Jump to content
Sign in to follow this  
Bigfoot

MOTOR MIC (benzina) = CONSUM ENORM

Recommended Posts

Salutare,

 

Deschid acest topic pentru a vedea opinia/experienta altora,referitoarea la masini cu motoare mici.

Am deschis acest topic si pentru ca sincer sunt total debusolat de masina mea. E vorba de un Ford Fiesta mk5 din februarie 2008 ,luata din vitrina. Are 50.000km si consuma pffff de capu meu consuma mai mult decat un Touareg v6 tdi.

Initial 80 de cai din 1.4 mi s-au parut a fi OK nici prea prea nici foarte foarte,tinand cont ca KIA CEED are 110cai din 1.4 .

Masina consuma in oras la un mers decent (deloc sportiv,dar nici incet) cu schimbare la 3000rpm maxim 12,8% .............iar in afara orasului la mers LEGAL ia 7% (fata de Touareg care ia 7 in afara nu neaparat la un mers legal).

 

Fratilor eu inebunesc cand vad cat consuma mizeria asta de masina,e de vanzare(nu va o recamand) dar de ce consuma atat?

Pentru 20.000km pe an iesi mai ieftin decat daca ai conduce o masina 3.0 diesel(la care adaogi impozit+asigurare)

Am inteles ca problema asta o are si Loganul de 1.4 care consuma cot la cot cu Fiesta 12% in oras.

 

Am schimbat ulei filtre bujii doar doar poate ii vine mintea la cap, nici vorba MINIM 12% in oras,daca incerci sa te grabesti putin cu ea prin oras sare consumul ultima oara am bagat de 50 lei 9 litri si am reusit sa parcurg 70km.

 

Eu pun acest consum pe seama puterii UTILIZABILE a motorului care este disponibila abia de la 3000rpm in sus,pana acolo suge benzina si abia se misca. Masina are 80cai la 5500rpm si 120Nm la 3500rpm la 1107kg.

Ma gandeam intr-un timp sa o resoftez dar cea mai buna solutie este sa scap de ea. Consumul nu m-ar fi deranjat daca as fi primit macar ceva putere sau confort (inexistent) . Dupa 600km Bucuresti Timisoara , te dai jos obosit rupt atat psihic cat si fizic.

 

Initial am zis ca e OK masina pt un motociclist,dar nu e chiar asa.

In ziua de astazi dupa cum urmaresc piata auto,trebuie un om modest isi permite sa mearga cu o masina scumpa(nu neaparat sa o cumpere) iar un om bogat isi permite sa MEARGA(nu sa o cumpere) cu o masina ieftina,aici ma refer la minim 20.000km/an.

 

Initial pacaleala e MARE masina ieftina noua motor mic pppppppppffffffffff ce sa mai parfum ia uite are si geamuri electrice radio CD aer conditionat,garantie ce mai vrei,e OK. Dar in realitate daca mergi pana la Sibiu ajungi RUPT fizic psihic si financiar(consum prea mare pentru ceea ce OFERA).

 

2.0 tfsi de pe masinile VAG consuma mai putin,si iti ofera mai multa putere decat 1.4-ul meu la un mers decent. Eu pun asta pe seama motorului care :

1 este mult mai relaxat

2 este mai mare deci are o plaja de turatie utilizabila,nu trebuie sa te duci aproape de rosu ca sa te misti.

 

 

 

Aveti idee ce cum se poate remedia problema consumului la motoare mici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dece nu itrebi pe un forum de masini?Asta e facut doar pentru motociclete.fara suparare. :unsure:

 

intrebi*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest little wayne

pune gpl pe masina,eu asta intentionez sa fac cand o sa cumpar masina

12% e mult pentru un 1,4,stiu ca e ok un consum de 8-9 in oras si 5 in afara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Deschid acest topic pentru a vedea opinia/experienta altora,referitoarea la masini cu motoare mici.

Am deschis acest topic si pentru ca sincer sunt total debusolat de masina mea. E vorba de un Ford Fiesta mk5 din februarie 2008 ,luata din vitrina. Are 50.000km si consuma pffff de capu meu consuma mai mult decat un Touareg v6 tdi.

Initial 80 de cai din 1.4 mi s-au parut a fi OK nici prea prea nici foarte foarte,tinand cont ca KIA CEED are 110cai din 1.4 .

Masina consuma in oras la un mers decent (deloc sportiv,dar nici incet) cu schimbare la 3000rpm maxim 12,8% .............iar in afara orasului la mers LEGAL ia 7% (fata de Touareg care ia 7 in afara nu neaparat la un mers legal).

 

Fratilor eu inebunesc cand vad cat consuma mizeria asta de masina,e de vanzare(nu va o recamand) dar de ce consuma atat?

Pentru 20.000km pe an iesi mai ieftin decat daca ai conduce o masina 3.0 diesel(la care adaogi impozit+asigurare)

Am inteles ca problema asta o are si Loganul de 1.4 care consuma cot la cot cu Fiesta 12% in oras.

 

Am schimbat ulei filtre bujii doar doar poate ii vine mintea la cap, nici vorba MINIM 12% in oras,daca incerci sa te grabesti putin cu ea prin oras sare consumul ultima oara am bagat de 50 lei 9 litri si am reusit sa parcurg 70km.

 

Eu pun acest consum pe seama puterii UTILIZABILE a motorului care este disponibila abia de la 3000rpm in sus,pana acolo suge benzina si abia se misca. Masina are 80cai la 5500rpm si 120Nm la 3500rpm la 1107kg.

Ma gandeam intr-un timp sa o resoftez dar cea mai buna solutie este sa scap de ea. Consumul nu m-ar fi deranjat daca as fi primit macar ceva putere sau confort (inexistent) . Dupa 600km Bucuresti Timisoara , te dai jos obosit rupt atat psihic cat si fizic.

 

Initial am zis ca e OK masina pt un motociclist,dar nu e chiar asa.

In ziua de astazi dupa cum urmaresc piata auto,trebuie un om modest isi permite sa mearga cu o masina scumpa(nu neaparat sa o cumpere) iar un om bogat isi permite sa MEARGA(nu sa o cumpere) cu o masina ieftina,aici ma refer la minim 20.000km/an.

 

Initial pacaleala e MARE masina ieftina noua motor mic pppppppppffffffffff ce sa mai parfum ia uite are si geamuri electrice radio CD aer conditionat,garantie ce mai vrei,e OK. Dar in realitate daca mergi pana la Sibiu ajungi RUPT fizic psihic si financiar(consum prea mare pentru ceea ce OFERA).

 

2.0 tfsi de pe masinile VAG consuma mai putin,si iti ofera mai multa putere decat 1.4-ul meu la un mers decent. Eu pun asta pe seama motorului care :

1 este mult mai relaxat

2 este mai mare deci are o plaja de turatie utilizabila,nu trebuie sa te duci aproape de rosu ca sa te misti.

 

 

 

Aveti idee ce cum se poate remedia problema consumului la motoare mici?

 

am un prieten cu un ford fusion 2006 la fel aceeasi problema consuma peste 11-12 in oras si la dum intins 7, motor 1,4 benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

A avut un prieten bun de-al meu un VW polo motor mic de 1.3 care "consuma putin"; 12% in oras si 7-8% in afara la un mers linistit. La un mers mai sportiv sarea consumul si la 10% in afara. Eu am un Audi 100 cu motor de 2.0 benzina+GPL si are un consum mixt de 11% pe GPL. Eu sunt de parere ca un motor mare nu are neaparat un consum mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am aveo 1.2 motor (1150 cmc) 70 si ceva de cai.consum in oras 10 -12l schimbat la 3000. consum in afara 5,5-6l. de 5 luni montat instalatie gpl secventiala 2500ron,cnsum mixt 7.7 ci AC-ul pornit. a scazut si un pic consumul pe gpl.in 5 luni am facut 11000km si am amortizat din costul instalatiei 1600ron din care am scazut costul benzinei. deci solutia a fost montaj gpl

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - incearca sa gasesti raspunsul pe clubford.ro

2 - eu am Focus 1.6 benzina si imi consuma in oras 9.5-11.0, in afara consuma 6.0 fara sa trec de 100 km/h

3 - Loganul de 1.4 (am si unul d'asta) consuma in oras 9.00 in afara 6.00 (maxim 100 km/h)

 

eu cred ca la tine este o problema tehnica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoda fabia 1.2 / 55CP / 3 cilindri:

 

9-10-11 in oras, depinde de aglomeratie;

5.2-6.2 drum intins, in afara localitatii;

cel mai mic consum l-am avut 4.8.

 

va aberati cu motor mic = pacaleala

 

 

daca deplasarea in bucuresti inseamna 10-15kmph media, si nu mai mult de viteza a 2-a, atunci ai si 12-13 consum.

 

eu cred ca la tine este o problema tehnica...

Edited by warlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte bine pusa probelema cu viteza medie...

eu in Brasov am viteza medie 23 de km/h

 

dar si iarna eu nu plec de pe loc pana nu se dezgheta toata geamurile (max 5 minute)

 

Cand am fost ultima data in service, langa masina mea era un Smart (cred ca 600cc) cu problema "consuma prea mult, aproape 8% in oras" - nu era gluma... avea ceva probleme la alimentare si niste mufe desfacute...

Edited by ruxi2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 307 (2005)/1.6i/110CP ~13% urban (ECU original).

 

Cine se ia dupa consumul dat in reclama de fabricant, poate suferi depresii mai apoi.

 

Solutia mea: am resoftat ECU si mi-a scazut consumul (undeva la 10-11% urban vara cu AC pornit si am un plus de vreo 10 CP). Nu recomand metoda decat daca resoftarea este facuta in service autorizat cu harti recunoscute.

 

Viitorul apartine masinii electrice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa fac o aroganta:Microcar MC2,diesel,2005,2 pistoane,505cmc Lombardini ,injectie directa(simplu,primitiv) ,consum 4%,viteza maxima 67-68km.Pentru oras minunata.

Am si un Matiz ,sare de 7 lejer in oras.Folosit rar,deobicei in afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e adevarat ca un motor mic nu ofera un consum pe cat te-ai astepta, mai ales la o masina grea dar comparatii cu motoare diesel de 2-3 litrii si benzinare mici nu isi au sensul ca si consum - daca vrei confort e logic ca o masina mai mare, cu atat mai mult diesel, sa fie mai confortabila si mai placuta la un drum lung

ca idee de consum din proprie experienta, cu masinile care mi-au trecut prin mana:

-matiz 800cm (850 kg)-> 7,5% medie de oras, 5.5-6 Bacau-Bucuresti

-corsa C 1.2 75cp (1020 kg) -> 8-9% media de oras, 6-6.5 - Bacau-Bucuresti

-suzuki swift 1.3 85cp (870 kg) -> 7-8% oras, 5 in afara

 

in alta ordine de idei:

1. mobra mea ia 5-6% si mi se pare enorm :) diferenta e placerea condusului

2. problema e pretul combustibilului de orice fel!!

3. imagineaza-ti ca primesti cadou un muscle-car - ce dracu faci cu ea? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am motor de 2000..imi papa 10--11 oras mers normal,iar in afara 7..8 pana in 120 la ora.ce e peste..e can can.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, pt cei 80cp la 1.4 e fasneata masina? Eu inainte am avut un cielo 1.5 16v 85cp pe GPL si se misca binisor. Acum am un albea, 1.2 16v 80cp, cica si mai usor si dupa ce ca e urat ca porcu' parca deabia merge. Consumul nu e rau, in jur de 7-7.5 vara, la mers linistit, dar iarna creste pana la 9, mai ales daca mai si trag de ea. Oricum consum de genul scot altii cu 1.6, de ex i30. Am si eu o consolare... ca nu am dat bani pe ea :disappointed:

Edited by banzay

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt de parere ca un motor mai mare nu e obligatoriu sa pape mai mult. N-o sa ma credeti, mondeo 2.2tdci consum oras 7,3 , consum afara la 120 :4,1(la 140,4,8). N-as da-o pe nimic altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat zeci de masini mari si mici. asta e cu motoarele mici, o vrajeala ca sunt economice. cilindreea ideala e 2000. se misca bine si in oras si rezonabil afara. cum ai spus problema e ca astea mici imediat ce te dai la ele beau de rup. nu ai ce-i face. ia ceva de 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aprob faza cu masinile cu motor mare consum mai putin...la un Audi A4 1.9TDI 2004 132cp...la 140km/h pe ceasu din bord arata consum de 4.5 iar in oras 8-9...depinde cum mergi:)....pe langa la un A4 1998 1.6 benzina 101cp in afara ia 6-7 mers normal (80-120km/h) iar in oras si 12-13...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am probleme de gen. Consum de Bucuresti e 18%, motor 2800cmc, benzina, pe carburatie.

 

LE: nu comparati consum de diesel cu cel de benzina, nu are rost.

Edited by Falkenberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia ceva de 2000.

stiu, passat. de cocalari. de cand isi permite taranu, nu-si mai ia golf 1.9 tdi.

 

 

1.9tdi un motor minunat: octavia, golf, a3

 

nu comparati consum de diesel cu cel de benzina, nu are rost.

Edited by warlock

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama are de la munca un Lupo 1.0,55Cp,daca te dai la el consuma destul de mult,cred ca 8,si nu stau in oras.Nici eu nu sunt adeptul motoarelor mici,aici ma refer la cele de 1000,1200cc,mai ales sa fie puse pe o masina destul de grea.A mea mi-a luat pana la mare 5,9 mixt,ceea ce e rezonabil pt un motor 1.6 126cp benzina,aspirat,acum am undeva la aproape 8 mixt,de cand a venit vremea rea.In schimb tata de ex,are clio 1.5dci 65 cp,e prea tare motorizarea aia,nu prea am reusit sa trec de 5% forjata la greu pe Paraul rece si intors pe DN1 la mers normal,o masina care tine cu casa as putea spune. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traficul din Iasi.

Masina e o Skoda Octavia SLX 1.8 20V, 125cp din 1999 cu 240.000 de km la bord.

Oras 7.5-8.5-9.5 (depinde de aglomeratie, lungimea traseului, graba mea)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o cunostinta cu un fiesta ca al tau, daca nu chiar 2008 si consuma in draci. La fel se plangea omul ca e masina defecta :D

Am mers si eu de 2 ori cu ea si nu pot sa zic ca e cine stie ce.

Daca as avea pe benzina clar as pune GPL, dar asa ma amagesc cu un asta 1.7 DTI macar consuma cu bun simt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mondeo 3 break 1.8 125 cai gpl bucuresti sinaia bucuresti (285km)si cautat locuri de parcare 76 ron la 2.95 ron gpl

 

oras - 120 ron aprox 300 km

 

 

motoru fara cuplu papa mult la fier mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...