Sari la conținut

Reconditionare DKW NZ 350-1


i_alex
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Am demontat in sfarsit trotineta despre care va vorbeam cu ceva timp in urma prin diverse topicuri. Poze am facut, dar nu are rost sa le pun pentru ca o sa ma-ntrebati unde e DKW-ul , ce e aia.....etc.

Am recuperat toate piesele originale , putine dealtfel, printre care si un ambielaj cu palierul de la aprindere rupt pe care vreau sa-l reconditionez si sa-l echilibrez.

Intrebarea ar fi daca stie cineva unde pot sa fac asta intr-un mod corect ?

 

Atat deocamdata, o sa revin in mod sigur cu alte intrebari.

Astept raspunsurile voastre

 

 

Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune poze. Să refaci ambielaje la noi mai greu, nu prea mai sunt meseriaÂşii care erau, în măsura disponibilităților financiare îți recomand să îți iei unul nou de afară. Sau să bagi unul de Ij, Âştie dreacu ce ai tu în motor. :rusinica:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja este unul de Ij in motor si functioneaza, dar imi e de-ajuns ca stiu eu si ma zgarie pe suflet. As incerca , inainte sa cumpar altul, sa-l refac pe asta ca si asa o sa am de cumparat o gramada de piese. Probabil o sa mai folosesc piese de la Ij, dar nu as vrea sa fie chiar inima motorului.

O sa pun si poze. Poti te rog sa-mi dai nr de tel al tipului cu Ij-ul 49 de la Baicoi daca-l mai ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa pun cateva poze cu motocicleta nedemontata, dupa demontare nu am facut poze ca ma grabeam, deci, iata :

post-68376-0-67577200-1326223153_thumb.jpg

post-68376-0-49634800-1326223189_thumb.jpg

post-68376-0-35884800-1326223217_thumb.jpg

post-68376-0-11448500-1326223248_thumb.jpg

post-68376-0-29111900-1326223307_thumb.jpg

Roata spate care este acum montata este de la un ij49 in stare deplorabila pe care-l cumparasem eu cu cativa ani in urma, dar o am si pe cea originala.

Editat de i_alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apai asta da ! romanul s-a nascut inventiv

ma intreb cat s-a gandit ala de a facut furca - Earles ramane prost :scratch:

spor

acum depinde ce vrei sa faci eu unul nu m-as incumeta la a o aduce aproape de original

Editat de aurelian_mz_rt125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci cam putine piese originale: rezervor cu comanda schimbatorului de viteze si loc pentru contact , aripa fata, roata fata+tambur , suport saboti si saboti, roata spate, cadru central facut praf de modificari...la motor/cutie viteze - cilindrul , chiulasa si carterele principale, piesele din cutia de viteze.

Restul trebuie sa le gasesc pe unde pot, deci orice relatie este bine venita (cu e-bay-ul nu ma descurc, poate pentru furca....voi vedea...). Capacele cutiei de viteze, inclusiv cel prin care iese arborele cu pinionul de lant sunt de ij. Pistonul si ambielajul sunt de ij, dar sper sa salvez ambielajul original.

Asta este....nu refuz nici un ajutor :rolleyes: .

O seara buna

 

 

 

 

Nu munca ma sperie, asta ar fi chiar partea placuta, ci mai degraba lipsa mijloacelor , timpului si dificultatea procurarii pieselor

 

 

 

si banii....:unsure:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun bun.. o gura de aer proaspat cu topicul tau.Sa stii ca daca vrei sa cuceresti publicul, mare devorator de poze, de altfel, nu te zgarcii cu dansele fiindca unui pasionat de ceva treburi mai vechi, vede ceva frumos si in niste bucati de table sau motoare desfacute.

Sper sa te tii de treaba ( nu ca mine :) ) si sa inchei topicul cu ea vopsita cu numere noi si mergand.

Spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci cam putine piese originale: rezervor cu comanda schimbatorului de viteze si loc pentru contact , aripa fata, roata fata+tambur , suport saboti si saboti, roata spate, cadru central facut praf de modificari...la motor/cutie viteze - cilindrul , chiulasa si carterele principale, piesele din cutia de viteze.

Restul trebuie sa le gasesc pe unde pot, deci orice relatie este bine venita (cu e-bay-ul nu ma descurc, poate pentru furca....voi vedea...). Capacele cutiei de viteze, inclusiv cel prin care iese arborele cu pinionul de lant sunt de ij. Pistonul si ambielajul sunt de ij, dar sper sa salvez ambielajul original.

Asta este....nu refuz nici un ajutor :rolleyes: .

O seara buna

 

DKW NZ 350 beer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si io,de ce ii spui 350-1?In '41 era 350'u normal.Ai carterele de fonta?Atunci ai o problema cu seria,care corespunde cu cea din '41 dar motoare din fonta s-au facut doar de la sfarsitul lu' '43.Seria cadru incepe cumva cu 603xxx,parca asa se vede?Atunci e '42.Oricum o intorci tot nu iese 350/1,care s-a produs doar in '44-'45.Cilindrul de 350/1 avea 6 aripioare la transferuri din fonta iar 350 normal avea tot 6 dar din aluminiu iar NZ 250 avea 4..si la tine am numarat 5 !De chiulasa nimic de zis,e de Audi :D.O ciorba din asta germano-rusa numa' un roman putea s-o faca..!

La ce lipsuri se vad acolo,o sa cam ai de lucru la ea de o sa te doara toate incheieturile...de la portofel.Succes!

Editat de 4bike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, carterele sunt din fonta. Daca te referi la aripioarele de deasupra galeriei de evacuare mai numara odata, sunt 6 . In rest , tot ce spui este adevarat si am spus-o si eu atunci cand am inceput sa vorbesc pe forum despre motocicleta asta. Dealtfel, si aripa fata si rezervorul sunt de la versiunea civila. Anul de fabricatie de pe talon este 1941, nu inseamna neaparat ca asa e. Am intrat pe tot felul de forumuri referitoare la NZ-uri, am vazut si pe la altii supa cu galuste de care amintesti tu, la motociclete deja reconditionate, nu se intampla numai la noi. In ceea ce ma priveste, la cat de greu se gasesc piesele, daca reusesc sa gasesc unele originale, de la orice versiune de NZ 350 ar fi ele , o sa fiu foarte multumit. Raul a fost deja facut , eu incerc sa indrept ce se mai poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am zis ca nu are nimic comun cu 350/1,decat o juma de motor de fonta cu o serie dubioasa,care nu se incadreaza in anii de fabricatie a motorului.Se pare ca s-a practicat pe la noi,ca si al meu are seria repoansonata...

Daca vrei si tu sa faci o strutzo camila,atunci poti sa iei un Ij donator,dar in final,mi-e ca ai muncit degeaba.Pune si tu cateva poze cu "supa cu galuste" a nemtilor,chiar sunt curios sa vad ce au creeat ei,poate ne inspira.

De capacele alea de pe laterala ziceam si poti incerca sa le numeri si tu,eu atatea vad!As zice ca nici cilindrul nu prea seamana,dar na,poate sti tu mai bine.

post-19117-0-04724500-1326285810_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strutzo camila spuneam ca as face-o cu piese de la orice versiune de NZ , nu de Ij. Atunci cilindrul e de la Ij 49 eventual.....nu are nici o serie, nici un inscris, nimic

 

cilindrul e de ij, deci e simplu, am nevoie si de cilindru :rolleyes:

Editat de i_alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strutzo camila spuneam ca as face-o cu piese de la orice versiune de NZ , nu de Ij. Atunci cilindrul e de la Ij 49 eventual.....nu are nici o serie, nici un inscris, nimic

 

cilindrul e de ij, deci e simplu, am nevoie si de cilindru :rolleyes:

 

Eu cred ca ai nevoie si de un motor, nu numai de cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

multumesc, o parte din informatii imi erau cunoscute, altele mai putin, seria de la cadrul meu este 592843, ceea ce ma indreptateste sa cred ca motocicleta a fost totusi produsa inainte de sfarsitul lui 1941 de unde , poate, si aripa si rezervorul pe care le am sunt de NZ civil. La istoricul pe care l-au avut motocicletele astea la noi e posibila orice combinatie.

Ce s-a intamplat p urma cu ea este cel putin regretabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Salutare tuturor,

 

Dupa o lunga absenta , in urma multor obstacole, porti care se inchid si opinii descurajatoare , iata ca ma incapatanez sa revin cu DKW-ul meu.

Intre timp am reusit sa reconditionez in parametri foarte buni ambielajul original. Am comandat toti rulmentii de la motor si cutia de viteze, cat si simeringurile , dupa care am inchis carterele . Totul a decurs foarte bine si sunt multumit de rezultat.

Am recuperat de prin piesele pe care le mai aveam pe acasa mecanismul complet al schimbatorului de viteze si harta originale, ceea ce face ca acum cutia de viteze este completa si originala si functioneaza foarte bine in urma incercarilor la rece.

Imi ramane sa inlocuiesc rolele de la priza de lant ( am inlocuit inelul exterior ) si practic pot inchide si cutia de viteze.

Printre aceleasi piese vechi pierdute pe-acasa am gasit cilindrul original cu marcajul 1-41 ( 41 in cerculet ) si care a necesitat bucsare - treaba rezolvata saptamana trecuta. Din pacate cilindrul are cateva aripioare rupte in zona transferurilor, dar am facut deja sabloanele pentru a le reconstrui. Pe urma voi sabla si vopsi cilindrul .

Din lipsa de timp nu am facut poze pe parcursul reparatiilor, insa voi pune mai tarziu cateva cu rezultatul final ( ma refer la motor - cutie) pentru cei carora le face placere sa vada asa ceva, eu stiu ca mie-i place.

 

 

Intre timp mi-ar trebui un ax de pedala de pornire si o pedala de pornire care sa aiba canelurile intregi, ceea ce nu mai este cazul celor pe care le am, daca aveti asa ceva dati-mi va rog de stire.

Deasemenea, m-ar interesa unde imi pot face spitele, sau de unde le pot lua , in conditiile in care Rabinul am inteles ca pleaca din tara.

 

Multumesc anticipat si revin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare

 

Inca nu am poze cu motorul asamblat, deoarece nu am terminat asamblarea. Trebuie sa rectific alezajul carcasei ambreiajului si sa refac bucsa pe care aceasta se roteste atunci cand ambreiajul este actionat.

 

Intre timp, m-am apucat de cadru.

Asa cum o sa vedeti in poze am trei zone de reparat: coloana de directie ( modificata cu o evazare urata in partea de jos pe care am taiat-o complet, fara sa stric ranforsarile interioare mai mult decat erau deja ) , zona unde a fost sudata bascula pentru suspensie (zona care era "muci" de suduri peste tot, nenea sudase placutele de fixare a motorului de cadru si impreuna cu teava respectiva........... - am taiat-o si o voi reface cu o bucata decupata dintr-un cadru de ij 49 rupt si ala peste tot + un ranfort interior ) ; in sfarsit, fisura din partea de jos a cadrului - oboseala materialului, etc .

Iata pozele, facute cu telefonul :

 

post-68376-0-37807200-1359020066_thumb.jpg

post-68376-0-39353200-1359020096_thumb.jpg

post-68376-0-56648700-1359020121_thumb.jpg

post-68376-0-87490100-1359020152_thumb.jpg

post-68376-0-29260600-1359020160_thumb.jpg

post-68376-0-94022900-1359020171_thumb.jpg

post-68376-0-03506500-1359020180_thumb.jpg

 



post-68376-0-61440300-1359020396_thumb.jpg

post-68376-0-77341800-1359020411_thumb.jpg

post-68376-0-12311200-1359020426_thumb.jpg

post-68376-0-28970100-1359020434_thumb.jpg



post-68376-0-61440300-1359020396_thumb.jpg

post-68376-0-77341800-1359020411_thumb.jpg

post-68376-0-12311200-1359020426_thumb.jpg

post-68376-0-28970100-1359020434_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...