Sari la conținut

HONDA CBR 954


tileagaviorel
 Share

Postări Recomandate

Salut

Am un Honda CBR 954 si am o problema cu el in sensul ca a inceput sa manance ulei. Dupa un drum de 400 Km din care cam 200 Km am mers cu o turatie intre 7500-9000 rot/min(multe curbe :banana: ) mi-a mancat aprox 400 ml ulei ceea ce cred ca este mult plus ca la turatie mai mare de 7000 scoate fum negru. Intrebarea este daca va-ti mai intalnit cu asa ceva la acest tip de motor si daca are ceva slabiciuni de genul ghid supape, simeringuri etc(sper sa nu trebuiasca segmentare :( )

A doua probleme este ca la accelerari bruste se aude un zornait in motor iar dupa ce trece de o anumta turatie inceteaza. De obicei se aude pe la 5-6 mii la accelerari bruste. Motocicleta are 32000Km dar nu cred ca sunt reali.Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie lantul de distributie dar zgomotul mi se pare ca se aude din partea opusa lantului.

Va multumesc anticipat de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lant + intinzator - probleme tipice. Zgomotul se aude la cele mai multe motociclete asupra carora nu s-a intervenit.

Zgomot de ambreiaj - tipic honda.

Nu cred ca sunt segmentii pistoanelor (depinde mult de nr real de km). Ca sa descoperi daca sunt segmentii faci un test de compresie (e destul de incomod de lucrat dar nu imposibil). Pot fi si probleme la chiulasa - supape, pastile, ghiduri, semeringuri dar fara sa le verifici nu ai cum sa stii.

Testul de compresie iti va spune si daca trebuiesc refacute jocurile la supape (probabil nu au fost facute de cand o ai). Foloseste metoda cu picaturile de ulei bagate prin gaura de bujie.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece se face la rece, testul de compresie dinamic nu e elocvent decat intr'o oarecare masura, uleiul ajutand (artificial) compresia. Cum am tot sustinut de fiecare data acesta ar trebui completat si de testul de compresie static, care scoate in evidenta si compresia pe care un motor o pierde si nu doar cea pe care o produce.

 

Cea mai sigura metoda este masurarea ovalizarii cilindrilor, uzurii fustei pistoanelor si canalelor segmentilor cat si a fantei segmentilor... insa asta o poate face doar un mecanic priceput, cu experienta si dotarile necesare.

 

In anumite conditii schimbarea doar a segmentilor (si eventual a semeringurilor supapelor) nu rezolva satisfacator consumul de ulei.

 

Zgomotele suspecte sunt greu de apreciat dupa ureche, tot asa, cea mai buna metoda este demontarea si verificarea/masurarea componentelor.

 

Ca fapt divers, daca o apuci pe drumul asta... pregateste'te sa spargi pusculita, aproape intotdeauna apar suprize neplacute.

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva intrebari:

Ce ulei este in motor acum?

Cand a fost schimbat?

Esti sigur ca inainte de a decide ca mananca ulei a fost la nivel?

Cum verifici nivelelul ,a fost dreapta moto?

De cand motorul scoate fum negru cand consuma ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva intrebari:

Ce ulei este in motor acum?

Cand a fost schimbat?

Esti sigur ca inainte de a decide ca mananca ulei a fost la nivel?

Cum verifici nivelelul ,a fost dreapta moto?

De cand motorul scoate fum negru cand consuma ulei?

 

 

eee... te legi de detalii.. :rolleyes:

 

asta inca e un topic decent in comparatie cu cel cu pana de benzina.

 

sa-i spunem totusi baiatului ca fumul negru arata ca e benzina nearsa (reglaj prost carburatoare, aprindere defectuoasa, etc).

Consumul de ulei se vede din fum albastru, de obicei apare atunci cind revine motorul la ralanti dupa ce sta urcat in ture 10-20 sec.

 

Cum a zis si tng, mai verifica o data nivelul la ulei, posibil sa ai o surpriza (numita overfill)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva intrebari:

Ce ulei este in motor acum?

Cand a fost schimbat?

Esti sigur ca inainte de a decide ca mananca ulei a fost la nivel?

Cum verifici nivelelul ,a fost dreapta moto?

De cand motorul scoate fum negru cand consuma ulei?

Salute

Uleiul este motul 10w40 300v schimbat acum 4000k e drept că trebuie schimbat

Nivelul l-am făcut înainte de a pleca motocicleta a fost pe drept nu pe cric Âşi l-am la maxim

Fumul este mai mult albastru

Cînd am ajuns acasă am făcut din nou nivelul Âşi era la minim am complectat 400ml că să fie din nou la maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salute

Uleiul este motul 10w40 300v schimbat acum 4000k e drept că trebuie schimbat

Nivelul l-am făcut înainte de a pleca motocicleta a fost pe drept nu pe cric Âşi l-am la maxim

Fumul este mai mult albastru

Cînd am ajuns acasă am făcut din nou nivelul Âşi era la minim am complectat 400ml că să fie din nou la maxim

Din pacate toate raspunsurile duc la consum de ulei.

Asa cum au spus si baieti de mai sus ,test compresie si daca iese prost,secmentare si schimbat semeringuri supape.La 954 blocul cilindrilor nu se demonteza separat, in asa fel sa existe posibilitatea daca ai cilindri ovalizati sa-l schimbi repede si cu costuri mici.

Daca se dovedeste ca este necesar asta mai bine incerci cu un motor SH, este mai ieftin decat sa faci motorul cu tot cu cilindri.Sau daca stii ca este bun in rest, atunci merita o investitie in secmenti si semeringuri supape.

Bafta!

Cateva imagini sa te documentezi motor 954:

post-15340-0-01127800-1316937859_thumb.jpg

post-15340-0-85699200-1316937893_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salute

Uleiul este motul 10w40 300v schimbat acum 4000k e drept că trebuie schimbat

Nivelul l-am făcut înainte de a pleca motocicleta a fost pe drept nu pe cric Âşi l-am la maxim

Fumul este mai mult albastru

Cînd am ajuns acasă am făcut din nou nivelul Âşi era la minim am complectat 400ml că să fie din nou la maxim

Salut

Din experienta ai putea sa imi spui aproximativ cam pe unde ar putea ajunge o reparatie de motor presupunand ca nu am nevoie de pistoane,axe cu came etc ca sa imi pot face o idee daca sa ma apuc de el sau nu.

Poate sti sa ma indrumi de unde as putea lua un motor SH ca sincer pe net nu am prea gasit.

Ps Am inteles ca exista pistoane de reparatie si ca blocul se poate aleza in caz de uzura.

 

Multumesc de ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Blocul la 954 se alezeaza cu 0.25 sutimi in plus ,asta inseamna ca trebuie sa cumperi pistoane cu 0,25 mai mari,ceea ce nu mai renteaza.

Asa ca doar setul de secmenti si semeringuri de supape va fi undeva cred pe la 50E+sau- pe set secmenti si 10/15 lei pe un semering sunt 16 buc

Mai este garnitura de chiuloasa undeva pe la 70/80 e si manopera mecanicului ,care variaza intre 250/500 e depinde de service si de priceperea lui, cu motor desfacut complet slefuire supape si schimbare semeringuri.

Acum tu crezi daca se merita sau nu!

Bafta!

PS legat de motor sh, tot netul este baza.... sau cei care aduc moto din afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi avem motoare mult diferite conceptual, la un moment dat simptomele au fost oarecum asemanatoare: consum foarte mare de ulei si zgomote suspecte.

 

Si eu m'am confruntat cu aceeasi dilema, daca merita sa faci reparatie sau mai degraba un alt motor s/h. Personal am preferat sa'l resuscitez pe al meu decat sa imi incerc norocul cu alt motor, avand in vedere ultima generatie fabricata a motoarelor noastre... sansa de a nimeri un motor s/h in stare buna este foarte mica.

 

Totul depinde de starea si uzura propriu-zisa a cilindrilor (ovalizare) si a fustei pistoanelor si jocul axial al segmentilor in pistoane. Eu am luat in brate blocul de cilindri si pistoanele si am fost la un mester "batran" care le'a masurat si abia dupa aceea am decis daca se merita sau nu doar segmentare.

 

Concret, in cazul meu , am masurat o ovalizare de cca 2 sutimi peste cea de fabrica la cilindri 2-3 (interiori). Dupa inlocuirea segmentilor si a semeringurilor supapelor si, bineiteles implicit a garniturilor de chiulasa (dar si a curatirii chiulasei, a supapelor, pasuirea pe paturi si refacerea jocurilor termice) dar si a altor componente dar care nu fac subiectul discutiei de aici (lant hi-vo, arbore cotit si cuzineti) motorul a capatat o alta viata. Consumul de ulei a scazut de la peste 1L/1000km la sub 400ml/1500km si, pe masura ce segmentii se vor pasui in continuare pe cilindri sper ca acesta sa se diminueze mai mult. Chiar si daca consumul de ulei va ramane la valorile prezente eu sunt foarte multumit, mai ales ca se simte o diferenta mare a modului cum acum motorul raspunde la maneta de acceleratie.

 

Nu pot face estimari in ceea ce privesc costurile in general deoarece eu nu am platit aproape nimic pe manopera si nici nu cunosc preturile specifice pentru honda, insa general segmentii costa 15-25E/buc, garnitura de chiulasa undeva la 40-70E, semeringurile de supape cca 2-3E/buc... totul depinde insa de ce alte probleme ai putea gasi dupa ce desfaci motorul, mai ales daca vrei sa'l faci ca pentru tine.

 

Ca fapt divers, eu am inceput o astfel de revizie cu un buget estimat initial la 3-400E si am terminat la cu mult peste 1000E... ca sa nu mai mentionez si faptul ca toata povestea s'a lungit pe aproape 2 luni.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

foc... pentru ca e honda, deci degeaba! ;) nici cai, nici frane, nici manevrabilitate... mai nimic! da' merge mult... mai putin intinzatorul de distributie, releul de incarcare, rulmentul de presiune. dar astea-s la ordinea zilei. sa nu mai spunem de oala mica de ambreiaj, de "cuzinetii" axelor cu came, de rulmentul de la transmisia finala din motor si cate si mai cate... asta de noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

Blocul la 954 se alezeaza cu 0.25 sutimi in plus ,asta inseamna ca trebuie sa cumperi pistoane cu 0,25 mai mari,ceea ce nu mai renteaza.

Asa ca doar setul de secmenti si semeringuri de supape va fi undeva cred pe la 50E+sau- pe set secmenti si 10/15 lei pe un semering sunt 16 buc

Mai este garnitura de chiuloasa undeva pe la 70/80 e si manopera mecanicului ,care variaza intre 250/500 e depinde de service si de priceperea lui, cu motor desfacut complet slefuire supape si schimbare semeringuri.

Acum tu crezi daca se merita sau nu!

Bafta!

PS legat de motor sh, tot netul este baza.... sau cei care aduc moto din afara.

Salut

Multumesc in primul rand pentru ajutor iar in legatura cu motrul SH ai perfecta drepate, sansele sa gasesc un motor bun sunt mici tocmai de aceea am decis sa repar motorul meu fiind ca imi place mobra asta si vreau sa o tin.Mai bine sparg pusculita decat sa mai iau o teapa :laugh:

Numai bine.

 

foc... pentru ca e honda, deci degeaba! ;) nici cai, nici frane, nici manevrabilitate... mai nimic! da' merge mult... mai putin intinzatorul de distributie, releul de incarcare, rulmentul de presiune. dar astea-s la ordinea zilei. sa nu mai spunem de oala mica de ambreiaj, de "cuzinetii" axelor cu came, de rulmentul de la transmisia finala din motor si cate si mai cate... asta de noi...

Daca as fi milionar in euro ar merge treba cu focu dar asa tre sa o repar asta e situatia :(

 

Salut !

Blocul la 954 se alezeaza cu 0.25 sutimi in plus ,asta inseamna ca trebuie sa cumperi pistoane cu 0,25 mai mari,ceea ce nu mai renteaza.

Asa ca doar setul de secmenti si semeringuri de supape va fi undeva cred pe la 50E+sau- pe set secmenti si 10/15 lei pe un semering sunt 16 buc

Mai este garnitura de chiuloasa undeva pe la 70/80 e si manopera mecanicului ,care variaza intre 250/500 e depinde de service si de priceperea lui, cu motor desfacut complet slefuire supape si schimbare semeringuri.

Acum tu crezi daca se merita sau nu!

Bafta!

PS legat de motor sh, tot netul este baza.... sau cei care aduc moto din afara.

Multumesc mult pentru ajutor.. cred ca o sa merg pe repararea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

foc... pentru ca e honda, deci degeaba! ;) nici cai, nici frane, nici manevrabilitate... mai nimic! da' merge mult... mai putin intinzatorul de distributie, releul de incarcare, rulmentul de presiune. dar astea-s la ordinea zilei. sa nu mai spunem de oala mica de ambreiaj, de "cuzinetii" axelor cu came, de rulmentul de la transmisia finala din motor si cate si mai cate... asta de noi...

 

Honda n-are frane si manevrabilitate :))))))))))))))))))))) That's something new!Mai ales in cazul 954!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un test empiric sa vezi daca consumul de ulei e de la semeringurile supapelor sau segmenti este sa mearga cineva in spatele tau si sa observe daca scoate fum pe acceleratie sau deceleratie. Daca e pe acceleratie de vina sunt segmentii, daca e pe deceleratie, semeringurile. Daca e pe amandoua... ambele.

 

Alta varianta, mai "stiintifica" ar fi testul de compresie, daca dupa ce ai pus cateva picaturi de ulei in capul pistonului creste compresia, de vina sunt segmentii. Daca nu... supapele sau combinatia supapelor cu segmentii. Testul de compresie insa e destul de inselator, de multe ori uleiul din motor "ajuta" compresia si poti trage concluzii false, trebuie ceva experienta si chiar un pic de "arta". In general e bine sa fie facut in ambele variante, dinamic si static, cel de'al doilea masurand compresia pe care motorul o pierde (fata de primul care o masoara pe cea pe care motorul o produce). Insa nu prea am auzit pe nimeni pe la noi sa faca asa ceva...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...