Sari la conținut

Un motor, O problema, 0 mecanici !


reltih
 Share

Postări Recomandate

Intodeauna exista o alta solutie...

Solutia este sa bag o saiba sub ac, faptul ca imi este scarba sa mai desfac e alta discutie.

 

vad ca multi insista pe ideea cu aer fals, eu zic ca 90% nu trage, iar 10% am dubii pt. ca n-am cum sa-mi dau seama exact, practic toate gaturile de la carb spre cilindru si de la airbox la carb sunt bagate bine si colierele stranse la maxim, am incercat sa aud ceva fasait si sa pun mana pe la ele poate simt ceva si nimic, alte metode recunosc ca nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 118
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Solutia este sa bag o saiba sub ac, faptul ca imi este scarba sa mai desfac e alta discutie.

 

vad ca multi insista pe ideea cu aer fals, eu zic ca 90% nu trage, iar 10% am dubii pt. ca n-am cum sa-mi dau seama exact, practic toate gaturile de la carb spre cilindru si de la airbox la carb sunt bagate bine si colierele stranse la maxim, am incercat sa aud ceva fasait si sa pun mana pe la ele poate simt ceva si nimic, alte metode recunosc ca nu stiu.

parca cu sprey de curatat frane.nu stiu sigur,dar daca pulverizezi in zonele cu pb. si isi scimba mersul este posibil sa traga aer fals.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam pedros, azi m-am gandit la acelasi lucru, pt cei ce nu stiu, eu am burlan ( aka toba sport goala ) dar tot nu se justifica faptul ca inainte nu facea, toba o am de 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca cu sprey de curatat frane.nu stiu sigur,dar daca pulverizezi in zonele cu pb. si isi scimba mersul este posibil sa traga aer fals.

Incearca sa pulerizezi un spray inflamabil ( frane, curatat carburator, etc..), in zona etansarilor, si daca trage aer fals, automat inspira si acel spray, care va schimba mersul motorului (va imbogati amestecul).Daca mersul motorului nu se modifica, atunci este etans, si intr-adevar nu trage aer fals.

Eu de exemplu, la un BMW, (masina) imi tragea aer fals pe la o imbinare prin ambutisare a unui regulator de relanti...crede-ma ca am cautat vreo 3 luni pana am descoperit pe unde tragea aer fals...

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca spui ca ai toba goala, incearca putin sa mai deschizi pilot screw-urile. Ar trebui sa te afecteze doar pana undeva pe la vreo 3000 de ture teoretic, practic, nu se stie, oricum ideea e ca daca nu ai toba originala, nu se mai formeaza undele acelea de rezonanta pe circuitul de evacuare asa cum trebuie, ma rog, am citit despre chestia asta si am inteles doar atat cat sa nu raman prost. La mine spre ex. faptul ca am toba sport face ca atunci cand reglajele sunt stock, sa se comporte ciudat, gen revine greu din ture si alte semne de amestec sarac. Pana sa-mi reglez pilot screw-urile, nu aveam mai deloc putere in turele joase spre ex, si daca trageam dintr-o data de gaz in ture joase, imi murea motorul. Ai dreptate in schimb, intrebarea de baraj este cum a mers asa pana acum, dar stii cum e, necunoscute sunt caile mecanicii cateodata. Dupa cum scrisese si yo4hgx, este posibil ca sa fie afectate putin si turele mai inalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai lungim vorba, hai sa-ti propun ce sa faci in continuare!

 

1. Verifica strangerea chiulasei cu cheia dinamometrica;

2. Verifica jocul termic;

3. Masoara compresia motorului, atat pe uscat cat si cu ulei;

4. Pune totul la loc si fa un schimb de ulei + filtru .Baga ulei mineral!

5. Cauta o sosea dreapta si lunga; Pornesti de pe loc, urci pana in treapta a treia si accelerezi LA MAXIM pana cand ajungi la 7500-8000 rpm.NU SCHIMBI VITEZA!Cand ai ajuns la turatia respectiva, inchizi gazul si lasi motorul sa mearga pana cand scade turatia pana la 1500-2000 rpm. Repeta toata procedura asta de 10 ori! Dupa asta mergi cu motorul in regim de croaziera, schimband des vitezele ca sa nu fortezi motorul.Daca mergi pe autostrada, la fiecare 5 km redu de tot acceleratia si accelereaza din nou foarte repede!. Facand asta o sa tragi mai mult ulei in capul cilindrilor, pentru o ungere mai buna.

6. Repeta punctul 5 pana pana faci 500 km.

 

Daca dupa toate astea, motorul se comporta identic, trebuie honuiti cilindrii din nou!

Daca motorul merge ok, schimba uleiul si filtrul din nou, de data asta poti sa bagi ulei semisintetic/sintetic si da-i bice!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex_en, pana acum am crezut ca faci misto si caterinca, insa acum imi dau seama ca vorbesti serios si apreciez faptul ca desi toata lumea ti-a zis ca aberezi inca mai insisti, asa ca hai sa facem un targ.

Eu sunt dispus sa fac tot ceea ce zici tu , pas cu pas, daca imi dai o explicatie logica si rationala fara sa aberezi iar cu turatii si consumuri de ulei, despre ce se poate intampla fizic intre segment si cilindru sa poata face motorul sa se comporte asa, ATENTIE glazingul nu este o optiune pt ca iti spun sigur ca nu e cazul si oricum nu s-ar comporta asa.

Metoda de siting in a segmentilor pe care o descri tu cu accelerari pana la maxim si apoi lasata este o metoda proasta care a fost discutata si para discutata pe forumurile de afara, dar asa e in romania, informatia ajunge mai greu, dar chiar si asa sunt dispus s-o incerc daca faci ce te-am rugat mai sus.

Bafta si multam de inters :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fizic, tu ai facut un rodaj intr-o anumita plaja de turatii, dupa cum ai si zis(3500 maxim).Segmentii tai nu sunt facuti sa functioneze numai la acea turatie, ci mult mai sus!

In momentul in care incerci sa treci peste acea turatie, ei sunt solicitati in alt regim de temperatura la care nu au fost rodati, drept urmare au o "scapare" de compresie pe care o resimti tu la ghidon, pentru o scurta perioada de timp, pana se dilata suficient cat sa functioneze in noul regim de temperatura. Dupa aceea functioneza bine!

Tu trebuie sa-i obisnuiesti cu aceasta noua plaja de turatii la care nu au fost supusi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, sa presupunem ca segmentii nu s-au rodat decat la plaja aia de turatii, am zis eu macar o data caa am mers numai pana in 3500 de ture ? Niciodata, am spus ca rodajul s-a facut in regim de mers normal 4000 - 4500 si rar 5000 - 5500 cel putin in primi 500 de km, sa fac un rodaj la 3000 - 3500 ar fi o bataie de joc in primul rand ca este un mers subturat.

In al doilea rand, cel mai corect rodaj se presupune ca este acela cand un motor functioneaza optim, nici prea turat, nici subturat si fara accelerari bruste, rolul acestei modalitati este acela de a nu duce segmentii si cilindri la temperaturi prea mari. Daca asta e varianta corecta sau nu, nu stiu si nici nu ma intereseaza prea mult, cum spuneam un rodaj bun sau prost afecteaza viata motorului si lucrul asta se vede pe termen lung.

Trei la mana, nu inteleg cum poate avea o scapare de compresie in momentul ala ? Ma depaseste, cele doua suprafete fie sunt rodate, fie nu. Segmentul nu zice cand bag eu mana in gaz: Stai frate ca eu nu cunosc cilindru asta, WTF e prea rapid totu pt mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc ce scrie alex_en in sursa asta http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

Ca sa adaug in plus, eu asa mi-am facut rodajul dupa trecerea la cota urmatoare - 150km; Desi tehnica e pentru 4T, am aplicat-o la 2T facand rodajul cu ulei 2T mineral(ceva mai bun, nu pacura)

si pot sa spun ca nu am simtit nici un moment tendinta de calare. Am putere, tot ce trebuie, acu' o sa vad eu cat o sa ma si tina, atunci va spun. Acum am trecut pe ulei sintetic 2T pt faza de exploatare.

 

 

Totusi, problema expusa in niciun caz nu este problema de rodaj. Daca ar fi treaba ca nu s-au rodat bine segmentii, honuirea nemaifiind abraziva(problema e probabila) - simptomul ar fi putere usor mai scazuta, consum de ulei, dar nu mare acum la inceput. Problema asta s-ar simti pe toata plaja de turatie. Dar cu 12Bar compresie, nue cazul.

Problema nu e legata nici macar de turatie, decat prin faptul ca la turatie mare in sarcina necesitatea de benzina la carburatie e mare, iar la tragerea brusca de gaz o suplimentare cu benzina

nu mai poate fi obtinuta. Ori nu mai urmareste carbul vacuumul si se comporta ca un carb conventional, ori sa zicem e un gunoi pe undeva la supapa plutitorului sau pe traseu, ori poate agata plutitorul. La carburi folosite mult, cuiul pontou isi face un locas de uzura tocmai pe limba plutitorului, fiindca acolo punctul de contact nu e un punct, ci o scurta linie(e o mica alunecare a acului pe limba). Daca santul exista, cateodata agata usor, dupa care sare mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus ,hai sa ma dau si eu destept desi pana nu vad eu care e treaba acolo nu prea vreau sa ma bag in seama . Oricum acele alea nu sunt identice daci nici tuburile pulverizatoare pe care intra . Tre sa fii sigur ca tuburile si acele alea sunt pereche perfect. Din ce spui tu pe aici e clar ca ai amestec sarac ( vezi ca ala nu e prea sanatos) . Fenomenul care se intampla aici este ca la turatia aia de care zici tu acul este undeva la jumate la trei sferturi iesit din tubul pulverizator ( nu stiu) Iar daca nu este perfect imperechiat cu tubul o sa iabe alta grosime pe acel segment si benzina care este pulverizata la acel moment nu este la proportia corecta de aia da in nas (mult aer, benzina oha) dupa ce treci de acel punct si acul se mai ridica o ia din loc iarasi. Ideea e sa fi sigur ca tuburile pulverizatoare sunt pereche cu acele de dozaj de asemena cilindrii nu au aceeasi temperatura unul e mai cald . Succes. Te rog sa ma tii la curent cand rezolvi ca sunt curios. Mersi Ducu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Ducu, tuburile pulverizatoare nu pot fi incurcate pentru ca scrie pe ele, acele in schimb pot fi incurcate, dar dupa cum am spus le-am si inversat iar rezultatul e acelasi,

am facut vreo 500 de km in weekend si am concluzionat urmatorea chestie, cu cat sarcina e mai mare cu atat face mai rau, practic daca merg la 5000 de rpm pe drum drept si urmeaza o urcare cat de mica incepe s-a faca si trebuie s-o tin peste 5000 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca un facut, saptamana aceasta urmeaza sa fac rodajul unui motor proaspat resegmentat si o sa-i aplic procedeul de rodaj pe care ti l-am expus anterior.

O sa te tin la curent cu evolutia motorului!

Spor la rejetat/curatat/reglat/bibilit carburatoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am reusit sa gasesc carui anume standard API ii apartine... probabil nici tu nu'l stii. La fel de probabil nu stii nici de ce ar fi important pentru rodaj... dar, ca de obicei, asta nu te impiedica sa te bagi (iar) in seama cu informatii incomplete sau dupa ureche.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...