Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Salve,

caut si eu pe cineva priceput sa-i dea de cap unei Forza 250i 2006. Pare ca s-a ciufulit clapeta de acceleratie, care are incorporata si un modul de ralanti.

Buba e ca nu mai tine ralanti-ul si ma incurca tare la mers incet sau la stopuri. Cateodata se aprinde si FI-ul, probabil tot de la eroare injectie sau ce o fi.

Clapeta SH nu gasesc, varianta cu ABS iar noua nu pot cumpara din cauza pretului.

Si cateodata, pe la 80-90 da sa patineze cureaua pe fuliile variatorului. Cureaua este noua, pe original si ma gandesc la uzura acelor fulii. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Eu am un scuter chinezesc Yiben de 49cc. Aveti idee daca filtrele sunt universale pentru ... orice scuter de 49cc ?

As vrea sa-l servisez singur, cu un prieten si nu prea stim ce piese sa luam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare, Am un Piaggio Beverly 200/2003 la care bujia nu are nicio activitate. X-(

 

Din ce am observat modelul are un ECU aci604.01 58054r. Stie cineva cum sa il verific pe acesta?

 

Deasemenea bobina cand o alimentez de la o baterie, nu ajunge niciun impuls catre bujie pentru scanteie. Doar o scanteie cand este conectata, si atat (de parca ar fi in scurt)

 

Stie cineva un electrician la care sa pot apela in acest caz?

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, Am un Piaggio Beverly 200/2003 la care bujia nu are nicio activitate. X-(

 

Din ce am observat modelul are un ECU aci604.01 58054r. Stie cineva cum sa il verific pe acesta?

 

Deasemenea bobina cand o alimentez de la o baterie, nu ajunge niciun impuls catre bujie pentru scanteie. Doar o scanteie cand este conectata, si atat (de parca ar fi in scurt)

 

Stie cineva un electrician la care sa pot apela in acest caz?

 

 

Uite aici o schemă mult simplificată a instalației electrice :

 

 

post-54983-0-59992000-1528647236_thumb.jpg

 

Deci de verificat în ordine :

 

- CDI

- bobină inducție

- senzor

- contact

 

Am și eu un Beverly din 2002, până acum n-am avut probleme de pornire, dar...italienii s-au complicat la acest model, i-au montat, părerea mea inutil, TPS senzor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, Am un Piaggio Beverly 200/2003 la care bujia nu are nicio activitate. X-(

 

Din ce am observat modelul are un ECU aci604.01 58054r. Stie cineva cum sa il verific pe acesta?

 

Deasemenea bobina cand o alimentez de la o baterie, nu ajunge niciun impuls catre bujie pentru scanteie. Doar o scanteie cand este conectata, si atat (de parca ar fi in scurt)

 

Stie cineva un electrician la care sa pot apela in acest caz?

 

La bobina nu este de ajuns sa-i dai curent ca sa dea scanteie, sunt mai multe treburi angrenate acolo. Tu cand cand ii dai curent bobinei chiar o pui in scurt iar la bobinele de aprindere electronica e problema daca stau conectate permanent la curent, se supraincalzesc imediat. In timpul functionarii bobinele de inductie de la aprinderile electronice stau alimentate anumite momente si asta doar pt o fractiune de secunda, din acest motiv nu se ard.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bobina nu este de ajuns sa-i dai curent ca sa dea scanteie, sunt mai multe treburi angrenate acolo. Tu cand cand ii dai curent bobinei chiar o pui in scurt iar la bobinele de aprindere electronica e problema daca stau conectate permanent la curent, se supraincalzesc imediat. In timpul functionarii bobinele de inductie de la aprinderile electronice stau alimentate anumite momente si asta doar pt o fractiune de secunda, din acest motiv nu se ard.

 

Corect! La vechile sisteme de aprindere exista un anume ruptor distribuitor care chiar asta făcea: „rupea” adică alimenta și întrerupea alimentarea cu curent în bobina de inducție pentru crearea înaltei tensiuni (aprox. 17.ooo-18.ooo volți) necesari scânteii din bujie și distribuia scânteia în funcție de schema de funcționare a cilindrilor. Acum acest rol a fost preluat de către CDI (sau ECU).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect! La vechile sisteme de aprindere exista un anume ruptor distribuitor care chiar asta făcea: „rupea” adică alimenta și întrerupea alimentarea cu curent în bobina de inducție pentru crearea înaltei tensiuni (aprox. 17.ooo-18.ooo volți) necesari scânteii din bujie și distribuia scânteia în funcție de schema de funcționare a cilindrilor. Acum acest rol a fost preluat de către CDI (sau ECU).

 

Asa este dar este o diferenta fundamentala intre aprinderile cu platina (ruptor) si aprinderile electronice. Bobinele de inductie pt aprinderile cu platina au rezistivitate 8-9 ohmi si stau alimentate in mod continuu (plus pe contact) in timp ce bobinele de inductie pt aprinderile electronice au rezistivitate sub 4 ohmi si deja se merge intens pe rezistivitate de 0,7-1 ohm. La aceste bobine de inductie alimentarea si totodata ruperea se face doar in momentul in care CDI sau ECU primeste semnal de la senzorul de aprindere. Astfel bobinele de inductie pt aprinderile electronice stau foarte putin timp alimentate, daca ar sta alimentate cu plus permanent de la contact cum este la aprinderile pe platina s-ar incinge pana s-ar topi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici o schemă mult simplificată a instalației electrice :

 

 

attachicon.gifschema.jpg

 

Deci de verificat în ordine :

 

- CDI

- bobină inducție

- senzor

- contact

 

Am și eu un Beverly din 2002, până acum n-am avut probleme de pornire, dar...italienii s-au complicat la acest model, i-au montat, părerea mea inutil, TPS senzor.

Am rezolvat. Piaggio pentru ca sunt ravnite de catre hoti prin Italia i-a fost montat un antifurt pe CDI ce taie scanteia catre bujie in cazul in care nu ai cheie. Sistemul nu este complicat, poate fi gasit si la alte mobre/masini inca din anii 2000

Bujia in teorie primeste impuls de la magnetou, daca magnetoul nu reuseste sa faca fata curentului cerut de catre bobina, foloseste surplus de curent din baterie.

 

La mine problema era de CDI care a fost inlocuit si acesta pe care il am nu are limitari. Ce pot spune e ca reactioneaza mult mai bine in accelerare fata de cel pe care l-am avut montat si care a mers cateva saptamani. Conectarea se face doar la 4 fire si nu mai este nevoie de restul.

 

 

 

La bobina nu este de ajuns sa-i dai curent ca sa dea scanteie, sunt mai multe treburi angrenate acolo. Tu cand cand ii dai curent bobinei chiar o pui in scurt iar la bobinele de aprindere electronica e problema daca stau conectate permanent la curent, se supraincalzesc imediat. In timpul functionarii bobinele de inductie de la aprinderile electronice stau alimentate anumite momente si asta doar pt o fractiune de secunda, din acest motiv nu se ard.

cam asa ceva :)

» Post actualizat in 20 Jun 2018 04:47

btw... odata cu schimbarea CDI ului nu mai am semnalizari si in comparatie cu restul mobrelor cu care am mai mers, nu mai sunt atat de fasnet. X-( Semnalizatorul a ajuns mai rapid decat acceleratia.

Ca sa il folosesc pe cel actual (aprilia sportcity 200) au fost legate doar 4 fire, restul sunt in aer. Stie cineva ce fire trebuie conectate ca semnalizarea sa functioneze precum se intampla inainte de inlocuirea CDI-ului original?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Va rog sa imi sugerati niste idei.

 

Am luat din Germania un Peugeot Elyseo, 2003, a mers la test, a mers cand a fost adus in Romania, a ajuns pa mine nu a mai pornit.

 

Nu are scanteie. Benzina scoate, electromotorul invarte, a mers pe drumul variantelor. Presupunea bobina, am schimbat bobina.

 

Maine urmeaza sa schimb si bujia.

 

Dar mai vreau idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O luam treptat.

 

Nu are cric lateral, nu am gasit nici un senzor pentru asa ceva.

 

Am luat de la capatul totul, meticulos. Bateria rezonabila, incarcata peste noapte, bujie noua, sigurantele sunt bune, nu ajunge curent la bobina.

 

Ce sa urmez?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan nici o solutie.

 

Din pacare nici respectivul care mi l-a adus nu imi mai raspunde, las mesajele, le vede si atat. Si era si un tip care avea doar recenzii favorabile pe forum, om care se ocupa de lucruri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tulai Doamne, ce rau imi pare bai Iulian.

 

In cazul asta ramane doar sa verifici cele 3 piese mentionate de electrician. Cauta si pe forum, poate mai sunt baieti care au modelul asta de scuter si mai au idee, sau chiar sa te ajute cu piesele de imprumut. Zic asta in ideea in care vezi daca acolo e problema, sa nu dai banii aiurea pe piese ce nu trebuie schimbate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat un scuter Peugeot Vivacity 2 de 49 cc din 2007 zilele trecute. Scuterul are 5800 Km ( se vede si la urmele de pe carene ca nu are prea multi km ). Cand l-am testat nu prea avea benzina in rezervor si credeam ca prinde goluri de aer; mai exact, daca mergeam încet si trăgeam tare de accelerație se impotmolea pentru putin timp, iar cand ajungeam in ture mari nu mai avea probleme. A facut acelasi lucru si dupa ce am băgat benzina. Am observat ca porneste putin mai greu la rece si o data cand i-am dat la pedala, era cald, s-a înecat, iar cand am desfăcut bujia, era umedă. La rece daca ii dau la automat si trag de accelerație dupa ce a pornit, moare.

 

INTREBAREA 1: E carburatorul infundat? Se poate rezolva in curtea casei?

 

 

 

PROBLEMA 2: Scuterul a stat de prin 2013, însă în vara asta i-a fost schimbat carburatorul, o chestie neagră care se baga in carburator( cred ca e șocul electric), un furtun si bujia ( cand l-am înecat i-am pus-o pe cea originală și a pornit, dar a si scos fum negru ( cred ca e un semn că s-a înecat. Bordul are vitezometrul cu ac, iar kilometrajul, ceasul si nivelul benzinei, electronice.

Problema consta in faptul ca uneori imi palpaie kilometrajul si ceasul, iar benzina nu o arata cum trebuie.

 

 

 

INTREBAREA 2: Sa fie oare o problema complicata? Sa fie arsi ceva digiti la benzina, dar la kilometraj de ce palpaie?

 

 

INTREBAREA 3: Filtrul de aer are o intrare unde e si o garnitura. Acolo se mai pune un filtru din acela ca un trunchi de con? E necesar?

 

 

 

P.S.1: Avand in vedere ca am mai avut un Piaggio Ciao mai stiu cate ceva, insa nu sunt meserias. Astept cu mare placere orice tip de sfaturi.

 

P.S.2: Am categoria A1 din vara asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Alte noutati legate de Elyseo al meu.

A mers 2 saptamani. A murit, aceeasi senzatie. Nu avea scanteie. Nu m-am mai dus la tipul respectiv, alti 250 lei. In schimb am comandat CDI replace.

Inainte, dimineata nu pornea rapid. Ma chinuiam putin, descoperisem ca daca ii dau de 3-5 ori (depinde de frig) de acceleratie, o lua mai usor.

Acum e la fel, poate o idee mai rau.

Idee, oare nu tine benzina in carburator?

Stiu din manual de un surub care e recomandat a fi folosit cand e imobilizat mai mult de o luna, un surub care dreneaza benzina din carburator. Dar chiar nu il gasesc. (Poza din manual e generala, imi arata ca trebuie sa folosesc o surubelnita pe partea stanga). Acolo fiind mai multe surubele.

 

Are cineva idee despre asa ceva? Sau ar putea fi de acolo? Sau alte idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Are cineva idee despre asa ceva? Sau ar putea fi de acolo? Sau alte idei.

 

Ala e un surub de drenare pt mizerii, apa, benzina depreciata. Nu ajuta la pornire decat in sensul in care elimini benzina depreciata si prin incercarile de pornire vine benzina buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Șurubul de care spui este acela din poza. Am pus șurubelnița sub el, sa înțelegi mai ușor. Trebuie sa ai și un furtun de scurgere care vine din carb. Al meu e un Peugeot vivacity și, nici el la rece nu pornește din prima. La cald da. Pe mine nu ma deranjează, și pornește doar la buton, la pedala are ceva belit.

Alte noutati legate de Elyseo al meu.

A mers 2 saptamani. A murit, aceeasi senzatie. Nu avea scanteie. Nu m-am mai dus la tipul respectiv, alti 250 lei. In schimb am comandat CDI replace.

Inainte, dimineata nu pornea rapid. Ma chinuiam putin, descoperisem ca daca ii dau de 3-5 ori (depinde de frig) de acceleratie, o lua mai usor.

Acum e la fel, poate o idee mai rau.

Idee, oare nu tine benzina in carburator?

Stiu din manual de un surub care e recomandat a fi folosit cand e imobilizat mai mult de o luna, un surub care dreneaza benzina din carburator. Dar chiar nu il gasesc. (Poza din manual e generala, imi arata ca trebuie sa folosesc o surubelnita pe partea stanga). Acolo fiind mai multe surubele.

Are cineva idee despre asa ceva? Sau ar putea fi de acolo? Sau alte idei.

post-96026-0-48014200-1537528271_thumb.jpeg

post-96026-0-35485300-1537528304_thumb.jpeg

post-96026-0-76160000-1537528328_thumb.jpeg

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Salut , am si o intrebare , acum recent mi-am luat un scuter si nu prea o am cu mecanica la scutere dar cand ii dau cheie la scuter si apas pe buton , nu pornește , dar cand îi dau la pedala merege , vă rog frumos să-mi spuneți de ce nu pornește la cheie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Buna ziua,

 

Tocmai am achizitionat un maxi scuter Aprilia Atlantic de 500 si as dori sa ii fac o verificare ca sa vad daca i-ar trebui inlocuit ceva anume. Unde as putea face asta la cineva priceput prin Bucuresti sau zonele limitrofe? 

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...