Sari la conținut

Accident foarte usor ...


vane
 Share

Postări Recomandate

Azi pe la 14:00, pe Calea Ferentari, ma duceam spre Calea Rahovei si o masina care vroia sa intre pe Nasaud nu mi-a dat prioritate. Frana, oprit literalmente la milimetru de aripa dreapta fatza si culcat motorul pe engine guard.

 

Aveam 40-50/h, afara erau 14 grade, uscat pe jos, vreme frumoasa etc ...

 

Pagubele - aproape inexistente. Masina neatinsa, motorul un milimetru patrat din engine guard julit si o pata de 10 cmp de benzina probabil scapata pe la prea-plin.

 

Nici n-as fi pomenit de aceasta intamplare daca n-ar fi fost 2 lucruri care m-au pus in incurcatura:

 

  1. Explicatia soferului
  2. Blocarea rotii fatza

 

Partea cu soferul, pe scurt: cand l-am intrebat cum de nu m-a vazut a zis ca m-a vazut DAR CA A CREZUT CA AM TRECUT DEJA !

 

Posibila explicatie: eu trec prin intersectie slow-in fast-out. Adica intru cu frana ies cu acceleratie. Masinile din jurul meu evident ca merg cu viteza constanta.

 

Intrebare: In stilul asta risc sa patesc ce-am patit azi, daca nu fac asa, risc sa am accident la viteza mai mare si nici transferul de greutate pe fatza !

 

Partea cu blocatul rotzii: desi am franat progresiv totusi roata s-a blocat in ultimul metru. Scria pe undeva ca exact inainte de oprire frecarea disc placutze creste din cauza coeficientului de frecare dinamic ce devine static, asa ca trebuie sa slabesti un pic maneta ! Dar cum dreaq sa slabesti maneta cand inca nu te-ai oprit !?!

 

Astept cu mare interes comentariile voastre - situatii de genul celei de mai sus probabil o sa mai intalnesc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din punctul meu de vedere

 

: soferul s-a uitat in stanga, te-a vazut printre alte masini, a intors capul in dreapta sa se asigure si de acolo...a inaintat un pic cu masina, a simtit ca au trecut masinile si a crezut ca evident, tu ca motociclist ai trecut de mult si a intrat... se intampla frecvent de aceea :

 

ma asigur ca soferul are capul intors catre mine

viteza constanta

si abia dupa trecerea intersectiei accelaratie

 

de multe ori dupa ce am trecut de centrul intersectiei... si-mi mai revine pulsul la normal, apar problemele cu pietonii; tocmai de aceea => acceleratie doar dupa intersectie

 

PS : asta sa nu o luati drept litera de lege !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la masina daca piciorul e inert pe frana in ultimul metru franarea e puternica,botul coboara,pasagerul da cu capul de bord apoi masina sare putin inapoi. Asa recunosti un sofer nepriceput,frana trebuie eliberata progresiv. Scuteristii regleaza frana fata sa fie moale ca sa nu-i arunce in cap dar frana aia devine total ineficienta la viteza mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e de dat cu parerea:

 

1. explicatia soferului e irelevanta, e prost si atat. manevra descrisa de tine am vazut-o la multi..cand dau sa se bage, fac ei nush ce calcule si aproximari si se baga fix peste tine, desi te-au vazut si intentioneaza sa iti dea prioritate! nu stiu cum sa explic, dar astia par ca aproximeaza ei cand ar putea sa se bage in functie de viteza ta de trecere..pe care o iau ca fiind constanta. cand viteza ta variaza li se dau peste cap toate calculele.

2. la partea cu franatul - a zis-o Penetru. am incercat-o si cu mobra si cu masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu relaxez frana pe ultimul metru. Daca mai ai si ABS (la masina), de obicei se blocheaza rotile pe ultima portiune, iar pe langa disconfortul produs risti sa dai in derapaje si altele. De exemplu, fiind pe frana o sa tinzi totdeauna sa intri sub. Cred ca e la fel ca si atunci cand sti ca dai intr-o groapa. Franezi violent pana ajungi la groapa, dar niciodata nu dai in groapa cu frana actionata, faci mai mult rau decat bine. Poate ca asa o fi si la impacturi. Nu am avut niciodata astfel de situatii, dar cred ca mai degraba as da cu pieptul decat cu capul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" fac ei nush ce calcule si aproximari si se baga fix peste tine, desi te-au vazut si intentioneaza sa iti dea prioritate! "

 

Exact asa a zis si individul in cauza: Pana la urma cred ca-l invit la bere si-l descos ca la interogatoriu !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca nu s-a blocat fata ci pur si simplu ai pierdut aderenta. ce spuneti voi este adevarat dar nu cred ca se aplica in cazul de fata.

 

parerea mea.

 

ma abtin la partea cu soferul, numai el stie exact ce s-a intamplat.... si unde si ce gandea in momentul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, nu s-a blocat, a alunecat si a pus bicla usor de tot pe o parte fara zgomot si fara alte probleme. Dar ideea e ca de fizica nu scapam nici pe strada. Imediat inainte de oprire franarea devine singura mai puternica iar rotile nu se mai invart repede asa ca si stabilitatea "giroscopica" dispare.

 

Trebuie sa slabesti frana ceea ce mi se pare contra intuitiv in momente de urgenta. Forumistii spun ca se poate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, nu s-a blocat, a alunecat si a pus bicla usor de tot pe o parte fara zgomot si fara alte probleme. Dar ideea e ca de fizica nu scapam nici pe strada. Imediat inainte de oprire franarea devine singura mai puternica iar rotile nu se mai invart repede asa ca si stabilitatea "giroscopica" dispare.

 

Trebuie sa slabesti frana ceea ce mi se pare contra intuitiv in momente de urgenta. Forumistii spun ca se poate !

Intrebarea e ce facea piciorul tau drept in momentul franarii? Ca in cazul soferului explicatia a fost data deja.

Iar daca roata fata n-a fost blocata, dar totusi a alunecat, nu cumva ghidonul nu a fost chiar drept?

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am franat spate deloc. In cei 4-5 m cat am avut la dispozitie ar fi fost pierdere de timp.

 

Cat despre ghidon era drept saracu ...

Haha, pierdere de timp... Asta e tare. De fapt si frana aia spate de-aia s-a si inventat, sa mai pierzi timpu' cand te plictisesti pe mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai la dispozitie macar 20 m pentru franare lasi acceleratia, apesi usor spatele, strangi usor fatza iar cand s-a facut transferul de greutate franezi tare cu fata si lasi complet spatele care nu te mai poate ajuta.

 

Cand ai f putin spatiu la dispozitie mai bine strangi direct fatza (ai deja 2 degete pe maneta, nu ? ) mai ales ca daca te repezi in frana spate risti sa blochezi roata si o dai intr-un highside de toata frumusetzea.

 

Asa ca, intr-un fel ai dreptate: cand ai timp de pierdut macar 1-2 secunde e mai bine sa implici spatele, mobra se lungeste, se coboara si altfel prinde si frana fata. Pana la urma s-ar putea sa castigi 2-3 secunde si 20-30 de metri, pentru ca la viteza mare conteaza deceleratiile rapide.

 

In cazul de fata la 40/h adica 12 m pe secunda pana ciupesti frana spate deja ai izbit obstacolul aflat la 5 m :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai la dispozitie macar 20 m pentru franare lasi acceleratia, apesi usor spatele, strangi usor fatza iar cand s-a facut transferul de greutate franezi tare cu fata si lasi complet spatele care nu te mai poate ajuta.

 

Cand ai f putin spatiu la dispozitie mai bine strangi direct fatza (ai deja 2 degete pe maneta, nu ? ) mai ales ca daca te repezi in frana spate risti sa blochezi roata si o dai intr-un highside de toata frumusetzea.

 

Asa ca, intr-un fel ai dreptate: cand ai timp de pierdut macar 1-2 secunde e mai bine sa implici spatele, mobra se lungeste, se coboara si altfel prinde si frana fata. Pana la urma s-ar putea sa castigi 2-3 secunde si 20-30 de metri, pentru ca la viteza mare conteaza deceleratiile rapide.

 

In cazul de fata la 40/h adica 12 m pe secunda pana ciupesti frana spate deja ai izbit obstacolul aflat la 5 m :angryfire:

Nu ca as vrea sa ma bag (iar) intr-o discutie pe teme filozofice despre franare, dar asa cum ai doua de'jte pe frana fata, ai si picioru' pe aia de spate. Bine, la KLE e simblu, ca nu blocheaza decat cand ma las calumea pe ea (la spate ma refer).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi forta la maneta - viteza mica sau viteza mare - comportament diferit la interfata placuta-disc: viteza mare = energie mare deci se blocheaza foarte greu roata daca aderenta la asfalt buna. viteza mica = energie mica deci se poate bloca usor roata chiar cu aderenta buna la asfalt.

Daca aderenta nu e buna intre cauciuc si asfalt - vreme rece, ud pe jos, praf, nisip - nu se apasa frana brusc pentru ca nu se face transferul de inertie (masa) pe roata fata si se poate pierde aderenta.

Mesaj completat

Eliberat maneta treptat, indiferent de conditii - se invata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai la dispozitie macar 20 m pentru franare lasi acceleratia, apesi usor spatele, strangi usor fatza iar cand s-a facut transferul de greutate franezi tare cu fata si lasi complet spatele care nu te mai poate ajuta.

 

Cand ai f putin spatiu la dispozitie mai bine strangi direct fatza (ai deja 2 degete pe maneta, nu ? ) mai ales ca daca te repezi in frana spate risti sa blochezi roata si o dai intr-un highside de toata frumusetzea.

 

Asa ca, intr-un fel ai dreptate: cand ai timp de pierdut macar 1-2 secunde e mai bine sa implici spatele, mobra se lungeste, se coboara si altfel prinde si frana fata. Pana la urma s-ar putea sa castigi 2-3 secunde si 20-30 de metri, pentru ca la viteza mare conteaza deceleratiile rapide.

 

In cazul de fata la 40/h adica 12 m pe secunda pana ciupesti frana spate deja ai izbit obstacolul aflat la 5 m :angryfire:

 

 

-avand in vedere ca erai atent la trafic, explicatia ta de mai sus nu are sens

-in 20 m ai timp pentru multe chestii, incearca sa exersezi oprirea la punct fix pe diferite forme de aderenta(asa iti cunosti limitele)

-daca am o motoreta care nu are frana fata ce fac? nu mai franez? asta in cazul transferului de greutate,frana spate ineficienta,etc. toate spuse de tine

parerea mea este ca ai avut o reactie la gandul ca nenea ala o sa loveasca, de aici si pana sa cazi nu era mare lucru

vezi ca unele scoli fac si cursuri de perfectionare insa daca nu ai bani inceraca sa exersezi singur tot este mai bine decat nimic

 

 

 

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eliberat maneta treptat, indiferent de conditii - se invata.

Cred ca tu ai pus punctul pe i: "indiferent de conditii"

 

E usor sa dozezi frana cand te apropii cu 70/h de un semafor care se face galben la 25 de m; inclusiv sa lasi maneta in ultimul metru.

 

Ce faci in intersectie "pe metru patrat" e mai greu de educat. Nu-ti vine sa lasi frana pana nu te-ai oprit complet ...

Mesaj completat

-in 20 m ai timp pentru multe chestii, incearca sa exersezi oprirea la punct fix pe diferite forme de aderenta(asa iti cunosti limitele)

 

Am avut la dispozitie o latime de banda nu 20 m :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut la dispozitie o latime de banda nu 20 m ;)

 

20 m ;) ma refeream la explicatia ca ai timp de multe nu la accidentul tau :angryfire:

-la viteza ta, cred ca a fost partea cu speriatul,o aderenta slaba, probabil o moto la care este mai eficient sa franezi cu spatele

 

-oricum interesanta atitudinea ta de a intreba ce si cum , din punctul meu de vedere tot respectul si nu uita tot timpul trebuie sa exersam indiferent de nr de km parcursi de cand am luat permisul

 

 

 

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-oricum interesanta atitudinea ta de a intreba ce si cum ,

 

respect

 

Sunt de parere ca atunci cand pierzi ceva sa nu pierzi si lectia oferita de imprejurarea respectiva !

 

Acum am pierdut doar o bucata de mandrie dar puteam pierde timpul in spital de sarbatori.

 

Respect reciproc !

 

 

BTW: lectia de data asta ar fi despre ultimul metru de frana.

 

Nu am vazut insa foarte multe comentarii despre slow-in/fast-out: e bine sau nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa credeam si eu. Iata insa ca unii ori isi fac gresit calculul ori au impresia ca ai de gand sa le dai prioritate, sa fie ai dreaq !

Nici nu ma enerveaza ca sunt idioti, ma deranjeaza ca sunt idioti fiecare in felul lui, de nu mai stii cum sa faci ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am vazut insa foarte multe comentarii despre slow-in/fast-out: e bine sau nu ?

 

-aici...cred ca tine de ce se intampla acolo pe moment

-ce trebuie sa se inteleaga este ca NU exista "un tipar", deci nu putem spune ca daca facem asa O SA FIE CORECT

 

-personal aplic varianta spusa de tine destul de des, insa nu mereu

-exemplu: nu o recomand in intersectiile cu marcaj iesit in relief (dungile galbene) care aluneca destul de rau si daca nu stii sa dozezi accelerarea sau franarea,

sau nu esti obisnuit cu puterea mobrei,sau gabaritul ei faci buba

-iarasi nu stiu cat este de recomandat sa intri in intersesctie cu "doua degete pe maneta de frana", un clacxon mai strident sau o miscare mai agresiva a altui participant la trafic poate avea repercusiuni neplacute (aici intri si tu )

 

-sunt multi posesori (printre care si eu ) care au o mobra neadecvata pentru fizicul lor,si atunci intervin o multime factori care pot determina

ciclistica, franarea, virarea, accelerarea, cam tot ce se intampla cand mergem pe mobra

 

 

 

respect

Editat de papadie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...