Jump to content
Sign in to follow this  
adrianrus

Alegerea unei motociclete

Recommended Posts

Eu stiu ca atat F650 GS cat si CS dupa 2003 incoace, au ABS. Eu m-am decis pe F650 dar înca nu stiu daca GS sa CS. Caut argumente pro/contra.

 

Argumente pt CS: design mai bun, pret de achizitie mai mic.

Argumente pt GS: merge lejer offroad.

 

stii ca CS-ul are transmisie pe curea. asta poate fi un dezavantaj mare daca te lasa undeva pe drum,lantul il mai faci......pe aicea pe undeva am citit cu ceva timp in urma cum a plecat o trupa prin tari straine si a trebuit sa bage motorul in duba sa,se intoarca.

 

are si avantaje bineinteles ,intretinere 0,zgomot cam tot asa poate mai sant si daca o schimbi la timp(adica sa nu astepti sa se rupa),nu cred sa fie probleme cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cureaua e de 1000000000000000000000 ori mai misto decat lantul... nu trebuie sa-l ungi/cureti tot timpul , defapt deloc, nici macar nu se intinde.. e mai scump de schimbat dar tine si mai multi km.

 

lantul e cel mai de rahan lucru la o motocicleta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveți idee cum se comportă CS pe drum de țară? Pot pune cauciucuri în funcție de drum?

 

Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tot m-am bagat in seama pe topicul asta sa intreb si eu ceva cunoscatorii....intr-un viitor sper nu tare indepartat as vrea sa imi schimb si eu mobra. acu am o honda din 88 de 500 cmc cu 27 CP....as dori sa fac o alegere intre urmatoarele modele, chiar daca nu prea au legatura intre ele, mie astea imi plac si cred ca s-ar potrivi. suma maxima cred ca va fi 1500 euroi.

si acu sa enumar mobrele:

BMW f650

Honda Transalp

Aprilia Pegaso

Honda Dominator (asta totusi e cam inalta pt mine....am 1.72-1.75===nu stiu la cm :grinbandit:)

Suzuki Bandit

Honda Hornet.

Cred ca astea ar fi modelele care ma intereseaza pe viitor....dupa cum se vede doar modele touring sa zicem.

 

Din primele 4 as opta pt bmw dar pegaso e mult mai ieftina....ce parere aveti despre ele?

Iar ca pret si consum din ultimele 2 as alege Banditul.

Multam si hai norok :cheers:

Pai hornetul nu prea e bun de touring, din pacate. Eu am versiunea semicarenata, si la drum tot te sufla vantul destul de tare. Am facut cel mai mult, 780 de kilometri intr-o zi cu ea. E realizabil daca esti pasionat, dar pe un translp de exemplu ar fi mai confortabil la drum lung.

A nu se intelege gresit, hornetul este un motor foarte bun, putere destula, confort normal pana in 4 ore pe zi, foarte manevrabil in oras, dar nu este in nici un caz touring.

De bandit nu stiu sa zic, ca nu am condus, dar fiind mai greu decat hornetul si mai slab decat acesta, nu vad cu ce ar fi mai bun.

 

Dominatorul are downsideul ca e slab, orice ar zice unii, dar 34 de cai pentru touring e putin, trebuie sa ai rezerva de putere in depasiri, si un motor care merge la 80% din putere la drum lung o sa tina mai putin decat un motor care merge la 50% din putere la drum lung.

In bugetul tau cu putin noroc gasesti TransAlp de 600, care cred ca este optim pentru ce vrei tu, din toate punctele de vedere

 

 

Pt ceea ce vrei, un V-strom ar fi perfect. Fiabil, cuplu din ture joase adus de motorul in V(nu ca n'ar fi cuplu la celelalte optiuni). Gasesti an mai bun, daca ai noroc il iei si cu ABS. Sincer eu personal as opta pentru 2 cilindrii, pentru ca smuceste mai putin si vibreaza mai decent decat un monocilindru(F650, Pegaso etc).

 

Conditia e sa fii suficient de inalt si sa mergi o perioada solo pana te obisnuiesti cu el(din cate stiu nu e tocmai fulg, dar nici TDM).

 

Lumea pe aici vad ca recomanda motoare vechi si scumpe pe care "le intretii". Parerea mea e ca ar trebui sa iei unul care n'are nevoie de "intretinere" dinasta prea intensa. :drink:

 

 

P.S.

Asta cu "peste 3 ani o sa te plictisesti de 50 de cai"... serios? acuma pe bune. SERIOS? Invatati toti incepatorii sa'si ia rachete, le e rusine sa'si ia un 30-40 de cai de frica voastra, cine stie cine ii catalogheaza drept "pipa mica" pe la vreo intrunire.

 

TDM? pentru incepator? glumiti nu? motor de 850, cuplu imens care rupe aderenta.. greutate de elefant.. pe una d'aia scuze dar Nu cred ca inveti sa mergi cu motoru'.

v-stormul e excelent intr-adevar, injectie, putere destula, pozitie comoda, dar fiind produse din 2004, nu prea gasesti sub 2500 euro.

 

50 de cai sa zicem ca este minimul necesar pentru un motor care sa iti asigure putere in depasiri si fiabilitate, de aceea sunt multe motociclete in aceasta clasa.

TDM-ul nu o fi chiar bun de incepatori, dar nici asa de speriat nu este, are 200 de kile, ceea ce nu e mult. E un pic mai usor decat banditul si e cu 8 cai mai puternic, deci daca zici ca e bun banditul, tot pe acolo e si TDM-ul cu mica diferenta ca poate are centru de greutate un pic mai sus.

Edited by mettal86

Share this post


Link to post
Share on other sites

anul asta nu cred ca ma pot da peste cap si sa transform batrana mea honda intr-un cal mai frumos :grinbandit:. poate pe la anu o sa mai coboare preturile avand in vedere ca si mobrele o sa imbatraneasca cu un an.

se pot pune cutii laterale de tabla pe hornet sau bandit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am niste prinderi pentru genti laterale la hornetul meu, dar nu le-am folosit niciodata, dar cred ca se pot pune daca le faci "custom".

La hornet e un pic aiurea ca toba e sus si e mai problematic cu bagajul lateral, dar se poate.

Si la Bandit tre sa poti pune, si acolo ar trebui sa fie mai simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat la niste poze acu....si as spune ca la hornet e mai usor....ca toba e oarecum sub scaun si se poate ocoli cu tabla de la cutie....la bandit daca ar fi distanta intre cutie si toba ar fi cam mica....deci niste cutiutze...ce parere ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat la niste poze acu....si as spune ca la hornet e mai usor....ca toba e oarecum sub scaun si se poate ocoli cu tabla de la cutie....la bandit daca ar fi distanta intre cutie si toba ar fi cam mica....deci niste cutiutze...ce parere ai?

Eu am prinderi exact de astea:

$(KGrHqJ,!jYE4oLvZJ66BOLu--Mh!!~~_35.JPG

 

dar cred ca o varianta mai buna ar fi asta:

10002428.jpg

 

Gasesti pe ebay si alte site-uri de profil,

Spor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominatorul are downsideul ca e slab, orice ar zice unii, dar 34 de cai pentru touring e putin, trebuie sa ai rezerva de putere in depasiri, si un motor care merge la 80% din putere la drum lung o sa tina mai putin decat un motor care merge la 50% din putere la drum lung.In bugetul tau cu putin noroc gasesti TransAlp de 600, care cred ca este optim pentru ce vrei tu, din toate punctele de vederev-stormul e excelent intr-adevar, injectie, putere destula, pozitie comoda, dar fiind produse din 2004, nu prea gasesti sub 2500 euro.50 de cai sa zicem ca este minimul necesar pentru un motor care sa iti asigure putere in depasiri si fiabilitate, de aceea sunt multe motociclete in aceasta clasa. TDM-ul nu o fi chiar bun de incepatori, dar nici asa de speriat nu este, are 200 de kile, ceea ce nu e mult. E un pic mai usor decat banditul si e cu 8 cai mai puternic, deci daca zici ca e bun banditul, tot pe acolo e si TDM-ul cu mica diferenta ca poate are centru de greutate un pic mai sus.

 

  • Bugetul era de 3-4000 de euro din cate am citit initial in topic, iar la banii astia iei un V-strom foarte bun. Sub 2500 sunt motoretele de 10 ani, foarte probabil pe carburatie. Daca iti place ciocanareala merge, dar sincer cred ca injectia e un mare + pe scara evolutiei.
     
  • 50 de cai minimul necesar... DPDV legal, 30 de cai e MAXIMUL "necesar" pt un incepator(din PACATE, doar teoretic pt ca nu ne arde garcea). Pe forumul asta copt, dublu e cam putin... in fine..
     
  • TDMul nu este de speriat pt un incepator?! hmm.. comparabil cu Bandit, zici? Poi fii atent: compari un V2 cu un 4Linie. Think about it. TDM are 82 de cai si 80 Nm cuplu(asta rupe aderenta, nu caii); Bandit are 77 de cai si 54 Nm cuplu. Sunt plusuri si minusuri la ambele, dar un lucru e clar. Pentru un incepator, motoarele astea 2 sunt extrem de diferite si as recomanda oricand un Bandit in locul unui TDM..Pt un incepator desigur. Daca ar fi dupa mine, nici banditul n'ar fi bun de inceput de drum

Share this post


Link to post
Share on other sites

diferentele dintre bandit si hornet sunt prea multe si mari ca sa poti zice din start ca una e mai buna ca alta.. daca vrei sa compari hornet-ul compara-l cu gsr-ul si fazer-ul ca astea sunt 100cp/~200kg.. banditul e mai comod daca vrei sa pleci cu pasager si bagaje, iti incap cutii pe el fara nicio problema daca ai suportii, si la hornet la fel, diferentele dintre suportii din postul de mai sus e ca unu primeste cutii(se vede prinderea specifica) iar celalalt(primul) cred ca e doar pt niste saddle bags textile, sa le distanteze de toba.

 

nu vreau sa fiu inteles gresit in privinta cailor, eu am mers in scoala cu ce era pe acolo, pe urma cu zephyru de 550 al lui cnairda(50cp) si cu f650.. am fost convins ca nu am nevoie de mai multi cai si doar asteptam sa-si ia cnairda alt motor sa imi lase zephyru mie da omu a insistat, si a facut bine, sa imi iau ceva mai maricel, sa pot si eu sa ies cu el mai incolo din oras fara sa stau la 130 maxim.. si asa e, banditul se misca total altfel la >100 decat ceva cu 50 cp, cat despre livrarea lor, e mega, MEGA usor de controlat.. in primele doua saptamani cred ca am deschis gazul mai mult de jumate de vreo 2-3 ori maxim si acu, dupa cateva luni nu am ajuns sa zic mama, trag de gaz la maxim, rup mobra.. de unde, ma face sa merg super relaxat.. cati cu hornet si fazer pot spune asta, cand de la 6-7mii de ture au rupere de ritm in acceleratie? pe scurt, daca vrei ceva relaxat dar cu care poti sa mergi destul de repede daca vrei, banditul e foarte bun.. la asta mai adaugi doar fiabilitatea pentru care sunt cunoscute.

 

@hardknot banditul e foarte ok pentru un incepator, si zic asta in conditiile in care eu am 1.80 si 60 de kile, deci nu-s vre-un curajos cu muschi, ci doar vreau sa merg cu mobra asta.. era s-o scap de cateva ori la semafor si am simtit cum sta treaba cu greutatea dar cam atat, acu iau si pasagera cu mine si la fel de panicat sunt cand ma opresc... face parte din farmecul mobrei.

 

acu, sa ne intoarcem la omu cu F-urile..

 

mergi si vezi un VSTROM, nu degeaba zic multi pe aici ca nu-i fun cu monocilindrul, mai ales daca o sa mergi mai mult pe asfalt si la viteze de croaziera mai maricele..

intre gs si cs diferenta e ca unu e facut pentru maidan, celalalt pentru oras.. tu stii care-ti trebuie..

la CS e bestial ca ai spatiu in locul rezervorului sa-ti lasi casca si cureaua de transmisie maintenance free.. acu, mie nu mi-au cazut mainile sa petrec 20 de minute la cateva saptamani sa curat si ung lantul..

gs-ul.. ce sa mai zici de el, sunt destui care au facut excursii prin america de sud, africa, rusia samd.. se descurca, e belea :))

 

clona lu cnairda

Edited by cnairda

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca sunt bani, Honda NC700X, am vazut-o live, e belea. Consum f mic, si are loc de casca in locul clasic al rezervorului. 50CP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mi-a scapat partea cu 3-4k euro, nush de ce aveam imrepsia ca e pe la 1500 (cred ca de la alt topic, sau a intrebat altcineva).

Pai cu bugetul asta clar ca poti sa iei un V-strom cu tot cu crash-baruri si bagaje de toate felurie.

Eu am tot studiat problema cu upgrade-ul la urmatorul motor, si de exemplu daca maine as avea bani, prima alegere ar fi v-stromul.

Daca era nitel mai frumos cred ca zdrobea coplesitor concurenta, dar au fost milostivi cei de la Suzuki si l-au facut urat :)

 

La un moment dat era pe moto.it chiar si un transalp 700 (injectie, 60 de cai) la 3300, deci cu adus ajungea la 3800.

Daca vrei un touring mic poti sa consideri si honda deauville 650, e motorul de pe TA, dar are bagaje incorporate, e putin mai grea si are protectie mai buna la vant, insa va nu prea ai ce face cu ea in off-road.

 

De TDM am zis doar din cifre, nu am condus, m-am uitat doar la cifre, iar cuplul ala conteaza doar in treapta I (unde intr-adevar ar trebui sa traga destul de tare), inceapand cu a doua, puterea este cea care conteaza.

Despre de ce conteaza cuplul ala doar in treapta I e alta discutie, demna de o bere la o intrunire, ca forumul incepe a mi se para nitel rasulfat :friends:

Edited by mettal86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca atat F650 GS cat si CS dupa 2003 incoace, au ABS. Eu m-am decis pe F650 dar înca nu stiu daca GS sa CS. Caut argumente pro/contra.

 

Argumente pt CS: design mai bun, pret de achizitie mai mic.

Argumente pt GS: merge lejer offroad.

Te-ai decis prost.

Ia un Transalp model de dupa 2002 si nu ai treaba. Satisfactie garantata vreo 3-4 ani.

Super fiabila, raport calitate/pret superb, consum ok, versatila. O multime de oferte din care sa alegi. Arata a motocicleta si nu a struto-camila.

Succes in cautari.

V-strom iarasi recomand.

Motoarele mari 1 cylinder really suck, cele sub 600cc sunt bune de pur enduro sau motocross si-atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-ai decis prost.

Ia un Transalp model de dupa 2002 si nu ai treaba. Satisfactie garantata vreo 3-4 ani.

Super fiabila, raport calitate/pret superb, consum ok, versatila. O multime de oferte din care sa alegi. Arata a motocicleta si nu a struto-camila.

Succes in cautari.

V-strom iarasi recomand.

Motoarele mari 1 cylinder really suck, cele sub 600cc sunt bune de pur enduro sau motocross si-atat.

 

Am studiat acum V-strom-ul (Suzuki DL650) Âşi începe să-mi placă.

Mulțumesc. Îl voi studia mai atent puțin.

 

La Honda Transalp (XL 650) nu mă încântă design-ul.

 

PS: Nu caut putere Âşi viteză. Am peste 200cp pe maÂşină. Caut să învăț deocamdată Âşi să nu aleg o motocicletă care să mă penalizeze rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce spui in prima pagina, eu iti recomand suzuki sv 650. am mers lejer cu 50km/h pe drum de tara, am mers pe drumuri foarte foarte proaste, iar daca ii pui cauciucuri mixte faci si endureala cu el. cam astea sunt in mare valabile pt orice naked, dar sv are avantajul greutatii proprii foarte reduse(165kg la gol). mai are si suspensii moi, care nu te ajuta la mersul foarte sportiv dar pe drum rau sunt cele mai bune. te asigur ca nu vei gasi drum de tara pe care sa nu poti merge. daca vorbim si de noroaie, aici cauciucurile fac diferenta

 

cu aceleasi cauciucuri, sunt sigur ca m-as descurca mult mai bine pe drumuri proaste cu un sv decat cu un bmv f650 sa zicem. este mai usor si mai manevrabil sv-ul

Edited by pogor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as alege KTM 690 Duke modelul dupa 2008 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...