Sari la conținut

Yamaha Xtz 750 Super Tenere


Postări Recomandate

Cu LC4, nu prea merge pentru turing, vreau sa cumpar si o vaca grasa. Africa, am avut, dar am auzit ca Super Tenere ar fi alta mancare de peste.

Va rog, cei care aveti si va dati de mult timp cu asa ceva sa-mi spuneti cateva impresii:

-consum,

-fiabilitate,

-confort,

-costuri pt. consumabile

 

si orice altceva, minusuri sau plusuri.

 

Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este identic si la fel cu Africa Twin!

 

este tot o vaca grasa si foarte buna la touring, si nu vibreaza :angry:

 

Nu cred ca este chiar identic. Din cate stiu eu Africa are 60 CP si 245 kg, iar STenere 70CP si 210 kg. Oare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut un ST cu care am facut aprox 10.000 km deci nu vorbesc din carti! Prin intermediul discutiilor cu posesori de AT am ajuns la concluzia ca estem acelasi lucru dpdv touring in Romania. Cei 10 extra HP nu se simt deoarece modelele de pe piata au mai pierdut din ei (ST nu se mai fabrica de mai bine de 10 ani). Top speed atins de mine a fost 185km/h, consum maxim 10% orash si 7% afara. Consumabile se gasesc la preturi decente. Fiabilitate are, al meau avea 75.000 km cand l-am vandut. Confort sporit, 2 locuri semidecomandate.

Mi s-a parut o idee mai inalt decat AT. Cel mai misto lucru la el mi s-a parut instalatia de racire, nici pe cele mai mari calduri nu pornea ventilatorul. Dar probabil ca si din cauza aia consuma asa de mult, se racea f repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca este chiar identic. Din cate stiu eu Africa are 60 CP si 245 kg, iar STenere 70CP si 210 kg. Oare?

 

Africa ar intr-adevar 60 CP shi 230 kg cu rezervoru' plin... cel putzin asha spune cartea... Iar Super Tenere are 70 CP shi pe la 210 kg... Diferentza este ca Africana are un cuplu mult mai bun decat Super Tenereu'... Shi pe kestia asta se compenseaza diferentza de CP.

 

Am mers la "o liniutza" scurta, o singura data, cu un prieten. Eu, 120 kg pe Africana, el, 70-75 pe Super Tenere... Motoarele au accelerat la fel... Deci diferentza intre ele, din punctul de vedere a CP & Cuplu este foarte mica.

 

Diferentza care se va simtzi in skimb este la cum merge motoru', la cat consuma, la fiabilitate. La astea trei, Africana ii mai buna decat Super Tenereu'....

 

Bafta! DDC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am mers pe a mea cateva mii bune de km,pot sa spun ca e o motocicleta ideala pt Enduro Touring.

Are 2 probleme de fiabilitate: releul de incarcare (boala multor japoneze,inclusiv AT) si tuburile de emulsie din carburatoarele Mikuni care pot creste consumul pana pe la 9-10 l(costa 30 EUR perechea,se schimba cam la 25k km,a mea a papat cam 1.5 l in minus dupa ce le=am schimbat,e o operatiune usoara).

Referitor la comparatia cu Africa Twin : ar fi multe de spus, insa mai bine te lamuresti singur din testul comparativ facut de italieni pe care il pun aici.Cel mai interesant mi s=a parut ca repriza intr-a 5a de la 50 la 100 e un pic mai rapida la Yamaha,in conditiile in care Yamaha are a 5a mai lunga(la 100 are 4100 RPM,AT are cam 4500 din cate am inteles).Deci chestia cu cuplul motor de care se vorbea e mai mult placebo.Poate din cauza ca are si rapoartele un pic mai lungi.

Cred ca motorul de la Yamaha e mult mai reusit,in schimb cadrul de la Honda e clar mai rezistent.

 

Era sa uit, Yamaha a castigat de 6 ori Dakkar-ul cu motocicleta asta (sub diferite denumiri insa:YZE750, YZE750T etc),ultima oara in '99 cu Peterhansel.

 

Daca vrei sa mai stii si alte detalii, te ajut cu placere.

 

post-1031-1161897711_thumb.jpg

post-1031-1161897725_thumb.jpg post-1031-1161897737_thumb.jpg post-1031-1161897752_thumb.jpg post-1031-1161897773_thumb.jpg post-1031-1161897824_thumb.jpg post-1031-1161897836_thumb.jpg post-1031-1161897844_thumb.jpgpost-1031-1161897884_thumb.jpg

post-1031-1161897861_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa vin si eu cu multe detalii, e vorba de fosta ST a lui BD.

 

Regulatorul de tensiune: daca e model dupa 90 sau 91, a fost ameliorat de fabrica (montat sub sea, are aripioare de racire) si nu mai face nici un fel de probleme. Sau se poate monta orice regulator de Yamaha (TDM, R1 etc) care are firele la fel (in caz ca sint mai multe, firul maro se uneste cu cel rosu).

 

Consum: dupa ce am dat acele de dozaj la minim, consuma intre 6 (sub 6) la drum (turul tarii cu pasager si multe bagaje) si 7 in oras. Nu mai mult... Performantele nu au fost afectate. Intr-adevar, se pare ca un kit Kedo (ace si/sau emulsoare noi) reduce si mai mult consumul.

 

Vitreza maxima: 180 cu pasager, la intrarea in plaja rosie. Treapta I e foarte scurta, si nici restul nu mi se par foarte lungi. Si apropo de pasager...nu prea mai vrea sa se dea jos, iar de masina nici nu vrea sa mai auda :hug:.

 

Fiabilitate: consum de ulei 300ml la 7000 km (Castrol mineral XLR 15W50). Acum are 83.000 km, presupun ca nu s-a umblat in motor. Lantul nu l-am mai intins de 6000 km, deci presupun ca va rezista o vesnicie.

 

Nu vibreaza, se catara excelent pentru greutatea ei. Are 195 kg la gol, rezervorul ia 30 litri daca insisti (pina in gura).

 

I-am facut crash-bar-uri pentru orice eventualitate, dar n-am cazut niciodata cu ea. Repet, nici o problema.

 

Punct slab, dupa mine: frinele. Dar am gasit discuri margherita de 300mm, si o rezolv si pe asta. Plus ca o sa fac eu placute (din ferodou cu azbest), astea de magazin sint de cacao.

 

Piese se gasesc la greu, pe E-Bay. Cam tot ce vrei. Consumabile la fel, pe Louis.

 

Cred ca e un model mai bun ca AT, mai bine finisat, dar nu are "aura" Honda....ce-o mai fi si aia.

 

Saua e mai joasa ca la AT, eu am 1,69 si o stapinesc fara probleme.

 

Amortizoare: ulei 15W pe fata, preincarcare maxim pe spate. Asa sta impecabil pe sosea.

 

Ca performante...pleaca de la 1500 ture fara sa maraie, merge bine pe la 4-5000 si peste incepe sa se supere si merge cam ca o sportiva.

Pe curbe ar rupt cu ea multe "vitezane", se tine excelent.

 

Alte modificari/ameliorari: becuri xenon + relee pe faze lunga/scurta, handguards + capete ghidon (protectie+antivibratii), modificat

sistemul de prindere la capacele laterale de sub sea....multe, oricum, nu-mi mai aduc aminte de toate.

 

Pe scurt...numai bine. Si pretul de achizitie e mult sub AT...asa ca o recomand cu mare caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pot sa vin si eu cu multe detalii, e vorba de fosta ST a lui BD.

 

Regulatorul de tensiune: daca e model dupa 90 sau 91, a fost ameliorat de fabrica (montat sub sea, are aripioare de racire) si nu mai face nici un fel de probleme. Sau se poate monta orice regulator de Yamaha (TDM, R1 etc) care are firele la fel (in caz ca sint mai multe, firul maro se uneste cu cel rosu).

 

Consum: dupa ce am dat acele de dozaj la minim, consuma intre 6 (sub 6) la drum (turul tarii cu pasager si multe bagaje) si 7 in oras. Nu mai mult... Performantele nu au fost afectate. Intr-adevar, se pare ca un kit Kedo (ace si/sau emulsoare noi) reduce si mai mult consumul.

 

Vitreza maxima: 180 cu pasager, la intrarea in plaja rosie. Treapta I e foarte scurta, si nici restul nu mi se par foarte lungi. Si apropo de pasager...nu prea mai vrea sa se dea jos, iar de masina nici nu vrea sa mai auda :cheers:.

 

Fiabilitate: consum de ulei 300ml la 7000 km (Castrol mineral XLR 15W50). Acum are 83.000 km, presupun ca nu s-a umblat in motor. Lantul nu l-am mai intins de 6000 km, deci presupun ca va rezista o vesnicie.

 

Nu vibreaza, se catara excelent pentru greutatea ei. Are 195 kg la gol, rezervorul ia 30 litri daca insisti (pina in gura).

 

I-am facut crash-bar-uri pentru orice eventualitate, dar n-am cazut niciodata cu ea. Repet, nici o problema.

 

Punct slab, dupa mine: frinele. Dar am gasit discuri margherita de 300mm, si o rezolv si pe asta. Plus ca o sa fac eu placute (din ferodou cu azbest), astea de magazin sint de cacao.

 

Piese se gasesc la greu, pe E-Bay. Cam tot ce vrei. Consumabile la fel, pe Louis.

 

Cred ca e un model mai bun ca AT, mai bine finisat, dar nu are "aura" Honda....ce-o mai fi si aia.

 

Saua e mai joasa ca la AT, eu am 1,69 si o stapinesc fara probleme.

 

Amortizoare: ulei 15W pe fata, preincarcare maxim pe spate. Asa sta impecabil pe sosea.

 

Ca performante...pleaca de la 1500 ture fara sa maraie, merge bine pe la 4-5000 si peste incepe sa se supere si merge cam ca o sportiva.

Pe curbe ar rupt cu ea multe "vitezane", se tine excelent.

 

Alte modificari/ameliorari: becuri xenon + relee pe faze lunga/scurta, handguards + capete ghidon (protectie+antivibratii), modificat

sistemul de prindere la capacele laterale de sub sea....multe, oricum, nu-mi mai aduc aminte de toate.

 

Pe scurt...numai bine. Si pretul de achizitie e mult sub AT...asa ca o recomand cu mare caldura.

protectia la vint cum este?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelenta, fara discutie. La 180 km/h mi-am permis sa ma dau la o parte si sa-i arat pasagerei (cu degetul, deci cu o singura mina pe ghidon) viteza cu care mergeam. Altfel nu cred ca si-ar fi dat seama...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelenta, fara discutie. La 180 km/h mi-am permis sa ma dau la o parte si sa-i arat pasagerei (cu degetul, deci cu o singura mina pe ghidon) viteza cu care mergeam. Altfel nu cred ca si-ar fi dat seama...

acum am un turing -tot yamaha-dar am mers pe o africa si am avut protectie mult mai buna la vint.ai mers si pe africa ?chiar se poate rezolva cu consumul, am auzit ca ar fi cam setoasa? daca ai timp si poti spune mai multe iti multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mers pe Africa, asa ca nu le pot compara. Dar cred ca parbrizul meu e putin mai inalt ca ala original (e un Givi).

 

Pe www.kedo.com se gaseste orice pentru modificat Yamaha (modelele enduro). Exista kit standard de reparat carburatoarele, kit elvetian si kit Dynojet. Cu oricare din ele scade consumul, iar cu cel elvetian se pare ca ajunge la vreo 5%.

 

Cum spuneam, la mine doar am coborit acele de dozaj la minim si acum consuma decent, intre 6 si 7. In plus, am comandat bujii iridium.

Altceva...schimb de ulei+filtru la fiecare 6-7.000 km, filtru de benzina de hirtie (sa nu am probleme cu apa), modificat toate suruburile de prindere ale carenelor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mers pe Africa, asa ca nu le pot compara. Dar cred ca parbrizul meu e putin mai inalt ca ala original (e un Givi).

 

Pe www.kedo.com se gaseste orice pentru modificat Yamaha (modelele enduro). Exista kit standard de reparat carburatoarele, kit elvetian si kit Dynojet. Cu oricare din ele scade consumul, iar cu cel elvetian se pare ca ajunge la vreo 5%.

 

Cum spuneam, la mine doar am coborit acele de dozaj la minim si acum consuma decent, intre 6 si 7. In plus, am comandat bujii iridium.

Altceva...schimb de ulei+filtru la fiecare 6-7.000 km, filtru de benzina de hirtie (sa nu am probleme cu apa), modificat toate suruburile de prindere ale carenelor...

bun, multumesc mult- ne mai auzim :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

bun, multumesc mult- ne mai auzim :hug:

 

la mine a obosit membrana din carburator si tre s-o schimb de urgenta. M-am uitat pe kedo si am gasit dar nu stiu cine aduce. La fel am gasit si pe louis ceva, nu sunt sigur ca e bun http://www.louis.de/_30caa83d8647f46fda437...0&anzeige=0

. daca stie cineva daca s=ar potrivi la mine atunci mi-as comanda de pe louis, ca e mai simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa iesi ieftin, schimbi doar membrana, fara subar, si cauti modelul de pe suzuki dr650, costa maxim 25 E bucata. Codul Suzuki este 13507 07D01. Asa zic italienii, nu bag mina in foc dar am incredere.

La Louis momentan nu au modelul respectiv.

Daca ai bani de aruncat, iei cu totul piesa pentru Yamaha, te costa vreo 70 Euro bucata.

 

Cum ti-ai dat seama ca e membrana ? Poate e altceva. (ma rog, daca ai demontat si e rupta atunci nu mai comentez) :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, m-am uitat ca am desfacut carburile si una din membrane a fost varza. Am pus temporar o membrana de carb de Suzi chopper de 800. Insa aia e mai mica si nici aia nu era fara defecte. Plus ca a trebuit sa rup subarul ca sa-l pot lua. La ST se desface usor dar la ala era montata din fabrica si se da impreuna.

 

...stiu ca la carburi Mikuni sunt membrane care pot fi schimbate separat si sunt membrane care is impreuna cu subaril ala de plastic. acum nu stiu la DR cum e membrana. dar daca zici ca se potriveste, imi si comand de indata. Caci intr=adevar e mult mai simplu asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cristi-mic

sa zicem ca iau un ST din 90-91 din italia sau ge. Cam cat m-ar costa sa ii cobor consumul cat mai mult si ce modificari ar mai trebui sa ii fac pentru a o ameliora?

De unde cumpar kit-urile de reparatie pt carbelitor si cat coasta? partea de mecanica o fac si singur

Cu ce ar ajuta bujiile iridium? Filtrul K&N reduce consumul?

poti baga poze cu cele mai dificile locuri unde ai ajuns?

cred ca lista asta o asteapta si petrica.

Multzam fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cristi-mic

sa zicem ca iau un ST din 90-91 din italia sau ge. Cam cat m-ar costa sa ii cobor consumul cat mai mult si ce modificari ar mai trebui sa ii fac pentru a o ameliora?

De unde cumpar kit-urile de reparatie pt carbelitor si cat coasta? partea de mecanica o fac si singur

Cu ce ar ajuta bujiile iridium? Filtrul K&N reduce consumul?

poti baga poze cu cele mai dificile locuri unde ai ajuns?

cred ca lista asta o asteapta si petrica.

Multzam fain

 

Ca posesor de ST, pot sa iti impartasesc din experienta mea,desi intrebarea nu imi era adresata :nono:

 

La carburator, principala problema sunt tuburile de emulsie care trebuie schimbate (operatiune e relativ usoara) cam la 20-25.000 km. Costa 30 EUR pereche si gasesti pe kedo.com.

Odata cu asta recomand sa schimbi si garniturile de carburator ,care le gasesti pe louis (10042434

) care sunt vreo 32 EUR perechea (Saito). Mai incolo nu ar strica sa schimbi nici acele,care si alea se gasesc. Mai poti schimba setul de jiclere cu unul de Elvetia, dar nu am incercat.

 

Bujii Iridium nu am folosit, si nici filtre K&N.

Ca investitie sigura o sa fie releul de incarcare daca nu a fost schimbat (www.electrexworld.co.uk modelul RR98). Si daca tot o iei, tb verificat si jocul la supape, care se face la un interval foarte mare din fericire (pastile sub pahar).

 

Motorul este foarte solid si performant, daca ai grija de el te duce mai mult decat ai sa mergi tu toata viata pe motocicleta ,poate. Se comport ca un touring pe sosea, iar in afara e surprinzator de cooperanta daca nu ii ceri prea mult (fara noroaie si pante prea abrupte ca nu o controlezi). Imi place f mult confortul, are o sa foarte buna si pozitia de condus e f potrivita pt mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...