Sari la conținut

Protestam pentru uciderea lui Raducu?


Petru Moldovan
 Share

Postări Recomandate

Buna dimineata

 

Citesc de doua zile groaznica poveste. Incep prin a le transmite condoleante sotiei si familiei. Nu vreau sa ma gandesc ce este acum in sufletul lor. Dumnezeau sa le dea putere sa mearga mai departe.

 

Este a doua oara cand postez si sper din suflet sa fie si ultima. Prima data a fost la moartea lui Qaz, cand topicul a generat o intreaga revolutie si a dat prilej frustratilor sa mai improaste putin cu noroi. Ghinionul a facut ca n-au avut in cine.. nu s-a gasit un vinovat. S-au putut balacari in voie intre ei, fara sa tina cont de rugamintile prietenilor si apropiatilor de a avea respectul si bunul simt sa nu amplifice durerea unei asemenea pierderi prin niste posturi mizerabile si inutile. Ma inclin in fata lor, eu, o umila pasagera si o vaca cu carnet de B, care uneori mai greseste, care cand se suie la volan se roaga la Dumnezeu sa nu-i dea o clipa de neatentie incat sa aiba cineva de suferit si care de multe ori, cand e obosita sau suparata, evita sa mearga cu masina, tocmai pentru a nu se intampla vreo nenorocire din cauza ei. Si vine vaca si va intreaba, domnilor, cei care urati moarte conservarilor (am chiar un prieten bun care la un moment dat debita ceva de genul asta.. presupun ca nu i-a trecut prin minte ca marea majoritate a prietenilor lui sunt, pe langa motociclisti, si conservari) - vine vaca si va intreaba, cati dintre voi ati respectat mereu legea? Cati mergeti (cu motorul sau cu masina) cu viteza legala, cati ati trecut pe rosu ca pietoni, cati n-ati oprit la trecere si cati ati avut norocul sa NU va sara un copil in fata fix in momentul ala si sa il/va nenorociti pe viata? Cati ati plecat cu motorul, bauti? Cati ati oprit pe cineva sa faca acest lucru? Am vazut atatea si atatea cazuri in care, cand unul se suie beat pe motor, nu numai ca nu este oprit, mai este si incurajat, sa nu cumva sa i se stirbeasca din masculinitate. Nu sunt semne de slabiciune, domnilor, sunt demonstratii CA VA PASA. Sunt niste gesturi marunte, care valoreaza mai mult decat 100 de posturi in care va scuipati frustrarile.

 

Am citit afirmatii de gen 'vaca doarme acum linistita'. Chiar credeti - stati asa, putin, si va ganditi inainte sa curga randurile pline de mizerii - CHIAR CREDETI ca femeia aia o sa mai fie om dupa asa intamplare? Chiar credeti ca doarme linistita? O sa ramana marcata pe viata. Chiar si fara ura si violenta voastra, e un om distrus. A avut ghinionul (si da, zic ghinionul) sa calce pedala intr-o secunda nefasta. N-o scuz. Departe de mine acest gand. Legea (aceea de rahat, pe care de altfel nici voi n-o respectati) isi va spune cuvantul. Familia este cu totul indreptatita sa mearga pana in panzele albe sa li se faca dreptate. Mi se blocheaza insa creierul (ala mic, de blonda si vaca proasta pe care o puteti huli in voie dupa ce termin ce am de spus) cand citesc astfel de aberatii, de mizerii, de cuvinte spuse nu din durere, ci din prostie si frustrare duse la extrem. Domnilor, cei care aruncati cu pietre atat de usor, vin cu o intrebare: daca in locul acelei femei era mama sau sora dvs? Le mai doreati moartea? Sau dreptatea se face tot pe favoritisme?

 

Am citit pana si posturi in care unii le urau altora sa moara. E asa usor sa te ascunzi in spatele unui monitor si sa debitezi orice-ti trece prin cap. Ma intreb ce s-ar intampla, de exemplu, daca vorbele lor ar avea puterea sa se transforme in realitate. Daca blestemele pe care le arunca asa usor s-ar adeveri si daca si-ar da seama ca omul caruia ii doresc moartea le-ar fi de fapt prieten.

 

Traiesc de mai bine de 3 ani printre motociclisti, cei mai buni prieteni sunt motociclisti, ii iubesc din tot sufletul si de la moartea lui Qaz mi-am dat seama (tarziu, poate), ca avem toti aceleasi sanse sa ajungem sau sa nu mai ajungem acasa. Ma rog de fiecare data cand pleaca un prieten la drum, pe multi ii rog chiar sa-mi dea de veste cand ajung la destinatie si stau cu grija pana cand primesc mesajul ca au ajuns si ca totul e ok.

 

Nu se face nimic. Cum nu s-a facut nici la moartea lui Qaz. S-a mai stins un om degeaba. Legea ramane aceeasi, nepasarea si furia voastra - care doar incarca forumul cu alte si alte rahaturi - inutile. Tot respectul pentru cei ce, in loc sa asterne randuri de mizerii, se zbat sa schimbe ceva, cu sau fara vreun rezultat. Da, se intampla nenorociri, se intampla greseli, scuze nu exista, dar pe langa razbunare se poate face ceva folositor. Aratati in primul rand ca va pasa de cei de langa voi, de voi insiva. In momentul in care plecati de acasa si va suiti pe motor, plecati cu gandul ca va veti intoarce, ca veti face tot ce va sta in putinta sa va intoarceti. Ca nu va veti sui bauti, ca veti purta protectii, ca nu veti merge cu 90 km/h pe drum de 50, ca va veti feri sa mergeti noaptea/pe ploaie pe drumuri necunoscute/fara lumina, ca nu veti pleca obositi la drum si lista continua. Vreti marsuri, vreti scandal, vreti razbunare. Intai invatati sa aveti grija de voi si de cei apropiati.

 

Inchei aici, cu sincere regrete pentru ceea ce s-a intamplat. Dumnezeu sa va aiba pe toti in paza.

 

Nu ai cum sa opresti fierea care se varsa acum. Ca e mai acida, sau mai putin acida, conteaza prea putin, si aici e o comunitate, fiecare membru avand o educatie si o personalitate diferita.

A murit un om nevinovat. Mor si delfini, si pasari migratoare ... nu ne pasa ca viitoarea arca a lui noe o sa fie mai goala next time (ca sa pastrez tonul religios la care indemni).

A murit un om cu o familie. Vinovata, este intr-adevar o vaca proasta, nu incerca sa ascunzi sub presh acest lucru prin sarcasme si cuvinte induiosatoare ... nu tine aici.

Mai putin conteaza pentru noi ca esti pasagera sau iubesti motociclismul ... conteaza respectul si atentia celorlalti participanti la trafic, conteaza conditiile drumului si semnalizarea lui. Nu suntem in India sau Turcia, desi stilul muzical principal se confunda cu cel al acestor tzari.

"Nu se face nimic. Cum nu s-a facut nici la moartea lui Qaz", pentru ca ne e frica de repercursiuni. Pentru ca nu suntem destul de uniti. Legea nu ramane aceeasi, legea se poate schimba, si schimbarile incep de aici... prin ura fata de sistem, fata de legile gresite.

Poti sa consideri tot ce e aici ca un mare brainstorming ... din care se vor extrage ideile cele mai bune, sioamenii cei mai buni, care pot schimba ceva.

Si da, ne pasa de cei de langa noi si de noi insine ... dar cum poti tu sa intelegi asta cand tie-ti sar in ochi doar "frustrarile si mizeriile asternute" pe acest forum ?

De ce nu te implici? De ce nu iti expuiideile tale "mai bune"? Ne indrumi catre tacere? Vrei sa fim ZEN ?

 

Eu zic sa te opresti aici cu vorbele induiesatoare si apelul la calm ... faptul ca tu te rogi inainte de a pleca la drum, nu inseamna decat ca atunci cand vei fi vinoivata de un accident, vei spune doar "asa a vrut dumnezeu" ... in loc sa belesti okii la trafic si sa iti aduci aminte ce inseamna triunghiul alb cu margine rosie care are varful in jos, si ce pedala trebuie sa apesi cand il vezi in coltul strazii.

 

Multumim de sfaturi si de convingerea ta "Ca nu va veti sui bauti, ca veti purta protectii, ca nu veti merge cu 90 km/h pe drum de 50, ca va veti feri sa mergeti noaptea/pe ploaie pe drumuri necunoscute/fara lumina, ca nu veti pleca obositi la drum ..."

 

Incearca la al 3-lea post pe care-l vei scrie ... sa intelegi ca e o comunitate moto aici, nu de vaci blonde cu categoria B care zic "doamne ajuta" inainte sa plece de pe loc, si cred ca aceste vorbe le vor face sa conduca mai bine si le vor da mai multa atentie in trafic.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 154
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aratati in primul rand ca va pasa de cei de langa voi, de voi insiva. In momentul in care plecati de acasa si va suiti pe motor, plecati cu gandul ca va veti intoarce, ca veti face tot ce va sta in putinta sa va intoarceti. Ca nu va veti sui bauti, ca veti purta protectii, ca nu veti merge cu 90 km/h pe drum de 50, ca va veti feri sa mergeti noaptea/pe ploaie pe drumuri necunoscute/fara lumina, ca nu veti pleca obositi la drum si lista continua.

Din pacate, de multe ori tot ce ai spus mai sus nu este de ajuns. Putem intr-adevar sa reducem sansele de a fi implicati intr-un accident, dar cand se intampla sa dam peste un participant la trafic care, chiar si dintr-o marunta neatentie, ne pune intr-o situatie inevitabila, se intampla tragedii ca si cea de fata. Suntem foarte fragili in trafic, iar asta ne obliga sa fim mai precauti decat soferii, insa si acestia din urma ar trebui sa fie constienti ca o simpla atingere a unei motociclete atunci cand, de exemplu, un sofer schimba banda de deplasare fara sa se asigure, poate sa bage un motociclist in mormant. Din nefericire tot mai multi soferi ignora reguli de bun simt, iar la nivel legislativ exista initiative care, in loc sa inaspreasca pedepsele, le indulcesc (vezi cea care propune sanctionarea doar cu avertisment a nesemnalizarii schimbarii directiei de mers, a folosirii telefonului mobil la volan, etc.).

 

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/nepurtarea-centurii-de-siguranta-si-depasirea-vitezei-cu-20-kmh-nu-vor-mai-fi-sanctionate-14/pagina-comentarii/1.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de capacitatea de a conduce un autovehicul pe drumurile publice ,as propune un test simplu ; luati 10 conducatoare auto si puneti-le sa faca o parcare sau garare .Sunt convins ca 7 din ele nu vor reusi sa o faca.Asa cum inveti un copil sa scrie ,incepand cu liniutele ,apoi cu carjele ,cu literele ,cuvintele,propozitiile,asa trebuie sa fie si instruirea intr-ale condusului a unei persoane mature.Cum sa inveti sa conduci fara sa simti masina ,fara sa capeti incredere ,ajungand in stadiul de a o conduce singur sau singura in poligon.Aud ca majoritatea au iesit in trafic din prima zi.Ce naiba au facut acolo nu stiu ,poate au fost plimbate doar ,tinandu-se de volan ca maimuta de gratii,pedalele fiind la instructor mai tot timpul.De jos pleaca totul ,din scoala ,unde trebuie pus accentul ,ca atunci cand esti la volan(ghidon) ai o raspundere imensa.Despre examen nu mai pomenesc.A da drumul pe strazi unuia sau uneia care acorda sofatului aceeasi importanta pe care ar acorda-o unui caine mort ,este o crima ,este o grenada cu cuiul scos .Dar la noi merge,agramati cu 2-3 facultati ,conducatori auto care nu stiu sa citeasca si sa scrie.Daca nu se institue o disciplina ,o seriozitate in ce face fiecare dintre noi ,o sa ajungem sa ne omoram intre noi mai ceva ca in razboi.Astea nu vin de la sine ,ci doar impuse ,cu costuri mari pt cel care greseste intentionat sau nu.N-am mai pomenit si de instanta.Totul este legat ,de jos in sus si de sus in jos.O veriga slaba in tot acest lant ,il face ineficient.Cam cati morti trebuie sa mai fie ca sa se vada un inceput de ordonare si curatire a tot ce inseamna "conducerea unui autovehicul pe drumurile publice"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de capacitatea de a conduce un autovehicul pe drumurile publice ,as propune un test simplu ; luati 10 conducatoare auto si puneti-le sa faca o parcare sau garare .Sunt convins ca 7 din ele nu vor reusi sa o faca.Asa cum inveti un copil sa scrie ,incepand cu liniutele ,apoi cu carjele ,cu literele ,cuvintele,propozitiile,asa trebuie sa fie si instruirea intr-ale condusului a unei persoane mature.Cum sa inveti sa conduci fara sa simti masina ,fara sa capeti incredere ,ajungand in stadiul de a o conduce singur sau singura in poligon.Aud ca majoritatea au iesit in trafic din prima zi.Ce naiba au facut acolo nu stiu ,poate au fost plimbate doar ,tinandu-se de volan ca maimuta de gratii,pedalele fiind la instructor mai tot timpul.De jos pleaca totul ,din scoala ,unde trebuie pus accentul ,ca atunci cand esti la volan(ghidon) ai o raspundere imensa.Despre examen nu mai pomenesc.A da drumul pe strazi unuia sau uneia care acorda sofatului aceeasi importanta pe care ar acorda-o unui caine mort ,este o crima ,este o grenada cu cuiul scos .Dar la noi merge,agramati cu 2-3 facultati ,conducatori auto care nu stiu sa citeasca si sa scrie.Daca nu se institue o disciplina ,o seriozitate in ce face fiecare dintre noi ,o sa ajungem sa ne omoram intre noi mai ceva ca in razboi.Astea nu vin de la sine ,ci doar impuse ,cu costuri mari pt cel care greseste intentionat sau nu.N-am mai pomenit si de instanta.Totul este legat ,de jos in sus si de sus in jos.O veriga slaba in tot acest lant ,il face ineficient.Cam cati morti trebuie sa mai fie ca sa se vada un inceput de ordonare si curatire a tot ce inseamna "conducerea unui autovehicul pe drumurile publice"?

 

De acord cu tine, am vazut instructori care se comporta mai rau ca taximetristii.

De unde incepem ? Cine la da aceste autorizatii? Politia? pffff ... astia carora li s-a micsorat salariul? Sa fim seriosi ... le pasa? Examinatorilor de la psihologic le pasa? ... ma indoiesc ...

Din pacate banul primeaza iar spiritul legal, civic si moral e subminat.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

E cred ca pui problema gresit: faptul ca X sau Y comite greseli nu justifica ca noi sa facem greseli, sau ca "e piua". Adica, daca X a trecut pe rosu, gata pot sa trec si eu pe rosu ca uite, dom'le si X a trecut pe rosu.

Astfel de gandire creeaza comportamentul automat: nu pui semnalul da' te uiti in spate/oglinzi, maine nu pui semnalul da te uiti numai in oglinzi, iar peste o saptamana, ajungi de nu mai pui nici semnalul. Intelegi ideea?

 

In momentul in care esti la ghidon/volan ai in mana o potentiala arma, care poate fi folosita, fie prin nepasare/neglijenta/nepasare sau fie prin discernamant atat impotriva ta cat si impotriva celorlalti.

 

Daca nu esti in stare sa conduci, exista RATB/metrou. Daca esti agitat, nervos, obosit .etc, sau mai stiu ce draq, ia metroul. In momentul in care esti la ghidon/volan pai esti la volan si mi se pare corect sa platesti cu varf si indesat o greseala din care rezulta vatamarea/moartea unui om.

Ca tu nu mai poti dormi noaptea din cauza constiintei (daca ai asa ceva) asta e numai problema ta. Trebuia sa te gandesti INAINTE. Pe principiu, daca nu suporti sa vezi sange, pai nu te faci medic chiruirg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cred ca pui problema gresit: faptul ca X sau Y comite greseli nu justifica ca noi sa facem greseli, sau ca "e piua". Adica, daca X a trecut pe rosu, gata pot sa trec si eu pe rosu ca uite, dom'le si X a trecut pe rosu.

Astfel de gandire creeaza comportamentul automat: nu pui semnalul da' te uiti in spate/oglinzi, maine nu pui semnalul da te uiti numai in oglinzi, iar peste o saptamana, ajungi de nu mai pui nici semnalul. Intelegi ideea?

 

In momentul in care esti la ghidon/volan ai in mana o potentiala arma, care poate fi folosita, fie prin nepasare/neglijenta/nepasare sau fie prin discernamant atat impotriva ta cat si impotriva celorlalti.

 

Daca nu esti in stare sa conduci, exista RATB/metrou. Daca esti agitat, nervos, obosit .etc, sau mai stiu ce draq, ia metroul. In momentul in care esti la ghidon/volan pai esti la volan si mi se pare corect sa platesti cu varf si indesat o greseala din care rezulta vatamarea/moartea unui om.

Ca tu nu mai poti dormi noaptea din cauza constiintei (daca ai asa ceva) asta e numai problema ta. Trebuia sa te gandesti INAINTE. Pe principiu, daca nu suporti sa vezi sange, pai nu te faci medic chiruirg.

Exact :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

*** random bullshit goes here ***

 

Esti tare, Maica Tereza. Tare de cap. "frustrati", "frustrari", etc - n-as vrea sa iti explic acum unde sa-ti bagi expresiile astea. Asa m-am saturat de dobitoacele carora li se pare ca te pun intr-o categorie mai jos de genunchiul broastei cu expresia asta... Ghici ce: ia-ti Biblia, tonul evlavios, privirea sfioasa si canta la alta masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este ,ai perfecta dreptate.La scolile de acum ii iei banul ,il plimbi ,il mai tii de vorba pe la vre-un indicator sa-i mai ciupesti 10 minute ,mai opresti sa cumperi nu stiu ce si din ora didactica de 50 de minute mai conduce si el 3 km pt ca restul ii sta in coada pe la semafoare.Poligon nu servim pt ca se duce naibii ambreiajul, directia si incingem motorul,o centura lunga nu este cazul pt ca sunt tiruri,deci cade si circulatul cu o viteza mai mare decat cea obisnuita ,parcari ,garari si plecari din rampa iar nu-si au rostul pt ca riscam sa zgariem masina si obosim ambreiajul.5-6 plecari din rampa intr-o scoala sunt deja exagerat de multe.Asa ca ne prezentam la examen intr-un mini ,aranjate bine ,eventual si cu ochelari de soare ca sa vedem indicatoarele mai bine si cu putin zambet avem toate sansele sa reusim.Toate scolile aveau ore de legislatie ,neputand sa-ti fie depus dosarul pana nu treceai de baremul de la scoala.Cine mai respecta asta acum.Asa ca nu tre sa ne mai mire nimic.

 

Legat de tema initiala,v-ati gandit la ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste asta, te rog: http://www.grigore.d...florian-staicu/

 

Si daca nici articolul asta n-o sa te convinga despre utilitatea centurii, nu stiu ce sa mai zic.

 

Desi e usor offtopic, o sa iti raspund:

 

- centura este utila, dar nu trebuie sa fie obligatorie; codul rutier ar trebui sa recomande masurile de siguranta, nu sa stabileasca amenzi pentru nerespectarea lor. Din cauza asta avem "vanatoare" de soferi fara centuri si soferi care isi tin centura cu mana cand trec pe langa politisti

- lucrez in urgente din '98, cred ca am dreptul la o opinie cu privire la securitatea relativa pe care ti-o ofera cam toate masurile de siguranta contemporane. Doar un exemplu statistic - numarul de accidente nu a scazut semnificativ dupa introducerea noilor standarde de siguranta in constructia automobilelor; soferii au devenit mai increzatori in gradul lor de "invulnerabilitate", iar efectul a fost contrar asteptarilor.

- e absurd sa presupui ca ai siguranta pe sosele permitand unei persoane care de-abia si-a luat permisul sa conduca o masina de peste 100 de CP - mai ales pe drumurile din Romania. Si nu mai are rost sa comentam calitatea si integritatea mentala a multor soferi de TIR, din care multi nici nu sunt cetateni romani, deci o alta problema. Interdictiile aplicate soferilor sunt eludabile, de aceea baza sigurantei trebuie sa porneasca de la infrastructura.

- atata vreme cat edilii schimba sensurile unice si regulile de proritate cel putin o data pe luna, ce sa mai vorbim? Am evitat un accident de curand tocmai pentru ca merg cu motocicleta si am "imprumutat" supra-prudenta si in mersul cu masina - accident care era sa se produca tocmai pentru ca primaria a inversat din motive neclare prioritatea intr-o intersectie. Obisnuinta e un adversar redutabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok .. sa nu ne concentram "frustrarile" raspunzandu-i lu edel ...

Mai bine sa incercam sa ajungem cumva ... eventual cu un plan ... la Politia rutiera si la administratia strazilor ...

Eu zic ca de aici ar trebui sa incepem.

Poate ar fi bine sa cerem niste explicatii oficiale si eventual o discutie cu comisarul despre:

1. acordarea licientelor de scoala auto, modul in care se dau aceste liciente si sa discutam cum pot fi evitate problemele expuse de Virgil (are perfecta dreptate in ceea ce priveste scolarizarea practica)

2. Reglementarea semnelor de circulatie si inlocuirea celor lipsa.

 

Nush ... la asta ma gandesc acum.... veniti cu idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici este cumva topicul oamenilor perfecti?

Atunci cand faci orice in lumea asta, ca om, poti gresi. Din pacate acest lucru se intampla si cand conducem. Suferinta din sufletul fetei cred ca depaseste cu mult orice alta suferinta pe care a-ti incerca voi sa o provocati si probabil ca acum e chiar in stadiul in care simte si isi doreste cumva sa fie pedepsita, pentru ca uneori asa functioneaza constiinta. In cazul in care aveti impresia ca sunteti perfecti, eu o sa va distrug acest gand...cand v-ati decis ca trebuie sa fiti motociclisti in Romania a-ti facut o greseala, pentru ca si atunci stiati ca in trafic se afla tot felul de specimene.

Ca sa nu fiu offtopic, eu cred ca ar fi bine daca legislatia ar fi schimbata in sensul in care chiar si la cel mai mic accident de motocicleta din vina unui conservar, acesta sa plateasca amenda foarte mare si sa i se intocmeasca dosar penal. In felul acesta cred ca multi ar simtii mai multa teama pe sosele, vara cand stiu ca sunt atatia pe doua roti.A fost doar o parere, nu stiu cat de buna e, dar din pacate stiu ca nu poate fi realizabila in contextul cadrului legislativ din prezent. Bafta la toti si evitati orasul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata

 

... Intai invatati sa aveti grija de voi si de cei apropiati.

 

Corect, foarte bine spus!

Mega protestul asta o sa fie un mare partz!

Pacat de vietile distruse...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e scopul tau in viata? << asta e adresata strict lui hipsteru de sus.

 

Ok .. sa nu ne concentram "frustrarile" raspunzandu-i lu edel ...

Mai bine sa incercam sa ajungem cumva ... eventual cu un plan ... la Politia rutiera si la administratia strazilor ...

Eu zic ca de aici ar trebui sa incepem.

Poate ar fi bine sa cerem niste explicatii oficiale si eventual o discutie cu comisarul despre:

1. acordarea licientelor de scoala auto, modul in care se dau aceste liciente si sa discutam cum pot fi evitate problemele expuse de Virgil (are perfecta dreptate in ceea ce priveste scolarizarea practica)

2. Reglementarea semnelor de circulatie si inlocuirea celor lipsa.

 

Nush ... la asta ma gandesc acum.... veniti cu idei.

 

Nu e destul cu politia rutiera cred ca punerea de presiune pe lenesii aia de sus sa modifice la nivel legislativ, chestiile si abia apoi cu aplicarea. Cred ca trebuie plecat de jos in sus. Atat timp cat legea e proasta si permisiva nu ai ce schimba mai sus. Eu militez pentru inasprirea pedepselor si cresterea de cateva ori a amenzilor. Cine nu are bani sa le plateasca sa ia autobuzul.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca-mi voi atrage injuraturi ,consider ca reintroducerea poligonului ,traseului de noapte si traseului cu politist in spate pe motocicleta ar trebui reintroduse.Rezultatele masurii renuntarii la acestea ,se vad.Sau poate se doreste reducerea populatiei ,din moment ce nu se intampla nimic.Au stufosit si creat o gramada de portite de scapare in formularea actuala a regulamentului incat orice situatie din trafic(accident) devine interpretabila.Auzi "m-a orbit soarele si nu l-am vazut".Atunci sa nu mai aiba dreptul sa conduca ziua.Sau numai unii vad soarele si altii nu.Nu mai continui ca dau in paranoia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar ajungem la contre si parari de bici contra colegilor de forum si nu e bine.IN ACEST MOD iar ajungem la ura,dezbinare si orgolii.ORI IN MOMENTUL DE FATA AVEM NEVOIE DE SOLIDARITATE.Până nu depasim acest prag psihologic,nu se poate trece la urmatoarea miscare.Cu idei gen banii vorbesc,militia e corupta,vecinul e prost si eu sunt buricul pamantului,viata si siguranta noastra raman la statutul de CALVAR.Haide-ti sa dan macar in al 12-lea ceas dovada reala de maturitate si sa aratam celor disparuti in accidente ca putem schimba ceva.PRIN SOLIDARITATE,maxima seriozitate si un dialog civilizat.URA aduce ură si pacea aduce pace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca singurul lucru bun pe care-l mai putem face, este acela de a fi alaturi de el pe ultimul drum.

 

Solidaritatea ,de data asta va cantari mai mult decat orice protest.Multi ,cat mai multi ,toti daca se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La scolile de soferi, din punctul meu de vedere, se intampla urmatoarele chestii:

 

1. timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim. Ne'a instructoru' e la program si, cu timpul, "placerea de a instrui" se diminueaza transformandu-se in rutina! Mi-e mi-a iesit o masina de scoala din benzinaria de la Timpuri Noi (unde e si scoala auto) in timp ce instructoru' citea ziarul. Am vazut-o pe eleva, aia se uita la mine si era extrem de crispata ca nu mai gasea frana/claxon (cred ca-n sinea ei spunea "tiii tiii") iar Gigi'buze din dreapta citea ziaru'. N-o sa detaliez aici ce i-am facut lu' ala, insa ceea ce toata lumea stie este ca instructorii sunt angajati si li se rupe, mai ales daca scoala la care lucreaza este una renumita cu o cota de piata castigata.

 

2. controalele sunt la misto, sau trimise de concurenta. Asa ca, degeaba. Controalele vin numai inainte de sarbatori sau daca apari pe la tv ca-i omorat pe vre'unul.

 

3. fiecare scoala auto vrea sa aiba o rata de promovabilitate cat mai mare (tine de reclama) de aici atitudinea. N-ai sa vezi scoala auto care sa spuna unui client: "dom'le/don'shoara, sunteti o persoana incompatibila cu statul de conducator auto prin urmare nu vrem sa va luam banii ca sa va dam carnet cu care sa omorati pe cineva". Fiecare scoala "instrueste" clienti dupa care, fiecare-i pe barba lui.

 

4. carnetul pe spaga. Hai s-o luam si invers. Politistul ala care "da carnete" tre' sa pice si el pe cineva, ca nu se poate sa scrie la raport ceva de genu' "azi, 30 iunie 2011 au promovat 40 de elevi din 40". Vorba aia... nu da bine la sefu' care tre' sa vada ca ne dam interesu', macar de ochii lumii. Prin urmare mai pica si el cate 2, 3. Acum pe cine o sa pice? P'ala care a venit "recomandat" de instructor (cu care, vorba aia, mancam amandoi o paine de cativa ani), sau p'ala care n-a dat bani, dar conduce exemplar.

P'ala care conduce exemplar la examen il freaca de-i sar capacele, iar p'ala care-a dat bani, daca-i suficient de "dashtept" si nu da peste vreunu', ii da carnetul dupa 5km de traseu. Caci, vorba aia.. e "recomandat". Sunteti naivi daca credeti ca toata "atentia" data de elev se duce doar la politist?

 

E ca la medic. Nimeni nu se duce la medic fara o "atentie" insa ne plagem ca nu ne baga nimeni in seama prin spitale.

 

5. toata lumea stie ca scoala auto este scoala auto, iar pe strada sunt alte legi. Ca-n Piratii din Caraibe, legislatia rutiera e ceva de genul "more like guidelines". De ce pui semnalul/astepti/pui avarii cand iesi din parcare ... esti incepator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul pleaca de la lipsa responsabilitatii. De ce sa te inveti sa faci o parcare cand n-ai muncit pe banii pe care i-ai dat pe masina? Ai dat intr-un stalp sau in masina altuia, plateste casco, sau rca, sau plateste taticul care a cumparat si masina. La fel si daca dai peste alta masina in trafic. De ce sa invatam sa conducem daca merge si asa. Pe principiul asta merg cu o mare nepasare pana o fac lata, si pe urma incepe sa-i doara constiinta. :angryfire:

Cand stii ca o sa platesti 200E munciti de tine sa vopsesti o bara daca o zgarii de un stalp te uiti de 10 ori cand faci o parcare si te gandesti serios ca trebuie sa inveti sa conduci. Tot sistemul asta cu asigurarile care platesc prostia oamenilor nu face decat sa incurajeze iresponsabilitatea. Eu cred ca solutia ar fi sa platesti din buzunar pentru orice prostie pe care o faci. Ar fi toti mult mai atenti.

Nu pot sa cred ca cineva nu poate sa-si evalueze capacitatea de a conduce. Daca vezi ca nu esti in stare, mai invata, daca vezi ca nu se prinde nimic de tine si esti tot praf, nu te mai urca la volan/ghidon. Nu-i pentru toata lumea.

 

Zicea cineva de semnul ala care lipseste. Sa zicem ca lipsea semnul in momentul accidentului. Cand iesi de pe o straduta intr-un bulevard te astepti sa ai prioritate? Daca nu e niciun semn nu incetinesti si te uit sa vezi care-i treaba in intersectia aia? Lipsa semnului nu-i o scuza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand as vrea sa apreciez topicul Edelei, intrucat e unul din putinii din cei care au scris aici carora chiar ii pasa de motociclisti.

 

In al doilea rand, se pare ca-i un nou topic de balacareala... mai sunt o gramada, nu cred ca mai era necesar unu. A pasat cineva cuvantul "protest" si toata lumea face fraze cu el. Ce protest fratilor? Cand e? Cine s-a gandit sa-l puna in schema? Ce mesaj vreti sa transmiteti? Cui?

 

Probabil ca asteptati sa vina cineva dupa vreo dooj de pagini de injuraturi sa zica: ia, ca fac io protestu, voi tre sa dati lake pe feisbuc, nici nu trebuie sa va miscati fundu de la calculator.

 

Succes! (la injurat si balacareala)

 

Buna dimineata

 

Citesc de doua zile groaznica poveste. Incep prin a le transmite condoleante sotiei si familiei. Nu vreau sa ma gandesc ce este acum in sufletul lor. Dumnezeau sa le dea putere sa mearga mai departe.

 

Este a doua oara cand postez si sper din suflet sa fie si ultima. Prima data a fost la moartea lui Qaz, cand topicul a generat o intreaga revolutie si a dat prilej frustratilor sa mai improaste putin cu noroi. Ghinionul a facut ca n-au avut in cine.. nu s-a gasit un vinovat. S-au putut balacari in voie intre ei, fara sa tina cont de rugamintile prietenilor si apropiatilor de a avea respectul si bunul simt sa nu amplifice durerea unei asemenea pierderi prin niste posturi mizerabile si inutile. Ma inclin in fata lor, eu, o umila pasagera si o vaca cu carnet de B, care uneori mai greseste, care cand se suie la volan se roaga la Dumnezeu sa nu-i dea o clipa de neatentie incat sa aiba cineva de suferit si care de multe ori, cand e obosita sau suparata, evita sa mearga cu masina, tocmai pentru a nu se intampla vreo nenorocire din cauza ei. Si vine vaca si va intreaba, domnilor, cei care urati moarte conservarilor (am chiar un prieten bun care la un moment dat debita ceva de genul asta.. presupun ca nu i-a trecut prin minte ca marea majoritate a prietenilor lui sunt, pe langa motociclisti, si conservari) - vine vaca si va intreaba, cati dintre voi ati respectat mereu legea? Cati mergeti (cu motorul sau cu masina) cu viteza legala, cati ati trecut pe rosu ca pietoni, cati n-ati oprit la trecere si cati ati avut norocul sa NU va sara un copil in fata fix in momentul ala si sa il/va nenorociti pe viata? Cati ati plecat cu motorul, bauti? Cati ati oprit pe cineva sa faca acest lucru? Am vazut atatea si atatea cazuri in care, cand unul se suie beat pe motor, nu numai ca nu este oprit, mai este si incurajat, sa nu cumva sa i se stirbeasca din masculinitate. Nu sunt semne de slabiciune, domnilor, sunt demonstratii CA VA PASA. Sunt niste gesturi marunte, care valoreaza mai mult decat 100 de posturi in care va scuipati frustrarile.

 

Am citit afirmatii de gen 'vaca doarme acum linistita'. Chiar credeti - stati asa, putin, si va ganditi inainte sa curga randurile pline de mizerii - CHIAR CREDETI ca femeia aia o sa mai fie om dupa asa intamplare? Chiar credeti ca doarme linistita? O sa ramana marcata pe viata. Chiar si fara ura si violenta voastra, e un om distrus. A avut ghinionul (si da, zic ghinionul) sa calce pedala intr-o secunda nefasta. N-o scuz. Departe de mine acest gand. Legea (aceea de rahat, pe care de altfel nici voi n-o respectati) isi va spune cuvantul. Familia este cu totul indreptatita sa mearga pana in panzele albe sa li se faca dreptate. Mi se blocheaza insa creierul (ala mic, de blonda si vaca proasta pe care o puteti huli in voie dupa ce termin ce am de spus) cand citesc astfel de aberatii, de mizerii, de cuvinte spuse nu din durere, ci din prostie si frustrare duse la extrem. Domnilor, cei care aruncati cu pietre atat de usor, vin cu o intrebare: daca in locul acelei femei era mama sau sora dvs? Le mai doreati moartea? Sau dreptatea se face tot pe favoritisme?

 

Am citit pana si posturi in care unii le urau altora sa moara. E asa usor sa te ascunzi in spatele unui monitor si sa debitezi orice-ti trece prin cap. Ma intreb ce s-ar intampla, de exemplu, daca vorbele lor ar avea puterea sa se transforme in realitate. Daca blestemele pe care le arunca asa usor s-ar adeveri si daca si-ar da seama ca omul caruia ii doresc moartea le-ar fi de fapt prieten.

 

Traiesc de mai bine de 3 ani printre motociclisti, cei mai buni prieteni sunt motociclisti, ii iubesc din tot sufletul si de la moartea lui Qaz mi-am dat seama (tarziu, poate), ca avem toti aceleasi sanse sa ajungem sau sa nu mai ajungem acasa. Ma rog de fiecare data cand pleaca un prieten la drum, pe multi ii rog chiar sa-mi dea de veste cand ajung la destinatie si stau cu grija pana cand primesc mesajul ca au ajuns si ca totul e ok.

 

Nu se face nimic. Cum nu s-a facut nici la moartea lui Qaz. S-a mai stins un om degeaba. Legea ramane aceeasi, nepasarea si furia voastra - care doar incarca forumul cu alte si alte rahaturi - inutile. Tot respectul pentru cei ce, in loc sa asterne randuri de mizerii, se zbat sa schimbe ceva, cu sau fara vreun rezultat. Da, se intampla nenorociri, se intampla greseli, scuze nu exista, dar pe langa razbunare se poate face ceva folositor. Aratati in primul rand ca va pasa de cei de langa voi, de voi insiva. In momentul in care plecati de acasa si va suiti pe motor, plecati cu gandul ca va veti intoarce, ca veti face tot ce va sta in putinta sa va intoarceti. Ca nu va veti sui bauti, ca veti purta protectii, ca nu veti merge cu 90 km/h pe drum de 50, ca va veti feri sa mergeti noaptea/pe ploaie pe drumuri necunoscute/fara lumina, ca nu veti pleca obositi la drum si lista continua. Vreti marsuri, vreti scandal, vreti razbunare. Intai invatati sa aveti grija de voi si de cei apropiati.

 

Inchei aici, cu sincere regrete pentru ceea ce s-a intamplat. Dumnezeu sa va aiba pe toti in paza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cand am facut primul mars ATENTIE LA MOTOCICLISTI, desi am avut toata sustinerea autoritatilor, rezultatul a fost un mare fas.Aia e.Au urmat si restul si da, s-a vazut cumva difwerenta.Cu ce ma ajuta ca urlu si arunc noroaie pe un forum? Cu absolut nimic.Ce am facut in schimb?Am pus osul si m-am apucat de campanii si de batut pe la usile autoritatilor.Am facut-o voluntar, pe durata a niste ani si da, am vazut o diferenta, am reusit sa mobilizez o masa de oameni, la care nu ma asteptam, carora le voi ramane vesnic indatorata pentru interesul si ajutorul acordat.Mi-am asumat raspunderea pentru eventualele esecuri si mi-am pus pielea la inaintare, pentru ca vreau sa schimb mediul in care traiesc, pentru mine si pentru cei pe care ii iubesc.Da, ca si voi am incremenit de furie cand am aflat de Radu.Primul instinct a fost sa o fi calcat pe aia in picioare.Si daca as fi facut asta la propriu, ce rezolvam?In afara de dat cu subsemnatul pe la politie?NIMIC!!! NIMIC!!! NIMIC!!! Nimeni si nimic nu imi da dreptul de a decide eu asupra vietii ei! Dar pot decide asupra vietii mele, si pot incerca din rasputeri sa ii protejez pe cei pe care ii iubesc.Si o voi face cu toate fortele atata timp cat voi putea.Toata mocirla asta ca face si dregem, ca suntem zmei violenti e apa de ploaie!

Din ce am citit Edel nu o scuza pe madama ucigasa si explica foarte clar ca daca nu e in stare sa conduca ea personal si muta posteriorul prin oras cu metroul.V-ati simtit lezati de ce a spus ea?De ce?Ca se roaga la Cel de Sus ca nu cumva sa accidenteze vreodata un om?Asta o face vaca proasta si religioasa?Sa fim serios!Nici macar unul din cei care o blamati nu ati adus un argument solid, in afara de "asa vreau eu, e viata mea".Da prietene, e viata ta, tu decizi si daca decizi prost se numeste selectie naturala!Si rezolvi ce?Lasi in urma o familie distrusa de durere si o mana de prieteni care isi vor aminti mereu de tine si se vor intrista!Nu e pacat de Radu?Nu e pacat sa nu realizati ca trebuie sa luptati pentru a schimba un sistem defect?Cu ce il ajuta pe Radu acum toata mocirla asta?Il va aduce inapoi toata porcaiala asta de pe forum in care unul e mai viteaz ca altul?

Iar cel care ma va trimite primul in origini, pe ala il invit la o cafea sa imi explice personal ce retardata sunt eu, pentru ca imi permit sa ma dau peste cap, ca sa schimb ceva in bine pentru mine si pentru cei apropiati mie!

Editat de inanna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine la 10:30 incepe adunarea in parcarea carrefour orhideea...De acolo ne organizam cu traseul.Este postat si pe celalalt topic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi e usor offtopic, o sa iti raspund:

 

- centura este utila, dar nu trebuie sa fie obligatorie; codul rutier ar trebui sa recomande masurile de siguranta, nu sa stabileasca amenzi pentru nerespectarea lor. Din cauza asta avem "vanatoare" de soferi fara centuri si soferi care isi tin centura cu mana cand trec pe langa politisti

- lucrez in urgente din '98, cred ca am dreptul la o opinie cu privire la securitatea relativa pe care ti-o ofera cam toate masurile de siguranta contemporane. Doar un exemplu statistic - numarul de accidente nu a scazut semnificativ dupa introducerea noilor standarde de siguranta in constructia automobilelor; soferii au devenit mai increzatori in gradul lor de "invulnerabilitate", iar efectul a fost contrar asteptarilor.

- e absurd sa presupui ca ai siguranta pe sosele permitand unei persoane care de-abia si-a luat permisul sa conduca o masina de peste 100 de CP - mai ales pe drumurile din Romania. Si nu mai are rost sa comentam calitatea si integritatea mentala a multor soferi de TIR, din care multi nici nu sunt cetateni romani, deci o alta problema. Interdictiile aplicate soferilor sunt eludabile, de aceea baza sigurantei trebuie sa porneasca de la infrastructura.

- atata vreme cat edilii schimba sensurile unice si regulile de proritate cel putin o data pe luna, ce sa mai vorbim? Am evitat un accident de curand tocmai pentru ca merg cu motocicleta si am "imprumutat" supra-prudenta si in mersul cu masina - accident care era sa se produca tocmai pentru ca primaria a inversat din motive neclare prioritatea intr-o intersectie. Obisnuinta e un adversar redutabil.

 

Stiu ca este usor offtopic si imi cer scuze. Eu fac parte din tabara celor care sustin inasprirea pedepselor pentru orice. Din pacate, deocamdata singurul mod realist de a indrepta situatia este sa-i atingi la buzunar sau la libertatea personala. 1000 de vorbe doi bani nu fac. Ca era semnul sau ca nu era, nu e relevant. Cand semnele lipsesc exista prioritatea de drum principal / prioritate de dreapta. O regula care trebuie respectata oricum exista intotdeauna. Daca n-o respecti mai devreme sau mai tarziu moare cineva. Si avem doua optiuni: facem campanii de "sensibilizare" a soferilor in trafic (care, din proprie experienta iti spun, pe vremea cand aveam doar B-ul) se uita la coloana de motociclisti ca la circ si uita in secunda 2, ca au si ei problemele lor, ca orice om) sau avem un pachet de legi care te lasa fara casa sau prestezi 1000 de ore de munca in folosul comunitatii, sau platesti de iti faci credit la banca sa-l plateasca si copiii tai. Si da, sunt perfect de acord cu vanatoarea (daca soferii ar purta centura, aia n-ar mai avea ce vana, q.e.d.) si sunt absolut de acord ca politistii sa primeasca ei personal un procent din amenzile pe care le dau. Asta ii va motiva si pe ei, ceea ce ar duce la mai multa securitate in trafic, fiindca toti conservarii o sa fie cu ochii in patru. Q.E.D., again.

 

Ah, inca un lucru. Stii de amenzile de circulatie in Ungaria, nu? Astea noi. 300.000 de forinti pentru depasirea vitezei legale. 1150 EUR. Aia DA amenda. Trebuie platita pe loc, altfel lasi masina acolo, te duci acasa in tara ta cu avionul/alta masina/ia-ma nene, aduci banu' si iti recuperezi taraboanta. Spune-mi, stiind ca astea sunt consecintele, iti mai vine sa o arzi cu mai mult de 50 in localitate? Nu. Mai omori pe cineva la 50/h? Nu. Q.E.D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...