intre amatori colegi de pasiune :alcy:

Mesaj completat

Iar te pripesti!

 

Motoarele cu reactie nu au pistoane, biele... etc., insa navetele spatiale contin milioane de alte mecanisme, foarte solicitate, care necesita ungere in imponderabilitate.

Mesaj completat

 

 

... pai in acest caz cred ca ma (re)apuc eu!

 

Asta e meseria mea.... nu stiu daca are sens sa intram in discutia despre aerospace aici/acum. Da - "ungere", lubrifiere, lagare cu gaz :laugh: Este, dar pe naveta spatiala nu am fost. Ce-i acolo nu ajunge la furnizorul nostru de uleiuri :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
O sa caut acel aditiv, trebuie schimbati, dar eu nu ma complic, am discuri noi, dar nu am reusit sa dau ambreajul jos sa le schimb :laugh:

Deci e bun uleiul asta silkolene... Poate nu imi patina inainte ca am avut ulei cu ester, o sa caut data care vine tot cu ester :alcy: Imi patineaza in 4a cand dau brusc de acceleratie si la deal cand dau gaz mai brusc....

 

e bun, n-ai treaba cu el :blbl: cat despre esteri crede-ma ca nu au nici o legatura cu ambreiajul tau. tu ai simptome clasice de uzura si atat :P

 

Eu merg cu Motul 5100 10W40 ester si e super (desi cam scump). Inainte nu eram pretentios la uleiuri si bagam din ala romanesc SuperLub 15W40 pana m-am lamurit cum sta treaba cu el (consumam mai multa benzina, motorul era mai lenes la accelerari bruste, dimineata pornea mai greu etc).

Daca vreti sa va protejati motoarele, e preferabil sa bagati in ele lubrifianti specializati. Toamna si primavara bagati uleiuri multigrad nu mai mari de 10W40, daca vreti sa porniti mai usor dimineata si sa scutiti electromotorul si bateria de eforturi inutile (desigur, conditia e sa aveti si compresie buna).

Dupa cum probabil stiti, litera "W" vine de la "Winter" dupa clasificarea SAE (Society of Automotive Engineering), si cu cat aceasta e mai mica, cu atat uleiul este mai performant in conditii de mediu rece (de exemplu,vascozitatea mai slaba permite ridicarea mai rapida din baia de ulei). Nu uitati si ca vascozitatea cinematica a uleiului trebuie sa aiba o valoare cat mai mica daca doriti performanta de la motorul vostru (uleiurile 0W30, 5W30, 5W40 au o vascozitate cinematica de 3.8 mm cubi/s la 100 de grade C, in timp ce 10W40 sare de 4.1 mm cubi).

 

Cat despre diferenta dintre uleiurile auto si moto, parerea mea e ca merge si un ulei auto, insa numai daca e de calitate. De exemplu, un ulei BMW 0W30 se preteaza excelent la un moto 4T.

 

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

 

w vine de la winter... bravo! si daca si 5100 e scump... ma doare capul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti sa faceti economii la portofel dar in acelasi timp sa aveti in motor un ulei cat de cat specializat, incercati uleiurile moto de la German Oil, care acopera mai multe categorii moto si palete de riding (speedway, super cross, grand prix formula). Detalii: http://jb.jfnet4.de/index.php?c=P&g=15 . Uleiurile astea se gasesc si pe la noi si au preturi destul de mici.

 

JB parca face whiskey :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci 7100 nu-i facut in laboratorul lui Dexter si nu-i sintetic, doar ca-i irezistibil cand il vezi pe tejghea si-ti cere sa dai 70 Ron/L. Hai ca o sa bag 200 grame de 7100 roshu in Nipru peste 20W50-ul pastos sa vedem daca spumeaza! Pana acum am avut in cutia de viteze de Nipru un mix sanatos de ulei Petrotel T90 cu 85W90 API GL5 si ulei de motor pt Diesel si nu spumase (nu de alta dar astea le mai aveam).

Uff regret the good old days cu benzina 2,5 Ron si uleiurile auto de 2 ori mai ieftin- aceleasi ca si acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de invechirea uleiului care sta intr-un motor aproape nefolosit, am avut de curand parte de o experienta elucidatoare asupra acestui fapt, si anume:

Am avut la atelier o masina turbo-diesel cu uleiul schimbat de 2 ani si ceva, dar care in timpul acesta a facut maxim 500km(a avut un set de nr rosii si am mai pornit-o ca sa o mutam cand ne incurca) uleiul era marca buna(castrol sau mobil) dar, chit ca nu a facut decat max acei 500km, uleiul arata de parca ar fi facut 7-8mii si era ca apa la vascozitate.Mentionez ca, motorul suna ca naiba cu uleiul acesta, iar dupa ce a fost pus pe alta masina, astfel schimbandu-i uleiul, motorul parca era ca nou si la sunet si la pornire si mai ales la relanti(clantanitul de diesel mult mai fin), astfel sunt perfect de-acord ca, uleiul dupa maxim un an trebuie schimbat neaparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca l-au furat altii din atelier si l-au inlocuit cu ulei vechi.. :alcy:

Uleiurile care zac cate 2 ani pe raft nu se innegresc deloc stind.

 

:laugh: ......mi-am dat seama unde bati(bine ca nu citeste netu shefu :P ) da eu nu imi "procur" uleiul din motoarele de la atelier, aventual iau direct din cutia cu cel nou, ca doara mai ramane de la client nu? :blbl:

Uleiul nu a stat, totusi s-a facut aprox 500km cu el, si in plus nu s-a prea innegrit cat s-a subtiat, si in plus nici nu stiu cand s-a facut uleiul care l-am pus in motor, poate chiar era inainte cu-n an inainte de a ii se termina garantia....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...