Sari la conținut

Termostat defect?


Method
 Share

Postări Recomandate

Nu stiam unde sa postez pt problema pe care o am si m-am gandit ca fiind sectiunea de service,poate ma ajuta totusi cineva :

 

Problema mea nu e la motocicleta (aia merge ceas ca e japoneza :P),ci la un trocarici de masina ('99 VW Golf 4 1.9 SDI) pe care am luat-o de curand.De cand am cumparat-o am stiut ca are probleme cu ridicarea in temperatura,insa m-am gandit (logic) ca e termostatul blocat pe deschis si am cumparat-o,masina fiind in rest ok plus ca omul mi-a lasat 50E pt treaba asta,termostatul fiind in jur de 50ron si f usor de schimbat.

Eu stiu ca la Golf 4 temperatura trebuie sa urce rapid la 90 de gr. si sa nu mai miste de acolo,insa buburuza mea nu urca in temp decat dupa vreo 10-15 km si cand mergeam usor si nu o mai turam incepea sa scada binisor deci numa constanta nu statea.

Bun,ii dau jos termostatul (care era original),cumpar un termostat Behr(made in germany-48ron) pe care scrie clar 87 de grade,cu ocazia asta ii schimb si tot antigelul cu antigel Hepu (cunoscatorii stie :P).Nici o schimbare.M-am gandit ca oi fi nimerit eu un termostat stricat,i-l dau inapoi la magazin,ma cert cu ala,in fine,iau alt termostat de data asta Valeo (69ron).Aceleasi probleme : nu se ridica in temp si cand se ridica nu sta,scade imediat.Caldura ea da saraca destul de repede,dar nu cum trebuie si motorul fiind rece imi si consuma mai mult.

Sunt convins ca e ceva minor,insa nu stiu ce,m-am gandit si m-am razgandit,am intrebat prietenii,nimic,nu-mi trece nici o solutie prin cap.M-as fi dus la un mecanic dar eu stau intr-un oras f mic si mecanicii de pe aici sunt niste ageamii,sunt buni sa-ti schimbe o bucsa sau ceva,la chichitze din astea n-au nici o treaba...

Termostatul e foarte asemanator cu cel de Golf 3,e din ala simplu nu din ala cu senzor,nu poate fi pus in pozitie gresita,se baga pe 2 ghidaje,se rasuceste si astfel se blocheaza pe pozitie.

Daca cineva e familiarizat cu modelul respectiv si imi poate da vreun sfat,vreo idee,raman profund recunoscator.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil nu e util ce spun, pentru ca nu cunosc motoarele VW. Dar la unele BMW diesel exista inca un termostat in sistemul de racire, care are legatura cu sistemul de EGR. Termostat asta sa mai strica si atunci temperatura nu ajunge la optim.

 

Ai incercat sa pornesti motor si sa pui mana pe diverse furtune? Sa vezi care sa incalzesc? Poate asa poti sa-ti dai seamna unde circula antigel cand inca nu trebuie. Disclamer: ai grija cu componente afalte in miscare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e primul diesel???

 

tdi-u se incalzeste greu si sdi-ul si mai greu, exista totusi un remediu, undeva in dreapta sus(cum te uiti la motor) ai 3 tutusti, alea sunt un fel de bujii incandescente care incalzesc lichidul de racire. costa cam 20E bucata, se schimba foarte usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ me_ddevil : Deci ai avut si tu aceeiasi problema?Nu-ti inchidea vrei sa spui,nu?Ca daca nu ar deschide s-ar duce apa in 130 rapid.

Si sa inteleg ca era din montaj?Si eu ma gandesc ca termostatul nu e stricat,hai,sa fie primul stricat,dar deja si al doilea...Ma gandesc sa dau jos maine tot antigelul din ea,sa bag apa si sa il dau jos si sa il montez ink odata sa vaz ce reactie are.

 

@ Falkenberg : Da,am avut si eu un bmw 320d '04,nu are nici o treaba cu VW,ala avea electronica pana-n dinti,VW asta imi aduce aminte mai mult de Dacie :D.Termostatul meu e simplu ca cel de dacie,functioneaza mecanic,nu are senzor,deci nu mere diagnoza sa vad dak e ceva bulit.egr nu era supapa aia de la turbina?sdi-ul nu are turbo,e normal aspirat.Si foarte puturos :rolleyes:

 

@bec : Da,primul diesel,cod AQM mi se pare,e SDI-ul care a fost si pe Golf 3.Are bujii care incalzesc lichidul de racire??? :eek: Esti sigur?Nu te contrazic,dar nu am mai auzit de asa ceva,mai ales ca motorul in rest e super simplu.Si chiar daca ar avea asa ceva,problema e ca nu se ridica in temp,iar cand se ridica nu sta constant acolo.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele 3 bujii incalzesc aerul pentru a optimiza pornire. Daca ati observat iarna, dupa ce puneti contactul sta mai mult aprins martorul din bord care arata ca un filament de bec. Ei bine, acelea sunt bujiile si asta fac, incalzesc aerul, nu apa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte really :))

 

Si sunt foarte importante pentru un motor diesel deoarece aceste nu foloseste bujii pentru a aprinde amestecul de combustibil, ci foloseste temperatura de aproximativ 400 grade celsius a aerului, obtiunta prin comprimarea acestuia. Cand e rece afara, e mai greu sa ajungi brus la 400 de grade, asa ca "sabiile laser" dau o mana de ajutor.

O pornire mai greoaie poate fi cauzata de proasta functionare a acestor bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ skvj : Maestre,nu vreau sa te contrazic ca nu sunt 100% sigur dar martorul ala de la bord care arata ca un filament de bec e de la bujiile incandescente care sunt insurubate in bloc si incalzesc capul pistonului,ca apoi cand vine aerul si motorinutza sa dea de caldurica si sa faca poc,oricum alea n-au nici o treaba cu problema mea,de pornit porneste la sfert de cheie.Mersi oricum de sugestii,orice sfat e bine venit.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Acele bujii misterioase sunt sondele de temperatura a apei.Una iti indica intre temperatura la bord, a doua porneste ventilatorul de racire iar a treia nu mai stiu ce rol are, da are.

Nicidecum nu au rolul de a incalzi lichidul de racire.

 

Asfalt uscat

 

Salut

M-am inselat acelea chiar sunt niste incalzitoare de apa. Poate aici este problema

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Simptom de termostat defect.

Zici ca l-ai schimbat.

Ar mai fi senzorul de temperatura.

Schimba-l si eu spun ca scapi de necazuri.

PS:Fa-ti cont pe vwforum.ro, ti-a dat cineva un link, gasesti o multitudine de informatii acolo.

Daca rezolvi sa ne spui si noua..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...