Jump to content
Sign in to follow this  
aax94

BMW K1200 LT/RS/GT (1997 - 2005)

Recommended Posts

Eu nu am sesizat nicio diferenta intre un brand sau altul, cu Metzeler am mers cel mai mult, dar nu am avut probeme. Mobra este grea si sta ca pe sine orice i-ai pune. Oricum, mult mai importanta este fata, acolo iti trebuie intr-adevar un cauciuc aderent. Cred ca Michelinul ala PR4 este o alegere foarte buna.

Pe Goldwing au mers prost. La fiecare curba ma asteptam sa fuga fundul motorului. M-am simtit extrem de nesigur. Pe langa wobbling-ul incredibil de accentuat in jurul vitezei de 50-60 Km/h.

 

Ca tot a venit vorba: le am in garaj. Daca doreste cineva un set de gume Metzler le poate avea moca. O sa vad ce dimensiuni sunt.

Edited by Silver Arrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai acu' ii spui omului, dupa ce a comandat gumele? :)

 

Michelin-ul o sa te tina in jur de 20.000 Km.

Nu prea intru pe forum, abia azi am vazut intrebarea. Michelin-ul poate o sa tina 20 mii pe un RT , pe LT m-as mira la mai mult de 15 mii . Depinde si de stilul de mers... Metzler nu mai iau nici sa ma plateasca cineva, parerea mea proprie si personala - din ce am mers cu ele, nu exista gume mai proaste ca astea pentru LT pe carosabil ud/umed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat eu recent cauciucul pe fata (PR4 cu Road5) de pe mobra mea (R850R ... si nu e usoara la 240kg greutate)... PR4 m-au tinut 26.000km (le-am schimbat pentru ca "intamplator" am vazut in 2 locuri ajunsese cauciucul la metal .. se transforma in dalmatian cred)...

Acum probabil pe LT, fiind mai grea, nu o tine atat dar 20.000 daca mergi cu bun simt, cred ca e rezonabil.

Pe ploaie si asfalt ud, dupa 3 ani cu PR3/4 si acum Road 5 ... n-as incerca altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am schimbat ambele cauciucuri am crezut ca scap de zgomotul care credeam ca e de la cauciucurile uzate. Surpriza, zgomotul este de la un rulment de la grup. Asa ca grupul meu a aterizat la Dan Cata in Cluj pentru schimbare rulmenti si reglaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La transmisia finala, grup cum ii spui, ai doi rulmenti: unul radial cu bile si unul radial-axial (cunoscut si sub numele de rulment conic).

E transmisia clasica care exista si pe R1200RT sau GS (probabil ca si pe restul), cu care nemtii au mers din Africa de Nord pina la Stalingrad si inapoi, pina s-a trezit acu ceva vreme unul dimineata cu ideea creata sa elimine pe cel radial-axial si sa puna doi radiali.

De obicei cel radial cu bile se prapadeste. Se inlocuieste foarte usor. Vezi ca mai sunt si doua bucsi la articulatie care de obicei prezinta si ele uzura.

Sfat: nu schimba decat ceea ce este defect. Nu se compara rulmentii de prima echipare (adica cei montati in fabrica) cu cei din magazin. Sunt patit :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se compara rulmentii de prima echipare (adica cei montati in fabrica) cu cei din magazin.

 

...Chiar și cei OEM? Nu se presupune că sunt identici? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Chiar și cei OEM? Nu se presupune că sunt identici? :blink:

Nu stiu ce sa spun. Rulmentii sunt sortati pe clase si nu stiu daca cei OEM sunt din aceeasi clasa cu cei de prima echipare.

Acumulatorii de exemplu nu sunt la fel OEM si prima echipare.

Acumulatorul de la duba Renault Master a tinut 14 ani, la Mercedes-ul lui fii-mea l-am schimbat dupa 12 ani (cumparat SH cu acumulator original) pentru ca imi era frica ca nu mai pleaca cand o da frigul. Orice cumperi OEM sau nu, nu te va tine atata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am fost absolut deloc multumit de Metzler. Aderenta pe ud - zero. Nici pe uscat nu m-a prea convins.

 

Acum le am pe ambele. Poate data viitoare incerc altceva. Intradevar spatele nu are aderenta cu Metzeler880, dar am crezut ca este din cauza uzurii cauciucului.

 

 

Metzler nu mai iau nici sa ma plateasca cineva, parerea mea proprie si personala - din ce am mers cu ele, nu exista gume mai proaste ca astea pentru LT pe carosabil ud/umed.

Eu nu imi amintesc sa fii avut probleme, dar acum auzind la voi mi-a ramas chestia asta in cap.

Saptamana trecuta fiind pe Transfagarasan am fost abordat de un neamt care m-a intrebat cum ma descurc cu Metzelerul de pe spate, mi-a confirmat si el ca pe ploaie nu se impaca deloc cu el, sa am grija si sa il schimb.

O sa merg in combinatia PR5 pe fata si Avon Storm pespate, daca zici ca esti multumit de Avon.

» Post actualizat in 28 Sep 2018 17:42

Dupa ce am schimbat ambele cauciucuri am crezut ca scap de zgomotul care credeam ca e de la cauciucurile uzate. Surpriza, zgomotul este de la un rulment de la grup. Asa ca grupul meu a aterizat la Dan Cata in Cluj pentru schimbare rulmenti si reglaj.

Nelu, Dan iti va pune in locul celor doi rulmenti mici laterali bucse de bronz. MI-a facut si mie treaba asta si nu mai au moarte. Acei rulmenti par a fi subdimensionati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus grupul la loc. A dispărut și vibrația care o simțeam în scărițe și nu se mai aude nimic.

Grup servisat de Dan Cata. Apelați la el cu încredere.

Acum sper sa mai prind vreme frumoasa pentru plimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Daca nu e secret, sunt curios cam cât a costat reconditionarea grupului, și ce piese au fost schimbate...

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎04‎.‎12‎.‎2018 la 18:35, scara_211084 a spus:

Salutare!

Daca nu e secret, sunt curios cam cât a costat reconditionarea grupului, și ce piese au fost schimbate...

Toate bune!

Salut,

 

De obicei rulemntul mare cu bile se schimba( aprox 600 lei) si simeringul mare (aprox 250 lei) si daca este cazul saibele de preload( aprox 50 lei buc daca gasesti la bucata).

Manopera nu stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,
În mare știu preturile la piese, dar eram curios cât a costat cu totul...

Toate bune!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce nu il intrebi direct pe Dan Cata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Nu inteleg de ce nu il intrebi direct pe Dan Cata. 

:laugh: buna asta :D cel mai bun raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Dan Cata a spus:

:laugh: buna asta :D cel mai bun raspuns.

spune ne cat cost total ( piese, manopera, deranj,etc) daca nu e secret. De aici fiecare poate afla cat costa cu totul interventia. Si subiect inchis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So, am o dilema: Honda ST1300 sau BMW K1200LT? (Ambele același an, preț, etc.). BMW varianta de top, luxury. Recomandări?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vei plimba singur sau cu doamna?

Pentru ca daca vei avea mereu si un pasager cred ca pe  varianta BMW beneficiaza de un confort mai bun.

Ai avut ocazia sa te plimbi cu amandoua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma omoara intrebarile astea! Ca si cum ai intreba cu ce femeie sa te insori, sa fie bruneta, blonda etc. Cumpara ce-ti place tie, nu altuia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

l.u.v. ,  este clar ca omul nu s-a suit pe nici una din mobre, dar amandoua ii fac cu ochiul.

Ar vrea citeasca ceva pareri pro si contra la cele doua modele.

Cuvantul corect nu era recomandari ci pareri.

Banuiesc ca asta este intentia lui.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, jack21 a spus:

So, am o dilema: Honda ST1300 sau BMW K1200LT? (Ambele același an, preț, etc.). BMW varianta de top, luxury. Recomandări?

Ca sa citam clasicii, honda i honda, dar...si bmw e bmw :)))

On topic, 2 vaci, una mai vaca decat cealalta. Cred ca a spune ca nu e confortabil St ul, este gresit. Da l in spanac, e enorma saua, protectie la vant, motor liniar, bla bla. Da, pe LT deja discuti de 400 kile vs 300, si fotoliu pe roti. Daca asta iti doresti, e clar ca nu se compara. La ST mai ai la primele generatii ceva probleme cu degajare caldura , te coace nitel pe partea dreapta, la mers pe canicula/prin oras, viteza mica. Si unele au avut ceva voblaj, de la 130-150. E legenda, e real, unii au , unii n-au, daca citesti pe forumurile internationale, nu gasesti nimic clar-o concluzie. ST ul este renumit si prin faptul ca isi ascunde genial greutatea, ca e manevrabil ,etc etc. Cand ma uitam la motociclete din aceasta clasa, m-a atras STul, dar pana la urma am mers pe RT.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exista o solutie de compromis: BMW + HONDA = GOLDWING 😂

Inclusiv preturile se aduna 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, Silver Arrow a spus:

Mai exista o solutie de compromis: BMW + HONDA = GOLDWING 😂

Inclusiv preturile se aduna 😂

Compromis, dintre 2 vaci, sa o ia pe a 3 a, si mai mare :)))

Pana nu spune ce vrea de la ele, si pana nu se suie sa vada ce inseamna fiecare, n-are cum sa isi dea seama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
La 10.03.2019 la 22:44, Silver Arrow a spus:

Te vei plimba singur sau cu doamna?

Pentru ca daca vei avea mereu si un pasager cred ca pe  varianta BMW beneficiaza de un confort mai bun.

Ai avut ocazia sa te plimbi cu amandoua?

Singur. Am avut Pan European, varianta st1100.

La 10.03.2019 la 22:45, l.u.v a spus:

Ma omoara intrebarile astea! Ca si cum ai intreba cu ce femeie sa te insori, sa fie bruneta, blonda etc. Cumpara ce-ti place tie, nu altuia.

Poti da un răspuns coerent? Pan European am avut, BMW am avut, însă nu 1200LT. Îmi plac amândouă, însă tb sa aleg doar una ;)

Acum 13 ore, Adrian M. a spus:

Ca sa citam clasicii, honda i honda, dar...si bmw e bmw :)))

On topic, 2 vaci, una mai vaca decat cealalta. Cred ca a spune ca nu e confortabil St ul, este gresit. Da l in spanac, e enorma saua, protectie la vant, motor liniar, bla bla. Da, pe LT deja discuti de 400 kile vs 300, si fotoliu pe roti. Daca asta iti doresti, e clar ca nu se compara. La ST mai ai la primele generatii ceva probleme cu degajare caldura , te coace nitel pe partea dreapta, la mers pe canicula/prin oras, viteza mica. Si unele au avut ceva voblaj, de la 130-150. E legenda, e real, unii au , unii n-au, daca citesti pe forumurile internationale, nu gasesti nimic clar-o concluzie. ST ul este renumit si prin faptul ca isi ascunde genial greutatea, ca e manevrabil ,etc etc. Cand ma uitam la motociclete din aceasta clasa, m-a atras STul, dar pana la urma am mers pe RT.

 

Da, la prima generație de ST te omora caldura, de voblaj...nu la mine.

 

Deci, clarificam: nu am mers cu a doua generație de ST (am avut-o pe prima) sau cu LT. Daca nu puteti recomanda, va rog, nu va dați cu părerea. Va mulțumesc din suflet!

Edited by jack21

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, jack21 a spus:
La 10.03.2019 la 22:44, Silver Arrow a spus:

Ai avut ocazia sa te plimbi cu amandoua?

Singur. Am avut Pan European, varianta st1100.

Apropos de coerenta, omul te intreaba daca te-ai dat cu cele doua modele, tu spui ca ai mers cu ST1100, ca-i tot Honda.😂

 

Acum 1 oră, jack21 a spus:

Poti da un răspuns coerent? Pan European am avut, BMW am avut, însă nu 1200LT.

Doar unor intrebari logice, nu de Radio Erevan.

Cum spuneam, alege ce iti place tie, ambele modele au plusuri si minusuri. La Honda pe plus motorul rafinat si puterea, la BMW confortul si ciclistica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere ca vei merge singur pe mobra confortul pasagerului nu intra in discutie. Asadar modele cu fotoliu pentru pasager zic eu ca nu au rost.

Dar tot este important daca ai putea macar sa te sui pe fiecare dintre ele sa vezi cum stai in sa, cum ajungi cu picioarele jos.

Cum am spus ideal ar fi sa poti da o tura cu fiecare dintre  cele doua.

Honda are motorul un pic mai puternic ceea ce probabil o sa iti placa, nu cunosc problemele de ciclistica prezentate dat fiind ca nu am mers pe ST1300.

Am mai scris si eu pe forum cum am avut probleme de voblaj cu roata fata la Goldwing. Treaba s-a rezolvat prin schimbarea producatorului anvelopelor si reglatul corect al furcii.

Avand in vedere ca placutul sau nu al unei motociclete este o chestiune pur subiectiva este greu sa iti recomandam noi ce sa iti iei.

Ceea ce unora li se pare o motocicleta greoaie si incomoda, altora li se pare modelul perfect.

Tine de anatomia fiecaruia si de modul de pilotare a fiecaruia si evident de ce gargauni avem prin cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...