Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu si nu :)
5xx are multi pini pt ca stie sa faca multe. Fiind identic cu bmw navigator, acea mufa se foloseste si pt joystickul de la ghidon si pt a afla date telemetrice de pe bemeu, unul ar fi de cate ori ai schimbat viteza. Pt ca vine din antichitate cand dintele albastru era o raritate, putea fi folosit cu acele audio in out :) Da e un dinozaur care nu inteleg de ce nu vor sa il regandeasca.
Drept urmare au pus acel capac sa nu ploua in mufa minune. La seria 3xx au rezolvat, au pus un singur contact cu 2 pini care are direct pe el protectia de intemperii, un mic capacel de guma.

Mie mi se pare fascinant cum lumea cumpara 5xx desi e atata de scump, si face acelasi lucru ca si seria 3xx, doar ca deseneaza terenul 3D. Oricum ai privi o nu ai pt ce sa dai 200 de euro in plus pt un teren 3D si pt 1" in plus la ecran. Dar pe principiu "premium" sau pe principiu "cu cat mai scump cu atat mai bun" pur si simplu se vinde si se vinde. 595ul face 4 ani maine poimaine ca si HW, softu s a tot modificat probabil, anul trecut cand au lansat 396 nici macar nu au scos alt 5xx. Trece anul acesta si nu vad alt model. Asta ma duce cu gandul la ori era prea avansat ca si HW pt vremea lui ori concurenta doarme in papusoi si nu vine cu un model asemenator sau mai bun. In afara de tomtom, de blaupunkt nu am mai auzit nimic, iar china e cum e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate seria 5xx are un procesor mai bun. Cel puțin navigator 5 se mișcă mult mai bine și ecranul mai mare te ajută la navigare, traseu, "butoane" mai mari, rezoluție mai bună.

Personal nu cred că merită achiziționat niciun gps zumo. Singurele avantaje pe care le are sunt construcția solidă, suportul pt motoretă cu încărcare și că nu-ți mai prăjești telefonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

I-am gasit calcaiul lui Ahile la 390. Nu stiu daca si la celelalte serii este la fel, dar prin Monaco, unde sunt tuneluri cu intersectii si sensuri giratorii... GPS-ul este mort. Asta pentru ca in tunel nu ma poate urmari. Si este o adevarata aventura sa intri intr-un tunel cu mai multe bifurcatii sau sensuri giratorii, bazandu-te pe GPS. Daca tu nu stii unde vrei sa ajungi, undeva vei ajunge, numai ca nu unde trebuie. Dau ca exemplu cea mai apropiata benzinarie, care este undeva la iesirea intr-un alt tunel, dar nu stii unde... Si intra si iesi din tuneluri pana dai de ea. Super treaba, mai ales daca esti pe rezerva...

 

Ati patit careva?

.

 

 

 

 

Inca un plus pt Garmin vs Google Maps: facut traseu acasa pe Google Maps si importat in Garmin ca ruta: mue pt mine. De 2 ori, in 2 zile diferite, urmarind traseul facut de Google Maps, unde bifasem in prealabil "fara taxe"... ma trezesc in fata portilor de taxa pe autostrada. Renuntat la traseu, bifata optiunea de "fara taxe" si lasata nebifata cea de autostrazi la Garmin... am mers cat s-a putut pe autostrazi fara sa platesc nimic (sa tot fie peste 1500 km de autostrazi numa in Spania). Garmin-Google = 1:0 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand intri in tunel te urmareste cu ultima viteza care a avut o cand a pierdut semnalul. Daca nu accelerezi sau franezi e aproape exact. Trebuie sa urmaresti directia indicata de garmin pe tabla, dar asta i valabila pt orice gps telefon sau ce o fi. Mai nasol e cand in tunel tre sa faci vreo doua trei schimbari de directie. Eu cateodata ma mai las surpins si ma duc inspre ceva. Patit pana acum in Koln, Oslo, Bruxel... Dar nu m am stresat nici o data si asa nu stiu unde sunt asa ca orice directie e buna 😛.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu nimic... iti spunea de prima intersectie, treceai de ea... si ramanea blocat pe acea placuta. Am mers si 2 km de tunel fara sa schimbe nimic. Iar in Monaco, chiar sunt giratorii cu 5-6 iesiri. Ia si baga repede la 60/h a cata e cea care trebuie, cand nici nu stii incotro mergi... :)))

 

Aproape ca dezvoltasem fobie de tuneluri in Monaco si Madrid.

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
9 hours ago, ®azvan said:

I-am gasit calcaiul lui Ahile la 390. Nu stiu daca si la celelalte serii este la fel, dar prin Monaco, 

 

Ati patit careva?

.

 

 

 

 

 

 

Da. Cand am fost in Bora Bora mai pierdeam semnalul cand treceam pe sub  nuci de coco ...mai mari asa.

 

Daca nu inventau astia gps-ul nu erati in stare sa iesiti nici macar din lift ...dar de iesit din tara...

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, goe 75 a spus:

Daca nu inventau astia gps-ul nu erati in stare sa iesiti nici macar din lift ...dar de iesit din tara...

 

Pai vezi cat esti de pasta? In lift nu ai semnal GPS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

595 pt cine se da pe track-uri / offroad are niste probleme destul de mari cu care tre sa te obisnuiesti:

 

- daca faci vizibile pe harta trackuri le afiseaza cu o linie atat de subtire si dintr-o paleta de culori atat de retarda ca-s aproape imposibil de vazut.

 

- daca le convertesti in 'trip'-uri e ok-ish dar cu 2 dude... te intreaba cand selectezi trip-ul daca vrei sa navighezi la inceputul lui sau la finalul lui. fara alta optiune. daca dai la inceput te duce la inceput si dupa aia poti sa-l follow. daca dai la final... aici e marea duda... exceptand cazul in care esti pe track, il recalculeaza. cu recalculare off! deci daca ai un track de vreo 150km pt ziua respectiva, cauti o benzinarie pe la mijlocul zilei, te duci la ea... daca esti la 500m cand vrei sa resume iti da optiunea sa te duca la start sau la finish (dar pe alt drum). daca esti 'pe track' merge sa reincarci tripul si sa-l lasi sa te duca la finish....

 

non off road issue - desi janghina are comunicare cu telefonul si primeste alerte si alte alea se pare ca daca e in mountul moto sunt disabled. daca-s in mountul auto afiseaza un fel de teasere si daca vrei detalii tre sa zici ca esti pasageru' si nu soferul....

 

alta magarie e ca desi ar putea si are acumulator, n-are si el un mod 'pietonal'

 

alta duda, nu-s daca e de la harti sau nu, desi pt un 'trip' calculat din track si fara recalculare n-ar trebui... fura si adauga la km ramasi... gen ai 70 left si brusc te trezesti ca afiseaza 40. sau 4795. sau 120. uneori isi revine daca reload trip-ul.

 

o chestie care ramane de vazut ca nu m-am prins e cand reseteaza ce arata in interfatza la history... pe device arhiva / track log files par sa ramana... in interfatza le taie arbitrar. nu pare legat de time sau km ce remove... taie la un moment dat aproape tot. dar raman salvate pe device.

lipsa butoanelor fizice e iar o chestie retarda.... sa arunci o privire, sa realizezi ca zoomul nu e potrivit, sa pipai butoanele si sa te uiti mai tarziu era super pe 550. pe asta n-ai sanse sa nimeresti butoanele virtuale pe pipaite.

 

ecranul nu stiu ce sa zic... dupa 8 zile de folosire cu manusi are ceva urme.... poate o fi ok sau poate nu long term.... vizibilitatea e ok in general.

 

exceptand viteza, ecranul si niste gimmick-uri care oricum nu merg se pare pe moto (gen notifications de la telefon) sau n-au importanta (traffic)... e cam mic upgrade-ul fatza de asteptari vis-a-vis de 550, 660 sau montana... 

---

 

inca o duda, dar care se cam aplica la toate garmin-urile.... daca ai mai multe harti care acopera aceeasi zona gen CN Europe, OSM si ceva harta locala gen Anavasi, OFRM sau ROAD... device nu-ti da nici o indicatie care o foloseste de fapt la un moment dat... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut. As vrea sa aflu parerea voastra in legatura cu o chestiune. Detin un intercom chinezesc cu nume generic V6, foarte bun si foarte ieftin, pe care il folosesc de vreo 3 ani fara nicio problema. Se incarca in doua ore si ma tine vreo 12 in utilizare nonstop. Transfera semnalul audio de la GPS, de la telefon (media audio) si de la aplicatiile de navigatie, mai putin de la Waze. Pe acelasi traseu folosit cu Igo, googlemaps, IOS maps, maps.me, comenzile vocale se aud perfect si in timp real, pe cand la Waze incepe comanda vocala "... in doua sute de metri..." si gata, se pierde semnalul audio. Inutil sa va spun ca am selectat iesirea prin bluetooth din Waze, deci nu este o problema de setare. Pe difuzorul telefonului se aude perfect, dar cand comut pe intercom apare aceasta problema. Mentionez ca nu a facut dintotdeauna asa. Suspectez bug de aplicatie waze si ma bate gandul sa o reinstalez. A mai aparut aceasta eroare si la altcineva? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Garmin Zūmo 396 LMT-S: cum l-am folosit în Grecia:
Înainte de a pleca din Kavala, m-am gândit că ar fi bine să vă arăt cum am folosit GPS-ul moto pe parcursul întregii călătorii prin Grecia.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dacă c-un video în urmă lăudat GPS-ul Garmin Zūmo 396 LMT-S, haideți să vă arăt ce mi-a făcut în ultima zi din Grecia:
 


 

 

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am invatat o in 2006-2007, cand faci un traseu pe gps, pe atunci palmtop cu igo, trebuie sa verifici pe unde il calculeaza. Zoom out pe harta si vezi ce vrea. Nu i vina garminului, a aparatului, ca ai avut fie o harta care nu avea trecerea, fie o portiune de drum care e bifata sa o ocoleasca sau ca aveai traffic trands activat sau poate chiar garmin smartphone link si i a venit o informatie de trafic eronata. Am patit o si cu wazeul sa merg pe lungitura ca cica ar fi mai rapid, desi nu era.

 

La fel cum nu garminu e vinovat ca in wend cand am plecat dupa update aveam 2 harti rutabile active, CN ul si OSM ul si cand treceam printr un punct intermediar nu ii dadea clear si vroia tot acolo sa se intoarca. Si a fost un traseu cu vreo 15 puncte de astea. I am dat si restarturi pe drum si abea dupa 500 de km mi a venit mareata idee sa verific hartile active.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii facusem update softare plus harti cu doua saptamani inainte.
Cred ca problema este preferinta Garmin pentru autostrada, desi nu era setat sa ma tina strict pe autostrada. Era setat 50-50.
Prin Platamon, cand am plecat spre Meteora, Garmin-ul ma tot freca la cap sa ma duca pe autostrada cu plata, in loc de drumul scurt, care este si asfaltat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dume din astea imi mai face si mie: ma baga pe autostrazi cu plata desi e bifat exclusiv fara, alege trasee mai lungi si nu neaparat mai rapide... (vointa proprie zic eu: s-a intamplat o data in tura de Sicilia, o data in tura de Gibraltar, o data in tura de Grecia, iar la un drum pana in Austria, la intoarcere, am ajuns la vama din Nadlac). Are dreptate @cooldeep trebuie verificat traseul dupa ce ti-l calculeaza. Mi-am cam invatat si eu lectia asta...

La mine de exemplu dinspre Thessaloniki catre Atena am ajuns pe la Meteora. De-aia folosesc de obicei Basecamp-ul si fac traseul de acasa. Scap de grija de a-l urmari... Si functioneaza de minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu folosesc Navitel cu licență. Meniu, Route, Import și...gata.

În IGO mi se pare că merg numai formatele .kml

Exista niște tutoriale pe YT și tot felul de convertoare din orice în orice. Dacă nu reușești, îți împrumut dispozitivul meu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Am nevoie de a pune o mufa USB tata la 2 fire(rosu si negru) strict pentru a alimenta cu curent TomTom Rider 550. Am USB mama pe moto din fabrica(duce pana la 2A) de unde isi ia curentul dar problema e la dispozitiv ca are cele 2 fire in aer, ca sa zic asa. Trebue neaparat pus pinul 1 la culoarea de pe mufa mama și pinul 4 la fel? Ce se întâmplă dacă pe pinul 1 de usb tata am roșu și negru la 4 și pe usb mama am la 1 negru și la 4 roșu? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, barbat said:

Am nevoie de a pune o mufa USB tata la 2 fire(rosu si negru) strict pentru a alimenta cu curent TomTom Rider 550. Am USB mama pe moto din fabrica(duce pana la 2A) de unde isi ia curentul dar problema e la dispozitiv ca are cele 2 fire in aer, ca sa zic asa. Trebue neaparat pus pinul 1 la culoarea de pe mufa mama și pinul 4 la fel? Ce se întâmplă dacă pe pinul 1 de usb tata am roșu și negru la 4 și pe usb mama am la 1 negru și la 4 roșu? Multumesc.

Orice mufa usb are 4 fire. Rosu +5V negru -5 V si firele alb si verde. Pt a putea incarca trebuie sa legi albul de verde si atunci jucaria stie ca e conectat la incarcator si va accepta sa mearga pe cei 5V. Sper ca asta era intrebarea ca nu prea am inteles ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Salut,

Cum updatez niste harti pentru Tom Tom Rider 400?

Salut, momentan pt aparatele NAV4 merge doar cu bani prin TT MyDrive. Problema a fost rezolvată pînă la NAV3 iar NAV4 este în lucru din septembrie 2020

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...