Sari la conținut

Schimbare motor fara acte


Filosofull
 Share

Postări Recomandate

Salutare

 

Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Am gasit pe cineva care vinde o motocicleta ca a mea, busita. Problema e ca nu e a lui, spune ca are doar talonul, dar nu il da; Proprietarul nu vrea sa o radieze sau nu vrea el sa-i spuna ca i-a busit motorul, nu stiu exact, ideea e ca motocicleta e inmatriculata pe numele cuiva. Eu as vrea sa o cumpar pt piese, nu sa merg cu ea. Intrebarea ar fi daca pot schimba motorul meu cu motorul asteia fara sa am acte, nimic. Stiu ca motorul are seria lui, care e trecuta in cartea tehnica. Am intrebat in stanga, dreapta si am primit raspunsari contradictorii. Deci cum e legal? Mersi de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă te bagi în cocină te mănâncă porcii....

De ce ai cumpăra de la cineva un obiect care nu e al lui ? ObiÂşnuieÂşti să cumperi telefoane furate ?

 

Motorul nu e furat, omul are talonul, a pus anunt pe mai multe site-uri, la vedere; nu asta e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate am fost prea vehement,ideea e că legal omul ăsta nu poate vinde dacă nu are o procură,ar fi normal să te pună în legătură cu cel din acte,altfel s-ar putea să afli la RAR că seria respectivă e declarată furată Âşi nu-i plăcut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt o gramada de motoare care par (si poate chiar sunt) furate, la vedere. Intr-o tara in care Politia nu merge pe piste d-astea, sa-i caute la oo, orice e posibil.

 

Si eu am luat un motor, ca sa-l schimb pe-al meu (doar blocul motor, fara cadru), si proprietarul a dat declaratie pe propria raspundere ca motorul e in proprietatea lui si ca totul e ok.

 

Apoi am urmat procedura asta:

 

http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_trebuie_sa_fac_daca_doresc_sa_schimb_motorul_vehiculului_--195.html

 

Din cate stiu, la RAR iti verifica seria si daca e furata e buba. La mine totul a fost OK.

 

Eu in general sunt paranoic, iar in chestiuni incerte, maloase, prefer sa nu ma bag, insa tu faci cum vrei.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci am vorbit cu el la telefon, am trimis un prieten sa vada motorul, persoana nu se ascunde, motorul nu e furat, doar ca proprietarul nu vrea sa-l radieze, nu stiu din ce motive, probabil financiare; intrebarea mea era alta oricum. E bine ca va ganditi si la asta dar nu e cazul acum.

 

Sunt o gramada de motoare care par (si poate chiar sunt) furate, la vedere. Intr-o tara in care Politia nu merge pe piste d-astea, sa-i caute la oo, orice e posibil.

 

Si eu am luat un motor, ca sa-l schimb pe-al meu (doar blocul motor, fara cadru), si proprietarul a dat declaratie pe propria raspundere ca motorul e in proprietatea lui si ca totul e ok.

 

Apoi am urmat procedura asta:

 

http://www.rarom.ro/RO/article--Ce_trebuie_sa_fac_daca_doresc_sa_schimb_motorul_vehiculului_--195.html

 

Din cate stiu, la RAR iti verifica seria si daca e furata e buba. La mine totul a fost OK.

 

Eu in general sunt paranoic, iar in chestiuni incerte, maloase, prefer sa nu ma bag, insa tu faci cum vrei.

 

Succes!

 

Pai si eu sunt prevazator, de aia si intreb aici; declaratia a fost data la notar sau cum? A costat ceva? Cel care are motorul ma poate pune in legatura cu proprietarul, banuiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si eu sunt prevazator, de aia si intreb aici; declaratia a fost data la notar sau cum? A costat ceva? Cel care are motorul ma poate pune in legatura cu proprietarul, banuiesc.

 

Nu cred ca era la notar, insa era o declaratie simpla, pe propria raspundere, cu copia de buletin atasata, parca. Cand am facut tranzactia, am verificat ca cele doua sa corespunda si asta a fost. Cel mai bine suni la RAR si le expui situatia, iti vor spune ei ce ai de facut, cu mine au fost foarte amabili si profesionisti.

 

Cand am fost la modificarea CIV-ului, nici nu s-au uitat la declaratia aia, dar la telefon mi-au spus s-o am la mine in caz de Doamne-fereste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ca nu ar vrea proprietarul sa radieze motorul.

Poate doar in cazul in care mai avea de primit bani de la primul cumparator.

Daca primul cumparator iti vinde tie motorul, proprietarul poate sa spuna ca mai trebuie sa primeasca 500-1000 euro.

Daca nu ii primeste, declara ca a avut motorul in garajul unui amic... si ca nu il folosea... si la un moment dat a constatat ca i-a fost furat. Cum nimeni nu a facut niciun fel de act cu el... are clar legea de partea lui.

Daca iti spune tie ca ai sa ii mai dai bani, ce te faci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca poate propietaru vrea sa faca urmatoru lucu : vinde pe asta busit cum e . tine actele aduce altu de afata ( bun sau furat ) pune numaru si circula cu actele de la fostu motor pe cel nou . simplu usor si rapid . Eu inca nu am vazut om prit in trafic sa ii se verifice serile .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut la 2 maxiscutere operatiunea de schimbare motor si m-am lovit de 2 situatii; in practica exista 3.

Sunt 2 posibilitati:

1. Motorul e identic si se pupa inceputul seriilor (la al meu seria era ceva de genul SH50A XXX XXX la ambele motoare) atunci e sub 50 de lei taxa; e taxa de modificare in CIV.

2. Daca nu se pupa inceputul, cel mai sigur e sa suni sau sa mergi la RAR sa intrebi, pentru ca nu vrei sa fii in situatia 3 :D

Daca se potriveste seria de sasiu cu seria motorului (in general la acelasi model de motor, dar din ani diferiti), atunci trebuie reomologare; adica vreo 400 de lei. Am pus pe Majesty 250 de 2001 motor de Majesty 250 model 99. Motoare de cilindree si putere identica, insa exista o diferenta de vreo 500 rpm la turatia maxima.

3. Nu se pupa cadrul cu seria de motor si ai dat banii degeaba.

 

De precizat ca nu mi-au cerut dovada achizitiei motoarelor, sau dovada ca au fost montate in service-uri autorizate.

 

Succes!

Editat de anothergxg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe scenarii posibile, eu as vrea sa stiu care e calea legala, sa nu am probleme. Ma gandeam ca e mai simplu sa intreb aici decat sa ma duc in audienta la rar sau udriste etc. Problema de baza e daca motorul e o piesa ca oricare sau are un statut aparte si ca sa l schimbi iti trebuie ceva formalitati. De omologare la rar am auzit dar nu stiu care e procedura si ce acte imi trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt multe scenarii posibile, eu as vrea sa stiu care e calea legala, sa nu am probleme. Ma gandeam ca e mai simplu sa intreb aici decat sa ma duc in audienta la rar sau udriste etc. Problema de baza e daca motorul e o piesa ca oricare sau are un statut aparte si ca sa l schimbi iti trebuie ceva formalitati. De omologare la rar am auzit dar nu stiu care e procedura si ce acte imi trebuie.

 

Motorul NU E o piesa ca oricare alta. Are serie, deci "buletin". Daca pui un motor cu inceputul seriei similar cu al tau, se schimba datele din CIV. Daca nu, e reomologare si e mai dificil.

 

Mai simplu decat sa suni la RAR si sa intrebi nu e nimic :) Pe forum, atatea gaoaze, atatea opinii. RAR e singura autoritate care te poate lamuri definitiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sunat la rar; am spus ca vreau sa schimb motorul de la motocicleta cu altul de pe acelasi model si ca persoana care mi-l vinde nu are acte. Mi_a zis ala ca daca e acelasi tip de motor nu e nevoie de oĂśologare, ca nu e nicio problema, era sictirit tare, practic mi-a inchis in nas. Oare asa o fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci am vorbit cu el la telefon, am trimis un prieten sa vada motorul, persoana nu se ascunde, motorul nu e furat, doar ca proprietarul nu vrea sa-l radieze, nu stiu din ce motive, probabil financiare; intrebarea mea era alta oricum. E bine ca va ganditi si la asta dar nu e cazul acum.

 

 

 

 

ca sa-l declare furat firmei de asigurari ? :scratch: ori prostanu' vrea sa plateasca impozit dejaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am sunat la rar; am spus ca vreau sa schimb motorul de la motocicleta cu altul de pe acelasi model si ca persoana care mi-l vinde nu are acte. Mi_a zis ala ca daca e acelasi tip de motor nu e nevoie de oĂśologare, ca nu e nicio problema, era sictirit tare, practic mi-a inchis in nas. Oare asa o fi?

 

Vorba lunga, saracia omului.

 

Uite aci:

 

Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate. In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

 

De ex: la mine codul era PC26200xxxxx si am inlocuit cu unul PC26200yyyyy.

 

Cat despre acte, nush ce sa zic. Asta pentru c-am mai zis mai sus ce e de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

vin si eu cu o intrebare. in toamna am schimbat motorul pe a mea. inainte seria motorului era: ZDM748W*xxxxxx acum e ZDM916W*xxxxxx

ce trebuie sa fac si cat m-ar costa sa trec noile serii pe carte si daca se mai verifica si altceva pe langa serii.

are cineva ideie?

 

am factura de provenienta a motorului in caz de se cere.

 

la ITP trebuie sa te duci si cu cartea sau numai cu certificatul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 years later...

Salut. Vin si eu cu o poveste si o intrebare. Am avut un incident cu motocicleta. S-a blocat lantul si s-a rupt in mers luand cu el o bucata din motor. In orice caz, trebuia înlocuit motorul sau sudata acea piesa din bloc. Sincer nu m-am gandit prea departe si am cumparat de pe olx un motor uzat deja dat jos de pe motocicleta care l-am cumparat cu cash, fara factura. M-am dus sa vad motorul, tipul parea ca facea asta de mult timp. Apoi m-am dus la un atelier moto (motomania din bucuresti) care mi-a pus noul motor, dar nici el nu mi-a dat o factura, ci un deviz. estimativ de reparatie cu stampila firmei si semnatura lui. Am platit cash si motorul merge perfect. Din punct de vedere legal, trebuie sa imi fac o programare la RAR si sa declar schimbarile impreuna cu actele necesare(acte care le am....dar fara dovada ca am fost la un service autorizat evident cu o factura. Nu stiu daca ma incadrez cu un deviz. Daca merg la RAR, m-a pot amenda pentru asta? Tipa de la RAR cu care am vb la telefon, mi-a recomandat sa merg la un service autorizat si sa cer sa imi verifice motocicleta dandu-mi o adeverinta in baza careia s-ar incadra ca fiind o factura de reparatie. A mai incercat cineva varianta asta si daca funtioneaza? Sunt un pic panicat si prost pentru ce am facut. Apoi, daca vreau sa vand motorul, nu pot din punctul asta de vedere, dar asta e o alta problema.

 

 

Multumesc anticipat :)

Salut. Vin si eu cu o poveste si o intrebare. Am avut un incident cu motocicleta. S-a blocat lantul si s-a rupt in mers luand cu el o bucata din motor. In orice caz, trebuia înlocuit motorul sau sudata acea piesa din bloc. Sincer nu m-am gandit prea departe si am cumparat de pe olx un motor uzat deja dat jos de pe motocicleta care l-am cumparat cu cash, fara factura. M-am dus sa vad motorul, tipul parea ca facea asta de mult timp. Apoi m-am dus la un atelier moto (motomania din bucuresti) care mi-a pus noul motor, dar nici el nu mi-a dat o factura, ci un deviz. estimativ de reparatie cu stampila firmei si semnatura lui. Am platit cash si motorul merge perfect. Din punct de vedere legal, trebuie sa imi fac o programare la RAR si sa declar schimbarile impreuna cu actele necesare(acte care le am....dar fara dovada ca am fost la un service autorizat evident cu o factura. Nu stiu daca ma incadrez cu un deviz. Daca merg la RAR, m-a pot amenda pentru asta? Tipa de la RAR cu care am vb la telefon, mi-a recomandat sa merg la un service autorizat si sa cer sa imi verifice motocicleta dandu-mi o adeverinta in baza careia s-ar incadra ca fiind o factura de reparatie. A mai incercat cineva varianta asta si daca funtioneaza? Sunt un pic panicat si prost pentru ce am facut. Apoi, daca vreau sa vand motorul, nu pot din punctul asta de vedere, dar asta e o alta problema.

 

Am atasat o poza cu devizul sa vedeti cum arata. 

 

 

Multumesc anticipat :)

WhatsApp Image 2021-11-03 at 1.56.28 PM.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Apoi m-am dus la un atelier moto (motomania din bucuresti) care mi-a pus noul motor, dar nici el nu mi-a dat o factura, ci un deviz. estimativ de reparatie cu stampila firmei si semnatura lui.

Daca ai facut lucrarea la ei du-te si cere factura, asta daca nu cumva te-ai inteles dinainte sa nu-ti dea factura ca sa platesti mai putin(lucrare la negru)....

Chiar daca ai facut o astfel de intelegere poti negocia cu ei, mai platesti ceva si-ti vor da o factura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...