Sari la conținut

Compatibilitati piese, coduri si EPC


Postări Recomandate

Ma pregatesc sa-mi reconditionez motorul de la mobra (GSX400 E, 83) pentru noul sezon si m-am impotmolit la cateva neclaritati in alegerea pieselor. Pentru ca are cel putin 30.000 de km si unii mi-au spus ca zornaie lantu de distributie, m-am gandit sa incep cu asta.

 

Pe baza seriei de pe motor, dealerul Suzuki din Bv mi-a recomandat 3 piese

 

lantul cod 12760-45040

patina fixa 12771-44201 (care nu se gaseste nicaieri)

Patina mobila 12810-44250

 

Preturile de la dealer nu sunt foarte mari in comparatie cu site-urile de profil, insa fata de eBay sunt cel putin duble. Asa ca am gasit urmatoarele.

 

lantul NOS OEM http://www.ebay.com/itm/CAM-CHAIN-SUZUKI-P-N12760-45040-GS400-UP-GS-850-NOS-OEM-/150754360479?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2319a8fc9f

 

Totusi, as fi vrut sa merg pe ceva "mai da firma" insa singura specificatie a acestui tip de lant e "120L", care nush ce inseamna:

 

http://www.ebay.com/itm/300589230197?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

 

Stiti cumva vreun tabel de echivaleta a codurilor? Sa merg pe OEM sau sa ma risc cu DID-ul?

 

 

Apoi, la patina mobila am alta nedumerire>

 

Dupa cod, nu am gasit nimic pe eBay, ci doar pe alte site-uri la pret similar cu dealerul din BV>

 

http://www.cmsnl.com/products/tensionercam-chain_1281044250/

 

In schimb, pe ebay am gasit o patina mobila pt varianta de 450CC, motorul meu fiind de 400.

 

http://www.ebay.com/itm/170623459717?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

 

Or fi compatibile? Ca la aspect par identice.

 

Am incercat sa mi gasesc raspunsuri cu epc (electronic parts catalog), insa singura varianta gasita pe torrente e Suzuki Worldwide Automotive si, dupa descarcare am realizat ca de fapt e numa pt piese de masini. Mama lor...

Are cineva vreun epc de moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,daca ai rabdare pana luni,te voi ajuta cu toate detaliile,inclusiv preturi mai bune decat ce ai gasit pana acum....

Spun luni,ptr.ca doar la firma am logistica necesara unor asemenea informatii.

 

SC.Autorolf SRL.

Str.Aurel Vlaicu,nr.105,Brasov

Florin Fesu

0740.843.351

Piese auto - moto - consumabile - uleiuri - anvelope - in stoc si la comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca la modelele GS/GSX distributia e putin mai zgomotoasa, in plus exista diferente mari intre "zornaie" si "bate". De obicei bate atunci cand s-a lasat si nu mai are cum sa se tensioneze sau atunci cand se strica intinzatorul de lant (care btw e tot parte a sistemului de distributie). Lanturile postate de tine sunt ambele de firma, unul e Suzuki Genuine Parts, celalalt e DID. GS si GSX lucrau pe acelasi bloc motor, diferenta fiind la chiuloasa ( 2 supape vs 4 supape/cilindru) si la forma extremitatilor capacelor de chiuloasa (rotunde la GS vs dreptunghiulare la GSX) Daca scormonesti bine pe ebay o sa gasesti toate componentele NOS la preturi de mizerie si iti poti asuma riscul de nepotrivire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,daca ai rabdare pana luni,te voi ajuta cu toate detaliile,inclusiv preturi mai bune decat ce ai gasit pana acum....

Spun luni,ptr.ca doar la firma am logistica necesara unor asemenea informatii.

 

Multam! La cata iarna e afara nu am un' sa ma grabesc...

 

 

Vezi ca la modelele GS/GSX distributia e putin mai zgomotoasa, in plus exista diferente mari intre "zornaie" si "bate". De obicei bate atunci cand s-a lasat si nu mai are cum sa se tensioneze sau atunci cand se strica intinzatorul de lant (care btw e tot parte a sistemului de distributie). Lanturile postate de tine sunt ambele de firma, unul e Suzuki Genuine Parts, celalalt e DID. GS si GSX lucrau pe acelasi bloc motor, diferenta fiind la chiuloasa ( 2 supape vs 4 supape/cilindru) si la forma extremitatilor capacelor de chiuloasa (rotunde la GS vs dreptunghiulare la GSX) Daca scormonesti bine pe ebay o sa gasesti toate componentele NOS la preturi de mizerie si iti poti asuma riscul de nepotrivire.

 

Sigur nu bate, iar chestia cu zornaitul e subiectiva - mai depinde si de finetea auzului. Dar daca tot desfac motorul macar sa stiu ca nu ma mai stau cu griji pentru urmatorii 50.000 de km. Ai idee daca setul asta de garnituri e ok?

 

http://www.ebay.com/itm/190481288623?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NOS inseamna New Old Stock - adica piese OEM (Original Equipment Manufacture) care au fost cumparate de la fabricant de catre o anumita persoana fizica/juridica pentru a fi comercializate ulterior. Principala problema cu aceste piese este vechimea, daca care poate uneori sa depaseasca si 30 de ani! Conditiile de depozitare ale pieselor NOS nu le poti cunoaste si aici intervine RISCUL, pentru ca si otelul rugineste, daca nu e pastrat corespunzator. Pozele de pe e-bay sunt multe cu titlu de prezentare (adica de reclama)dar ce primesti tu acasa...e partea a doua! Deci, e cu RISC maxim! Nu recomand, mai ales ca iti inchipui ca o sa te tina inca 50 000 km un lant de distributie NOS :))

 

Daca nici lantul DID nu mai e de firma atunci nu stiu care o mai fi! Problema principala este ca nu se potriveste pentru modelul tau de motocicleta, asa ca nu are rost sa-ti faci griji sa-l cumperi.Uita-te aici si o sa te convingi ca nu apare si motorul tau pe lista de compatibile.

219FTSS-120LE este codul dat de catre fabricantul lantului, adica DID pentru acest lant de distributie.

 

Despre patina, site-ul ala care l-ai dat tu NU VINDE IN ROMANIA. Uita de el, sunt atatea altele...dar mai bine iei de la un dealer local daca iti ofera un pret mai bun!

Patina pusa de tine NU SE POTRIVESTE la motorul tau. Compara part number-ul pe site-ul ala si o sa vezi ca motorul tau are part number-ul 1281033200

fata de 1281044150.

Sorry!

EPC-urile de moto din cate stiu eu costa bani si cine le are, nu le da! (Io nu am...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam! La cata iarna e afara nu am un' sa ma grabesc...

 

 

 

 

Sigur nu bate, iar chestia cu zornaitul e subiectiva - mai depinde si de finetea auzului. Dar daca tot desfac motorul macar sa stiu ca nu ma mai stau cu griji pentru urmatorii 50.000 de km. Ai idee daca setul asta de garnituri e ok?

 

http://www.ebay.com/itm/190481288623?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

 

La setul de garnituri conteaza sigur capacitatea, pentru ca difera diametrul pistoanelor.

Ca o parere personala, ceea ce faci tu se numeste ingropat de bani, o sa dai aprox 200 piese + 200 manopera ca sa reconditionezi motorul unei motociclete de 700. Mai bine cauti un GS500 troznit si faci transplant de motor, e acelasi bloc. Cat despre lantul de distributie NOS care poate fi putrezit... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de sfaturi, desi faza cu sufra-garajul e rautacioasa. M-am mutat de acolo si acum motorul sta intr-un garaj incalzit. Daca pan la toamna lcururile merg bine, o sa aiba propriul ei garaj.

 

M-am gândit la un transplant de Gs500, stiam ca prinderile pe cadru sunt identice, insa mi-ar trebui carburatoare de gs500 si s-ar putea sa fie greoaie adaptarea la cutia de aer. Plus ca exista riscul de a lua un motor mai busit decat asta al meu, care dupa 28 de ani vechime are inca compresia din manual, si care desi nu i-am facut inca o curatare si sincronizare a carburatoarelor, prinde 150 de km/h. Deci la partea asta sunt de acord cu @sarpe.

Buba lui este lipsa de etansare a garniturilor, astfel ca pierde ulei pe la mai multe imbinari. Asta e scopul principal al reconditionarii - schimbarea garniturilor - iar pe langa ma astept sa mai gasesc ceva defecte. Schimbarea lantului -cel mai probabil - nu e esentiala, dar fiind un consumabil, ajuta macar la linistea mea psihica. Daca nu voi fi 90% sigur ca gasesc un lant de calitate, astept pana la desfacerea motorului sa vad in ce stare e si sa masor daca e in parametrii din manual. In plus, eBay-ul imi asigura protectie in cazul in care primesc un lant ruginit, asa ca as pierde doar banii de transport.

Manopera nu e chiar 0, dar e a un pret decent, pt ca nu platesc decat supravegherea si ajutorul. E o buna ocazie sa capat mai multa experienta.

 

Legat de lantul DID, am cautat pe un site care ofera piese dupa codul producatorului si mi da acelasi cod si la modelele de 400 si la cele de 450.

http://www.cmsnl.com/suzuki-gsx450-1983-ld_model13634/partslist/FIG11.html

 

Eu trag concluzia ca e vb de acelasi lant care are codul 219FTSS-120LE la DID si care apare pe ebay asa>

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=219FTSS-120LE&_sacat=See-All-Categories

 

Dupa cum spuneam, nu se pune problema sa cumpar de pe site-urile astea, caci la preturi similare mi le aduce unii dealeri. Site-urile au fost date ca exemple pentru identificarea pieselor.

 

Si eu cred ca setul de garniture se potriveste.

 

Multam tuturor celor care m-au ajutat! Sper sa fie un topic folositor tuturor celor care doresc sa-si reconditioneze mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca nu tii la glume, ideea cu sufra_garajul e a ta, asa ti-ai numit tu garajul. Ma rog, mea culpa!

Imi pare bine ca nu tii cont de ce ti-am spus (legat de lantul de distributie), poate ca tu vezi acolo la anii de fabricatie altceva, dar io vad asa :

This listing is for one new in the box precision cam timing chain made by DID.

 

This fits:

 

Suzuki GS400 ( 1977 - 1978), GS450 (1980 - 1988),

 

In primu rand este GS400 NU GSX400 cum ai tu iar in al doilea rand sunt anii 1977-1978 pentru motorul de 400cm3...

Cumpara-l ce sa zic, pe riscul tau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat deja legatura cu Kampur, au fost foarte promti si m-au ajutat cu informatii. E posibil sa iau de la ei unele piese pe care nu le gasesc pe ebay, insa preturile sunt mari.

 

 

Vad ca nu tii la glume, ideea cu sufra_garajul e a ta, asa ti-ai numit tu garajul. Ma rog, mea culpa!

Imi pare bine ca nu tii cont de ce ti-am spus (legat de lantul de distributie), poate ca tu vezi acolo la anii de fabricatie altceva, dar io vad asa :

This listing is for one new in the box precision cam timing chain made by DID.

 

This fits:

 

Suzuki GS400 ( 1977 - 1978), GS450 (1980 - 1988),

 

In primu rand este GS400 NU GSX400 cum ai tu iar in al doilea rand sunt anii 1977-1978 pentru motorul de 400cm3...

Cumpara-l ce sa zic, pe riscul tau!

 

 

Departe de mine sa ma supar, imi era ca iar se face bascalie cum de altfel a devenit deja traditional pe forum. Chiar au fost niste vremuri frumoase cand mancam cu mobra la masa. :D

 

 

Legat de lant, am mai facut niste verificari si cel mai probabil ai dreptate. Is ani diferiti si coduri diferite.

 

Astept acum ca rolf31 sa gaseasca putin timp sa verifice si sa lamureasca ce am discutat pana in prezent, pe baza cataloagelor electronice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de lant, am mai facut niste verificari si cel mai probabil ai dreptate. Is ani diferiti si coduri diferite.

 

DACA NU AM DREPTATE O SA-TI DAU O BERE CAND NE VEDEM!

 

Hai bafta la cumparaturi, daca mai ai intrebari pune aici, "probabil" ca vom raspunde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze dar nimeni nu a vorbit aici de verificat uzura lant vechi...

daca ai manualul ,ex haynes . la mine scrie masoara intre cutare si cutare (vb de distanta intre ,un numar specificat acolo, niturile lantului de distributie)

daca are atat ...replace ,daca are atat... good

nu sunt mecanicos dar poate nu este cazul de schimbat lantul...poate intinzatorul nu mai face treaba cum trebuie,

sau poate trebuie sa schimbi pastilele ,sau mai bine te duci la un mecanicos ...ma intelegi...nu arunca banii din prima :scratch:

 

scuze dar nimeni nu a vorbit aici de verificat uzura lant vechi...

daca ai manualul ,ex haynes . la mine scrie masoara intre cutare si cutare (vb de distanta intre ,un numar specificat acolo, niturile lantului de distributie)

daca are atat ...replace ,daca are atat... good

nu sunt mecanicos dar poate nu este cazul de schimbat lantul...poate intinzatorul nu mai face treaba cum trebuie,

sau poate trebuie sa schimbi pastilele ,sau mai bine te duci la un mecanicos ...ma intelegi...nu arunca banii din prima :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze,am uitat sa urmaresc topicul,insa am facut o cerere ptr disponibilitate,in Germania...cum am un raspuns,iti comunic toate detaliile.

 

1.lant - 12760-45040 - 460,00

2. patina - 12771-44201 - 190,00

3. patina - 12810-44250 - 310,00

 

Preturile sunt exprimate in RON si contin T.V.A.

Termen de livrare 3 - 4 saptamani.

 

SC.Autorolf SRL.

Str.Aurel Vlaicu,nr.105,Brasov

Florin Fesu

0740.843.351

Piese auto - moto - consumabile - uleiuri - anvelope - in stoc si la comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, is aceleasi coduri. E posibil sa apelez la tine pt patina fixa, insa -având în vedere scorurile- mai intai voi deschide motorul sa vad daca chiar e necesară înlocuirea acestor piese. Daca ai cumva si niste coduri echivalente la lant DID pt motorul meu, raman recunoscator.

Sa mi spui mai exact unde aveti sediul pe Aurel Vlaicu, sa trec cu niste beri in semn de multumire.

Ba mai mult, iti dau o bere-n plus daca scrii si tu aici ca alex-en s-a inselat, si lantul e similar pt ambele modele. Nu trebuie decat sa declari asta, nimic in plus. E pacat ca omu sa vrea sa dea o bere da' sa nu poata din cauza unor detalii minore. Mare pacat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, is aceleasi coduri. E posibil sa apelez la tine pt patina fixa, insa -având în vedere scorurile- mai intai voi deschide motorul sa vad daca chiar e necesară înlocuirea acestor piese. Daca ai cumva si niste coduri echivalente la lant DID pt motorul meu, raman recunoscator.

Sa mi spui mai exact unde aveti sediul pe Aurel Vlaicu, sa trec cu niste beri in semn de multumire.

Ba mai mult, iti dau o bere-n plus daca scrii si tu aici ca alex-en s-a inselat, si lantul e similar pt ambele modele. Nu trebuie decat sa declari asta, nimic in plus. E pacat ca omu sa vrea sa dea o bere da' sa nu poata din cauza unor detalii minore. Mare pacat...

 

 

Ptr.transmisie.echivalenta pe D.I.D. este 520V , insa iti pot oferii la pret bun marca germana ESJOT la 270,00.

Sediul este pe Aurel Vlaicu 105,dupa sensul giratoriu de la Faget,dupa ce intri pe Vlaicu,imediat pe dreapta...

In privinta lantului de distributie,intradevar s-a montat pe ambele modele,deci ai dreptate,dar in privinta berilor,prefer sa le bem impreuna,inclus invitatiei fiind si alex_en... :)

 

 

Numai bine.... HAI ,CU VARA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cat de mult ajuta, dar:

filtrele de ulei de la Honda Deauville, Honda VT600 Shadow, Kawasaki EN500, Kawasaki Ninja 750, desi au coduri de produs diferite, constructiv sunt identice.

Respectiv: filetul de fixare are acelas diametru si pas. Garnitura de etansare are acelas diametru, sectiune si geometrie. Volumul si geometria corpului este identic. Debitul de trecere este acelas. Hartia de filtru are aceeasi textura.

Toate acestea le-am probat si verificat personal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...