Sari la conținut

Postări Recomandate

Asta am invatat o in 2006-2007, cand faci un traseu pe gps, pe atunci palmtop cu igo, trebuie sa verifici pe unde il calculeaza. Zoom out pe harta si vezi ce vrea. Nu i vina garminului, a aparatului, ca ai avut fie o harta care nu avea trecerea, fie o portiune de drum care e bifata sa o ocoleasca sau ca aveai traffic trands activat sau poate chiar garmin smartphone link si i a venit o informatie de trafic eronata. Am patit o si cu wazeul sa merg pe lungitura ca cica ar fi mai rapid, desi nu era.

 

La fel cum nu garminu e vinovat ca in wend cand am plecat dupa update aveam 2 harti rutabile active, CN ul si OSM ul si cand treceam printr un punct intermediar nu ii dadea clear si vroia tot acolo sa se intoarca. Si a fost un traseu cu vreo 15 puncte de astea. I am dat si restarturi pe drum si abea dupa 500 de km mi a venit mareata idee sa verific hartile active.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ii facusem update softare plus harti cu doua saptamani inainte.
Cred ca problema este preferinta Garmin pentru autostrada, desi nu era setat sa ma tina strict pe autostrada. Era setat 50-50.
Prin Platamon, cand am plecat spre Meteora, Garmin-ul ma tot freca la cap sa ma duca pe autostrada cu plata, in loc de drumul scurt, care este si asfaltat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dume din astea imi mai face si mie: ma baga pe autostrazi cu plata desi e bifat exclusiv fara, alege trasee mai lungi si nu neaparat mai rapide... (vointa proprie zic eu: s-a intamplat o data in tura de Sicilia, o data in tura de Gibraltar, o data in tura de Grecia, iar la un drum pana in Austria, la intoarcere, am ajuns la vama din Nadlac). Are dreptate @cooldeep trebuie verificat traseul dupa ce ti-l calculeaza. Mi-am cam invatat si eu lectia asta...

La mine de exemplu dinspre Thessaloniki catre Atena am ajuns pe la Meteora. De-aia folosesc de obicei Basecamp-ul si fac traseul de acasa. Scap de grija de a-l urmari... Si functioneaza de minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Eu folosesc Navitel cu licență. Meniu, Route, Import și...gata.

În IGO mi se pare că merg numai formatele .kml

Exista niște tutoriale pe YT și tot felul de convertoare din orice în orice. Dacă nu reușești, îți împrumut dispozitivul meu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Am nevoie de a pune o mufa USB tata la 2 fire(rosu si negru) strict pentru a alimenta cu curent TomTom Rider 550. Am USB mama pe moto din fabrica(duce pana la 2A) de unde isi ia curentul dar problema e la dispozitiv ca are cele 2 fire in aer, ca sa zic asa. Trebue neaparat pus pinul 1 la culoarea de pe mufa mama și pinul 4 la fel? Ce se întâmplă dacă pe pinul 1 de usb tata am roșu și negru la 4 și pe usb mama am la 1 negru și la 4 roșu? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, barbat said:

Am nevoie de a pune o mufa USB tata la 2 fire(rosu si negru) strict pentru a alimenta cu curent TomTom Rider 550. Am USB mama pe moto din fabrica(duce pana la 2A) de unde isi ia curentul dar problema e la dispozitiv ca are cele 2 fire in aer, ca sa zic asa. Trebue neaparat pus pinul 1 la culoarea de pe mufa mama și pinul 4 la fel? Ce se întâmplă dacă pe pinul 1 de usb tata am roșu și negru la 4 și pe usb mama am la 1 negru și la 4 roșu? Multumesc.

Orice mufa usb are 4 fire. Rosu +5V negru -5 V si firele alb si verde. Pt a putea incarca trebuie sa legi albul de verde si atunci jucaria stie ca e conectat la incarcator si va accepta sa mearga pe cei 5V. Sper ca asta era intrebarea ca nu prea am inteles ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Salut,

Cum updatez niste harti pentru Tom Tom Rider 400?

Salut, momentan pt aparatele NAV4 merge doar cu bani prin TT MyDrive. Problema a fost rezolvată pînă la NAV3 iar NAV4 este în lucru din septembrie 2020

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, cooldeep a spus:

Orice mufa usb are 4 fire. Rosu +5V negru -5 V si firele alb si verde. Pt a putea incarca trebuie sa legi albul de verde si atunci jucaria stie ca e conectat la incarcator si va accepta sa mearga pe cei 5V. Sper ca asta era intrebarea ca nu prea am inteles ce si cum.

Nu cred ca ai înțeles. Albul și verdele nu au ce caută in vederea încărcării. Între o mufa mama și una tata de USB pinii aferenți culorii roșu respectiv negru trebuie sa calce neaparat unii pe alții? Adică roșu de la USB tata pe roșu USB mama?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, barbat said:

Nu cred ca ai înțeles. Albul și verdele nu au ce caută in vederea încărcării. Între o mufa mama și una tata de USB pinii aferenți culorii roșu respectiv negru trebuie sa calce neaparat unii pe alții? Adică roșu de la USB tata pe roșu USB mama?

 

Pai cum altfel? 😁 Doar ca s pe dos (in oglinda) daca te uiti la mufe din fata. Telefoanele nu se incarca daca cele 2 cabluri nu sunt unite, ca sa folosesc un limbaj pompieristic. Iar la usb c ... Se complica treaba destul de mult.

usb-pinout.jpg?resize=500,328

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa vreo 60 de mii de km navigat cu seria 3xx de la Garmin, a venit vremea sa trecem la fratele mai mare. Dupa cum siti istoricul pe  acest forum, am avut 390 si 396, am sarit peste 395, m am jucat doar cu el la cineva. Nu o sa fie un review de produs cu specificatii si alte treburi, pt asta exista siteuri si videouri dedicate. Va relatez strict ce vad eu ca plusuri sau minusuri si mai ales in comparatie cu fratele mai mic.

Prezint Garmin Zumo XT si mai ales Garmin Zumo XT vs Garmin Zumo 396

 

De data aceasta un aparat destul de reusit, nu ca as avea ce obiectat la seria veche 5xx, dar nu am vazut nici o data rostul sa dau diferenta aia de bani intre 3xx. Acum upgradeul nu se datoreaza vreunei nemultumiri fata de 396 ci pur si simplu consider ca Zumo XT a ajuns la o maturitate care s ar putea sa isi merite banii.

 

Sa o luam pe rand ca s multe :) .

 

1 Se pare ca la baza are clar un android, motiv pt care setarile MTP sunt istorie, deci nu se mai poate clona muta cu JaVaWa, cel putin temporar. Ne afecteaza asta ca utilizatori normali ? Absulut deloc.

 

2 E cu mult mai rapid la randat de harti si continut decat fratele mai mic? nu. Se misca ceva mai bine dar nu ca un telefon. Desi sunt convins ca si treaba cu telefoanele are la baza informatia ce tre procesata, informatia putina se afiseaza repede.

 

3 Pe langa GPS mai avem acces si la satelitii Galileo. In specificatii pe site mai zice ca e si Glonass, dar eu in scurtul test de l am facut nu am apucat sa am semnal de la altceva decat Galileo si GPS. Spre deosebire de fratele mai mic, cu erorile pe inaltime si repozitionare in oras printre blocuri inalte sta mult mai bine, ba chiar am reusit sa ma localizez in casa la bloc in apartament si asta nu la geam, vedem in timp cum se comporta, dar sesimte clar o imbunatire.

 

4 primul zumo cu ecran capacitiv, care cica merge si cu manusi. Cu manusile mele, ce le am 90% din timp, functioneaza decent, oricum mai bine decat fratele mai mic, dar mi a fost lene sa caut manusile de ploaie prin casa sa vad daca si cu alea merg, desi cand vor fi ude sigur vor merge :) . Vom vedea in timp si pe ploaie, dar absulut toate reviewurile pe tema aceasta sunt absulut pozitive.

5 luminozitate display, e un TFT si unul foarte bine luminat. Pe masurate, cu un app si telefon cu camera telefonului lipita pe display, 396 are vreo 464 de luxi, pe cand XTul are vreo 550. Masurat la 30 de cm cu aceasi imagine pe amandoua, 396 are aprox 83 luxi, pe cand XT ajunge la 153. In primul rand e mult mai mare si asta se simte si la lumina.
6 insfarsit o rezolutie normala. 1280 x 720 pixeli. Asta este cea mai buna imbunatarie care se simte si mai ales se vede. Sunt uimit de cate detalii poate sa deseneze, iar datorita marimii, vezi "departe" am activate chiar si linii de topografice de altitutinde si sunt toate lizibile, si pe aceasi harta mai deseneaza si cladirile. Aici nu stiu cum sa privesc. E atat de mare diferenta intre 396 si XT incat nu stiu daca XTul e prea ieftin pt cat ofera in plus sau daca  396 e prea sump pt ce ofera, dar raspunul il banuiti cu totii, amandoua sunt prea scumpe.

image.thumb.png.197f565ec8f3ac6ef6eb6e140705ac6f.png

7 din cauza displayului combinat cu OSul regandit, aceasi harta arata total diferit pe XT fata de 396, si pt prima oara reusesti sa vezi strazile pietonale si cele de rang inferior direct pe gps exact ca in basecamp. Ma declar foarte foate multumit de acest upgrade.

 

8 De cand am deschis BaseCampul, prima oara acum vreo 6 ani, mi-am dorit acces la " BirdsEye Imagery". Acum ei spun ca e lifetime accesul, dar in basecamp spune ca va expira prin 2031 :) sper pana atunci sa detin totusi alt model. Poti descarca imaginea satelitara fie din Basecamp si apoi sa o muti in gps, sau poti sa o descarci doar pe gps via o conexiune wifi. Imaginile sunt wow, iar la calitate si data sunt mult mai actuale si mai bune decat sunt pe googlemaps. Ma raportez strict la 2 imagini descarcate, 15km patrati peste Timisoara si o imagine din munti Sureanu. Ca or fi zone unde e mai slab ca google, nu pot verifica, dar voi aflat pe parcurs. Oricum este wow. Se poate activa in gps ca layer si poti naviga peste imaginea satelitara, daca in trafic nu te ajuta mare lucru, pe offroad prin muntii stiti si voi cat de utila poate fi aceasta functie. Se activeaza ca layer direct de la un buton in harta, adica nu trebuie sa intri in meniu.

 

 

9 Harti, harti si iara harti. Vine preinstalat cu globul 3D, clar singura diferenta existenta pana acum intre 3xx si 5xx, vine cu harta de europa de la here, o stim, e buna, e din ce in ce mai buna de la update la update, iar de aceasta data vine cu harti zic ei de topografie. Defapt nu sunt altceva decat o harta OSM adaptata sa fie frumos desenata pe GPS fara probleme de rutare, poiuri etc. Deci out of the box vine cu tot ce ti ai putea dori. Am pus Romania countur map de la OSM si am si curbele de nivel. Deci pe langa ca iti deseaneaza un deal/munte mai vezi exact si cat e de inalt. Treaba asta se gaseste ca app pe android dar pe bani in OsmAnd, pe gratis oarecum in Lokus dar nici unu din appuri nu deseneaza la fel de frumos. Este exact ce caut si ce imi doresc de ani de zile. Recunosc ca mi a lipsit functia asta care o regaseam pe igo de desenare a terenului 3D, dar acum o am si pe asta si este exact ce trebuie. La fel ca si birdseye si varainta asta denumita topografica se activeaza ca layer direct de pe harta. Cand o sa am de facut trasee prin zone mai ciudate osa imi dau seama daca sunt diferite sau nu de OSM aceste harti topografice, dar din ce am vazut rapid alei prin parcuri, paduri si alte zone ce le stiu, paridentice hartiile.
10 POIuri ohooooo, pe langa cele clasice din garmin (here) mai sunt si cele din tripadvisor si cele din 4square cele din parkopedia(via phone app cu update in timp real) si cele de la iOverlander plus tot via app conectat preturile la benzinarii inclusiv pe romania unde isi selectezi combustibilul si bineinteles suporta si custom POIuri. Deci ce iti poti dori mai mult de atat ?

 

11 vine cu niste appuri mai mult sau mai putin dragute sau utile, access direct la dispozitivele inReach (tel sau mesengerurile prin satelit) bridseyul de care am vb, traficul (de la here), vreme (nu m am prins cine ofera datele dar probabil schimba si ei cum vor), si acum noutatea radarul meteo. Din pacate pe romania nu deseneaza pare ca se opreste ca provider pe la merideanul 20, pacat ca nu i si pe Romania, dar prin vest ma scapa de cautat pe diferite siteuri si appuri. Vezi clar ce te asteapta in fata. Aveam de ceva vreme informatia ca vor renunta la seriile lor de actioncamuri, iata dovada, au scapat de appul de controlat actioncamurile Virb.

 

12 nu inteleg de ce nu au implementat la mesajele smart ce vin din telefon un buton de reply cu niste mesaje presatbilite, la fel cum poti raspunde de pe ceas... dar probabil legislatia, caci atunci cand citesti un mesaj de pe gps trebuie sa confirmi ca esti pasager ... iar mesajele se vad din avion ca si caractere, inlcusiv pasagerul din spate poate vedea cu usurinta mesajele primite :) acu fiecare stie ce mesaje primeste si ce poate sau nu sa vada pasageru

 

13 396 venea la pachet cu appul Garmin Smartphone Link, iar zumoXT vine la pachet cu alt app Garmin Drive. Sunt ceva diferente nu ma pun sa le relatez, ideea e ca functioneaza. Au integrat si accesul la Garmin Explorer, deci cine are ceas cu acces la garmin explorer poate vedea pctele ce le a salvat cu easul sau traseele direct pe gps. Inca nu ii vad prea mult utilitatea, dar sa ne obinuim cu toate ca s multe :)

 

14 fata de 595 au renuntat la appul de spotify de pe gps. Defapt total inutil. Vine cu un app ce ii spune music controler. Ce merge pe telefon vezi aici in appul acesta. Ba vezi si coverul (imaginea) de la melodia care canta pe spotify pe tel. Ok nu poti sa selectezi playlistul din spotify, dar poti da next back etc pe un playlist deja ales, la fel cum pot face din masina, nici pe "casetofonul" masinii nu am optiunea sa schimb playlistul din spotify. Dar vreau eu sa il vad pe ala care merge cu telefonul in bord pe motor prin trafic, intr un loc nou unde are nevoie de gps si se pune sa deschida spotifyul ca sa schimbe playlistul si asta in mers :) daca se poate sa si ploua :) Eu zic ca are niste functii minime implementate, foarte utile si care chiar functioneaza. Cand se schimba melodia apare 2 secunde peste harta acolo unde sunt informatiile de viteza numele melodiei si poza.
image.thumb.png.f65aa368d687c75e3d9437e9953fb69a.png

 

15 i au pus o baterie de sa ii ajunga :) prin casa in 2-3 ore de butonat nu am reusit sa o golesc. Conform specificatii spune 6 ore, conform testelor facute de unii si altii vreo 3. Ideea e ca e sufient de mare bateria sa iei navigatorul in masina si fara incarcator pt un drum scurt de 2-300 de km.
 

16 puncte minus remarc doar lipsa app control virb, si faptul ca modulul wifi stie doar 2.4 nu si 5, de unde deduc ca stie doar n in single band. Nu are browser ca as fi facut un test de viteza :) si nu are player video, nu poti baga un serial pe netflix in timp ce conduci pe autostrada si mori de plictiseala :)
 

17 appul de telefon nu e schimbat ca design dar e schimbat ca acces, nu il ai la appuri, ci il ai sus in ecranu principal sau cand e disponibil (casca conectata) la capat de tot la shortcuturi, iar fata de toata seria 3xx merge instant sincronizarea cu agenda, acum in schimb fata de seria 3xx unde cautai un poi gen hotel si dadeai telefon de acolo, acum tre sa intrin in appul de telefon si sa cauti poiuri si apoi sa apelezi. E un pic diferit, dar poate e mai logic asa. Important e ca poti sa iti rezolvi de o cazare din mers fara absulut nici o problema sau sa suni la un magazin inspre care te intrepti.

 

18 la 396 nu am folosit functia up ahead, dar aici ai o functie nou gen upahead unde ai localitatiile din fata pe drum, de unde selectezi localitatea si apoi ce ai nevoie, atmuri, restaurante, benzinarii etc e destul de facila treaba asta pt ca usureaza foarte mult cautarea unei destinatii de satisfacere a unei nevoi cand esti al drum :)

 

19 functia de road avoidence pare mult mai bine implemantata, adica azi daca nu ai chef de DN1 si DN7 poti sa ii spui "parca mai usor" ca nu vrei sa te ruteze pe DN1 si DN7, nu am prea folosit functia aceasta pt ca eu merg preponderent pe trasee facute in basecamp si atunci nu am nevoie in gps de functiile astea.


In rest aceleasi principii de calcule, garmin adventure pt cei care nu vor sa isi faca singuri traseul in basecamp, averitzari de camere fixe, curbe, linii de tren, scoli si ce o mai fi. Personal mi se pare mai fragil decat seriile vechi in caz ca il scapi pe jos, adica sigur se va sparge ecranul si spr sa nu aflu. Timpul ne va demonstra daca e sau nu e o optiune buna. Din pacate nu mai pusca sistemele vechi de securizare de pe seriile vechi fiind o prindere noua, dar tot pe sistemul de la ram. Dupa ce l am comandat ma pus naiba sa citesc forumuri dedicate acestui model. Mai ca imi venea sa renunt la produs. Ca joaca in prindere (problema rezolvata in primele 2 luni de la lansare) ca nush ce face sau ce nu face, sau ca nush ce face cu mp3urile de pe el daca nu s in nush ce director. Nu se misca ca un telefon, poate, dar arata o gramada de informatii si out of the box e foarte fain. Se alertasera unii ca nu mai deseneaza "breadcrumbs" dar e o optiune la straturi harta unde alegi sau nu alegi sa vezi istoricul, de asemnea cand il pornesti te intreaba daca vrei sau nu sa inregistrezi istoric si cel mai nou poti da record la un track, asta asa tot pt lenesi ca sa nu il scoata apoi din basecamp si sa ii dea share la sf zilei direct via app la oricine.

De regula cand scriu un review il testez foarte multa vreme, dar jucaria asta pot spune ca m a impresionat din prima si in doar 60 de km si cateva ore de butonat mi am facut o idee foarte buna despre ce este produsul. Se vede clar un upgrade major fata de verisunile vechi si ofera cred tot ce se poate oferi unui gps. Nefiind dedicat masinii nu au integrat camera de mers inapoi :)


Un mic rezumat cu ce mi se pare foarte fain mai ales ca lucuri ce le ofera in plus fata de seria mica

- birdseye

- radar meteo

- rezolutie si luminozitate

- OSM out of the box cu toate problemele unei harti osm rezolvate si adaptate acestui navigator

- preturile la combustibil si parcarile cu preturi si grad de ocupare (nu sunt pt noi si nu neaparat pe moto, dar sunt foarte utile)

 

Referitor la bani, daca merita sau nu, clar poti naviga fara probleme cu fratele mai mic din seria 3xx, dar noul ZumoXT face navigarea mult mai usoara. Asa ca fiecare decide ce nevoi are si mai ales daca e dispus sa plateasca aceste mofturi :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
La 08.01.2021 la 22:21, l.u.v a spus:

Salut,

 

Cum updatez niste harti pentru Tom Tom Rider 400?

Salut.


Daca nu ai rezolvat inca problema, desi ma indoiesc ca a trecut ceva timp de cand ai postat....Rider 400 se updateaza prin aplicatia MyDrive de la Tomtom (evident prin cablu de date, conectat la laptopul unde ai descarcat aplicatia).

 

Am avut si eu Rider 400 (insa nu imi placea ca era lent rau si trebuia sa il conectezi prin cablu la pc).

 

Modelele noi Tomtom Rider 500 si 550 se misca mult mai rapid, au conexiune wifi si ce imi place cel mai mult este ca poti sa le butonezi cu orice fel de manusi (inclusiv cu unele groase de iarna, au setare pentru manusi subtiri, groase sau fara manusi).

Diferenta dintre 500 si 550 este data de harti ( primul are full Europa cu actualizare pe viata si ultimul are world map).

Nu inteleg insa de ce nu au marit ecranul fata de versiunea anterioara (asa cum a facut Garmin de exemplu, cu Zumo XT). 

 

In caz ca intereseaza pe cineva, o sa scot la vanzare un Rider 500 nou, nefolosit, la cutie (insa pastrez prinderea de motor ca imi trebuie pentru cealalta motocicleta, deci il dau doar cu cablul de date/alimentare de la Tomtom). Ma gandeam la 950 lei. 

:)

 

 

IMG_20210421_200619.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Aloha Domnilor. Ma chinuie gandul si seranta ca la anul reusesc s fac niste ture mai lungi pe afara, acum intrebarea,  pe un GPS Garmin Zumo 390LM pot adauga si alte harti decat Europa?(TURCIA/ Georgia o fi pe Europa sau pe Orientul mijlociu?:) Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...