Jump to content

Dauneaza mersul pe moto la sanatate?


Recommended Posts

Femeile care merg pe motocicletă, suferă mai puțin din punctul de vedere al vibrațiilor.

 

 

super tare:)

am crezut ca numai eu am pasarele sau stoluri.. dar se pare ca nui asa...nam mai ris in halul asat de multa vreme.

 

toata stima

Link to post
Share on other sites
  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Foarte tare, mi-au dat lacrimile roflol.gif

 

Nu cred că există motociclist care să nu strângă din buci, atunci când pe neașteptate, e pus în fața unei situații dificile.

Din punctul de vedere al duratei lor, problemele motocicliștilor pot fi:

- blitz, instantanee sau de scurtă durată, adică problemele apar și dispar aproape instantaneu datorită vitezei (gropi, câini, depășiri la limită etc.)

- permanente sau de lungă durată, adică probleme legate de funcționarea utilajului, care la drum lung, solicită motociclistul atât fizic, cât mai ales psihic (un lanț slab, o bujie care întrerupe, o roată care bate, o furcă din cutie care știi că e sudată prost, benzină puțină în rezervor etc.)

 

Invariabil, rezolvarea în timpul mersului a unor astfel de probleme o face creierul motociclistului care dă comandă bucilor să se strângă și ca atare, strânsul din buci sau boockal contraction cum e definit în literatura de specialitate, poate fi instantaneu sau permanent.

 

Sindromul IBC (Instant Boockal Contraction) se întâlnește mai ales la motocicliștii care conduc utilaje moderne și care nu sunt supuși stresului apărut datorită problemelor tehnice. Acest sindrom nu este periculos și la o groapă spre exemplu, simultan cu strângerea din buci, mai apare și un fior rece pe șira spinării.

 

Sindromul PBC (Permanent Boockal Contraction) apare mai ales la motocicliștii care conduc utilaje vechi, clasice recondiționate sau nerecondiționate, dotate cu tot felul de invenții, inovații și improvizații.

În funcție de frecvența cu care motociclistul strânge din buci, în avalul găurii dintre cele două buci se formează un anumit nivel de vacuum. Datorită diferenței de presiune dintre amontele găurii (presiunea șeii) și avalul acesteia, prin sucțiune, morcovul este atras din ce în ce mai adânc, până intră cu frunze cu tot. Prietenii știu de ce?

PBC poate conduce în cele mai multe cazuri la balonări și constipații severe, pentru că atunci când vrem să tragem de frunze ca să scoatem morcovul, acestea se rup și atunci un tirbușon este obligatoriu în trusa de scule a motociclistului. Știu asta din experiența personală. Pentru a evita această situație jenantă, care se derulează de obicei prin parcări sau alte locuri publice, este bine ca înainte de plecare să rupem frunzele morcovului, să înfiletăm tirbușonul în capătul morcovului și să fixăm cumva de șaua motocicletei mânerul tirbușonului. Extragerea morcovului se va putea face în mers, printr-o simplă ridicare în scărițe; simplu și mai ales, discret.

 

Micile zgârieturi de pe creier, care apar în urma comenzilor repetate de strângere a bucilor, pot conduce la așa numitele pete pe creier, care nu se iau cu detergenții din comerț, poate doar cu bisturiul.

La ora la care vorbim, tratamentele sunt în stare de experiment, literatura de specialitate nefiind în stare să consemneze nici un caz concret de vindecare aparentă.

 

 

 

Pentru sănătatea dumneavoastră, mergeți zilnic cu motocicleta!

 

0-24 H

Edited by petcudan55
Link to post
Share on other sites

Nu cred că există motociclist care să nu strângă din buci, atunci când pe neașteptate, e pus în fața unei situații dificile.

Din punctul de vedere al duratei lor, problemele motocicliștilor pot fi:

- blitz, instantanee sau de scurtă durată, adică problemele apar și dispar aproape instantaneu datorită vitezei (gropi, câini, depășiri la limită etc.)

- permanente sau de lungă durată, adică probleme legate de funcționarea utilajului, care la drum lung, solicită motociclistul atât fizic, cât mai ales psihic (un lanț slab, o bujie care întrerupe, o roată care bate, o furcă din cutie care știi că e sudată prost, benzină puțină în rezervor etc.)

 

Invariabil, rezolvarea în timpul mersului a unor astfel de probleme o face creierul motociclistului care dă comandă bucilor să se strângă și ca atare, strânsul din buci sau boockal contraction cum e definit în literatura de specialitate, poate fi instantaneu sau permanent.

 

Sindromul IBC (Instant Boockal Contraction) se întâlnește mai ales la motocicliștii care conduc utilaje moderne și care nu sunt supuși stresului apărut datorită problemelor tehnice. Acest sindrom nu este periculos și la o groapă spre exemplu, simultan cu strângerea din buci, mai apare și un fior rece pe șira spinării.

 

Sindromul PBC (Permanent Boockal Contraction) apare mai ales la motocicliștii care conduc utilaje vechi, clasice recondiționate sau nerecondiționate, dotate cu tot felul de invenții, inovații și improvizații.

În funcție de frecvența cu care motociclistul strânge din buci, în avalul găurii dintre cele două buci se formează un anumit nivel de vacuum. Datorită diferenței de presiune dintre amontele găurii (presiunea șeii) și avalul acesteia, prin sucțiune, morcovul este atras din ce în ce mai adânc, până intră cu frunze cu tot. Prietenii știu de ce?

PBC poate conduce în cele mai multe cazuri la balonări și constipații severe, pentru că atunci când vrem să tragem de frunze ca să scoatem morcovul, acestea se rup și atunci un tirbușon este obligatoriu în trusa de scule a motociclistului. Știu asta din experiența personală. Pentru a evita această situație jenantă, care se derulează de obicei prin parcări sau alte locuri publice, este bine ca înainte de plecare să rupem frunzele morcovului, să înfiletăm tirbușonul în capătul morcovului și să fixăm cumva de șaua motocicletei mânerul tirbușonului. Extragerea morcovului se va putea face în mers, printr-o simplă ridicare în scărițe; simplu și mai ales, discret.

 

Micile zgârieturi de pe creier, care apar în urma comenzilor repetate de strângere a bucilor, pot conduce la așa numitele pete pe creier, care nu se iau cu detergenții din comerț, poate doar cu bisturiul.

La ora la care vorbim, tratamentele sunt în stare de experiment, literatura de specialitate nefiind în stare să consemneze nici un caz concret de vindecare aparentă.

 

 

 

Pentru sănătatea dumneavoastră, mergeți zilnic cu motocicleta!

 

0-24 H

 

 

 

 

1000% adevarat :D

 

 

 

 

 

Respect petcudan! Am ras cu mare pofta. :cheers: :07Biker:

 

 

Link to post
Share on other sites

Am ras cu mare pofta.

 

Nu e de râs. Văd că ești din Pitești și atunci trebuie să știi drumul Drăgășani - Pitești. Ei bine, venind din Serbia cu mașina, am trecut prin Drăgășani să vizitez un prieten și la plecare, navigația m-a îndrumat pe drumul acela. Îți poți da seama cum toată familia mea a strâns din buci preț de 2 ore?

Edited by petcudan55
Link to post
Share on other sites

Eiiii mai sunt zeci de situatii cand "motociclismul dauneaza grav sanatatii!"

 

- prima oara cand am mers cu MZ ES (circuitul Socrello) la prima curba (intoarcere) am crezut ca fac atac de cord si am franat violent, deoarece eu virasem corespunzator iar farul (gatul de lup) NU :unsure: ;

- prima oara cand am condus cu atas a fost memorabila ziua, numai ca la sosire ma durea atat de tare mana dreapta cu care tineam contra in ghidon, incat ziceai ca m-ai lovit cu lopata :blink:

Link to post
Share on other sites

Mie, din cauza vibrațiilor unui ambielaj descentrat care se propagă în tot MZ-ul, îmi amorțesc testiculele dacă merg mai mult.

Mai întâi cel din stânga, apoi și cel din dreapta sau invers.

Apare așadar o trilemă:

 

Să mi le tai, să merg mai puțin cu MZ-ul sau să-i pun ambielajul nou din vitrină?

mi s-a intamplat si mie sa imi amorteasca un testicul , da nu neaparat de lamotor , e ciudata senzatia:)

 

apropo de pozitii , pe bicicleta mi se intampla sa nu imi mai simt partea din dreapta spate , cam pe unde e rinichiul , imi amorteste si nu mai simt nimic

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
Guest VULPOIU

Dom' profesor, da' mă lăsaţi să pot bea şi io o cafea? :lol: wai omule, deci... io-s mic copil cu păsărelile mele....

 

Aşadar mie, după ce mi-a tresăltat bucuroasă în ritmul celor doi-timpi planetari, acum ar trebui să mi se fîlfîie stînga dreapta, cînd dă foc pe cilindrul stîng să mi se pălească de tovarăşu' drept şi invers... =))

 

Sau, pe vremuri în armata RSR, chiloţii se numeau AZP. Operaţiunea se făcea oarecum "manual". Dar acum s-a descoperit metoda mecanizată, din cîte văd...

 

Apropos, ...cîh! ce văd? neneeee!!! între timp s-a inventat crema de epilat. Pentru mofturoşi. Unii preferă bricheta.

Edited by VULPOIU
Link to post
Share on other sites

Sincer , uneori dauneaza.

Am facut inceput de sinuzita si m-a afectat putin la rinichi , adica m aphisam cam des. Cum s-a terminat sezonu' s-au terminat si problemele , dar va incepe alt sezon , deci or sa inceapa aceleasi probleme.

Ideea e sa n-o arzi ca in California cind afara e Sectembre romanesc.

Link to post
Share on other sites

Mie, din cauza vibrațiilor unui ambielaj descentrat care se propagă în tot MZ-ul, îmi amorțesc testiculele dacă merg mai mult.

Mai întâi cel din stânga, apoi și cel din dreapta sau invers.

Apare așadar o trilemă:

 

Să mi le tai, să merg mai puțin cu MZ-ul sau să-i pun ambielajul nou din vitrină?

Nuu, ti-e ati trebuie protectii de koae speciale cu suspensii.

 

Termina-ti ma cu prostiile,nu te doare nimic de la mers pe motor,nici de la choppere cu cadru rigid deoarece fata are suspensii iar saua intotdeauna e cu un arc care balanseaza bine,durerea apare pe scaunul de la masina datorita contactului indelungat al vertebrelor cu spatarul(oricit de moale),soferii stiu (de ce)asta,iar cu hemoroizii tot de la scaunul masinii(ca nu poti sa te mai ridici in mers din cind in cind)singura responsabila cu hemoroizii pe motor,dar mai rar,e saua incinsa,daca na-i lasat motoru la umbra,atit,deci retineti sa incinsa=hemoroi.So aveti grija.

Link to post
Share on other sites

Nuu, ti-e ati trebuie protectii de koae speciale cu suspensii.

 

Termina-ti ma cu prostiile,nu te doare nimic de la mers pe motor,nici de la choppere cu cadru rigid deoarece fata are suspensii iar saua intotdeauna e cu un arc care balanseaza bine,durerea apare pe scaunul de la masina datorita contactului indelungat al vertebrelor cu spatarul(oricit de moale),soferii stiu (de ce)asta,iar cu hemoroizii tot de la scaunul masinii(ca nu poti sa te mai ridici in mers din cind in cind)singura responsabila cu hemoroizii pe motor,dar mai rar,e saua incinsa,daca na-i lasat motoru la umbra,atit,deci retineti sa incinsa=hemoroi.So aveti grija.

 

 

nu stiu daca are treaba saua incinsa cu hemoroizii sau nu DAR eu sub sa am un fas-fas mic de geamuri (cu apa in el) special pentru momentele in care-mi las motorul la soare. face minuni vara... :) nu o raceste sa zici "mama ce racoare" dar nici nu te mai frige precum resoul! :)

Link to post
Share on other sites

Dupa aproximativ 33 de ani de mers pe motor, vad ca inca nu am nici reumatism (purtam blanite de iepure prinse cu elastic pe genunchi, dormit in folie de plastic pe bruma pe malul baltii etc) si inca mai merg si nu am hernie de disc. Din cand in cand ma mai doare si pe mine cateceva dar, merg pe principiul ca, daca de la o a numita varsta in sus te scoli dimineata si nu te mai doare nimic, inseamna c-ai murit. A. Era sa uit. Cand plecam la drum lung ,aveam un disconfort intre picioare. Acum cu trecerea anilor vad ca nu ma mai deranjaza. Sa fie oare obisnuinta?

Link to post
Share on other sites

Dupa aproximativ 33 de ani de mers pe motor, vad ca inca nu am nici reumatism (purtam blanite de iepure prinse cu elastic pe genunchi, dormit in folie de plastic pe bruma pe malul baltii etc) si inca mai merg si nu am hernie de disc. Din cand in cand ma mai doare si pe mine cateceva dar, merg pe principiul ca, daca de la o a numita varsta in sus te scoli dimineata si nu te mai doare nimic, inseamna c-ai murit. A. Era sa uit. Cand plecam la drum lung ,aveam un disconfort intre picioare. Acum cu trecerea anilor vad ca nu ma mai deranjaza. Sa fie oare obisnuinta?

 

 

cumva intre rect si scrot? mai am si eu cateodata acolo dar ma misc un pic pe sa si-mi trece. odata am mers mai mult aplecat (mergeam tare, voiam eu sa scot un "record" personal, deh, tanar si tampit) si a-nceput acel disconfort dar l-am ignorat si mi-a amortit penisul. ciudata senzatie. de reumatism nici eu n-am dupa 11 ani dar reumatismul am inteles de la un medic cardiolog ca nu are treaba cu vantul in sensul ca nu e provocat de expunerea la curent si frig, ci este o infectie a inimii. in schimb odata ce-l ai este agravat de senzatia de rece. tind sa cred ca are dreptate avand in vedere ca vara merg mai mult cu protectii si armura decat in combinezon. iar "iarna" de vreo doi ani, fiind mai friguros de fel, mi-am facut incalzire in combinezon si mi-am cumparat manusi si talpici incalziti. nu am treaba cu frigul. :)

Link to post
Share on other sites

eu am patit-o in primul an de motociclit..am mers pana de Craciun, m-a prins zapada si gerul pe la munte si a trebuit sa ma intorc a doua zi acasa, vreo 100 km. pe vremea aia aveam o casca mai ieftina si din cauza asta m-am ales cu o frumoasa pneumonie de vreo 2 luni, din care 3 saptamani in spital...

de atunci nu mai merg pe timp rece cu moto..doar asa scurt, 10-20km pe coclauri...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Efecte pe termen scurt sigur sunt, daca nu esti atent.

 

De exemplu eu am dat o tura pe autostrada pana la mare acum 2 veri si mi se tot ridica geaca de la brau din cauza vitezei si pt ca stateam aplecat sub parbriz...ei bine, cand am ajuns la mare nu mai puteam sa stau in picioare de tare ce ma durea spatele, m-a tras curentul sau nu stiu ce naiba, dar trebuia sa ma asez din 5 in 5 minute. A fost un Liberty Parade total ratat.

 

Durerea m-a tinut cateva zile si de atunci nu mai plec fara brau la drum lung, nici vara.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Ba din contra, eu dupa ce m-am suit pe mobra nu am mai racit si nu am mai suferit de nici un fel de gripa sau raceala sezoniera. Tind sa cred ca motociclismul era acea cantitate de miscare si concentrare necesare pentru a fi in echilibru atat fizic cat si mental.

Link to post
Share on other sites

eu am jawa de 3 ani si nu am nici o problema

amortizore pl, face ca barcuta

la drum lung nici o problema

primul an a fost mai greu pt ochi ca nu aveam viziera

epic lol ... 0_o

 

mersi de post rob_debruce !

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ba din contra, eu dupa ce m-am suit pe mobra nu am mai racit si nu am mai suferit de nici un fel de gripa sau raceala sezoniera. Tind sa cred ca motociclismul era acea cantitate de miscare si concentrare necesare pentru a fi in echilibru atat fizic cat si mental.

Bine zis si eu de 2 ani de cand merg pe motor am uitat ce inseamna sa fii racit ,pe unii curentul ii caleste dar sunt si persoane care se imbolnavesc .

In ceea ce priveste gropile si craterele autohtone si acum ma doare spatele de ieri dupa ce am luat din plin cateva cratere pe un drum comunal ce arata ca dupa un bombardament.

 

 

In Romania ar trebuie sa existe acest indicator :

sb54.jpg

Edited by Pirate13
Link to post
Share on other sites

Da,aşa e,din păcate au dreptate.Mai bine mergi pe neve :D

Adevărul e că in Bucureşti e loterie pană face cineva poc...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...