Sari la conținut

Detinatori de Aprilia RSV


freeman
 Share

Postări Recomandate

daca ar fi bune, as zice ca sunt bune.

progresive sunt naspa, liniare sunt alegrea cea mai buna.

Arc progresiv dar mai tare decat arcurile stoc moi: se simte diferenta in bine.

Arcurile liniare sunt insa net superioare.

 

De ce? Pt ca se face lucrarea dupa ureche, nix calculation, nix notiuni despre suspensii, nix setup, nix dyno.... doar ca a zis producatorul bla bla.

dap, arcuri liniare cu rata superioara (in sensul de mai tari) si constanta. asta ar trebui sa fie suficient, in fond nu e o motocicleta de circuit. cu franele, din placute si racorduri (umbli la pompa, iar incepi cu ghicitelea). e motocicleta mai orientata catre uz stradal, iar pe strada, on the safe side, te face orice zzr daca are pilot mester, indiferent de ce miar te strofoci tu sa duci 'la limita'. modificarea hidraulicii, parerea mea, tot de specialisti ar trebui facuta daca vrei sa mergi pana acolo, dar nu cred ca are rost.

probabil ca investitia ar trebui facuta mai mult in sensul deprinderii tehnicii, ca materialul oricum e decent la majoritatea motocicletelor de generatie mai noua. nu ca niste suspensii mai ferme si frane mai bune ar strica totusi, macar si pentru incredere :)) dar si ca sa absoarba mai bine modul necioplit in care utilizam comenzile fara sa le intelegem suficient.

cu alte cuvinte, recunosc ca-s deranjat putin de aspectele astea la sv, dar trebuie sa si admit ca echiparea de pe rsv e destinata unora care cunosc mai bine cum s-o foloseasca. si daca vrei sv cu suspensii si ciclistica de rsv, solutia este de fapt un rsv si impacarea cu minusurile legate de touring. adica, sv e bun la ce a fost el gandit sa faca, poate deveni mai bun cu upgrade-uri mici si de bun simt, dar daca vrei (si poti) sa mergi mai sportiv, probabil ca ar trebui sa alegi alta motocicleta, decat sa orbecai in solutii ad-hoc. altfel risti sa obtii un travestit (adica afara gardu', inauntru leopardu' :))

baaaaaaaaaaiiii prea off-topic de tot devin postarile astea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca aÂştept un răspuns la întrebarea: ce e randamentul optim.

Link este fix piz zero când tu foloseÂşti noțiuni despre care habar nu ai.

Este doar o constatare iar eu nu mă eschivez. Ăi-am scris pe scară valorilor care sunt cele mai bune în ordine crescătoare. La obiect despre progresive: suspensia față are mai multă nevoie de liniaritate decât de comportament progresiv. Testat. Verificat.

Cum pot intra în finețuri când tu foloseÂşti noțiuni ce par sa denote cunoÂştințe bogate dar si când întreb a treia oară ce înseamnă, nu primesc răspuns. Pune-te în locul meu.

Hai incear că un răspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu credeam că e vorba despre randamentul suspensiei, nu despre cât costă. Deci strict performanțe.

Si acolo e vorba despre un compromis în trei: confort, aderența si control, sau mai bine zis senzația de control.

Mă retrag aici, am înțeles despre ce e vorba.

 

Te dai tare - testezi. Te dai lejer, iar testezi. Nu functioneaza optim după link-uri sau din auzite. Am trecut prin asta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marca nustiu daca conteaza, dar probabil are ceva aparte, nu? Tu mergi cu anumite placute de frana de la un anumit producator, de ce? Pai poate folosesc alte materiale, asa probabil este si aici, insa nu asta am vrut sa spun. Intre timp mi-am adus aminte si de ce marca era vorba : http://www.sonicsprings.com/catalog/index.php?cPath=31_66&osCsid=42fe4b9dcf326183c59bab1ec3c4f56d . Uita-te aici.

Cand am spus greutate, m-am referit la greutatea pilotului si nu la modul in care te dai tu. Adica daca ai 100 de kg iti iei niste arcuri care sunt pentru greutatea ta. Da vorbesc din auzite, de la unii care au incercat si s-au declarat multumiti, respectiv oameni din strainatate cat si cunocuti de ai mei. Ma indoiesc ca este efectul placebo.

dude, te contrazici in van...are dreptate omul. e drept, este si in functie de greutatea pilotului (echipat), dar si in functie de greutatea motocicletei si cum e distribuita fata/spate. insa in primul rand conteaza cum ai de gand sa folosesti motocicleta. in principiu, arcul trebuie sa satisfaca un 'sag' diferenta dintre comprimarea arcului cu si fara pilot pe motocicleta. sunt anumite intervale ale sag-ului care-ti zic daca arcul e prea tare sau prea moale pentru tine si motocicleta ta. chestia este ca si sag-ul asta difera la utilizarea normala, in regim stradal sa spunem, de utilizarea in regim de cursa. adica intervalul ala, ce valori poate lua sag-ul in functie de utilizare, este diferit (daca vrei 'randament optim'). in principiu vrei un arc mai tare pe circuit (presupunand ca te dai racing, ca despre asta e vorba, nu de plasament), in primul rand pentru ca transferurile dinamice sunt mult diferite, apoi pentru ca suprafata unui circuit e mult mai nivelata fata de ce poti intalni pe drumuri publice. adica, daca ai arcuri de circuit pe strada, o sa-ti cada plombele din gura si s-ar putea sa si topai cu motocicleta pe anumite portiuni...adica adio aderenta/control, fie si pe fondul oboselii daca nu pe fondul suspensiei prost dimensionate pentru starea drumului si pentru solicitarile dinamice de pe strada. pe strada vrei un arc o idee mai moale, ca sa poata suspensia sa absoarba variatele conditii pe care ti le ofera drumurile publice si sa nu ajungi acasa papusica pe baza de arc. asta vorbind numai despre arc, nu luam in discutie si hidraulica. cam asa sta treaba in mare, sper ca am reusit sa-mi expun parerea bine.

controversa progresiv vs rata constanta e de mult incheiata...a castigat constantul pentru ca ofera liniaritate cand lucreaza suspensia si e o bataie de cap mai putin exact cand pilotul are o gramada de treaba inainte sa se bage pe curba, plus ca e o variabila in minus cand te dai de ceasul mortii sa gasesti cel mai bun set-up. asta, normal, pentru cine percepe fineturile de genul (adica o zic si eu din auzite). dar poate e ceva ce difera de la stil la stil printre utilizatorii standard si atunci, daca le-ai testat si te impaci mai bine cu ele (ai o senzatie de control mai bun), sunt de acord ca-s de bagat...in orice caz, daca faci buf, n-o sa faci ca ai avut sau nu arcuri progresive sau constante, ci ca esti mermelea si nu te-ai ginit de ce se intampla de fapt cu mobra.

ura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis in felul urmator, producatorul Sonic Springs pune la dispozitia clientilor o metoda de calcul in functie de preferintele si de stilul de mers si de motocicleta folosita de fiecare in parte. Ai intrat pe linkul postat de mine ca sa vezi exact despre ce este vorba? Daca tot esti supus indoielii intra pe grupul de Sv si intreaba cine are arcuri progresive si intreaba-l daca exista o imbunatatire fata de arcurile pe care le avea inainte. Tu imi zici mie pur teoretic, dar teoria difera de practica. De asta multi dintre posesorii de SV din afara isi monteaza arcuri progresive si valve interne, doar de dragul de a le monta si nu pentru a obtine o performanta. Si multi dintre ei au si a doua sau a treia motocicleta (sunt multe Triumphuri Daytona 675, Street Triple, Ducatiuri, GSX-R-uri) deci cade teoria cum ca nu ar sti ce inseamna o suspensie mai buna. Furca de SV1000 fata de cea de 650 este reglabila full. Cea de 650 are reglaj doar de preload si nimic mai mult. Deci chiar te rog, intra pe motociclism.ro la sectiunea Sv si intreaba daca cei ce au arcuri progresive au remarcat un comportament imbunatatit in control/franare fata de arcurile stock, si apoi pentru propria convingere pune aceeasi intrebare si pe www.svrider.com .

da, am intrat si nu prea-s convins. de ce? pentru ca, spre exemplu, mai toate supersporturile de azi iti ofera arcuri destul de bune pentru a fi ajustate si pentru circuit. si nu vad de ce ar fi ale lor mai bune. si daca eu ma dau stradal dar mai am chef de o baieteala pe serpentine sau ma grabesc la servici luni dimineata, ar trebui sa schimb arcul (dupa metoda lor de calcul)...whatever, revenind la arcurile de supersport, probabil (sigur) ca pilotii de top (la profesionisti ma refer) n-o sa le tina stock. dar asta este alta poveste, pentru noi 'ailalti' arcul stock e capabil (cu exceptii desigur si din partea baietilor, ca-s unii foarte buni si din partea constructorului, cum e suzuki cu sv-ul lor). acum ce sa zic, n-o sa contrazic eu o cale care pare bine batuta, dar sincer, nu poti sa obtii performanta cu furca de sv oricat ai bibili la ea. o imbunatatesti, da indiscutabil, dar se poate imbunatati si cu arcuri constante. nu stiu sa-ti zic pe proprie piele, dar o decizie luata pe rationament m-ar impinge catre asta.

acum sincer, daca au reusit aia montand arcuri progresive sa imbunatateasca suspensia de pe gsxr, 675 si ducati, mobre scoase din nascare cu circuitu-n adn...inseamna ca mari prosti mai sunt si constructorii astia sa se zgarceasca la un arc acolo...in fine, or fi si baietii aia prea zmei sau prea hraniti si au nevoie de mai mult, nu comentez, dar de obicei nu arcul e buba.

cred si eu ca la sv se imbunatateste treaba cu un progresiv fata de stoc, problema se pune daca nu o fi mai bine un constant mai tare si de calitate.

cu alte cuvinte, nu e cearta, mai schimbam o vorba, o parere si sa nu iei nimic in nume de rau. weekend bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cel mai tare m-a amuzat maxima aia cu 1500-2000 euro investiti in motor ca sa-i schimbi furca/amortizoru'

 

Ba nene,voi ce plm fumati?:))

 

Vad ca bateti campii in necunostinta de cauza .......hai sa revenim la discutii despre RSV mai bine. Rubrica de offtopic e mai jos :)))crackup.gif

 

On topic:

 

Mi-a pocnit distributia la cilindru spate....

 

 

E careva interesat de piese pentru RSV? Ma gandesc sa-l dezmembrez pentru ca decat sa bag bani in el si sa-l vand la un pret de ca.ca.t.....

 

Sau daca are cineva motor complet de RSV..... sau cilindru spate complet....

post-66203-0-26945100-1348907956_thumb.jpg

post-66203-0-99473600-1348907960_thumb.jpg

Editat de Adrian B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bajeti, de unde-mi trag un set de ghidoane de Falco? Vreau o pozitie usor mai verticala si din cate am rascolit pe net, e cea mai convenabila (deci si 'eftina) varianta...

Sau o idee de "rise" mai ieftin pe ghidoanele mele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian esti primul si din cat am citit eu si auzit... sa aud ca a cazut distributia la un motor Rotax, deci nu imi vine sa cred ...am mai auzit de cate un sprag clutch,sa se mai desprinda suruburi de la rotorul de la alternator ca probleme generale ,dar sa se rupa sau sa sara distributia NU,cum de ai reusit performanta asta ca tare sunt curios .. ? ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian esti primul si din cat am citit eu si auzit... sa aud ca a cazut distributia la un motor Rotax, deci nu imi vine sa cred ...am mai auzit de cate un sprag clutch,sa se mai desprinda suruburi de la rotorul de la alternator ca probleme generale ,dar sa se rupa sau sa sara distributia NU,cum de ai reusit performanta asta ca tare sunt curios .. ? ???

 

uite ca se poate http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?29664-Broken-Cam-Chain-(Interesting)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Phiiuuuu am stat 4 ani jumatate pe forumul ala si de post ala nu am dat....si tot o data puteam sa jur ca motoarele Rotax sunt facute din piatra....dar se pare ca nu este asa si mai sunt si "mici" exceptzi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian esti primul si din cat am citit eu si auzit... sa aud ca a cazut distributia la un motor Rotax, deci nu imi vine sa cred ...am mai auzit de cate un sprag clutch,sa se mai desprinda suruburi de la rotorul de la alternator ca probleme generale ,dar sa se rupa sau sa sara distributia NU,cum de ai reusit performanta asta ca tare sunt curios .. ? ???

 

Fratele meu, nu stiu,nu-mi explic. Eram la 20 km de iesirea din oras (noroc ca nu ma pornisem spre Mestecanis,asa cum vroiam)..

 

Era o curba,dupa care stiam ca vine o linie dreapta, am intrat cu 140 in curba, apoi cum a inceput dreapta am accelerat, dat 5, accelerat in gol (nu intrase in 5, se mai intampla,cred ca toti am patit asta), dat iar in 5, intrat in 5......dar imi dau seama ca intre timp scazuse putin viteza si am dat 4 iar ca sa intru in curba de cuplu..........dau 4, s-au de ceva ciudat parca, si vad ca nu mai are putere deloc si se simte ciudat.......opresc...

 

dau sa o pornesc,incearca sa porneasca, se opreste. Pornesc cu socu,si se simtea clar ca merge in 1 cilindru,si pe evacuare scotea fum alb (ziceai ca-i abur).

 

 

Am adus-o cu duba acasa, si dupa investigatii ulterioare:

post-66203-0-50729400-1350731135_thumb.jpg

post-66203-0-78340300-1350731140_thumb.jpg

post-66203-0-34884200-1350731147_thumb.jpg

post-66203-0-79875600-1350731152_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-au ajuns blestemele Adriane de pe forum ca mereu te certi cu lumea :(

imi pare rau

 

chiar nu poti sa o repari sa-i faci ceva?nu ma pricep la mecanica sunt atehnic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut prieteni am o janta spate Aprilia rsv1000r 2004 completa cu guma 190, ax, disc si pinion stare buna o vand (500ron) sau o schimb tot cu o janta spate de Suzuki srad 750 sau alte piese care imi trbuiesc mie...detalii pe pm sau 0721602721

 

post-68579-0-37476000-1342778073_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci lantul de distributie nu s-a rupt.

In afara de piesa din poza 3, s-a mai spart ceva?

 

La distributie (cilindru spate) am un pinion dublat de altu mai mic, ala mai mic are 5 dinti consecutivi aproape lipsa,iar dintii de la pinionu mare sunt barbieriti (ca sa zic asa), patina mobila e fisurata intr-un loc.

 

in rest, ce ai vazut din poza, chiulasa fisurata (a dat in cap la supape)

 

Tre' sa-mi vina cilindru spate complet cu piston,chiulasa,si patina de la distributie cu pinionul ala dublat.

 

Oricum cum a zis cmd, sigur is niste blesteme,pt ca faza asta nu am vazut-o ever la motoarele Rotax, care-s cunoscute pt fiabilitate...

 

Adica daca-mi pica ceva la electrica, etc, la relee..intelegeam :)

 

dar asta nu ma va opri sa indes pu.li in gura in continuare pe forum :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Adriane, eu am avut un pegaso, rotax 655, anul trecut candva...m-a purtat fara probleme la orice plimbare si nu m-a lasat in drum... Baiatul care a luat-o de la mine, numai probleme a avut, inclusiv cu distributia...parca zicea ceva de lant rupt... Mama masii, cand e sa se f.ta fierul, pai nu sta la discutii. Deci si motoarele cele mai fiabile tot trebuie 1/1 milion sa plezneasca... pe bigfoot cu beamveau' il mai stii? Nu era si el suparat pe bmw? :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Adriane, eu am avut un pegaso, rotax 655, anul trecut candva...m-a purtat fara probleme la orice plimbare si nu m-a lasat in drum... Baiatul care a luat-o de la mine, numai probleme a avut, inclusiv cu distributia...parca zicea ceva de lant rupt... Mama masii, cand e sa se f.ta fierul, pai nu sta la discutii. Deci si motoarele cele mai fiabile tot trebuie 1/1 milion sa plezneasca... pe bigfoot cu beamveau' il mai stii? Nu era si el suparat pe bmw? :stuck:

 

In prima instanta am dumnezeit si crucit Aprilia si pe toti cei care laudau motoarele Rotax (ma refer in prima instanta dupa beleaua cu motoru)...

 

Dar mi-am dat seama ca asa a fost sa fie si ca a fost ghinionul meu..

 

Am stat o luna pe bara, acu am piesele, sper sa-l fac pana pe weekend, viata merge inainte..

 

Oricum ,desi e la vanzare (motocicleta), la ce preturi sunt in jur am ajuns la concluzia ca e trist sa-mi bat joc din mine si de un asemenea motor sa-l dau doar.........ca sa-mi iau ceva mai slab in care sa bag iar bani....

 

Cei care aveti Aprilia RSV, vreau sa schimb CARENA de codita de pe a mea cu una model 99-2001 sau 2003. Eu am 2002.

 

Carena mea e intacta, o schimb pt ca ma dispera look ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut prieteni am o janta spate Aprilia rsv1000r 2004 completa cu guma 190, ax, disc si pinion stare buna o vand (500ron) sau o schimb tot cu o janta spate de Suzuki srad 750 sau alte piese care imi trbuiesc mie...detalii pe pm sau 0721602721

450ron ultima oferta-include janta discul frana-guma 190 ,pinionul axul cu piulita , se da si la variante!

 

:cheers:

post-68579-0-71182500-1351577715_thumb.jpg

post-68579-0-33997800-1351577787_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scot la mezat doua manete, una de frana, una de ambreiaj pt RSV 98 99. Sunt in stare foarte buna, nu sunt indoite sau cu vreun defect.

Care e pretul celei de pe partea dreapta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...