Sari la conținut

Probleme pornire Xj600(51J)


Postări Recomandate

Salut!Sunt incepator si am de cateva saptamani o yamaha XJ600 '89(51J) care imi face mai multe probleme decat ma asteptam.Am cumparat motocicleta doar pentru un sezon , nu am vrut sa investesc foarte mult, la anul ma gandesc la o scula serioasa.

Problema ...cand e motorul rece porneste f f greu sau chiar deloc ...pot sa trag si socul si sa incerc sa o pornesc, bateria e buna , se aude cum invarte ..dar nu porneste.Dupa ce reusesc sa pornesc motocicleta,trag socul si se tureaza ..deci socul functioneaza.Cel mai greu porneste dimineata sau daca e oprita chiar si 4-5 ore....daca o sa porneasca,porneste numai din prima cand trebuie sa o accelerez puternic ca sa nu se opreasca ..rasucesc accelerelatia la maxim si se tureaza pe la 2000-3000 rpm, o mai tin putin asa , apoi pot sa o stabilizez la 1000-1500rpm din acceleratie pentru ca relanti-ul nu tine cand o pornesc.Daca nu a pornit din prima oricat de mult as incerca tot nu o sa porneasca ...trebuie sa mai astept cateva ore si sa incerc din nou.

Relanti-ul tine doar dupa ce am facut cativa km, atunci tine fara sa fiu nevoit sa tin eu din acceleratie.O alta problema apare cand merg ceva mai mult, adica 4-5 km prin oras ..se tureaza motorul singur la 2500-3000 rpm.Stau la semafor cu ea scoasa din viteza la 3000 rpm , apoi cand cuplez treapta 1 se aude un zgomot mai puternic .Daca stau la semafor cu ea in viteza , ambreiauj tras ...motorul sta in 1000-1500 rpm ..o scot din viteza urca la 3000 rpm.

Am apucat sa citesc mai multe pagini aici si am vazut ca mai sunt persoane care au acelasi model de motocicleta ca mine.Am incercat sa dau cat mai multe detalii in ideea ca poate stie cineva unde se poate sa fie buba.M-am saturat de fiecare data cand trebuie sa o pornesc sa ma intreb"oare o sa porneasca? " ..multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce reusesc sa pornesc motocicleta,trag socul si se tureaza ..deci socul functioneaza.

 

Tu tragi socul dupa ce porneste ? headscratch.gif

Poate nu am inteles eu bine, dar daca da, atunci trage socul inainte sa o pornesti.

 

cat despre relanti... hmm incearca sa il ajustezi, trebuie sa ai un surub de ajustare pe undeva. Este posibil sa ai o problema la el sau la cablul de acc/deacc daca zici ca ti se tureaza aiurea

Editat de Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt mai multe probleme. Legat de pornire, dau seamna ca nu prea ai experienta la pornitul de motoare vechi. Fiecare cere abordarea ei.. Trebuie sa asculti si sa simti motorul. Pe langa asta, probabil ai si ceva lucruri tehnice de rezolvat la motocicleta.

 

Socul nu e ceva digital, adica, nu neaparat trebuie tras de tot, trebuie actionat in functie cu temperatura. Poate motorul nu porneste fara soc, dar cand tragi socul la max, se ineaca. Ai incercat pozitii diferite cu soc la pornire?

Dupa pornire, ralantiu la rece se tine din soc, cat un pic tras, cat sa sta la o turatie constanta. Cand sunt peste 20 de grade afara, nu ar fi necesar sa mergi cu soc mai mult decat primul km, sa zicem. Dar si asta e in functie de motor. Daca necesita soc excagerat de mult, cauza poate sa fie un reglaj prost la carburatoarele sau poate necesita o curatenie. Sau trage aer fals la flanse intre carburatoare si chiulasa, ...

 

Turatie trebuie sa fie la fel si cand e in neutral, si cand e in viteza cu ambreiaj tras. Vezi daca ambreiaj nu cumva nu se decupleaza total. La 3.000rpm o sa intre mai greu in a 1-a, cel putin la a mea asa se intample. Dar poate sa aibe si asta legatura cu ambreiajul, daca nu decupleaza bine.

 

Ulei il ai schimbat? stii ce e acolo?

 

De unde esti? Daca esti din Bucuresti, ne vedem, si as putea sa dau cu o parerea mai avizata daca vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt mai multe probleme. Legat de pornire, dau seamna ca nu prea ai experienta la pornitul de motoare vechi. Fiecare cere abordarea ei.. Trebuie sa asculti si sa simti motorul. Pe langa asta, probabil ai si ceva lucruri tehnice de rezolvat la motocicleta.

 

Socul nu e ceva digital, adica, nu neaparat trebuie tras de tot, trebuie actionat in functie cu temperatura. Poate motorul nu porneste fara soc, dar cand tragi socul la max, se ineaca. Ai incercat pozitii diferite cu soc la pornire?

Dupa pornire, ralantiu la rece se tine din soc, cat un pic tras, cat sa sta la o turatie constanta. Cand sunt peste 20 de grade afara, nu ar fi necesar sa mergi cu soc mai mult decat primul km, sa zicem. Dar si asta e in functie de motor. Daca necesita soc excagerat de mult, cauza poate sa fie un reglaj prost la carburatoarele sau poate necesita o curatenie. Sau trage aer fals la flanse intre carburatoare si chiulasa, ...

 

Turatie trebuie sa fie la fel si cand e in neutral, si cand e in viteza cu ambreiaj tras. Vezi daca ambreiaj nu cumva nu se decupleaza total. La 3.000rpm o sa intre mai greu in a 1-a, cel putin la a mea asa se intample. Dar poate sa aibe si asta legatura cu ambreiajul, daca nu decupleaza bine.

 

Ulei il ai schimbat? stii ce e acolo?

 

De unde esti? Daca esti din Bucuresti, ne vedem, si as putea sa dau cu o parerea mai avizata daca vrei.

 

Am cunostinte minime de mecanica, dar stiu ca socul trebuie tras inainte. Poate nu m-am exprimat corect, am vrut sa spun ca si atunci cand incerc sa o pornesc cu socul tras nu vad nimic diferit , am tras socul dupa ce am pornit sa vad daca intr-adevar functioneaza.

Am incercat sa fiu atent la detalii in cazul in care o sa ajung la un service si gasesc un mecanic care sa rezolve problema(am mai fost la service)...zilele trecute m-a prins ploaia in trafic, aceeasi buba cu motorul turat la 3000 rpm cand era scoasa din viteza ...dupa ce am mers 10 minute prin ploaie a inceput sa functioneze cum trebuie.

Uleiul vreau sa il schimb zilele astea si da , sunt din Bucuresti.Am avut motocicleta si inainte de vremea asta mai urata , cand erau 30 de grade afara si pornea mult mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei, daca ai rezolvat problema, scrie te rog concluziile aici pe forum. Am si eu un defect asemanator si "nu-i dau de cap".

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Putin cam tarziu reply-ul meu, sper sa mai fie util.

Am avut si eu 51j (si mi-a placut f mult). Pornirea grea se datoreaza in mare parte bateriei uzate... si la mine facea la fel. Porneste cu o baterie de masina si vei vedea ca e cu totul altfel. Cat despre cresterea relantiului in mers are legatura cu temperatura; la rece uleiul are o vascozitate > si va influenta altfel relantiul. Cand motorul e f fierbinte (in trafic) uleiul e subtiat si vei avea un alt relanti (>). De asemenea zic ca ai si ceva probleme la carburatie.

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zilele trecute m-a prins ploaia in trafic, aceeasi buba cu motorul turat la 3000 rpm cand era scoasa din viteza ...dupa ce am mers 10 minute prin ploaie a inceput sa functioneze cum trebuie.

 

 

flansele de la carburi sunt probabil crapate si trage aer fals pe acolo

 

nu strica sa le curete,regleze si sincronizeze cineva.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...