Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Uimitor, nu stiam ca standardele API SL, SJ, SM sau oricare altele ar fi ele, difera de la auto la moto. Limba engleza, deasemenea cred ca de ceva ani se face chiar incepand cu gradinita. Ce sa-i faci unii au dificultati sau vor neaparat mura'n gura, nasol. Evident ca pe unele din bidoanele din zilele astea sunt in continuare respectivele standarde mai vechi, asta incercau si cei de la API sa explice. Evident (scuzati ca ma repet) ca respectivele uleiuri sunt foarte bune pentru o gama de motociclete dar e generatie corespunzatoare si probabil nu ar fi foarte interesant sa folosesti un SH, sau SG in R1 2011 desi pe unele bidoane de ulei contemporan si culmea destul de bine cotate, sunt inca inscrise aceste standarde. Acum fiecare face ce vrea. Unii sunt blamati ca incearca sa caute detalii si sa le ofere, probabil ar trebui sa vina si cu o sponsorizare ceva, eventual un mic, o bere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa se intampla cand citesti numai ultima postare, probabil la fel ca si cel cu articolul in engleza.

 

Daca ati fi avut curiozitatea sa lecturati primul post ati fi putut constata ca subiectul standardelor API era deja acoperit, atat la modul general cat si din punctul de vedere al implicatiilor moto.

 

Un citat referitor la SG/SH...

 

"Cele mai obisnuite standarde S sunt SL si SM. Aceste standarde difera de cele mai vechi ca SH prin scaderea continutului de fosfor pentru prelungirea vietii catalizatoarelor, si prin cresterea molibdenului pentru scaderea frecarii interne si imbunatatirea consumului. Fosforul a fost initial adaugat pentru protectia zonelor de mare presiune cum ar fi cuzinetii vibrochenului sau axele camelor asadar prin scaderea s'a facut un compromis pentru o mai putina poluare, foarte probabil pe costul cresterii uzurilor la motoare. Molibdenul este, cum ziceam, adaugat pentru a ameliora consumul insa poate cauza probleme motoarelor cu ambreaj in baie. Cele mai multe pachete de aditivi pt clasa S sunt deasemenea concepute ieftine pentru a rezulta un ulei cu un pret scazut. SL si SM sunt amandoua sarace in fosfor; SM care sunt etichetate drept "conservante de energie" bogate in molibden.

La fiecare 3 ani sau pe aproape, API mai scoate un standard S. Noile standarde le vor inlocui pe cele vechi. De exemplu standardul SH includea o extra protectie la depunerile cauzate de temperaturile extrem de ridicate dezvoltate de motoarele cu turbina atat de la moda la inceputul anilor '90. SJ deja nu mai aveau acea extra protectie cand moda s'a schimbat. Ideea este ca nu neaparat noile standarde sunt mai bune decat cele vechi. Standardul SH este probabil cel mai potrivit pentru motociclete insa nu prea se mai gaseste"

 

 

... oricand apreciez un mic si o bere... mai ales daca si compania este placuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E uite, asa da, ceva constructiv. Parca e mai bine si suna altfel. Se putea din prima fara sa blamam ca cineva a considerat bun de impartasit un anumit articol chiar daca a mai fost dezbatut altadata. Nu au toti timp sa frunzareasca s pana la urma aducerea in actualitate nu este ceva rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se intampla cand citesti numai ultima postare, probabil la fel ca si cel cu articolul in engleza.

 

Daca ati fi avut curiozitatea sa lecturati primul post ati fi putut constata ca subiectul standardelor API era deja acoperit, atat la modul general cat si din punctul de vedere al implicatiilor moto.

 

Un citat referitor la SG/SH...

 

"Cele mai obisnuite standarde S sunt SL si SM. Aceste standarde difera de cele mai vechi ca SH prin scaderea continutului de fosfor pentru prelungirea vietii catalizatoarelor, si prin cresterea molibdenului pentru scaderea frecarii interne si imbunatatirea consumului. Fosforul a fost initial adaugat pentru protectia zonelor de mare presiune cum ar fi cuzinetii vibrochenului sau axele camelor asadar prin scaderea s'a facut un compromis pentru o mai putina poluare, foarte probabil pe costul cresterii uzurilor la motoare. Molibdenul este, cum ziceam, adaugat pentru a ameliora consumul insa poate cauza probleme motoarelor cu ambreaj in baie. Cele mai multe pachete de aditivi pt clasa S sunt deasemenea concepute ieftine pentru a rezulta un ulei cu un pret scazut. SL si SM sunt amandoua sarace in fosfor; SM care sunt etichetate drept "conservante de energie" bogate in molibden.

 

La fiecare 3 ani sau pe aproape, API mai scoate un standard S. Noile standarde le vor inlocui pe cele vechi. De exemplu standardul SH includea o extra protectie la depunerile cauzate de temperaturile extrem de ridicate dezvoltate de motoarele cu turbina atat de la moda la inceputul anilor '90. SJ deja nu mai aveau acea extra protectie cand moda s'a schimbat. Ideea este ca nu neaparat noile standarde sunt mai bune decat cele vechi. Standardul SH este probabil cel mai potrivit pentru motociclete insa nu prea se mai gaseste"

 

 

... oricand apreciez un mic si o bere... mai ales daca si compania este placuta!

 

 

Felicitari! Foarte corect ceea ce ai scris,foarte documentat si clar in exprimare dar sincer ,te lupti cu morile de vant.

Sunt foarte putini cei ce inteleg despre ce e vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incerca "Discutii (extrem de inutile) despre ulei" :D

 

(vezi ca ai adaugat un poll la topic - probabil dupa "merge topics", cred ca merge eliminat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a folosit ineva ulei Ravenol pt moto?ca am vazut ca au si aceasta gama

 

Am mancat un C

 

Salut, a bagat un amic la inceputul sezonului pe un Kawasaki 636 din 2003 si nu a avut probleme pana acum. Din ce mi-a spus, nu a simtit diferenta intre asta si Bel-Ray-ul pe care il baga in fiecare sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are ce sa sesizeze decat daca patineaza ambreiajul sau intra mai greu in viteze, eu am patit asa cu ulei aral 4t pentru mobre, dar uzura care se face in motor nu ai cum sa o sesizezi decat atunci cand pica partea/piesa defecta nu? Este prima data cand aud de uleiul asta, poate o fi bun sau nu. "Efectul" o sa se vada pe termen lung (sper sa nu aberez :)) ).

Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are ce sa sesizeze decat daca patineaza ambreiajul sau intra mai greu in viteze, eu am patit asa cu ulei aral 4t pentru mobre, dar uzura care se face in motor nu ai cum sa o sesizezi decat atunci cand pica partea/piesa defecta nu? Este prima data cand aud de uleiul asta, poate o fi bun sau nu. "Efectul" o sa se vada pe termen lung (sper sa nu aberez :)) ).

 

Ai dreptate, efectul se vede pe termen lung. M-am uitat pe site-ul lor si am vazut ca nu sunt noi pe piata, cel putin pe partea automobilelor. http://www.ravenol.co.uk/about_ravenol.html

Nici eu nu am auzit de el pana acum cateva luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cert este ca sunt nemti si vad ca se foloseste si in competitii motorsport, am citit pe forumuri auto si lumea este multumita de el, mai ales cei cu diesel (gen motorul se aude mai incet, consum mai mic de ulei de la un schimb la altul). Urmatorul schimb la masina o sa incerc se vedem ce zice loganul (tractorasul dci) meu.

Am gasit si 1 video, ce imi dau seama vorbeste despre ambalaje originale cu mai multe elemente de siguranta impotriva contrafacerii (turci).

Nu am gasit nicaieri pe net sa vad cat costa asta de mobra (RAVENOL Motobike 4-T Ester SAE 10W-40) si nu am gasit decat pe site-ul de la noi dar nu arata pretul, le-am trimis un mail sa vedem ce zice. Vad ca in UK un bidon de 4 litrii este 180 Ron (33.99 GBP)-> http://s396693572.e-shop.info/shop/article_1721124/RAVENOL-Motobike-4-T-Ester-SAE-10W-40%2C-4-Litre.html?sessid=HewxOFWb9YGFpnVDf4wfCKpFuicODfsU9amONsuZD4Ap9SApACcUyeTVF4w60nWa&shop_param=cid%3D53%26aid%3D1721124%26

"Yamaha, Kawasaki, Honda, Aprilia, BMW, Suzuki, Ducati, Triumph, Moto-Guzzi" -> Really?

 



Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sarit articolul despre uleiuri (sunt in stadiul in care traduc primadata din en cuvant cu cuvant si ia prea mult timp un asemenea articol -la lungime ma refer) si vorbesc din experienta.

Anumite clase de uleiuri sunt potrivite la anumite game de uleiuri iar alte clase la alte motoare .

Principala deosebire dintre clase e prezenta fosfatilor si a mosului (MOS2 -bisulfura de molibden) ,proportia dintre ele .

Fosfatii ataca elementele din catalizator ; motocicletele din generatiile vechi nu au probleme cu catalizatorul dar imbogatirea uleiurilor cu fosfor in exces e daunatoare supapelor.

Molibdenul nu reprezinta un pericol pt catalizator dar duce la alunecarea ambreiajului iar in exces omoara ambreiajul .

Cele mai ok uleiuri pt motocicletele fara catalizator sunt cele din clasa SH/SG care au continutul optim de fosfor dar sunt daunatoare partial pt motoarele cu catalizator sau la care producatorul recomanda clase de uleiuri mai noi.

laura_tazy ,cred ca sti despre ce e vorba ,cei care nu inteleg cum sta treaba sa foloseasca uleiul recomandat de producatorul motorului .Oricum acela e printre cele mai potrivite .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ravenol, la fel ca si Cyclon, sunt marci de ulei cunoscute in service-uri "economice" si parcuri de camioane la fel de economice. Cel putin asa spun cunostintele mele din domeniul auto.

 

Foarte multe service-uri nu au interesul sa iti bage un ulei bun in motor. Il vei folosi de 3-5-7 ori dupa care iti va ceda un ceva in motor si tot la service-ul respectiv te vei duce sa il schimbi. Si uite asa apar discutii de genul "Vai, dar ce piese proaste foloseste marca X in motor" cand, de fapt, sunt piese identice ca si la alte 10 marci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

sal la toti!!

--doresc sa fac schimbul de ulei la un prospat -schizitionat Honda Hornet 2008 cu 27.000 km.....si as dori sa ma "orientati" putin

--motorul e foarte ingrijit, fostul proprietar m-a asigurat ca "tocmai" a facut schimbul....dar as prefera pt linistea mea sa fac revizia

--am observat ca se incinge destul de rau(electroventilatorul porneste pe la 103-104 grade stand pe loc...in mers sta la 77 fix) si de aceea as prefera un ulei bun,indiferent de costuri

multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms...da pentru primavara ce ulei sa cumpar???

salut,

 

Conform manualului: ulei API SG sau mai mare(SH,SJ,SM) , viscozitate 10W40 de la orice marca bine cunoscut(Motul, Castro, Bel ray,Repsol, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile Castrol sintetice pot provoca o incalzire rapida a motorului .

Hondelor in 4 cilindri le place Motul -pune Motul 5100 si filtru http://www.motul.com/ro/en/products/32?f%5Brange%5D=21 . Obisnuieste-o cu un anumit tip de ulei ,daca folosesti tot acelasi ulei (motul5100 10W50) atunci filtrul se schimba tot la al doilea schimb de ulei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tinand cont ca un filtru de ulei e f ieftin, nu cred ca ar fi o problema sa fie schimbat impreuna cu uleiul.

dar da, se practica treaba asta si chiar producatorul, in manual, recomanda schimbarea filtrului la 2 schimburi de ulei... cel putin la mine asa scrie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...