Jump to content
Sign in to follow this  
Bigfoot

MOTOR MIC (benzina) = CONSUM ENORM

Recommended Posts

Am mers la munte cu un VW imprumutat cu motor de 1.5 diesel WE trecut. Mi-a placut mai mult decat ma asteptam. Consum cam 5% , 5,5% la 120km/ora daca e drum bun.

Downside, acuma o luna s-a stricat ceva la EGR si reparatie a costat 2000RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am mers la munte cu un VW imprumutat cu motor de 1.5 diesel

Nu te contrazic, dar Incerc sa-mi dau seama cind a avut VW motorizarea asta de 1.5 diesel si pe ce model/an? :scratch:

Edited by l.u.v

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu te contrazic, dar Incerc sa-mi dau seama cind a avut VW motorizarea asta de 1.5 diesel si pe ce model/an? :scratch:

 

golf si cred ca si passat din '80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce stiu 1.5 au fost doar motorizari pe benzina, diesel este doar 1.6 simplu sau turbo..vad ca el spune de diesel.

 

 

Oricum, discutand de EGR se refera la modele noi, dar care?

Downside, acuma o luna s-a stricat ceva la EGR si reparatie a costat 2000RON.
Edited by l.u.v

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista si polo 1.3 td,(trei cilindrii) generatie 2000

de obicei,1.5-urile (t)d,sunt isuzele de pe oapele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Downside, acuma o luna s-a stricat ceva la EGR si reparatie a costat 2000RON.

Daca este cu comanda vacuumatica se poate merge cu el pe pozitia inchis, sau il anulezi.

Edited by DKWraith2Anen

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele diesel frecate prin oras se umplu admisia, EGR si turbina de mizerie, filtrul de particule se infunda mai des. E o placere sa demontezi si cureti funinginea aia facuta smoala din motor.

Dieselul e pentru drumuri lungi. Pentru oras sunt masinile mici pe benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La motoarele diesel frecate prin oras se umplu admisia, EGR si turbina de mizerie, filtrul de particule se infunda mai des. E o placere sa demontezi si cureti funinginea aia facuta smoala din motor.

Dieselul e pentru drumuri lungi. Pentru oras sunt masinile mici pe benzina.

Daca anulezi EGR-ul nu mai ai parte de toata mizeria aia, si poti bine merci sa mergi prin oras fara probleme. Prin alte parti deja se utilizeaza EGR blanking si De-Cat, chiar si pentru cele cu EGR comandat electronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e comandat electronic trebuie modificat si in soft sa nu dea erori, ca si in cazul dezactivarii filtrului de particule. Fara catalizator sau filtru de particule nu mai treci ITP-ul pe bune.

Vroiam sa spun ca nu-i o idee buna sa-ti iei diesel daca mergi foarte mult prin oras si pe trasee scurte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca e comandat electronic trebuie modificat si in soft sa nu dea erori, ca si in cazul dezactivarii filtrului de particule. Fara catalizator sau filtru de particule nu mai treci ITP-ul pe bune.

Vroiam sa spun ca nu-i o idee buna sa-ti iei diesel daca mergi foarte mult prin oras si pe trasee scurte.

Se poate si fara sa umbli in soft, cu emulator de EGR. Cat despre ITP, si acolo poti s-o scoti "la vopsea" daca stii unde sa te duci, mai ales ca la noi iti masoara cantitatea de noxe, nu-ti face analiza noxelor.

Cat despre mersul in oras, un benzinar reprezinta un avantaj fata de diesel, care consuma mult pana ajunge la temperatura de lucru (mai ales iarna daca nu are incalzitor auxiliar).

Edited by DKWraith2Anen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca este cu comanda vacuumatica se poate merge cu el pe pozitia inchis, sau il anulezi.

Nu e masina mea, nu m-am uitat ce capacitate are exact. O fi 1.6. E vorba de un Bora din 2010 (parca :) ).

Cand s-a busit EGR sau un senzor la el, motor a intrat in safe mode / limp mode, si nu mai trecea de 2000rpm sau ceva pe acolo. Cica nu era posibil sa schimba doar o piesa mica (cea stricata) si asa s-a ajuns la suma aia impresionanta, cel putin dupa parerea mea.

Edited by Falkenberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa da, ma bagasei in ceata cu motorizarea aia misterioasa de 1.5 diesel pe VW. :rusinica:

Bora aia cu care ai mers probabil are noul motor 1.6 tdi, de 105 cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu e masina mea, nu m-am uitat ce capacitate are exact. O fi 1.6. E vorba de un Bora din 2010 (parca :) ).

Cand s-a busit EGR sau un senzor la el, motor a intrat in safe mode / limp mode, si nu mai trecea de 2000rpm sau ceva pe acolo. Cica nu era posibil sa schimba doar o piesa mica (cea stricata) si asa s-a ajuns la suma aia impresionanta, cel putin dupa parerea mea.

Mai nou, la anumite marci "consacrate" EGR-ul se vinde cu tot cu galeria de admisie si cu un senzor de presiune, asa se castiga banii din falsa ecologie servita fumos si cu oferte atragatoare. De ce sa dai 3-500 lei pe un senzor cand poti sa dai 2000 lei si primesti si o bucata de plastic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde este celebrul motor 250D de la Mercedes?

Parca italienii facusera prin anii 85/90 un test cu motorizarea asta pe la fel de celebra caroserie W124, trecuse de 1.000.000 km fara reparatii..

AICI un alt exemplu despre exact aceeasi motorizare..mai jos traducerea aferenta in engleza:

 

"Car managed 1 million kilometers

He has accomplished so many of the dreams: Manfred beast out Kroisegg in District Oberwart is a millionaire - a "kilogram-millionaire". Because the taxi owner has his car covered one million kilometers - without engine damage or other major repairs. A record which was the producer of the endurance performance cars worth personal congratulations.

Well Invested

Ten years ago, the trained car mechanic Manfred animal has his own business as a taxi business. His first investment was a Mercedes, a diesel with 90 hp.

1 million on 5th August

As well as the day of the car purchase itself is probably beast now the fifth Remember August - as the day on which the speedometer of 999,999 kilometers, is vice jumped on the million. On the clock, however, only zeros are visible.

"Angels on the road"

His car has achieved the million - without a single engine repair, is delighted the passionate taxi driver: accident, he had no such animal, "I always say, the car is an angel on the street."

Family Member

Of course, Mercedes will be getting a special place in the garage - he should no longer drive at some point, but because "it's a part of our family," says the proud car owners.

Much diesel

The workshop is expected to Manfred animals have little joy, but even more the gas stations: Because process 70,000 liters of diesel is the cabbie with his car already.

Maintain good

"The premise is to look up every weekend oil and water. The next basic requirement is not to drive the car at high speed too," says the cab driver tips for long running life.

Praise from the manufacturer

"We are aware of no other Mercedes in Austria, who has managed this performance - with all units that were built in the first delivery in the car," says Peter Stockinger Mercedes-Benz Austria, who came especially come to congratulate him.

There are 1 250d with 90 hp

Edited by l.u.v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum a mai scris cineva, consumul depinde foarte tare si de stilul de mers. Daca mergi agitat, normal ca o sa-ti consume si un tico cat un camion.

 

Acum 9 ani cand mi-am luat permisul am primit un tico pe mana, de la job. Copil prost cum eram, n-o tineam decat in 1.2 si 3 in conditiile in care mergeam binisor peste cei 50 kmh. Normal ca imi consuma 10-12, dar asta nu pentru ca ea ar fi fost proasta ci pentru ca avea un prost la volan.

 

Acum am drept umbrela un Fiat Seicento, 2001. Afara, pana in 130 consuma 5,5 iar in oras nu sare de 7. Motor de 1.1 benzina.

 

Prefer cutia de chibrituri in detrimentul unei "masini adevarate" datorita faptului ca asigurarea este cu 50+% mai ieftina, a costat f putin, intretinerea e un fleac, parchez oriunde iar atunci cand bag benzina nu raman cu senzatia de vid in buzunar. Pentru "senzatii" am motocicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dupa cum a mai scris cineva, consumul depinde foarte tare si de stilul de mers.

Prefer cutia de chibrituri in detrimentul unei "masini adevarate" datorita faptului ca asigurarea este cu 50+% mai ieftina, a costat f putin, intretinerea e un fleac, parchez oriunde iar atunci cand bag benzina nu raman cu senzatia de vid in buzunar.

Foarte adevarat, dar presupun ca aici se discuta despre consumuri la un regim normal de mers.

Oricine este constient ca atunci cind ii dai talpa masina(sau orice)consuma.

Ai dreptate, si eu am de folosinta zilnica(preponderent iarna, vara merg cu mobra) un Suzuki Swift de 1.3, dar si ala imi ia 8/9%, mers normal, fara ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer in traficul de la noi nu prea poti sa faci o medie decenta. In plus, am o vaga senzatie ca pompele indica mai mult decat intra efectiv in rezervor.

 

Am reusit performanta(in vara) de a face aproape 2 ore din Berceni, Brancoveanu pana in D Taberei...Deja ar trebui calculat consumul la ore, asemni utilajelor :D

 

Vizavi de Swift, un prieten are drept masina de firma unu cu motor 1.0 din 2000. Masina e coapta, are 500000 km,nu a fost niciodata umblat in motor si indiferent de vreme porneste "la sfert".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dupa cum a mai scris cineva, consumul depinde foarte tare si de stilul de mers. Daca mergi agitat, normal ca o sa-ti consume si un tico cat un camion.

 

Acum 9 ani cand mi-am luat permisul am primit un tico pe mana, de la job. Copil prost cum eram, n-o tineam decat in 1.2 si 3 in conditiile in care mergeam binisor peste cei 50 kmh. Normal ca imi consuma 10-12, dar asta nu pentru ca ea ar fi fost proasta ci pentru ca avea un prost la volan.

 

Acum am drept umbrela un Fiat Seicento, 2001. Afara, pana in 130 consuma 5,5 iar in oras nu sare de 7. Motor de 1.1 benzina.

 

Prefer cutia de chibrituri in detrimentul unei "masini adevarate" datorita faptului ca asigurarea este cu 50+% mai ieftina, a costat f putin, intretinerea e un fleac, parchez oriunde iar atunci cand bag benzina nu raman cu senzatia de vid in buzunar. Pentru "senzatii" am motocicleta.

 

 

Depinde si de talpa............dar totusi interesul comun al tuturor este sa economiseasca sau sa se bucure de $$$ pe care ii platesc pt carburant.

 

Cristibd parca a spus ca masina pe benzina e ideala pt oras.......... aici nu prea sunt de acord cu el.

 

Dau 2 exemple de masini decente:

1.4i Fiesta(57.000km) 12,8% in Bucuresti cu schimbare la 3000rpm .....la mers finut,............daca schimbam la 2000-2500rpm deja ......megeam mult prea incet.

2.0 HDI (254.000km) 8,1% in Bucuresti cu schimbare la 2000rpm , mers finut. Daca e sa merg in stilul meu(mai sportiv o leaca 1-a 2-a 3500-4000rpm) consuma 9,4% in Bucuresti.................ca sa scoti 10% cu HDI-ul asta in Bucuresti iti trebuie TALENT nene sau trebuie sa stai la cozi interminabile in trafic cumulate cu un mers "sportiv".

 

La mersul meu 1000km/luna sau 1000+ km daca ies din Bucuresti..........economia este............ENORMA. Luna asta de exemplu masina are 2000km facuti in B.

Repet OK sa consume o masina 12,8 sau na poftim 15% ok................DAR sa iti OFERE ceva, un confort, o putere, o maslina, o aluna, ceva....................chestia cu parcarea ..........hai sa fim seriosi.......... e o problema ...............dar , in opinia mea e prea mica problema asta, prefer sa parchez mai departe la 50m decat sa merg cu "naveta spatiala"

 

Chestia cu Dieselul ca e de mers in afara si atat (discutie de romanasi) este discutabila, nu stiu eu sau tata nu am avut probleme la EGR, poate pentru ca masina e alergata zilnic si iese regulat din Bucuresti astfel incat nu apuca sa se "murdareasca/infunde" foarte tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chestia cu Dieselul ca e de mers in afara si atat (discutie de romanasi) este discutabila, nu stiu eu sau tata nu am avut probleme la EGR, poate pentru ca masina e alergata zilnic si iese regulat din Bucuresti astfel incat nu apuca sa se "murdareasca/infunde" foarte tare.

Se infunda incet, dar sigur. Generatiile mai noi de masini "beneficiaza" din plin de tehnologia eco, nu se merge pe marirea randamentului, ci pe limitarea noxelor. Exista motoare din '90 care scot mai putine noxe comparativ cu un Euro5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu as cumpara diesel din urmatoarele motive:

 

1) se incalzeste greu (urasc asta) Pe timp de iarna, este un iglu pe roti ! Bine, nu ramane asa !

2) uneori, porneste mai greu

3) turbina

4) injectoare

5) pompa injectie

6) trepidatii in plus ( desigur, sunt unele in care nu-ti dai seama daca e Diesel sau nu, foarte silentios 730D/ 2001)

7) decibeli in plus (depine de masina aici)

8) nu fac multi km pe luna

9) uneori, zgomot de tractor

10) daca pica o piesa din cele enumerate, unde este asa zisa economie?

 

Exista totusi un diesel care l-as cumpara cu ochii inchisi: nu, nu 1.9 TDIncredibil, ci SDI

 

Asadar: Benzina pentru autovehicule, motorina pentru tractoare si gazul pentru gatit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari

 

O trai el pe picior mare (sic) dar are dreptate :)

Lucrurile stau in felul urmator : masina in service si primesc auto de schimb un Ford Fiesta 1.2 (fabricatie 2011 si aproximativ 12kkm).

Stupoare, BC arata o medie de consum de 10,2 l/100km.Ce-mi zic : hmmmm cine stie ce individ(a) a condus supraturat doar in Bucuresti etc.Resetam BC si mergem cam 3 zile prin minunata urbe pana cand ramanem fara licoare.Facem plin si resetam toate cele .La data respectiva, BC arata mirabolantul consum de 11,5l/100km.Verificat mai apoi consumul la pompa si condus precum taximetristii ( repet, precum taximetristii saraci , adica treapta 5 la 45+km/h), in aceste conditii nu am reusit sa obtin in Bucuresti medie sub 9,5l/100km.

Dupa primele 3 saptamani de utilizare sun la dealer (nu dam nume:)), si intreb o persoana cu care am o relatie grozava : imi confirma ca masina nu este defecta.Va rog astfel pe domniile voastre sa traga concluziile.

 

Stima,

V

 

PS : in episodul viitor povestim despre consumuri in minunata urbe pentru diverse tipuri de autoturisme pe care le-am condus in ultimii 15 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treapta 5 de la 45 km/h nu e economic. Doar iti bati joc de motor. Motoarele pe benzina, in special astea mici trebuie tinute turate. Schimba la 3500-4000 nu la 2000-2500. Subturat amestecul va fi bogat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rogu-te sa imi permiti sa nu fiu de acord cu sintagma "schimbat la 3500-4000rpm este condus economic"

Ca si argumente irefutabile voi enumera doar 2:

a.Fratele mai mare al Fiestei pe care-l conduc in mod curent de 1an, Focus 1,6Ecoboost are ca si facilitate confort un indicator schimbare treapta de viteza. La condus normal, indicatorul recomanda sa schimbi treapta in jurul valorii de 1500-1800 rpm, astfel incat, la peste 60km/h se ruleaza in treapta a 6-a.

b.De-a lungul timpului am condus si ceva vehicule cu cutie automata.Fara exceptie, cutiile automate moderne, in mod urban schimba treapta sub 2000 rpm, fie ca se numesc DSG, PowerShift, PDK etc.

 

Referitor la discutia initiala, cea vis-a-vis de consum, datele se schimba la motoarele Ecoboost sau TSI pe care le-am condus.De exemplu, motorul actualului vehicul, reuseste sa consume in Bucuresti in jur de 8,7-9,2 (1,6Ecoboost 150CP), in conditiile in care mie imi place cum se aude evacuarea in ture inalte, nu cred ca un motor crapa daca schimbi pe rosu si nu ma intereseaza cat consuma.Deci consumuri similare cu 1,9 TDI de 105 CP de la VAG. Motorul 2.0 diesel de 136 CP dezvoltat de PSA , folosit si de Ford consuma in Bucuresti intre 8 si 9,5 l/100km. Am eu o problema cu persoanele care reusesc sa scoata cu motoare de 2 litri consumuri de 5-6 in Bucuresti : domnilor/doamnelor/domnisoarelor.....pentru mine Bucuresti inseamna plecat la munca la 8 si intors la 18, adica medie de viteza intrev15-20 km/h, masina stock ( masa completa, deci cu toate accesoriile de fabrica pe ea, nu usurata cu 400kg, mers pe sosea si nu pe o platforma la ralanti).

 

Stime,

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele mici, din proprie experienta, e mai bine sa schimbi ceva mai sus. Ai oarece putere pe treapta urmatoare, ajungi mai repede la o treapta de viteza superioara ca sa mergi 'la consum' si astfel consumul e ceva mai bunicel. Asta fata de mersul 'batranesc' cu schimbat a 4-a la 30-40 km/h si tras de masina pana accelereaza la 60. Acum, mersul constant, e clar ca se face cu o treapta mai mare, adica si eu merg uneori pe la 60 prin oras cu a 5-a cand se poate, dar cand e vorba de accelerat, imediat retrogradez si accelerez. In conditiile astea am obtinut cele mai bune consumuri la masinile cu motor micut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa obisnuiesc sa merg cu masinile, motoare 1,4 - 1,6. Niciodata nu schimb sub 3000, de obicei intre 3500 si 4000.

Indicatorul ala din bord e o prostie. Nu cred ca se ia cineva dupa el. E doar un moft. Si in manualul de CBR scrie ca de la 60km/h trebuie sa mergi in treapta 6. Astea sunt sfaturi ecologice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...