Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Uleiurile Castrol sintetice pot provoca o incalzire rapida a motorului .

Hondelor in 4 cilindri le place Motul -pune Motul 5100 si filtru http://www.motul.com/ro/en/products/32?f%5Brange%5D=21 . Obisnuieste-o cu un anumit tip de ulei ,daca folosesti tot acelasi ulei (motul5100 10W50) atunci filtrul se schimba tot la al doilea schimb de ulei .

Ce le place mă, hondelor? :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uleiurile Castrol sintetice pot provoca o incalzire rapida a motorului .

Hondelor in 4 cilindri le place Motul -pune Motul 5100 si filtru http://www.motul.com/ro/en/products/32?f%5Brange%5D=21 . Obisnuieste-o cu un anumit tip de ulei ,daca folosesti tot acelasi ulei (motul5100 10W50) atunci filtrul se schimba tot la al doilea schimb de ulei .

Ai nimerit la fix cu Motul 5100!

Alt ulei mai bun chiar nu mai exista.Folosind acest ulei numai este necesara inlocuirea filtrului!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu la fel...........numai ca 10w40,cu asta nu mai trebuie schimbat deloc filtrul si se poate pune mai putina apa in instalatia de racire ca nu se incalzeste asa tare .

 

multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mit este doar faptul ca in mod OBLIGATORIU uleiul auto va cauza patinarea ambreajului umed. Tot mit este faptul ca in mod OBLIGATORIU un ulei sintetic va cauza patinarea ambreajului umed.

 

Nu este mit faptul ca ANUMITE uleiuri auto pot si chiar cauzeaza patinarea ambreajului, functie de pachetul de aditivi folosit, vascozitate, densitate, conductivitate termica, prezenta bulelor de aer si, nu in ultimul rand, starea de uzura.

 

Pe langa patinare, mai poate aparea si fenomenul de cuplare in socuri. Contrar opiniei generale, in cazul ambreajului umed, in faza de angajare, uleiul nu se comporta ca lubrifiant ci chiar ajuta frecarea, in acest caz exploatandu-se fortele de adeziune moleculara ale particulelor si efectului hidrodinamic. Chiar si un ulei dedicat moto, dar care si-a pierdut proprietatile originale, poate cauze unul sau ambele fenomene amintite anterior.

 

Proiectarea unui ambreaj umed nu e o bagatela, un exemplu de studiu poate fi vizionat (ca de inteles...) aici : http://www-personal.umich.edu/~ndk/papers/Cho_thesis.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Chiar daca e ulei de furca - vreau sa pun intrebarea aici:

 

La Polo au inceput sa aduca ulei de furca Wilbers:

http://www.polo-motorrad.de/en/gabelol-sae-10-1000ml.html?___from_store=de

 

A mai pus careva? Merita luat in calcul? Sau e bun si Motul-ul (vreau sa zic ca m-am cam fentat cu uleiul Motul 5100 de la noi din tara)? Sau celelalte marci care se vand uzual la noi in tara.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus Bel Ray, tot 10w... nu am termen de comparatie ca sa zic ca e bun sau nu, dar e ulei de furca, firma buna si recunoscuta... si pretul bun, parca ceva gen 35-40 lei/l (am folosit jumatate din el).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca e ulei de furca - vreau sa pun intrebarea aici:

 

La Polo au inceput sa aduca ulei de furca Wilbers:

http://www.polo-motorrad.de/en/gabelol-sae-10-1000ml.html?___from_store=de

 

A mai pus careva? Merita luat in calcul? Sau e bun si Motul-ul (vreau sa zic ca m-am cam fentat cu uleiul Motul 5100 de la noi din tara)? Sau celelalte marci care se vand uzual la noi in tara.

 

Wilbers este o marca arhicunoscuta de suspensii de performanta.

 

http://www.wilbers.de/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris aici de patania mea cu Motul 5100:

/index.php?/topic/37237-suzuki-v-strom-dl-6501000/?p=3254143

 

Anul asta am pus Castrol Grand-Prix de la Louis si nu am avut nici o problema cu el. L-am pus la 39350 si acum am 44200 si a scazut nivelul putin, de la maxim pana pe la 2/3 din maxim. Plus ca nu merge ca tractorul cand se incinge motorul in oras si nici nu tzacane dupa ce-l pornesc (motorul n-a fost pornit din 22 iulie pana in 15 august si imediat ce l-am pornit suna frumos, si l-am accelerat putin sa vad daca tzacane sus la supape si nimic - mergea brici.



Alte chestii:

Weekend-ul trecut - 5Oct aveam de mesterit la masina (schimbat ulei, filtre si niste bielete) si am schimbat si uleiul la celalalt motor al meu - Nonda Dominator 650.

Dominatorul avea in el ulei Procycle de la Louis - 20W50 si era cam si timpul sa-l schimb plus ca mai dau cate o tura pe frig si nu vreau sa-l chinui cu ulei prea gros.

M-am trezit de dimineata si erau 3 grade afara. Am scos bidoanele de ulei din garaj sa vad de care am si cat am din fiecare.

Asadar aveam 4 bidoane cu uleiuri:

20W50 Procycle - deschis in Iulie

10W40 Motul 5100 - deschis in toamna 2012

10W40 Castrol Grand Prix - deschis in Februare

10W40 Shell sintetic deschis in Februarie

 

Si eram curios sa vad la 3 grade cum e distribuita vascozitatea:

Cel mai subtire era Shell, apoi Castrol - destul de apropiat de vascozitate cu Shell, apoi Motul foarte gros - aproape la fel de gros ca si Procycle 20W50, si cel mai vascos Procycle.

 

Chiar daca Motul-ul este 10W40 la 3 grade dimineata avea vascozitatea mai apropiata de uleiul 20W50 decat de cele 10W40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alte chestii:

Weekend-ul trecut - 5Oct aveam de mesterit la masina (schimbat ulei, filtre si niste bielete) si am schimbat si uleiul la celalalt motor al meu - Nonda Dominator 650.

Dominatorul avea in el ulei Procycle de la Louis - 20W50 si era cam si timpul sa-l schimb plus ca mai dau cate o tura pe frig si nu vreau sa-l chinui cu ulei prea gros.

M-am trezit de dimineata si erau 3 grade afara. Am scos bidoanele de ulei din garaj sa vad de care am si cat am din fiecare.

Asadar aveam 4 bidoane cu uleiuri:

20W50 Procycle - deschis in Iulie

10W40 Motul 5100 - deschis in toamna 2012

10W40 Castrol Grand Prix - deschis in Februare

10W40 Shell sintetic deschis in Februarie

 

Si eram curios sa vad la 3 grade cum e distribuita vascozitatea:

Cel mai subtire era Shell, apoi Castrol - destul de apropiat de vascozitate cu Shell, apoi Motul foarte gros - aproape la fel de gros ca si Procycle 20W50, si cel mai vascos Procycle.

 

Chiar daca Motul-ul este 10W40 la 3 grade dimineata avea vascozitatea mai apropiata de uleiul 20W50 decat de cele 10W40.

bravo, asa se invata cel mai bine despre uleiuri.

 

10w40 e cel mai ordinar ulei, nu face nimic foarte bine dar acopera cea mai mare parte din temperaturi

 

dupa un anumit numar de km 10w40 devine 20w30 si dupa si mai multi km isi pierde complet propietatile multigrad si ajunge un monograd ~sae 30

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo, asa se invata cel mai bine despre uleiuri.

 

 

dupa un anumit numar de km 10w40 devine 20w30 si dupa si mai multi km isi pierde complet propietatile multigrad si ajunge un monograd ~sae 30

 

Vai mama!!! Poate vrei sa spui un monograd SAE10...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am scris aici de patania mea cu Motul 5100:

/index.php?/topic/37237-suzuki-v-strom-dl-6501000/?p=3254143

 

Anul asta am pus Castrol Grand-Prix de la Louis si nu am avut nici o problema cu el. L-am pus la 39350 si acum am 44200 si a scazut nivelul putin, de la maxim pana pe la 2/3 din maxim. Plus ca nu merge ca tractorul cand se incinge motorul in oras si nici nu tzacane dupa ce-l pornesc (motorul n-a fost pornit din 22 iulie pana in 15 august si imediat ce l-am pornit suna frumos, si l-am accelerat putin sa vad daca tzacane sus la supape si nimic - mergea brici.

 

Alte chestii:

Weekend-ul trecut - 5Oct aveam de mesterit la masina (schimbat ulei, filtre si niste bielete) si am schimbat si uleiul la celalalt motor al meu - Nonda Dominator 650.

Dominatorul avea in el ulei Procycle de la Louis - 20W50 si era cam si timpul sa-l schimb plus ca mai dau cate o tura pe frig si nu vreau sa-l chinui cu ulei prea gros.

M-am trezit de dimineata si erau 3 grade afara. Am scos bidoanele de ulei din garaj sa vad de care am si cat am din fiecare.

Asadar aveam 4 bidoane cu uleiuri:

20W50 Procycle - deschis in Iulie

10W40 Motul 5100 - deschis in toamna 2012

10W40 Castrol Grand Prix - deschis in Februare

10W40 Shell sintetic deschis in Februarie

 

Si eram curios sa vad la 3 grade cum e distribuita vascozitatea:

Cel mai subtire era Shell, apoi Castrol - destul de apropiat de vascozitate cu Shell, apoi Motul foarte gros - aproape la fel de gros ca si Procycle 20W50, si cel mai vascos Procycle.

 

Chiar daca Motul-ul este 10W40 la 3 grade dimineata avea vascozitatea mai apropiata de uleiul 20W50 decat de cele 10W40.

 

vezi ca uleiul dintr-un bidon deschis oxideaza in 6 luni/un an in functie de tipul lui (long-life sau nu) deci comparatia ta nu e neaparat relevanta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca uleiul dintr-un bidon deschis oxideaza in 6 luni/un an in functie de tipul lui (long-life sau nu) deci comparatia ta nu e neaparat relevanta :)

zici tu? a fost ambalat in vid sau pasteurizat? :)) am un bidon de ulei (de servo) deschis de vreo 2 ani si n-are nici pe dracu, arata, miroase si se simte la fel ca atunci cand a fost dezvirginat. il verific fara sa vreau periodic, cand mai completez pt ca mi-e lene sa schimb un furtun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...