Sari la conținut

Chetă pe Jupiter


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

Apreciez intenția unui vulpoi "bătrân", alături de câteva observații Âşi nelămuriri:

1. Mă gândesc că mai bine vine o Âşa de 4, decât adaptări (că tot o adaptare a avut Âşi asta ca să meargă spatele de TS);

2. Dacă totuÂşi auzi de niÂşte capace de carburator, just shoot!

3. Merg cauciucurile de Jawă pe IZH-ul meu??

 

Mulțam fain de intenție!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 90
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Moamă, ce de postări :P.

 

Vali, am remarcat că IonelD are la vânzare un Jupiter 4 fără acte. Întreabă-l și tu dacă-l dezmembrează, poate ai (sau avem) noroc și te lipești de șa și de aripă. Am impresia că de "5" nu se potriveşte, că alea au alt fund şi cred că şi aripa are altă prindere. Poate ne lămureşte vreun posesor. Cu gumele pentru scărițe nu te complica, roagă-l pe Dani să-ţi trimită că sigur are așa ceva pe stoc.

 

La IJ, capacele de carburator mi se par cel puţin inestetice. Şi sunt, cel mai adesea, şi scumpe. Dar dacă vrei tu să te complici... :)

 

Adaug şi eu câteva poze din ultimele zile de lucru la Lică. Zi, când mai mergem la Comana?

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi în primul și-n primul rând nu vă spun decât că postarea asta a fost începută chiar după ce lucrurile s-au întâmplat, doar că bunii mei prieteni, calculatorul și fratele lui mai mic - internetul, nu au vrut cred ca eu să pot anunța ce s-a mai întâmplat cu mine și cu motoțiclaiul meu drag și scump.

 

Așadar, să fie câteva uichenduri de la cel când m-am luat de IZH! Nu Âştiu ce-oi fi avut cu el, dar i-am pus gând rău un ditamai sfârÂşitul de săptămână.

 

Am hotărât întâi să-l botez a doua oară. M-am împiedicat Âşi am căzut violent pe gânduri, mai mai să-mi rup ceva, am căutat eu prin cotloanele cele mai ascunse ale capului meu Âşi din zecile de nume ruseÂşti, ucrainiene, rus-estice oricum, l-am găsit cel mai demn de fierul meu pe "LEV" (după cum va fi cunoscut sus-amintitul IZH, în continuare).

 

L-am înghesuit aÂşadar pe Adi cel Bărbos (care nu mai e aÂşa de bărbos, dar asta e altă discuție) Âşi pe ai lui în Dacie Âşi am purces cu dor de meÂştereală pe la Comana, dimineață, aproape de prânz, sâmbăta. Vreme bună Âşi cald, taman bine de stat româneÂşte pe jos Âşi de spălat mâinile muuult prea curate cu niÂşte uleiuri fine, negreli Âşi vaseline Âşi pudrate pe ici pe colo cu niÂşte rugină, groasă pe alocuri ca Âşoriciul de mistreț.

 

Pe Lev l-am găsit zăcând îngândurat Âşi singurel în garajul-magazie, sprijinindu-l prieteneÂşte pe Ivan - Niprul, deh, plin de praf Âşi cam ros de timp, din primăvară până acum. În jurul lor, alte cadavre cu nume sovietice, grămadă aÂşteptându-Âşi rândul întârziat din lipsă de bani Âşi timp. Am rămas uitându-mă Âşi gândindu-mă tot la timpul asta prea scurt care a rămas de la ultima întrevedere, printre examene, licențe, plecări neprevăzute Âşi un luung Âşir de reparații la o casă veche care cere Âşi tot cere să fie pansată cu alifie de ciment.

 

Am început de la cilindri. Păi i-am tras ușuuurel afară pe amândoi, să scoatem pistoanele la iveală. Cămășile curate oglindă. Mișcăm de pistoane stânga - dreapta și după ce ne speriem nițel de jocul lor suspect (care ne pusese pe gânduri încă din primăvară), dăm afară bolțurile destul de uÂşor Âşi cu o presă handmade by Mr. Eugen , tatăl Adrianului împricinat, smulgem Âşi bucÂşele de bronz. Vezi, astea erau problema jocului. Se lărgiseră Âşi trebuie vasăzică schimbate, am auzit că de nea MiÂşu, din Ferentari, cel mai probabil. Pistoanele, cu oarecare urmă de calare pe ele sunt încă bune, doar că le trebuie schimbați segmenții o idee cam lărgiți. Niciun joc în biele. Pfuu!

 

Continuăm cu firele. Cele care la oricare altă motocicletă se cheamă instalație electrică, aici nu erau decât o mățăraie colorată Âşi ruptă pe alocuri, care ne-a dus după încercări - cu mai multă sau mai puțină răbdare - de tragere-smulgere la alte mici bube. Am plecat în sus, spre ghidon Âşi am găsit o bobină vai de capul ei, niÂşte comenzi care necesită...altele Âşi am ajuns la bord. Acesta din urmă ne-a spus că e cam Âşubred, că are becuri lipsă, că interiorul era cam varză, că trebuie neapărat un contact cu cheie funcțional, ca Âşi un vitezometru. Mai mult, orificiul prin care intră firele în bord era de fapt o gaură decupată cu vreo daltă cred, de puteai să bagi pumnul Âşi să te tai în colțurile de fier îndoite prost. A căzut deci Âşi bordul...

 

Mergând înapoi pe fire, mi-am adus aminte de releu, de care am aflat de când am primit-o că nu merge. În spate am găsit fundul de Jawa TS, din plastic, care a zburat Âşi el, alături de aripa - tot de plastic- făcută praf Âşi de semnalele de tramvai . Firele s-au făcut apoi grămadă pe lângă noi Âşi ne spuneau, aÂşa amestecate Âşi multe cum erau, ce chin o să îndurăm până o să alcătuim viitoarea instalație electrică!!!

 

Ne-am chinuit o idee până am tras apoi motorul de la locul lui, l-am pus biniÂşor pe un scaun Âşi l-am dezbăcat de alternator care arăta Âşi el destul de bine. De altele n-a mai rămas lumină de zi.

 

Duminică, am reluat drumul spre Comana, în aceeaÂşi formație, acum mai liniÂştit că am spart gheața cu reparațiile întârziate.

 

Ce să facem, ce să facem?! Păi, am continuat cu distrugerile. Că la astea cu sau fără știință, fiecare are talent! Așa că am dat jos și buzunarele laterale care m-au chinuit destul de mult cu cele opt șuruburi ruginite maxim ale lor, am renunțat și la cricul central la care se tociseră contrele și numai ține deloc, la pedala de frână spate, scărițe et comp. Între timp am reușit, nu cu foarte mare greutate ce-i drept, să rup și pahărelul de la robinetul de benzină încercând să-l desfac și am descoperit că era absolut mâncat de rugină.

 

Eh și m-am apucat și de curățenie. Spală cadrul de tot praful cu pietricele și ulei, trage cu șurubelnița, împinge cu alte unelte, șprițuiește cu benzină, mai trage de Adrian, mai pomenește de niște sfinți și ușor-ușor, am dat de tricoul cu Metallica! :)) L-am lăsat pe săracul Lev în cadrul gol, cu două roți și ne dădeam pe el ca pe bicicletă. Profundă jignire!!

 

Motorul a avut și el parte de ale lui spălări Âşi dichisiri, de puteai exclama pe drept că e abia scos din fabrică! ÂŞi asta tot cu ajutoare din partea compresorului Âşi sprițului de benzină.

 

S-a dus ultima geană de lumină. Se făcuse tare frig. Am purces aÂşadar la strângerea tuturor organelor împrăÂştiate prin curte, de zici că eram la abatorul mecanic, le-am înghesuit pe toate în diferite recipiente, găleți Âşi copăi Âşi le-am pus la orizontală, pe unde am mai găsit loc!

 

P.S. În urma acestor operațiuni de înalt dichis, s-a alcătuit o listă de niÂşte alea multe care trebuie pentru buna desfăÂşurare a mersului pe drum. Enumăr aici parte din ele, cu speranța că poate vă sare vreunul în ochi de prin curte Âşi ați vrea să-l faceți bani. AÂşadar, nu mi-ar strica o Âşa de IZH Jupiter 4 Âşi o aripă spate cu stop, tot de acest fel; ar fi bune niÂşte capace de aluminiu pentru carburator, cine Âştie cunoaÂşte Âşi de cauciucuri pentru scărițe față - spate. Dacă mai intervine Âşi altceva, vă comunic. Deocamdată atât!

 

Dar, vai! Fain mai e să te citesc Âşi pe aici Âşi mai ales povestind atât de însuflețit despre Lev. Să auzim de bine!

Spor Âşi zile cu soare! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Aidi bre că nu-s aÂşa bătrîn... am doar fo treizăci.... :burnout:

 

Nu există anvelope de cutare sau ailaltă. Te uiți la reper. Ce (ar trebui să )scrie pe ele? 3,50 x 18. Deci? Adică ai noroc, ambele trotinete au aceleaÂşi încălțări, vorbind de jante spițate standard (scoatem din ecuație jantele de aliaj, la care pe față e de 19... am aflat cînd mă chinuiam să trag ca DOBITOCU' o anvelopă de 18 pe janta mea de față.... :rusinica: :laugh: )

Dac-oi mai vedea ceva capace... ți-oi spune. Sunt practice în felul lor, de ce să fie inestetice? dacă sunt cele originale rotunjite la colțuri ca să se aÂşeze la locul lor pe cadru.

 

Hai spor la treabă.

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Dragi tovarăÂşi! Alo! Alo! aici s-a produs o neînțelegere: eu vorbeam de "cauciucurile" de la scărițe, față Âşi spate, NU despre anvelope!!!

Oricum, extraordinar că sunteți aÂşa de interesați de soarta mea!!

Multam fain!

 

P.S. "La trei'j' de ani trecuți..." :)). Aporoporo de capace, nici eu nu cred că sunt inestetice, mai ales că aÂş vrea s-o repar în forma cât de cât originală!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Măi băiete, păi hai să ne cristalizăm! AÂşa zi dară:

 

Adica: (apasă pe poză)

 

20111119134313.th.jpg

 

După cum se vede, prima de jos: scăriță de IJ, cu gumă orijinală. Urmează scăriță originală de Jawă, cu gumă.

Sau invers :laugh:

 

Prima e mai mică Âşi rotundă, a doua e mai mare Âşi oarecum pătrată. Dar asta depinde desigur de forma metalică a scăriței.

 

Iar ultima de sus... adaptare făcută de priprietarul anterior (de ce oare?)

 

Da' asta să fie problemul tău acum. Fă-o să brum-brumăie impecabil, că restul îs detalii ca la o bere de după amiază.

 

ÂŞi ca să-ți fac în ciudă: utelajul proprietate, din care va ieÂşi un... bobber (sper eu). NU choper.

20111113113256.th.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Domnu' Vali!

Iată că se făcu anul de cînd ai primit acest cadou! La mai mulți!

 

Deși Mihă.Escul n-a avut timp să-și pună la punct motocicleta (din motive obiective, zic unii care-l cunosc), n-a stat cu mîna-n sîn! În anul care a trecut s-a familiarizat cu fenomenul moto, a mai pus mîna și ochiul pe lîngă Adrian, chiar și pe lîngă mine (la al meu Alioșa) și, cel mai important, A DEVENIT MOTOCICLIST CU ACTE ÎN REGULĂ!!! Să uzi permisul, coane! Că se exfoliază, dacă nu! :P

 

Înc-o dată: La mulți ani! :birthday:

 

Toate bune! :cheers:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțămesc pentru urare și promit udătură!

 

Mă gândesc azi la tot anul care s-a făcut de când am îmbătrânit ultima oară și-mi vin în cap numai lucruri bune: surpriză, cadouri, motociclete, motocicleală, mâini murdare, înjurături, speranțe, realizări, dar cele mai importante două: devenire și prieteni!

 

Adevărat că puțin a trecut de când m-am pomenit în mână cu cartela care te face motociclist și-n fața autorității și sincer n-am realizat nici până acum că o am! Prima chestie care mi-a venit în minte când m-am văzut cu permisul a fost întrebarea: „Cum dracu am devenit eu motociclist?” Și-ntr-adevăr, până să-l cunosc pe Adi, pe la facultate, motocicleta și motocicleala mă tentau doar atât cât trecea pe lângă mine unul pe două roți, bubuind din tobe și cromuri. Atât. Nu mă vedeam în urmă cu niște ani să ajung nu să mă „dau” pe vreo motocicletă, ci să ajung să țin atât de mult la fiarele astea!

 

Bravo cui m-a învățat, cui m-a ajutat, cui a fost alături la treaba asta și celor care întorc capul sau urechea cu plăcere după aste ruginături însuflețite!

Editat de mihĂŁ.Escu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

DSCF0374.JPG

 

 

Stimabilul Mihă.escu s-a reapucat de treabă Âşi îi merg mâinile repejor :).

 

Daca sâmbătă - dupa ora prânzului - motocicleta era un cadru chel cu cric central Âşi furcă fatză, duminică (pe lumină încă) ea avea deja făcută cea mai mare parte a instalatziei electrice (executată cu simtz de răspundere, ceea ce presupune doze mari de fludor, papuci, tuburi termocontractante Âşi sacâz); bascula montata cu o bucÂşă refăcută straÂşnic (© taică-meu); motorul montat Âşi toate garniturile făcute la mare artă; contra-aripa montată pe cadru Âşi, pe ea, montate blocul de sigurantze, puntea de diode Âşi releul regulator universale; bobinele; cutiile laterale; cricul lateral donat de Festina Âşi tot aÂşa.

 

Astă-vară au fost facute multe reparații majore Âşi dichisite la cadru, despre care sper să vă povestească Vali mai multe. Eu zic că apucăm să o călărim oleacă duminica următoare! Abia aÂştept!! :oilleak:

 

 

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

------------------------------------------------------

Adăugare 13.11.2012, ora 14:36 ->

 

 

 

Vali e la Breaza până vineri, aÂşa că postez în locul lui.

 

Uf... m-am săturat de instalatii electrice pe anul ăsta! În weekend-ul ce tocmai a trecut am reuÂşit să gătăm instalatia Jupiterului. Am zis eu că rezolvaserăm încă de săptămâna trecută cam toate firele Âşi traseele, dar ultima parte a migălelilor ne-a luat la fel de multă vreme. Sâmbătă am reuÂşit să cumpărăm ce ne mai lipsea: comenzi electrice (Âştiu, nene Ivane, le-ai trimis deja pe-ale lu' ÂŞarpe Âşi le voi lua Âşi pe ele - nu se Âştie când mi-or trebui!), oglinzi (Âşi ce super oglinzi!), manÂşoane Âşi semnale.

 

 

IMG_0747.JPG

 

IMG_0748.JPG IMG_0749.JPG IMG_0750.JPG

 

 

Pe ghidon am pus o pereche de leviere de Jupiter 4, trimise de Vulpoiu. Vali a cam strâmbat din nas văzând alternativa mai aspectuoasă (din punctul lui de vedere) a levierelor negre de scuter, dar l-am convins că astea din otzel Âşi cu prinderea din tablă de fier sunt sfinte. Cele de scuter, deÂşi grosutze, sunt din ceva aluminiu / zamag Âşi nu le văd prea bine în mâinile inginerului RAR care va trage de frâne. Comanda electrică de pe stânga a avut Âşi balamaua levierului de ambreiaj turnată în capac, dar am luat-o la bonfraier Âşi polizor de-am dat-o jos cu tot cu levierul sighinaÂş. Nu suport ideea de a avea prinderile levierelor pe blocurile electrice! Dai cu motocicleta de pământ odată sau o rezemi de-un gard / perete, spargi prinderea manetei Âşi ai terminat Âşi comanda electrică.

 

Oglinzile au prinderea cu filet de 10 mm, aÂşa că au intrat la marele fix în aceleaÂşi port-leviere ruseÂşti. Sunt niÂşte oglinzi mari, solide, aspectuoase Âşi au sticla convexă, fapt pentru care vezi foarte bine în spate. Având în vedere dimensiunile lui Vali, sigur va putea să vadă în ele fără să-l încurce propriile coate. ManÂşoanele sunt dintr-un cauciuc tare miÂşto, plăcut la atingere Âşi la fel de flexibil chiar Âşi la putzinele grade Celsius (a dat cu minus) care mai rămăseseră târziu în noapte. Semnalele sunt Âşi ele rezonabil de aspectuoase (singurul model mai mare Âşi mai solid din magazin), luminoase Âşi rezistente. Cel putzin pe cel din stânga-spate l-am luat la genunchi de vreo Âşase ori - tot trecând cu letconul dintr-o parte-ntr-alta a magaziei - Âşi văd că n-am reuÂşit să-l rupem.

 

Comanda de stânga nu are - din păcate - Âşi functzia de claxon luminos, aÂşa că l-am legat pe butonul de pornire de pe comanda din dreapta, oricum rămas nefolosit. Kill-switch-ul a fost montat pe întrerupătorul de lumini de pe aceeaÂşi comandă, fiindcă noi oricum aprindem pozitziile Âşi fazele din contactul tip Jawa.

 

 

IMG_0751.JPG

 

 

Pe contra-aripă (aÂşa am botezat-o de-amoru' simplitătzii) am montat releul regulator, puntea de diode universală Âşi blocul de sigurantze. Cu exceptzia capetelor de Âşurub dinspre roată, componentele sunt destul de ferite de umezeală Âşi noroi. ÂŞi nici nu ne-ncurcă.

 

Am hotărât pe ultima sută de metri să includem Âşi o priză de brichetă în instalatzie, care să poată fi pornită sau întreruptă indiferent de contactul principal Âşi comenzile de pe ghidon. Pentru asta am tras un fir din punte / baterie (prin blocul de sigurantze) până-n cutia bateriei, unde am ascuns un întrerupător. De-acolo, traseul continuă până-n pantalonaÂşul telescopului stâng al furcii fatză, unde vom pune priza propriu-zisă. Ca martor de avertizare că există curent în priza de brichetă ne-am folosit de martorul de ulei, care este nefolosit la Izh. Vali va putea să lase un telefon la încărcat indiferent dacă motocicleta-i în mers sau stă pe cric pe pajiÂşte, dar martorul din bord îl va avertiza să nu-Âşi uite priza pornită, că poate vine vreun dăÂştept cu vreo sârmă sau te-miri-ce. Iar întrerupătorul poate fi accesat doar deschizând capacul de la cutia bateriei, adică e suficient de ascuns dar totuÂşi accesibil.

 

Dacă sâmbătă noapte am fost curajoÂşi Âşi doar ce-am înconjurat spatziul din fatza magaziei cu niÂşte folii - în sperantza că aeroterma va încălzi suficient aerul dimprejur -, duminică seara am făcut nitzică ordine-n magazie Âşi ne-am mutat în ea, închizând Âşi uÂşa-n urma noastră. Altă mâncare de peÂşte! S-a aÂşternut afară o ceatză groasă de-abia o străpungeai câtziva metri cu lumina puternică a lanternei frontale. O ceatză aÂşa umedă încât parcă făceam edem pulmonar de fiecare dată când trăgeam aer în piept, urmând o tuse productivă rău. Până Âşi Rex cam suferea de frig, aÂşa că Âşi-a găsit culcuÂş pe rumeguÂşul cald din fatza uÂşii magaziei. Înăuntru era spatziul sacralizat, domesticit, iluminat Âşi limpede, pe când afară erau urgia, întunericul, maleficul necunoscut. IeÂşeam doar să luăm apă de băut (pe care o încălzeam ulterior în fatza aerotermei), să o dăm afară din organism sau să-Âşi fumeze proprietarul de Jupiter câte-o lulea canceroasă.

 

Timpul Âşi locul sunt importante ca să vă datzi seama în ce măsură am uitat Âşi de frig, Âşi de oboseală Âşi de orice altceva duminică noapte, când am încheiat într-un târziu lucrul la instalatzia electrică Âşi am montat un acumulator ca să o verificăm: pe dată au început să functzioneze corect toate butonaÂşele, toate luminile, totzi martorii Âşi toate întrerupătoarele! Chipul semi-înfrigurat al lui Vali s-a înseninat pe dată cu un zâmbet de copil peste care parcă tocmai năvăliseră grămadă Âşi ziua de naÂştere, Âşi Sfântu' Nicolae, Âşi Crăciunul cu tot cu MoÂş Âşi trăsură cu reni! Am bătut zgomotos palma Âşi-am izbucnit amândoi într-un chiot al genezei ce se-apropie de rezultatul final. S-a nimerit să ne sune Âşi Ovidiu cam în acelaÂşi timp, aÂşa că ne-am apucat să descriem: uite, merge Âşi aia, merge Âşi ailaltă, pfoai că merge Âşi asta!

 

 

IMG_0754.JPG

- poză de la finalul lucrului, că doar nu stătuserăm până atunci înghesuitzi lângă Niprul Âşi Jupiterul verde -

 

 

Am mai avut vreme Âşi energie doar cât să facem o bună parte din matisare. Sunt un pic nemultzumit de faptul că am făcut-o ooolecutză prea strânsă între alternator Âşi cadru (o bucată de vreo douăzeci de centimetri aÂşadar), dar chiar nu-i niciun fel de problemă.

 

Singura problemă căreia nu i-am dat de cap este motorul blocat. Am reuÂşit să-l blocăm (de fapt, să-l blochez - că eu dădeam ca disperatul la demaror) săptămâna trecută, când abia ce legaserăm firele de la aprindere Âşi încărcare. Am dat vreo zece-cinÂşpe pedale, separate de una sau două reprize de desfăcut bujiile Âşi băgat ceva benzină în capetele pistoanelor. A făcut câteva pâc-pâc-uri în două rânduri, s-a oprit din nou, am mai dat vreo două pedale. Ultima pedală n-a mai vrut, pur Âşi simplu am încercat să apăs pe demaror, dar motorul a rămas tzapăn. De precizat că verificaserăm de dinainte toate tolerantzele relevante la setul motor, pistoanele Âşi segmentzii culisau fără probleme.

 

Am lăsat motorul în pace ca să nu-l fortzăm, cert este că nu s-a blocat în mers, ci pur Âşi simplu după o pedală. Nu am auzit niciun câr, niciun mâr, niciun poc sau trosc. Urmă de segment n-am văzut dând jos galeria de admisie, să fi zis că l-a blocat vreuna din cele două fante. La evacuare nu m-am uitat. Suspectez fie setul motor (dintr-un motiv obscur care nu-mi vine-n minte acum), fie oala de ambreiaj împănată cumva din pricina clichetului ei. Pedala se-nvârte câteva grade, până când dă semiluna de ambreiaj - deci nici semiluna nu-i de vină. Da, scriind astea încep să suspectez tot mai mult clichetul ambreiajului. Că-n cutie... 'nezău cu mila, n-aveam ce să rup în ea!

 

Rămâne de văzut.

 

 

IMG_0745.JPG

 

 

Weekend-ul ce vine este termenul-limită de finalizare pentru Nipru Âşi Jupiter. Începe să fie prea frig pentru lucru Âşi tocmai de-aceea am făcut tot posibilul să încheiem lucrul la măruntziÂşuri de genul instalatziei, că de-acum ne-ngheatză ghearele pe fludor. Mecanică grosieră (de genul montării pinionului spate cu ale sale carcase, lantzului, cutiilor laterale Âşi aÂşa mai departe) se mai poate face Âşi cu mănuÂşile pe mâini.

 

DeÂşi sunt off-topic, amintesc că Niprul este Âşi el gata, m-am dat pe el cu Vali pasager, apoi s-a dat Âşi Vulpoiu. Scapă doar compresie pe la garnitura dintre cilindrul drept Âşi chiulasa-i (de unde Âşi mersul cam prost), aÂşa că va trebui s-o-nlocuiesc. Dar sună zdravăn de tot! Înmatricularea urmează cel târziu săptămâna următoare (din nou sper), că Zeta e de-acum la tzară Âşi va sta o vreme pe dreapta. Vali este Âşi el încrezător că va putea face într-un fel sau altul rost de banii de înmatriculare, să nu-l prindă 2013 cu fierul în magazia mea. Abia aÂştept să-l văd călare!

 

Rugămintea mea este să vă gânditzi un pic la cauza motorului blocat. Poate vă vin în cap "troubleshooting"-uri mai deÂştepte decât ce-am gândit eu până acum.

 

Hai cu sfârÂşitul de săptămânăăă!!!!!1!!11!1unuunu

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

 

Filmarea a fost făcută sâmbătă. Ulterior m-am dat cu motoreta vreo treizeci de kilometri, în câteva reprize. Motocicletă de curse, nu alta! Foarte fericit că am pornit-o Âşi că m-am dat pe ea! De-acum încolo cred că soluțiile vor veni la foc automat :).

 

Rapoarte foarte lungi. Într-a patra mă chinuiam rău să mențin măcar o viteză constantă. Problematic! Hai că la uuun picuț de vale acceleram ok. Are Jupiterul de regulă asemenea probleme de putere cu pinion de fugă? Că bănuiesc că asemenea pinion are. Să fie de la faptul că-i în rodaj?

 

Aprinderea a fost reglată corect, dar nu mă convinge. Măcar două gotronice voi căuta să pun pe ea. La turații mari se bâlbâie cu scânteia Âşi am avut Âşi vreo două rateuri în tobe din pricina asta. Voi inspecta totodată bobinele, condensatoarele Âşi bujiile. Carburatorul mă convinge cu atât mai puțin. A dat să-mi caleze de două ori, dar am tras repede ambreiajul Âşi m-am oprit să se răcească. Ulterior a început o bătaie neplăcută pe partea dreaptă. Schumydan spune că e normal la Jupi 4. Pe mine mă deranjează crunt. Am dat jos chiulasa de pe partea dreaptă Âşi, cu pistonul la PMI, am inspectat cămaÂşa: arăta oglindă, aÂşa că nu sunt urmări post-calare pe partea 'ceea. Iar jocul în ambielajul drept este neglijabil, de aceea mă intrigă cloncăneala.

 

Cât despre puturoÂşenie, vreau să încerc un carburator bun de Jupiter. Dacă are cineva unul de împrumut, l-aÂş ruga să îmi dea de veste!

 

Încărcarea merge impecabil, frâna față ține grozav. Ciclistică miÂştoacă, poziție la ghidon cu atât mai mult! Ambreiajul e luat parcă de pe T-34, vreau să-l slăbesc nițel că mă rupe. Revin cu detalii, am ceva treabă la serviciu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că acum am timp berechet să mă uit la toate, că tocmai ce... nu mai lucrez aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Rugămintea mea este să vă gânditzi un pic la cauza motorului blocat...

Scoate bujia si incearca sa-l misti inainte-inapoi bagat in viteza IV, incepe prima data inapoi fara sa fortezi. Ar trebui sa se miste putin, apoi vezi daca merge la pedala usor... Inseamna ca nu este motorul blocat, este o problema de cuplare a semilunei. Daca se misca pune ulei prin gaura bujiei si fa cateva rotatii de motor. Scrie ce ai rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

A rezolvat-o, erau dinții semilunei cu dinții oalei încălecați. A pus lanțul, a miÂşcat-o Âşi a rezolvat.... nu vedeți filmulețul?

 

Poate să spună Âşi singur la urma urmii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieţi, cred că am identificat "inculpatul" care mă împiedica să pot accelera cu zvâc în treptele a treia şi a patra: pinionul de la motor.

 

IMG_0725.JPG

 

 

Stând în faţa calculatorului, am apucat să număr dinţii pinionului şi mi-au ieşit la socoteală 21. Am înţeles de la Ovidiu că-s prea mulţi pentru Jupi 4, modelul ăsta având din fabrică vreo 15-16 pentru ataş şi maxim 20 pentru mersul solo. M-am tot frământat zilele-astea gândindu-mă să-l soluţionez pe tovarăşul Poetescu şi m-aş bucura să fie doar ăsta baiul.

 

Are cineva un pinion mai mic pentru Jupiterul poetescian? Contra cost sau versuri, doar că prima resursă e mai epuizabilă (aşa că săriţi cât există! :P). Nu va vedea vreodată ataş, ba chiar are prinderile pentru "barcă" date jos de foştii proprietari, aşa că sunt în căutare de un pinion standard - echilibrat pentru suficientă viteză şi suficient zvâc.

 

Dacă rezolv cu pinionul, va rămâne doar cloncănitul pe partea dreaptă, care nu mă deranjează câtă vreme nu există riscul să mă trezesc cu o bielă azvârlită prin pantaloni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dacă rezolv cu pinionul, va rămâne doar cloncănitul pe partea dreaptă, care nu mă deranjează câtă vreme nu există riscul să mă trezesc cu o bielă azvârlită prin pantaloni...

Daca sa facut motorul si este in rodaj , incearca cu un pinion de 16dinti cu o viteza de 60km/h si fara schimbari prea bruste ale treptelor de viteza ,dupa ce ai terminat cu rodajul parerea mea e sa il pui pe cel de 21dinti inapoi ....nu are cum ca j4 sa nu aiba demaraj in treptele 3 si 4, bataia ce ti se aude probabil provine de la bucsa sau boltul pistonului , daca spui ca a dat sa se caleze e mai mult ca sigur ca de acolo provine problema , nu ai sa te trezesti cu nicio biela pe pantaloni......bafta

 

 

 

PS: pune o poza cu platoul de platini mai in detaliu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...