Sari la conținut

Cu si despre Minsk !


Hoinarul
 Share

Postări Recomandate

Salutare dragi colegi ! :D

 

De la un timp , ma tot bate un gand .... :(

Dupa ce termin cu Hoinarul , tare as vrea sa-mi iau un Minsk , imi place forma Minsk-ului , imi place ca e fier rusesc , dar nu stiu foarte multe despre el !

 

De ceva timp, tot caut pe net , ma uit , poze, detalii...bla bla...dar degeaba .

Asa ca m-am hotarat sa fac un topic aici si sa va spun ce nelamuriri am , ce intrebari am ... si in functie de ce imi veti spune , am sa iau o decizie !

 

Deci , eu am vazut ca sunt cam 2 tip-uri de Minsk , este unul clasic cum il stim, si mai exista unul sport , cu ceva mici carenaje pe lateral si cadrul structurat altfel.

Mie sincer, imi place ala sport,dar slabe sanse sa gasesc p'aci pe la noi asa ceva. Asa ca am sa ma multumesc cu ce voi gasi.

 

Cat de fiabile sunt minsk-urile, tin la un drum lung ? 1OOO - 2OOO de km , fara sa ma lase in drum , sa-mi bag capul cu el ?

Piese noi , se gasesc,sau trebuie sa umblu cu improvizatii si adaptari ? preturi ceva , asa informativ ...

Cam ce compatibilitate are minsk-ul cu piese de la alte motociclete, fara a modifica piesele respective ?

 

Consumul , cam care este ? Multa lume imi zice ca Minsk-ul consuma mult , in fine , nu-mi vine mie sa cred ca un amarat de piston consuma cat o dacie .....

 

Iarasi , am mai citit ca sunt 2 tipuri de aprinderi montate la Minsk , si una dintre ele este mai prost calitativa decat cealalta ... Ce stiti despre asta ?

 

Va multumesc !

Cand mai imi vin ceva ideei si intrebari in cap , am sa le transcriu aici :)

 

PS : astea sunt cele doua modele de Minsk !

 

Minsk

 

tn_59c43c8bfaca6c421071b346f4986c83.jpg tn_e400333a364475307bc5dfe8e2c02e5f.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca si fiabilitate minskurile sunt f bune

consum mic, piese de potrivesc de pe voshod: ambreiajul care este identic, ceva pinioane pe la cutie, aprinderea.

partea proasta a lor din cate am vazut eu sunt furcile din cutie, dar se repara usor pentru ca are capac separat la cutie si nu tre sa demontezi tot motorul ca sa repari cutia.

piese noi gasesti la dany cate vrei si la pret bun

in rest daca ai grija de ea si nu ii ceri cat nu poate sa duca, te duce pana in panzele albe.

 

PS: daca vrei sa cumperi unul am eu de dat(ieftin) il gasesti pe forum vreo 2 pagini mai in urma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! demult am zis ca e nevoie sa fie dus la important topic unul cu Minsk! asa ca rugam moderatorii sa il puna si pe acesta in randul celorlalte topicuri!

 

-Ca si in cazul Voshodului cand exista cel clasic cu 2 tobe si cel sport cu o toba numit Sova; si minsk-ul are varianta sport; intradevar sunt mai rare decat variantele clasice,dar ca performante sunt un pic mai bune...

 

-Minsk-urile sunt destul de fiabile,la fel ca orice comunista ingrijita si mers cum trebuie cu ea; ca orice motoreta a timpurilor ei, faci mai mult de 2000 de km fara sa iti bagi capul in ea; depinde pe unde cum si cat mergi cu ea...cat timp, nu tragi de ea in ultimul hal si nu iti bati joc de ea...duce mai mult, ai sa vezi...asta presupune o intretinere de indeaproape si o mentenanta corespunzatoare...

 

-Piese noi inca sa gasesc,originale sau nu,te descurci; avem cativa useri aici pe forum care se ocupa sa ne ajute cu piese(mentionez unul dintre ei dany oldmoto id mess danytunky); eu aici in Ploiesti am pe cineva care vine la sf saptamanii cu piese de afara si aduce si de minsk o gramada din Ucraina... in general fereste-te de adaptari si tziganii; nu tin prea mult si te consumi degeaba fizic,psihic si financiar...stie rusu de ce a scos-o asa din fabrica! (ma refer la minsk, ca la Jawa sau Ij jup3 spre exemplu o aprindere electronica e vis)...

 

-Cu minsk-ul sunt compatibile multe piese de Voshod; gen aprindere,comenzi,amortizoare spate,carburator(cu jicloarele corespunzatoare),etc...

 

-La consum stai linistit,daca o reglezi cum trebuie Minsk-ul consuma in jur de 3% mixt;(mie mi-a luat Voshodul mediu pana la mare singur plus bagaje cam 3,6%,dar am mers drum intins si nu am sarit de 90 km/h)...

 

-da, sunt 2 tipuri de aprinderi de 90W si 65W; in general motocicletele Minsk au pe 90W iar Voshod-ul pe 65W...sunt interschimbabile fara sa modifici nimic;(trebuie schimbat stator si "napolitana" adica distribuitorul de tensiuni)...

 

asteptam cu interes probleme si raspunsuri,fiind posesor de Voshod ma intereseaza si aripa de Minsk! (as vrea sa-i iau prietenei un minsk-ulet cand voi strange bani; daar shh sa nu ziceti la nimeni!:D)

 

atasez mai jos o schema electrica folositoare!

 

:)

post-32558-1291650003_thumb.jpg

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit pe net , dar eu m-am hotarat sa intreb si aici , sa vad , ce parere aveti , pentru ca pe aici mai sunt oameni care au mers cu minsk-ul , au mai reparat ... etc ...

 

De tras nu am de gand sa trag de motocicleta, pentru ca stiu care-i treaba cu astea mai batrane . nu vreau sa fac enduro cu el , sau sa incerc sa decolez :D

Minsk-ul vreau sa-l iau pentru calatorii mai lungi si de 2 persoane , fiind mai mare , nu il chinui cu 2 persoane pe el . ce-i drept , 2 persoane slabute ... :)

 

De oras si de miscat asa rapid fac Hoinarul, pe care l-am facut doar de o persoana , i-am polizat suportii pentru scarite de pe bascula.

 

Cu minsk-ul vreau sa fac drumuri mai lungi . De aceea eram curios sa vad parerile voastre despre aceasta motocicleta.

Ingrijirea o voi face ca la carte , poate chiar mai devreme decat scrie in carte . Consumabile si piese voi folosi de calitate .

 

Acum , nu-mi ramane decat sa ma documentez foarte bine despre aceasta motocicleta, apoi cand termin cu Hoinarul sa ma pun pe cautat un Minsk , care sa-mi placa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La drum lung si 2 persoane+minim de bagaje nu se preteaza. Nu ca nu ar merge, dar e un pic masocheala. Nici ETZ-ul meu nu prea face fata, desi eu doar la drum lung il folosesc. Prinde suta cu o persoana, dar isi da duhul, pentru drum lung trebuie ceva ce la 100 mai are rezerva de putere apreciabila, sa tina la ritm sustinut si ai de unde sa tragi de gaz in caz de un necaz. Daca mergi doar pe drumuri judetene mai e cum e, dar cand iesi pe DN si esti depasit de 200ori pe ora, deja e obositor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

; in general motocicletele Minsk au pe 90W iar Voshod-ul pe 65W...

In realitate e invers.

Eu am avut 1 Minsk si 2 Voshoduri, dar Minskul sa dovedit a fi mult mai fiabil, amortizoarele erau mai bune se si gaseau mai repede, rotile erau pe 18, se gaseau mai repede pneuri si multe altele, consumul l-am scos la 2 % singur cu bagaj pe distanta de 650 km doar cu o schimbare de bujie, dupa reparatia kapitala ma tinut 22500 km, a trebuit sa-l vind ptr ca imi luasem planeta 5.

Concluzie: Foarte bune ptr cilindreea lui de 125 ccm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut Minsk - si e f fiabil ....DAR PERMITEMI SA TI-L RECOMAND PE VARU LUI MAI MARE -- NEAMT -

 

MZ 125-- de ce ...? 1 motorul de 125 -permite si schimbarea de cilindree de capacitate mai mare din cate stiu si 250 sper sa nu vbesc aiurea

piese din plin peste tot

aceeasi motor ca de minsk - la fel de economic

mult mai buna furca fata--de spate ici nu mai comentez de stiksurile de pe minsk

 

MZ ul nu sufera de bolile copilului rusesc

 

minskul dupa 90 de km la ora ...este instabil

Foarte ieftin la UNGURI !!! daca stai mai aproape de granita lor merita un drum !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Hoinarul ai 20 de ani, asa scrie la tine, asa ca nu mai esti limitat la cilindree de 125. MZ ETZ 250 sunt f. ieftine si la noi(acum vinde cineva in BV cu 1600lei), MZ ETZ 251 gasesti mai greu dar sunt mai noi. Manuale de reparatie exista, piese exista mai ieftine sau mai scumpe, gramada. Dar poate vrei Minsk.

 

@rocket - ETZ125 parca doar pana la 150cc poti sa-l urci, dupa aia nu se mai potrivesc la prezoane si la ferestrele din bloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene : da, am 2O de ani si jumatate , nu stiu ce sa zic de MZ ETZ , am studiat in zbor , sau in fuga mai bine spus si aceasta varianta , imi place ca aspect , de performante nu stiu mai nimic .

 

rocket 1982 : Imi place Minsk-ul , dar si MZ-ul este frumos ca aspect , dar minsk-ul pare mai usor, si nu este asa incarcat optic , mie imi plac motoretele simple , as inclina mult mai mult spre minsk , chiar daca are el unele probleme ... deh nu s-a inventat masina sau motocicleta perfecta , asa cu probleme lui are o personalitate , un farmec aparte . De marit cilindreea cred ca se poate face asta si la minsk , daca gasesc un piston identic la lungime si la gaura boltului , dar cu diametru mai mare , pot face alezaj la cilindrul de minsk ( cum dealtfel am facut la hoinar , am alezat cilindrul si am bagat un piston de honda dio cu diametrul de 42 de mm , destul de maricel , fata de 39 cat avea cel de hoinar ) .

 

Totusi , mie imi ajunge , 9O - 1OO de km/h , sincer nu imi trebuie mai mult . nu sunt vitezoman si nici teribilist. eu vreau sa merg decent si sa ajung intreg la destinatie. Minsk-ul aduce mai mult spre enduro . Si asta imi place .

Problema stabilitatii se poate rezolva, alte amortizoare , alta furca .. etc. problemele astea odata studiate , pot fi remediate.

 

Mie imi place sa fac totul cu mana mea, prefer sa iau un minsk pe cateva milioane sa repar la el " n " ore si sa bag o suma " X " de bani si dupa aceea sa ma plimb cu el , dar sa stiu ca este totul refacut de mine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa iti spun eu despre cea mai tare compatibilitate la Minsk. E compatibil cu drumurile proaste:

 

Este o motocicleta cu potential. Cu carburator Pacco, consumul este de 2,2%, tinuta intre 60-80km/h.

 

Superb filmuletul. :)

 

Ce sa mai zic, deja m-am hotarat , cum termin hoinarul , caut un minsk la care sa incep lucrul. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb filmuletul. :)

 

Ce sa mai zic, deja m-am hotarat , cum termin hoinarul , caut un minsk la care sa incep lucrul. :D

 

 

Ce sa zic ..acu tu decizi si in functie de bani si alte cnsiderente

am avut minsk pe la varsta ta si a fost excelent ....dar sa ti cont de neajunsurile lui ..suspensia ..fragila si credema o sa te cam sperii de cum se indoaie "telescapele" pe fata mai ales pe drum negru ,iar trepta a doua o sa fie tot timpul o problema din cauza furcilor calitativ proaste ...

Viteza pe care sa o capeti cu un minsk in croaziera e de cca 70 de km /h ceea ce e un lucru bun la ani tai ...merge el si 90 dar o sa ai impresia ca roata din spate incearca sa o ia inaintea ta in depasire ....

2 recomandari am la minsk .... nu forta norocu pe viraje(suspensia aia se mai si blokeaza daca ai nroc de un telescop stramb) ..si schimba cauciucurile cu unele de la dany...neaparat sa nu le lasi pe alea de acu 100 de ani ... pe umed sunt de a dreptul criminale !!!cele chinezesti m au impresionat pozitiv pe un ij ..au o guma f buna.

Editat de rocket1982
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa iti spun eu despre cea mai tare compatibilitate la Minsk. E compatibil cu drumurile proaste:

 

Este o motocicleta cu potential. Cu carburator Pacco, consumul este de 2,2%, tinuta intre 60-80km/h.

 

 

super tare filmuletul.

sint curios unde alimentau aia ca peco pe acolo nu am vazut :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[... deh nu s-a inventat masina sau motocicleta perfecta , asa cu probleme lui are o personalitate , un farmec aparte .]

frumos spus :-)

 

[Problema stabilitatii se poate rezolva, alte amortizoare , alta furca .. etc. problemele astea odata studiate , pot fi remediate.]

cu siguranta, in poza se pot vedea "tunarile" de care zici tu ...

 

[Mie imi place sa fac totul cu mana mea, prefer sa iau un minsk pe cateva milioane sa repar la el " n " ore si sa bag o suma " X " de bani si dupa aceea sa ma plimb cu el , dar sa stiu ca este totul refacut de mine .]

si aici sunt de acord cu tine, exact asa am facut si eu acum multi ani si cat timp am mers cu el nu m-a dezamagit niciodata, si am mers, nu numai prin oras :)

post-7350-1291792755_thumb.jpg

Editat de Stiff Rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit pe net , dar eu m-am hotarat sa intreb si aici , sa vad , ce parere aveti , pentru ca pe aici mai sunt oameni care au mers cu minsk-ul , au mai reparat ... etc ...

 

De tras nu am de gand sa trag de motocicleta, pentru ca stiu care-i treaba cu astea mai batrane . nu vreau sa fac enduro cu el , sau sa incerc sa decolez :D

Minsk-ul vreau sa-l iau pentru calatorii mai lungi si de 2 persoane , fiind mai mare , nu il chinui cu 2 persoane pe el . ce-i drept , 2 persoane slabute ... :)

 

De oras si de miscat asa rapid fac Hoinarul, pe care l-am facut doar de o persoana , i-am polizat suportii pentru scarite de pe bascula.

 

Cu minsk-ul vreau sa fac drumuri mai lungi . De aceea eram curios sa vad parerile voastre despre aceasta motocicleta.

Ingrijirea o voi face ca la carte , poate chiar mai devreme decat scrie in carte . Consumabile si piese voi folosi de calitate .

 

Acum , nu-mi ramane decat sa ma documentez foarte bine despre aceasta motocicleta, apoi cand termin cu Hoinarul sa ma pun pe cautat un Minsk , care sa-mi placa !

 

 

Uite si o alta varianta de alimentare :) post-60552-1291823653_thumb.jpg

 

 

 

misk-ul este o motoreta aparte

 

1. ai grija la instalatzia electrica

2. nu condu pe serpentine cu doua persoane daca nu ai ambreiaj BUN, si instalatzie electrica proasta o stiu din experientza :(

3. aprinderea este bestiala, nu prea are ce sa te lase,

4. consumul este dementzial

5. tine la drumuri lungi fara probleme

6 DISCURILE DE AMBREIAJ SE POTRIVESC DE LA MOBRA. si chiar recomand adaptarea daca imi aduc bine aminte parca discurile erau din tabla cu insertzie de textolit pe cand la mobra sunt in totalitate din textolit iar suprafatza de cuplu este mult mai mare decat la cele originale de minsk,

7 motorul foarte usor de reparat...

 

si cam atat

 

Bafta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Ca actual posesor de minsk hai sa va povestesc si eu cateva.

L-am luat in 2009 cu 1500 km reali la bord (intre timp cred ca am facut vreo 5-6000 cu el), prima moto desi aveam permis de cativa ani. Carburator paco si consum sub 3.7 oricat l-am reglat nu am scos ci undeva in medie la 4.5, chiar si 5.8 in oras. Anul trecut am cumparat de la dany un k65c original rusesc care a facut toti banii adica scot 3.7 in mod normal si peste 4 cu 2 persoane.Consum mai mic de atat? Spuneti-mi si mie cum. Fiabilitate? hmm... motorul e beton, nu prea poti sa il strici nici cand incerci :D , desi eu simt nevoia de ceva un pic mai puternic avand in vedere ca mai fac cate o mica endureala si sunt locuri unde nu ajung cei 10 caluti si nici profilul cauciucurilor disponibile pentru bascula originala. Motorul porneste si la -15 grade desi am avut cazuri cu zile ploioase cand nu am reusit s-o pornesc nici in 2 ore. Intra apa la filtru de aer, la bujie, stie dreaku. Trebe avut 1-2 bujii tot timpul de rezerva (2 timpi). Ulei stihl de drujba 2.5-3%, foarte bun. Suspensiile pe spate cam curg dar din 92 pana acu e cale lunga si ar mai trebui schimbate desi am auzit ca nici astea noi nu sunt grozave, deci nu le schimb, eventual cu ceva adaptari japoneze (poate cu ceva central si o noua bascula) . Pe fata daca ai semeringurile ok si ulei cat scrie la carte e ok, daca pui mai mult e mai teapana furca (nu e neaparat bine, depinde de drum). Am avut probleme cu instalatia electrica in sensul ca mi s-a ars o napolitana, doua. Am refacut-o de doua ori, semnalizari cu led... sa vad anul asta daca o mai tin. Anul trecut mergand dupa afine si tinand mortis sa urc pe unde nu prea putea saraca, in treapta 1 in blana, am reusit sa-mi rup suportul de motor, urechiusele alea sudate de cadru in partea din fata jos. Cel mai lung traseu dus fara pauza (ma rog o mica pauza vedeti mai jos) a fost din Cluj in Padis, adica vreo 90 si ceva de km cred cu pasager si bagaj de vreo 8-10 kg. Si acum trecem la cea mai mare problema care am avut-o anul trecut: penele de cauciuc. Si cand mai aveam 15 km pana in Padis am obs ca aveam pana. Avand pe spate o janta de ceva japonez pe 17 cu un cauciuc avon tare ca dracu (la vulcanizare s-a chinuit 15 min sa mi-l puna sus) am zis ca e bai. Dupa 2 ore de dat jos si pus sus si lasat intunericul si nestiind cati km mai am pana la destinatie iau decizia cea dreapta : merg pe pana :). O ora mai tarziu pe la 12 noaptea cam asa am ajuns. La intoarcere am vazut ca mersesem cam 14-15 km pe pana cu pasager pe un drum pietruit, plin de gropi, praf si serpentine. Bineinteles ca voia sa ma depaseasca roata spate, da ce ? e dupa dansa? A doua zi am dat jos roata am pus camera noua si dai bice. La intoarcere cei 90 de km au fost plictisitori, ceva ploaie si cam atat :) . Cauciucul e bine merci ca a mai facut o pana de atunci si a mai venit pe pana vreo 25 de km, e drept de data asta numai cu mine si nu se vede pe el. Singura problema e ca se duce camera de tot. De-aia cred ca anul asta renunt la acel cauciuc si revin pe 18 pt ca e usor de dat jos si schimbata camera sau peticit si nu dai bani la fiecare pana pe alta camera. Un sfat : incearca sa il tii cam original pt ca vei schimba mai usor piesele si ia piese rusesti (stie dany de care) pt ca restul nici nu merita deranjul. Am incercat sa schimb filtrul de aer dar pana la urma tot la cel original am ajuns, vad ca si cu cauciucul la fel. Cablurile de ambreiaj ii cam plac asa ca sa ai tot timpul macar 2, nu-s scumpe. O data imi patina ambreiajul (tot cu pasager pe deal), avand scule la mine (normal) si o cutie de la ceva ulei, am scurs uleiul, am dat jos capacul si am strans arcurile de la discuri si am pus la loc totul + ulei si am plecat mai departe fericit. Cand desfaci prima data motorul, inlocuieste suruburile cu cap de surubelnita dreapta cu ceva cu cap pt imbus + saibe grover peste tot pt ca din vibratie le pierzi altfel, o sa-ti multumesti de fiecare data. O napolitana de rezerva nu strica sa ai la tine. Magnetoul e de 65 de W la minsk si de 90 la voshod, nu inversl dar se potriveste si de 90. In rest nu stiu ce de la ce se mai potriveste. Am mai cumparat unul asa de piese, desi poate il fac, imi trebe magnetou si o furca, e de asta nou si nu gasesc kit reparatie furca asa ca ia-ti modelul vechi, desi arata mai bine asta mai nou. Asta dupa 2 ani a pornit la sfert. Nu iti imaginezi cata rugina am scos din rezervor, carburator..... cred ca a pornit pe rugina nu pe benzina. Cam atat azi, mai multe data viitoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Magnetoul e de 65 de W la minsk si de 90 la voshod, nu inversl dar se potriveste si de 90"

 

permite-mi sa te contrazic negru mihai, si Voshod-urile au fost fabricate cu aprindere pe 65W! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Salut.

Spune-mi si mie te rog ce dimensiune are pneul de pe spate la Minsk-ul din imagine.

Janta pe care este montat cauciucul este de Minsk, sau sau este de la alta motocicleta?

 

Daca te referi la cele din imaginile de la inceput sunt de 3.00-18 si jantele sunt de minsk.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

am achizitionat un magnetou de Minsk de 60W pt Voshod (care avea de 90W) deoarece de Voshod nu se mai gasesc. Are cineva idee, se potriveste magnetoul de 60W cu "napolitana" de 90W? Imi este teama sa nu se arda una din ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...