Sari la conținut

ULEIURILE MOTO - (tipuri/clase/interval schimb, etc)


opini  

434 membri au votat

  1. 1. ce ulei pentru o sportiva?


Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

Din experiente anterioare stiu 100% ca orice discutie tehnica cu tine este o pierdere de timp :)

Idem, :)

 

 

Discutiile referitoare la uleiuri vor mai fi si peste 50 de ani ...interminabile, dar se impune o lamurire. In graficul prezentat in multe manuale Service Manual/Periodic Maintenance, pe axa orizontala este temperatura mediului unde se utilizeaza motorul, zona, regiunea etc, In cazul meu, la zx12, chiar am mai verificat in urma cu 10 min, 10W40 are o plaja destul de intinsa d.p.v.d al temperaturii mediului, de la -10 grdC pana la +40 grd C (imagine). Producatorul spune ca desi 10W40 este recomandat in cele mai multe situatii/conditii, s-ar putea adapta( may need) viscozitatea la conditiile atmosferice, atentie nu foloseste "must" sau "need" , o necesitate absoluta, precizeaza o posibila varianta! Face si o referire pentru intervalul 0-40grd C la 20W40, deci indicele de vascozitate 20 !! Dar, nu inseamna ca daca se utilizeaza 10w40 chiar vara la 35 grd C vor fi probleme pentru motor! Dupa grafic daca citim, se observa ca diferenta intre 10w40 si 20w40, este ca 10w40 ofera posibilitatea de a functiona intre -10 grd si 0 grdC, ceea ce 20w40 nu ofera(stiu motocicleta nu functioneaza la aceste temperaturi), dar repet, 10w40 poate fi folosit fara probleme pentru Romania, pana la 40 grd C. Si toata precizarea este ca o NOTA....uleiul de referita este 10w40..Dupa cum spuneam sus, iar un subiect de studiu si de dezbarere, 20w sau 10w??? :-L

 

Ai perfecta dreptate.

 

20W daca mergi in zone mai calde... e clar ca e putin mai gros decat 10W... desi conform definitiei, intr-un mediu peste 0 grade ar trebui sa se comporte identic.

Probabil chiar se comporta identic la temp peste 0 grade afara.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Discutiile referitoare la uleiuri vor mai fi si peste 50 de ani ...interminabile, dar se impune o lamurire. In graficul prezentat in multe manuale Service Manual/Periodic Maintenance, pe axa orizontala este temperatura mediului unde se utilizeaza motorul, zona, regiunea etc, In cazul meu, la zx12, chiar am mai verificat in urma cu 10 min, 10W40 are o plaja destul de intinsa d.p.v.d al temperaturii mediului, de la -10 grdC pana la +40 grd C (imagine). Producatorul spune ca desi 10W40 este recomandat in cele mai multe situatii/conditii, s-ar putea adapta( may need) viscozitatea la conditiile atmosferice, atentie nu foloseste "must" sau "need" , o necesitate absoluta, precizeaza o posibila varianta! Face si o referire pentru intervalul 0-40grd C la 20W40, deci indicele de vascozitate 20 !! Dar, nu inseamna ca daca se utilizeaza 10w40 chiar vara la 35 grd C vor fi probleme pentru motor! Dupa grafic daca citim, se observa ca diferenta intre 10w40 si 20w40, este ca 10w40 ofera posibilitatea de a functiona intre -10 grd si 0 grdC, ceea ce 20w40 nu ofera(stiu motocicleta nu functioneaza la aceste temperaturi), dar repet, 10w40 poate fi folosit fara probleme pentru Romania, pana la 40 grd C. Si toata precizarea este ca o NOTA....uleiul de referita este 10w40..Dupa cum spuneam sus, iar un subiect de studiu si de dezbarere, 20w sau 10w??? :-L

 

nu e doar o eroare in ceea ce scrii, sunt mai multe :)

Daca tu vorbesti despre uleiuri de motor si te referi la 5W, 10W, 15W sau 20W si nu la al doilea indicativ, care e vascozitatea la temperatura de lucru a motoarelor, imi dau seama ca discutia este futila si n-am de gand sa intru intr-o disputa interminabila de care am vazut ca esti in stare :)

In locul tau m-as lasa de lamurit pe altii cand tu insuti esti confuz si nici sensul unor termeni nu il stapanesti bine.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e doar o eroare in ceea ce scrii, sunt mai multe :)

Daca tu vorbesti despre uleiuri de motor si te referi la 5W, 10W, 15W sau 20W si nu la al doilea indicativ, care e vascozitatea la temperatura de lucru a motoarelor, imi dau seama ca discutia este futila si n-am de gand sa intru intr-o disputa interminabila de care am vazut ca esti in stare :)

In locul tau m-as lasa de lamurit pe altii cand tu insuti esti confuz si nici sensul unor termeni nu il stapanesti bine.

Bafta!

Serios..m-ai facut sa rad, dupa ce ai dat-o in bara cu citirea unor date simple dintr-un grafic elementar, crezi ca te faci credibil .cu ce?? oricum nu o sa te cred/ascult/ sau sa fiu interesat de postarile tale.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o abordare "inovativa" si interesanta asupra unui subiect demult epuizat. De fapt gresesc, ar fi interesant daca n-ai scrie lucruri eronate. Ii poti debusola si pe altii.

Elegant ar fi, ca tunci cand nu te pricepi, sa te abtii. Ultimele elucubratii deibitate, daca nu ma insel, au fost despre teoria evacuarii si ti-a mai recomandat cineva sa te mai gandesti inainte sa scrii :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi asta este marea problema a unor oameni, nu-si pot recunoaste greseala, orgoliul este deasupra...ai vazut ca esti contrazis de doi pana acum, ca ai gresit elementar( ceva de clasa a V-a) si acum nu inteleg unde vrei sa ajungi..se pare ca vrei sa te contrazici si cu cei de la kawasaki.. ..nu vreau sa stric topicul cu tine,am vazut cum gandesti, la capitolul logica esti ,,nepromovat,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una dintre tampeniile pe care le-ai scris. Continuam?

 

Se pare ca o deformatie grava....ambele numere inainte si dupa W, se numesc indici de vascozitate, deja m-am lamurit, ai ramas la nivelul de schimb de ulei si filtru. Iar ca sa te lamuresti cum este cu 10w40, citeste un paragraf dintr-o referinta de specialitate! Scuze nu te-am intrebat inainte ce nivel de competenta ai la limba engleza..sorry

post-74268-0-89287900-1421703572_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu boss, daca preferati limba engleza, cititi ce inseamna indicele de vascozitate dupa cum urmeaza:

 

"The viscosity index of a lubricant is an empirical formula that allows the change in viscosity in the presence of heat to be calculated. This tells the user how much the oil will thin when it is subjected to heat. The higher the viscosity index, the less an oil will thin at a specified temperature. Multi-viscosity motor oils will have a viscosity index well over 100"

 

Desi numim numerele dinaintea si de dupa "W", generic, vascozitati (pentru ca se incadreaza intr-o plaja standardizata de vascozitati la -18, respectiv 100 de grade celsius), de fapt sunt "secunde Saybolt". Totusi, cine ar mai reusi sa tina minte o denumire atat de lunga cand se duce la magazin sa iai ia un bidon de 10W40? :)

 

Daca sunteti atat de curajos, chiar astept cu interes sa imi spuneti cum mai merge motocicleta dumneavoastra dupa ce folositi un ulei cu indice de vascozitate 20 (!) :)

Succes!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu boss, daca preferati limba engleza, cititi ce inseamna indicele de vascozitate dupa cum urmeaza:

 

"The viscosity index of a lubricant is an empirical formula that allows the change in viscosity in the presence of heat to be calculated. This tells the user how much the oil will thin when it is subjected to heat. The higher the viscosity index, the less an oil will thin at a specified temperature. Multi-viscosity motor oils will have a viscosity index well over 100"

 

Desi numim numerele dinaintea si de dupa "W", generic, vascozitati (pentru ca se incadreaza intr-o plaja standardizata de vascozitati la -18, respectiv 100 de grade celsius), de fapt sunt "secunde Saybolt". Totusi, cine ar mai reusi sa tina minte o denumire atat de lunga cand se duce la magazin sa iai ia un bidon de 10W40? :)

 

Daca sunteti atat de curajos, chiar astept cu interes sa imi spuneti cum mai merge motocicleta dumneavoastra dupa ce folositi un ulei cu indice de vascozitate 20 (!) :)

Succes!

Exact cum ma asteptam, ai schimbat subiectul..eu m-am referit strict la cuvantul abordat de tine, tu postezi un alt paragraf....am spus eu ca voi utiliza 20?? Citeste postarea mea, si o sa vezi ca sunt pentru 10W, hai sa fim realisti si exacti...discutam de tehnica. Ti-am trimis un pasaj in EN, spune clar optinunea pentru 10w40, pe care o am si eu...De fapt, daca citim mai sus, tu ai venit cu o alta varianta de ulei decat cea prescrisa... Fa o recapitulare si o sa vezi, pana la urma care este problema cu 10w40??Cu "bateria"cum stai, vezi ca ti-am facut corectare la postarea ta..sa nu te superi, este amicala!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci te-ai dat batut? :)

Daca tu crezi ca ai castigat o lupta ..este problema ta " eu te premiez sa te simti bine", ideea este sa nu progresezi in aceste tipuri de lupte :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fair deal:

tu ai aflat ce e indicele de vascozitate, ce e secunda Saybolt si eu am aflat ca folosesti 10W40 :)

 

Till next time!

Noapte buna!

Nu, te inseli nu am aflat de la tine nimic corect, mi-am dat seama ca ai cateva lipsuri majore, dar se pot corecta prin autoeducare. si tema pentru acasa :hug:

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fie multigrad unui ulei de baza i se adauga aditivi de imbunatatire a vascozitatii. Functie de vascozitatea uleiului de baza si plaja de vascozitate dorita pe zona 0-100gr.C cantitatea de astfel de aditivi e mai mare sau mai mica, numita factor specific de crestere a vascozitatii.

 

Un ulei 10W40 va avea nevoie de o crestere a vascozitatii specifice cu factor 4 pe cand un 20W50 desi algebric pare identic, de un factor de numai 2,5. De remarcat ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii, la fel ca toti ceilalti aditivi nu sunt lubrifianti si sunt predispusi la distrugere in conditii de stres similare cu cele din cutiile de viteze.

 

Concluziile le trageti voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una dintre tampeniile pe care le-ai scris. Continuam?

 

Tu nu intelegi chestiuni elementare si te iei de el.

 

 

Oricum, ce spui nu are nici o legatura cu faptul ca tu confunzi temperatura mediului ambiant cu temperatura uleiului din motor in timpul functionarii. Ei lasa, ca acuma stii.

 

Explicatia pentru care e mai bine sa folosesti un ulei cu diferenta mai mica intre primul si al doile indicator, si cea corecta a dat-o

yo4hgx mai sus, si, dupa cum vezi, nu are nici o legatura cu elucubratiile tale cu temperatura la nivelul asfaltului din Bucale vara.

daca un ulei cu indicativ 10w40 se recomanda a fi folosit la temperaturi ale mediului ambiant pana la 45 de grade (deci chiar si in Africa subsahariana), vii tu, carpaciul de cartier, sa ne dai noua povete sa folosim 10W50 sau 20w50. Ca o remarca, 10W50 e mult mai prost ca un 10w40, pe acelasi considerent, e mult mai aditivat. si 15w50 e mai prost ca 10w40.

Cu cat diferenta e mai mare intre cei doi indicativi la un ulei multigrad, cu atat uleiul ala e mai prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fie multigrad unui ulei de baza i se adauga aditivi de imbunatatire a vascozitatii. Functie de vascozitatea uleiului de baza si plaja de vascozitate dorita pe zona 0-100gr.C cantitatea de astfel de aditivi e mai mare sau mai mica, numita factor specific de crestere a vascozitatii.

 

Un ulei 10W40 va avea nevoie de o crestere a vascozitatii specifice cu factor 4 pe cand un 20W50 desi algebric pare identic, de un factor de numai 2,5. De remarcat ca aditivii de imbunatatire a vascozitatii, la fel ca toti ceilalti aditivi nu sunt lubrifianti si sunt predispusi la distrugere in conditii de stres similare cu cele din cutiile de viteze.

 

Concluziile le trageti voi!

 

Nu este vorba exclusiv despre tipul si cantitatea de aditivi. E prea simplist sa reduci totul la asta.

Intre uleiurile etichetate in general drept sintetice si cele etichetate semi sau minerale este in primul rand o diferenta majora de baza de la care se pleaca pentru rafinare.

Uleiul etichetat mineral se obtine aproape exclusiv din titei parafinic. Cu cel sintetic e mai complicata treaba pentru ca, in functie de vascozitatea care trebuie obtinuta se foloseste atat titei parafinic cat si naftenic. Practic, desi exista acelasi tip de ulei, de la acelasi producator, pentru vascozitati diferite bazele vor fi foarte diferite si culmea, aditivii sunt aproape identici.

Un 10W50 va avea baza parafinica mai consistenta decat un 10W40 desi pe ambalaj scrie ca e doar diferenta de vascozitate. In realitate sunt produse foarte foarte diferite dpdv al bazei. Povestea cu clasele de vascozitati diferite obtinute doar din jonglarea cu aditivi este doar o poveste in cele mai multe cazuri.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 10:22

Tu nu intelegi chestiuni elementare si te iei de el.

 

 

Oricum, ce spui nu are nici o legatura cu faptul ca tu confunzi temperatura mediului ambiant cu temperatura uleiului din motor in timpul functionarii. Ei lasa, ca acuma stii.

 

Explicatia pentru care e mai bine sa folosesti un ulei cu diferenta mai mica intre primul si al doile indicator, si cea corecta a dat-o

yo4hgx mai sus, si, dupa cum vezi, nu are nici o legatura cu elucubratiile tale cu temperatura la nivelul asfaltului din Bucale vara.

daca un ulei cu indicativ 10w40 se recomanda a fi folosit la temperaturi ale mediului ambiant pana la 45 de grade (deci chiar si in Africa subsahariana), vii tu, carpaciul de cartier, sa ne dai noua povete sa folosim 10W50 sau 20w50. Ca o remarca, 10W50 e mult mai prost ca un 10w40, pe acelasi considerent, e mult mai aditivat. si 15w50 e mai prost ca 10w40.

Cu cat diferenta e mai mare intre cei doi indicativi la un ulei multigrad, cu atat uleiul ala e mai prost.

 

Nu e prima oara cand sustii cu inflacarare idei fara sa te pricepi. Acum cativa ani habar nu aveai ca aderenta e influentata de pata de contact si ai tinut-o pe a ta pana in panzele albe. Ma rog... treaba ta.

Din punctul meu de vedere, factorul decisiv pentru siguranta in exploatare a unui motor este temperatura de lucru a lubrifiantului. Temperatura mediului ambiant influenteaza capacitatea motorului de a se raci. Dar asta nu spune nimic despre exploatarea in conditii severe.

Din pacate, atunci cand temperatura uleiului trece cu mult de 100 de grade, vorbim despre conditii severe. Practic, dupa logica ta, ar trebui considerat ca uleiurile pentru motocicletele de cross si hard enduro 10W60 (motoarele alea lucreaza foarte incins si racirea de multe ori e deficitara) sa fie cele mai proaste. Asta nu e logica, este ignoranta.

» Post actualizat in 20 Jan 2015 10:29

Cu cat un ulei de motor va fi expus mai mult la temperaturi inalte, cu atat se va altera mai repede. Asta inseamna ca vascozitatea sa va scadea mai rapid in timp, indicele de vascozitate va scadea si el. Insasi standardul de masurare a vascozitatii uleiurilor de motor ASTM D445 precizeaza ca rezultatele masuratorilor sunt influentate de cicluri de incalzire-racire ale uleiului.

In final, fiecare alege dupa cum il duce capul ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricarui ulei ii scade viscozitatea odata cu cresterea temperaturii lui!

Iaca ai descoperit tu acum toarta de la cana.

 

Cand producatorii de motoare si de uleiuri pun poza aia cu diferitele grade de ulei ce pot fi folosite in functie de temperatura mediului ambiant, iau in considerare cele spuse de tine mai sus.

Pt 10W40 limita e 45 de grade a mediului, iar inginerii aia care au conceput uleiul s-au gandit ca la o temp a mediului ambiant de 45 de grade, un motor folosit in forja poate ajunge la temperaturi de peste 100 grade.

Dar sa nu uitam ca multe motociclete au si radiatoare de ulei, radiatoare care tocmai asta fac, racesc uleiul!

 

Tu iti pui problema la motociclete, care au motorul mult mai expus ca la automobile, dar saracele automobile care merg cu 5w30 in ziua de azi, ce se fac saracele in zilele de arsita si cu motorul ascuns sub capota si acoperit cu diverse materiale izolatoare fonic? Cum supravietuiesc saracele?

Si tu mai uiti un lucru, intr-un motor racit cu apa uleiul nu poate ajunge la temperaturi extreme, pentru ca temperatura intregului ansamblu se uniformizeaza. Nu poti sa ai ulei la 150 de grade si apa la 80... cand esti in pericol sa se incinga extrem uleiul vor fi multe alte semne inainte de asta.

 

Asta se chinuie sa faca producatorii de uleiuri de ani si ani ai ani de zile, sa faca viscozitatea uleiului cat mai stabila functie de temperatura si totodata sa nu le faca foarte groase, si hopa a venit brusc un mecanic aviator proiectant din bucuresti care a descoperit secretul!! "pune dom-le 20w50 si ai rezolvat problema! " :D

Nu e chiar asa, trebuie sa existe si la viscozitate o limita, nu poti pune un ulei prea gros in motor cu speranta ca o sa fii protejat la 50 de grade afara in arsita bucuresteano-sub-sahariana dar tu de fapt mergi maj timpului la temperaturi intre 20 si 30 de grade cu un ulei prea gros, care o sa faca mai mult rau decat bine.

Citeste despre efectele uleiului prea gros in motor si o sa vezi ca nici asa nu-i bine, nu degeaba la masini in ziua de azi peste tot se recomanda de la 10w40 in jos, uleiuri foarte subtiri, 0w30, 5w30, ... si tu recomanzi sa pui in motor ulei super gros de frica temperaturilor... Bine ca nu le recomanzi sa puna T90 de cutie, zau! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule posesor de sifonier :D, cum ramane cu 10W60?

Dupa tine, este cea mai proasta calitate, corect? Sau te dezici de ce ai scris cu o postare inainte?

 

Antigelul in radiator la 110 si uleiul de motor la 130 s-a mai vazut de multe ori. Ce spui tu insa este total ne-realist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, 10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic.

Faptul ca e mai scump nu-l face neaparat mai bun, ci indica doar ca e rar folosit si are o tona de aditivi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se face o clasificare a uleiurilor pentru regimuri grele de lucru, in multe cazuri nu indicele de vascozitate citit initial pe bidon, este cel care reflecta calitatea in conditii extreme. Uleiurile sunt supuse la probe de laborator, la forte de forfecare si strictiune ca in interiorul unui motor si al cutiei de viteze. Se poate ajunge ca un ulei cu indicele de vascozitate mai mare, sa se comporte mai slab ca unul cu o valoare mai mica, in conditiile mecanice de mai sus si temperatura de 100 grdC. Practic, vascozitatea in aceste conditii, poate sa fie total opusa_aici este proba de foc si lupta intre vascozitati/performante, in aceste conditii cu verificari, masurari si comparatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, 10W-60 e maximum de prost comparat cu altele cu un interval mai mic.

Faptul ca e mai scump nu-l face neaparat mai bun, ci indica doar ca e rar folosit si are o tona de aditivi.

 

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbat in fiecare seara.... normal.

Regulamentul a fost destul de drastic anul asta. Nu stiu daca au facut schimb de ulei zilnic. Totusi, daca te iei dupa logica colegului, de ce n-au folosit 10W 40?

» Post actualizat in 20 Jan 2015 12:35

Daca motoreta mea are schimbator de caldura apa ulei, insemna ca uleiul nu trece de 100-105 de grade nu?

 

Monteaza un termometru pe baia de ulei sau verifica la o motocicleta care are montat asa ceva. O sa ai o surpriza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! :D KTM tocmai a castigat Dakar-ul 2015 folosind uleiul asta.

 

Pariu pe ce vrei tu ca daca foloseau 10W40 tot castigau Dakarul.

 

Nu poti compara conditiile de cursa cu cele de strada; daca pentru un raliu e important sa reziste in regim de forja pentru perioade scurte de timp, pentru oamenii normali e important sa reziste perioade mai lungi de timp (mai bine zis km de mers) in conditii normale, si nu forja.

Cei de la Dakar schimba uleiul dupa fiecare etapa, seara.. asta de bine ce rezista.

 

Pe mine, ca utilizator, nu ma intereseaza ca un ulei sa reziste 700km de forja continua, ma intereseaza sa reziste 5-10.000 de km de mers normal.

Iar daca pun un ulei asa gros si nu folosesc motocicleta la forja maxima, ca aia la Dakar, e posibil sa o fuck mai repede decat daca as pune un ulei mai subtire.

 

Dar astea sunt fineturi de deductie logica pe care tu oricum nu le pricepi! :D

 

Bravo Mani!!

 

Hai ca Mani nu a schimbat nici un motor, dar ceilalti cate au schimbat? Tu asa faci la motoretele tale? Recunoaste, mergi ziua cu 10w60 si seara schimbi motorul la tine in bivuac. hahaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ce ulei sa folosesc la BMW R1200R?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...