Sari la conținut

Accident Calea Dorobantilor 17.05,2011


MC Mate
 Share

Postări Recomandate

Jagi, da am avut accident si am avut bafta ca am scapat ieftin (dpv fizic) dar asta nu iti schimba tie pozitia in polemica. Nu te bucura prea tare...

 

 

@stulewa

 

Tu de mine zici? Macar zi pe nume nu le mai da cotite... Ia zi... ce iti tine tie capul sa nu se adune in mandibula in caz de poc? Pui superglue in casca inainte sa o pui in cap? Iar faza cu: "ciocul casti de enduro e proiectat sa se sparga si sa disipe energia in cazul unui impact frontal"... priceless!! Ia zi nene... ai si sursa sau o zici tu asa din stomac?

 

Hai ca iti zic si eu din stomac... ciocul castilor enduro este asa lung pentru a intirzia lovirea muianului de interior ca la celelalte casti, de a permite o mai buna aerisirea a botului omului, de a deflecta obstacolul in laterale, de a rezista mai bine la impact... adica sa nu se sparga.

 

Eh? O fi asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 133
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

io ma duc sa iau drobu ala de pe soba ca nu mai suport.

 

 

 

Jagi, da am avut accident.....

 

Lasa-ma sa ghicesc: Ghinion! Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mon cher Zaleu,

eu am spart 4 (2AGV, 1SHOEI,1AIROH asta ca sa nu zici ca umblu cu prastii) casti de cros pana acum si pot vorbi un pic si din stomac ;)

cat despte celelalte proprietati ale castii de cros... nu a deschis nimeni discutia

 

PS: O casca buna se sparge la un anumit impact pentru a disipa energia socului, distanta dintre creierul uman si cutia craniana e de aproximativ 1mm iar la un soc puternic.... e bun si pane ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu din pozele alea mizere vezi calitatea cauciucurilor... Eu nu vad la ele decat ca au carne destula.

exact..si eu la fel, chiar m am uitat atent..nu inteleg de unde isi da el seama ca sunt proaste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact..si eu la fel, chiar m am uitat atent..nu inteleg de unde isi da el seama ca sunt proaste

I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur.

 

Jagi, eu am alt test pentru tine, daca esti de acord.

 

Mergi cu 70 km/h si franeaza cat poti tu de tare, ca sa te opresti cat mai repede... franezi cat mai perfect posibil, asa cum crezi si cum sti tu. Tine cont de locul unde ai inceput franarea si masoara distanta pana in locul in care te-ai oprit. Mentionez ca ai voie sa faci testul cu ce cauciucuri doresti (de preferat cauciucuri moi). Si spune-ne si noua te rog distanta parcursa pe franare. Eu fac acelasi test, cu gume tari, de touring, si tocite si vechi de 3 ani (gasesc eu pe undeva :D ). Cu siguranta ma voi opri mult mai departe decat tine. Dar acum, concluzia testului: daca la doar 2-3 m dupa locul unde am inceput amandoi franarea, ar fi fost o masina care sa presupunem ca ne-ar fi iesit brusc in fata, cu ce te avantajau pe tine gumele mai moi?

 

Acum ai inteles de ce oamenii de pe aici spun ca o guma de compozitie moale nu mai conteaza in cazul unui astfel de accident? Nu cred ca spune nimeni ca e mai aderenta pe franare o guma veche si tare, dar asta am incercat noi sa iti spunem, ca in unele accidente (ca si cel din acest topic), o guma performanta nu ar fi facut diferenta.

Editat de bogdan_gba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jagi, eu am alt test pentru tine, daca esti de acord.

 

Mergi cu 70 km/h si franeaza cat poti tu de tare, ca sa te opresti cat mai repede... franezi cat mai perfect posibil, asa cum crezi si cum sti tu. Tine cont de locul unde ai inceput franarea si masoara distanta pana in locul in care te-ai oprit. Mentionez ca ai voie sa faci testul cu ce cauciucuri doresti (de preferat cauciucuri moi). Si spune-ne si noua te rog distanta parcursa pe franare. Eu fac acelasi test, cu gume tari, de touring, si tocite si vechi de 3 ani (gasesc eu pe undeva :D ). Cu siguranta ma voi opri mult mai departe decat tine. Dar acum, concluzia testului: daca la doar 2-3 m dupa locul unde am inceput amandoi franarea, ar fi fost o masina care sa presupunem ca ne-ar fi iesit brusc in fata, cu ce te avantajau pe tine gumele mai moi?

 

Acum ai inteles de ce oamenii de pe aici spun ca o guma de compozitie moale nu mai conteaza in cazul unui astfel de accident? Nu cred ca spune nimeni ca e mai aderenta pe franare o guma veche si tare, dar asta am incercat noi sa iti spunem, ca in unele accidente (ca si cel din acest topic), o guma performanta nu ar fi facut diferenta.

 

Pui problema complet ireal. La 2-3 m daca apare, tre sa fie mascata de obstacol, sau sa ai ochelari de cal. Au spuso si altii, o repet si eu la infinit: Ce e mai scump? Sanatatea sau un amarit de cauciuc de maxim 150euro???Intreaba-i si tu pe toti care au ghinionul sa le iasa ceva neprevazut, brusc, in fatza, cam care au fost urmarile. Ai sa remarci foarte usor ca majoritatea au pierdut fatza. NU TOTI, majoritatea. Pune altfel problema. Presupui ca mergi cu 70h si-ti apare in 20m perpendicular o masina. Esti incepator si te panichezi. Ce sanse ai ? Frinezi mai putin sa nu aluneci? Iei in plin masina. Nu mai zic ca masina daca merge in aceeasi directie cu tine si schimba banda brusc, la fel, te panichezi, stringi frina si cazi. Nici macar nu atingi masina si esti bun de plata. I-i rog pe veteranii care merg preventiv si nu au accidente sa nu se simta ofensati in urma citirii posturilor mele. Normal ca daca mergeti calculat si aveti experientza traficului salbatic nu aveti prea multe evenimente neplacute. Cei vizati sint incepatorii, carne de tun cum spune statistica.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o guma performanta nu ar fi facut diferenta.

 

Eu am avut un accident acum doi ani... Tot asa, in scurt. Am franat puternic, dupa care am sarit de pe motor. Daca aveam gume proaste, eram 200% sub masina care nu mi-a dat prioritate, sau ma loveam cu corpul de ea, pentru ca sigur pierdeam fata. In momentele alea reactionezi instinctual si te bagi singur in sah, inainte de impact. La 30kmh poti sari peste masina, sau poti intra cu capu-n bara. Asta poate fi diferenta intre viata si moarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ stulewa

 

Mie imi pare rau de experienta ta cu spartul castilor dar iti spun ca ar fi bine sa cercetezi exact de ce au cedat castile alea si sa nu te bazezi pe rationalizarea asta cu "ca sa disipeze energia". Asta e folosita dar in alte situatii nu la o casca.

 

O casca functioneaza in felul urmaretz. Invelisul exterior "reflecta" cit se poate de mult din energie si in acelasi timp impiedica patrunderea obiectelor contondente la partea moale... recte omu din interior si boticul lui. Invelisul interior (spuma aia) este facut sa absoarba din energia impactului netransmitind decit un minim capatinei nefericitului accidentat. Ciocul nu are decit niste cauciuc... asta e. Tehnologie spatiala din anii 60 vinduta sub branduri de renume pentru fani marketing. Asta in timp ce materiale care chiar ar ajuta... zac.

 

Energia impactului poate fi mare si e nevoie sa nu fie transmisa omului... dar in nici un caz cu riscul de a-l expune la alte accidentari. Odata sparta o casca... invelisul exterior adica... fie si doar ciocul... expune acum omul la pericolul de se baga cu botul direct intr-o cioata de care nu il mai protejeaza nimic. Pentru ca nimeni nu iti garanteaza mai ales la enduro ca dai cu botu de o piatra si gata.

 

Chestia cu "disipatul" ai auzit-o la Formula 1 legat de faptul ca masina se dezintegreaza pentru a disipa energia impactului iar nasul masinii la fel explodeaza. Masina se dezintegreaza pentru a consuma prin rupere a pieselor (roti, motor) din energia impactului si pentru a lasa pilotul intr-o copaie cit mai usoara in momentul in care se va izbi de un viitor obstacol. Nasul masinii are rol de "amortizor"... dezintegrarea lui frinind practic cockpitul la impactul cu obstacolul. Pentru asta... nasul este facut din carbon copt intr-un anume fel astfel incit prin spargere sa consume cit mai multa energie din impact astfel frinind sandramaua in care e pilotul si protejindu-i cit de cit picioarele... s-au intimplat citeva accidente de astea in care a ramas ala cu picioarele libere pe afara... nu aia au vrut inginerii dar cam aia a rezultat... oricum... picioarele sint mai "expendable" decit capul.

 

Ei bine...

Treaba asta nu merge la casca... la nici una. Nici macar nu sint facute din carbon... si mai ales din carbon copt dupa "formula" celui din formula 1.

 

Alta chestie pe care e posibil sa o fi mixat tu in "rationalizarea asta" este faptul ca cozorocul de la castile enduro este facut sa se rupa pentru a nu se agata de ceva si sa iti rupa gitul dindu-ti capul peste... cap :) .

 

 

 

Acuma... tu crezi ce vrei... doar ai experienta si iti permiti. Dar vezi ca e o vorba... "convingerile sint un inamic al adevarului mai mare decit minciunile". Aviz si lu Jagi. Pericolul paste nu numai pe cel pe care il sfatuiti gresit printr-o convingere asupra unui adevar discutabil ci si pe voi.

 

 

Acu... de aci e treaba voastra ce credeti.

 

PS

Poti sa te iei dupa standardele DOT ECE si SNELL care nu au in teste casti care sa se sparga. Din contra... lovitura in mandibula face parte din test si nu trebuie sa cedeze. Daca cedeaza pica testul si certificarea. Deci...

 

PS 2

Sorry daca e offtopic... practic e o sueta pornita de la accidentul omului asta. Discutam asa... civilizat pina aflam vesti de la el.

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@tarka2: tare rau comentariul tau, mare dreptate ;)

 

maestre ce sa iti zic.... daca le sti tu mai bine...

 

acum nu te supara pe mine dar casca mea actuala este facuta din carbon(marushin), cat de coapta e nu stiu sa iti spun pt ca nu m-a interesat. cat despre experientele anterioare pot sa spun ca nu imi pare rau ca s-au spart castile, daca tie iti plac cele care nu se sparg... problema ta. apropos, cate casti ai spart dand cu capul de diverse ???

 

apropos, f1 e alt sport, nu poti compara fotbalul cu baschetul desi amandoua se joaca cu mingea.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea care s-au spart erau de carbon? presupun ca nu... asa ca faptul ca asta intreaga e din carbon nu are importanta. Ideea este ca spargerea carbonului nu ajuta mult in ceea ce priveste "absorbtia energiei impactului... tre sa intelegi ca acea spargere este "un consumator de energie" ca un bec... o casca... mai bine zis o biata si amarita de mandibula are capacitati foarte reduse de absorptie... in caz ca vrei sa explodeze... si atunci mai bine pui spuma in ea ca aia absoarbe... altfel si calota ar fi fost tot exploziva :) .

 

Repet... riscurile spargerii mandibulei sint foarte mari... expunere la noi lovituri pentru ca de multe ori omul se loveste nu doar odata intr-un accident... se duce de-a dura etc... in plus... cioburile insele ar putea lovi fata purtatorului... etc etc...

 

De exemplu ideea asta e buna in F1... dar in autoturismele obisnuite nu e implementata pentru ca "cioburile" pot sari pe pietoni etc... la fel si aici... ramai cu cioburi de carbon in bot ca sa ce? sa scapi de 3 Jouli? Sint solutii mai ieftine care nu te expun apoi la accidentari.

 

 

Cit despre necompararea sporturilor... pai nu eu le-am comparat... tu l-ai "mixat"... ce ti-am zis eu a fost o parere de unde cred eu ca ti-a venit tie ideea ca explodeaza mandibula cu folos...

 

Si... cheastia asta cu "nu se compara"... ar trebui interzisa prin lege... am mai zis-o de 1 milion de ori. Totul se compara... asa functioneaza mintea umana... prin comparatii... "Dom'le... nu poti compara mere cu pere"... zau asa? Cit costa kilu de mere? cit ala de pere? opaaa... iaca se compara (nu, nu cumpara). La fel si baschetul cu fotbalul sau cu inotul daca vrei.

 

La fel F1 si motociclismul...

 

Partea importanta e ca eu nu le-am comparat pentru ca nu asta era discutia... ci ti-am spus de unde ti-a venit ideea asta cu mandibula exploziva de te agati de ea acum... ca deh... tu ai facut greseala sa faci conexiunea intre "experienta/faima ta" si acea mica idee eronata. E clar ca daca iti accepti eroarea in emiterea ideii aleia... ti se anuleaza partea cealalta nu? ;)

 

Eu stiu ca nu vei recunoaste in veci... dar tu deja stii ca ai gresit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ stulewa

Mie imi pare rau de experienta ta cu spartul castilor dar iti spun ca ar fi bine sa cercetezi exact de ce au cedat castile alea si sa nu te bazezi pe rationalizarea asta cu "ca sa disipeze energia". Asta e folosita dar in alte situatii nu la o casca.

 

Invelisul exterior se "sparge" pentru a absorbi energie (sa nu-ti imaginezi ca se sparge ca un pahar, sau ca o casca din plastic) Se toaca, dar ramane intreg (legat) nu trece nimic prin el.

O casca rigida are un varf de forta foarte mare si foarte ascutit (forta vs timp) O casca elastica are acel varf defazat pana la momentu deformarii maxime dupa care scade aproape simetric (zic aproape pentru ca absoarbe si ea ceva energie, datorita histerezisului. "si aproape" asta e foarte relativ in functie de material) Casca ideala (spre care tind toti fabricantii imparte o forta constanta (dar mica) pe toata distanta deplasarii (ca un palier) astfel absoarbe mult mai multa energie, si transfera, evident, mai putin.

 

Incearca sa-ti imaginezi forte de 10-20000N si energie de 100-200J

 

Daca nu gandesti limpede intr-un domeniu, informeaza-te macar... inainte sa emiti teorii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mane ZLI tu drept cine ma iei? Un copil de 16 ani de la tine de la bloc? Nu se "sparge" se "toaca"... Tu cum cojesti un ou? Prin tocare este??? :crack: Mori de ris frate pe aici...

 

Unde ai citit tu astea dom'le? La SNELL te pomenesti... Ai impresia ca daca scrii simbolurile de la Newtoni si de la Jouli se uda cineva pe aici? Vezi-ti de treaba...

 

Frate... orice casca daca se sparge la testele SNELL ECE DOT pica testul si nu e certificata. Nu punem aici cozoroc, cornite etc. De asemenea in teste nu intra vizorul (la rezistenta).

 

Uite cum vine treaba ca sa nu existe dubii. invelisurile castilor NU SE SPARG! OK? Se sparg... casca e de rahan. Arata-mi tu mie o autoritate in domeniu care spune ca e altfel si apoi mai discutam despre castile alea care s-au spart in particular. in rest... lasa-ma cu aliura superioara ca ma umfla risu.

 

Daca nu gandesti limpede intr-un domeniu, informeaza-te macar... inainte sa emiti teorii...

 

:crack: :friends:

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum vine treaba ca sa nu existe dubii. invelisurile castilor NU SE SPARG! OK? Se sparg... casca e de rahan. Arata-mi tu mie o autoritate in domeniu care spune ca e altfel si apoi mai discutam despre castile alea care s-au spart in particular. in rest... lasa-ma cu aliura superioara ca ma umfla risu.

 

incearca sa te concentrezi:

la 2:28

 

ai zis bine mai sus, e aproximativ ca un ou cu fibra in el. se sparge marunt, dar ramane intreg

 

 

PS: Ce te mai distrezi..... :)

 

bai... tu ai un doctorat in fibre dastea? optice? :rock:

 

nu! interioare auto....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-mi dau seama din testul acela celebru de care tot vorbesc. Nu aveti nimeni curaj sa va verificati cauciucul fatza. O tot lasati pe miine. Atentie, testul trebuie facut shezind cit mai in spatele sheii, nu stati infipti in rezervor sa nu va basculati prematur.

Sa intelegem ca tipul care a facut accidentul a facut testul tau chiar inainte de accident?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZLI,

 

Schuberth nu face casti enduro... asa ca chestie... ca vorbeam de mandibulele de la niste casti enduro.

Crapaturile din filmul ala sint pe zona scafirliei care este mult mai intinsa si neteda si in cazul fibrei de sticla ii este permisa sa se crape pentru ca in spatele ei este ditai caciula de expandat. Alte casti din alte materiale nu se vor crapa... dar in primul rind nu se vor crapa la mandibula care e diferit gindita tocmai pentru a rezista fara sa se sparga. Are nervuri si forma clar pentru rezistenta.

 

Si ajungem iar la mandibula... o crapatura iti va disipa energia indepartind-o de zona de impact dar iti subrzeste rezistenta la urmatoarele impacte si la eventuale elemente ce pot penetra casca acum.... daca in cazul scafirliei poti miza pe expandat ca v-a opri ce e de oprit... in cazul mandibulei nu te mai poti baza pe nimic. Si atunci o faci diferita de scafirlie.

 

Nush cui i-ar place riscul sa ia cioburi de mandibula in fatzau...

 

 

Treaba e cam ca la masina... da exista zone de absorptie etc... dar habitaclu e facut sa ramina intreg ca inauntru are ceva moale. La casti la fel... da poti face artificii... dar nu linga fata... acolo te risti degeaba.

 

 

Personal consider toate castile actuale gresit concepute... dar deh... tre sa fie cit mai usor si ieftin de facut iar apoi vindute la suprapret ca sint vopsite fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Castile pentru BMW nu le face Schuberth?

Intreb, nu sunt sigur...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZLI,

 

Schuberth nu face casti enduro... asa ca chestie... ca vorbeam de mandibulele de la niste casti enduro.

Crapaturile din filmul ala sint pe zona scafirliei care este mult mai intinsa si neteda si in cazul fibrei de sticla ii este permisa sa se crape pentru ca in spatele ei este ditai caciula de expandat. Alte casti din alte materiale nu se vor crapa... dar in primul rind nu se vor crapa la mandibula care e diferit gindita tocmai pentru a rezista fara sa se sparga. Are nervuri si forma clar pentru rezistenta.

 

Si ajungem iar la mandibula... o crapatura iti va disipa energia indepartind-o de zona de impact dar iti subrzeste rezistenta la urmatoarele impacte si la eventuale elemente ce pot penetra casca acum.... daca in cazul scafirliei poti miza pe expandat ca v-a opri ce e de oprit... in cazul mandibulei nu te mai poti baza pe nimic. Si atunci o faci diferita de scafirlie.

 

Nush cui i-ar place riscul sa ia cioburi de mandibula in fatzau...

 

 

Treaba e cam ca la masina... da exista zone de absorptie etc... dar habitaclu e facut sa ramina intreg ca inauntru are ceva moale. La casti la fel... da poti face artificii... dar nu linga fata... acolo te risti degeaba.

 

 

Personal consider toate castile actuale gresit concepute... dar deh... tre sa fie cit mai usor si ieftin de facut iar apoi vindute la suprapret ca sint vopsite fain.

 

1 toti producatorii de casti merg pe acelasi principiu casca trebuie sa absoarba cat mai mult din energie nu numai cu spuma care se comprima, ci si prin carcasa

 

2 "crapatura nu disipa energia indepartand-o" ci casca transforma energia cinetica in crapaturi (ca sa separi doi atomi, ai nevoie de energie, daca inmultesti numarul de atomi separati de o crapatura cu energia de care-ti vorbeam obtii energia consumata de fisura respectiva) Cu alte cuvinte parte din benzina ta din rezervor s-a transformat in fisuri in casca. Ai vazut ca atunci cand lasi o minge si un pahar sa cada de la un metru, mingea sare mai sus decat paharul? Pentru ca cea mai mare parte a energiei paharului. s-a transformat in fisuri

 

3 Nu sar cioburi la castile din fibra. Dar daca ar sari, fac urmatoarea propunere. Ai o casca rigida, care-ti trasmite toata miscarea tie si mori la primul impact. Ai alta casca ce se sparge, si nu mori la primul impact, dar dupa aia ai 50% sanse sa-ti intre ceva in cap. Te-ar tenta riscul celei care se sparge?

 

4 Daca vrei sa compari cu ceva de la masina, compar-o cu centura de siguranta. Sunt sigur ca ai auzit de limitarea fortei in centuri si ti s-a parut o prostie. Centura fixa te tine in scaun, si e un lucru vital universal acceptat. Dar daca forta din centura te omoara sau te raneste? Atunci la o anumita forta incepe sa alunece si sa te lase sa pleci din scaun, un lucru rau, dar e raul mai mic. :)

 

Castile ar putea fi facute sa reziste la orice impact fara costuri mari.

 

ba da!

 

de parca ar fi contat... nu mai are argumente.

 

mi-am adus aminte.

sunt piloti care au cazut pe circuit si nu au simtit ca ar fi dat cu capul, iar cand si-au dat casca jos, stupoare! muci! "tocata" in zona de impact (casca de fibra) (sa vorbeasca daca simt nevoia :) )

si un baiat care a cazut in frunte dupa un highside, casca (din plastic) nu s-a spart in frunte, ci putin in spate, si avut un hematom in creier. Fara vanatai, fara julituri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...