Sari la conținut

Postări Recomandate

Buna seara,

Ma numesc sorin si e prima oara cand intru pe acest forum, nu prea ma pricep la moto asa ca apelez catre cunoscatori . Anul trecut am achizitionat un Honda Hornet 600 S din 2001.

Anul acesta cand va incepe sezonul sunt nevoit sa schimb gumele deoarece cele actuale au atins martorul de uzura. Doream sa achizitionez Pirelli Diablo Srada insa am citit ceva review-uri despre ele si nu sunt incantat.

Detin 800 ron pentru gume, merg doar stradal, sunt incepator.

Ce gume imi recomandati (as dori ceva ce se descurca sj pe ploaie )?

 

Va rog sa imi explicati si treaba cu DOT :) . Am tot citit pe aici si am tot vazut acest "DOT" care momentan nu imi spune nimic.

 

Multumesc,

Sorin

Editat de Mares Sorin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DOT se refera la data fabricatiei... 4 cifre, primele 2 sunt saptamana, urmatoarele 2 sunt anul (ex 0116 - saptamana 1, ianuarie, 2016). Cu cat mai noi, cu atat mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara,

Ma numesc sorin si e prima oara cand intru pe acest forum, nu prea ma pricep la moto asa ca apelez catre cunoscatori . Anul trecut am achizitionat un Honda Hornet 600 S din 2001.

Anul acesta cand va incepe sezonul sunt nevoit sa schimb gumele deoarece cele actuale au atins martorul de uzura. Doream sa achizitionez Pirelli Diablo Srada insa am citit ceva review-uri despre ele si nu sunt incantat.

Detin 800 ron pentru gume, merg doar stradal, sunt incepator.

Ce gume imi recomandati (as dori ceva ce se descurca sj pe ploaie )?

 

Va rog sa imi explicati si treaba cu DOT :) . Am tot citit pe aici si am tot vazut acest "DOT" care momentan nu imi spune nimic.

 

Multumesc,

Sorin

La bugetul pe care il ai si pentru ca esti oricum incepator as lua Pilot Power pe fata si Pilot Power 2ct pe spate. Sunt bune si pe ploaie.

DOT-ul este saptamana si anul de fabricatie al anvelopei, trebuie sa cauti pe marginea anvelopei un patratel care are inclus in el 4 cifre, de exemplu 4015 inseamna saptamana 40 din anul 2015.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut.Am o intrebare:Pot sa pun un cauciuc mai lat de 190in loc de 180? pe yamaha fz6?

Multumesc.

daca crezi ca o sa rezolvi si la ITP cand mergi .....

si la eventuale controale RAR /ISCTR /Control Trafic

o gramada de probleme in plus

 

Da, dar sincer nu te ajuta la nimic.

In plus, daca pui 190/50 si nu 190/55 va fi chiar mai rau.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Sunt incepator si nu ma pricep la moto. As vrea sa schim anvelopele si nu stiu ce sa aleg. Este un BMW 650f din 1995,in acest moment este echipat cu Metzeler Tourance. Ce parere aveti despre Pirelli Ssorpion sau Michelin Anakee 3.Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Sunt incepator si nu ma pricep la moto. As vrea sa schim anvelopele si nu stiu ce sa aleg. Este un BMW 650f din 1995,in acest moment este echipat cu Metzeler Tourance. Ce parere aveti despre Pirelli Ssorpion sau Michelin Anakee 3.Va multumesc.

 

Poți încerca Heidenau, nu greșești!

Eu la 650 am pus Pirelli MT60 și au și alea fost faine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mi-oi mai cumpara Michelin :-L

Guma de iarna Michelin Alpin - explozie si facuta ferfenita pe autostrada in Ungaria la 120 Km/h.

Un cadou placut de sarbatori. A... fara vreo legatura ca din anvelopele moto Michelin sar bucati :)

 

post-14189-0-28652800-1454054064_thumb.jpg

post-14189-0-38874700-1454054072_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea clasica: avea presiunea ok?

la temperaturile care au fost a scazut presiunea cu pana la 1 bar in decurs de 1-2 zile (testat).

cateva sute de kilometri legati la presiune mica si se poate intampla si asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai senzatia ca sunt incepator si trebuie sa imi spui ca presiunea in roti se verifica/regleaza? :) Multumesc pentru grija - stiu ca fanilor Michelin le e greu sa creada si cand se dau cu masina peste cap sau intra cu motoretutza in sant :)

 

Pe scurt, Michelin face anvelope (uneori) periculoase.


» Post actualizat in 29 Jan 2016 15:56

Te-a simtit guma ca esti hater Michelin si s-a razbunat! :crack:

 

Pe C am, culmea, Michelin. Iti dai seama ca la schimbul de roti din primavara le arunc la gunoi.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea clasica: avea presiunea ok?

la temperaturile care au fost a scazut presiunea cu pana la 1 bar in decurs de 1-2 zile (testat).

cateva sute de kilometri legati la presiune mica si se poate intampla si asta

Nu stiu ce ai testat tu, la o diferenta de temperatura de 30 C un 1bar scadere inseamna presiune initiala de 10 bar.

 

Ps

Nu ma crezi cearta-te cu Charles.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce ai testat tu, la o diferenta de temperatura de 30 C un 1bar scadere inseamna presiune initiala de 10 bar.

 

Ps

Nu ma crezi cearta-te cu Charles.

 

 

Care Charles... Charles Aznavour? Ti-am mai zis sa nu mai faci calcule dupa ce ai golit spirtiera...

 

Zimbruta, stai linistit, legea transformarii izocore confirma scaderea presiunii cu 1 bar la o scadere a temperaturii de la 30 de grade la 20 de grade (la volum constant)

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care Charles... Charles Aznavour? Ti-am mai zis sa nu mai faci calcule dupa ce ai golit spirtiera...

 

Zimbruta, stai linistit, legea transformarii izocore confirma scaderea presiunii cu 1 bar la o scadere a temperaturii de la 30 de grade la 20 de grade (la volum constant)

Inainte sa te apuci sa latri si sa dai din coada bucurandu-te ca m-ai prins cu fofarlica pune mana pe un manual de fizica. Gradele sunt Kelvin. Adica la +10C avem 283,15K la -20C avem 253,15K (30 grade diferenta) adica "reductia" e Px0,894.

Q.E.D

Deci Zimbruta nu te bucura asa tare, ai pana daca nu aveai aproximativ 10bar si ai ajuns la aprox 9bar..

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am facut si eu calculele dupa datele de mai sus, dar am un alt rezultat!?

Temperatura intiala se presupunem ca a fost +100C in ziua A, iar presiunea P1 este necunoscuta dupa cum se afirma in enunt.

Vom calcula temperatura T1pentru ziua A in grade Kelvin pentru ca legea transformarii izocore( Jaques Charles/V=ct) opereaza cu temperaturi absolute

(grade Kelvin). Ecuatia de baza este: T(k)=t 0C +273,15

T(A) = 10+273,15=283,15K, temperatura in ziua A

T(B) = -20+273,15=253,15K, temperatura din ziua cu B, cea cu temperatura -20 0C. Sa presupunem ca in ziua B presiunea masurata in anvelope era

1 atm/1,02bar(dar discutam in atm)

Ecuatia matematica a legii transformarii izocore este: P1 :T1=P2:T2 . In cazul nostru putem scrie ca:

P1/283,15=1/253,15, rezulta ca P1= 283,15 x 1:253,15=1,11 atm. Practic in ziua A, cea cu temp. +10grd C in anvelope presiunea a fost de 1,11 atm. Deferenta intre cele doua presiuni in functie de variatia temperaturii de la +100C la -200C este de 0,11 atm.

In plus, aceste cresteri/descresteri de temperatura in mediul exterior nu ar trebui sa ne ingrijoreze pentru ca nu produc variatii semnificative de presiune in anvelope. Daca de la +100C intr-o dimineata de vara si o presiune de 2,4 atm in anvelope, temperatura la pranz ajunge la+400C, noua presiune in anvelope va fi 2,65 atm, de o crestere de 0,25 atm. Dar, trebuie luat in calcul si temperatura asfaltului special vara, cumulata cu cadura degajata in urma frecarii intre asfalt si anvelopa. Dar si aici, pentru un calcul teoretic de la +100C la +800C, diferenta este de 0,59atm intre P1 si P2, de fapt cresterea presiunii in anvelope la 80grdC.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A venit si vremea mea sa pun eterna intrebare "ce cauciucuri sa pun?" :))

E vorba de vaca mea, Varadero de 1000, 250 kg gabarit... interesul principal e aderenta, inclusiv pe ud, dar parca nici n-as vrea ceva pe care sa le rod in 5000 km. Macar vreo 15.000 km sa duca...

Pana acum am o varianta, Michelin Pilot Road 4. Ceva pareri, alte optiuni?

 

Nimeni, nimic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni, nimic?

Salut,

Iti dau o idee...sigur le ai pentru 10.000 km, posibil si 15k, depinde cum de dai cu motorul si pe unde?!

Succes la alegere!

post-74268-0-42506000-1454144018_thumb.jpg

post-74268-0-19125800-1454144032_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...