Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

Putzifer (topic starter) baga ceva sute de euro in scule, ia-ti concediu 2 luni, beleste cartea aia numita manual de service care oricum e scrisa ca pentru prosti, desfa-ti motoreta vietii, verifica tot ce zice manualu vietii, schimba ce nu corespunde si poate o sa-ti mearga hoitu.

Daca nu e nimeni care sa faca ce vrei si cum vrei tu, fa-ti singur. "If you want something done right, do it yourself".

 

Fa toate alea de mai sus moca, vezi daca'ti iese. Ah.. shit, n-ai cum.

 

Sa stii si tu ca oriunde in lumea asta se plateste montatul/demontatul. Nu e vorba de munca, e vorba de timp. Timp pierdut de'ampulea. Du-te si tu la munca 10 zile fara bani si vezi cum iti place.

Du-te si repara-ti motoreta cum stii si cum poti, daca nu, du-o la service autorizat, fa proces verbal de intrare in service cu problema cutare, ia-o cand e gata cu banu jos. Ce plm e asa complicat? Daca nu ti-o face iei procesu vietii si te duci la opc. Dar manopera de montat/demontat/verificat/masurat o platesti oricum si cu mama opc-ului, ca nici tu nu muncesti gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 890
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

V-a inebunit dumnezeu maica.

 

Ha ma ca e distractiv. E iarna in puii mei. Normal ca am inebunit cu gandul la vara viitoare cand aia carora le merg motoarele or sa se plimbe. :lol:

 

Daca se stabilea de la inceput un grafic de plati, nu se ajungea aici. DIn nou , greseala lui Fabio.

- Fabio are reputatie proasta, prezentata de mine mai sus, iar ca si CREDIBILITATE din punctul meu de vedere este COMPROMIS TOTAL. Verificat/testat pe pielea mea.

Stiu ca nu conteaza, dar fiecare crede ca are dreptate in felul lui. Singurul care conteaza in toata afacerea asta este Valentin, care este CLIENT. Modul sau de comportament este specific CLIENTULUI. Clientul urmareste sa obtina un serviciu, cu pretul cel mai mic si la calitatea cea mai buna. Prestatorul de servicii doreste sa obtina PROFIT, DECI un preta CAT MAI MARE, pe CALITATEA care o are el (adica sa-si supraevalueze calitatea). Sad but true!

 

Daca ne luam dupa rationamentul tau toti am gresit. Am gresit cu totii fiindca am vrut sa ajutam un motociclist ca si noi. Am vrut sa il ajutam asa cum ajutam oriice motociclist oprit pe marginea drumului.

EU nu il cunosc pe Fabio si nu stiu ce reputatie are. Dar il cunosc pe Valentin asta de care am scapat cu greu incercand sa il refuz politicos. Asta pana a scos balarii din taste cand am incetat sa mai fiu politicos.

Eu sper ca nu am o reputatie atat de proasta incat sa nu mai fiu credibil. Si daca mai multi oameni spun despre cineva ca e dus cu capul exista o singura concluzie.

In istoria mea de forumis am avut doar doua probleme. Una cu Acest valentin si una cu unul care acum are topic de mistoruri.

 

Hai sa recapitulam. TNG a fost delicat dar a luat distanta de individ, Unchiu a fost ceva mai putin rezervat, Eu am luat-o cu nervii pe aratura si nu mi se intampla des, Fabio poate ca nu e credibil dar are martori ca si mine ca Valentin asta e exasperant.

 

Poate ca unii mecanici nu isi permit sa isi compromita numele. Dar pe mine ma doare in bascheti. Eu nu traiesc din asta asa ca pot sa vorbesc liber. Totusi sunt sigur ca mai sunt si altii care ar scrie numai de bine la adresa individului.

Mie Valentin nu mi-a facut nici un rau. Dar sunt alergic la incorectitudine. El a gafat grav si eu nu m-am putut abtine sa nu il taxez.

 

Nu spun ca am eu o logica bestiala dar cred ca am adus destule argumente ca sa facem linistiti procesul etapei. :D

 

Ca fapt divers si mie mi-a venit sa il dau afara din prima clipa in care l-am cunoscut. Nu am facut-o din respect pentru client. Din bun simt l-am ascultat, i-am dat dreptate fiindca clientul are intodeauna dreptate, am incercat sa il ajut, i-am oferit bonus cateva ore din timpul meu. In tot acest timp imi venea sa il dau afara pe poarta cu mobra desfacuta.

Un client aflat in atelier fiind martor la toata treaba chiar m-a intrebat de ce nu l-am dat afara. Fiindca era CLIENT. Deaia

Apoi a insistat cu telefoanele. Nu i-am raspuns un timp fiindca nu aveam sanse sa il refuz politicos. El era foarte insistent. In cele din urma i-am mai facut cadou cateva ore din timpul meu incerca d sa scapp de el politicos. I-am spus ca nu mai am timp ca sunt foarte ocupat. In mare era adevarat. Chiar eram ocupat.

Apoi a scris prostii pe forum si nu am mai rezistat.

Eu consider ca am avut destula rabdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clientul nu te intreaba "cat face lucrarea?" daca nu i-ai gasit defectul sau nu i-ai reparat-o. dar eu nu inteleg un lucru in povestea asta:

-ce rost a avut sa caute ultimul mecanic carburatoare si tobe noi, sa le probeze, din moment ce toti ceilalti mecanici au facut acelasi lucru? adica ce rost are sa plimbi mobra la 16-17 mecanici care schimba carbul si toba si apoi tu il cauti pe al 100-lea care,evident, face acelasi lucru? nu ar fi normal ca lucrarea sa avanseze si odata stabilit clar ca anumite piese sunt ok sa treci la urmatoarea etapa? distribuita, supapele, segmentii,etc?

sau astea au fost lucrari gratuite si de aceea proprietarul n-a avut curajul sa continue investigatia in profunzime dar contra-cost?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai presupun si eu ca daca deja cineva incepea sa-si bage nasul adanc in motor, lucrarea se lungea pe cateva zile, lucrare ce trebuia platita intr-un fel sau altul.

 

Mie mi se pare absurd cum s-a pus problema: am o motocicleta defecta, schimba-mi toata instalatia electrica de pe ea - munca ca la balamuc - problema persista, nu vezi nici un ban! La fel si cu carburile, si cu distributia samd...

 

Eu, unu', cel putin asa am inteles!

 

@Topic starter

Man, du motocicleta la un service autoriza (Motorteam, Dual Tours, Kawa Motors, Carpati, Elf, United) spune-le problema si sa te cheme cand e gata!

La modul cum ai procedat nu ai lasat sa se inteleaga decat ca ai plimbat motocicleta pe la diversi oameni care sa-ti spuna, de fapt, ce are motorul, ca tu sa-l faci in spatele blocului. Personal, daca as fi mecanic si as descoperi buba, NU TI-AS SPUNE!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok cand se termina cu balciu asta... ca de obicei adevarul e undeva la mijloc...

 

Care imi poate explica si mie va rog frumos legatura dintre reducerea jocului la supape si fenomenul de la acea viteza...

 

Compresie este...ca sa masurat...cum naiba influenteaza acel joc toata treaba asta :blink: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clientul nu te intreaba "cat face lucrarea?" daca nu i-ai gasit defectul sau nu i-ai reparat-o. dar eu nu inteleg un lucru in povestea asta:

-ce rost a avut sa caute ultimul mecanic carburatoare si tobe noi, sa le probeze, din moment ce toti ceilalti mecanici au facut acelasi lucru? adica ce rost are sa plimbi mobra la 16-17 mecanici care schimba carbul si toba si apoi tu il cauti pe al 100-lea care,evident, face acelasi lucru? nu ar fi normal ca lucrarea sa avanseze si odata stabilit clar ca anumite piese sunt ok sa treci la urmatoarea etapa? distribuita, supapele, segmentii,etc?

sau astea au fost lucrari gratuite si de aceea proprietarul n-a avut curajul sa continue investigatia in profunzime dar contra-cost?

Este logica intrebarea ta.Omul a tot sperat ca problema nu este in motor.Si le-a cerut oamenilor sa joace cum a vrut el.O problema ca a lui se ia prin eliminare.De la electrica ,la carburatie,etc pana la desfacerea motorului.Toate astea necesita timp,nervi ,rabadare si tutun.Nu poti cu monteaza ,demonteaza,vin si plec sa rezolvi o problema care poate avea cauze multiple.Am mai spus dar ma repet toti cei care au incercat sa rezolve problema trebuiau sa o faca dupa regulile lor.Pe viitor toti cei implicati(mecanici) trebuie sa invete nu neaparat sa se fereasca de oameni ca Valentin ,ci sa stie cum sa se impuna respectand clientul dar respectanduse atat pe el cat si meseria pe care o practica.

Si inca ceva,munca patriotica s-a desfintat.Asa ca nu este o rusine sa ceri bani si nici sa dai.Cat si cum tine de valoare,complexitate si timpul fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot raman la banuiala mea ca ceva nu este in cote la ambielaj; uzura laterala piston, presiune insuficienta ulei pe vreun cuzinet.Ceva se misca mai mult decat trebuie pe acolo si intra in rezonanta. Ca rezolvare simpla as schimba fizic motorul, pun pariu ca rezolva problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok cand se termina cu balciu asta... ca de obicei adevarul e undeva la mijloc...

 

Care imi poate explica si mie va rog frumos legatura dintre reducerea jocului la supape si fenomenul de la acea viteza...

 

Compresie este...ca sa masurat...cum naiba influenteaza acel joc toata treaba asta :blink: .

Compresia este cu relevanta foarte mica la transalp...indiferent de anul de fabricatie...as aproxima undeva la 15% din diagnosticare...restul numai dupa inspectie.... parerea mea :friends:

Te pot lamuri cind vei avea nevoie personal de o constatare(oricind pentru un coleg transalpist :grinbandit: )

 

Stima,

 

Liviu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de oferta Liviu... notat :)

 

Am intrebat doar pt ca pe mine unul ma depaseste ce se intampla ...cand jocul e in intervalul dat si doar prin reducerea lui spre minim... gata sa modificat ceva...imi da cu virgula si nu inteleg :) ... am gasit la Ta supape de la sub 0,1 la peste 0,3... nu am observat nici cea mai mica diferenta cu ele aiurea sau puse la loc.De aia acum imi pare ciudat acest lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valentin, daca imi dai 1500 euro iti repar motocicleta, dar o lasi la mine cat vreau eu. Daca nu o repar nu-mi dai nimic.

 

De acord? :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand bla,bla, bla...

Un sfat pentru clienti: Aveti mare grija unde va lasati motocicleta la reparat sa nu regretati mai tarziu !

 

Maestre, si demontatul costa bani, ca nu se face instant. Fabio a fost mai mult decat ok, matale ai cam sarit calu'. Iar la faza cu furatul pieselor, ai fost de mare porc. Eu am la Fabio o motoreta care zace de 1 an acolo, si in timpul asta nu mi-a disparut o saiba. Poate ai remarcat-o, e una neagra si cu matzele p-afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

primul post, adica ala cu care incepe topicul

 

HONDA Transalp XL650V an fabricatie 2002, 52.000 Km.

Problema se manifesta astfel:

bla bla bla

Lista operatiunilor efectuate:

Au fost verificate dupa manual urmatoarele:

- joc valve (supape)

- discuri si arcuri ambreiaj

- releu regula...

Toate componentele verificate sunt in parametrii (conform manualului de sevice)

...

Inchei printr-un citat adresat mecanicilor (si nu numai):

 

„Nu esti platit pe ora. Esti platit pentru valoare care o aduci orei.”

E plin de citate Vallentin

 

ultimul post al initiatorului

Pe data de 1 decembrie 2011 i-am dat telefon si i-am spus ca sunt suta in mie ca problema este de la supape intrucat m-am gandit eu ca nu mai ramasese nimic neverificat in afara acestor supape.

I-am spus din cate imi aduc aminte ca a pus punctul pe i (intelesesem ca si el intentiona sa verifice supapele) si ca asta ar trebui sa fie rezolvarea finala: supapele. Luni 5.12.2011 am fost la el in service, mi-a modificat jocul la supape, am facut amandoi un test in urma caruia el spunea ca merge mai bine,

bine ca te-ai gandit

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate omul doar incerca sa isi aduca motocicleta la zi.... din 2002 in 2011 cu piese noi platite de altii :)

Update de motor.

Si ca tot a venit iarna... ma rog sa nu fiu total off topic.

Am un motor Aprilia Pegaso din 2000.

Am golit (scos toata benzina) din rezervor si carburatoare.

De atunci nu a mai functionat :)

Probabil o fi defect ? Ultima oara mergea si fara benzina.

Gasesc vreun mecanic capabil sa imi faca motorul sa mearga ?

Gratis... bineinteles ! Sa dovedeasca aici, tuturor cat de bun este !

P.S. Nici la masina nu prea am combustibil...

Celor dornici sa se afirme... le las PM cu telefonul :)

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adu-le la mine, am putul in curte si le fac plinul cu H2O.

astept sa vedem cum ramane cu supapele-motorul. se mai ofera vreun mecanic (schimbator de piese) voluntar sa remedieze defectiunea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as fi vrut sa ma uit si la distributie. Dar fiindca trebuia sa pleci cu el ....

 

Eu am spus de la inceput ca e posibil sa fie de la distributie.

Parerea mea este ca trebuie sa schimbe supapele si lantul de distributie. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar lanturile as zice, si sa verifice camele si culbutorii, la cum arata lanturile nu le vad bine si pe alea, desi se poate sa fie foarte ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io zic ca topicul asta a avut un rost.

multe plusuri de ex:

 

personal am auzit de mecanici de care altfel nu as fi auzit, cu bune si cu rele dar mai mult cu bune.

citind topicul iti imbunatatesti cunostintele de mecanica inr-un mod distractiv, fara sa te plictisesti.

am aflat ca sunt si mecanici carora de place sa lucreze gratis... :crack:

 

on... eu cred ca mobra aia nu avea nimic de fapt. omu venea si pleca cu ea zilnic de la mecanici. era un maniac care vroia sa-si curete motorul si sa si-l aduca la o stare impecabila. gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, poate sa explice cineva fenomenul? :) Randamentul hidrogenului e chiar asa mai bun decat cel al alternatorului? Sau cum?

 

Chiar vreau sa discutam de traba asta, si inca repede, ca in pauza de masa fug sa imi iau niste recipiente de plastic si niste sarma de inox si fac o instalatie de jenu :laugh:

 

Instalatia functioneaza, dar nu e chiar asa de simplu ca o sarma bagata in borcan. Tre sa faci ca electroliza sa dea cat mai mult hidrogen per amper, altfel nu faci decat sa dai pe mere ce iei pe pere. Tre sai ai limitator de curent ca altfel se incinge de ti fierbe apa si ti iese abur in loc de hidrogen. Instalatiile bune sunt scumpe> au baterii de placi de inox sau alte materiale inoxidabile, nu doar niste sarme, au epurator, au un modulator de frecventa, etc, etc.... Si costa sute de euro...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca unii sunt total offtopic...

 

nu sunt off topic, sunt pur si simplu OFF :grinbandit:

 

on topic: si-a rezolvat valentin motorul sau i-a dat foc ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ihi, cum ziceai.

toti isi da cu parerea da’ ei e habarnisti

 

ceea ce vreau sa spun este ca treaba cu hidrogenul este invechita. si nu multi intelege !

eu am experimentat si realizat o alta chestie, cu flux inconstant de protoprotoni.

este de fapt o aplicare a pile volta, ..............................................................................................................

 

tot ce va rog este sa nu destainuiti principiile de functionare a inventiei mele, ca harapii au si mandatat killeri profesionisti, sa nu se afle secretul si sa nu mai poata astfel sa vinda petrol scump lumii, cind atit de simplu poti circula fara keksu lor.

 

 

Ceva de genul am dat si eu o explicatie la reglarea distributiei pe un GPZ de 900,dar inainte de toate am logaritmat numarul dintilor de la axele cu scame,am pus stroboscopul pe semnele motorului si imi arata ca se invarte cu o turatie direct proportionala cu lungimea cablului de la carburator la manere exprimata in grosimi de saibe compensatoare de sub culbutori.Asta am invatat la scoala in

Afganistan sau Rio de poplacabiggrinbounce2.gif.Lasati motoarele de transalp sa isi faca reglajul de la sine,asa se procedeaza in Beirut si merg!!!!!!!!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...