Sari la conținut

Istoria Sportiva a Harley-ului


Shobolanu'
 Share

Postări Recomandate

Fac asta nu pentru reclama , ci pentru ca ii datorez motorasul meu asta, pentru toate rahaturile si bagaturile din burta a tuturor guristilor. Da, HD are istorie sportiva, si e una dintre firmele care initial a fost constituita pentru race, spre deosebire de alte motoare facute doar pentru bani!!! Deci in acest aspect se aseamana doar cu unele motoare italiene si merita respect.

 

Istoria din 1901 pana in 1910 e aici:

http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/H-D_History/history_1900s.jsp?locale=en_US

 

Ce e important de retinut, e lupta Indian - Harley in aceea perioada. Indianul era o firma mare de biciclete care avand bani cacalau a trecut la biciclete cu motor. Harley si Davidson erau doar niste pasionati de curse care si-au facut propriul motor imprumutand bani de la unchi si parinti. Dupa cum spunea un membru din conducerea Indian, marea lor greseala a fost sa subestimeze potentialul celor de la Harley si pasiunea lor, care v-a trimite in faliment Indianul pana la urma.

 

Majoritatea oamenilor traiesc cu idea ca Indianul a fost firma oprimata de Harley cand defapt era invers. Indianul era cea mai mare firma de motoare pana cu cativa ani inainte de faliment! Indianul a faultat Harley-ul cu orice ocazie si le-a bagat bete in roate. Indianul avea bani si fabrici, centre de cercetare si sucursale in toata america. Harley-ul avea doar o mana de oameni pasionati si doi prieteni sustinuti financiar de propriile lor familii. Indianul era o afacere 100% pentru bani, Harley-ul era firma facuta din pasiune.

 

Ok acum istoria race:

 

1903 produs primul Harley pentru vanzare ca motor de curse. EXCLUSIV de curse! "Fabrica" unde era produs era de 10 picioare pe 15 picioare facut din lemn... un cotetz pe usa caruia scria stangaci pe usa Harley-Davidson Motor Company

 

1908 la concursul de fiabilitate si endurance a celei de a 7-a competitiee a Federatiei Americane de Motociclism, harley marcheaza scoul perfec, maxim posibil de 1000 depuncte din 1000.

 

Tot in anul acela motorul Harley cu W. Davidson calare, stabileste recordul mondial de motor economic cu 188,234 mile pe galon de benzen.

 

1910 Sapte curse consecutive de Hill Climbing si endurance castigate in America de Harley cu William Davidson la ghidon.

 

1912 recordul mondial de viteza cu 68 de mile /ora cam 110 km pe ora!

 

1914 se formeaza "departamentul" race al Harley ... format din ... inginerul William S Harley hehehehe... Iar pilotul era William Davidson ... heheheh

 

http://theselvedgeyard.wordpress.com/2009/08/09/hog-wild-over-harley-davidson-the-hog-boys-of-early-h-d-history/

 

1916 Bill Ottoway (noua achizitie Harley, tanar inginer proaspat de pe bancile scolii) face primul motor de curse cu 8 valve

 

1919-1920 ambele curse de la Marion Indiana sunt castigate de Harley care are ca mascota un porcusor (celebra poza in care Ray pilotul ii da bere la piglet). Astfel apare termenul de HOG - porc - banuiesc ca nu stiati!

 

1921 HD e prima motocicleta din lume care castiga o cursa cu o viteza medie de peste 100 de mile pe ora (160siceva km/h)

 

1930 Bill Davidson castiga cu scorul aproape perfect de 997 puncte cursa de enduro

 

1932 incepe sirul de 5 ani consecutivi in care HD castiga AMA Grand National Championship iar la Hill climbing 2 ani consecutiv locul 1.

 

1935 toate cele 13 curse natinale de motociclism sunt castigate de HD

 

1938 WLDR-ul castiga Dytona 200 de 2 ori consecutiv

 

1940 idem

 

1946 WR-ul de 45 apare si este catalogat de literatura de specialitate pana in zilele noastre unul dintre cele mai bune motoare de cursa construite vreodata!

 

bla bla bla.....

 

1988-1997 - toate cursele AMA castigate de HD cu Scott Parker la ghidon

 

1994 apare vR100 twincam racit pe apa ( motorul care v-a deveni Vrodul de serie si nu, nu are nimic cu Porche ca si concept sau realizare initiala)

 

1996 incepe sa castige VR1000-le toate cursele AMA cu primele 5 clasate.

 

1999 Pascal Piccote - doua podiumuri pe 2 si printre primele 5 clasate cu VR1000-le

 

2001 prima femeie din lume care castiga Formula USA Dirt Track ... calare pe yours truly HD.

 

2004 Andrew Hines de la Screamin Egle - Vance and Hines Drag team (cum spuneam Ancalagon-ule sunt tobe de performanta venite de pe fasia de drag, nu numai ghiuluri pentru motor) castiga nationalele de drag fiind cel mai tanar castigator din istorie -21 de ani

 

2005 Hines castiga din nou ( si da, el e vestitul Hines din Vance and Hines...)iar pe locul doi e tot un Harley

 

2007 al doilea titlu consecutiv la AMA Flat Track Twin Championship

 

2008 al treilea titlu consecutiv la Grand national Championship

Krawiec pilotul HD de drag castiga al 4-lea titlu consecutiv NHRA Pro Stock

 

2009 nationalele AMA la flat track castigate cu Mees

 

2010 XR1200 stabileste recordul mondial de distanta cu saritura lui Enslow de 183,7 feet. Recordul batut a fost a lui Bubba din 1999 (tot harley) si a al vestitului Evel Kneivel (1975)

 

Asa ca sper sa nu mai aud "lipsa de tehnologie", "tehnologie invechita" si gunoaie aruncate fara sa cunoasteti jack shit! Reclama care va spala la creier nu e facuta de Harley ci e antireclama facuta de japonezi! Pe care cu nonshalanta si ignoranta o propagati in spatele blocului. Fapte nu texte!

Clasic nu inseamna neperformant decat pentru tzaranii prosti! Si daca nu e directia populara si "la moda" in Europa, nu inseamna ca performantele HD nu exista, sunt doar indreptate in alte parte... Cei care considera maratonul fix pix pentru ca nu are viteza cursei de 1000 de metrii sunt idioti sau rau intentionati.

 

Ma duc sa dau o tura pe legenda mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Shobolanu'

 

Complet subiectiv. Si orbit de pasiune. Si Honda este o legenda. Dar pe alt continent. La 1900 nu se puteau intalni sa concureze. Si in Europa se intamplau lucruri. Si se nasteau legende.

 

Un Harley are sufletul sau si numai al sau. Uneori sau mai mereu tehnologia rapeste sufletul fierului. Unora le place fara suflet doar le place sa calareasca numai "bitches" sau "posete de domnisoare" . Tu ti-ai vinde Harleyul "sa treci la ceva mai mare"? Cu siguranta nu. Explica-le asta celor care au avut 14 motorete in ultimii 3 ani. NU vor intelege ce insemna Harley sau pasiune pentru

alta motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merita! aveam tendinta sa fiu si eu unul din tarani de la colt de strada care creste porcul la bloc si cum kilele se agatau de bietul porc asa se prindeau si de mine toate aberatiile HD.

asa ca merita!

te-am apreciat pentru km de rinduri scrise.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai citeste odata sa vezi ce scriu acolo. Vrei sa traduc? Poate ma exprim prea alambicat... uneori ma intreb daca merita efortul.

 

Daca nu are 200 de cai la roata, amortizor de ghidon cu uraniu imbogatit si care merge in azot lichid & shit, daca vibreaza si alte alea unde sunt performantele? Vezi, ti-ai luat o motoreta facuta cu pasiune si nu pentru bani pentru ca ai o pasiune pentru Harley.

 

Performantele despre care vorbesti (sa nu vibreze si sa porneasca de fiecare data, sa fie stabile pe curbe si suspensii confortabile) le au japonezele pe cand Harley-Davidson era calarit numai de anumiti oameni. De exemplu cei care le puteau porni la pedala. Nu femei sub 55 Kg :bounce:

 

Care sunt performantele actuale sau spre ce sunt directionate la un Harley?

 

Si te rog sa nu ma intelegi gresit dar mi-as vinde sufletul pentru un Nightster. Si i-as pune cutii de aluminiu pe laterale sa plec prin lume. De ce? Din pasiune.

Ar fi mai confortabil ca un BMW? Mai rapid ca un R1? Nu. Dar ar fi un Nightster.

 

 

Cred ca tu nu intelegi ce scriu eu. Incerci sa explici ceva unor oameni care vor 100 in 3 secunde. Si din ce in ce mai multi cai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau esti defect la cap sau esti rau intentionat.

 

Te tratez ca rau intentionat pentru ca insisti!

 

Ce am scris acolo sus sunt PERFORMANTE BHAI COCA! O lista lunga incepand din anii 1900 si terminand cu recordul de anul trecut.

Dupa blocuri la tine ce inseamna performante?

Ti lene sa citesti si doar vrei sa pari dashtept pe aburii din cap? Neimpresionant.

 

200 de cai la roata din spate e visul putzoilor din spatele batatorului de covoare! Poate o sa auzi la viata da de torque , care e la fel de important... hell pentru mine chiar mai important, ba chiar ma pish pe ei cai putere. Savvy?

Mai rapid ca un r1? da sunt daca tre sa mergem pe drumuri normale 2 zile cate 1000 de km... de 2 ori mai rapid ... si ma si imbat de doua ori. Dar nu la asta te asteptai ha? Ca nu-i discutia de langa tomberon unde se da mutu cu shlapul in piept.

 

Cum puii mei sa nu ma enervez cand scriu juma de roman de PERFORMANTE... da alea nu conteaza. Cocalaru vrea 200 la roata. Manny Pacquiao nu e performant pentru cocalari, ca nu poate sa "impinga" 180 ca cocalaru cu brand. Bine inteles ca nu sti cine-i ala! Macar googaleste-l sa vezi PERFORMANTE!

 

... te fura astia pe fata nu alta... extraordinar... macar de astepta 2 - 3 pagini sa nu le aiba in fata ochilor... ntz ntz ntz...

Editat de Shobolanu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesti de performante, dar Harley nu a concurat direct versus Honda/Suzuki/Yamaha.

Arata-mi Harley in superbike sau motoGP.

 

Daca e sa vorbim de motoare strict stock, netunante, de strada, ok. Acolo putem compara performante.

Sau daca vorbim de motoare de cursa high-end, arata-mi un challenge head to head, gen Harli vs Honda Rc12v.

 

Esti subiectiv, iti inteleg pasiunea pentru Harley, dar atata timp cat "performantele" pe care le-ai enumerat nu sunt intr-un context international si se afla intr-o piata inchisa, vorbesti degeaba.

 

E total stupida discutia asta :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand americanii calareau Indian si Harley , ochii oblici caleareau cozi de matura :bounce: . Macar atat lucru sa stie si lumea :crack:

Vrei bling-bling , iti iei japan (ca oricum nu sunt bani ) , vrei istorie si custom iti iei Harley :moto: . Ce naiba e asa de greu ? :rock:

Editat de kryst666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin

Daca nu citeam topicul asta nici ca asociam vreodata cele doua concepte, "harley" si "istorie sportiva".

 

Insa nu ma mai mira nimic din moment ce avem ca sport olimpic ... curling. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand americanii calareau Indian si Harley , ochii oblici caleareau cozi de matura :bounce: . Macar atat lucru sa stie si lumea :crack:

Vrei bling-bling , iti iei japan (ca oricum nu sunt bani ) , vrei istorie si custom iti iei Harley :moto: . Ce naiba e asa de greu ? :rock:

Da ai dreptate harley este istorie, ca motociclist cind ajungi sa ai un harley nu cred ca o mai schimbi cu alta marca de motocicleta

dar trebuie spus si ca dupa al doilea razboi mondial americanii au interzis japonezilor sa faca arme(avioane, vapoare etc) ,

ce au facut galbejiti?? poc poc trosc trosc au facut scutere , motociclete, masini , calculatoare , tranzistoare.Ce crezi ca au zis americanii in anii70- 80 cind au inceput produsele japoneze sa le invadeze piata ? " mai bine ii lasam sa faca arme"

ca au cistigat piata japonezii prin preturi practicate si performante tehnice treaba lor , americanii au

contracarat cu marketingul si publicitatea si vorba aia ei au inventat astea , showul publicitatii .

daca iei grupat un harley si o japoneza la viteza poate bate japoneza dar la rezistenta in timp a motorului

va cistiga harley .daca vrei sa vinzi peste cinci ani japoneza nu o vei mai da la pretul de achizitie , ea va scadea cu 50% minim pe cind la harley sunt sanse sa obtii aceeeasi bani sau cu 10-20% mai putin daca ii mai bagi si citeva extrase custom este posibil chiar sa ii ridici pretul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acu vorbim despre istorie.

 

tu zici ca HD a fost prima motocicleta cu V-twin? gresit!!!

 

cine a inventat V-Enginie?! Daimler sau Benz?! aaaaa, nu mai tin minte anul 1895, parca.

 

tu spui ca Indian a copiat de la HD motorul V-Twin?.... neeeee Indian a fost primu.

intre 1907-1910 HD a facut cateva motoare V-Twin ... 880 cmc , top speed a fost 100km/h

in 1905 Indian a construit primul V-Twin factory race!

În 1907, William S. Harley a absolvit Universitatea din Wisconsin-Madison, cu o diplomă în inginerie mecanică. Acolo a "copiat" tehnologia V-Twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care stiu sa citeasca au citit de la bun inceput ce am scris si nu au sarit cu gura ca idiotii:

 

GP NU este singura PERFORMANTA pentru motociclete... sau superbike.

 

Astea sunt performantele pentru japoneze.

Exista flat tracking, si draguri, uite, sarituri in lungime, etc competitii la care Harley ia fata la japoneze. Chiar daca nu sunt in Europa (ce puii mei de argument ii asta ?! pe luna sa fie si e ok!).. ce are America? E mica si nu e destul de importanta pentru nasurile voastre intelijente. mai sa fie?!

 

Si nu, dragurile astea filmate de labagheorghe pe youtube se pun numai pentru jeguri cu raie pe burta - cand ai negru pe alb rezultatele competitionale. Da, netul e plin de frustrati ... mare noutate. Secret - dragurile din europa sunt fix pix fata de alea americane - campionul actual se chinuie de ceva timp sa intre in clasament in US ... fara mari succese.

 

Cat de prost ar trebui sa fiu - exact ca unii de aici - sa judec toate motocicletele dupa performantele la cross? Sau mai bine zis rau-voitor. Aruncator cu (cuvant urat). hai sa clasam boxerii dupa cum inoata si restul atletilor sa le bagam carbasanu-n gura ca nu se stiu bate! Ninja e mai tare ca Rambo! gandire de cocalar plangaret.

 

Si injeru plangacios (sic) esti prea proasta sa ma obosesc citind ce crizezi acolo.

 

Am spus de la inceput ... pt cei care stiu sa citeasca... poate un maratonist o sa para fix pix fata de un basketbalist dar numai gunoaiele si cocalarii ii compara "la bataie". Clasic, nu inseamna lipsit de performanta - si sa comenteze cei care stiu ce sunt in auntru pe la motoarele in discutie. Exista performante si la clasice, hell, exista performante ale clasicelor, unde japonezele stau pe tusa.

 

 

Asa cum o sa existe V8-uri pe langa F1, cu performante aparte, asa exista si HD paralel cu GP.

 

Bravo Cria, incadreaza-te unde vrei tu! Si la stunts este unul numit Jason Pullen... dar bine inteles ca nu-i destul de "bun" pt voi... ca nu-i pe-un rice-burner... n-are cum sa fie performant! ... tsssss

 

Renegate, acum vezi si tu cu ce ma bat de ani de zile. Ei te acuza ca esti cu nasul pe sus dar defapt ei din frustrare se comporta precum niste gunoaie agresive ce sunt, tu doar reactionezi. Si bine inteles ca tu esti vinovat din start deoarece ti-ai permis sa ai harley... hohohohoh...

 

Cand pui poponeata pe un Holden Monaro 5700cc V8 sau un Mustang intelegi dece Ferrari si Porsche nu sunt visele tuturor, si in nici un caz nu poti vorbi de lipsa de performante... decat daca esti cocalar jegos care a crescut cu ea in gura si acum nu mai poate s-o scoata din cap. Altfel suna daca nu folosim cuvintele cheie la care a-ti fost spalati pe creier sa reactionati violent ha?

Si da, exista curse de V8 si performante, chiar daca nu poti sa le compari cu F1...nu le poti compara pentru ca esti destul de inteligent sa compari perele cu perele si nu cu nucile... pentru ca Rambo nu o sa se bata cu Bruce Lee decat in capul idiotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va certati , jignind aiurea oamenii, pun pariu ca niciunul nu sa uitat atent la videoclipul ala la secunda 29, ati fi vazut ca pilotul de pe harley dupa ce a plecat sa incurcat cu picioarele (nu le-a pus pe scarite ) si astfel ala de pe hayabusa a luat avans.

si daca ne uitam pe you tube sunt cazuri si cind harley bate la linie dreapta japonezele dar si japoneze care frig harley ul.

acum depinde si de cine piloteaza motoretele .

Editat de rados
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate pentru noi Shobo' ne-a dat niste date despre Harley si istoria lui sportiva. Nu a facut nici o comparatie cu japonezele. Textual. Poate niste fine aluzii. Unii dintre noi stiam despre Harley si cursele din America.

 

Eu am japoneza ca nu am avut bani de Harley. Si are 50 de cai si aprope nici un Nm si uneori porneste doar cand vrea ea. Si am mers 25 000 de km cu ea.

Unii au mers in Mongolia cu Panhead din 70, hard-tail si springer. Nu am contestat fiabilitatea Harley.

 

Ii dau dreptate Shobolanului in tot ce a scris in primul post. Dar sa arunce cu noroi in noi toti cum ca el este destept si noi nu si altele nu se face. Dar noi il iubim asa cum este. Foarte pasionat de Harley.

 

Ce am vrut eu sa subliniez este ca nu a fost obiectiv. Cand te referi la performante de obicei ai un etalon la care te raportezi.

 

Japonezele sa fie etalonul? Sau poate italienele. Sau Triumph? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

America = motoare. Punct. Restul sunt derivate. Europenii si-au dat singuri in cap cu legile lor aberante cu privire la taxarea la cilindree - pe vremea cand americanii aveau un automobil la 5 locuitori, europenii aveau unul la 50, iar motoarele montate pe "turisme", cum li se spunea aproape defaimator in Europa, pe batranul continent erau puse doar pe camioane. Europenii au avut mentalitati de Laszlo Borbelyi de 100 de ani si asta se vede. Chiar si japonezii au avut licenta de Harley Davidson Flathead din 1935 pana in 1945 - dupa care s-au contaminat de moda "ascutitorilor" in 2T care a umplut lumea cu copii de DKW - IJ, MZ, CZ, Yamaha, aceleasi drujbe... Cand lumii a inceput sa-i creasca coayele la loc a inceput sa-si revina si cilindreea; la ora asta am iesit din epoca romantica, ca dovada ca si HD a iesit pe piata cu V-Rod-ul. In plus, daca mai continua manevrele ecologistilor, in curand atat americanii cat si japonezii sau europenii o sa stranga intre buci motoare electrice - bleac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

America = motoare. Punct. Restul sunt derivate. Europenii si-au dat singuri in cap cu legile lor aberante ...

off topic

Da ai dreptate daca vorbim de mii de cm 3 , pe american il durea la bascheti de consum avea petrol , era benzina ieftina

,boierie curata .

Dar a venit criza petroliera sa scumpit benzina si hap a inceput inginerul american sa o dea din colt in colt ca nu se mai putea cu cilindreea mare.Japonezul dupa razboi cind sa vazut colea pe insulita lui fara petrol ce a facut? sa apucat sa faca"drujbe" consum putin ,fiabilitate mare

Mai incoace cind si-a intins zona de influenta economica si a mai facut rost de niste petrol japonezul sa bagat sa faca si niste motoare mai mari dar sa gindit inainte "ba am fost vai steaua mea nu am avut petrol , hai sa nu fac vreo nefacuta sa fac motoare mari dar fara consum mare de carburant.

Si acum intrebare . daca motorul facut de harley e asa de bun pentru viteza de ce Buell ul a inchis portile ? Buell ul parca trebuia sa participe si cursele de viteza asa se laudau americanii .

ps Sa nu uitam totusi de unde am plecat ca rupeam rusestile in doua, o zi ne plimbam si 2 reparam .Sa avem bunul simt si sa nu dam mari motoristi uitind care au fost primele noastre motorete desi saracele numai fiabile nu erau, puneam segmenti noi acum peste o saptamina ii lua naiba , a mea a fost un ij festival din 60 si sincer mult mai multe amintiri nastrusnice am de pe vremea moparcii rusestii decit de pe vreama japonezelor ce au urmat .

Acum cind avem motorete mai bune facem misto de aia care incep motociclismul pe rusesti sau drujbe amarite dar ne comportam exact cum faceam cind eram veterani in armata si mai aveam 1 saptamina pina liberare :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze ca ma bag,dar mi-i se pare o cearta inutila,care-a dat deja-n ridicol.Si cu jigniri total inutile.La noi,cel putzin,niciunul din posesorii de HD nu si-i l-a luat pt. valentele sportive.Stiu cel putzin 3 motociclisti (cu dare de mana,e-adevarat),care au si HD,si vitezana (japoneza sau italieneasca).Pe vremurile de-nceput ale motociclismului,era altceva - cu aceeasi mobra,faceau de toate -

 

se duceau si la munca,si-n excursii,si se dadeau si la concursuri.Le crestau cauciucurile si uite-asa,se faceau cu ele si enduro...

Oricine e amator de motociclete gen chopper/cruiser,si-ar dori un HD. Si-asta,pt. aspect,nu ca sa se dea pe Amkart,cu el...Problema e strict financiara :angryfire: ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totul e subiectiv. Degeaba sar unii ca arsi ca ai scris de Harley si ai aratat ca au si istorie sportiva. Repet, SI!

 

Eu am trecut prin toate, japoneza-europeana-Harley. Ati vazut cum am scris, da? Nu zic ca nu au fost bune celelalte. E totusi un Intruder si un BMW. Dar eu ca motociclist am visat sa am Harley. Si mi-am RESPECTAT si visul si achizitia. Acum ca sunt unii care schimba motoarele ca pe ciorapi nu vad altceva decat ori curiozitate, ori fitzozitate ori posibilitati financiare nelimitate. Ce sa-i faci, gradina Domnului e mare iar gardul e prea mic.

 

Dar daca cineva nu vede totusi ca exista o cultura, o civilizatie, o istorie, un anume respect legate de un anume brand, in cazul asta Harley-Davidson inseamna ca ori e ... ori e.....

Nu se poate spune despre multe alte branduri moto acelasi lucru. Intradevar la caracteristicile tehnice e alta treaba. Iar daca unii chiar considera liniutzele ca fiind o clara dovada de maiestrie moto inseamna ca inca mai avem de invatat multe.

 

Asa cum si la masini si la moto exista o anume ierarhizare creata de renume, caracteristici tehnice, capacitate cilindrica, istorie, implicare in viata zilnica, impact asupra civilizatiei, etc. La multe din astea si din altele, Harley-Davidson este acolo sus, in frunte. Si putem noi sau altii sa ne dam cu poponeata de pamant pana cadem din copac dar asta nu o vom schimba never-ever. Poate doar fiecare in capul lui...

 

Asa ca fie va place sau nu Harley a facut si inca face istorie in lume. In USA intr-un mare fel iar in restul lumii mai usurel. Dar e ceva ce trebuie respectat indiferent ca avem Honde, Suzuki sau Daelim. Ca nu intotdeauna putem sa ne implinim visurile e clar si stiu ce inseamna asta. Dar nu aruncati cu noroi doar din cauze care tin de intelect sau de capacitatea cilindrica sau viteza maxima.

 

Si da, Harley chiar are o istorie sportiva.

Sa aveti o zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Si da, Harley chiar are o istorie sportiva.

Sa aveti o zi buna!

 

are, cine a zis ca nu are ?

dar nici sa zici darley iar alte sunt drujbe, ca mai au si alte marci istoriile lor. fiecare cu ceapa ma-sii

 

 

 

 

 

l.e: o zi buna, la fel

Editat de theos_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Asa cum si la masini si la moto exista o anume ierarhizare creata de renume, caracteristici tehnice, capacitate cilindrica, istorie, implicare in viata zilnica, impact asupra civilizatiei, etc. La multe din astea si din altele, Harley-Davidson este acolo sus, in frunte. Si putem noi sau altii sa ne dam cu poponeata de pamant pana cadem din copac dar asta nu o vom schimba never-ever. Poate doar fiecare in capul lui...

 

Asa ca fie va place sau nu Harley a facut si inca face istorie in lume. In USA intr-un mare fel iar in restul lumii mai usurel. Dar e ceva ce trebuie respectat indiferent ca avem Honde, Suzuki sau Daelim. Ca nu intotdeauna putem sa ne implinim visurile e clar si stiu ce inseamna asta. Dar nu aruncati cu noroi doar din cauze care tin de intelect sau de capacitatea cilindrica sau viteza maxima.

FFFF bine spus +10!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...