Sari la conținut

Motocicleta cu care sa faci turul lumii


Postări Recomandate

Multicilindrele pur si simplu se opresc.

Sigur ca da. Fosta mobra avea turatia de relanti 890. Doi cilindri. Pe asta noua turatia de relanti este 1200, la 3000 rpm am 120 kmph. Zici ca sta pe loc, mai ca-mi vine sa ma dau jos de pe ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 188
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sub 3000 rpm monocilindrele fac urat dar se invart. Multicilindrele pur si simplu se opresc. TA si chopperele au o sansa pt ca au raportul alezaj/cursa mic.

 

Unde am reusit sa ajung cu un DR650 Dakar nu voi mai ajunge cu Africa Twin sau cu multe alte " enduriste " mai tinere . Si culmea e ca DR-ul a fost trantit , scapat , pierdut in tufe . . . . lipit in mocirla sau inecat in balta . . . . . nu m-a lasat si am venit tot timpul inapoi , acasa , pe el ! Si era " monociclindru " ! Raman un fan al monociclindrului ptr adevaratul off road !

Mesaj completat

Unde am reusit sa ajung cu un DR650 Dakar nu voi mai ajunge cu Africa Twin sau cu multe alte " enduriste " mai tinere . Si culmea e ca DR-ul a fost trantit , scapat , pierdut in tufe . . . . lipit in mocirla sau inecat in balta . . . . . nu m-a lasat si am venit tot timpul inapoi , acasa , pe el ! Si era " monociclindru " ! Raman un fan al monociclindrului ptr adevaratul off road !

 

On topic : Africa Twin ! Oricand , cu mici modificari , se poate pleca cu ea oriunde !

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur ca da. Fosta mobra avea turatia de relanti 890. Doi cilindri. Pe asta noua turatia de relanti este 1200, la 3000 rpm am 120 kmph. Zici ca sta pe loc, mai ca-mi vine sa ma dau jos de pe ea.

 

S-ar putea sa ma insel, dar banuiesc ca ce a vrut Andrei sa zica se aplica mai mult la enduro. Spre exemplu, atunci cand ai o panta de urcat si aderenta este proasta trebuie sa mergi asa, ca un tractoras, sa invarti roata cat mai incet, ca sa nu pierzi aderenta. E, daca in conditiile astea un mono invarte roata si subturat, un multi moare. La multi trebuie sa tii turatie, automat trebuie sa folosesti ambreiajul excesiv si oricum nu o scoti la capat asa de bine cum o faci cu un mono.

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa ma insel, dar banuiesc ca ce a vrut Andrei sa zica se aplica mai mult la enduro. Spre exemplu, atunci cand ai o panta de urcat si aderenta este proasta, trebuie sa mergi asa, ca un tractoras, sa invarti roata cat mai incet, ca sa nu pierzi aderenta. E, daca in conditiile astea un mono invarte roata si subturat, un multi moare. La multi trebuie sa tii turatie, automat trebuie sa folosesti ambreiajul excesiv si oricum nu o scoti la capat asa de bine cum o faci cu un mono.

 

Este foarte posibil insa din postul lui nu reiese asta. Pe de alta parte vorbeam de mobra cu care facem inconjorul lumii. Am mari dubii ca cineva isi va alege o capra enduro pentru asa ceva. Bine, nu zic ca nu e posibil. Daca poti face turul lumii pe un SS de ce nu pe un enduro? Iar la treaba cu turatia da-mi voie sa nu fiu de acord. La un boxer (de exemplu), cuplul este jos de tot iar cel maxim se atinge deja la 4000 rpm. Daca nu o lasi sub relanti nu are de ce sa se opreasca. Pe de alta parte, nu vad cum ai putea sa nu opresti o capra enduro la sub 1000 ture. Asta o zic din experienta proprie insa trebuie tinut cont ca nu sunt un calator frecvent pe coclau. Mi-ar place, insa nu am avut ocazia sa practic foarte des asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca majoritatea au pana in 4 cil altfel erau discutii si mai si.......

 

Vad ca nimeni nu tine cont de clasa motoretei si toata lumea nu face altceva decat sa numere pistoane.

 

Exista mono cilindrice optimizate pentru greutate redusa. astea au caracteristica neliniara, se strica repede, vibreaza ca toti dracii si au o sea de rupe curu, numa sa nu stai pe ea. astea sunt de namoleala cu mai putin de 140 kile plin

 

Exista si mono de touring - f650, mai ales gs e beton pentru asa ceva. tii 150 toata ziua, consuma putin, merge bine in teren lejer sau mediu - da iti intra chilotii in poponeata daca trebuie sa il ridici din namol de 10 ori intr-o ora la 193 kile plin

Intre ele sunt multe arome

 

Si la v2/l2/boxer2 e aceeasi situatie. ca extreme seria de 500 de la kawa - care are 2 linie de la enduro pana la speed trecand prin chopper si naked, seria de boxere bmw de la cross/raly raid - hp2, trecand prin enduro, chopper, speed, tourer, sau seria v2 de la ducatti - acelasi lucru, sau v2 de la honda, etc

 

la 3 in linie sunt rare dar sunt si ele la fel

 

4 in linie are un singur dezavantaj cand e vorba de drumuri nasoale - turatia mare il face sa se incinga si papa mult rau

 

 

comportamentul motoretei se poate regla din rapoartele de transmisie - forate lejer de schimbat la cele pe lant, mai greu la restu

 

Mai importante sunt chestii gen: fiabilitate (un motor de 120 kile si 60 cai nu are rezerve pt asa ceva). intervale de servisare (una e sa schimbi ulei la 3000 si alta la 10 mii km ), consum - una e sa mergi cu 4,5 medie si alta e 10 - 12, tolerantal a calitatea carburantilor - un mono e gandit de obicei sa primeasca si gaz prost, un 4l nu pre, are nevoie de gaz bun.

 

O motorete e mai mult sau mai putin optimizate pentru drumuri lungi. fiecare a fost proiectata sa exceleze undeva sau sa acopere onorabil mai multe capitole.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt mersul de unul singur este prea mare. Nu o folosesti aproape niciodata la capacitate (sarcina utila, putere), iar in doi nu poti merge ca i-au furat saua pasagerului. Daca pleci in calatorie cu pasager, mai bine varianta normala de ST 1200, ca la trecerea prin apa sau noroi te mai ajuta s-o impingi sau sa-i tii echilibrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

eu as pleca cu TDM-ul din dotare cu cateva mici modificari

 

Crash bar mai mare cu proiectoare incorporate, cutii de aluminiu, un rezervor suplimentar de minim 10l, un ghidon de enduro si handguards si un parbriz mai inalt, a si un cric central :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

o sa radeti, si sunt sigur ca sunt o groaza de carcotasi care o sa ma ia peste picior.

 

dar dupa ce am mers 4 ani offroad cu ktm lc4 adventure (o motocicleta extraordinara), si dupa ce am pus pe picioare EMA, mi-am dat seama ca... daca plec in jurul lumii nu vreau sa alerg prin tari geniale ca Mongolia, Tibet, China... nu imi trebuie o moto de raliu.

 

Ce imi trebuie insa e o moto care sa fie usor de reparat, oriunde in lume, cu sculele pe care le am la indemana, sau ce se gaseste pe drum.

o moto robusta, si cu o capacitate imensa de carat.

o moto care sa mearga cu orice fel de ulei sau benzina.

o moto cu care sa pot merge si pe zapada, si prin desert, si cu care sa nu raman intepenit.

o moto cu care sa nu cad in cel mai mic moment de neatentie (daca ma fura peisajul..)

 

daca ma gandesc bine... nu sunt multe care raspund cerintei...

dupa mine, nimic nu e mai potrivit decat:

 

post-5135-1297872170_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate! Ma uit si eu de cateva zile la Ural si la ce se poate face cu ea. Varianta cu tractiune si pe roata atasului este extraordinar de menevrabila pe zapada, noroi si cursuri de apa. Imi place ca-i urata :bigstar:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate! Ma uit si eu de cateva zile la Ural si la ce se poate face cu ea. Varianta cu tractiune si pe roata atasului este extraordinar de menevrabila pe zapada, noroi si cursuri de apa. Imi place ca-i urata :bigstar:

daaaaa :D si chiar daca reusesti sa o dai peste cap. nu te enerveaza ca atunci cand scapi una normala pe jos si se crapa plasticu ala acerbis afurisit...

plus ca m-am informat si de intretinere...

 

pai de ce credeti voi ca din 750cc scot doar 40 de caluti? pentru ca e un motor simplu.

asta stiti ce inseamna.... Daaaaa! intretinere super simpla.

 

pai schimbul de ulei il faci in 10 min lejer.

poaaah!... la adventure al meu, iti ia 10 min doar sa dai rezervorul jos... (ca uleiul se pune prin cadru pe undeva sus)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa radeti, si sunt sigur ca sunt o groaza de carcotasi care o sa ma ia peste picior.

 

 

motoreta e tun din ce-am mai auzit, dar eu as lua in calcul si consumul la un astfel de tur...si uralu ala cam papa ceva..

 

 

oricum, nu-ti trebuie 200 cai si nici abs, tcs, frane combinate, ride by wire, by fire, fireware, etc.

 

polonezii astia pe care probabil ii stiti deja s-au intalnit cu 2 aventurieri (tata si fiu) care mergeau pe niste iz (daca nu ma insel) fabricate in 60. n-am gasit pagina, dar daca aveti rabdare gasiti..

 

tipul asta a mers cateva mii de km (inclusiv la 6000m), cu o groaza de bagaje - la un moment dat isi sudase la ranfonsari si rack-uri de a folosit mai mult fier decat are cadru - pe un royal enfield de 350...abia 20 cp.

 

deci...se poate si cu asa ceva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, motocicleta cu atas e un fel de ATV cu 3 roti. Deci, nu prea mai e motocicleta...

Si nu in ultimul rand, un tur d-asta mai lung il vad undeva pe la 20-30 mii de km. E, o motocicleta relativ noua si bine intretinuta nu prea are de ce sa se strice in toti acesti km. Cu ceva crashbaruri nici de spart nu prea are ce sa se sparga.

Personal as prefera o motocicleta cu care sa savurez calatoria si nu una care sa ma tina cu capul in trusa de scule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Dezgrop subiectul asta...

Daca s-ar face o calatorie... asa, de placere, prin lume, de vreo 2-3 saptamani (si asfalt si ceva off in colturi uitate de lume), ce ar trebui sa se puna in bagaje?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I

 

...fara comentarii. vizitati si site-ul Sjaak Lucassen ca mai sunt multe alte ture interesante.

 

mai pusesem undeva un link cu 2 mosulici care au strabatut pamantul pe Harley Davidson. deci, fiecare pleaca cu ce poate si cu ce ii face placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am sa raspund si eu cu o imagine.post-5780-1293025425_thumb.jpg

Daca ar fi sa vad lumea, nu as vrea s-o fac pe autostrazi ci pe drumuri secundare. Asa ca pentru mine un monocilindru usor e tot ce trebuie. Fara genti din aluminiu sau altele.

De fapt, ceea ce se vede in imagine este exact ceea ce mi-as dori pentru o asemenea calatorie

 

 

 

deci ptr cei interesati: vand BMW X Challenge, 2007, ABS etc: /index.php?/topic/667089-vand-bmw-x-challenge-2007-abs-optionale-tt/

 

si anuntul aici http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzari-motociclete-second-hand--bmw-x%20challenge-din-2007-400111.html

Editat de popp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...