Jump to content
Sign in to follow this  
adrianrus

Alegerea unei motociclete

Recommended Posts

Bună seara tuturor.

Sunt începător pe categoria A (voi fi în câteva săptămâni, defapt) Âşi doresc să vă cer sfatul referitor la achiziționarea motocicletei second-hand potrivite.

 

De la o motocicletă îmi doresc:

1. Să putem călători două persoane.

2. Să pot merge pe drum de țară, nu neapărat munte accidentat.

3. Să fie sprintenă.

4. Să poată fi controlată uÂşor.

5. Nu-mi doresc viteză neapărat acum, până voi învăța foarte bine să conduc motocicleta.

 

Mă gândesc la BMW F650 deÂşi nu mă încântă prea mult designul (probabil sunt mai multe variante) sau Honda Africa Twin.

Îmi plac foarte mult Yamaha XJ6, poate este dintr-o altă categorie, nu Âştiu foarte multe.

 

AÂştept un sfat sau alte întrebări. Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as fi oferit banditul meu, dar nu e bun pt. drum de tara..Eu unul nu m-as incumeta sa-l bag pe acolo :P

Vezi daca-ti place TDM 850, varianta 2001..Mie imi place cum arata, cred ca e bun pt. ce iti doresti tu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as fi oferit banditul meu, dar nu e bun pt. drum de tara..Eu unul nu m-as incumeta sa-l bag pe acolo :P

Vezi daca-ti place TDM 850, varianta 2001..Mie imi place cum arata, cred ca e bun pt. ce iti doresti tu..

 

Da, acum mă uitam Âşi îmi place TDM 850.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cam maricele atat TDM cat si africana. Cateva date gasesti aici www.bikez.com . LE: Ma uitam acum la greutate la un TDM si la Pegaso (care il detin) si vad ca sunt apropiate. Totusi cand am pus Pegaso-ul langa TDM, parea cam micut.

 

Eu nu as merge pe F650, ci pe...transalp. Cu monocilindru ca F650/Pegaso e posibil sa te obisnuiesti mai greu, sa nu iti placa vibratiile etc, desi nu e cine stie ce rau. naked-ul e ok pt oras, chiar si la mers cu pasager. Merge si la drum intins. Dar din ce zici tu, cam transalp cred ca ti-as recomanda pt inceput :) Da, pt drum de tara, iesiri de pe sosea la offroad usor, neaparat enduro-touring :) Eu am un pegaso cam vechiut, dar intotdeauna si-a facut treaba cand am scos-o de pe sosea, fara sa am probleme legate de confort nici eu si nici pasagera.

Edited by banzay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cam maricele atat TDM cat si africana. Cateva date gasesti aici www.bikez.com . LE: Ma uitam acum la greutate la un TDM si la Pegaso (care il detin) si vad ca sunt apropiate. Totusi cand am pus Pegaso-ul langa TDM, parea cam micut.

 

Eu nu as merge pe F650, ci pe...transalp. Cu monocilindru ca F650/Pegaso e posibil sa te obisnuiesti mai greu, sa nu iti placa vibratiile etc, desi nu e cine stie ce rau. naked-ul e ok pt oras, chiar si la mers cu pasager. Merge si la drum intins. Dar din ce zici tu, cam transalp cred ca ti-as recomanda pt inceput :) Da, pt drum de tara, iesiri de pe sosea la offroad usor, neaparat enduro-touring :) Eu am un pegaso cam vechiut, dar intotdeauna si-a facut treaba cand am scos-o de pe sosea, fara sa am probleme legate de confort nici eu si nici pasagera.

 

Nu aÂş vrea să schimb des motocicleta. Deci sunt dispus să dau 3-4000 de Euro, să fie cât mai nouă Âşi să o folosesc cel puțin 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-strom 650 , alegerea perfecta . Consum bun ,pozitie la ghidon buna,cara pasagera plus bagaje ,ideala pentru touring ,face fata si pe drumuri proaste (soselele noastre)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptiu, marfa rau ducatiu' ala. :rock:

 

Poti cauta un bmw 650 GS. Am auzit lucruri bune despre ele. Intre pe bikeshop.ro si ai acolo search, introduci criteriile si vezi ce iti iese in banii care ii ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sustin vstrom, vezi si un transalp mai vechi pe care sa-l intretii din restul banilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vreau sa schimb actuala ca ma deranjaza cum vibreaza si daca as avea 3000-4000 euro nu as mai sta pe ganduri, as alege V-Stromul. Mi s-a pus pata pe modelul asta de anul trecut si mi-am indreptat atentia si spre alte modele dar analizand drumurile noastre si ce vreau sa fac cu ea (cam acelasi lucru ca si tine) eu zic ca e cea mai buna raportat pret / calitate.

Acum depinde si ce ti se pare tie sprintena, ca daca nu ai mai mers pe motor prima motocicleta oricum o sa ti se para sprintena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt începător pe categoria A (voi fi în câteva săptămâni, defapt) Âşi doresc să vă cer sfatul referitor la achiziționarea motocicletei second-hand potrivite.

 

De la o motocicletă îmi doresc:

1. Să putem călători două persoane.

2. Să pot merge pe drum de țară, nu neapărat munte accidentat.

3. Să fie sprintenă.

4. Să poată fi controlată uÂşor.

5. Nu-mi doresc viteză neapărat acum, până voi învăța foarte bine să conduc motocicleta.

 

Mă gândesc la BMW F650 deÂşi nu mă încântă prea mult designul (probabil sunt mai multe variante) sau Honda Africa Twin.

Îmi plac foarte mult Yamaha XJ6, poate este dintr-o altă categorie, nu Âştiu foarte multe.

 

Daca esti incepator si doresti de la motocicleta cele 5 puncte mentionate de tine, atunci te-ai gandit bine: BMW F650GS: usoara, foarte manevrabila, nu e brutala dar suficient de sprintena, consuma putin fiind pe injectie (3,5l), poti sa o folosesti si off road (drumuri de tara, forestiere), iar daca esti mai scund ai inca un avantaj, faptul ca e mai joasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-strom. Imi place rau... Eu asta as alege.

Am mers duminica cu masina in spatele unui V-Strom (2 persoane si bagaje) vreo cativa km (poate chiar peste 10), si intr-adevar pare foarte potrivita pentru touring, mai ales daca esti inalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-Strom e foarte buna pentru touring intradevar. Putin cam mare, putin cam grea pentru un incepator, nu e chiar ieftina (nu cred ca se gasesc sub 3000 euro), putere suficienta (70CP), dar daca vrei sa intri pe drumuri neasfaltate cu el sau forestiere mai bine o lasi balta. E o motocicleta de sosea, greu manevrabila in oras si pe macadam. Daca vrei sa faci multi km, cu pasager si o tona de bagaje, e foarte buna, dar pe sosea si nu in oras.

Tinand cont de ce vrea adrianrus de la o motocicleta, eu ii recomand:

- BMW F650GS

- Honda Transalp

- Yamaha Tenere

- Yamaha XT 600

- Honda Dominator

- Kawasaki KLE

- KTM LC4

Astea sunt mai potrivite pentru un incepator. Oricum, in 6-12 luni, va dori sa o schimbe, dar macar atunci va stii singur ce isi doreste.

Edited by Notka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsuri.

 

1. Mă uitam la un Honda Transalp din 2007, 2008. Sunt mulțumit Âşi de aspect/design. Detalii foarte tehnice nu Âştiu despre ea.

2. Mă uit Âşi la BMW F650 GS dar nu-mi face cu ochiul. Designul nu îmi place deÂşi pe 4 roți nu prea înghit altceva.

3. Ce spuneți de Yamaha XJ6 Diversion? Mă atrage mult dar nu Âştiu dacă se pretează la drumuri de țară.

4. Sau Yamaha TDM 850 despre care s-a amintit.

 

 

Mulțumesc.

Edited by adrianrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din mai multe motive, am decis că voi alege BMW F650 Âşi-l voi cumpăra în această lună, probabil din Germania.

Dilema mea acum este CS Scarver sau GS.

Am citit, analizat Âşi cunosc diferențele dintre cele două modele.

 

Întrebare: până unde se poate ieÂşi cu CS-ul pe drum de țară/munte? De unde începe să pună probleme? Înțeleg că e mai sensibilă la drum rău.

GS-ul văd că nu are probleme pe drum accidentat.

 

Mulțumesc pentru ajutor. Sper să fac alegerea cea mai bună.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite aici un GS nenorocire...si pret super....

 

/index.php?/topic/195522-bursa-locala/page__st__4940

 

sper sa iti foloseasca linku....eu l-as vrea pt mine da nu am banu :grinbandit:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot m-am bagat in seama pe topicul asta sa intreb si eu ceva cunoscatorii....intr-un viitor sper nu tare indepartat as vrea sa imi schimb si eu mobra. acu am o honda din 88 de 500 cmc cu 27 CP....as dori sa fac o alegere intre urmatoarele modele, chiar daca nu prea au legatura intre ele, mie astea imi plac si cred ca s-ar potrivi. suma maxima cred ca va fi 1500 euroi.

si acu sa enumar mobrele:

BMW f650

Honda Transalp

Aprilia Pegaso

Honda Dominator (asta totusi e cam inalta pt mine....am 1.72-1.75===nu stiu la cm :grinbandit:)

Suzuki Bandit

Honda Hornet.

Cred ca astea ar fi modelele care ma intereseaza pe viitor....dupa cum se vede doar modele touring sa zicem.

 

Din primele 4 as opta pt bmw dar pegaso e mult mai ieftina....ce parere aveti despre ele?

Iar ca pret si consum din ultimele 2 as alege Banditul.

Multam si hai norok :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adrianus - cred ca inclini spre CS pentru aspect. eu as zice ca-i cam de oras si asfalt(afara) si ar merita sa ti-l iei doar pt varianta cu ABS, care nu il gasesti pe F650. si eu m-am uitat dupa unul dar era peste buget. F650-ul in schimb sigur o sa-l poti arunca pe camp, am mers acum 2 wk cu unul doar pe drum de tzara, pe langa o garla, printre pogoane si a fost foarte comfortabil. aveam si pasagera in carca.. singura limitare la CS si F650 e puterea.. o sa te saturi repejor de 50 de cai si daca tot ai 3-4mii de dat, si eu tot spre vstrom te-as trimite.. poate nu-ti pare mare diferenta de cai dar de la 130kmh in sus se simte, chiar si mai devreme.. nu zic ca vstrom-ul de 650 o sa fie perfect urmatorii 3 ani dar nu are rost sa te gandesti la cel de 1000 inca.

astea toate se aplica daca aia 4000 maximi sunt alocati doar motorului.. daca in schimb tre sa-ti iei si echipament din ei, ramai la f650 si baga in echipament bun.

rezumat - vstrom-ul e peste f650 dar nu ai neaparata nevoie de el ca sa faci touring pe asfalt sau pamant.

 

@rico - ce am zis mai sus despre f650 se aplica si la tine. pegaso sunt mai ieftine dar mai stricacioase. nu spun asta din experienta ci din discutii cu cativa proprietari si mecanicii care le reparau la ele.. deci, ajungi sa dai mai putin pe el si sa stai mai mult prin service.. eu am bandit carenat din 2004, anu asta e primu sezon cu el si al meu cu orice si imi place. tine prea mult de gusturile fiecaruia ca sa zic pe aici de ce imi place asa mult dar as alege oricand iar un bandit in loc de hornet din cauza marimii. imi plimb pasagera destul de mult si cam vrem sa ne dam prin tara, cu bagaje, intelegi tu.. mai adauga si fiabilitatea care i-o lauda toti si deja cam ti-ai facut alegerea.. daca ramai sa oscilezi intre bandit si f650, eu am mers putin si cu f650 si iti zic de acu ca e ceva mai comod, din cauza pozitiei si e ceva mai usor ca banditul, nu ca asta ar fi o problema, eu ma chinui si descurc cu el la 60 de kile ale mele..

 

succes la ales baieti.

 

clona lu cnairda

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rico - ce am zis mai sus despre f650 se aplica si la tine. pegaso sunt mai ieftine dar mai stricacioase. nu spun asta din experienta ci din discutii cu cativa proprietari si mecanicii care le reparau la ele.. deci, ajungi sa dai mai putin pe el si sa stai mai mult prin service.. eu am bandit carenat din 2004, anu asta e primu sezon cu el si al meu cu orice si imi place. tine prea mult de gusturile fiecaruia ca sa zic pe aici de ce imi place asa mult dar as alege oricand iar un bandit in loc de hornet din cauza marimii. imi plimb pasagera destul de mult si cam vrem sa ne dam prin tara, cu bagaje, intelegi tu.. mai adauga si fiabilitatea care i-o lauda toti si deja cam ti-ai facut alegerea.. daca ramai sa oscilezi intre bandit si f650, eu am mers putin si cu f650 si iti zic de acu ca e ceva mai comod, din cauza pozitiei si e ceva mai usor ca banditul, nu ca asta ar fi o problema, eu ma chinui si descurc cu el la 60 de kile ale mele..

 

succes la ales baieti.

 

clona lu cnairda

 

salutare cnairda...merci de sfaturi sper sa primesc si mai multe :bounce:.

ca sa recapitulez: transalpul e oricum mai scumputz, dominatorul e mai vechi si destul de mare, pegaso intradevar si eu am auzit ca sunt cam stricacioase...sa nu se supere posesorii, iar bmw f650 e ok, au mai multi prieteni modelu asta si daca mi-as cumpara asa ceva ar avea cine ma ajuta cu sfaturi si altele la eventualele defectiuni, plus ca e un model super cunoscut si se gasesc si piese peste tot. despre suzuki bandit stiu doar ca e la fel de raspandit si imi place mult cum arata...hornetul e mai scump si are consum mai mere....deci dintre astea 2 as alege banditul....mai multe despre el deocamdata nu stiu dar sper sa aflu cat mai multe....tre sa intru pe topicurile de specialitate si sa citesc cateva zile despre :grinbandit:. apropo banditul are un carburator? trebuie sa ai banu jos ca altfel pierzi o groaza de oferte...chiar recent era unul grozav la vanzare cu pret super undeva la 1500, cu cadrul rosu....cand ai banii poti cauta de nebun si ai si plecat sa il iei daca e sa fie....alta intrebare: mai ai vreo recomandare pt vreun alt model? eu am honda din 88 si nu m-a lasat niciodata, doar cand s-a rupt cablu de ambreiaj....dar cel vechi era praf si prin aiurea...in rest porneste din prima si mere in orice conditii chiar daca are racire pe aer....tot un model de honda ceva?

 

hai norok :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ceea ce vrei, un V-strom ar fi perfect. Fiabil, cuplu din ture joase adus de motorul in V(nu ca n'ar fi cuplu la celelalte optiuni). Gasesti an mai bun, daca ai noroc il iei si cu ABS. Sincer eu personal as opta pentru 2 cilindrii, pentru ca smuceste mai putin si vibreaza mai decent decat un monocilindru(F650, Pegaso etc).

 

Conditia e sa fii suficient de inalt si sa mergi o perioada solo pana te obisnuiesti cu el(din cate stiu nu e tocmai fulg, dar nici TDM).

 

Lumea pe aici vad ca recomanda motoare vechi si scumpe pe care "le intretii". Parerea mea e ca ar trebui sa iei unul care n'are nevoie de "intretinere" dinasta prea intensa. :drink:

 

 

P.S.

Asta cu "peste 3 ani o sa te plictisesti de 50 de cai"... serios? acuma pe bune. SERIOS? Invatati toti incepatorii sa'si ia rachete, le e rusine sa'si ia un 30-40 de cai de frica voastra, cine stie cine ii catalogheaza drept "pipa mica" pe la vreo intrunire.

 

TDM? pentru incepator? glumiti nu? motor de 850, cuplu imens care rupe aderenta.. greutate de elefant.. pe una d'aia scuze dar Nu cred ca inveti sa mergi cu motoru'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adrianus - cred ca inclini spre CS pentru aspect. eu as zice ca-i cam de oras si asfalt(afara) si ar merita sa ti-l iei doar pt varianta cu ABS, care nu il gasesti pe F650. si eu m-am uitat dupa unul dar era peste buget. F650-ul in schimb sigur o sa-l poti arunca pe camp, am mers acum 2 wk cu unul doar pe drum de tzara, pe langa o garla, printre pogoane si a fost foarte comfortabil. aveam si pasagera in carca.. singura limitare la CS si F650 e puterea.. o sa te saturi repejor de 50 de cai si daca tot ai 3-4mii de dat, si eu tot spre vstrom te-as trimite.. poate nu-ti pare mare diferenta de cai dar de la 130kmh in sus se simte, chiar si mai devreme.. nu zic ca vstrom-ul de 650 o sa fie perfect urmatorii 3 ani dar nu are rost sa te gandesti la cel de 1000 inca.

astea toate se aplica daca aia 4000 maximi sunt alocati doar motorului.. daca in schimb tre sa-ti iei si echipament din ei, ramai la f650 si baga in echipament bun.

rezumat - vstrom-ul e peste f650 dar nu ai neaparata nevoie de el ca sa faci touring pe asfalt sau pamant.

 

@rico - ce am zis mai sus despre f650 se aplica si la tine. pegaso sunt mai ieftine dar mai stricacioase. nu spun asta din experienta ci din discutii cu cativa proprietari si mecanicii care le reparau la ele.. deci, ajungi sa dai mai putin pe el si sa stai mai mult prin service.. eu am bandit carenat din 2004, anu asta e primu sezon cu el si al meu cu orice si imi place. tine prea mult de gusturile fiecaruia ca sa zic pe aici de ce imi place asa mult dar as alege oricand iar un bandit in loc de hornet din cauza marimii. imi plimb pasagera destul de mult si cam vrem sa ne dam prin tara, cu bagaje, intelegi tu.. mai adauga si fiabilitatea care i-o lauda toti si deja cam ti-ai facut alegerea.. daca ramai sa oscilezi intre bandit si f650, eu am mers putin si cu f650 si iti zic de acu ca e ceva mai comod, din cauza pozitiei si e ceva mai usor ca banditul, nu ca asta ar fi o problema, eu ma chinui si descurc cu el la 60 de kile ale mele..

 

succes la ales baieti.

 

clona lu cnairda

 

presupun ca nu te referi la 650 GS ? daca da are si acesta ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca atat F650 GS cat si CS dupa 2003 incoace, au ABS. Eu m-am decis pe F650 dar înca nu stiu daca GS sa CS. Caut argumente pro/contra.

 

Argumente pt CS: design mai bun, pret de achizitie mai mic.

Argumente pt GS: merge lejer offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...