Sari la conținut

Audiofili


asdfghjk
 Share

Postări Recomandate

@zaelu - înțeleg (din citatul bolduit) că ai considerat ofensator și atac la persoană faptul că am concluzionat că în discursul tău predomină o limbă de lemn legată de termenii: militantism, snobism, bullshit audiofil și că ai o oarecare problemă legată de diverse chestiuni financiare care ar trebui să îi preocupe pe oponenții tăi (de idei) ?

 

tot @ zaelu - Nu te supăra, dar chiar am parcurs din nou mica noastră discuție ( ca să nu fac vreo greșeală de interpretare ) și am observat, amuzat, cum dădeai inclusiv sfaturi despre cum ar trebui să-și cheltuiască banii X-ulescu. Și asta la un paragraf distanță de un post în care explicai ceva despre aroganță.

Editat de bibi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 648
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

3. cunosti niste oameni care se cred sau pe care ii crezi audiofili dar nu sint.

 

aleg asta :grinbandit:

 

@zaelu - înțeleg (din citatul bolduit) că ai considerat ofensator și atac la persoană faptul că...

 

Da... ok... dar sa nu crezi ca am luat-o ca pe o injuratura de mama... nu ca aia ar fi ceva extraordinar pentru mine. Deci, pastrind proportiile doar am considerat ca cineva care aluneca inspre atacul la persoana se considera atacat personal cind eu ii atac ideile ceea ce inseamna ca am nimerit destul de aproape ;) . Nu ca asta urmaresc... imi pot da seama daca am emis ceva corect si din alti markeri dar e un indiciu destul de clar. Vezi insistenta cu care incercati sa spuneti ca (;,; ) critica mea vine din refulari vizavi de RRuri si alte glumitze.

 

Părerea mea este că ar trebui să te relaxezi și să încerci să vezi și ce vor ceilalți să-ți spună pentru că (în opinia mea, repet) ai niște preconcepții puternic înrădăcinate dar există o șansă infimă să fie greșite.

 

Sint uber relaxat... abia ce am revenit de la niscaiva munci, am dat la lopata niste zapada si acu beau un vin scump :D (11lei sticla... :grinbandit: )

 

Si ca sa va raspund oleaca... am citiva amici declarati audiofili... vreo 3. Alearga dupa scule... (nu de mii de euro desi cred ca acum au bani si de atit) imi tin prelegeri de cum se aude nushce scula de tz ori mai tare etc. Evident ca eu ma amuz. Pe linga ei mai am un amic... electronist amator... la ala am ascultat cel mai tare sistem audio. Omului ii place sa asculte muzici dar nu l-am auzit odata sa se cace pe el cu moa... fara un sistem nushcum... esti pilaf. Si nici nu s-a declarat vreodata audiofil. Cu el ma stricam de ris acum ani de zile de 3 dintre amicii nostri (later edit, astia 3 doar 2 sint dintre audiofilii mentionati mai sus)... audiofili cu diploma... unu avea un sistem Panasonic ceva... stereo frate... decent... se auzea frumos dar ca sa il ofticam il mai luam in tabirca... Din pacate era legat cu statia la un calculator care avea unu din ventilatoare la vreo 7500 de ture... Altu avea un Genius 2.1 (ufar de plastic :D) si la upgradat la un alt 2.1 "da lemn" de la o firma de nici dracu nu a auzit de ea... evident, eu sint idiot... firma tare cu pretentii... dar de janghina aia a avut bani... Omu... cintaret in vreo doua formatii... nu au avut mare succes desi el crede ca erau buni... lumea rea poate. Altu avea un taxi (da, de la el venea poanta anterioara)... avea fire cu mufe aurite... in taxi. Era convins ca manelele suna mai bine. Deh...stiu ca nu ar fi considerat audiofil de audiofilii adevarati... dar... omu candida.

 

Amicu electronist avea 4 boxe... 2 cite 2 puse "turn" pina la tavan... fiecare cutie... 100x60x60cm sau ceva in genu, 4 oale cit casa, patru tigai mai mici si 4 tziutori (parca arse toate 4 la un experiment)... cele patru boxe erau "atacate" (citat din amicul electronist) cu 2 statii rusesti... sau cel putin una avea numa scrisuri in chirilice pe ea... erau oricum masluite si rasmasluite de el.

 

In viata mea nu am auzit (decit in bodegi unde gemeau mii de wati) un sunet mai clar si mai puternic intr-un apartament. Fara dat tare aiurea, desi putea saracia de sistem sa te faca sa vomiti. Cu toate astea sistemul il costase destul de putin sa-l incropeasca si omu avea zero pretentii... ba chiar se lua la misto si pe el... deh... in locul boxelor alea putea sa aibe un sifonier intreg.

Editat de zaelu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo coane!

Esti om cinstit! Ce-i in gusa-i si-n capusa...

Tu te declari multumit de sistemul tau 5.1 +un calculator...

Daca iti zic ca am strans din fund sa imi cumpar un sistem audio modest, la care sa ascult muzica buna, la calitate buna? Sunt SNOB? Faptul ca imi place sa ascult muzica la calitate mai buna decat marea majoritate, ma transforma intr-un snob? Nu cred...

 

Hai sa ne uitam toti la tv alb-negru, sa ne tinem de maini si sa cantam aleluia...oricum, calitatea nu conteaza... :friends:

Editat de Lucianggg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zaelule, io stiu ca esti un tip destpt, dar sa creape pisica daca te inteleg aici.

Ii certi pe oamenii astia ca dau bani multi pentru un sunet decent?. Ca sunt convins ca nu au nu-stiu-ce mare smecherie de sistem.

Pai, banii lor, problema lor.

Uite, prin natura meseriei, am niste sisteme audio de cateva zeci de mii de euro, ca nu pot sa montez un clip ascultand la boxe de PC si nu faci mix-uri pe sunet decat cu niste boxe active performante.

Crede-ma, este diferenta.

 

Ca in masina am un rahat de casetofon cu radio, este alta discutie.

Calitatea se plateste, intotdeauna.

Amicul tau electronist este un "rara avis", un cunoscator care e in interiorul sistemului.

 

Noi, astilanti, mai prostalai, platim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LOL

 

apai daca nici aia cu boxe Genius si Panasonic nu l-au luat pe cel cu statie ruseasca, e clar, audiofilia e bullshit curat.

 

avind in vedere ce s-a scris pina acum mi-e greu sa explic treaba asta, dar incerc.

1. Genius si Panasonic sint orice in afara de firme cu pretentii audiofile. nici macar declarativ.

2. firmele alea de care n-a auzit nici dracu' sint asa (adica obscure pt. cei neinteresati de domeniu) tocmai pentru ca produsele lor nu se vind in Kaufland la kilogram.

3. eu pina acum mi-am facut doua perechi de boxe singur. una a iesit decenta (dar nimic mai mult) iar una asa si-asa. pe prima am dat cam 800 de RON acum vreo 8 ani, pe cea de-a doua ceva gen 400-500 euro. avind in vedere asta stiu ca sa-ti faci singur boxe e cam 90% pierdere de vreme. boxele dinainte de cele de acum (800 euro noi) deja sunau net superior celor facute de mine cu 400-500. oricit mi-ar spune unul si altul ca au ei un prieten care a pus la nimereala 3 lighene intr-o lada si suna de sta mita-n coada, mi-e imposibil sa-i cred.

4. se poate asculta muzica si pe niste boxe Unitra puse pe statie romaneasca Delia. chiar suna decent, dar sunetul cu adevarat bun e la ani-lumina distanta. si eu ascult muzica inregistrata neaudiofil de pe youtube din laptop cu sistemul Hercules din plastic. nu ma apuca greturi. dar in acelasi timp n-am deloc intentia sa-l marit pe cel din sufragerie (doar ca sa-l inlocuiesc cu unul mai bun).

 

deci da, ai raspuns corect, exemplul tau de acolo se incadreaza la "ai prieteni care se cred audiofili" :)

 

Ca sunt convins ca nu au nu-stiu-ce mare smecherie de sistem.

eu nu am pretentii. am un sistem SH (boxele) + ceva DIY (amplificatorul), doar sursa e ready-made si luata de noua. eu il consider entry-level sau poate cel mult o idee peste, nimic mai mult.

dar n-as fi asa de sigur ca pe aici nu umbla unii cu sisteme cu pretentii de high-end. daca ei o sa aiba chef sa spuna ce si cum, bine, nu ma apuc eu sa fac asta fara acordul lor :) sa fiu in locul lor as lasa modestia la o parte, chiar sint convins ca sint aici si cititori interesati de subiect.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai... eu nu am nimic impotriva sculelor high tech... nu numai ca nu am nimic... as vrea sa aibe toti... inclusiv manelistii (nu rideti... ca ar fi un lucru bun ;) ). Problema e ca din cauza ca "sculele" sint rare si scumpe... (si fata de producatorii jmecheri am eu o "ranchiuna" sa zicem... de nu as cumpara de la anumite firme nici daca as fi Bill Gates) apare "aroganta"... nu o luati in nume de rau. Eu cu asta am ce am... si asta am observat-o eu la "audiofilii mei". Un soi de aroganta combinata cu orbire... Nu conteaza ce argumente le aduci... "sistemu lui e beton si se aude de mii de ori mai bine"... poa sa fie si un rahat de taxi cu fire aurite si manele in el. Este doar o senzatie de apartenetna la un grup "elitist"... si asta ii da suprema satisfactie... muzica s-a dus dreacu de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu cred ca exista audiofili snobi, cum am mai zis. de exemplu, eu am observat ca unii au tendinta de a se excita la vederea unor scule cu pret mare, aspect impresionant si nume care sugereaza rafinamentul suprem. asta fara a le fi ascultat. aia, recunosc, ma irita cumva.

da' in momentul in care chiar asculti, nu doar te uiti la poze, si vezi ca A suna mai bine ca B suna mai bine ca C etc, trebuie sa te predai in fata realitatii.

banuiesc ca si tu ai un sistem de PC acasa. Logitech, Creative, ce-o fi. sint convins ca se aude ceva mai bine ca pe difuzoarele laptopului. din momentul in care tu alegi sa asculti pe sistemul de PC, esti audiofil. doar ca ai decis ca nu esti dispus sa cheltui mai mult de cit a costat acel sistem PC.

in schimb altul a ascultat zeci sau sute de sisteme si a tras concluzia ca minimul acceptabil e la 30 de mii de euro. ala e tot audiofil, doar ca are standarde mai ridicate.

nu stiu ce firme nu inghiti tu. dar sa fii anti-firma e cam la fel de ilogic cu a fi pro-firma. cam toate firmele audiofile sint cvasi-obscure (Dynaudio, Bower and Wilkins, Focal, Accuphase sint practic niste nume rasunatoare pe linga altele) pt. ca pe de-alde Panasonic ii doare la basca de calitate. au adoptat o politica mass-market, vind cu tirul. ca sa vinzi cu tirul tre' sa vinzi ieftin si aproape fara exceptie nu ai cum sa faci lucruri bune cu bani putini.

am impresia ca revenim pe Pamint.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ca sa va raspund oleaca... am citiva amici declarati audiofili... vreo 3. Alearga dupa scule... (nu de mii de euro desi cred ca acum au bani si de atit) imi tin prelegeri de cum se aude nushce scula de tz ori mai tare etc. Evident ca eu ma amuz. Pe linga ei mai am un amic... electronist amator... la ala am ascultat cel mai tare sistem audio. Omului ii place sa asculte muzici dar nu l-am auzit odata sa se cace pe el cu moa... fara un sistem nushcum... esti pilaf. Si nici nu s-a declarat vreodata audiofil. Cu el ma stricam de ris acum ani de zile de 3 dintre amicii nostri (later edit, astia 3 doar 2 sint dintre audiofilii mentionati mai sus)... audiofili cu diploma... unu avea un sistem Panasonic ceva... stereo frate... decent... se auzea frumos dar ca sa il ofticam il mai luam in tabirca... Din pacate era legat cu statia la un calculator care avea unu din ventilatoare la vreo 7500 de ture... Altu avea un Genius 2.1 (ufar de plastic :D) si la upgradat la un alt 2.1 "da lemn" de la o firma de nici dracu nu a auzit de ea... evident, eu sint idiot... firma tare cu pretentii... dar de janghina aia a avut bani... Omu... cintaret in vreo doua formatii... nu au avut mare succes desi el crede ca erau buni... lumea rea poate. Altu avea un taxi (da, de la el venea poanta anterioara)... avea fire cu mufe aurite... in taxi. Era convins ca manelele suna mai bine. Deh...stiu ca nu ar fi considerat audiofil de audiofilii adevarati... dar... omu candida.

 

Amicu electronist avea 4 boxe... 2 cite 2 puse "turn" pina la tavan... fiecare cutie... 100x60x60cm sau ceva in genu, 4 oale cit casa, patru tigai mai mici si 4 tziutori (parca arse toate 4 la un experiment)... cele patru boxe erau "atacate" (citat din amicul electronist) cu 2 statii rusesti... sau cel putin una avea numa scrisuri in chirilice pe ea... erau oricum masluite si rasmasluite de el.

 

In viata mea nu am auzit (decit in bodegi unde gemeau mii de wati) un sunet mai clar si mai puternic intr-un apartament. Fara dat tare aiurea, desi putea saracia de sistem sa te faca sa vomiti. Cu toate astea sistemul il costase destul de putin sa-l incropeasca si omu avea zero pretentii... ba chiar se lua la misto si pe el... deh... in locul boxelor alea putea sa aibe un sifonier intreg.

 

Bun - și care este relevanța acestor experimente triste pe care le-ai trăit ? (sau, mai bine spus, care este legătura dintre ce ai povestit acolo și mine, sau călind ? )

 

apare "aroganta"... nu o luati in nume de rau. Eu cu asta am ce am... si asta am observat-o eu la "audiofilii mei". Un soi de aroganta combinata cu orbire... Nu conteaza ce argumente le aduci... "sistemu lui e beton si se aude de mii de ori mai bine"... poa sa fie si un rahat de taxi cu fire aurite si manele in el. Este doar o senzatie de apartenetna la un grup "elitist"... si asta ii da suprema satisfactie... muzica s-a dus dreacu de mult.

 

 

Bun, repet, cu riscul de a plictisi : și care e legătura dintre povestea ta cu aroganțe și persoana mea sau a lui călind ? Am fost aroganți cu tine ?

 

 

Din ce am înțeles eu pînă acum, te-au enervat trei amici de-ai tăi (audiofili) fiindcă au fost aroganți și vrei să te răzbuni pe toată lumea ? (din acea oală)

Editat de bibi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun, ca tot l-am prins pe Bibi online (ca-l citesc de ceva vreme si pe alte forumuri :D ) - maestre, am o intrebare pentru dumneata si-ti multumesc anticipat pentru raspuns:

 

- la niste boxe cu magnet alnico (difuzoare si vechi si din carton) e normal, nu-i asa, sa nu se miste (nu au nici garnitura de cauciuc, ca la cele clasice) membrana?

 

ca mi-am luat de curiozitate o pereche de astfel de difuzoare, le-am pus sa cante o zi in aer... liber, pana a venit un amic mai neostoit si mi le-a "rezolvat" (pe motiv ca "tu nu vezi ca-s intepenite?!") in 5 minute - a tras de suspensia aia "blocata" pana le-a facut sa cante doar daca tin membrana apasata in jos...

 

mai am vreo sansa sa le repar?

 

PS: daca as avea 10 mii, mi-as lua un sistem de 10 mii. dar si mai mult mi-ar placea sa ma pricep intradevar, sa stiu fizica, electronica, sa pot sa-mi fac, stric, repar, cumpar, modific, de unul singur, cele necesare. alergatul dupa sunetul perfect e mai mult decat un moft - desi se-aseamana cu fugaritul fetei morgana, exista ceva ce-l face sublim: faptul ca stii intr-un colt al sufletului ca mai e ceva si dupa.

 

Multumesc si astept raspunsul.

Editat de apaminerala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LOL inca o data

 

te tot vad ca incerci sa postezi da' esti timid :cheers:

 

din cite stiu eu, Alnico-s pt. difuzoare de banda larga (full range) de sensibilitate mare. Lowther parca-s pe Alnico (printre altii). si la sensibilitate mare e normal sa nu se miste membrana. daca prietenul s-a hotarit sa le "dezmorteasca", as banui ca n-a facut bine. ce difuzoare sint?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu marca, au diametrul de 22 cm, au membrana de hartie foarte rigida si imi pare tare rau (dar nici lui nu i-am spus, l-am lasat sa creada ca da, a avut dreptate).

 

uitandu-ma cu atentie la ele, la nivelul meu de pregatire in domeniu (adica sus de tot, dar in cadere libera :rolleyes: - adica afon) mi s-a parut logic ca membrana NU trebuie sa se miste. dar asta am facut-o DUPA ce am fost vizitat. imi doream foarte mult sa ma "joc" cu ele, am petrecut foarte mult timp citind despre asa ceva. off

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

banuiesc ca sint niste difuzoare vechi. Alnico nu prea e folosit in ziua de azi, din cite-mi aduc aminte. pune niste poze, sint curios. banuiesc ca suspensia e impregnata, nu din cauciuc/neopren/etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - dă-le drecu de difuzoare, măcar poți să te mulțumești că ai salvat o prietenie :)

te rog sa-mi spui cum o sa salvez eu prietenia dintre mine si Grasu' (motanul meu) daca o sa sara - Doamne-fereste - pe difuzoare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal ca n-o sa pun la suflet, e numai vina mea, amicul imi tot spune de cativa ani ca trebuie sa-l ascult inainte de-a cumpara ceva...

 

in orice caz, au fost si foarte ieftine, vreo 2 mils.

 

pun o poza de pe okazii, de unde le-am luat. practic ma simt vinovat fata de vanzator, i-am facut capul damburi cu ce visez sa fac cu ele.

 

Bibi - Galati. Am vazut pe saiturile de profil un domn care repara asa ceva, in Bucuresti.

 

post-66293-0-45551800-1330899492_thumb.jpg

 

te rog sa-mi spui cum o sa salvez eu prietenia dintre mine si Grasu' (motanul meu) daca o sa sara - Doamne-fereste - pe difuzoare :D

 

HOPA. Altul cu matza cu predilectie la boxe :friends:

 

Sa va traiasca!

 

 

PS: sau spre boxe, dar nu mai conteaza, directia e tot aia :D

 

 

 

PS2 - inca una

 

 

652446990632201773659160-201306-700_700.jpg

Editat de apaminerala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal ca n-o sa pun la suflet, e numai vina mea, amicul imi tot spune de cativa ani ca trebuie sa-l ascult inainte de-a cumpara ceva...

 

in orice caz, au fost si foarte ieftine, vreo 2 mils.

 

pun o poza de pe okazii, de unde le-am luat. practic ma simt vinovat fata de vanzator, i-am facut capul damburi cu ce visez sa fac cu ele.

 

Bibi - Galati. Am vazut pe saiturile de profil un domn care repara asa ceva, in Bucuresti.

 

post-66293-0-45551800-1330899492_thumb.jpg

 

 

 

HOPA. Altul cu matza cu predilectie la boxe :friends:

 

Sa va traiasca!

 

 

PS: sau spre boxe, dar nu mai conteaza, directia e tot aia :D

ha! nu stiu de ce, dar eram sigur ca despre acele difuzoare vorbesti. le-am vazut pe okazii recent si ma gindeam sa le iau asa, de chestie, poate fac niste hornuri din ele. am corespondat intr-o vreme cu un roman stabilit in Canada care jura pe hornuri, avea unele DIY cu niste difuri full-range Jordan JX92.

 

avind pisica mi-am format un reflex din a pune absolut intotdeauna mastile dupa ce ascult.

 

uitindu-ma mai bine la ele-mi dau seama ca sint aproape identice cu unele dintr-un aparat de radio antic pe care l-am avut odata.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce am fost eu mai rapid si le-am si stricat. :)

 

Mersi pentru sfaturi, am sa caut sa le repar, poate am si un dram de noroc dupa atata ghinion. Privesc treaba filozofic: am vrut sa ma joc, acum ma joc.

 

 

PS: si, ca sa nu ies fara sa pun si eu putin gaz pe foc visavis de tema discutiei: treaba asta cu "audiofilia" are mare, dar mareee legatura cu o chestie mai demonetizata, numita CULTURA.

 

Dar e complexa treaba :D

 

Seara buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: si, ca sa nu ies fara sa pun si eu putin gaz pe foc visavis de tema discutiei: treaba asta cu "audiofilia" are mare, dar mareee legatura cu o chestie mai demonetizata, numita CULTURA.

nu stiu daca e chiar vorba de cultura neaparat. o fosta prietena mi-a zis odata: "stiu ca ma crezi culta, da' eu is cel mult semidocta". asa-s si eu.

cumva e vorba si de mocirla mediocritatii. un amic avea o vorba: "eu nu-s audiofil, da' daca mi-as permite, as fi. de ce sa ma multumesc cu un lucru prost, daca mi-l permit pe ala bun?"

 

PS: Bibi, pune sistemul tau aici, pliz :D

 

PS2: inca o treaba legata de cultura. am un prieten care e impresionat (mai mult decit mine) de sistemul meu. si-mi zice ca el crede ca in Romania hobbyul asta nu prinde tocmai din cauza nivelului de cultura. eu l-am contrazis tot timpul, insistind ca romanul nu e mai putin cult prin definitie decit francezul. oare gresesc?

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.onlythemusic.com/default.aspx?s=MANIFESTO

 

Picture for a moment the following line up: Tony Bennett, Frank Sinatra, Neil Diamond and Sam Cooke. Then imagine, say, Hendrix, The Rolling Stones and Paul McCartney followed up by The Who and Eric Clapton. Maybe at that point you might like a more female take on things, so you add in Janis Joplin, Madonna, Tori Amos, Bonnie Rait and Regina Spektor. If you’re hankering after something a little more raucous, how about Nirvana, Green Day, Springsteen, Guns n Roses or Foo Fighters? And if you’re looking to push a few boundaries, maybe David Bowie, Steve Reich, Radiohead or Beck might fit the bill. And if, after all that, you need a lie down, perhaps you could relax to the sound of The Kronos Quartet or maybe let off some steam with Miles Davis.

 

It’s hard to imagine that such a diverse and glittering collection of artists, spanning so many years and genres, could be linked together by one man. But in a studio in Portland, Maine, Bob Ludwig of Gateway Mastering can look back on a career that does just that. With over 1,300 artist credits across at least 4,000 albums, he has the kind of CV that leaves you open-mouthed with admiration.

 

When Only The Music caught up with Ludwig in his studio it was actually quite hard to know where best to start our conversation. So we decided to go right back to the beginning of his remarkable career. Ludwig’s big break came in the auspicious surroundings of the Eastman School of Music, where he was finishing his Masters Degree. As a member of the Eastman recording department he assisted in the first recording workshop which happened to be taught by Phil Ramone. Ludwig impressed the legendary producer so much that Ramone invited him to come along and work for him at A&R Recording.

 

I started off disk-cutting,” Ludwig begins, “but because I was formally trained in music I could read scores and that meant I could help them bring in new clients from areas like classical music.” It was while cutting disks that Ludwig was exposed to something that would become a crusade in later years – the so-called ‘Loudness Wars’. “Back in the 60s labels and radio stations were wise to the value of being louder. Being the loudest on the dial meant you were more likely to attract listeners and disk-cutters were well aware of this too. If you could cut a disk to be louder than the next guy’s that was a valuable skill.” This period marked in many ways the opening salvos of a war that still rages today. As Ludwig explains it isn’t doing music any favours.

 

“The problem is simple. If you take two versions of an identical piece, one half a decibel louder than the other, and play them one after the other, 99% of people will prefer the louder one. Produce another half a dB louder still and that one will be preferred over the last. Listeners will say it sounds punchier and maybe it will. Keep going and eventually you’ll reach a sweet spot where the full range is still there and it’s as loud as it’s going to get without breaking up; but go past that and you’ll start to lose things pretty quickly.”

 

So are humans naturally predisposed towards extra volume? “The thing you have to remember about the human body and our senses is that we’re designed to pay attention to unusual stimuli. It’s that ‘fight or flight’ instinct that’s embedded in all of us. But as you crank up the dial on a recording and the dynamic elements become distorted and lost, eventually it just becomes a mass of indistinguishable features, and the body actively tunes it out.”

 

People talk a lot about the positives and negatives of compression in recordings, but Ludwig sees it as a valid part of the process, at least in rock music. “It’s part of the genre,” he says. Equally he sees the advent of digital recording as a landmark in quality, but also as an opportunity that was quickly lost. “You listen to some of the early CDs from the 1980s and they have the full dynamic range that was on analogue, but then the technology changed. The big moment was when they came up with look-ahead limiters which essentially predicted what was coming up in the sound wave and pre-adjusted themselves accordingly. That just damped everything down. The first rule of mastering is ‘do no harm’ and predictive limiting runs counter to that in every way.”

 

Different engineers have different takes on their role in delivering a recording. Ludwig sees himself very much as a part of the creative process. “Mastering is the final creative step. Your objective is to get as much musicality in there as possible. I’m with Marshall McLuhan – “the medium is the message” and I absolutely see my role as a creative one. Every new album is like a puzzle - a complex, challenging puzzle that needs carefully putting together.”

 

Does this creative input apply equally across all genres? “The difference between something like pop or rock and classical music lies in the performance. With classical it’s about being there, feeling that you’re right there with the orchestra – and you try to apply that as closely as possible to the finished article,” he explains. “But a rock concert is different. That’s a band almost fighting with the levels and trying to keep everything close to what happened in the studio where it would be almost all overdubs. They’re very different animals.”

 

It’s hard to talk to Ludwig without asking him about some of the legion of artists with whom he’s worked. Who stands out for him? “It’s tricky to answer that with so many artists on the list, but there were a lot of people I encountered working with Phil Ramone who were enormous talents and pretty special. Tony Bennett springs to mind immediately, partly because I’m actually working with him again now.” In fact Ludwig is currently finishing off Bennett’s Duets II album which includes a performance with the late Amy Winehouse. But apparently it is Bennett himself who more than steals the show. Ludwig positively lights up when he describes the veteran crooner’s performance. “You know, this guy is 85 years old. He’s working with maybe 17 different artists here and he’s better than every one of them. I’m serious, he’s astounding here.”

 

Other performers that stand out include Bruce Springsteen, with whom Ludwig has worked on his entire catalogue, and The Rolling Stones. Out of the current crop of artists is there anyone who has really impressed him? “I like Wilco a lot, plus I work with Nigel Godrich and I love the way he approaches a project. Radiohead are very accomplished musicians and a guy like Jonny Greenwood is always intriguing to be around. In fact he’s been up here in Portland and now I’m working on a classical piece he wrote which was really enjoyable. Beck, another of Nigel’s artists, is also always interesting. Chris Martin works really hard and is very particular. He spent days up here working through Viva La Vida and is very into the process.”

 

When Ludwig founded Gateway Mastering, did the decision to move up to Portland from New York mean he sees fewer of the artists and producers in the flesh now, especially with the advent of digital communication? “Actually, you’d think that, but a lot of people now make the effort because they want to be here, and to get away from it all. It’s a good working environment here, and you’ll often have people coming up to get really immersed in their work. Of course, budgets are tight now so people are cutting down on transport costs.”

 

On the subject of budgets, having seen the record industry grow into a gigantic behemoth and then witnessed its struggles to adapt to digital distribution, how does Ludwig see the future of the business? “That’s a big question and if I knew the answer I’d be a very rich guy. It’s incredibly hard to say.” Have big labels been good or bad for the business? “You know I read a fascinating statistic recently about the artists currently touring. Something like 90%of the top grossing touring artists are over 40 and none are in their 20s. Now I don’t know what the cut-off point was, but I think that tells you a lot about the industry,” he says. “The big labels have helped nurture those acts and sustained them; but that will probably change in future.”

 

Is the decline of the big labels a good or a bad thing? “I think the biggest problem for young artists is that, without the studio budget, it’s hard to get the best support. Because there’s no studio budget you’re not going to be able to give a record the time and attention that you might have before, so of course the sound may suffer.”

 

Does he see artists marketing themselves, becoming their own labels? “You see that with people like Wilco who have set up their own label. And I guess that gives you total control which can be a good thing. But perhaps you need that machine, or at least part of it, to offer artists proper support at the beginning.”

 

ONLY THE MUSIC speculates that perhaps there’s a future in a kind of one-stop shop for artists, with the likes of Ludwig partnering experts in other areas of the business, to offer a more one-to-one approach for artists. “You know,” he laughs, “that’s actually not a bad idea. Maybe that’s what I should do!” Having spent an immensely enjoyable 45 minutes in his company, if he ever does decide to set up such a business, ONLY THE MUSIC will happily volunteer to make the coffee and sweep the floor.

 

Nu cred că e relevant pentru discuție, dar fie :

 

boxe Raidho Eben X-3 / pre + amp YBA Passion 1000 / CDplayer Meridian 808 / pickup Roksan Radius 5 / cabluri DIY, Audioquest, Nordost

k.kt nu e relevant :D

 

niste poze.

post-24366-0-92437700-1330902067_thumb.jpeg

post-24366-0-69343500-1330902073_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun - și care este relevanța acestor experimente triste pe care le-ai trăit ? (sau, mai bine spus, care este legătura dintre ce ai povestit acolo și mine, sau călind ? )

 

Bun, repet, cu riscul de a plictisi : și care e legătura dintre povestea ta cu aroganțe și persoana mea sau a lui călind ? Am fost aroganți cu tine ?

 

Din ce am înțeles eu pînă acum, te-au enervat trei amici de-ai tăi (audiofili) fiindcă au fost aroganți și vrei să te răzbuni pe toată lumea ? (din acea oală)

 

LoL... experientele mele cu amicii nu au fost triste si nici nu m-au enervat... ci doar a fost vorba de mistocareala tipica intre amici... Nu ne-am certat pentru niste "galene". la fel... nu e nic o legatura cu persoana ta sau a lui Calin... eu nu am implicat persoanle reale.

 

Hai ca va las sa intrati in tehnicitati d'ale voastre... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zaelu, audiofilia asta, adica performanta audio, e o chestie 100% masurabila. Inginereste adica, cu aparate de masura.

De asemenea daca pui 1000 de oameni intr-o camera in intuneric si ii pui sa asculte la 2 sisteme fara sa le spui care e care, unul bun si unul de rahat, 99% o sa faca diferenta.

Deci?

 

Continuare ca am avut niste treaba:

Zaelu, tu incerci cu tarie sa ne demonstrezi ca nu exista culoarea albastra. Aduci argumente ca e subiectiva, ca nu toata lumea vede acelasi lucuru cind vede albastru, ca nu toata lumea crede ca e o culoare frumoasa. Discutia cu tine aduca cu discutia cu un orb despre un tablou sau cu unul fara miros despre gustul zmeurii. Faptul ca tie ti se pare zmeura doar un rahat acrisor nu insemna ca ceilalti sint nebuni.

Eu am 3 teorii despre atitudinea ta, sa-mi zici tu care e adevarata:

1. Discutii ca sa treaca timpul, avocatul diavolului, exercitiu intelectaul, trolling. Astea sint ok dar nu cind negi lucururi evidente.

2. Habar n-ai ce spui. Adica nu stii ce e aia restaurant cu mincare buna, ce e ala un vin bun, un coniac bun sau un scotch adevarat, o cohiba, sau n-ai auzit un sistem audio bun. Adica n-ai incercat niciodata, sau daca ai incercat ai incercat numai o data si ti s-a parut un moft. E foarte adevarat ca gusturile se educa. Pe de alta parte n-ai nevoie de 10 ani de chin ca s aintri in nu stiu ce lume, ci de citeva incercari, maxim 10.

3. Ai trecut incercarile de la punctul 2 dar iti lipseste simtul pentru asa ceva. N-ai mirosul necesar ca sa-ti place zmeura sau vazul pentru pictura. Esti daltonist si nu intelegi culoarea albastra. In consecinta ii crezi pe toti niste fraieri snobi.

 

Treaba asta cu snobismul e o capcana. Tinzi de fapt sa devii mai snob pe masura ce esti mai anti snob. Ce exemplu mai mare de snobism vrei decit sa crezi ca o multime de oameni sint niste idioti si numai tu te-ai prins de adevaraul fundamental? Sa crezi ca gata, i-ai ghicit pe toti in toate intentiile lor.

Putin snobism e necesar daca vrei sa inveti si sa intelegi. De exemplu daca toata lumea iti spune a icrele negre sint foarte bune dar tie ti se par niste porcarii sarate cu miros dubios, sau daca crezi ca un vin n-are nimic special si alti cad pe spat, ai doua variante: ori ii crezi pe toti niste snobi prosti care cad pe spate din cauza ca prodsul e scump, sau invers, prespui ca nu se poate sa fie toti prosti si tu singul destept si poate e ceva care iti scapa tie si ca piata e eficienta ca atare produsul scump e scump in geneal pentru ca e bun.

Adevarul e undeva la mijloc. Exista snobi. Exista oameni care baga carute de bani in echipamente fotografice si ei fac poze jalnice. Echivalent si in audio. Faptul ca exista categoria 1 nu insemna ca nu exista si categoria 2. Faptul ca un documentar pe youtube are 50% adevar (sau 99%) nu il face adevarat. Faptul ca unii fac poze jalnice cu echipament excelent nu inseamna ca nu fac altii fotografie excelenta cu echipament excelent.

 

 

De asemenea mi se pare ca negi stratificarea unor activitati numai aparent egale. O carte comerciala poate sa fie placuta si citita cu placere de acelsi cititor care citeste Shakespeare. Nu mai zic ca ala poate sa fie si bibliofil si sa trateze cartea ca o opera de arta in sine, aprope indiferent de continut (la urma urmei, spre desoebire de fotografie, rar te intereseaza ce reprezinta o pictura si daca e interesant, mai mult te intereseaza tehnica). Un fotograf d emare talent poate sa faca si niste poze de familie foarte placute. O masa la un birt poate sa fie excelenta dar e cu totul alta specie de mincare ca o masa la un restuaranta de 3 stele michelin. Un vin d etara baut cu prietenii ofera cu totul alte senzatii decit un vin bun si scump, pur si simplu e alta bautura cu totul, iar daca bagam si preietenii in ecuatie e chiar alta activitate.

 

 

 

 

Hai spor la degustat, ascultat sau ce mai vrei tu.

 

PS: aia cu gurmanzii grasi m-a dat pe spate :crack: tu confunzi degustatorul de vinruri sau "connoisseurul" cu alcoolicul si pasionatul de mincare buna cu imbuibatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...