Sari la conținut

Cazatura pe Transalpina


anics112
 Share

Postări Recomandate

Salutare, colegi motocislisti,

 

O sa incep prin faptul ca citesc forumul la sectiunea accidente, aproape zilnic, in ideea de a invata si de a constientiza cat de periculos este sa fii motociclist in Romania.

Ma consideram o persoana foarte calculata careia nu i se va intampla ineviatbilul.

 

Se face ca pe drumul de intoarcere dinspre Sibiu catre Bucuresti, pe minunata sosea nou deschisa Transalpina, ma bucuram de curbele si asfaltul impecabil, undeva pe langa lacul Oasa.

Din punctul meu de vedere consider ca mergeam putin agresiv, dar nu si cu viteza mare, in acelasi timp alti motociclisti condiderau ca sunt incepator si desrierea de "mers agresiv este doar in capul meu " , oricum evenimentul s-a intamplat in felul urmator :

 

Mergeam in spatele unui SUV negru la o diatanta regulamentara, cautand o portiune de drum drept pentru a efectua depasirea.

La scurt timp se iveste dupa o succesiune de curbe o portiune de drum drept de cel putin 3-4 sute metrii, cand am decis sa efectuez , regulamentar depasirea (este adevarat ca nu am semnalizat).

Ma asigur ca portiunea de drum dreapta este suficienta pentru a efectua depasirea, observ ca SUV-ul nu mare nici o masina in fata si nici un alt obstacol, ca atare incep sa trag de gaz (eram la o viteza aproximativa de 30 de KM/H ). Ma inclin putin stanga pentru a efectua depasirea, ma apropii de coltul stanga al SUV-ului cu intentia de a ajunge pe celalta banda, momentul in care din senin soferul SUV-ului si urca la propriu pe frana.

Momentul m-a surprins usor inclinat stanga in viteza a 2-a accelerand, evident am incercat sa pun frana cat am putut, dar probabil ca lipsa de experienta m-a facut sa blochez fata, si bineinteles inevitabilul s-a intamplat trezidu-ma buimac pe asfalt. Din fericire nu m-am infipt in SUV, cazand cumva in lateral.

Am alunecat aproximatin 10-15 metii pe asfalt, am stat putin intins, timp in care imi verificam oasele, dupa care m-am ridicat, moment cand observ ca SUV-ul care era oprit, ca se pune in miscare si dispare.

 

Efecte:

 

zgariat cadu motor

O gaura in unarul stang de la geaca

Manusi rupte

casca + viziera ,zgariata pe partea stanga

 

Vanatie mare pe picior

O coasta fisutara , recuperare 3 saptamani.

 

Concluzie:

 

Nu stiu ce pot sa invat din intamplarea asta, nu stiu daca il puteam evita in situatia in care aveam mai multa experienta.

Nu stiu de ce a pus frana atat de puternic, mentionez ca pe asfalt a ramas urma de cauciuc intrerupt (efectul ABS-ului) pe o distanta de 5-7 metrii.

Refuz totusi sa cred ca soferul a avut intentia de a ma culca la pamant, punad frana intentionat.

 

Sper ca astfel alti colegi sa poata invata ceva din exeprienta mea neplacuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, colegi motocislisti,

 

O sa incep prin faptul ca citesc forumul la sectiunea accidente, aproape zilnic, in ideea de a invata si de a constientiza cat de periculos este sa fii motociclist in Romania.

Ma consideram o persoana foarte calculata careia nu i se va intampla ineviatbilul.

 

Se face ca pe drumul de intoarcere dinspre Sibiu catre Bucuresti, pe minunata sosea nou deschisa Transalpina, ma bucuram de curbele si asfaltul impecabil, undeva pe langa lacul Oasa.

Din punctul meu de vedere consider ca mergeam putin agresiv, dar nu si cu viteza mare, in acelasi timp alti motociclisti condiderau ca sunt incepator si desrierea de "mers agresiv este doar in capul meu " , oricum evenimentul s-a intamplat in felul urmator :

 

Mergeam in spatele unui SUV negru la o diatanta regulamentara, cautand o portiune de drum drept pentru a efectua depasirea.

La scurt timp se iveste dupa o succesiune de curbe o portiune de drum drept de cel putin 3-4 sute metrii, cand am decis sa efectuez , regulamentar depasirea (este adevarat ca nu am semnalizat).

Ma asigur ca portiunea de drum dreapta este suficienta pentru a efectua depasirea, observ ca SUV-ul nu mare nici o masina in fata si nici un alt obstacol, ca atare incep sa trag de gaz (eram la o viteza aproximativa de 30 de KM/H ). Ma inclin putin stanga pentru a efectua depasirea, ma apropii de coltul stanga al SUV-ului cu intentia de a ajunge pe celalta banda, momentul in care din senin soferul SUV-ului si urca la propriu pe frana.

Momentul m-a surprins usor inclinat stanga in viteza a 2-a accelerand, evident am incercat sa pun frana cat am putut, dar probabil ca lipsa de experienta m-a facut sa blochez fata, si bineinteles inevitabilul s-a intamplat trezidu-ma buimac pe asfalt. Din fericire nu m-am infipt in SUV, cazand cumva in lateral.

Am alunecat aproximatin 10-15 metii pe asfalt, am stat putin intins, timp in care imi verificam oasele, dupa care m-am ridicat, moment cand observ ca SUV-ul care era oprit, ca se pune in miscare si dispare.

 

Efecte:

 

zgariat cadu motor

O gaura in unarul stang de la geaca

Manusi rupte

casca + viziera ,zgariata pe partea stanga

 

Vanatie mare pe picior

O coasta fisutara , recuperare 3 saptamani.

 

Concluzie:

 

Nu stiu ce pot sa invat din intamplarea asta, nu stiu daca il puteam evita in situatia in care aveam mai multa experienta.

Nu stiu de ce a pus frana atat de puternic, mentionez ca pe asfalt a ramas urma de cauciuc intrerupt (efectul ABS-ului) pe o distanta de 5-7 metrii.

Refuz totusi sa cred ca soferul a avut intentia de a ma culca la pamant, punad frana intentionat.

 

Sper ca astfel alti colegi sa poata invata ceva din exeprienta mea neplacuta.

ai ceva curaj sa postezi aici, bravo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il puteai evita daca aveai mai multa experienta , nu te amagii. Distanta regulamentara (daca o ardem legal) este aceea de la care poti sa eviti orice pericol. Era sa dai cu nanaul in luneta masinii pentru ca ai depasit prost. Ceea ce ai de invatat de aici este ca se intra in depasire nu accelerand pana ajungi in curu masinii. Se depaseste accelerand liniar , semnalizand , asigurand , se trece peste axul longitudinal , se da un flash (daca ai chef) si se continua depasirea pe contrasens. Sa dai gaz pana in fundul masinii inseamna un singur lucru. Cand intri in depasire nu ai vizibilitate asupra a ceeea ce vine de pe contrasens , e posibil sa fii in unghi mort (cu atat mai mult la masini mari) si esti susceptibil sa-ti rupi capul daca franeaza.

Probabil omu a franat ca tocma te vazuse si s-a speriat.

In rest , coasta e un nimic. Io am vreo 4 coaste , 2 glezne , 2 clavicule rupte.pana acu . Trece repede si fii tare. Nu te bosumfla :) . Insanatostire grabnica si invata chestiile de baza ca altfel dai de bucluc.

Editat de Ender28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Totusi, sustin initiativa ta si modul in care ai relatat totul.

 

Iti doresc sa fie ultimul tau incident pe motor si sa ai parte de multi multi km fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din experienta acumulata pe patru si pe doua roti, pot sa-ti spun unde consider eu ca ai gresi.

Lucru perfect valabil indiferent ca esti cu masina sau motorul.

Niciodata sa nu depasesti trecand in acceleratie "la milimetru" de coltul din stanga spate al vehiculului pe care-l depasesti.Orice manevra pe care o face cel depasit "la momentul potrivit" poate sa te surprinda si sa aiba urmari "neplacute".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA!DA! Coasta este un nimic o sa o simti toata viata! :lol:

Nu ma intreba de unde stiu!!!

Ce pot sa zic este ca cea ce nu te omoara te face mai puternic, iar data viitoare vei sti ce sa faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa mergi cu motorul cat mai aproape de axul drumului, sau in dreptul oglinzii din stanga a masinii din fata. In momentul in care vrei sa depasesti trebuia sa fii deja pe banda de pe contrasens, mai ales ca nu venea nimeni din fata. Fa-te cat mai vizibil si nu uita sa semnalizezi. Trebuie sa iei in calcul tot timpul ca masina din fata poate opri brusc din motive obiective (pieton, animal, groapa...) sau chiar fara motiv, cum dealtfel il suspectez pe soferul SUV-ului. Daca soferul nu a avut intentia de a te culca la pamant, asta nu-l scuza de faptul ca a plecat fara sa te intrebe daca ai patit ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

refuza tu sa crezi orice , legea spune ca impartaseste vina deoarece a pus frana fara motiv.

 

Sa ai grija, asfalt uscat si recuperare totala.

 

si cum demonstrezi ca nu i-a sarit un animal in fata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre nu-i o nica toata dar comparat cu un penumotorax sau o splenectomie e frectie la picior de lemn :) Io am scapat bine de fiecare data. Imi consider oasele subtiri "consumabile" :lol: Cand dai de tibii , umerusuri , genunchi.. acolo incepe rahatu' .

 

refuza tu sa crezi orice , legea spune ca impartaseste vina deoarece a pus frana fara motiv.

 

Sa ai grija, asfalt uscat si recuperare totala.

 

 

 

Unde zice legea ca daca lovesti un autovehicol din spate e culpa comuna ? Ilumineaza-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari. Ai aflat ca asfaltul doare. Ai mai aflat si ca evitarea de urgenta din poligon poate fi folosita si pe strada. In plus, dupa patania asta o sa incerci sa inveti cum sa dozezi franele si sa nu franezi violent cu fata inclinat. O sa intelegi probabil si ca pe motor tre sa mergi cu gandul ca toti de pe strada (si de pe langa) au intentia sa te omoare (paranoia mode always on). Pentru ca dupa mica patanie descrisa de tine mai sus, o sa incepi sa te intrebi ce s-ar fi intamplat daca pe contrasens era un TIR si tu i-ai fi intrat sub roti.

 

In opinia mea proprie si personala soferul de dugheana pe roti era un cocalar obosit care a vrut sa vada cum se sperie un motociclist. Si a aflat ca astia care sunt si incepatori se sperie si mai fac si buf uneori, dupa care s-a carat fara prea multe mustrari de constiinta. Tot in opinia mea personala, daca mai ai de gand sa te sui pe motor, pune-i inainte niste crash pads, ca patania asta e putin probabil sa fie ultima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea:

* niciodata nu mergi in spatele masinii; tot timpul langa axul drumului pentru ca soferul sa te vada

* pe sosele de genul asta dai un claxon inainte de a te apuca de depasire

* cand te apuci de depaire... pai te apuci; nu "te apropii de coltul masinii", te dai pe contrasens calumea, claxon si apoi depasire rapida si hotarata, cat mai putin in dreptul masinii, cat mai putin in unghiul mort

* so obligatoriu dai un claxon inainte, am mai spus?!

 

Bine ca n-ai patit nimic, daca era pe o bucata din gol... nu se stie unde ajungeai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator sangerete

ai ceva curaj sa postezi aici, bravo

 

chiar asa... pe cat de penibil e accidentul sa mai si postezi sa afle o tara intreaga..... bravo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4. Viteza si distanta intre vehicule

 

Art. 122. - Se interzice conducatorilor de vehicule sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv intemeiat.

 

S-ar numi culpa comuna dar nu a fost contact intre ei asa ca vax albina.

 

Omul a gresit ca nu a iesit mai devreme pe banda cealalta dupa cum ati spus si voi. Io ce zic de fapt este ca nu ar trebui lasati atat de usor sa scape oamenii astia care aparent pun frane fara motiv si scapa foarte usor. In locul lui nu incercati sa il prinde-ti pe ala sa il intrebati putin de motivele lui ?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai relax man, ceea ce ti s-a intimplat poti intilni incusiv pe circuit, am fost martor la Slovakiaring cind la intrarea in linie dreapta , undeva la 180/h un rider a frinat nejustificat iar cel de-al doilea concurent din spatele lui a iesit de pe asfalt la megaviteza.

In general pe curbele de pe drumuri publice evita la maxim sa mergi aproape in spatele masinilor. Vorba cuiva de mai sus, apare o piatra cazuta de sus, un animal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi asum ca accidentul este penibil, nimeni nu s-a nescut invatat.

 

Dar am o singura precizare, m-am asigurat ca pe drum nu se afla nici un obstacol astfel incat SUV-ul sa aiba motiv de a frana, din acest considerent am accelerat.

Mergeam pe langa axul drumului, asa am vazut ca drumul este liber, desi nu am iesit pe celalta banda cand am inceput sa accelerez.

Cred ca a fost o sincronizare perfecta a timpului in care eu am inceput sa accelerez, si SUV-ul sa franeze pentru ca eu nu am stat prea aproape de masina.

 

Tind sa sutin ideea unei glume proaste din partea soferului, din care nu pot invata decat ca trebuie sa merg ca si cum toti vor sa ma dea jos.

 

P.S.

 

Bine punctat cu "evitarea obstacolului de la scoala" desi nu are nici o legatura cu realitatea de pe strada

 

Asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, colegi motocislisti,

 

 

 

 

Sper ca astfel alti colegi sa poata invata ceva din exeprienta mea neplacuta.

 

sa fii sanatos si bucura-te - ai scapat ieftinache

 

ce ai trait tu in mare am patit si eu , dar fara faza " De la final"..

 

eram in spatele unei matahale, inclinat ( fara sa vad ce vine din fata ) , urmant sa ii dau gaz si sa intru in depasire.

ma bazam pe colegul care era oarecum in paralel si semnaliza, inclinnat si el si gata sa iasa in depasire.

depasisem punctul in care sa mai renunt la manevra, cum e in aviatie, V1. V2..etc si in fata mea la 2 - 3 m era o mare bara de otel ( aia groasa , care sta pe utilajele mari).

si deodata s-a aprin stopul de la motorul celalat. si evident, s-a si indreptat .omu' frana la greu ca i venea ceva din fata si mi a inchis unghiul de" scapare"

am franat cat s a putut ( viata lunga cui a pus ABS ul pe TRansalp ) , mai mai ca a facut cute asfaltul sub mine, dar era invevitabil ca nu puteam sa opresc pana in cel din fata..asa ca ma pregateam "moral " de catastrofa

cand mai aveam cred undeva pe la 30 cm ( practic bara celuilalt era" sub" unghiul meu de vedere) , motorul din stanga a iesit in depasire ( si pentru el fusese la limita rau ) si pur si simplu am culcat o si am iesit la randu mi in depasire ( in " orb" ) fara sa ma gandesc la ce ar fi venit din fata.

am trecut "pe sub" bara aia mare, practic pe sub capatul din stanga, nici acum nu realizez cum de am reusit...

 

ma rog, explicatia " telurica" spune ca ABS ul a fost EXCEPTIONAL ca m am infipt in frane brutal si la capat.

realitatea e ca o viata mi am lasat o acolo..fara discutie.ingerul pazitor avea el o tema clara de rezolvat

 

una peste alta ma bucur sa vad ca s a lasat doar cu "zgarieturi" ca s a umplu rubrica asta de ..rip-uri

 

bafta si asfalt uscat in continuare

 

chiar asa... pe cat de penibil e accidentul sa mai si postezi sa afle o tara intreaga..... bravo!

 

pentru asii pe 2 roti poate e penibil, pentur noi, restul este o relatare utila.parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator sangerete

pai eu stiam ca asta este sectiunea accidente...

 

asa sa inceapa toti sa faca topicuri de fiecare data cand scapa motoreta de pe cric.....

daca nici macar nu s-a atins cu omul cu masina unde e accidentul? a cazut singur ca tolomacul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Tind sa sutin ideea unei glume proaste din partea soferului, din care nu pot invata decat ca trebuie sa merg ca si cum toti vor sa ma dea jos.

 

 

 

Dar nici nu poti sa "juri pe rosu" ca nu i-a sarit un animal in fata...

 

Altfel spus, nu ai verificat in tufele de pe marginea drumului sa nu fie animale care ar putea printr-o aparitie subita determina soferul vehiculului din fata sa franeze brusc exact cand incepi tu acceleratia...

 

Ce incerc eu sa spun se defineste prin "conduita preventiva", adica nu te baza pe faptul ca cel din fata NU va face o anumita manevra tocmai cand te-ai gandit tu sa fi pe acolo.

Trebuie sa te asiguri ca ai fost vazut sau sa faci de asa natura manevra incat sa nu te poata surprinde posibilele manevre neasteptate ale celui din fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sangerete - pai asa si baiatul care a picat in bucuresti si si-a umflat genunchiul ca a prins asfalt decopertat nu a atins nici un alt autovehicul.

 

Din topicurile astea doua, cei care nu stiau au aflat doua chestii: 1. nu mergeti pe drum decopertat ; 2. cand faceti depasiri nu va bagati pana in luneta aluia din fata voastra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator sangerete

si el e tot un stupid, dar macar avea o poveste mai interesanta... cu politia, cu spitalul, etc...

in fine... poate nu are prieteni si nu a avut cui sa povesteasca. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu vreau sa-ti multumesc

sunt incepator si , ca si tine , citesc rubrica asta in fiecare zi...tocmai pentru a-mi intra in cap ceea ce nu au avut altii in cap...si nu ma refer la vreun gard sau vreun spoiler de conserva...

accidentele astea "penibile" sunt un exemplu de cum un incepator poate sa muste din asfalt , fara sa faca vreun efort prea mare...chiar si intr-o depasire normala la prima vedere...

si uite ca am mai invatat ceva.....

sa fie singura data cand te accidentezi!

asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o sa te gandesti ca a fost un concurs de imprejurari idiot o sa o comiti din nou. Cine nu face greseli ? In cazul meu am facut in primii ani de B. Cand mi-am luat A-ul zece ani mai tarziu invatasem ce fac tovarasii pe drumuri publice.

Cum ti-au zis si colegii de meteahna bolnavicioasa , e al dracului de simplu.

1. Stai langa axul drumului.

2. Depasesti liniar (semnalizezi intentie , te asiguri in oglinda si intorcand capul , accelerezi in limita bunului simt , dai flash , claxon sau ce vrei matale , te incadrezi pe contrasens si tragi repede ca daca apare ceva din fata sau vrea ala sa faca stanga peste tine esti in masa din sufragerie cu popa si imbalsamatorii).

 

Tu ai facut ca orice incepator.

1. Te-ai bagat mult prea aproape de el

2. Ai depasit din scurt si fara sa ai vreo certitudine ca omu stie de prezenta ta (niciodata nu o ai ce-i drept. io de exemplu fac S'uri pe banda. stanga , dreapta , stanga dreapta etc sperand ca ala de la volan nu-i beat. altii dau flashuri , claxoane etc. Orice faci sa fii vazut e bine.)

3.Depasirea propriu-zisa si incadrarea pe banda se face cu cateva lungimi de masina inaintea celui depasit. Nu exista motiv sa depasesti din scurt decat daca esti pe Dacia 1110.

Ai motor. Te asiguri , debreiezi si bagi gaz. Daca el merge cu 90kmh nu-l depasi cu 95kmh. Du-te neica cu 120. Ca e ilegal..normal ca e. Ilegal e sa depasesti un autovehicol care circula cu viteza legala. Dar daca tot o faci , baga goarna.

4. Repet ce am zis mai sus. Niciodata nu sta in dreapta sau in stanga unui autovehicul in miscare pe o strada cu o banda pe sens. Fa tot posibilul ca 60% din accidente se produc asa. (ma refer la alea letale) . Mai bine te ia radaru decat sa dea ala peste tine cand schimba directia de mers. Ori treci repede , ori deloc. Ca-ti intoarce in fata masina la 90kmh (putin probabil) si tu ai 100lmhsau 130kmh... rezultatul e acelasi.

Editat de Ender28
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu stiam ca asta este sectiunea accidente...

 

asa sa inceapa toti sa faca topicuri de fiecare data cand scapa motoreta de pe cric.....

daca nici macar nu s-a atins cu omul cu masina unde e accidentul? a cazut singur ca tolomacul.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...