Sari la conținut

Baterie


Postări Recomandate

Am luat motorul acum 5-6 sapt. Nu am verificat bateria (i know, stupid...)

Vinerea trecuta n-a mai pornit. Este posibil sa il fi lasat cu pozitiile aprinse, nu stiu...

Am luat curent de la niste nenea pana am ajuns acasa (a fost foarte distractiv, mi s-a oprit motorul de mai multe ori

fiindca mergeam crispat, m-am imprietenit cu taximetristii cu ocazia asta).

Scot acasa bateria in ideea de a cauta un loc unde sa o incarc, si observ ca e absolut goala de lichid.

Nu stiu cum s-a intamplat. Nu stiu daca are relevanta, dar in prima saptamana am mers cu motorul

(un F650 ST, by the way) pe un camp unde am reusit s-o culc pe o parte si a stat asa cateva minute

pana am putut sa o ridic.

 

Ma gandesc ca poate atunci s-a scurs, este posibil?

In general nu a dat semne ca ar sta prost cu bateria, a pornit din prima chiar si dupa 9 zile de stat.

 

Acum am luat acid sa o umplu - poate nu e dusa de tot. Dar nu stiu cat sa pun, trebuie sa mai completez si cu apa distilata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca s-a scurs trebuie completat cu acid 1,28 iar daca s-a evaporat trebuie doar apa distilata. Pune apa distilata,incarca,goleste,pune acid la densitatea corecta si incarca. Grea misiune,e putina zeama in bateriile astea ca sa poti trage in densimetrul cu pipeta si sa masori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat motorul acum 5-6 sapt. Nu am verificat bateria (i know, stupid...)

Vinerea trecuta n-a mai pornit. Este posibil sa il fi lasat cu pozitiile aprinse, nu stiu...

Am luat curent de la niste nenea pana am ajuns acasa (a fost foarte distractiv, mi s-a oprit motorul de mai multe ori

fiindca mergeam crispat, m-am imprietenit cu taximetristii cu ocazia asta).

Scot acasa bateria in ideea de a cauta un loc unde sa o incarc, si observ ca e absolut goala de lichid.

Nu stiu cum s-a intamplat. Nu stiu daca are relevanta, dar in prima saptamana am mers cu motorul

(un F650 ST, by the way) pe un camp unde am reusit s-o culc pe o parte si a stat asa cateva minute

pana am putut sa o ridic.

 

Ma gandesc ca poate atunci s-a scurs, este posibil?

In general nu a dat semne ca ar sta prost cu bateria, a pornit din prima chiar si dupa 9 zile de stat.

 

Acum am luat acid sa o umplu - poate nu e dusa de tot. Dar nu stiu cat sa pun, trebuie sa mai completez si cu apa distilata?

 

Salutare,

 

In caz ca tu esti cel care il tine parcat aici la Sema park, da, il lasi cu farul aprins.Am vazut de vreo 2 ori :) Am vrut sa ti-l sting eu dar am uitat cand am ajuns in parcare.

 

In caz ca nu esti tu...sorry :)

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga apa distilata si incarc-o.

Nu curge tot acidul daca culci bateria.

Deci acumulatorul tau a fiert... si de aici rezulta ca ii trebuie doar apa distilata.

Porblema e ca dupa ce ii pui apa, sa o lasi la incarcat si sa te rogi sa nu fi murit de tot.

Dupa ce se incarca, verifica cu un densimetru fiecare celula.

Daca se incadreaza in valorile unui amululator incarcat (peste sau pe la 1.28 sau zona verde) atunci e ok.

Daca densitatea e mult mai mica (sub 1.22 sa zicem) faci ce a spus Penetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Seb: Eu sunt, un F650 rosu cu numere provizorii.

 

intr-o zi m-a alertat un coleg ca am lasat-o asa, am coborat si am stins. E vorba de pozitia aia cea mai din stanga a contactului, dupa ce blochez roata. Vineri puteam sa jur ca am lasat-o ok. Acum nu mai stiu, am inceput sa am dubii. Nevar-evar nu mai blochez roata. p.s. salut de la etajul 6 :) daca lucrezi in cladirea de sticla.

 

@Penetru: lichid mai e cam de 1 deget. Cel mult, oricum se vede doar cand o inclin. Asta ma face sa cred ca s-a scurs cand am pus-o jos, ma gandesc ca chiar si daca se evapora toata apa nu ramanea atat de putin.

 

Edit: @Mony, Penetru: asa o sa fac, 10x pt sfaturi.

Editat de rayman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Seb: Eu sunt, un F650 rosu cu numere provizorii.

 

intr-o zi m-a alertat un coleg ca am lasat-o asa, am coborat si am stins. E vorba de pozitia aia cea mai din stanga a contactului, dupa ce blochez roata. Vineri puteam sa jur ca am lasat-o ok. Acum nu mai stiu, am inceput sa am dubii. Nevar-evar nu mai blochez roata. p.s. salut de la etajul 6 :) daca lucrezi in cladirea de sticla.

 

@Penetru: lichid mai e cam de 1 deget. Cel mult, oricum se vede doar cand o inclin. Asta ma face sa cred ca s-a scurs cand am pus-o jos, ma gandesc ca chiar si daca se evapora toata apa nu ramanea atat de putin.

 

Edit: @Mony, Penetru: asa o sa fac, 10x pt sfaturi.

 

Salut de la etajul 3 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte putin probabil ca electrolitul sa se fi scurs;am avut motorul cazut de pe cric,o noapte intreaga,n-a curs o picatura.De curiozitate am intors bateria cu fundul in sus,tot asa n-a curs nimic.Bateria e o Varta clasica...

Parerea mea,completeaza cu apa distilata,apoi pune-o la incarcat pe un redresor.

Si nu in ultimul rand,verifica incarcarea,ca nu cumva releul sa incarce prea mult;nivelul mic al electrolitului se poate datora in primul rand unei tensiuni de incarcare prea mare,peste 14-14,5 volti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul oricum incarca mai mult decat trebuie.

Cand mergi cu motorul, foloseste tot timpul faza de drum pornita (farul pornit).

Asta face pe linga o incarcare mult mai corecta si o temperatura mai mica pe releul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul incarca prea mult,doar daca e defect;sunt cazuri cand tensiunea masurata pe baterie depasea ...17-18 volti,asta numai si numai din cauza releului.

O incarcare defectuasa in sensul ca pe baterie tensiunea e prea mica,sub 13,5-14V,poate avea si alte cauze,nu doar releul (contacte imperfecte,baterie sulfatata etc )

Asta cu becul aprins...e doar un mit;incalzirea releului e aceeasi indiferent de sarcina;singura masura eficienta de a reduce incalzirea o reprezinta racirea suplimentara a releului,schimbandu-i pozitia intr-un loc mai bine ventilat,sau ventilarea fortata cu un ventilator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, releul se incalzeste.

Poti face o proba fara far si cu far aprins.

Eu am pus ventilator pe releu de cand am cumparat mobra.

Daca am farul stins, releul e caldut.

Daca il aprind, in doua minute ii scade temperatura. Daca il sting din nou, in alte 2 minute ii creste temperatura.

Instrument de masura" mana :) dar diferenta este de cateva grade bune (vreo 5 sa zicem) cam 40 - 45 grade in cele 2 cazuri.

De saptamana asta mi-am pus proiectoare suplimentare 2x55w. releul e mai rece cu inca vreo 2-3 grade (sincer ma asteptam la mai mult).

Ideea pe care functioneaza releul de incarcare este scurtcircuitarea la masa a fazelor statorului pentru surplusul de tensiune.

Cu cat consumi mai mult curent cu atat se vor scurtcircuita mai putini amperi la masa. rezulta un releu mai rece.

Diferenta e mai mica decat ma asteptam... pentru ca intra in joc mai multe "variabile" cum ar fi chiar si tensiunea (care tine de turatia motorului).

 

Scuze de off topic si in niciun caz nu fac pe lupul moralist si nici nu dau lectii (sunt dispus sa primesc oricand sfaturi chiar si in domeniile in care chiar ma pricep).

 

@pisica matache

Ai dreptate.

In general, lucrurile simple sunt cele mai complicat de descoperit.

 

Sa verifice si contactele... si tot ce poate sa nu fie strans.

Revenind:

Mie mi-a scazut nivelul acidului in acumulator in vreo 2000 km de la nivelul maxim la sub minim.

Cand am montat proiectoarele am scos si bateria si am verificat-o. A intrat apoape jumatate de cana de apa demineralizata. (am turnat apa intr-o cana ca sa pot sa trag mai usor cu pipeta).

E adevarat ca acumulatorul meu are apoape 5 sezoane (din sfarsitul lui august 2007) dar dupa cum il "miros" mai tine inca 2-3 sezoane :) (Doamne ajuta !)

Asta pentru ca macar de 3 ori pe sezon (in general de vreo 4) ii verific nivelul, iarna il scot de pe motor si il tin in casa.

Cu ocazia asta ii verific tensiunea, densitatea acidului, il incarc dupa cum imi aduc aminte sau am chef... in general la o luna, doua pun si redresorul pe el daca nu-mi place tensiunea.

Merg tot timpul cu farul aprins... poate conteaza :)

Ideea este ca toate aceste mici lucruri facute la timpul lor, conteaza pentru viata acumulatorului.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?/topic/417304-voltmetru/page__pid__2811399__st__90#entry2811399

S-a mai discutat despre incalzirea releului..

Este posibil ca si tu sa ai dreptate,desi @balauronul,care si-a montat un termometru ce masoara temperatura releului,spune ca n-a observat o variatie a temperaturii functie de consum.

Spun ca ai dreptate,gandindu-ma cum se modifica distributia puterii disipate pe releu,functie de consum.

Atunci cand consumul creste,cupland mai multi consumatori,tiristorii nu mai conduc,sau conduc un timp mai mic,se incalzesc deci mai putin.

In schimb,incep sa se incalzeasca diodele din puntea redresoare,direct proportional cu curentul consumat de far,proiectoare ,etc ..de aceea spuneam ca treaba cu farul e un mit;in general insa puterea disipata de tiristori,fata de diode ,la acelasi curent,e mai mare in cazul primilor,datorita caderii de tensiune mai mare pe un tiristor comparativ cu o dioda.

Asa s-ar explica incalzirea diferita a releului,in cele doua situatii.Ar fi fost utila in discutia de fata si valoarea tensiunii pe baterie,masurata cu si fara consumatorii suplimentari,de preferat la aceeasi turatie.

Ma gandesc ca o data cu cresterea consumului,mai ales la turatii joase,e posibil ca tensiunea pe baterie sa inceapa sa scada,de unde si o incalzire mai slaba a releului... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Seb: Eu sunt, un F650 rosu cu numere provizorii.

 

intr-o zi m-a alertat un coleg ca am lasat-o asa, am coborat si am stins. E vorba de pozitia aia cea mai din stanga a contactului, dupa ce blochez roata. Vineri puteam sa jur ca am lasat-o ok. Acum nu mai stiu, am inceput sa am dubii. Nevar-evar nu mai blochez roata. p.s. salut de la etajul 6 :) daca lucrezi in cladirea de sticla.

 

@Penetru: lichid mai e cam de 1 deget. Cel mult, oricum se vede doar cand o inclin. Asta ma face sa cred ca s-a scurs cand am pus-o jos, ma gandesc ca chiar si daca se evapora toata apa nu ramanea atat de putin.

 

Edit: @Mony, Penetru: asa o sa fac, 10x pt sfaturi.

pentru ultima pozitie(lumini de stationare) (blocarea e penultima la mine) a cheii in contact trebuie ridicat sau impins de cheie (trebuie sa "agate" cena acolo) ... poate e bine sa te orientezi de un contact nou

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pisica matache

Foarte corect ce spui.

eu nu am vrut sa intru prea mult in detalii mai ales ca s-a tot discutat pe topicuri.

as fi fost prea putin inteles in explicatii si nu era cazul.

 

@ yuk

apesi cheia in pozitia zero, ii dai drumul si abia apoi treci pe pozitia de blocare. sa nu apesi si sa rotesti ca nu merge.

apesi, dai drumul, rotesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general insa puterea disipata de tiristori,fata de diode ,la acelasi curent,e mai mare in cazul primilor,datorita caderii de tensiune mai mare pe un tiristor comparativ cu o dioda

Totusi chiar daca sunt consumatori putini si tiristorii lucreaza mai mult , ei tot nu conduc la fel de mult timp ca diodele pt ca intra in conductie doar dupa o anumita valoare a tensiunii.

N-am facut masuratori dar asa empiric mie mi s-a parut ca s-ar incalzi mai tare releul atunci cand sunt cuplati mai multi consumatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca sunt prea multe variabile (puterea debitata de magnetou,proportionala cu turatia,puterea cosumatorilor conectati,puterea maxima ce poata fi generata,starea de incarcare a bateriei...si-or mai fi si altele)care pot influenta incalzirea releului..

Chiar daca cineva ar incerca sa lamuresca acest mister,experimentul cred ca ar fi prea laborios,si nu stiu daca ar fi general valabil pentru toate motoarele...Ca si parere personala,cred totusi ca variatia temperaturii cu consumul nu este atat de importanta,incat sa putem raci semnificativ releul doar crescand,sau scazand consumul.

Sper ca macar intr-o privinta sa cadem cu totii de acord si anume ca releul este racit,cel mai eficient printr-o ventilatie cat mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...