Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutari la toti matociclistii,am nevoie pt kawasaki EN500 un teu la instalatia de antigel care vine prins in carburator in partea de jos cu o clema,multumesc anticipat

 

uraaaa,am rezolvat prin itermediul unui brav motociclist

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Revopsit Shaka mea flat black. Check. Pus whitewall fata si spate. Check. Pus roata de 150 pe spate check. Arata bestial. Check. Revin miine cu niste poze.

 

Ramine de pus hallf apes de 12", schimat manete de frina si de ambreiaj, far fata si far spate plus citeva maruntisuri. Dar asta de amu abia peste o luna cind ma intorc din Indonezia de la lucru.

 

Am o intrebare de baraj in schimb. Motorul in sine. cutia de la motor ( engine cover), spitele si jantele cu ce le pot lustrui? Era mai de mult un post pe forumul asta a unui baiat cu un eliminator 250 care si-a lustruit tot motorul si arata ca oglinda. Ca nou.Nu mai gasesc postul...

Cine ma poate ajuta cu un sfat?

 

Ms anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai la multi ani tuturor si un sfat: daca nu vreti sa aveti zgomote ciudate la motor, mai bagati si ulei in el din cand in cand :tempted:

la multi ani de prin departari. Schimbat ulei acu o saptamina. Check.

 

Batai de cap.

 

Povestea incepe destul de simplu si se termina mai complicat. Dupa ce am revopsit-o si reincaltat-o Pe Shaka mea, am fost intr-o scurta tura de vreo 300km de anul nou ca sa inceapa anul cu bine. Si intradevar a fost o tura f faina fara nici un fel de incidente.

Ieri m-am gindit sa mai fac o tura ca si asa nu am ce face. Iar o tura faina, dar la intoarcere, m-am orpit undeva in oras la o cafea cu o amica. Cum am descalecat la cafenea cum a inceput sa ploua asa cum numai aici stie sa ploua. NU dureaza mult, dar rupe totul in doua. Strazile se innunda cam in 10 min si toata povestea dureaza cam 30-45 min.

M-am gindit ca sint extrem de norocos ca nu m-a prins ploia pe coclauri. Ploaia a trecut, cafaua a trecut si ea, incalec, pornesc contactul, dau la buton si click. Iar dau, iar click. Doar click. Mi-am bagat toate si toti pe unde au incaput si da-i sa cauti o solutie. Stiam de un dealer kawasaki la vreo 15min de talpa asa ca am pornit-o intracolo. Motociclete Kawa aveau dar nu si service. Solutia a fost sa ma care cu un camion pina la service-ul lor si sa ma duc azi sa vad care-i baiul.

 

Azi au inceput marile batai de cap.

1. Apa in electric starter + carbunii vechi si dusi ( mai fusese unblat acolo cica de fostul propietar.

Schimbat carburni plus ce se mai gasete de schimbat pe acolo dar tot nu o lua.

2. Nu se incarca bateria deloc. Chiar din contra.

Comandat + schimbat regulatorul/alternatorul si bobina ( nu stiu daca asa se cheama in romana, imi cer scuze, dar e vb de chestia de sub capacul din stinga cum stai calare. Arata ca o elice cu cupru la capete). Azi am comandat si miine il schimba.

 

Miine ma duc sa-l iau innapoi si mai am 2 zile de plimbari dupa care la lucru/vacanta.

 

Nu am mai incalecat pe nici o sea, dar v-am zis povestea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bã,da' curat ghinion...! Mai lipsea sã ti-i se ardã si bobinele de inductie si releele de semnalizare si-al farului,si schimbai toatã electrica de pe ea...Mi-i se pare cel putzin ciudatã asocierea între arsul releului de-ncãrcare +alternator,cu demarorul...Deobicei,demarorul,pânã sã nu mai vrea deloc,mai face figuri - la tine,asa,brusc, dintr-o bucatã...?! Acuma,c-ai patzit-o asa rãu,dar din fericire,erai în oras,te-as sfãtui s-o iei la bani mãruntzi, pe partea de electricã.Verificã toate firele,sã nu fie dezizolate,înlocuieste papucii oxidati,fã-ntr-un fel sã nu mai intre apa la contacte. Cred c-a fost un scurt pe-un fir gros,prin care trec multi amperi,de ti-i s-a ars asa - ia verificã si sigurantzele,cã-n mod normal,ar fi trebuit sã protejeze ele,sã nu pãtzesti asa.Sã nu cumva sã ai o sigurantzã prea mare,unde-ar fi trebuit sã ai una mai micã (30A în loc de 10-15A).Cã poate fostul proprietar, n-a avut pe moment una care trebuia,si-a pus ce-a avut.Si stii cum e - de-obicei,asa ramâne...La GS-ul meu(e din '84),m-am luat cu mâinile de cap,când am vãzut ce "minuni" s-au fãcut acolo...Strapuri lipite cu letconul, direct între suportii sigurantelor,sigurante cu fire matisate pe-afarã - si cicã asa,a vãzut mobra asta,toatã Europa...Urgent,i-am cumpãrat alt tablou cu sigurante - modern,impermeabil....C-avea model antic,cu sigurante din sticlã.Acuma,peste iarnã,am dus-o la control general,mai ales pe partea de electricã.Si eu,când am primit-o (cadou !!!),nu pornea,din cauza bateriei si-a demarorului.L-am desfãcut singur,l-am courãtzat cât se putea,i-am deblocat o perie,si-acuma zbârnâie mamã-mamã...Si chiar si-asa,tot o sã-l înlocuiesc si pe el,cu totul,la un moment dat.

Editat de darian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bã,da' curat ghinion...! Mai lipsea sã ti-i se ardã si bobinele de inductie si releele de semnalizare si-al farului,si schimbai toatã electrica de pe ea...Mi-i se pare cel putzin ciudatã asocierea între arsul releului de-ncãrcare +alternator,cu demarorul...Deobicei,demarorul,pânã sã nu mai vrea deloc,mai face figuri - la tine,asa,brusc, dintr-o bucatã...?! Acuma,c-ai patzit-o asa rãu,dar din fericire,erai în oras,te-as sfãtui s-o iei la bani mãruntzi, pe partea de electricã.Verificã toate firele,sã nu fie dezizolate,înlocuieste papucii oxidati,fã-ntr-un fel sã nu mai intre apa la contacte. Cred c-a fost un scurt pe-un fir gros,prin care trec multi amperi,de ti-i s-a ars asa - ia verificã si sigurantzele,cã-n mod normal,ar fi trebuit sã protejeze ele,sã nu pãtzesti asa.Sã nu cumva sã ai o sigurantzã prea mare,unde-ar fi trebuit sã ai una mai micã (30A în loc de 10-15A).Cã poate fostul proprietar, n-a avut pe moment una care trebuia,si-a pus ce-a avut.Si stii cum e - de-obicei,asa ramâne...La GS-ul meu(e din '84),m-am luat cu mâinile de cap,când am vãzut ce "minuni" s-au fãcut acolo...Strapuri lipite cu letconul, direct între suportii sigurantelor,sigurante cu fire matisate pe-afarã - si cicã asa,a vãzut mobra asta,toatã Europa...Urgent,i-am cumpãrat alt tablou cu sigurante - modern,impermeabil....C-avea model antic,cu sigurante din sticlã.Acuma,peste iarnã,am dus-o la control general,mai ales pe partea de electricã.Si eu,când am primit-o (cadou !!!),nu pornea,din cauza bateriei si-a demarorului.L-am desfãcut singur,l-am courãtzat cât se putea,i-am deblocat o perie,si-acuma zbârnâie mamã-mamã...Si chiar si-asa,tot o sã-l înlocuiesc si pe el,cu totul,la un moment dat.

 

Curat ghinion sigur. Dar na, noi sa fim sanatosi sa putem munci sa bagam banii in ceva ce ne place.

Problema nu a fost chair asa extrem de brusca precum am descris-o eu, dar nu cred ca mi-am dat seama. Ideea e ca aici a inceput sezonul ploios de ceva timp. Si chiar daca imi tin deobicei motorul in parcarea blocului, tot am umiditate de 80%. De asta nu ai cum sa scapi prin zona asta. S-ar putea sa fie asa cum zici tu. Umiditate, plus ploaia torentiala de ieri, sa se fi strecurat pe undeva ceva apa si sa fi busit vre-un fir ceva pe acolo mai important. Aici cind ploua, ploua si oblic, si de pe orizontala si de jos in sus. Cam cum povestea Forrest Gump cind era in Vietnam. Cred ca singura solutie ar fi sa-i pun un prezervativ la Shaka mea.

Sper ca miine sa iasa mai sanatoasa de pe usa service-ului sa ma mai pot bucura si eu de ea vreo 2 zile innainte de a pleca pentru o luna.

 

Dar daca tot m-am apucat sa scriu, hai sa va mai zic ceva. Mecanicul de azi (unul din putinii care i-am cunoscut si am vazut ca se pricepe si face totul cu grija), in timp ce mi-a pornit motorul cu ajutorul unui redresor, mi-a zis : "Boss, youl engine vely noisy. makes tik tik tik, no good. have to open and check. something loose inside .engine not smooth." (omul e chinez). Si indradevar, inauntru se aude un fel de ticaiala care de amplifica odata cu accelerarea. Asta asa era de cind am luat-o, dar nu prea am dat prea mare importanta. Amu, nu stiu ce are si ce ar putea fi. Am sa o duc tot la nenea chinezu' cind ma intorc peste o luna, ca cica are nevoie de vreo 2-3 zile si eu plec pe 7 acum si stau o luna....

Cica din cauza ticaielii, motorul nu ar merge rotund si nici nu merge in plina forta. M-a intrebat daca trage bine si cit am "bagat maxim" viteza. Dupa 100-115km/h parca nu prea mai vrea. La 120km/h parca deja o chinui. Stiu ca e doar un 500cc si stiu ca e din '97, dar nu are decit 22.000km....

Daca stie cineva care ar putea fi problema, cu mare drag as afla si eu pe romaneste decit in chinglish.

 

ms anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Reverend: unde ticãie? În principiu,as zice cã-s tachetii.Dacã se-aude undeva sus,clar,ãstia-s.Sper sã nu mã-nsel,da' parcã l-am auzit pe-un mecanic moto,zicând ca asta-i una din bolile frecvente la motorul 2 paralel de 500 cc,al lui Kawasaki.În englezã,le zice rockers.

Editat de darian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma i-a dat de cap cu pornirea? Ce avea? :D

I-am dat de cap. Adica am platit ( mult) omul mi-a schimbat alternatorul/regulatorul, carbunii si ce mai era pe acolo prin electric starter si bobina ( daca asa ii zice). Acu porneste de nu are nici o treaba.

 

 

@Reverend: unde ticãie? În principiu,as zice cã-s tachetii.Dacã se-aude undeva sus,clar,ãstia-s.Sper sã nu mã-nsel,da' parcã l-am auzit pe-un mecanic moto,zicând ca asta-i una din bolile frecvente la motorul 2 paralel de 500 cc,al lui Kawasaki.În englezã,le zice rockers.

 

 

Omule, eu cred ca esti enciclopedie ambulanta.

 

Cred ca-s tachetii. In Chinglish-ul chinezoiului, din cite am intales zicea ceva ce suna a locker arm . Dar a zis ca ar putea fi din mai multe surse. Bataie parca vine direct din cilindru. Omul mi-a zis ca nu are nici o paguba ( prea mare daca mai merg asa nitel) doar sa nu -i dau forja.

In cazul ca ar fi tachetii cum zici tu, care ar fi solutia si cu ce as imbunatati motorul daca-i schimb/repar? Chinezul mi-a zis ca ar merge mai "rotund" motorul si ca ar creste si un pic puterea. Sa-l cred?

 

ps. tot asa suna si la mine:

 

@Reverend: unde ticãie? În principiu,as zice cã-s tachetii.Dacã se-aude undeva sus,clar,ãstia-s.Sper sã nu mã-nsel,da' parcã l-am auzit pe-un mecanic moto,zicând ca asta-i una din bolile frecvente la motorul 2 paralel de 500 cc,al lui Kawasaki.În englezã,le zice rockers.

Dupa ce mi-ai zis tu de tacheti, m-am bagat un pic sa fac niste research si uite peste ce am mai dat. Nu zic ca te contrazic, dar poate mai citeste unul mai novice in ale mecanicii, asa ca mine, si poate mai baga la cap. :

"

What sounds like rocker noise can also be cam-chain noise. Onthe later single row cam chain models - when it loosens up ittends to slap against the guide on the right engine side..and the noise sounds an awful lot like a noisy valve. To testthis - either use a listening stick or stethascope, or justDO the cam chain replacement (due after about 40k miles anyway)."

 

Amu ce o fi , o fi, v-oi vedea...

Editat de reverend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Poate s-a scris in paginile anterioare, dar deocamdata am internet doar pe telefon asa ca nu prea pot rasfoi tot. Unde pot gasi o curea pentru Kawasaki EN 500 A, model 1993 la un pret cat mai bun? E aproape gata bobberasul.

Numai bine, Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.rombelt.ro Au mail/tel de contact .. le spui dimensiunile curelei( latime , nr de dinti si distanta dintre ei) si iti spun ce curele au la dispozitie . Eu am de la ei .. are cam 5000 de km si arata ca noua si din cate siu au mai luat si altii si sunt multumiti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,apropos de tacaneli,pocaneli,si alte zgomote ciudate ale motoarelor,sa va dau un exemplu pe care eu l-am intalnit o singura data si care ma lasat masca. Fiul meu are unSV 800,si dupa un drum mai lung a vrut sa verifice bujiile ca sasi dea seama daca sunt bine reglate carburatoarele. A verificat ,pus bujii la loc,dat cheie si... anceput tacaneala,un zgomot ca de AK47. Cauze: In timpul mersului a sarit o bucatica de metal de vreo 2-3 mm de pe carosabil in locasul unei bujii,cand a scos bujia pt verificat,metalul a cazut in capul pistonului ,si de aici "moara cu ciocanele". Iata un exemlu ce ar putea ajuta pe unii sa nu desfaca tot motorul ci doar sa verifice sistematic provenienta zgomotului. Numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi fain de sfat.

 

Deocamadata am mai plimbat-o asa ca nu prea am avut timp sa o duc la mecanic. Poate am sa reusesc sa o duc la verificat in februarie, dar depinde de proiecte.

Eu totusi cred ca sint tachetii avind in vedere si lipsa de putere...

Bafta mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ms la toti de sfaturi, am sa fac operatiunea asta cind plec la munca ca si asa sta mobra degeaba, macar asa o las la mecanic sa-mi rezolve problemele.

oricum, intre timp au aparut altele. Ieri am iesit cu niste amici pt o tura de 300km prin jungla, dealuri si serpentine si aproape de sfirsit s-a blocat frina fata.

Era complet teapana si discul era blocat de placute. Tin sa mentionez ca nu o folosisem f mult. Oricum merg mai mult cu frina spate + frina motor. Doar in cazuri de urgente bag si frinta fata.

In fine. M-am oprit, mai mult fortat decit ca vroiam, discul era super fierbinte si blocat. Am asteptat sa se raceasca un pic, si noroc ca avea cumnatameu o cheie de 10 la el ca am desfacut un pic de am scos doi-trei stropi de lichid de frina sa mai dau drumul la presiune. Si-a revenit bine si am plecat spre casa. Poimine direct la mecanic sa schimb lichidul de frina, placute si tot ce mai e nevoie. Sa vedem.

 

Bafta



Ms la toti de sfaturi, am sa fac operatiunea asta cind plec la munca ca si asa sta mobra degeaba, macar asa o las la mecanic sa-mi rezolve problemele.

oricum, intre timp au aparut altele. Ieri am iesit cu niste amici pt o tura de 300km prin jungla, dealuri si serpentine si aproape de sfirsit s-a blocat frina fata.

Era complet teapana si discul era blocat de placute. Tin sa mentionez ca nu o folosisem f mult. Oricum merg mai mult cu frina spate + frina motor. Doar in cazuri de urgente bag si frinta fata.

In fine. M-am oprit, mai mult fortat decit ca vroiam, discul era super fierbinte si blocat. Am asteptat sa se raceasca un pic, si noroc ca avea cumnatameu o cheie de 10 la el ca am desfacut un pic de am scos doi-trei stropi de lichid de frina sa mai dau drumul la presiune. Si-a revenit bine si am plecat spre casa. Poimine direct la mecanic sa schimb lichidul de frina, placute si tot ce mai e nevoie. Sa vedem.

 

Bafta

Na, ca mi-am rezolvat problema cu frina fata. Despre ce era vorba:

1. Pistonul care era murdar in ultimul hal si plin de mizerii, nu se mai retragea. Asa ramineau placutele fixate pe disc. Am curatat, schimbat si placute si lichid de frine, pus totul la loc si gata.

Am plecat de la service. Dupa 400m blocaj total. Teapana precum rigor mortis. Desfacut iar un pic valva sa scot lichid sa scada presiunea si innapoi la service.

2. schimbat arcul si surubul de la maneta. Vechi si ruginit. Nu se mai retragea.

Acu merge totul brici.

 

 

In legatura cu asta. Nu mai vreau sa plec la drum si sa ramin pe undeva fara nici o scula la mine. Azi m-am dus la magazin si mi-am luat un toolbag. Voi cu ce scule umblati la voi? Nici nu are rost sa-mi pun toata gama de chei, tubulare si alte seturi dar vreau sa am totusi ceea ce e util. Ce chei ( in afara de cea de 10,;-) si alte scule sint de baza la mobrele noastre?

 

Ms de sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chei de 8,10 (2 buc.),11,12,13,14,17,19.Poti sã gãsesti chei combinate,dacã ti-i se pare cã iei cu tine prea multe. Cheie cu clichet+biti, izolirband,multi-functional (gen Leatherman) sigurantze de rezervã,mai multe bucãtzi de sârmã,de diferite grosimi si feluri (mono si poli-filamentare).Ah,si-o pungã mare cu tot felul de suruburi , piulitze si saibe.Asta folosesc eu,de câtiva ani.Si mi-au fost al dracului de utile,de multe ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie omisa cheia de bujii si o periuta de sirma,surubelnita in cruce si una dreapta. Cred ca si vro doua becuri ar fi bune.In sfarsit tu stii cel mai bine care sunt hibele motorului tau. Totul depinde de cat de departe pleci,sau daca e pentru transportul de zi cu zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms fain de sfaturi. Am sa bag la trusa cit cuprinde. Deocamada am cheie de 10, 11, 12 14, cheie franceza, patent, surubelnita dreapta+ cruce, imubusuri ( mai ales pt sea) si citeva zipties ( cred ca-s mai ok decit sirma). mai completez cu cele zise de voi. Pt scos roata spate iti trebe cheie de 26 parca. Aia nu incape in trusa...

 

Cred ca la mobrele noastre ( tinind cont si de ani) nu conteaza daca pleci 500km sau 50km. Cind face poc face poc. Si in plus, daca mai dai de un biker in trouble, daca nu poti oferi o mina de ajutor, macar poti oferi o cheie sau ceva.

 

Bafta la toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...