Sari la conținut

Sincronizator Carburatoare


mihaip
 Share

Postări Recomandate

Pentru a preintimpina intrebari de genul : 'cum sa construiesc o scula de sincronizat carburatoare ieftina?' propun ca acest topic sa fie sticky, eventual pus intr-un subforum de genu : DIY / instrumente .. whatever.

 

http://homepage.ntlworld.com/frank.cooper1/balancer.html

 

balancer.jpg

balancer_diagram.jpg

 

sticlele contin ulei .

In mod normal acest sincronizator nu trebuie calibrat , numai sa nu gatuiti vreunul dintre furtune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 948
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

inlet = shtutz
inlet (manifold) = (galerie de) admisie

inlet connector se refera la mufele (alea cu capacele de cauciuc) de pe flansele dintre carburi si chiulasa.

Se mai foloseste si intake.

 

 

 

De asemenea, ar mai trebui sa apara pe schita si niste robinete de "gatuire", ca altfel incepe lichidul ala sa sara ca nebunu cand pornesti motorul.

Later edit: acum am citit ca se foloseste ulei... este posibil sa nu fie nevoie de "gatuire" (pardon... calibrare :angry:)

 

 

 

Dumb question: Cum se regleaza carburile cu astea?
Se conecteaza tuburile la mufele special prevazute pe galeriile de admisie, se porneste motorul si se ajusteaza deschiderea clapetelor de acceleratie pana cand depresiunea este egala in fiecare galerie (nivelul lichidului este acelasi in fiecare tub).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dumb question: Cum se regleaza carburile cu astea?

 

 

cred ca trebuie neaparat niste robineti de "gatuire", ca altfel s-ar putea sa va mirati de ce scoate fum..... :angry:

pe de alta parte, bunul simt imi spune ca in capacul sticlutelor ar trebui sa fie cate o gaurica

 

si tot trebuie intr-un fel "etalonate" cele 4 agregate, cum arata cineva intr-un alt topic asemanator: cele 4 furtune se conecteaza pe rand la acelasi cilindru si din robineti se regleaza astfel ca indicatia sa fie egala la toate cele 4 "aparate"

abia dupa asta veti avea indicatii corecte si veti putea regla cum trebuie carburatoarele...

 

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma fratilor, nu e vorba de a avea indicatii identice pe fiecare cilindru (nu ca nu ar fi important), ci de faptul ca, in conditiile in care merge motorul, lichidul incepe sa sara ca nebunu', datorita faptului ca (de)presiunea in galerie variaza in ritmul miscarii pistonului.

 

Cine a folosit vacuum-meter-e sti ca daca nu gatui furtunele, acele sar ca nebunele si nu intelegi nimic - mai mult - risti sa strici instrumentul.

 

DAR - dat fiind faptul ca se foloseste ulei, este posibil sa nu fie nevoie de gatuire datorita vascozitatii lichidului, care poate prelua o parte din variatiile de presiune.

 

Intrebarea e - A TESTAT CINEVA APARATUL ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala care a facut pozele si a scris articolul l-a testat !

 

Eu am manometre de la louis luate la reducere si confirm faza cu saritul acelor si reglarea debitului .

Pe de alta parte, 'cititorii de limba engleza' puteau sa citeasca in pagina respectiva :

'Tube connector is melted over at one end and then make a hole through it with a pin.

The modified connector provides damping, giving a stable water height in the tubes.

Inlet tract connectors made from 5mm screws with a 1.5mm hole drilled through the centre and the thread filed down on one half length and a nut fixed with locktite in the middle.'

 

Adica 'gatuirea' se face prin 'tube connectors' care sunt suruburi de 5 cu o gaura de 1.5 prin mijloc tocmai pentru 'damping' (amortizare).

 

Scopul acestui topic nu este de a prezenta cea mai buna metoda de a sincroniza carburatoare si cea mai la indemana / ieftina metoda, atunci cand nu ai manometre si vrei sa o faci cu manutza ta.

Oricum, e bine de amintit diversele dificultati ce pot fi intampinate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu lucrez de mult timp cu asa ceva, numai ca e un pic diferit, nu am sticle ci tubul urca inapoi prin spatele panoului si acolo au capac. le calibrez punand in fiecare tub lichid la acelasi nivel cu celelalte, dupa care astup capatul si spate. lucreaza mai precis decat ceasurile de la louis!

 

foarte important! tuburile sa aiba aceeasi lungime in spate unde trebuie sa ramana si o cantitate de aer intre dop si nivelul lichidului.

 

eu intzeleg! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: Tare de tot si exact stilul Romano-Cubanez...

 

:) razi tu .. da cel putin odata pe an apare un care zice ca vrea sa-si sincronizeze carburatoarele dar nu vrea sa dea nici 1 milion la diferiti meseriasi si caruia manometrele cele mai ieftine de la Louis i se par scumpe.

Pe de alta parte stilul Romano-Cubano-Algerian are adeptii lui si prin alte tari mai evoluate : Franta, Anglia, SUA .. De exemplu asta e din UK (o fi scotian)

 

Mai stiam inca unu la fel , dar care folosea in loc de sticle, un tub imens ca alea de le folosesc zidarii, cu putin ulei la mijloc . Ala era insa pt un GS500 care avea numai 2 carburatoare. (autorul francez)

 

Gandeste-te, ca nu toata lumea are norocul sa cunoasca un mecanic bun ca tine si atunci nu prea are alternative.

 

Anul trecut, de exemplu, nu aveai deschis garajul. Mecanicii din Romania ii stii la fel de bine sau chiar mai bine decat noi toti. Am avut de ales intre a merge la un meserias care pe unul l-a rezolvat pe zece i-a lasat cu ochii in soare si a invata sa fac operatiunea de unul singur.

Eu mi-am cumparat manometrele de la Louis si am invatat sa le folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

plecind de la ideea

 

1)"sint prea sarac sa-mi cumpar un lucru ieftin"

2)experiente proaste cu calitatea de la louis,polo s.a.m.d.

3)doua vacumetre,ele fiind mecanice, n-o sa fie nici odata identice (in special cele "ieftine"de la polo,louis.....)

 

mi-am cumparat sincronizatorul original de la yamaha (nu cred ca conteaza producatorul).

un singur ceas (vacumetru) un robinet si un selector de cil. (nu stiu cum sa-i spun altfel)

dupa ce sincronizezi carburatoarele cu "scula" de la louis,polo....... eu le mai pot sincroniza odata ca sa fie bine!!:cheers:

 

post-231-1162800311_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care imi face si mie carburatoarele la un fz de 750 le am dereglat singur din propria mi prostie am vrut sa le reglez eu si nu am stiut la ce risc ma supun.motorul porneste dar merge intr un hal de nedescris.HELPPPP !platesc cat face plus transport sau platesc benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu lucrez de mult timp cu asa ceva, numai ca e un pic diferit, nu am sticle ci tubul urca inapoi prin spatele panoului si acolo au capac. le calibrez punand in fiecare tub lichid la acelasi nivel cu celelalte, dupa care astup capatul si spate. lucreaza mai precis decat ceasurile de la louis!

 

foarte important! tuburile sa aiba aceeasi lungime in spate unde trebuie sa ramana si o cantitate de aer intre dop si nivelul lichidului.

 

eu intzeleg! :friends:

 

 

topicul asta ar deveni si mai interesant daca ai posta niste poze si niste proceduri. eu unul sunt interesat de instalatia de care spui ca-i mai tare decat ceasurile de la louis :drink: (pt ca ma bata andul sa le cumpar).

 

... so ... ce zici ? ne faci niste poze cu maimutza pe plaja ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

topicul asta ar deveni si mai interesant daca ai posta niste poze si niste proceduri. eu unul sunt interesat de instalatia de care spui ca-i mai tare decat ceasurile de la louis :lol: (pt ca ma bata andul sa le cumpar).

 

... so ... ce zici ? ne faci niste poze cu maimutza pe plaja ?

 

 

hai salut! imi cer scuze ca nu am mai trecut prin topicul asta. mi-a zis un prieten ca m-a intrebat cineva ceva aici.. : )

 

o sa fac si o poza dar poate fac un desen ca-i simplu de tot. itzi trebuie o placa de aprox 40X70 cm (dupa gustul fiecaruia), 10 metri de furtun transparent de la piese auto, cam 6mm la interior am eu (si putzin mai gros in carne sa nu se soarba) si cateva coliere de plastic sa agatzi furtunele de placa (placaj, pal... etc) si 4 robinetzi de plastic mici (care se folosesc la acvariu) si bineintzeles stutzuri filetate, daca este cazul, pt racordarea la carburatoare. atat. pretz maxim 150 mii. : )

 

asta-i desenul.. nu prea ap pierdut mult timp cu el so scuze pt executzie.

furtunul de 10 m l-am taiat in 4 X 2.5 (pt 4 carburatoare) in placa sunt date 4 gauri in partea de jos (la aceeasi inaltzime) prin care trec furtunele. furtunele sunt prinse cu coliere de plastic de placa.

important sa aiba aceeasi lungime intre capatul din spate cu robinet si gaura (in spate sa fie la aceeasi inaltzime robinetele, cat mai axact posibil)

acum cum functioneaza... cu o seringa completez lichidul din furtune, cu toate robinetele deschise, aducandu-le la acelasi nivel (cam la jumatatea inaltzimi pe placa).

dupa asta inchid robinetele si "dispozitivul" este calibrat ;)

 

atentzie!

- nu urcatzi in ture motorul cu furtunele conectate, riscatzi sa se desprinda picaturi din lichid si sa fie absorbite in motor. nu reprezinta nici un pericol pt motor, doar ca trebuie sa calibratzi din nou sistemul.

- inainte de conectare verificatzi etanseitatea robinetzilor prin suflarea in furtun continuu timp de cateva secunde. nivelul trebuie sa revina exact unde era.

 

 

mult succes si impliniri!! :banana:

post-830-1163675667_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...