Sari la conținut

Postări Recomandate

Daca le intepi se dezumfla incet. Nu bubuie camera sa piarda presiune brusc de la frecare, dar daca treci peste un fier beton iesit din asfalt sau altceva ascutit care face o gaura mare in cauciuc o sa se dezumfle foarte repede. Am fost in masina cu cineva cand a dat intr-o groapa mare si a taiat cauciucul pe lateral. A pierdut presiunea instantaneu. Avea ditamai gaura in lateral. Nu e la fel de spectaculoasa bubuitura ca la alea cu camera, dar efectul e identic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P

L-a lovit o bucata de cauciuc desprinsa din anvelopa explodata. E ce a povestit protagonistul, n-am vazut scena live.

Acum vreo 5 ani, Bota isi pusese NOS pe R1 si i-a dat buton la 300 la ora. Povestea ca i-a explodat cauciul spate. Nu stiu daca l-a lovit sau nu vreun rest de guma dar nici el nu a cazut. Spre deosebire de cel cu spatele explodat anul asta, n-am vazut anvelopa de pe roata spate a lui Bota.

 

nu i-a explodat guma, a sarit o parte din cauciuc de pe carcasa, atata tot. pusese si poze aici pe forum atunci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu i-a explodat guma, a sarit o parte din cauciuc de pe carcasa, atata tot. pusese si poze aici pe forum atunci :)

 

Nu stiu ce ai vazut tu. Eu am tinut cauciucul in mana. Carcasa era complet distrusa - otel si nylon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Nu stiu ce ai vazut tu. Eu am tinut cauciucul in mana. Carcasa era complet distrusa - otel si nylon.

 

 

inseamna ca n-a fost primul cauciuc pe care l-a distrus :))) maniac omul, n-am ce spune! :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cautati in cartea mopedului pe care il aveti sau pe net. Nu puneti mai mult niciodata, iar cauciucurile se verifica intodeauna la 'rece'.

 

La Ducati, manosterele si ss-urile au 2,2 fata/spate, la Multistrada se pune 2,2 fata si 2,8 spate.

Aceste date sunt extrase din cartile producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw scrie f clar in cartile motoarelor

iar daca cobor 0.4 sub ce e setat pe calculator imi inroseste ecranul

un manual e de la R si unul de la K

 

de ce sa ma manace pe mine in poponeata sa merg cu 1.9 cand scrie clar 2.9

si apropo .....

 

unde va verificati presiunea si cu ce????????????????

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care dau intr'una cu "ce recomanda producatorul in manual", uitati'va mai atent si o sa vedeti ca tot in acelasi manual producatorul recomanda cateva tipuri anume de cauciucuri. Desi nu obligatoriu, pentru alte tipuri de cauciucuri, functie de specificul fiecaruia (cum ar fi carcasa bias, radial... etc.) acestea pot suferi mai mici sau mai mari devieri. Ar mai fi si (multe) alte variabile cum ar fi sezonul, greutatea, stilul de condus, setarea suspensiilor s.a.m.d.

 

Presiunile din manual probabil sunt bune ca punct de plecare, pentru un regim de croaziera. Daca insa se doreste performanta, presiunea ideala se determina din diferenta dintre presiunea la rece si cald.

 

Ride Safe!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba nu

 

Cauciucul nu e decat un balon umflat cu aer care tre sa sustina greutatea motocicletei. Presiunea e data de producatorul mobrei. PUNCT

Nu am pomenit manual care sa recomande tip de cauciuc, ci doar dimensiunea. Si pe saiturile producatorilor de cauciucuri scrie clar, se va folosi presiunea indicata de producatorul utilajului..

 

Bai nene, parca sunteti turci. Pneurile sunt FABRICATE ca sa indeplineasca cerintele producatorilor de mobre, si nu invers!

Producatorii de pneuri uneori SUGEREAZA o anumita presiune, dar standard se se ia de buna presiunea din manualul mobrei.

 

In general reisarii bah nene, ei sunt pe invers.. Ei franeaza numa cu fata, merg cu 1,8 in pneuri, etc. Daca nu esti ca ei si te iei dupa manual automat esti prost. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol interesant:

http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_motorcycle_tire_pressure/index.html

 

De ce as folosi presiunea maxima sa ma dau cativa km prin oras? Nici macar nu apuca sa se incalzeasca.

Atat timp cat nici nu se incalzesc prea tare dupa mai multi km de mers tare si nici nu se deformeaza pe curbe inseamna ca e ok presiunea nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revenind acum la problema cotidiana

 

1. presiune pentru "citadin/urban" adica casa job /bere/casa

2. presiune pentru plimbat 30 km/zi

3 presiune pentru "forjat" pe pista

 

intre 1 si 2 nu vad mare diferenta in a scapa ceva bari 0.1.-0.5

 

la 3 sa zicem ca ar fi un "must" sa o ai mai joasa decat normal

 

DAR CU CE O MASURATI

 

hai sa vedem " sculele" din dotare

 

eu unul am papat cam 12 seturi de metzeler tourance exp in ultimi 4 ani

si am stat la 2.2 cu 2.5 frig - 9 cald 40 temp aratate de comp de bord

asfaltul clar era mult mai sus sau mai jos ca temperatura

 

uite ce am gasit pe site de la METZELER din state

 

V

Tire Pressure

Always inflate tires to the correct pressure as indicated in the owner's manual. However Metzeler North America has found the air pressure suggestions listed below will improve mileage and customer satisfaction especially if a emphasis is placed on running the air pressure towards the maximum as stated on the sidewall. Check cold tire pressures frequently. Correct tire pressure is crucial for safe handling. Over inflation may impair ride comfort and reduce the contact patch between the tire and driving surface of the tires. Insufficient air pressure will result in poor handling and cause a tendency for the motorcycle to "wander". In addition, improper and insufficient tire will cause accelerated tire wear, increased fuel consumption, less control and the possibilities for tire failure to due an overload/under inflated operating situation. <BR clear=all>

 

Recommended Minimum Tire Pressures (PSI)

Touring/CruiserAlpha ME880 (MH, MT, MU tires)

Solo2 Up Light2 Up Heavy

Front 36 40 40

Rear 38 40 40

 

 

 

ME880 Solo2 Up Light2 Up Heavy

Front38-4040-4240-42

Rear44-4646-4848-50<BR

 

</H3>For bikes with the following rear tire sizes: 170/80-15, 180/70-15, 150/80-16, 160/80-16, 180/60R16, 180/70R16, 200/60R16, 240/50R16, 140/80-17, 160/70-17 D spec, 170/60R17, 210/50R17, 150/70-18, 180/55ZR18, 200/50R18, 210/40R18, 260/40R18, 280/35R18, 300/35R18, 260/35R21.

<BR clear=all>

<H3>

ME880 (tires as listed above)Solo2 Up Light2 Up Heavy

Rear 40 42 42

 

http://www.us.metzelermoto.com/web/products/tire_pressures/default.page

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu unul imi fac presiunea la un service de roti, au manometre profi, nu toate stifturile. pe strada n-o sa ma vezi cu 1.8 ever. pur si simplu flexeaza prea mult gumele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la vulcanizare într-o zi şi îl întreb pe berbecul de acolo dacă pot sa bag eu presiune, evident nu se poate. Îi spun 2.2 faţă şi 2 spate. Pune pistolul pe ambele timp în care scormoneam după 1 lei prin buzunare, îi dau leul şi îmi spune că aveau deja cât i-am spus. Plec, mă dau pe curbe, patinez şi alte alea. După 100km intru la peco pun un pistol de la ăia şi obţin următoarele: 2.5 şi 2.9, curiozităţile mele din ziua anterioară. Plua, nu mă mai duc niciodată la vulcanizări, nu că aş fi făcut-o înainte. Deobicei îmi fac singur presiunea şi schimb gumele acasă, dar atunci uitasem. Ciobanii de la vulcanizări suunt în mare analfabeţi.

 

Mare grijă unde umflaţi roatele.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la vulcanizare într-o zi Âşi îl întreb pe berbecul de acolo dacă pot sa bag eu presiune, evident nu se poate. Îi spun 2.2 față Âşi 2 spate. Pune pistolul pe ambele timp în care scormoneam după 1 lei prin buzunare, îi dau leul Âşi îmi spune că aveau deja cât i-am spus. Plec, mă dau pe curbe, patinez Âşi alte alea. După 100km intru la peco pun un pistol de la ăia Âşi obțin următoarele: 2.5 Âşi 2.9, curiozitățile mele din ziua anterioară. Plua, nu mă mai duc niciodată la vulcanizări, nu că aÂş fi făcut-o înainte. Deobicei îmi fac singur presiunea Âşi schimb gumele acasă, dar atunci uitasem. Ciobanii de la vulcanizări suunt în mare analfabeți.

 

Mare grijă unde umflați roatele.

 

Masuratoarea din benzinarie nu are relevanta. In acei 100km cat te-ai plimbat aerul din cauciuc s-a incalzit si s-a expandat, de aici si presiunea mai mare. Nu mi-ar fi mare mirarea sa fi fost si manometrul de la benzinarie prost calibrat, am patit-o personal. Fa presiunea doar la vulcanizari, aia vad cauciucuri zilnic si stiu cu ce se mananca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunile din manual probabil sunt bune ca punct de plecare, pentru un regim de croaziera. Daca insa se doreste performanta, presiunea ideala se determina din diferenta dintre presiunea la rece si cald.

 

Ride Safe!

 

Cum si unde faci performanta in Romania? Nu de alta, dar nu mai intleleg sensul lui "Ride Safe"..

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine in manual spune-asa:

 

2.0 fata, 2,2 spate -> mers fara pasager

 

2.0 fata, 2.5 spate -> mers cu pasager.

 

*folosesc cauciucuri TUBELESS. Poate la astia cu camera o fi al'fel. Nu stiu, nu ma pricep.

 

Din (micuta mea) experienta, daca estimez c-oi face un drum mai intins, pe-o autostrada, ceva, pun 2.5 pe spate (si-mi intaresc suspensiile, off-topic), chiar daca n-am pasager.

 

La motofleața mea (si la stilul meu de mers) nu conteaza, de fapt, asa de tare ce presiune am in roti. :) M-am trezit odata cu 1.8 si 2 si n-am avut nici pe req.

 

N-am avut niciodata pana, n-am derapat niciodata, nu mi-a explodat niciodata cauciucul. Dar e vreme... e vreme...

 

PS: Am vazut mai sus ca un nene zicea ca-si pune 1.8 in spate si 2.1 in fata. O fi gresit omul, o fi incurcat rotile, dar sa-i zica careva experimentat ca nu-i o idee buna.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e. :D

/index.php?/topic/240506-a-strapuns-cu-250kmh-3-filtre-de-politie-pe-o-moto-furta/

 

Alea cu voi la Serres, sint singurele mituri urbane reale? :D

Ca sa vezi ca ipocrizia aia a mea nu s-a schimbat de-a lungul timpului, poti sa citesti posturile mele de atunci, sa vezi ca discursul e acelasi.

 

/index.php?/topic/240506-a-strapuns-cu-250kmh-3-filtre-de-politie-pe-o-moto-furta/page__st__120

 

P.S. Constat ca folosesc foarte mult cuvantul "ipocrit"! :crack: trebuie sa-mi imbunatatesc vocabularul!

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum si unde faci performanta in Romania? Nu de alta, dar nu mai intleleg sensul lui "Ride Safe"..

 

 

Nu ma refeream (neaparat) la mine... se discuta de presiunea "corecta", ori acest concept nu exista decat pentru anumite conditii specifice, cum am spus, functie de tipul motocicletei, al cauciucului (tip, forma, tip carcasa...etc.), compozitia asfaltului, setarea suspensiilor, temperatura ambianta... etc... si, nu in ultimul rand, stilul de condus. Una e 200+ pe autostrada, cu pasager si bagaje, alta mancare de peste singur pe Cheia. Valorile "corecte" ale presiunii, daca discutam de fineturi, sunt asadar relative... cum la fel este si "ride safe" la care te'ai referit: poti rula in maxima siguranta si cu 200+, sau cu scaritele de asfalt (daca stii traseul si exista vizibilitate in curbe) cum la fel de bine poti fi in pericol la 50 (prin traficul din orasele aglomerate).

 

Am inclus termenul "performanta" facand trimitere indirecta la ce spun pilotii adevarati, cum isi gasesc acestia presiunea optima la un moment dat, pentru un anumit circuit. Cum eu sunt un motociclist "domestic", nu pot impartasi impresii personale insa, daca intereseaza cu adevarat pe cineva, exista destule materiale disponibile in acest sens. O sa spuneti ca pista nu e strada... si e perfect adevarat, nu uitati insa ca principiile sunt aceleasi si, intr'o mai mare sau mai mica masura sunt valabile si la un mers mai sportiv, pe strada. Pentru cei care merg "batraneste", fara a solicita nici jumatate din potentialul unui motor, probabil ca discutia este inutila... n'ar simti nici o diferenta cu orice presiune (in limite decente) sau chiar daca ar avea gumele umplute cu paie.

 

Presiunea ideala din gume este cea care confera marimea si forma amprentei de contact pentru care cauciucul a fost proiectat. Daca aceasta este mai mica (presiune prea mare) se pierde din aderenta iar guma nu atinge valorile optime ale temperaturii, cel putin la viteze mici, daca este mai mare (presiune prea mica), asa-zisul surplus de aderenta este compromis de distorsionarea formei optime a carcasei, pericolul de supra-incalzire si atenuarea stabilitatii la viteze mari. Ca de obicei insa , nimic nu este batut in cuie, ca sa castigi intr'o parte trebuie sa pierzi in alta...

 

Raspunsul pe scurt la intrebarea din acest topic ar fi... "depinde"!

 

S'a tot discutat despre cauciucuri, aici si pe multe alte topicuri, tipuri, forme, compozitii, "presiune"...insa ma intreb cati dintre cei care au avut comentarii "categorice" (ca sa nu le spun altfel) stiu macar care e diferenta dintre o guma cu carcasa bias si alta cu carcasa radial si respectiv de ce trebuie sa tinem cont pentru a atinge temperatura optima.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream (neaparat) la mine... se discuta de presiunea "corecta", ori acest concept nu exista decat pentru anumite conditii specifice, cum am spus, functie de tipul motocicletei, al cauciucului (tip, forma, tip carcasa...etc.), compozitia asfaltului, setarea suspensiilor, temperatura ambianta... etc... si, nu in ultimul rand, stilul de condus.

Pentru asta s-a inventat OWNER MANUAL.

 

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refeream (neaparat) la mine... se discuta de presiunea "corecta", ori acest concept nu exista decat pentru anumite conditii specifice, cum am spus, functie de tipul motocicletei, al cauciucului (tip, forma, tip carcasa...etc.), compozitia asfaltului, setarea suspensiilor, temperatura ambianta... etc... si, nu in ultimul rand, stilul de condus. Una e 200+ pe autostrada, cu pasager si bagaje, alta mancare de peste singur pe Cheia. Valorile "corecte" ale presiunii, daca discutam de fineturi, sunt asadar relative... cum la fel este si "ride safe" la care te'ai referit: poti rula in maxima siguranta si cu 200+, sau cu scaritele de asfalt (daca stii traseul si exista vizibilitate in curbe) cum la fel de bine poti fi in pericol la 50 (prin traficul din orasele aglomerate).

 

Am inclus termenul "performanta" facand trimitere indirecta la ce spun pilotii adevarati, cum isi gasesc acestia presiunea optima la un moment dat, pentru un anumit circuit. Cum eu sunt un motociclist "domestic", nu pot impartasi impresii personale insa, daca intereseaza cu adevarat pe cineva, exista destule materiale disponibile in acest sens. O sa spuneti ca pista nu e strada... si e perfect adevarat, nu uitati insa ca principiile sunt aceleasi si, intr'o mai mare sau mai mica masura sunt valabile si la un mers mai sportiv, pe strada. Pentru cei care merg "batraneste", fara a solicita nici jumatate din potentialul unui motor, probabil ca discutia este inutila... n'ar simti nici o diferenta cu orice presiune (in limite decente) sau chiar daca ar avea gumele umplute cu paie.

 

Presiunea ideala din gume este cea care confera marimea si forma amprentei de contact pentru care cauciucul a fost proiectat. Daca aceasta este mai mica (presiune prea mare) se pierde din aderenta iar guma nu atinge valorile optime ale temperaturii, cel putin la viteze mici, daca este mai mare (presiune prea mica), asa-zisul surplus de aderenta este compromis de distorsionarea formei optime a carcasei, pericolul de supra-incalzire si atenuarea stabilitatii la viteze mari. Ca de obicei insa , nimic nu este batut in cuie, ca sa castigi intr'o parte trebuie sa pierzi in alta...

 

Raspunsul pe scurt la intrebarea din acest topic ar fi... "depinde"!

 

S'a tot discutat despre cauciucuri, aici si pe multe alte topicuri, tipuri, forme, compozitii, "presiune"...insa ma intreb cati dintre cei care au avut comentarii "categorice" (ca sa nu le spun altfel) stiu macar care e diferenta dintre o guma cu carcasa bias si alta cu carcasa radial si respectiv de ce trebuie sa tinem cont pentru a atinge temperatura optima.

 

Ride Safe!

 

O opinie de bun simt, in termeni generali, elegant exprimata. Din ce am citit, vorbesti de cele mai multe ori din experienta personala. Ceea ce o parte din motoristi nu pricep, este ca anvelopele sport ale zilelor noastre permit reglaje ale presiunilor pentru adaptarea la diverse conditii de mers, si repeta papagaliceste binecunoscutul 2.5/2.9 :)

Ar mai fi de precizat un aspect despre durabilitatea gumelor performante sport. Cele mai multe, se uzeaza mai rapid daca nu sunt incalzite corespunzator. Compozitia hard pe mijloc si mediu/soft pe margini a multor marci de anvelope sport, tocmai asta spune indirect. Daca mergi tare si incingi marginile, ai pe laterale guma soft care se comporta cel mai bine cand e fierbinte. Daca mergi doar drept, trebuie o guma mai dura care sa tina mai mult pe mijloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O opinie de bun simt, in termeni generali, elegant exprimata. Din ce am citit, vorbesti de cele mai multe ori din experienta personala. Ceea ce o parte din motoristi nu pricep, este ca anvelopele sport ale zilelor noastre permit reglaje ale presiunilor pentru adaptarea la diverse conditii de mers, si repeta papagaliceste binecunoscutul 2.5/2.9 :)

Ar mai fi de precizat un aspect despre durabilitatea gumelor performante sport. Cele mai multe, se uzeaza mai rapid daca nu sunt incalzite corespunzator. Compozitia hard pe mijloc si mediu/soft pe margini a multor marci de anvelope sport, tocmai asta spune indirect. Daca mergi tare si incingi marginile, ai pe laterale guma soft care se comporta cel mai bine cand e fierbinte. Daca mergi doar drept, trebuie o guma mai dura care sa tina mai mult pe mijloc.

 

 

sau poti sa iei 2ct care fara " sa stai sa incalzesti cauciucul" are lateralele mai Moi si "burta" tare

in "presiunea fraierilor" 2.5 cu 2.9

 

Sal,as dori sa aflu ce presiune e cea mai buna pt sosele noastre,la honda mea producatorul recomada 2.5 fata si 2.9 spate, dar e prea mare si din cauza asta era sa ma imprasti o data pe asfalt din cauza k am pierdut aderenta la plecare in treapta intai,multa lume mi-a zis sa bag 2.1 fata si 1.9 spate, oare e bine?

 

cel care a pornit topicul spune foarte clar PE SOSELE NOASTRE

 

NU PE CIRCUIT.....UNDE, CUM SPUN MESERIASII, ITI FACE PRESIUNEA CARE "TE AVANTAJEAZA"

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau poti sa iei 2ct care fara " sa stai sa incalzesti cauciucul" are lateralele mai Moi si "burta" tare

in "presiunea fraierilor" 2.5 cu 2.9

 

Softul se toceste mai rapid daca e rece. "Mai bine fraierii sa taca..." (am incheiat citatul) :D

 

cel care a pornit topicul spune foarte clar PE SOSELE NOASTRE

 

NU PE CIRCUIT.....UNDE, CUM SPUN MESERIASII, ITI FACE PRESIUNEA CARE "TE AVANTAJEAZA"

 

Mda... sunt curios daca l-a mai intrebat cineva ce gume are sau ce stil de mers abordeaza. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...