Sari la conținut

Yamaha Majesty 250cc 2003


Scarabel
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Doresc sa-mi prezint si eu maxi-scuterul meu Yamaha Majesty 250cc din anul 2003. Postez cu intentia ca cei care vor sa-si achizitioneze un astfel de model sa stie la ce sa se astepte. Il detin din luna marie 2011 si l-am achizitionat de la cineva din Craiova (eu stand in Botosani - curierul m-a costat aproximativ 200 lei - nu era inmatriculat ca altfel as fi venit pe el). Cand l-am cumparat avea 41500 km la bord, actualmente are putin peste 48500 km. Am o parere foarte buna despre acest model deoarece s-a dovedit a fi foarte fiabil pana acum - nu am avut nici cea mai mica problema (intotdeauna porneste la prima cheie indiferent de conditiile meteo). Dezavantajul e ca nu are filtru de ulei ca la alte maxi-scutere din categoria sa (spre exemplu cele cu motor Piaggio Quasar) ci doar o sita ca la alte scutere de capacitate mai mica - asta ma nemultumeste doarece schimbul de ulei trebuie facut la 3000 km dupa cum recomanda si producatorul (capacitatea baii de ulei fiind de 1,2 l) - la maxi-scuterele cu filtru de ulei, uleiul se schimba de obicei dupa 4000-5000 km impreuna cu filtrul. Intervalul de schimb de ulei ar un dezavataj evident. Fiind pe carburatie, consumul se incadreaza intre 3,2 l/100 km cu o singura persoana pe el la drum intins (atat am scos cel mai putin) si 3,9 l/100 km cu mers exclusiv prin oras (cel mai adesea consumul este de 3,4-3,5 l/100 km cu doua persoane pe el la drum intins si la viteze cuprinse intre 60/110 km/h). Capacitatea rezervorului inclusiv rezerva este de 12 l ceea ce inseamna ca poti merge 250 km fara sa alimentezi fara grija. Viteza maxima ar fi de 130 km/h dupa ce arata bordul (dupa GPS este de fapt 120 km/h). Pana la viteza de 100 km/h, bordul indica cu fix 7 km/h mai mult decat viteza reala indicata pe GPS, dupa 100 diferenta intre ce arata bordul si ce arata GPS-ul creste ajungand pana la 10 km/h (trebuie avut in vedere ca vitezometrul este digital nu cu melc de km la roata ci cu senzor). Pana acum am schimbat rolele de la variator cu altele mai grele (sunt 8 role x 11,5 g fiecare varianta stock) de 14 g. Asta inseamna ca demarajul a scazut insa pot ajunge la viteze mai mari cu o turatie relativ mai scazuta (cu rolele stock la viteza de 100 km/h aveam 7500-7600 rpm, cu astea noi am cam 6800-6900 rpm). De asemenea, s-a vazut si un consum mai mic de benzina dar nesemnificativ (150-200 ml la 100 km parcursi). Am adaugat in top-case Kappa in care intra 2 casti integrale si sunt foarte multumit de capacitatea de depozitare (si sub sa intra 1 casca integrala si una half-face). Am fost in concediu asta vara pe traseul Botosani-Suceava-Tg. Neamt-Durau-Borsec-Reghin-Tg. Mures-Sovata-Odorheiul Secuiesc-Comanesti-Slanic Moldova-Bacau-Tg. Frumos-Botosani (1100 km aproximativ) cu scuterul cu nevasta-mea in spate si incarcat full de bagaje si a mers exceptional. Mi-am pus si GPS pe el (am decupat o placuta de sticla patrata si am prins-o cu 2 suruburi deasupra bordului pentru a prinde ventuza GPS-ului de ea pentru ca de parbriz nu se prinde si nu am vrut sa stric prinderea la GPS. Am schimbat de asemena cureaua cu o curea Malossi cu insertii kevlar si filtrul de aer original cu unul Malossi Red Sponge. Nu am putut observa diferente in functionare dar sigur rau nu are cum sa-i faca aceste schimbari. Cine este interesat de manualul de reparatii la acest model (am atat manual de reparatii pentru modelul 1996-1999 in Limba Engleza cat si pentru modelul 2002-2003 dar doar in Limba Italiana) imi poate solicita si i-l pun la dispozitie gratis.

Intre timp, citind multe review-uri favorabile pe forumuri straine, am decis sa schimb rolele de la variator cu slidere Dr. Pulley. Din ceea ce spune lumea, se pare ca ar oferi o acceleratie mai liniara, un demaraj mai bun si sunt mult mai rezistente la uzura (avand forma aceea ciudata). De asemenea, se spune ca performantele obtinute nu sunt doar notabile ci chiar evidente... acum nu stiu daca cei ce au scris pe acele forumuri straine chiar au remarcat ce declara sau au un interes comercial... Am gasit la un furnizor din Romania slidere + patine variator Dr. Pulley la pretul total de 30 Euro - amandoua (pentru modelul meu - 8 slidere - imi poate aduce de la 11 la 16 g/buc.). Acum, as dori sa incerc sa vad cum se comporta mai ales ca costul nu este chiar exagerat (oricum, aceste slidere sunt mai scumpe decat niste role variator fabricat de un producator consacrat cum ar fi Malossi - gasisem role malossi la un pret de 110 lei/set). Ce parere aveti, ar merita, oare se vor simti ceva performante? (interesat e faptul ca in Romania nu am gasit pe nici un forum ca ar fi incercat cineva asa ceva la vreun model de scuter) - uitati si un link sa vedeti despre ce este vorba - http://www.drpulley.info/shop/index.php?cPath=47_50

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 122
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Felicitari ptr alegerea facuta.

 

Eu am avut 2 Majesty si acum mi-l pregatesc pe al 3 lea ptr vara ce vine si traficul din Bucuresti.

 

Imi economiseste foarte mult consumulde carburant vis a vis de auto sau motocicleta, si multi alti factori ce m-au determinat ptr orele de program sa folosesc Maxi scuterul Yamaha 250.

 

Parerea mea despre ulei schimbat mai repede si fara filtru e ca tre sa ai grija sa nu bagi mizerie in motor dar vei avea mai mare presiune fata de cele cu filtru:presiune-temperatura-flux.

 

Succes in continuare caci de dragoste ptr vehicolul tau vad ca nu-i problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite, si al meu are tot filtru de ulei-sita, dar e magnetic, atrage pilitura si alte impuritati. deci, tot filtru e... daca ai grija de el si nu-l tii la blana, o sa te duca mult si bine peste 9 mari si 9 tari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Ai incercat pana la urma varianta dr pulley? Ma bate gandul sa fac acelasi lucru , dar nu stiu daca merita intradevar . (tocmai ce i-am pus role polini de 10.1 gr).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Reproduc aici impresiile mele dupa ce am montat sliderele Dr. Pulley:

Buna seara. Doream sa va impartasesc experienta mea dupa ce am montat sliderele si patinele variator Dr. Pulley. Am comandat de la cineva din Pitesti mai demult si abia astazi mi-au sosit produsele prin posta romana - rambursul a fost 140 lei (pretul produselor + transport prin posta romana pana la Botosani). Am primit 8 slidere variator 20 x 12 de 14 g fiecare si 4 patine variator. Mi-a desfacut cineva variatorul si am vazut ca rolele vechi (cilindrice) de 14 g pe care le-am montat anul trecut in Iulie deja trebuiau schimbate pentru ca si-au pierdut destul de mult forma (nu au fost "originale", ci de la o firma austriaca JMT). Cureaua Malossi pe care am montat-o tot anul trecut se prezinta in stare perfecta (are abia 6000 km). Am degresat variatorul si ulterior am montat sliderele si patinele variator Dr. Pulley "pe uscat". Ulterior,am remontat totul la loc si am spalat filtrul de aer (burete red sponge Malossi montat tot anul trecut) - era tare murdar, trebuie de acum inainte sa-l spal mai des, pana si bucatele de frunzulite si paie erau in cutia filtrului. Am curatat cu aer comprimat si filtrul de la transmisie care era de asemenea foarte murdar.

Acum urmeaza partea interesanta: la testele pe care le-am facut astazi, am observat ca intr-adevat sliderele Dr. Pulley inbunatatesc destul de mult acceleratia - permit motorului sa se tureze mai mult la plecarea de pe loc. De asemenea, si in sarcina, daca accelerez, se tureaza mult mai bine motorul. Acceleratia este mult mai liniara decat inainte (adica nu are pozitii in care nu raspunde cum trecuie ca inainte) iar top speed-ul pare neschimbat cu toate ca e posibil sa mai fi pierdut cativa km/h dar nu mai mult de 4-5. Motorul functioneaza in turati putin mai mari decat cu rolele cilindrice deci banuiesc ca si consumul va creste dar nesemnificativ. Una peste alta, sunt foarte multumit de investitia facuta si consider ca aceasta este cea mai ieftina metoda de ameliorare a performantelor. Ramane de vazut pe termen lung cum se va comporta scuterul si mai ales care va fi durata de viata a sliderelor (la rolele cilindrice m-am lamurit, trebuie schimbate cel putin la mine cam la 5000 km de utilizare - insa, dupa cum am spus, nu erau piese originale Yamaha). Bafta tuturor si va sfatuiesc sa incercati si voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Dimpotriva, nu cred ca am pus slidere prea usoare pentru ca rolele originale la tipul meu de variator aveau greutatea de 11,5 g deci eu am pus slidere mai grele cu 2,5 g dacat greutatea originala. Daca era sa ma iau dupa ce spune producatorul sliderelor DR. Pulley, care recomanda sa pun slidere cu 0,5-1 g mai usoare decat greutatea rolelor originale,atunci era posibil sa uzez prematur motorul si implicit o crestere a consumului ar fi rezultat. Incredibil, dar montand sliderele Dr. Pulley mi-a scazut si consumul putin cu 200-300 ml la 100 km parcursi, cu toate ca acest lucru se poate datora si faptului ca am spalat filtrul de aer... In fine, eu recomand sa incercati si voi si apoi sa impartasiti experineta cu altii cum am facut eu, dar fiecare face cum considera pana la urma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salut! Pot sa-ti spun ca consumul e super ok, mie mi se pare ca a mai scazut decat cu rolele care le aveam inainte de 14 g. Am scos la traseu lung de 1000 si ceva de km cu pasager si bagaje full si sub sa si in cutie, preponderent in zona de munte, mers legal dar nu batraneste, un consum de 3,2 l/100 km, ceea ce mi se pare super ok. Consumul a fost calculat cu exactitate prin metoda plin-plin. Sunt inca foarte multumit de investitia facuta cu Dr. Pulley pentru ca mi-a oferit un demaraj mult mai puternic decat cu rolele de aceiasi greutate (14 g) dar in schimb dupa viteza de 100 km/h se plafoneaza mai repede decat cu rolele. Asta ar fi singura nemultumire in rest e super.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 months later...

salut! eu ii schimbam uleiul la 2000 km,la cat intra in baie,preferam sa schimb sub limita maxima de km. consumul era la fel ca al tau,a facut transfagarasanul cu pasager si bagaje full ( saua plina,bula la fel si un rucsac pe rezervor).avea 56 000 si nu papa ulei,nu am schimbat la el decat consumabile si suportul motor elastic care face legatura cu cadrul. parerea mea....un super maxiscooter,confort si fiabilitate.

lucrul care m-a facut sa-l schimb a fost starea proasta a drumurilor prin oras,datorita rotilor pe 12,simteam fiecare groapa.

dupa ce spalam filtrul de aer il imbibam cu amestec de benzina si ulei 50%-50% apoi il lasam la soare sa se usuce. am observat ca retinea forte bine particulele de praf.

deasemenea la fiecare inceput de sezon curatam filtrul de la turbina care face racirea la curea si variator. fiind foarte jos,trage mult praf si se imbacseste foarte tare.

iti doresc multi km fara reparatii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou tuturor! Intre timp, maxiscuterul meu a ajuns la 56800 km fara probleme. Am inceput sa circul deja pe distante scurte in oras pentru unele comisioane. Eu uleiul il schimb la fiecare 3500 km efectuati (cu 500 km mai mult decat recomanda sa se faca schimbul in cartea tehnica) si nu cred ca asta e o problema de vreme ce utilizez doar ulei full-sintetic (cel putin asa scrie pe ambalaj) si motorul nu functioneaza la turatii foarte mari (peste 8000 - 8500 rpm). Suportul acela de care vorbeste cupi_34 as dori sa-l schimb si eu cu toate ca daca incerc sa misc ansamblul motor (roata spate) stanga-dreapta nu se simte deloc joc la mana. Insa cred ca e o lucrare destul de dificila care mai poate astepta pana se formeaza un mic joc (si pentru ca nu consider ca am priceperea tehnica necesara pentru a executa o astfel de lucrare). Filtrul de aer se imbiba doar in ulei de motor, cel putin asa spune in cartea tehnica dar nu cred ca este gresit sa se procedeze si cum spui tu. Fiabilitatea modelului e demonstrata de nr. mare de km la care au ajuns unele modele. Parerea mea este ca Yamaha Majesty cu motor Minarelli de 250 cc nu e cel mai puternic din acesta clasa de scutere dar e foarte comfortabil si fiabil in timp. Nu exceleaza la capitolul performante dar nici nu dezamageste. Spre exemplu, un Suzuki Burgman de 250cc are 4 supape pe cilundru spre deosebire de 2 cat are Majesty-ul de 250 si il face lejer la demaraj (fiind si mai puternic cu apoape 2 CP). Sa ne vedem cu bine la drum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou tuturor! Intre timp, maxiscuterul meu a ajuns la 56800 km fara probleme. Am inceput sa circul deja pe distante scurte in oras pentru unele comisioane. Eu uleiul il schimb la fiecare 3500 km efectuati (cu 500 km mai mult decat recomanda sa se faca schimbul in cartea tehnica) si nu cred ca asta e o problema de vreme ce utilizez doar ulei full-sintetic (cel putin asa scrie pe ambalaj) si motorul nu functioneaza la turatii foarte mari (peste 8000 - 8500 rpm). Suportul acela de care vorbeste cupi_34 as dori sa-l schimb si eu cu toate ca daca incerc sa misc ansamblul motor (roata spate) stanga-dreapta nu se simte deloc joc la mana. Insa cred ca e o lucrare destul de dificila care mai poate astepta pana se formeaza un mic joc (si pentru ca nu consider ca am priceperea tehnica necesara pentru a executa o astfel de lucrare). Filtrul de aer se imbiba doar in ulei de motor, cel putin asa spune in cartea tehnica dar nu cred ca este gresit sa se procedeze si cum spui tu. Fiabilitatea modelului e demonstrata de nr. mare de km la care au ajuns unele modele. Parerea mea este ca Yamaha Majesty cu motor Minarelli de 250 cc nu e cel mai puternic din acesta clasa de scutere dar e foarte comfortabil si fiabil in timp. Nu exceleaza la capitolul performante dar nici nu dezamageste. Spre exemplu, un Suzuki Burgman de 250cc are 4 supape pe cilundru spre deosebire de 2 cat are Majesty-ul de 250 si il face lejer la demaraj (fiind si mai puternic cu apoape 2 CP). Sa ne vedem cu bine la drum!

suportul acela se schimba relativ usor.ai doua variante : poti da toba jos, sau la "sfert" de cheie pe sub motoreta,fara a demonta altceva, asta numai daca ai rabdare (pozitie cam incomoda).cand are uzura mare se simt socuri in motoreta ,la denivelari. este cam scump,pe mine m-a costat 350 ron,second nu am gasit nici unul in stare buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy
  • 2 months later...

pentru cei cu Majesty, din manual am dedus ca filtrul de aer are un element filtrant care dupa ce se spala se imbiba cu ulei de motor inainte de a fi montat: Apply the recommended oil to the entire
surface of the filter and squeeze out the excess oil. The element should be wet but not dripping. Recommended oil: Engine oil

 

iar apoi uleiul de transmisie e la fel ca uleiul de motor : TRANSMISSION OIL REPLACEMENT Recommended oil: SAE 10W30 motor oil Oil quantity: 0.25 L

 

oare e corect asa?, voi cand ati facut revizii pe la service ai observat cumva ca filtrul de aer sa fie inbibat cu ulei, sau credeti ca e corect ca sa schimb uleiul de transmisie cu ulei care se potriveste si la motor?

PS: nu aveti pe undeva ramas 200ml ulei furca 15W pentru furca la Majesty? am luat simeringurile cu 40lei dar nu gasesc ulei pe la noi. De fapt in Valcea nu exista service pentru scutere !

Multumesc,

YAMAHA MAJESTY 250CC YP250 1996 34000km

post-16868-0-24103200-1367783776_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut! Intr-adevar elementul filtrant de la filtrul de aer (de fapt e un simplu burete) se impregneaza in ulei de motor sau in ulei special pentru filtrul de aer care am inteles ca retine mai bine praful si alte impuritati (fiind mai lipicios). E bine sa schimbi filtrul de aer daca deja l-ai spalat de vreo 4 ori ca buretele ala isi pierde eficienta. Eu am cumparat on-line de la Scutere Centre un filtru de aer malossi (acum se vinde la coala de burete) si sunt foarte multumit, nu e scump. Daca speli sau schimbi filtrul de aer curata-l si pe cel de transmisie ca e foarte murdar garantat (e bine sa tragi cu aspiratorul mizeria din el sau sa-l sufli cu aer comprimat daca ai acces). La transmise, cu toate ca in manual se recomanda ulei de motor 10W30 sau 10W40, am bagat ulei special pentru cutii de viteza full sintetic Aral 75W90 si cred ca nu are ce sa-i strice. Acum faci cum vrei. Cu uleiul pentru furca nu te pot ajuta ca nu l-am schimbat nici la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Salut! Fiind iarna, m-am gandit sa update-ez topicul initiat de mine cu noi impresii despre acest model de maxiscuter. Kilometrajul afiseaza pana acum aproximativ 62800 km. Ce pot sa spun, sunt in continuare extrem de multumit de ce ofera acest "utilaj". Am decis sa schimb suportul elastic motor de care vorbea cupi_34 pentru ca in viraje se simte ca nu mai are stabilitate, nu ma simt sigur pe el. Si la denivelari mari simt o "bataie" in cadru care nu e normala si care se datoreaza banuiesc bucsilor respective. Oricum, sunt multumit ca a tinut pana acum avand in vedere ce drumuri avem... Ar trebui sa-i fac si o servisare a furcii dar nu am gasit un mecanic priceput si cu tarife rezonabile in zona in care locuiesc deci mai poate astepta aceasta operatiune de mentenanta. Poate o sa desfac jambele si le trimit la cineva priceput din Bucuresti dar sa gasesc un loc de "parcare" cat ar fi desfacut. Anul trecut am circulat destul cu el si nu mi-a facut nicio problema, porneste perfect de fiecare data si trage multumitor avand in vedere capacitatea cilindrica. Consumul e ca si pana acum, in jur de 3.5 l/100 km. Am planuri mari vara care vine, vreau sa ajung pe Trasfagarasan si Transalpina ca pe 2 roti nu am ajuns niciodata (vreo 1300 km traseul integral dus-intors). Nu imi fac probleme, voi ajunge cu bine ca am perfecta "incredere" in maxiscuter. La drum drept pot mentine constant o viteza de 100-110 km/h cu 2 persoane pe el si incarcat cu bagaje iar in panta (chiar si de 11-12% cum e in unele portiuni drumul de la Bistrita la Vatra Dornei) cam 80 km/h. Confortul e punctul lui forte din punctul meu de vedere, cel putin eu pot intinde picioarele la maxim la o inaltime de 1,72 m. Protectia la intemperii de asemena este exemplara, pe ploaie puternica nu ma ud la picioare sau pe pantaloni iar geaca se uda doar in partea superioara. Rectific afirmatia pe care am facut-o in primul post - sub sa incap fara probleme 2 casti integrale sau modulare de dimensiuni rezonabile (spre exemplu marimea L). Recomand oricui acest maxiscuter, e mai mult decat decent din toate punctele de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Daca simti ca troncane partea spate si ai senzatia ca ai o trasa ciudata in curba,ai nevoie de alte bucsi.La benelli(motor identic cu majesty,deci si prinderi pre cadru identice) incepuse sa troncane partea spate si cautam bucsi.La mine nu a mai fost cazul de schimb ca mi-au furat scuterul din fata blocului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...