Sari la conținut

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

Ai gresit cand i-ai spus omului ca este montata bine anvelopa lui de fata , ca asa spune pe site. Si pe site spune exact invers. 

Si orice motociclist cu un pic de spirit de observatie ,stie ca fata si spatele se monteaza cu desenul in sens invers una fata de alta. 

Si @apriliacluj si @Silver Arrow au observat chestia asta , dar tu batman-batman

 

Doar tu te faci de ras ridicand in slavi brandul Afon.

 

Eu sunt foarte fericit sa folosesc doar Dunlop GP racer, GP pro si cateva modele de Pirelli.

 

Cand mai multi iti spun ca esti beat, te duci la culcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Da, am citit repede în link și de aia l-am și dat, pe urma l-am răsfoit atent și am înțeles la ce se referă.

De pildă eu habar nu am avut că gumele se pun invers, ce treaba are asta cu spiritul de observație? Sunt atent la sensul de montaj, presiune și starea gumei, nu la teorii de ce au desenul invers.

Revenind, ai tu un link de la Avon cu explicații despre săgețile duble, sau trebuie să te cred pe cuvânt că e montată greșit?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Luigi, Motul nu servesc, dar pe alte anvelope am derapat prosteste acolo unde Michelin zgaria scarita. Ti-am explicat si cu acvaplanarea. 

Am uitat sa zic ca Michelin imi dadeau incredere pe (,) pelicula din aia de namol fina ce apare dupa ploaie sau burnita, 

Pe ploaie/pelicula de apa constanta nu am atatia bani sa ma apuc sa inclin motorul sau sa ii bruschez comenzile. 

Dar pe asfalt ud, dupa ploaie, ma risc linistit cu Michelin.

Ghinion, chiar au nimerit-o mancatorii de broaste cu Pilot Road-ul. De-asta il tt lungesc de n ani si de-asta il cumpara atata lume. 

 

Si cred ca am explicat decent ca nu dau doi lei pe R&D-ul de la vreo 10 marci de anvelope pe putin. 

Excluzand Michelin (majoritatea) + cred ca 1/2 modele de la Metzeler, Pirelli si poate Bridgestone-uri. 

La anvelope de strada. 

Pe off alta treaba. Acolo si branduri no name gen MotoZ, Mitas, Maxxis fac treaba buna. Pana cand pui un Michelin dedicat si vezi ce inseamna R&D si guma de pus pe motor cand vrei sa mergi la podium.

 

Avon sunt renumiti strict pentru anvelope de cruiser custom cu balonaj de neam prost sau pt alea cu margine alba. 

Sunt ieftineala in Uk, le-a pus lumea pe Crosstourere si le-au dat jos dupa cateva mii de bune ce erau. Cam sub 5000 de km.

Eu nu inteleg ce combati - nestiinta noastra tehnica (nu ca as fi vreun guru, schimb un set de strada pe sezon) sau superficialitatea (as zice ca nici aici nu ma incadrez).

Si daca as intra la categoriile alea doua: 

1. tot nu m-au lasat simturile

2. Elefantul ala de Crosstourer necesita eforturi supraomenesti sa ii zgarii scaritele pe strada

 

Da. mi-a iesit doar cu Michelin si suspectez si profilul cauciucului nu numai compozitia (ma rog, asta e cam 80% oricum).

 

Acuma, unii vor sa riste 8000 de euro pe anumite gume.

Daca am testat o chestie despre care 10 insi mi-au zis ca e the shit vs. x, y, z marci, am vazut eu pe pielea mea ca asa este si intre timp nu a aparut alt model despre care 20 sa zica ca este the bigger shit, de ce sa risc a proasta reparatii de sute de euro pentru 50 de euro in plus la un set de gume? 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 10 minute, goe 75 a spus:

 

Doar tu te faci de ras ridicand in slavi brandul Afon.

Eu nu ridic nimic în slăvi,  doar spun că este un brand vechi și reputat.

O minima căutare pe google te lămurește ca gumele făcute de ei sunt foarte apreciate în SUA, UK și nu numai.

E cum spuneam, aveți în cap doar Motul și Michelin.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, l.u.v said:

Da, am citit repede în link și de aia l-am și dat, pe urma l-am răsfoit atent și am înțeles la ce se referă.

De pildă eu habar nu am avut că gumele se pun invers, ce treaba are asta cu spiritul de observație? Sunt atent la sensul de montaj, presiune și starea gumei, nu la teorii de ce au desenul invers.

Revenind, ai tu un link de la Avon cu explicații despre săgețile duble, sau trebuie să te cred pe cuvânt că e montată greșit?

 

 

 

Vai vai vai !  Un fel de Gica contra foarte derutat...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 minute, l.u.v a spus:

Eu nu ridic nimic în slăvi,  doar spun că este un brand vechi și reputat.

 

 

Man, sunt niste petarde. Ti-am zis, au devenit faimosi fiindca echipeaza motoare de obezi morbizi cu veste colorate. 

Cred ca singurul domeniu unde rup sunt la masinile de drag race. 

Eu nu am auzit sa se bata lumea pe anvelope Avon de strada pe motoare cu puteri/cuplu/factor de risc mare. Oare de ce? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@l.u.v

 

Daca tu nu ai avut destul spirit de observatie sa vezi cum ti-au fost  montate anvelopele, ani de zile la rand , este destul de comic sa ai asa de mult de spus despre calitatea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Combat prostia și ignoranța din capul unora.

Tot prostul știe că există doar Motul și Michelin.

Este evident că un brand premium rămâne premium.

Eu nu am comparat niciodată Mitas cu Michelin.

Am spus doar că la vremea de atunci găseai o gumă bună care la un mers normal pe străzile și traficul din România nu îți arăta nicio mare diferență între ea și Michelin Pilot foaie verde care costa dublu.

Iar explicația asta că "riști XX XX euro ca nu ai Michelin e atât de perimată, încât am crezut că numai găinile o folosesc.

Toți care și-au rupt gâtul nu aveau Michelin, iar toți care zgârie scărițele au doar Michelin.

Plm, dacă îmi spui uite moșule, mental sunt liniștit cu Michelin, e ok, my love.. o iau ca atare și nu am cum să o combat.

Dar vrăjeală asta că sunteți safe doar încălțați cu Michelin las-o pentru millenialșii IT.

 

 

 

Acum 13 minute, goe 75 a spus:

 

Vai vai vai !  Un fel de Gica contra foarte derutat...

 

 

Deloc.

Doar că nu umblu cu pantaloni pe pielea goală doar pentru că bermudwke au cusăturile invers de cum le știm.

Nu te strădui să pari interesant, am văzut din faza cu dauna din benzinărie că nu înțelegi cum stă treaba nici cu poze și explicații în detaliu.

Rămâi la Motul și Michelin între turele dintre Romană și Guvern.

Acum 15 minute, _Raul_ a spus:

 

Man, sunt niste petarde. Ti-am zis, au devenit faimosi fiindca echipeaza motoare de obezi morbizi cu veste colorate. 

Man, sunt mulți pe grupul de gtr1400 de Nord America de pildă care au așa ceva pe motoare.

Adevărat, gtr ul duce doar obezi în spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Man, eu sunt chill si o ard a proasta pe aici dupa o zi de lucru. 

Tu te-ai enervat si ma iei in balon cu niste caracterizari cam deplasate.

Acum, ne stim virtual de mai bine de zece ani ca sa fac un caz din asta.

 

Eu sunt o gaina experimentala. 

Pe motoarele mele pun n tipuri de ulei, de frane si de gume. 

Strict despre gume - unele sunt de k-k-t (mori ca prostul sau impletesti mobra de nu stii ce are), altele mediocre (bune pana la jumatea vietii gen), altele bune pt stilul meu prost de dat. 

Eu nu ma dau bine, eu ma dau prost si agresiv si imi place sa imi testez limitele. 

Daca Pirelli Scorpion imi da emotii pe trei mobre diferite (dintre care doua dintre ele modele 2021 si 2022 cu odometru sub 10k si ciclistica de s-a incheiat) si Michelin ma face sa ma razgandesc sa imi mai vand mobra, na, sunt un ignorant si pot trai mega linistit cu asta. 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 10 minute, goe 75 a spus:

@l.u.v

 

Daca tu nu ai avut destul spirit de observatie sa vezi cum ti-au fost  montate anvelopele, ani de zile la rand , este destul de comic sa ai asa de mult de spus despre calitatea lor.

Chiar nu te bănuiam de prostie crasă, cel puțin nu păreai.

Ce plm legătură este între a ști de ce desenul e invers la gume și experiența la mersul pe motocicletă?

Ai impresia că ești mai motociclist pentru că știi amănuntul ăsta?

Hai, revino la discuții serioase, altfel ne supărăm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Acum cativa ani era de mare interes si cu n clienti un topic de gume sh. Slava domnului ca am depasit faza asta. 

 

Toti care si-au rupt gatul nu cred ca intelegeau prea mult ce inseamna o setare a unei suspensii, un balonaj, o compozitie sau poate nici macar un DOT. 

Nu mai vorbim de comparatii de finete intre elementele astea, luate unul cate unul, depozitari ale motorului pe timp de iarna (si influenta asupra anvelopelor), etc, etc. 

Eu zic ca le inteleg, asa, macar generic chestiile astea si pot trage concluzia ca Pilot Road Trail este the mega f shit pe big trail-uri. 

A, daca mergi cu cutia agatata de numar, cred ca poti sa pui orice pe mobra si nu e nici o problema + nu simti nici o diferenta.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@l.u.v

 

Daca nu aveai pretentii de sfatuitor cu liste de povete , faza din benzinarie era una banala si fara interes. 

Pentru un mare sfatuitor ca tine e destul de jalnica abordarea din partea ta.

Nu actiunea e naspa pe cat este ipocrizia. Daca recunosteai ca nu ai facut ceva inteliget acolo , discutam cu totul altfel si nu era nevoie se te ascunzi dupa clisee obosite.

 

4 minutes ago, l.u.v said:

Chiar nu te bănuiam de prostie crasă, cel puțin nu păreai.

Ce plm legătură este între a ști de ce desenul e invers la gume și experiența la mersul pe motocicletă?

Ai impresia că ești mai motociclist pentru că știi amănuntul ăsta?

Hai, revino la discuții serioase, altfel ne supărăm.

Totul se bazeaza pe observatie , cu ochii , fundul , mainile , picioarele...

 

 

 

Cred ca iti place Avon pentru ca esti afon .

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 5 minute, _Raul_ a spus:

Man, eu sunt chill si o ard a proasta pe aici dupa o zi de lucru. 

Tu te-ai enervat si ma iei in balon cu niste caracterizari cam deplasate.

Nu ma enervez decât pe ignoranță, cum spuneam.

E suficient sa spui că din experienta ta Michelin sunt cele mai bune și nu te pot contrazice.

Dar nu-mi spune că pui Michelin pentru ca XX ți au spus că sunt bune și tu halești asta.

Nici măcar nu contesc, ar fi culmea să fie proaste, fiind premium.

Dar mă obosește maxim prosteala asta pe care o aud la tot pasul că numai Michelin face gume.

Eu am fost curios de-a lungul anilor să pun uleiuri, plăcuțe de frână și gume diferite.

Și la cum merg - nici încet, dar nici în roșu - nu pot spune că am pățit ceva cu un brand și cu altul nu.

Pentru că sunt mulți factori la mijloc și când e să te ia dracu te duci de-a dura și când te speli pe dinți cu apă sfințită.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 25 minute, l.u.v a spus:

Man, sunt mulți pe grupul de gtr1400 de Nord America de pildă care au așa ceva pe motoare.

Adevărat, gtr ul duce doar obezi în spate.

 

Sunt multi care pun Shinko pe 1000RR, gen, am inventat de dragul discutiei. 

 

Aia pun Avon ca sa scoata potentialul adevarat din GTR? 

Sau pun Avon fiindca este the shit la un power train cum este GTR_ul la capacitatea lui cilindrica si cuplul lui ? 

Sau de fapt pun Avon fiindca e asa si asa, la fel ca si stilul lor de dat? 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 9 minute, goe 75 a spus:

Daca nu aveai pretentii de sfatuitor cu liste de povete , faza din benzinarie era una banala si fara interes. 

Pentru un mare sfatuitor ca tine e destul de jalnica abordarea din partea ta.

Nu actiunea e naspa pe cat este ipocrizia. Daca recunosteai ca nu ai facut ceva inteliget acolo , discutam cu totul altfel si nu era nevoie se te ascunzi dupa clisee obosite.

Ți-am explicat ca nu înțelegi nici din desene sau explicații.

Tine de analfabetism funcțional.

Nu trebuie însă să intri în panică, primul pas în orice tratament este să conștientizezi problema.

Acum 15 minute, _Raul_ a spus:

Eu zic ca le inteleg, asa, macar generic chestiile astea si pot trage concluzia ca Pilot Road Trail este the mega f shit pe big trail-uri. 

Este suficient și ți-am spus că nu pot contrazice un astfel de argument care ține de opțiunea ta.

La fel cum pentru mine roșiile cu ceapă și brânză sunt mai bune decât caviarul și nu ma poate întoarce nimeni cu niciun argument.

Dar asta pentru că îmi plac mie, nu pentru că așa trebuie să fie sau aud la XX că trebuie să fie.

 

OK, am terminat pe seara asta, mâine sunt la treabă, numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 13 minute, l.u.v a spus:

Și la cum merg - nici încet, dar nici în roșu - nu pot spune că am pățit ceva cu un brand și cu altul nu.

Pentru că sunt mulți factori la mijloc și când e să te ia dracu te duci de-a dura și când te speli pe dinți cu apă sfințită.

 

- Eu da. 

- Eu sunt genul de macar incerc sa vad cum este sa ma clatesc cu benzina in loc de apa de gura, fiindca viata e prea scurta si banala. Inventez, ca sa exemplific mai bine.

 

Stiind ca mi-o caut by default si la varsta asta, eu cam merg pe cele mai bune chestii cand vine vb de siguranta. Sau macar incerc. 

Prima data pun botul la parerile celor care conteaza pt mine.

Dupa care imi trag concluziile singur si fac urmatoarea achizitie in cunostiinta de cauza

Din stilul asta al meu si din experienta mea, pot spune, strict pentru mine, ca - decat gunoaie sau mediocritati, mai bine stau acasa.

De fiecare data cand am luat chinezarii sau mediocritati, mi-am furat-o, intr-un fel sau altul. 

 

Motociclismul nu este o obligatie. Este doar un hobby foarte scump. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 ore, _Raul_ a spus:

 

Toti care si-au rupt gatul nu cred ca intelegeau prea mult ce inseamna o setare a unei suspensii, un balonaj, o compozitie sau poate nici macar un DOT. 

Nu mai vorbim de comparatii de finete intre elementele astea, luate unul cate unul, depozitari ale motorului pe timp de iarna (si influenta asupra anvelopelor), etc, etc. 

Raul,

Cimitirele sunt pline (și) de oameni care au avut impresia că au deținut adevărul absolut.

Suntem amândoi la o vârstă la care știm asta.

 

Să presupunem că pe lumea asta fiecare ar mai avea dreptul la un plin de benzină.

Atât!

Tu ești genul care te-ai bucura de el 150 km cu acele în roșu, iar când te-ai opri fierul tău ar mirosi numai a ferodou de plăcuțe de frână și s-ar auzi numai pocnete de discuri încinse.

Eu m-aș bucura 400 km de orice înseamnă vânt, soare,  cer, rapiță iar când aș opri aș da încet filmul înapoi și aș retrăi iar și iar cei 400 km.

E ca și cum mi-ai da un pantof scump și elegant și Gucci, mi-ai argumenta că e crem de la crem și mi-ai tot băga pe gât că de ce nu-l port când toți îl doresc, fără însă să sesizezi un lucru simplu : pantoful tău e 46 și eu port 44.

Sunt două "lumi" diferite, iar partea mișto e că una nu exclude pe cealaltă.

Eu rar trec de 170 km pe oră, cu mașina sunt pe la 130/140.

Dacă sar pragurile astea automat mușchii se întăresc și îmi depășesc zona de confort.

Un bun coleg are o vorbă: "coane, pizda e ca ciorapul de mătase, cât dai atât se întinde.

Nu încerca să-i dai de fund, au încercat și alții și nu au reușit."

Poate și pentru că salariile multora de acum eu le câștigam într-o lună bună în turism când aveam 20 ani, și asta timp de vreo 20 de ani.

Poate și de asta am avut ce trebuie când trebuie, tot felul de fiare și orgasme, astfel încât acum să nu mai simt nevoia să-mi împrăștii adrenalina pe motor.
Spun asta nu pentru a epata, ci pentru a înțelege că:

1. Nu mai am nevoie să alerg după vremuri pierdute încercând să-mi depășesc limitele.

2. Din fericire partea financiară nu mă limitează în a alege, iar dacă nu vreau să pun un lucru pe motor nu e din cauza asta, ci pentru că vreau să experimentez.

Nu sunt genul să plec din familie doar pentru că am descoperit muia pe care colega de birou mi-o face și asta pentru că am dat muie la timpul ei.

Ce vreau să spun ai înțeles deja - iarba pe care alții o pasc acum eu am călcat-o demult în picioare.

Într-o lume există doar Michelin, Carbone Lorraine și Motul.

În cealaltă există și din astea, laolaltă cu altele.

Singura mea problema este când îmi crește tensiunea pentru că mi se bagă certitudini pe gât, uitând că lumile noastre sunt diferite.

O zi bună!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de discutia cu sensul de rotatie, si cei de la Michelin au implementat chestia cu sensul V-ului invers fata de normal pentru rotile fata, cel putin la scutere. 
 

 

2D55F0D7-393A-4F9E-8896-7CF883C6DEB6.thumb.jpeg.2fede5db26348c3fc2cf22762c60abf4.jpeg
 

C2126189-A8CC-4C4E-8356-FB61355CB98A.thumb.jpeg.9445d758d93ed32130357896778d0fbe.jpeg

 

Cea de jos este roata spate care poate fi folosita atat pentru fata cat si pentru spate, evident V inversandu-se. 

 

 

9CF8EB08-6DFF-41F0-A8AC-5A5E534274C8.thumb.jpeg.47ff88c452a0d6567eb1e2d822a52963.jpeg

 

Nu am reusit sa aflu mai multe detalii de ce, singura explicatie rezonabila pe care am gasit-o ar fi ca atunci cand esti inclinat, V sa nu mai directioneze apa catre exterior (putand duce la acvaplanare, deci alunecare si lowside) in schimb sa directioneze catre interior, chiar daca forta centrifuga ar incerca sa arunce invers. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 6/18/2022 at 10:32 AM, Pandy said:

Nu am reusit sa aflu mai multe detalii de ce, singura explicatie rezonabila pe care am gasit-o ar fi ca atunci cand esti inclinat

Nu!

Roate spate, utilizată preponderent pe tracțiune, ar trebuie să poată elimina prin auto-curățare și noroiul /zăpada eventual acumulat /e în crestături. Altfel ar deveni ”slick” pe tracțiune. De unde și sensul de montaj al ”desenului”, în ”plug”, ca la tractoare /roțile motoare.

image.thumb.png.a57cd161cd9dd68214d65f4de988e4d0.png

 

Roata față (pasivă) este utilizată la frânare, deci cu ”desen” invers poziționat (se auto-curăță la /prin frânare).

Altfel ...

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 6/18/2022 at 10:32 AM, Pandy said:

Legat de discutia cu sensul de rotatie, si cei de la Michelin au implementat chestia cu sensul V-ului invers fata de normal pentru rotile fata, cel putin la scutere.

 

La fel au facut si la seria Commander (2, 3), alea fiind pneuri pentru cruiser/tourer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salut,

 Am si eu o neclaritate legata de vestitele scorpion trail 2. Sau mai bine zis plangere. De vreo 3 luni au un compoartament tare dubios si anume: cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade  ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 3 seturi la activ, merg preponderent cu 400+ kg, n-am pățit niciodată ce povestești. Poate n-am fost destul de atent la faza respectivă, am să studiez la anul de acum. Mai degrabă mă panichez când dau cu scărița de asfalt încât îmi îndoaie piciorul, dar chiar și atunci cauciucurile "stau pe poziție", panica e doar în capul meu.

Nu ai "dinți de fierăstrău" pe anvelope? Am pățit la toate seturile, totuși nu am observat să mă afecteze la aderență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

În mod normal se întâmplă asta din două motive :

1. Ai mers preponderent pe drumuri mai drepte, autostrăzi și ai făcut-o fără să te apleci prea mult.

2. Ai mers mult timp cu presiune scăzută.

În ambele cazuri se formează o coamă pe suprafața de rulare.

Pune mâna și mângâie calea de rulare, curbura gumei ar trebui să fie lină și perfect concav.

Dacă este pătrațită înseamnă că de acolo este problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...