Sari la conținut

Japonezul, Lumea si Dominatorul


Postări Recomandate

Salutare enduristi-aventurieri,

 

 

Aseara(28Nov2010) printre niste beri intr-un bar m-am intalnit cu un japonez care face turul lumii cu motocicleta.

A inceput in Japonia cu o Suzuki Djbel 250 dar in septembrie in Budapesta i-au furat motocicleta. Disperat ca visul pentru care muncise 4 ani se ruina, a inceput sa povesteasca istoria lui la cat mai multi. A aparut la TV si niste oameni cu suflete mari i-au facut cadou o motocicleta Honda Dominator NX650 - an fabricatie 1998 - 2000.

Acum este in Valencia, Spania si se pregateste pentru noua etapa a calatoriei lui - Africa.

Din bere in bere si vorba in vorba, mi-a spus ca nu cunoaste f bine motocicleta pe care o are si nu stie ce piese ar fi posibil sa cada victima caldurii africane si kilometrilor pe un teren nu tocmai de autostrada.

Eu am o Honda VFR800 FI si la motorul meu, regulatorul de tensiune este o mare problema - ma gandesc ca poate Dominatorul are aceleasi probleme.

 

Ce va roaga el cat si eu daca se poate o mica lista de piese si eventual daca au un echivalent (de ex regulatorul de tensiune de la VFR este acelasi de la un scuter Honda - iar cel de la scuter e mai bun si mai ieftin ).

 

As aprecia raspunsurile cat mai rapide intrucat el continua aventura pe taram spaniol marti si as vrea sa il ajut sa achizitionam parte din piese pana atunci.

 

Va multumesc,

Stefan aka IngerAlbastru :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai din cate am observat ... CDI care zic eu este prioritate nu stiu daca se potriveste de la altceva dar sa aiba grija cand comanda sa specifice anul de fabricatie, melc kilometraj eventual tot angrenajul ca asta pica sigur din cate am vazut undeva la 3x.000 km( nu e prioritate dar e bine sa functioneze si kilometrajul ) , telescopul spate dar la anul de fabricatie care il are Dominaturul lui nu cred ca e cazul... ulei 2litri-2.2litri (15w50 - 20w50 semisintetic cazul lui) la fiecare 3000 km , filtru ulei preferinta Champion ( cod: x301 ) ca are si garnitura de cauciuc de la capac la fiecare 6000 km , filtru aer eventual ceva care se poate curata preferinta K&N ( cod: HA-0001 ) si benzina ... CALATORIE PLACUTA din partea Dominatoristilor din Romanica :laugh: P.S. sa verifice uleiul din cand in cand si sa completeze ca doar asa poate distruge un Dominator lasandul fara ulei...

Editat de 50bani
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regulatorul de la scuter nu cred ca este acelasi cu cel de la vfr800, doar daca scuterul respectiv e unu de capacitate mare. La exterior si mufe poate arata la fel dar sigur in interior nu e la fel, ma refer la dimensionarea pieselor. VFR-ul are un alternator destul de puternic.

La dominator in principiu merge cam orice fel de releu regulator de la o motocicleta peste 400-500cmc cu acelasi principiu al sistemului de incarcare , dominatorul neavand un alternator prea mare.(pt timp mai scurt sau mai lung s-ar putea sa mearga si regulator de scuter/atv) Nu e neaparat sa se potriveasca la fix mufa, se poate adapta.

 

Din ce am mai citit pe net despre calatorii enduro lungi cei care au experienta la asa ceva recomanda ca piese de schimb necesare rulmentii de la roti, placute de frana, comenzi (maneta frana-ambreiaj) si filtre de ulei ( daca trebuie facut schimbul de ulei pe drum, la dominator cam sigur trebuie). Astea ar fi chestiile valabile la toate motoarele apoi mai trebuie chestii specifice in functie de motor si bubele lui cele mai frecvente.

(simeringuri garnituri etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regulatorul de la scuter nu cred ca este acelasi cu cel de la vfr800, doar daca scuterul respectiv e unu de capacitate mare. La exterior si mufe poate arata la fel dar sigur in interior nu e la fel, ma refer la dimensionarea pieselor. VFR-ul are un alternator destul de puternic.

 

Salutare tuturor,

 

Binox in Spania cam toti VFR-istii folosesc regulatoare de la scutere(Foresight 250, Jazz 250, Phanteon 125) cu succes - mai mult de 40.000 km fara probleme - iar pretul este in general 1/3 fata de cel care are referinta VFR. Aceste regulatoare au exact aceleasi caracteristici si toate vin cu aripioarele de racire. Eu spre norocul meu nu am avut nevoie sa il schimb, l-a schimbat fostul proprietar cu vreo 10000 de km in urma si a pus unul Honda model nou(cu aripioare) - iar oricum pe unde merg eu cu motorul de foarte putine ori porneste ventilatorul - orasul nu are blocaje de trafic mai niciodata.

 

Kunio (Blog-ul lui ), cat si eu va multumim pentru informatii. A reusit sa faca rost de regulator de la un alt motociclist care o sa i-l trimita in sudul Spaniei, dar ce nu gasim acum este un CDI mai ieftin( la reprezentanta vor 175EUR :) ) - si e un pic peste bugetul lui deja afectat de furtul motocicletei.

Aveti voi alte idei ? - exista o firma care sa faca CDI-uri la un pret mai acceptabil ?

 

Buna observatia cu filtrul de aer - are unul K&N montat si o sa il schimbe cu cel standard cand intra in Africa.

 

 

 

Multumesc de raspunsuri - si daca cineva mai are sugestii sunt binevenite,

Stefan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...