Sari la conținut

Sicanare inainte - bataie dupa (Bucuresti)


Japon
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Urmaresc acest topic cu mare interes, dar nu am vrut sa comentez pana acum. Totusi, comentariul dumneavoastra este pur si simplu nerealist. Da, chiar exista "benzi speciale" pentru motociclisti in tarile civilizate. Va spune un tip care a facut naveta la scoala 3 saptamani din Savigny sur Orge pana in Ivry sur Seine (langa Paris). Pe "Peripherique exterieur" si "Autoroute du Soleil" absolut toate motocicletele si scuterele mergeau intre benzile 2 si 3 cu viteze de pana la 100 km/h, chiar si cand era ambuteiaj (masinile stateau pe loc). Nu mi s-a intamplat niciodata sa schimbe vreunul banda in fata mea sau sa deschida usa. Daca ar fi facut unul asa ceva mi-ar fi fost mila de el; ce-ar mai fi patit saracul...Si, culmea, nu din partea mea. Acolo daca cineva sicaneaza sau incomodeaza un motociclist are de tras cu absolut toti motociclistii care ar fi prin zona si ar vedea incidentul. SI credeti-ma, sunt foarte violenti motociclistii acolo!

 

Exact asta subliniam - nu exista "banda speciala" pentru vehicule pe 2 roti (ati vazut dvs. vreo banda desenata pe jos, cum sint cele pentru autobuz si chiar taxi - experimentala anul trecut, finala de anul asta ?), exista doar o conventie nescrisa la care a aderat toata lumea - cei pe 2 roti se baga printre coloanele masini DOAR intre banda cea mai din stinga si urmatoarea, iar cei pe 4 roti stiu asta, se asteapta si procedeaza in consecinta. Nu exista banda 3, banda 4 si banda 3.5 - este la fel de incorect dpdv al legislatiei (care, in mare, e la fel peste tot), dar este un fapt acceptat si tolerat de toate cele 3 parti (moto, auto, politie). Daca cei care injura mai sus si ceilalti 1000 zmei din trafic ar gindi putin si ar incepe sa faca la fel, ar avea numai de cistigat. Nimeni nu comenteaza daca un motociclist autohton trece pe unde are loc, fara artificii si vitejii inutile.

 

In Paris ati condus ? Eu am condus mult acolo, n-am vazut nici un motociclist dind cu picioarele in masini ca se grabea, iar traficul de acolo este pur si simplu incomparabil mai aglomerat si mai dificil decit in bucuresti, iar numarul vehiculelor pe 2 roti este, poate, de 1000 ori mai mare. Dar acolo daca mergi fara numar sau cu el pe sub sa, sau cu tobe de "carbon", sau faci vitejii, te arde rau la buzunar si la libertate.

 

Referitor la mersul mai multor vehicule pe aceeasi banda - am vazut ca e un subiect fierbinte si exista pareri impartite. N-o sa comentez daca e sau nu legal, probabil e in zona gri a codului si se poate dezbate la infinit. Eu am doar o singura nelamurire - in toate manualele/tutorialele pentru motociclisti se specifica: pastrati-va DREPTUL asupra benzii. Nu va dati stinga dreapta ca sa intre altcineva peste voi, chiar daca sinteti mai mici decit o banda, toata banda va apartine si trebuie sa aveti grija sa nu permiteti nimanui sa intre in acelasi timp pe ea. Mie aici mi-e neclar, de ce banda este ceva suprem doar cind privesti din partea cealalta ? Conform regulii de mai sus, orice alt autovehicul ar trebui sa procedeze in acelasi mod. Poate cineva sa explice ?

Editat de asdglasfk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 205
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu te intreb cu rautate dar tu de cand ai permis?

Te intreb fiindca in urma cu 5-6-7 ani intalneai un destept ca ala cu masina in fiecare zi. Pur si simplu nu puteau concepe ca cineva poate sa circule in timp ce ei stau in coloana. Acum e mult mai ok in trafic. Sunt multi care iti fac loc. Acum 10 ani nici nu existai pentru soferi.

 

Oricum eu nu cred ca motociclistul a intrat dupa ala in masina fara motiv. Si eu ii ocolesc pe partea cealalta cand sunt pusi desteptii intre benzi. dar daca ma injura cocalarul ma apuca si pe mine naduful. E adevarat ca nu intru dupa ei in masina dar ii invit sa coboare daca au oo. In general nu prea au oo. Si daca a coborat din masina si a venit el la mine am o acoperire legala sa il calc in picoare fiindca m-am simtit amenintat. In felul asta vad si ce arsenal mai are prin masina. O data a coborat unu la mine cu o coada de matura. I-am spus ca i-o bag in coor daca se apropie si a inteles din prima ca nu glumesc. Daca coboara idiotul cu pistolul ma doare in coor de dreptatea mea. Bag in viteza instant ca nu stiu ce are prostul pe teava si ma tirez fara remuscari.

 

Apreciez curajul motociclistului din filmare dar a riscat mult daca avea numarul la vedere. Sper sa nu pateasca nimic.

 

Ma distreaza ca in tara asta daca accidentezi un motociclist si il omori nu patesti nimic dar daca ii dai o palma unui (cuvant urat) poti sa ajungi la puscarie.

Mai urla unii ca sa respectam legea, ca sa actionam pe cale legala. Care lege frate? legea in Romania este doar pentru fraieri. Smecherii scapa intodeauna. Ala de la Caransebes i-a umplut de bani pe accidentati si el acum se plimba cu masina.

 

Deci daca aveti ciuda pe cineva il puteti dili cu masina fara nici o consecinta. Decat sa ii dai o palma mai bine il calci cu masina. :bounce:

Motociclistul trebuia sa intre cu motocicleta peste ala in masina. In felul asta nu risca nimic.

 

aproape 2 ani ozzy :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce explicație mai vrei? ai moto? ia-ți Âşi o să ai toate explicațiile singur când te vei întâlni cu cineÂştie ce personaj care nu vrea să fie altul mai puțin nefercit ca el. Âşoferi frustrați... băăăă voi umpleți străzile..

 

 

ceva de genul nu-s nefericit că-s eu nefericit sunt nefericit că-s alții fericiți... wtf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am doar o singura nelamurire - in toate manualele/tutorialele pentru motociclisti se specifica: pastrati-va DREPTUL asupra benzii. Nu va dati stinga dreapta ca sa intre altcineva peste voi, chiar daca sinteti mai mici decit o banda, toata banda va apartine si trebuie sa aveti grija sa nu permiteti nimanui sa intre in acelasi timp pe ea. Mie aici mi-e neclar, de ce banda este ceva suprem doar cind privesti din partea cealalta ? Conform regulii de mai sus, orice alt autovehicul ar trebui sa procedeze in acelasi mod. Poate cineva sa explice ?

 

Am citit tot topicul de la inceput si am vazut toate parerile expuse. Probabil ca acel motociclist a atins "breaking point" si s-a intimplat ce s-a intimplat. Personal, nu pot sa il condamn.

In alta ordine de idei, o vorba zice ca : "Teoria e frumoasa, practica ne omoara". Dupa cum va exprimati opinia, presupun ca nu ati mers NICIODATA pe 2 roti in bucuresti. Ce spun cartile alea de care pomeniti dvs. se aplica oriunde in lume in afara de rromania.

In momentul in care ramai pe mijlocul benzii, la semafor, la "cedeaza trecerea", la "STOP", risti foarte tare sa dai peste una bucata sofer/soferita care te va lovi si iti va pune ulterior "nu te-am vazut"... Daca esti la volan (deci in masina),si te loveste altul in spate, risti numai sa iti infunde portbagajul si scapi. Daca esti pe motocicleta... cam MORI daca ai noroc sa te loveasca un JIPAN.

Dupa ce ai o asemenea experienta iti garantez ca nu vei mai sta pe mijlocul benzi cu gindul la dreptul tau de "vehicul"...

Te vei gindi numai cum sa te feresti de b.o.i.i de la volan care niciodata nu te vad. Intrebati-ma de unde stiu...

 

PS. Incearcati sa mergeti cu un motociclist macar 1-2 zile in trafic in bucuresti si apoi va astept aici sa va dati din nou o parere despre mersul pe 2 roti si atitudinea motociclistilor in trafic. De asemenea incercati sa mergeti cu respectivul motociclist si pe o zi ploioasa, in bucuresti, pentru a vedea atitudinea soferior rromani in trafic fata de ci care merg pe 2 roti.

Veti constata ca soseaua se vede altfel de pe 2 roti, cind stai pe sa si te tii de ghidon decit atunci cind esti pe 4 roti, stai pe scaun si te tii de volan.

 

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am doar o singura nelamurire - in toate manualele/tutorialele pentru motociclisti se specifica: pastrati-va DREPTUL asupra benzii. Nu va dati stinga dreapta ca sa intre altcineva peste voi, chiar daca sinteti mai mici decit o banda, toata banda va apartine si trebuie sa aveti grija sa nu permiteti nimanui sa intre in acelasi timp pe ea. Mie aici mi-e neclar, de ce banda este ceva suprem doar cind privesti din partea cealalta ? Conform regulii de mai sus, orice alt autovehicul ar trebui sa procedeze in acelasi mod. Poate cineva sa explice ?

 

Mai baiatu-le... uite cum sta treaba in ceea ce priveste strecuratul, ca incep sa-mi pierd rabdarea cu tine... ai mers prin centru? Cam pe la ore normale asa, nu noaptea, ca-i si mai dezastru... masinile croserteaza la greu, orice spatiu este exploatat de cei cu masinile, sunt niste unii care schimba banda de 4,5 ori in mai putin de un km, insa cu smuncitura clasica din volan... asa ca nu-mi zice mie ca "rata-n-punge cand ea mecane si fuge" ce draq...

 

In doua saptamani am fost depasit pe dreapta la mustata de grabiti cu masina, de 8 ori. Intr-unul din cazuri, un idiot cu un passat s-a bagat intre mine si RATB pe bvd Tinererului de-am avut impresia ca m-a atins cu oglinda... si mergeam cu 90km/h, nu dormeam la ghidon...

 

Lasa-ma cu teoria si "sofatul" pe forum... una e in carte, alta-i pe strada unde realitatea este complet alta. Manualele te invata o teorie aplicabila doar in functie de situatii. Cred ca nu prea ai experienta in ale sofatului, altfel ai fi stiut asta. Manualul reprezinta un point of view, ceea ce trebuie sa faci DEPINDE DE SITUATIA PRACTICA! Sunt momente in care mersul cu 30km/h iti poate fi fatal, si momente in care insasi viteza excesiva te scoate dintr-un rahat cum nu ti-e dat sa vezi de multe ori in viata...

 

Cand va aud cu lege si pasage din lege, imi vine sa vars... toata lumea se grabeste, toata lumea este fustrata din pricina aglomeratiei... unuii's mai nesimtiti, alti sunt bine crescuti... asta e! Atat timp cat au carnet (idiferent cum l-au obtinut), legea cretina in care crezi tu, le-a dat dreptul sa circule pe strada...

 

Daca nu poti fi atent la TOATE pericolele in trafic, indiferent de vehicolul "condus", te invit sa iei metroul sau RATB, unde poti dormi linistit. Stiu, majoritatea preferati sa dormiti la volan si prezenta motociclistilor in trafic va incurca planurile de siesta, insa asta e... daca nu-ti convine, exista transport in comun!!

 

Iesi pe strada, circula... acumuleaza experienta, si-ai sa vezi ca pe strada e loc pentru toti! Tot ce trebuie sa faci este sa te pazesti de idioti, indiferent de cate roti are vehicolul acestora!

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta subliniam - nu exista "banda speciala" pentru vehicule pe 2 roti (ati vazut dvs. vreo banda desenata pe jos, cum sint cele pentru autobuz si chiar taxi - experimentala anul trecut, finala de anul asta ?), exista doar o conventie nescrisa la care a aderat toata lumea - cei pe 2 roti se baga printre coloanele masini DOAR intre banda cea mai din stinga si urmatoarea, iar cei pe 4 roti stiu asta, se asteapta si procedeaza in consecinta. Nu exista banda 3, banda 4 si banda 3.5 - este la fel de incorect dpdv al legislatiei (care, in mare, e la fel peste tot), dar este un fapt acceptat si tolerat de toate cele 3 parti (moto, auto, politie). Daca cei care injura mai sus si ceilalti 1000 zmei din trafic ar gindi putin si ar incepe sa faca la fel, ar avea numai de cistigat. Nimeni nu comenteaza daca un motociclist autohton trece pe unde are loc, fara artificii si vitejii inutile.

 

In Paris ati condus ? Eu am condus mult acolo, n-am vazut nici un motociclist dind cu picioarele in masini ca se grabea, iar traficul de acolo este pur si simplu incomparabil mai aglomerat si mai dificil decit in bucuresti, iar numarul vehiculelor pe 2 roti este, poate, de 1000 ori mai mare. Dar acolo daca mergi fara numar sau cu el pe sub sa, sau cu tobe de "carbon", sau faci vitejii, te arde rau la buzunar si la libertate.

 

Referitor la mersul mai multor vehicule pe aceeasi banda - am vazut ca e un subiect fierbinte si exista pareri impartite. N-o sa comentez daca e sau nu legal, probabil e in zona gri a codului si se poate dezbate la infinit. Eu am doar o singura nelamurire - in toate manualele/tutorialele pentru motociclisti se specifica: pastrati-va DREPTUL asupra benzii. Nu va dati stinga dreapta ca sa intre altcineva peste voi, chiar daca sinteti mai mici decit o banda, toata banda va apartine si trebuie sa aveti grija sa nu permiteti nimanui sa intre in acelasi timp pe ea. Mie aici mi-e neclar, de ce banda este ceva suprem doar cind privesti din partea cealalta ? Conform regulii de mai sus, orice alt autovehicul ar trebui sa procedeze in acelasi mod. Poate cineva sa explice ?

ok, cred ca m-am grabit cand te-am judecat. Imi cer scuze. Am gresit.

 

Incerc eu sa explic. Exista doua aspecte:cel teoretic si cel practic.

In practica, daca sunt conducator de moto si sunt in miscare ma jeneaza ca cineva sa intre langa mine pe banda marcata. Daca sunt conducator auto ma deranjeaza la fel de mult.

Daca sunt insa pe loc, pe moto de obicei opresc la semafor fix pe banda aia alba ca sa poate sa intre langa mine si vehicule late (masini). La fel, daca sunt stationat in masina nu am nici cea mai mica problema sa impart banda.

 

Concluzie: In miscare banda este spatiul de manevra al fiecaruia, nu ai ce cauta pe spatiul altcuiva indiferent de vehicol. Dar daca se sta pe loc... cu ce incurci ?????

 

In teorie (regulament/ lege) este destul de neclar aspectul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta subliniam - nu exista "banda speciala" pentru vehicule pe 2 roti (ati vazut dvs. vreo banda desenata pe jos, cum sint cele pentru autobuz si chiar taxi - experimentala anul trecut, finala de anul asta ?), exista doar o conventie nescrisa la care a aderat toata lumea - cei pe 2 roti se baga printre coloanele masini DOAR intre banda cea mai din stinga si urmatoarea, iar cei pe 4 roti stiu asta, se asteapta si procedeaza in consecinta. Nu exista banda 3, banda 4 si banda 3.5 - este la fel de incorect dpdv al legislatiei (care, in mare, e la fel peste tot), dar este un fapt acceptat si tolerat de toate cele 3 parti (moto, auto, politie). Daca cei care injura mai sus si ceilalti 1000 zmei din trafic ar gindi putin si ar incepe sa faca la fel, ar avea numai de cistigat. Nimeni nu comenteaza daca un motociclist autohton trece pe unde are loc, fara artificii si vitejii inutile.

 

In Paris ati condus ? Eu am condus mult acolo, n-am vazut nici un motociclist dind cu picioarele in masini ca se grabea, iar traficul de acolo este pur si simplu incomparabil mai aglomerat si mai dificil decit in bucuresti, iar numarul vehiculelor pe 2 roti este, poate, de 1000 ori mai mare. Dar acolo daca mergi fara numar sau cu el pe sub sa, sau cu tobe de "carbon", sau faci vitejii, te arde rau la buzunar si la libertate.

 

Referitor la mersul mai multor vehicule pe aceeasi banda - am vazut ca e un subiect fierbinte si exista pareri impartite. N-o sa comentez daca e sau nu legal, probabil e in zona gri a codului si se poate dezbate la infinit. Eu am doar o singura nelamurire - in toate manualele/tutorialele pentru motociclisti se specifica: pastrati-va DREPTUL asupra benzii. Nu va dati stinga dreapta ca sa intre altcineva peste voi, chiar daca sinteti mai mici decit o banda, toata banda va apartine si trebuie sa aveti grija sa nu permiteti nimanui sa intre in acelasi timp pe ea. Mie aici mi-e neclar, de ce banda este ceva suprem doar cind privesti din partea cealalta ? Conform regulii de mai sus, orice alt autovehicul ar trebui sa procedeze in acelasi mod. Poate cineva sa explice ?

Salutare! Da, am condus in Paris! Am fost intotdeauna primul la semafor (sau in spatele altor motociclisti), indiferent de cate masini stateau la semafor! Nu mi s-a intamplat niciodata sa nu ma lase vreunul sa ma strecor. De obicei imi faceau loc daca vedeau ca nu pot sa inaintez printre ei. In cazul in care culoarul dintre masini era prea stramt ieseam pe contrasens (taiam linia continua) si inaintam pe contrasens pana la scuarul ce separa sensurile de mers (scuar in care era infipt un stalp cu semafor), apoi ma pozitionam exact in dreptul semaforului suspendat (si ma uitam la semaforul de la nivelul meu). Faceam toate acest manevre chiar in fata politistilor. Nimeni nu a spus niciodata nimic. Ce-i drept, nici viteza legala nu am depasit-o ca sa aflu cum se comporta politistii in alte situatii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai baiatu-le... uite cum sta treaba in ceea ce priveste strecuratul, ca incep sa-mi pierd rabdarea cu tine... ai mers prin centru? Cam pe la ore normale asa, nu noaptea, ca-i si mai dezastru... masinile croserteaza la greu, orice spatiu este exploatat de cei cu masinile, sunt niste unii care schimba banda de 4,5 ori in mai putin de un km, insa cu smuncitura clasica din volan... asa ca nu-mi zice mie ca "rata-n-punge cand ea mecane si fuge" ce draq...

 

In doua saptamani am fost depasit pe dreapta la mustata de grabiti cu masina, de 8 ori. Intr-unul din cazuri, un idiot cu un passat s-a bagat intre mine si RATB pe bvd Tinererului de-am avut impresia ca m-a atins cu oglinda... si mergeam cu 90km/h, nu dormeam la ghidon...

 

Lasa-ma cu teoria si "sofatul" pe forum... una e in carte, alta-i pe strada unde realitatea este complet alta. Manualele te invata o teorie aplicabila doar in functie de situatii. Cred ca nu prea ai experienta in ale sofatului, altfel ai fi stiut asta. Manualul reprezinta un point of view, ceea ce trebuie sa faci DEPINDE DE SITUATIA PRACTICA! Sunt momente in care mersul cu 30km/h iti poate fi fatal, si momente in care insasi viteza excesiva te scoate dintr-un rahat cum nu ti-e dat sa vezi de multe ori in viata...

 

Cand va aud cu lege si pasage din lege, imi vine sa vars... toata lumea se grabeste, toata lumea este fustrata din pricina aglomeratiei... unuii's mai nesimtiti, alti sunt bine crescuti... asta e! Atat timp cat au carnet (idiferent cum l-au obtinut), legea cretina in care crezi tu, le-a dat dreptul sa circule pe strada...

 

Daca nu poti fi atent la TOATE pericolele in trafic, indiferent de vehicolul "condus", te invit sa iei metroul sau RATB, unde poti dormi linistit. Stiu, majoritatea preferati sa dormiti la volan si prezenta motociclistilor in trafic va incurca planurile de siesta, insa asta e... daca nu-ti convine, exista transport in comun!!

 

Iesi pe strada, circula... acumuleaza experienta, si-ai sa vezi ca pe strada e loc pentru toti! Tot ce trebuie sa faci este sa te pazesti de idioti, indiferent de cate roti are vehicolul acestora!

Foarte frumoasa replica! Bine punctat! Te rog sa o spui cu aceleasi cuvinte si inversunare si pe topicurile in care conservarii intorc pe linia continua si un motociclist moare. Legea e orientativa! Ce naiba ne tot incurcam atat in ea? E buna doar atunci cand avem dreptate si altii n-o respecta. In rest...Dumnezeu cu mila.

Unii dintre voi aplicati fara greturi dublul-standard. Cereti respect, dar cand e sa-l oferiti lucrurile devin deodata complicate. "Motociclistii exista in trafic! Andrei o asteapta acasa pe mama lui, neatentia ta o duce la spital!" Luati si voi RATB-ul, nu va mai plangeti atat ca sunteti fragili, ce zici? E bine asa?

Si ca un ultim punct, imi pare rau ca-s asa de dur in exprimare, ca generalizez, dar omul pe care-l citezi a vorbit frumos iar raspunsul tau a fost total inadecvat. Iti place sa ti se vorbeasca asa? Sa se puna probelma cum o pui tu?

Editat de son_of_god
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumoasa replica! Bine punctat! Te rog sa o spui cu aceleasi cuvinte si inversunare si pe topicurile in care conservarii intorc pe linia continua si un motociclist moare. Legea e orientativa! Ce naiba ne tot incurcam atat in ea? E buna doar atunci cand avem dreptate si altii n-o respecta. In rest...Dumnezeu cu mila.

Unii dintre voi aplicati fara greturi dublul-standard. Cereti respect, dar cand e sa-l oferiti lucrurile devin deodata complicate. "Motociclistii exista in trafic! Andrei o asteapta acasa pe mama lui, neatentia ta o duce la spital!" Luati si voi RATB-ul, nu va mai plangeti atat ca sunteti fragili, ce zici? E bine asa?

Si ca un ultim punct, imi pare rau ca-s asa de dur in exprimare, ca generalizez, dar omul pe care-l citezi a vorbit frumos iar raspunsul tau a fost total inadecvat. Iti place sa ti se vorbeasca asa? Sa se puna probelma cum o pui tu?

 

 

Lumineaza-ne ... cu un caz in care din cauza unui motociclist care a intors pe linie continua a omorat un sofer... sau cu un caz in care un motociclist ce s-a strecurat printre masini a dus chiar si la ranirea unui sofer :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat nu demult la politia rutiera, sa intreb daca doua autovehicule pot circula pe aceeasi banda. Experienta asta puteti sa o faceti si voi insiva tel 021.323 30 30 Ofiterul de serviciu imi spune ca o motocicleta poate circula cu un autoturism, desi eu stiam ca pe aceeasi banda nu poate circula decat un singur autovehicul. E si logic ce stiam eu, caci unul daca ocoleste un pic o groapa, o mortaciune, va ia pe sus voi cu motocicleta fiind. Nu recomand ce spune politistul respectiv. Dupa spusele si logica lui , poti inainta spre semafor printre masini, dar nu depasind prin stanga toata coloana, doar printre masini.

Aici din cate stiu eu legislatia e ambigua. S-a preluat un articol vechi de prin anii '60 ca masina poate depasi bicicleta sau motocicleta fara atas daca banda de circulatie are macar 3,5 metri latime cu exceptia podurilor si a tunelurilor, dar legea nu spune daca e voie sau nu ca motocicleta fara atas sa depaseasca pe aceeasi banda masina sau motocicleta cu atas :rolleyes: Eu am intrebat si la scoala pentru permis de ce e asa dat fiind ca mai mult de 50% din motocicletele de pe strada au putere mai mare raportata la kilogram (chiar si cu pasager) fata de mai mult de 50% din masinile din trafic, si raspunsul a fost: da, e o problema, nu stiu, cred ca nu e reglementat, asa ca probabil nu e voie, nu ma pronunt... Asa ca in cazuri din astea politistii dau solutii dupa ureche, important e ca daca ai tu o problema si esti pe doua roti sa investigheze cazul tot unul pe doua roti ca de obicei iese bine si interpreteaza legea dupa urechea unuia care se da pe 2 roti, nu pe 4 :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumineaza-ne ... cu un caz in care din cauza unui motociclist care a intors pe linie continua a omorat un sofer... sau cu un caz in care un motociclist ce s-a strecurat printre masini a dus chiar si la ranirea unui sofer :scratch:

Asta ai inteles tu din ce-am scris? Posibil vina mea, o zi foarte grea la munca. Recapitulez: Indiferent cate roti ai sub fund, legea trebuie respectata. Ea nu e ceva orientativ. Nu poti avea ca argument: asta e situatia practica, nu-ti convine, ia RATB-ul. Bineinteles, fiecare atelaj predispune la greseli specifice, incalcari specifice ale codului. Ca exemplu: e mai simplu sa depasesc pe dubla continua coloana stationata la semafor folosind o motocicleta decat folosind un tir. Colegul asdf...etc pusese o intrebare, in opinia mea destul de pertinenta, intr-un limbaj mai mult decat decent, chiar reverentios. Si a fost luat cu "bai baiatu-le (corect baiatule, dar sa nu ne luam dintr-atat), mi-e greata de lege si de voi astia care cereti respectarea ei. Situatia practica e asta, nu-ti convine, ia autobuzul." Am sintetizat, poate nu-s chiar astea cuvintele dar substratul asta e.

Si ca sa concluzionez, spuneam ca trebuie sa acorzi respect ca sa poti pretinde respect. Ca daca nu acorzi respect celorlalti participanti la trafic /nu respecti legea , nu poti cere respect sau respectarea legii in situatiile in care ti-ai dori asta.

Editat de son_of_god
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici din cate stiu eu legislatia e ambigua. S-a preluat un articol vechi de prin anii '60 ca masina poate depasi bicicleta sau motocicleta fara atas daca banda de circulatie are macar 3,5 metri latime cu exceptia podurilor si a tunelurilor, dar legea nu spune daca e voie sau nu ca motocicleta fara atas sa depaseasca pe aceeasi banda masina sau motocicleta cu atas :rolleyes: Eu am intrebat si la scoala pentru permis de ce e asa dat fiind ca mai mult de 50% din motocicletele de pe strada au putere mai mare raportata la kilogram (chiar si cu pasager) fata de mai mult de 50% din masinile din trafic, si raspunsul a fost: da, e o problema, nu stiu, cred ca nu e reglementat, asa ca probabil nu e voie, nu ma pronunt... Asa ca in cazuri din astea politistii dau solutii dupa ureche, important e ca daca ai tu o problema si esti pe doua roti sa investigheze cazul tot unul pe doua roti ca de obicei iese bine si interpreteaza legea dupa urechea unuia care se da pe 2 roti, nu pe 4 :cheers:

"dar legea nu spune daca e voie sau nu ca motocicleta fara atas sa depaseasca pe aceeasi banda masina sau motocicleta cu atas"

In acceptiunea Codului rutier, aceasta manevra nu este considerata depasire, atata timp cat nu incalci axul drumului si nu intri deci pe contrasens, deci poti trece pe langa orice pe banda ta pentru ca nu se considera depasire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ai inteles tu din ce-am scris? Posibil vina mea, o zi foarte grea la munca. Recapitulez: Indiferent cate roti ai sub fund, legea trebuie respectata. Ea nu e ceva orientativ. Nu poti avea ca argument: asta e situatia practica, nu-ti convine, ia RATB-ul. Bineinteles, fiecare atelaj predispune la greseli specifice, incalcari specifice ale codului. Ca exemplu: e mai simplu sa depasesc pe dubla continua coloana stationata la semafor folosind o motocicleta decat folosind un tir. Colegul asdf...etc pusese o intrebare, in opinia mea destul de pertinenta, intr-un limbaj mai mult decat decent, chiar reverentios. Si a fost luat cu "bai baiatu-le (corect baiatule, dar sa nu ne luam dintr-atat), mi-e greata de lege si de voi astia care cereti respectarea ei. Situatia practica e asta, nu-ti convine, ia autobuzul." Am sintetizat, poate nu-s chiar astea cuvintele dar substratul asta e.

Si ca sa concluzionez, spuneam ca trebuie sa acorzi respect ca sa poti pretinde respect. Ca daca nu acorzi respect celorlalti participanti la trafic /nu respecti legea , nu poti cere respect sau respectarea legii in situatiile in care ti-ai dori asta.

 

 

E.. .si el poate vine tot de la birou ! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Da, am condus in Paris! Am fost intotdeauna primul la semafor (sau in spatele altor motociclisti), indiferent de cate masini stateau la semafor! Nu mi s-a intamplat niciodata sa nu ma lase vreunul sa ma strecor. De obicei imi faceau loc daca vedeau ca nu pot sa inaintez printre ei. In cazul in care culoarul dintre masini era prea stramt ieseam pe contrasens (taiam linia continua) si inaintam pe contrasens pana la scuarul ce separa sensurile de mers (scuar in care era infipt un stalp cu semafor), apoi ma pozitionam exact in dreptul semaforului suspendat (si ma uitam la semaforul de la nivelul meu). Faceam toate acest manevre chiar in fata politistilor. Nimeni nu a spus niciodata nimic. Ce-i drept, nici viteza legala nu am depasit-o ca sa aflu cum se comporta politistii in alte situatii!

 

Si eu fac loc in conserva mea nenilor nestatornici ce se grabesc cu SUVurile ! Deci NO COMMENT !

 

E doar vorba de frustrare, nervi, etc !

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"dar legea nu spune daca e voie sau nu ca motocicleta fara atas sa depaseasca pe aceeasi banda masina sau motocicleta cu atas"

In acceptiunea Codului rutier, aceasta manevra nu este considerata depasire, atata timp cat nu incalci axul drumului si nu intri deci pe contrasens, deci poti trece pe langa orice pe banda ta pentru ca nu se considera depasire.

Io nu inteleg cum ai luat permisul. Am pus definitia depasirii cu cateva pagini in urma. Citeste-o si spune-mi, te rog, daca gasesti termenii "contrasens" sau "axul drumului".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ai inteles tu din ce-am scris? Posibil vina mea, o zi foarte grea la munca. Recapitulez: Indiferent cate roti ai sub fund, legea trebuie respectata. Ea nu e ceva orientativ. Nu poti avea ca argument: asta e situatia practica, nu-ti convine, ia RATB-ul. Bineinteles, fiecare atelaj predispune la greseli specifice, incalcari specifice ale codului. Ca exemplu: e mai simplu sa depasesc pe dubla continua coloana stationata la semafor folosind o motocicleta decat folosind un tir. Colegul asdf...etc pusese o intrebare, in opinia mea destul de pertinenta, intr-un limbaj mai mult decat decent, chiar reverentios. Si a fost luat cu "bai baiatu-le (corect baiatule, dar sa nu ne luam dintr-atat), mi-e greata de lege si de voi astia care cereti respectarea ei. Situatia practica e asta, nu-ti convine, ia autobuzul." Am sintetizat, poate nu-s chiar astea cuvintele dar substratul asta e.

Si ca sa concluzionez, spuneam ca trebuie sa acorzi respect ca sa poti pretinde respect. Ca daca nu acorzi respect celorlalti participanti la trafic /nu respecti legea , nu poti cere respect sau respectarea legii in situatiile in care ti-ai dori asta.

 

Legea ??? A draq lege!!! Daca vine ghenosu, butoane si-ti ameninta nevasta si copilasii iti bagi picoarele in ea de lege NN! Ne lasi! Trebuie sa te adaptezi !

 

Legile sunt pentru tzari in care se pot aplica legile respective : pt romania recomand ASTA http://liv(NULL)eleak.com/view?i=611_1317049590 (Desigur daca il puteti prinde sa nu-si crape taranul capatzana proasta de troatoare - si astfel sa nu ajungeti in belele )

Editat de adovis77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io nu inteleg cum ai luat permisul. Am pus definitia depasirii cu cateva pagini in urma. Citeste-o si spune-mi, te rog, daca gasesti termenii "contrasens" sau "axul drumului".

Nu vreau sa fiu arogant si nici obraznic insa nedumerirea ta ("Io nu inteleg cum ai luat permisul"),in ce priveste modul cum am obtinut eu Permisul de Conducere, ma duce cu gandul la un proverb in care se pomeneste de motivul mortii unui caine...Dar sa revin la subiect. Daca ai citi mai atent si "printre randuri", te-ai uita la poze si la ce scrie si mai jos(acolo unde ai citit sau ai crezut ca citesti) referitor la depasire, ai "rumega" si te-ai mai consulta eventual cu cineva mai experimentat, ai vedea ce nu ai vazut si ai intelege ce nu ai inteles, si probabil nedumerirea ta ar lua forma:

"Io nu inteleg cum am luat permisul". Sa-ti dau un indiciu: "prin schimbarea direcției de mers Âşi ieÂşirea de pe banda de circulație"...Daca drumul are o banda pe sens, ce se spune mai sus implica incalcarea axului drumului si mers pe contrasens. Ce spui de asta? Uita-te si la poze si citeste si mai jos inainte de "a sarii la cap..."

Poate ai fi tu "doctor", dar in circulatie rutiera... :nono:

Sanatate si s-auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar sa revin la subiect. Daca ai citi mai atent si "printre randuri", te-ai uita la poze si la ce scrie si mai jos(acolo unde ai citit sau ai crezut ca citesti) referitor la depasire, ai "rumega" si te-ai mai consulta eventual cu cineva mai experimentat, ai vedea ce nu ai vazut si ai intelege ce nu ai inteles, si probabil nedumerirea ta ar lua forma:

"Io nu inteleg cum am luat permisul". Sa-ti dau un indiciu: "prin schimbarea direcției de mers Âşi ieÂşirea de pe banda de circulație"...Daca drumul are o banda pe sens, ce se spune mai sus implica incalcarea axului drumului si mers pe contrasens. Ce spui de asta? Uita-te si la poze si citeste si mai jos inainte de "a sarii la cap..."

Poate ai fi tu "doctor", dar in circulatie rutiera... :nono:

Sanatate si s-auzim de bine!

Din pct de vedere legal e depasire. Legea zice asa: Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.

 

Pentru moto, in cazul in se strecoara printre masini la semafor se considera, in mod normal, depasire. Se aplica ultima parte bold-uita. SAU ala face diferenta. Poti depasi prin incalcarea axului drumului SAU poti depasi iesind din sirul de vehicule si neincalcand axul drumului.

Editat de adyrip1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

Am incetat de mult sa mai cer "ceva" de la participantii de trafic, motociclistii fiind inclusi! Am mai spus-o de nenumarate ori: naivitatea este cel mai mare dusman al motociclistului si capul de pe umeri, ce-a mai de pret posesie (nu echipamentul, precum se crede in mod unanim). Traficul si situatia intalnita decide "legislatia"... nu vorbim in particular!

Hai sa nu mai gandim la 5 min distanta... spune-mi, tu ce ai prefera? Sa stai fara permis 3 luni c-ai incalcat o anumita regula de circulatie pentru ca X a dormit pe el cand a tras de volan, sau sa-ti pierzi un picior pentru ca n-ai incalcat acea regula, fapt ce a dus la producerea accidentului (cu sau fara vina ta) ?? Tu ce ai alege??

Eu, personal, (si nu va indemn sa faceti ca mine, ["nu instig la 'instigare'"]), prefer sa-mi iau puncte de penalizare si amenda, decat sa-mi iau zile de spitalizare. Nu mi s-a intamplat sa fie nevoie de o astfel de decizie pana acum, insa, niciodata n-o sa ma culc pe ideea ca legea imi va apara intersele sau integritatea corporala ...

 

Si da, legea trebuie respectata... insa pana la acel punct unde insasi respectarea ei imi pune mie integritatea corporala in pericol, sau bunurile... Evident, nu vorbim de depasire aici si nici de strecuratul printre masini!

 

Si mai e ceva... eu invit si motociclistii sa ia RATB-ul daca situatuia nu le convine. Nu faci fata?? Nu poti fi atent, nu poti stapani vehicolul, n-ai locuri de parcare, e benzina scumpa, esti disperat de neatenti, ca stai in coloana 3 ore zilnic ??? I-a frate RATB-ul, metroul... lasa-i pe altii sa circule care pot!

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia asta cu depasitul , cu mersul printre masini arata cit de putini motociclisti sint prin zona asta. Un motociclist , care este motociclist , nu admirator de motoare , nu s-ar intreba nici o secunda daca este bine s-o ia printre masinile oprite la semafor. O fi legal , n-o fi , cine sta sa se gindeasca la chestia asta ? Ai prins o nisa , te-ai bagat , ca de aia e motorul mic si se strecoara usor.

In fine , fiecare cu ale lui , dar daca incepi sa-ti pui intrebari legate de legalitatea strecurarii , iei tramvaiu' , vorba lu' @Kosh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator PopaCosmin

Ai prins o nisa , te-ai bagat , ca de aia e motorul mic si se strecoara usor.

 

Asta cam asa e ...cel putin eu am luat-o si pe contra sens, si printre pietoni pe trotuar, pe camp prin statia tramvai, am urcat scarile de beton ... acum nu-mi mai vin in minte pe unde am luat-o dar numai cand ma gandesc ma apuca rasu :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia asta cu depasitul , cu mersul printre masini arata cit de putini motociclisti sint prin zona asta. Un motociclist , care este motociclist , nu admirator de motoare , nu s-ar intreba nici o secunda daca este bine s-o ia printre masinile oprite la semafor. O fi legal , n-o fi , cine sta sa se gindeasca la chestia asta ? Ai prins o nisa , te-ai bagat , ca de aia e motorul mic si se strecoara usor.

In fine , fiecare cu ale lui , dar daca incepi sa-ti pui intrebari legate de legalitatea strecurarii , iei tramvaiu' , vorba lu' @Kosh.

Eu zic ca trebuie sa iti pui problema. Nu zic sa nu o faci, pentru ca e de bun-simt sa te strecori si sa nu ocupi locul aiurea. Si nu cred ca pana acum si-a pierdut careva carnetul daca a facut asta si nu a creat probleme (a fost vreun caz?_. Dar e bine sa iti pui problema, sa stii ca atunci cand te strecori esti ilegal si in felul asta poate o faci cu viteza mai mica a.i. sa nu fii surprins de o usa deschisa, de un pieton care traverseaza nauc printre masini, etc. Tot pt binele tau, ca in cazul in care dai peste un nauc, ala e de vina ca a traversat ca un bou si tu esti ilegal pt ca depaseai coloana oprita la semafor. Si atunci ti-o iei si tu pe coaja. La modul asta cred ca trebuie gandit. Asa cum zicea Kosh, sa ai capul pe umeri tot timpul si mai mult, sa il si folosesti.

Editat de adyrip1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU imi pun problema , ma bag. Masinile stau pe loc , e rosu , coada de masini este extrem de lunga si eu am un vehicol micut. Ce fac ? Ma bag , cu 5 la ora , printre masini. Cind o sa incep sa ma gindesc la Codul Rutier , o sa vind mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU imi pun problema , ma bag. Masinile stau pe loc , e rosu , coada de masini este extrem de lunga si eu am un vehicol micut. Ce fac ? Ma bag , cu 5 la ora , printre masini. Cind o sa incep sa ma gindesc la Codul Rutier , o sa vind mobra.

In situatia descrisa de tine chiar si politia te incurajeaza cateodata sa te bagi printre benzi, in cazul in care s-a format o coloana. Mi s-a intamplat de cel putin doua ori. Exista si cazul recent al lui little wayne, care a fost pocnit de o masina in timp ce mergea printre benzi, iar soferita a fost declarata vinovata.

Dar de-aici pana la a ultima afirmatie e cale lunga. Pot sa-ti dau multe exemple de situatii in care te gandesti la codul rutier inainte sa faci vreo manevra ilegala in trafic. Mai ales cand e vreun echipaj in apropiere. Asa ca e important sa cunosti legislatia pentru ca macar sa stii la ce sa te astepti cand o comiti.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...