Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 937
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sfatul meu e sa lasi niveleul in CNC asa cum e dat in carte altfel daca il scazi prea mult risti la accelerari bruste sau franari in forta sa ramai fara gaz, incearca la cel din spate sa mai strangi surubul de amestec pana ajunge sa fie ralantiul instabil pe urma desfaci un pic sa ai stabilitate. Daca tot iti inegreste bujia inseamna ca probabil in procesul de curatare ai decalibrat vreun jiclor. Schimba si bujiile inte ele ca nu cumva sa aiba aia neagra vreo galca.


» Post actualizat in 24 Jun 2016 21:08

Ps Eu sunt un om al cifrelor si am calculat ca de exemplu la mobra mea un +-5mm nivel (asta respectand functiunea de baza a CNC-ului) insemna +- 3,5% maxim pentru regim de putere mediu adica turatii mici, daca acest procent e important atuci da au dreptate opozantii mei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi ce ai de spus ca tu ai argumente daca vrei, eu oricand pot sa-ti argumentez asta daca nu ai idei preconcepute.

 

Tu esti la pensie cumva si n-ai nepoti sa-i scoti in parc... ca parca ai prea mult timp liber? :)

 

In fine, eu nu am nici timpul necesar dar nici dispozitia sa intru in discutii "filozofice" insa iti atasez un citat din manualul carburatorului Dell'Orto:

 

 

...The level in the float chamber is therefore a calibration element of the carburetor, since the metered fuel delivery changes with float level, and therefore affects the

mixture ratio. By having a high float level, a greater fuel quantity is delivered compared to the case with a low float level, under all operating conditions and for all of the carbu-

retor's circuits... (intreg materialul aici: http://dellorto.it/wp-content/uploads/2015/10/dellorto_manual.pdf)

 

 

 

Si procedura de "tuning" de la Factory Pro:

 

http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am desfacut ambele jiglere de amestec cate putin (deja vad o schimbare in bine) . Maine cand ma duc la servici o sa vad cum se comporta. Sunt in cautarea unui manometru de depresiune pentru a regla valva aer cut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salut,m-am apucat sa-mi construiesc un sincronizator cu borcanele de lichid,am toate piesele exceptand....ce n-am vazut pe nicaieri discutat.......cum si cu ce conectez furtunele la galeriile de admisie? eu la diversion am doua dopuri = suruburi filet m6 cu cap hexagon,deci ar trebui un surub cu gaura prin el!! de unde gasesc asa ceva??la magazinele de bricolaj se uita la mine ca la star trek cand intreb de asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,m-am apucat sa-mi construiesc un sincronizator cu borcanele de lichid,am toate piesele exceptand....ce n-am vazut pe nicaieri discutat.......cum si cu ce conectez furtunele la galeriile de admisie? eu la diversion am doua dopuri = suruburi filet m6 cu cap hexagon,deci ar trebui un surub cu gaura prin el!! de unde gasesc asa ceva??la magazinele de bricolaj se uita la mine ca la star trek cand intreb de asa ceva

Nu gasesti tu o bucata de plastic, gen capac de pix, mai dai cu niste banda de teflon si le bagi fortat si ai facut stuturi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neeeh,si daca scapa aer? ar fi lucru de mantuiala......daaaar.....dupa cautari intense tanaaam.....https://almanauto.ro/gresor-m6-drept/1375.htm se numeste gresor auto m6 drept :D problem , exista in constangeles asa ceva? la noi nu se gaseste mai nimic din domeniul exotic,cu toate ca palmieri avem :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi de idei...cam tot la cuple de plastic de acvariu ma gandeam initial,dar tot am dubii ca fara filet n-ar sta bine fixate...azi am intrat intr-un magazin de pet shop care avea si acesorii de acvarii dar slab ca optiuni........fac unul cu doua borcane nu cu 4 cum aveai tu la pagina 38 , si o sa sincronizez 1-2 si 3-4 , dupa care 2-3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Salut,sunt nou aici pe forum si cu motoru la fel nu prea cunosc asa bine as vrea sa stiu de la voi exista pt.cbr F3 carburatoare sport care mai dau un surplus de putere adica 5 cai ceva de genu?! Va multumesc!

Poti face upgrade la carburatoarele tale cu un kit dynojet, cauta pe google.

» Post actualizat in 10 Mar 2017 22:18

Am facut si un suport pentru benzina si ceasuri, m-am saturat sa nu am unde sa pun ceasurile si bidonasul de benzina :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Vino cu argumente, nivelul dat de constructor este un nivel mediu ce asigura jicloarele sa-si traga benzina fara sa fie carburatorul inundat alt rezon nu exista. Cei care zic ca si-au crescut nivelul si trage,face,rupe sunt subuiectivi. Dar daca dadeai inainte sa bocanesti pe la scoala poate stiai si tu ca o coloana de +,- 5mm de lichid nu are cum sa influenteze debitul din difuzor.

Rolul CNC este acela de a asigura un nivel constant , asa cum i se spune , acel nivel din CNC influenteaza amestecul , fie il imbogateste ,fie il saraceste . Nivelul din CNC dozeaza cantitatea de benzina ce patrunde in jiclorul principal . Daca nivelul creste in CNC chiar si cu 1 mm ( sau scade) , fata de nivelul prescris in cartea tehnica, la nivel de coloana emulsoare , ai un debit mai mare sau mai mic in jiclerul de mestec , deci un amestec mai bogat , sau mai sarac . Atunci cind nivelul in CNC creste si ineaca calea benzinei , iar benzina ajunge in exces in putul emulsor ....benzina multa , motor inecat . si invers , benzina putina , amestec sarac . Reglejele ajutajelor de relanti si aer, fac doar reglajul fin al amestecului stoichiometric . Astfel se urmareste calitatea amestecului , ca la regimul de mers in relanti al motorului , amestecul sa fie usor imbogatit , pentru ca la deschiderea brusca a clapetei de admisie sa nu apara insuficienta de amestec carburant in aspiratie, datorat debitului marit de aer atmosferic absorbit in urma vacuumului din rezonator. Rateurile in carburator la deschiderea brusca a clapetei ,se intimpla din aceasta cauza , recte amestec saracit . Atunci cind amestecul este prea bogat , motorul se ineaca si nu mai trage , ba chiar se opreste si nu mai porneste. Bujia ,,spune ,, totul ....

Deci nivelul din CNC este foarte important ! ( variatia de +- 5 mm este aberanta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce am spus se refera la circuitul hidraulic al benzinei in carburator un nivel mai mare sau mai mic cu +/- 5mm este frectie la picior de lemn argumentele se dau facad un calcul cu cat variaza presiunea hidraulica statica in comaratie cu vacuumul ce se formeaza in dreptul aspiratiei benzinei, pentru asta dau 2 exemple:

1. nu ti s-a intamplat sa pleci cu robinetul de la bezina inchis si sa te prinzi abia cand mai raman cativa stropi ce se balambanesc prin CNC?

2. cei ce folosesc suflaiul pentru vopsit crezi ca depun efort mai mare cand se ajunge pe fundul vasului sau cei ce au vopsit cu aspiratorul observau vreo reducere a debitului

 

O repet eu nu zic ca nu influenteza cum zici tu pentru ca e logic si normal dar asa de putin ca nu ajuta la nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....totusi, de spui ca trebuie sincronizate inainte?...........mi se pare mai logic sa faci prima data proportiile de amestec pentru fiecare carburator in parte si apoi sa faci sincronizarea.......nu?..........caci, din cate stiu eu, sincronizarea o faci practic intre debitele de fluide (aer+benzina) din carburatoare, adica, in urma sincronizarii trebuie sa obtii acelasi debit ( masura indirecta : depresiune) prin ambele camere de amestec ale carburatoarelor........pe de alta parte, o data reglata proportia amestecului, ea ar trebui sa se mentina proportionala cu turatia, adica proportionala cu sectiunea camerei de amestec, sectiune care este data de deschiderea clapetei/sertarului......sau, altfel spus, raportul parti aer/ parti benzina trebuie sa fie constant si indiferent de turatie, iar asta tine de particularitatile constructive ale carburatorului.........atat timp cat esti la mers normal sau sarcina maxima, caci practic atunci are efect tubul emulsor/acul de dozaj sau in sarcina maxima dimensiunea jiglerelor aer/benzina.....in ralanti e alta treaba, caci, practic, la mersul in gol se poate considera ca fiind un alt carburator ale carui caracteristici fiind date de pozitia statica a sertarului/clapetei fixate de surubul de reglaj si de surubul de aer......cam asa este la majoritatea carburatoarelor......

Logic le sincronizezi inainte , pentru a avea certitudinea ca toate carburatoarele deschid / inchid sincron . Sincronizarea carburatoarelor are drept scop ca toate carburatoarele sa lucreze in acelas timp si in aceiasi parametri la diferite trageri a acceleratiei.

Corect operatiile cronologice pentru atingerea performantelor sint ( in viziunea mea)

1. Reglaj supape

2. Reglaj aprindere \

3. Reglej nivel CNC

* Pornire , incalzirea motorului la temperatura de regim

4. SINCRONIZARE CARBURATOARE ( metoda vacuumetrica)

5, REGLAJ Amestec ( analizor gaze lambdametru)

* In cazul motoarelor asistate electronic , tot sincronizarea deschiderii clapetelor se urmareste inaintea altor reglaje , aceasta sincronizare fiind necesara combaterii fenomenului de maldistributie.

» Post actualizat in 24 Mar 2018 07:50

Ceea ce am spus se refera la circuitul hidraulic al benzinei in carburator un nivel mai mare sau mai mic cu +/- 5mm este frectie la picior de lemn argumentele se dau facad un calcul cu cat variaza presiunea hidraulica statica in comaratie cu vacuumul ce se formeaza in dreptul aspiratiei benzinei, pentru asta dau 2 exemple:

1. nu ti s-a intamplat sa pleci cu robinetul de la bezina inchis si sa te prinzi abia cand mai raman cativa stropi ce se balambanesc prin CNC?

2. cei ce folosesc suflaiul pentru vopsit crezi ca depun efort mai mare cand se ajunge pe fundul vasului sau cei ce au vopsit cu aspiratorul observau vreo reducere a debitului

 

O repet eu nu zic ca nu influenteza cum zici tu pentru ca e logic si normal dar asa de putin ca nu ajuta la nimic.

 

Vlad ....vorbim despre performante ! Asa poti fugi cu uimitoarea viteza de 40/ H cu un consum de numai 14/100 , sau mai rau , sa tragi de gaz si sa-ti ia foc in carburator .....

Daca vrei 200/h cu 5/100 si sa iei 100 cu plecare de pe loc in 3 secunde , trebuie sa faci totul ca la carte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calcule nu vorbe.

» Post actualizat in 24 Mar 2018 08:24

Sa nu-mi spui ca faci parte din cei carora li se aprindea becul de ulei la dacie dar complectand crestea presiunea din cauza nivelului crescut in baie si stingea becul.

 

Aaaa nu ! Pot spune insa ca fac motoare care de regula depasesc 1000000 Km ......si nu ma laud .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...