Sari la conținut

Uzura motoare 2t


Solon
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Vreau sa-mi iau un cross, ca a doua motocicleta, si fiindca bugetul e foarte limitat, iar eu sunt, oricum, incepator in ale cross-ului, m-am gandit sa iau ceva de 125 cm in doi timpi, care ar trebui sa fie cat de cat ieftin, insa suficient de puternic sa nu ma plictisesc repede.

Problema e ca in bugetul tintit de mine nu am gasit decat motoare mai vechi de 1995, asa ca vroiam sa ma lamuresc: avand in vedere uzura rapida specifica motoarelor 2t, sunt sanse sa mai fie bune de ceva dihanii atat de vechi? Care ar fi riscurile achizitionarii unei asemenea vechituri? Care sunt simptomele uzurii si la ce sa fiu atent ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Vreau sa-mi iau un cross, ca a doua motocicleta, si fiindca bugetul e foarte limitat, iar eu sunt, oricum, incepator in ale cross-ului, m-am gandit sa iau ceva de 125 cm in doi timpi, care ar trebui sa fie cat de cat ieftin, insa suficient de puternic sa nu ma plictisesc repede.

Problema e ca in bugetul tintit de mine nu am gasit decat motoare mai vechi de 1995, asa ca vroiam sa ma lamuresc: avand in vedere uzura rapida specifica motoarelor 2t, sunt sanse sa mai fie bune de ceva dihanii atat de vechi? Care ar fi riscurile achizitionarii unei asemenea vechituri? Care sunt simptomele uzurii si la ce sa fiu atent ?

atata timp cat are un kit bun(cilindru,piston , abielaj, lant si pinioane ) poate fi de varsta cu tata. aaa... si telesocapaele ,asta in caz ca nu vrei sa te arunce in nas. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul/cilindru e cea mai mica problema la 2T (se schimba si sunt ieftine). Problema cu o motocicleta de cross din 95 este alta si nu tine de 4t/2t.

Pur si simplu sunt terminate din toate punctele de vedere. Probabilitatea sa dai de un exemplar impecabil cu care nu s-a mers este f mica mai ales daca esti incepator si nu ai ochi pentru asa ceva.

Sfatul meu este sa rogi pe cineva experimentat sa-ti caute ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intrii pe www.ventomoto.ro poti vedea acolo o motocicleta de motocross Yamaha YZ 125 , anul 2002 , 42 CP , in stare perfecta de functionarae . Parerea mea (am mers la motocross) ca una fabricata inainte de 97 - 98 nu este de cumparat chiar daca motorul este nemers deoarece cam in aceasta perioada s-au schimbat caracteristicile cadrului (bicicletei) si ale amortizoarelor (furca upside down) , etc . Bafta in a gasi ceea ce-ti trebuie !

 

Cat despre uzura motorului , totul depine de felul de mers , ore functionare si in mod special de uileiul de amestec , un ulei cu cat este mai bun cu atat prelungeste viata motorului . Deci eu schimbam kit piston (aprox. 100 euro) cam la 5 curse de motocross si in acelasi timp si uleiul din cutie (10W40) , apoi in functie de traseu guma pe spate cam la un sezon , in rest plastice , manete , spray lant , spray filtru aer , si benzina .

Editat de ventomoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

O singura intrebare am!De ce un cross 125 (cu amestec in benzina) tine "5 ture la motocros" si un motor de pe un enduro oarecare,Ex:Aprilia rx,tot 125 (cu amestec separat) tine cam 27000km(record atins de mine nu in totalitate ci de la 13500km)????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O singura intrebare am!De ce un cross 125 (cu amestec in benzina) tine "5 ture la motocros" si un motor de pe un enduro oarecare,Ex:Aprilia rx,tot 125 (cu amestec separat)

 

Lamureste-ma si pe mine te rog ce inseamna pentru tine "amestec in benzina" si "amestec separat".

 

 

 

 

 

 

Hai lasa ca am inteles ce vrei tu sa spui acolo dar nu e corect nici logic / situational si nici gramatical. Clasificarea "amestecurilor" e foarte tare. ;)

Amestecul nu e de mai multe feluri ci e unul singur - benzina plus ulei. Nu e nici separat si nici "in benzina". Uleiul e "in benzina".

Daca te referi la modalitatea prin care se face amestecul e cu totul alta treaba. Atunci da. Amestecul se poate realiza prin introducerea manuala a uleiului in benzina inca dinaintea alimentarii SAU prin introducerea automata a uleiului in benzina cu ajutorul unei pompe de dozaj antrenata de motorul motocicletei.

Inafara de asta, nu are nici o legatura modalitatea de dozaj (daca se realizeaza corect) cu durata de viata a motorului. Cu atat mai mult, ceea ce ai vrut tu probabil sa arati - ca un motor tine mai mult fiindca are pompa de dozaj - este gresit. Mai degraba ai siguranta ungerii daca faci amestecul CORECT manual.

Motivul uzurii mult mai rapide al unui asemenea motor este exact cel mentionat de ante-postatorul meu care ti-a replicat ca e vorba de mult mai multa putere la aceeasi capacitate cilindrica. Putere mai mare, uzura mai mare nu? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cross merge pe timpul cursei la turatie maxima aproape tot timpul. kit piston se schimba preventiv. chiar daca mai merge exista riscul sa se rupa si sa faca belele mari - ambielaj, chiulasa, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamureste-ma si pe mine te rog ce inseamna pentru tine "amestec in benzina" si "amestec separat".

 

 

 

 

 

 

Hai lasa ca am inteles ce vrei tu sa spui acolo dar nu e corect nici logic / situational si nici gramatical. Clasificarea "amestecurilor" e foarte tare. ;)

Amestecul nu e de mai multe feluri ci e unul singur - benzina plus ulei. Nu e nici separat si nici "in benzina". Uleiul e "in benzina".

Daca te referi la modalitatea prin care se face amestecul e cu totul alta treaba. Atunci da. Amestecul se poate realiza prin introducerea manuala a uleiului in benzina inca dinaintea alimentarii SAU prin introducerea automata a uleiului in benzina cu ajutorul unei pompe de dozaj antrenata de motorul motocicletei.

Inafara de asta, nu are nici o legatura modalitatea de dozaj (daca se realizeaza corect) cu durata de viata a motorului. Cu atat mai mult, ceea ce ai vrut tu probabil sa arati - ca un motor tine mai mult fiindca are pompa de dozaj - este gresit. Mai degraba ai siguranta ungerii daca faci amestecul CORECT manual.

Motivul uzurii mult mai rapide al unui asemenea motor este exact cel mentionat de ante-postatorul meu care ti-a replicat ca e vorba de mult mai multa putere la aceeasi capacitate cilindrica. Putere mai mare, uzura mai mare nu? ;)

Crede-ma ca am desfacut si reglat multe carburatoare (cel putin mai multe ca tine) de scutere si motociclete cu astfel de tip de ungere ca sa imi dau seama cum sta treaba! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;)

Mesaj completat

Lamureste-ma si pe mine te rog ce inseamna pentru tine "amestec in benzina" si "amestec separat".

 

 

 

 

 

 

Hai lasa ca am inteles ce vrei tu sa spui acolo dar nu e corect nici logic / situational si nici gramatical. Clasificarea "amestecurilor" e foarte tare. :D

Amestecul nu e de mai multe feluri ci e unul singur - benzina plus ulei. Nu e nici separat si nici "in benzina". Uleiul e "in benzina".

Daca te referi la modalitatea prin care se face amestecul e cu totul alta treaba. Atunci da. Amestecul se poate realiza prin introducerea manuala a uleiului in benzina inca dinaintea alimentarii SAU prin introducerea automata a uleiului in benzina cu ajutorul unei pompe de dozaj antrenata de motorul motocicletei.

Inafara de asta, nu are nici o legatura modalitatea de dozaj (daca se realizeaza corect) cu durata de viata a motorului. Cu atat mai mult, ceea ce ai vrut tu probabil sa arati - ca un motor tine mai mult fiindca are pompa de dozaj - este gresit. Mai degraba ai siguranta ungerii daca faci amestecul CORECT manual.

Motivul uzurii mult mai rapide al unui asemenea motor este exact cel mentionat de ante-postatorul meu care ti-a replicat ca e vorba de mult mai multa putere la aceeasi capacitate cilindrica. Putere mai mare, uzura mai mare nu? ;)

Si ca sa se faca lumina!Da am gresit,ortografic,ERATA - amestec separat = Bidonasul de ulei din care pompita de ulei actionata mecanic furnizeaza ulei in diferite proportii in functie de turatia motorului!~

Mesaj completat

Pentru ca ala de cross are 40 cai, iar aprilpca ta, vre-o 15.

Pai am avut in vedere treaba asta,dar nu e chiar asa mare diferenta,ca aprilia nu are 15 cp ci are 32.Si pana la urma caii putere nu sunt cauza uzurii,ci doar efectul deoarece pt a scoate multi cai dintr-un motor exista compromisuri cum ar fii marimea exagerata a portilor de evacuare si admisie,lungimea cursei pistonului care difera si numarul de segmenti!Nu mai spun de cantitatea de benzina arsa si temperatura la care functioneaza...dar nu stiu...cat m-am tot gandit ,diferenta este mare,Repet - 20 si ceva de mii de km fata de 20,30 de ore de functionare!

Si pana la urma,de aia am facut referire la modul de ungere deoarece m-am gandit ca joaca un rol important in viata motoarelor deoarece acea pompa de ulei furnizeaza un debit variabil de ulei in functie de turele motorului si ma gandesc ca si raportul de amestec benzina\ulei difera,de ex la turatii mici 16-20 g la litru si la turatii mai mari cand motorul are nevoie de ungere buna,probabil acest raport creste,pana undeva la 25-30 g\litru!

Editat de PURE PASSION
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca am desfacut si reglat multe carburatoare (cel putin mai multe ca tine) de scutere si motociclete cu astfel de tip de ungere ca sa imi dau seama cum sta treaba! ;)

 

Nu te cred deloc. De unde stii cate carburatoare am desfacut eu? Faci cam multe presupuneri in avans. Hai sa iti zic de ce am facut corectura. Pentru ca o sa intre

tot felul de "mici maestri" si or sa citeasca kakatul ala si or sa o ia de buna. De-asta. Si apoi or sa vorbeasca toti asa, fara sa stie despre ce vorbesc si au sa ma supere la ochi pe mine si pe altii care citesc.

 

 

Si inca o chestie. Lauda asta cu carburatoarele nu-ti foloseste la nimic. Hai sa iti zic si de ce. Prin intrebarea pe care ai pus-o dovedesti ca nu ai cunostinte tehnice minime. Un carburator poate sa-l desfaca si un cimpanzeu daca ii arati cum. Sa nu mai vorbesc de vreun "nea Gheorghe" care a avut Dacie si "se pricepe" (dau un exemplu generic) insa nu stiu cum se face ca ii cade mereu relanti-ul in baia de ulei.

 

P.S.: no offense intended ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nana, el nu a vrut sa greseasca ortografic sau ortopedic, vroia sa zica ca se amesteca separat, o data se amesteca benzina si o data uleiul, ca asa a vazut la Petrisor in emisiune. Sau nu m-oi pricepe eu ca nu am desfacut destule carburatoare de scuter sau motocicleta.

In fine promit sa ma uit pe "porții" de admisie si evacuare sa vad cum vine asta cu debitul variabil de ulei per rotatie arbore cotit la ture diferite. Poate pe Valea Draganului s-a inventat asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul/cilindru e cea mai mica problema la 2T (se schimba si sunt ieftine). Problema cu o motocicleta de cross din 95 este alta si nu tine de 4t/2t.

Pur si simplu sunt terminate din toate punctele de vedere.

 

Chiar crezi ce spui?

Conduc, restaurez, detin crossuri numai din anii '70-'80.Si rupte cu obstinatie.Si in 2 timpi.

Ai fi extrem de surprins sa vezi cum trage o Cagiva din '82, o Husqvarna din '84, sau un Cz din '79.

Hai sa ne mai gandim inainte de a generaliza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai fi extrem de surprins sa vezi cum trage o Cagiva din '82, o Husqvarna din '84, sau un Cz din '79.

 

Foarte misto!

O precizare, daca se poate: sunt cumva de 500 cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai fi extrem de surprins sa vezi cum trage o Cagiva din '82, o Husqvarna din '84, sau un Cz din '79.

 

Foarte misto!

O precizare, daca se poate: sunt cumva de 500 cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei ce nu stiu exista scutere si motociclete in 2 timpi pe carburator care au pompa de ulei electronica si e comandata de CDI care baga uleiu in carburator in functie de turatia motorului (primi care au facut aceasta pompa au fost cei de la peugeot) exista si manuale de reparatie unde se pot verifica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai fi extrem de surprins sa vezi cum trage o Cagiva din '82, o Husqvarna din '84, sau un Cz din '79.

 

 

Foarte misto!

O precizare, daca se poate: sunt cumva de 500 cc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei ce nu stiu exista scutere si motociclete in 2 timpi pe carburator care au pompa de ulei electronica si e comandata de CDI care baga uleiu in carburator in functie de turatia motorului (primi care au facut aceasta pompa au fost cei de la peugeot) exista si manuale de reparatie unde se pot verifica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neg, dar nu inteleg cum merge, ce intra in carburator nu are acces imediat in motor.

Poate functioneaza pe strada, unde mergi constant, la enduro nu vad un sens.

Mesaj completat

Chiar crezi ce spui?

Conduc, restaurez, detin crossuri numai din anii '70-'80.Si rupte cu obstinatie.Si in 2 timpi.

Ai fi extrem de surprins sa vezi cum trage o Cagiva din '82, o Husqvarna din '84, sau un Cz din '79.

Hai sa ne mai gandim inainte de a generaliza...

 

 

Nu ai inteles ce am spus.

Tocmai ce spuneam ca motorul nu ar fi o mare problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te cred deloc. De unde stii cate carburatoare am desfacut eu? Faci cam multe presupuneri in avans. Hai sa iti zic de ce am facut corectura. Pentru ca o sa intre

tot felul de "mici maestri" si or sa citeasca kakatul ala si or sa o ia de buna. De-asta. Si apoi or sa vorbeasca toti asa, fara sa stie despre ce vorbesc si au sa ma supere la ochi pe mine si pe altii care citesc.

 

 

Si inca o chestie. Lauda asta cu carburatoarele nu-ti foloseste la nimic. Hai sa iti zic si de ce. Prin intrebarea pe care ai pus-o dovedesti ca nu ai cunostinte tehnice minime. Un carburator poate sa-l desfaca si un cimpanzeu daca ii arati cum. Sa nu mai vorbesc de vreun "nea Gheorghe" care a avut Dacie si "se pricepe" (dau un exemplu generic) insa nu stiu cum se face ca ii cade mereu relanti-ul in baia de ulei.

 

P.S.: no offense intended ;)

OK,eu sunt cimpanzeu` si tu esti "intelectu`",dar inceteaza odata ca oricum postezi numai ca sa te bagi in seama si nu esti interesat de adevarata framantare a topicului! :D :D :D :huh:

Mesaj completat

Nana, el nu a vrut sa greseasca ortografic sau ortopedic, vroia sa zica ca se amesteca separat, o data se amesteca benzina si o data uleiul, ca asa a vazut la Petrisor in emisiune. Sau nu m-oi pricepe eu ca nu am desfacut destule carburatoare de scuter sau motocicleta.

In fine promit sa ma uit pe "porții" de admisie si evacuare sa vad cum vine asta cu debitul variabil de ulei per rotatie arbore cotit la ture diferite. Poate pe Valea Draganului s-a inventat asa ceva.

Tocmai ai pierdut fro doua minutele pretioase din viata ta scriind acest post,da` nu asta e problema,ci faptul ca la randul tau m-ai facut si pe mine sa pierd din timpul meu!Acuma probabil astepti ceva premiu si tu pt desteptaciune!

Mesaj completat

Cum e cu amestecul facut in functie de turatie? Injectie directa?

Nu am dat o lege,pt ca nu am facut absolut nici un calcul din care sa rezulte ce am scris mai sus,dar aceasta idee a pornit de cand am schimbat ambielajul la aprilia si am observat un sistem destul de complex de rotite de transmisie din plastic,care la randul lor antrenau pompa!Dupa cum probabil nu v-ati dat seama,nu incerc sa invat pe nimeni nimic,ci vreau doar sa imi lamuresc o problema care de mult timp ma freaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...