Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

eu creca nu. de fapt sigur nu.

ba cred ca da. de fapt sigur da . CO se refera in mod clar la continutul de octani al unui carburant ( se poate extinde discutia cu privire la octani) folosit la motoarele cu aprindere prin scanteie. cifra cetanica este continutul de cetani al unui carburant folosit la motoarele cu aprindere prin comprimare. in nici un caz un combustibil care are cifra cetanica ... nu o sa poata fi folosit la motoare cu aprindere prin scanteie , practic cetanii sunt responsabili de aprinderea amestecului carburant in raport cu presiunea si temperatura. octanul nu o sa faca treaba asta nici cu ordinul procuraturii :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu de mai mult de 10.000 km folosesc bujii NGK Iridium IX la mandra mea. Desi este pe carburatie, motorul merge perfect rotund si pot spune si ca are un consum scazut cu ele... cel mai putin am scos in jur de 3.7-3.8 la suta de km in mers constant cu o viteza medie de 80 km pe ora. Sunt foarte multumit de ele, si nu a fost nevoie sa le schimb si nici nu o sa fac aceasta operatiune prea curand. Singurul dezavantaj ar fii pretul, cred ca am dat 150 ron pe 2 bucati, dar sper sa tina cat mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto

Mesaj completat

o intrebare daca se poate ,cum se manifesta un motor daca are o bujie necorespunzatoare standardelor fabricantului moto

nu de alta dar am avut o problema acum vreo 2 saptamani ,imi murea motorul in mers si cand am scos bujiile nu erau cele care trebuiau motocicletei,si sunt curios daca asta era cauza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Sal,

O opinie daca se poate, va rog..

 

Impricinata: Husqvarna TE610, modelul fara baterie, pornire doar la pedala. Practic tot sistemul electric e format dintr-un dinam care da curent cand se invarte motorul.

Problema: imi manaca bujiile pe banda rulanta (NKG 7E), azi am aruncat a treia bujie in 2 luni. Pratcic, ii pun bujie noua, merge bine cateva zile, o saptamana, apoi incepe sa porneasca dimineata din ce in ce mai greu (apoi, in timpul zilei, porneste din prima), pana cand, brusc, incepe sa moara motorul, dau la pedala de 20 ori si de-abia porneste si se opreste dupa cateva rotatii ale motorului.

Prima bujie, aruncata acum 2 luni, se vedea ca da scanteia deja imprastiat, a doua si a treia par ca dau scanteie buna, dar...se balbaie si nu porneste. Pus bujie noua, a pornit din prima.

 

Mentionez ca toate bujiile le scot un pic afumate, deci nivelul in carb nu e tocmai cel corect. Plus ca, inainte de a se duce prima bujie, exact asta am facut: rectificat nivel benzina (imi cam dadea in nas mototrul cand se incalzea), are vreo legatura?

Am masurat pana si distanta dintre electrozi cu lera, e la fel cu cea a unei bujii noi, 0,7mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chinui strict pe circuit de motocross (nivel incepator), unde nu se poate spune ca se merge subturat. Din cauza cuplului ei mare, nici in rosu nu e nevoie sa se mearga cu ea, dar subturat clar nu se merge.

"Decalibrat" am spus eu deoarece prima bujie incepea sa imprastie scanteia intre elecrod si margini, urmatoarele 2 aveau scanteie aproape normala, parca un pic cam firava, dar unde trebuie. Distanta dintre electrozi nu se modifica, si solutii gen ars bujia, dat cu perie de sarma, chiar pilit capul electrozilor cu smirghel nu mai revitalizeaza bujia stricata.

 

Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e o bujie mai calda? In carte se recomanda NKG C7E sau Champion G59C, sau "fuer wettkampferischen gebrauch: NKG C8E". Acest C8E e mai cald?

 

La NGK, indicii de temperatura ai bujiilor sunt asa: 10 mai rece decat 9 mai rece decat 8 mai rece decat 7....

bujie rece - cedeaza mai rapid caldura

bujie calda - (motoare mai putin performante) cedeaza mai greu caldura

 

Cauta o bujie mai rece - un 8, un 9 (vezi sa ai acelasi filet, pas, inaltime si rezistenta interna) Eventual cauta o bujie iridium. Experimenteaza putin, nu cred ca te poate costa foarte mult.

Daca mai ai una dinttre bujiile pe care le-ai schimbat ai putea sa pui o fotografie sa vedem si noi isprava.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul de ulei e zero (sau tinde spre zero).

Bujia nu se modifica in nici un fel, dupa cum am spus, in afara de faptul ca e un pic afumata cand o scot, si ca da scanteia mai slab, distanta dintre electrozi e aceeasi cu una noua.

Pana la urma, la regimul de motocross, sa fie mai calda sau mai rece? Mie mi s-ar parea normal mai rece, mai ales ca in carte imi si da un C8E.

Oricum, o sa mai umblu un pic si la nivelul de benzina, sa-l mai micsorez.

Cu iridium, am mai intrebat, la monocilindrice imi spunea cineva ca degeaba le pui, mai degraba merge mai prost motorul decat mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten a pus pe BMW F650 care e tot monocilindru si a fost foarte multumit de schimbari. Stii cum e cu parerile de genul asta, pana nu incerci tu sa vezi cum se simte, pot fi 100 de pareri in contradictoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui o bujie mai rece nu cred ca rezolvi nimic ba dimpotriva s-ar putea sa cedeze mai rapid.

La tine cel mai probabil problema vine de la amestecul prea bogat si/sau ulei ars (nu e neaparat nevoie sa se simta la consumul de ulei)

O bujie mai calda ajunge mai repede la temperatura de autocuratire si are sanse sa reziste mai mult intr-un motor care nu are carburatia ok.

Totusi montarea unei bujii mai calde nu e o rezolvare a problemei ci doar una partiala a efectelor.

Regleaza-ti corect amestecul si monteaza o bujie cu 7 daca aia e data in manual si nu folosesti des motorul in ture mari, daca tragi mai tare baga una cu 8.

Bujiile cu iridiu nu ar avea de ce sa nu fie bune pt monocilindrice doar ca din ce am vazut eu sunt mai pretentioase , adica se strica mai repede decat una normala in cazul unui amestec prea bogat (sau intr-un motor care haleste ulei mult)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, jocul cu bujiile este doar un experiment deloc costisitor. Acum am citit că le scoți afumate, de aia ziceam sa pui poze. Există motoare care Sunt făcute sa meargă bogat Âşi cu bujii mai calde, că sa nu se topească pistoanele. Motoare turbo mici, de doi litri Âşi peste o mie de cai. La tine nu e cazul. Reglează carburator Âşi pune bujia din carte.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu cateva impresii:

Bujia se poate revitaliza daca ii micsorez distanta dintre electrozi de la 0.7 standard la 0,6mm. Si, dupa tura din week-end, nu a necesitat schimbare.

Nivelul in carb l-am coborat cat de mult posibil am putut (pe la 20mm, desi in carte scrie 17,5-18,5mm: deja incepe sa dea in nas cand o subturez). Bujia tot afumata o scot, chiar un pic mai afumata decat inainte, cand era nivelul mai mare.

Atasez poze cu modelul carbului (Del Orto PHM40) si a indicatiilor din carte de reglaj a amestecului. Eu unul zic ca am facut si acest reglaj cat mai bine, motorul merge cat de rotund poate merge un motor zbantuit ca asta. Si totusi, bujia e afumata.....

post-14539-0-53523100-1308115853_thumb.jpg

post-14539-0-18563400-1308115873_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Domnilor, voi cu ce mergeti? cu bujii normale sau cu bujii iridium?

 

Care sunt avantajele/ dezavantajele?

 

Ce au unele si n-au altele?

 

Care tine mai mult?

 

Etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca intodeauna sa mergi pe ceea ce scrie in manualul motocicletei.

Nu sunt cunoscator intr-ale mecanicii, insa am auzit ca pentru un anumit tip de motocicliclete (an fabricatie, stare, uzura etc) nu este indicat deloc bujie iridiu al carei explozie face mai mult rau decat bine.

 

Cat o fi mit si cat o fi adevar, las pe cunoscatori sa detalieze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu aveam la zzr compresia cam mica,si dadeam ceval aautomat pana sa porneasca,pe bujii normale,pe iridium,cele de la ngk,o lua imediat,m-au ajutat in privinta asta un pic.Din ce am inteles nici astea gen CR9E-IX care spun ei ca ar fi iridiu,nu e 100% iridiu.Acum pe 929 am cele din fabrica denso,iridiu,care sunt foarte scumpe.Nu are probleme la pornire,merge rotund motorul.

Daca e un an mai vechi sunt argumente pro si contra,pe de o parte,la compresii mici pe cilindri sunt bune ca fac aprinderea mai repede,daca e carburatie si o inneci nu face figuri,dar pe termen lung nu face bine la motor.la cele noi sunt indicate pe iridium,pentru performantele maxime

Cantareste si tu cele doua si alege o varianta.Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da care e diferenta intre iridium si cel normal?

Printre beneficii, enumeram:

-crestere a puterii motorului cu ~ 25%. Daca ai 200 de cai la roata, o sa ai apoi 250. Impressive, ha?

-scaderea consumului cu 4-5 litri la suta de km;

-bujia iridiu se uzeaza mai incet deci le schimbi mai rar

-se muta curba cuplului cu un lat de penis mai spre stanga, deci trage mai de jos. Cam de la -2000 rpm.

-sunet "eye candy"

 

Cam astea imi vin in minte acuma. Daca mai rasare ceva, o sa enumar :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

btw, ma ddau de ~ 85k km pe mobra, niciodata nu am schimbat bujii, la nici una din mobre :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuia sa scrii apoi ca ai glumit. Daca era asa cum ai spus tu era bine. Dar mai sunt incepatori care nu stiu si pot crede ca pot face dint-un motor cuminte un dragon zburator numai cu ajutorul bujiilor. Eu am avut si pornea mai bine la rece si parca mergea nitel mai rotund. Dar altceva nu am simtit. Bine..erau puse pe un GPZ. :D

:friends:

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai ascuti electrodu central la alea normale, scanteia ar avea fix aceeasi forma. Testu ala nu e elocvent :)

 

 

Daca ai ascuti electrodu' la alea normale s-ar topi!

 

Iridium melting point: 2466 grC.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Negative. Ce se mananca la ele e ala lateral. De aia exista bujii cu 2 sau 3 sau 4 electrozi laterali, dar in centru tot unu singur e. Se mananca si ala da cu un "rate" mai mica ca si aia laterali :)

 

Iridium melting point: 2466 grC.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Iridium

Neinteresant de vreme ce temp in motor e de ~ 800 de grade :)

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NGk de exemplu face mai multe feluri de bujii Iridium. IX-uri si IMR-uri de exemplu. Alea Iridium tin mai mult si la performante sunt cel putin la fel ca cele simple. IMR-urile au electrod iridium si masa platinum. Tin mai mult. Honda le pune la motorete ca sa nu le schimbi des, sunt destul de greu de accesat. Cu toate astea, motoretele care ar trebui sa mearga cu Iridium IMR, merg si cu bujii normale. Putin mai prost dar merg. Mai greu este cu pornirea la rece sau cand aceste bujii normale se termina. Eu nu incurajez astfel de schimburi dar anul asta am gasit CR8EH9 in loc de IMR9c9H la 954, CR9E in loc de IMR9B9H la VFR800 si CR9E in loc de CREH-9 la un CBF. Am mai gasit si la un F3 bujii de mai multe feluri, CR10E, CR9E in loc de CR9Eh9 sau CR9EH9 IX, etc, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...