Sari la conținut

Am patit-o si eu


CatalinC
 Share

Postări Recomandate

http://www.reportern...an-la-constanta

 

Povestea e asa :

 

Intru in sensul giratoriu , semnalizez , banda 3 opreste , banda 2 opreste , iar pe banda 1 departe vad ca venea un BMW care initial a incetinit . Eliberand banda 3 si 2 ei s-au pus in miscare , cel cu BMW_ul a crezut ca eu fac sensul si nu intru pe alee ( din giratoriu se poate iesi pe o alee sau face giratoriul , practic intorcand 180 de grade ) si am vazut cum masina accelereaza si nu avea nici o intentie de franare . Am incetinit si totusi vazand ca omul chiar nu opreste am blocat fata , am facut stopie ( neintentionat ) si am aterizat pe asfalt . El m-a intrebat te-ai speriat ? Sincer nu as fi avut de ce sa ma speri cand un seria 5 vine spre tine cu 40 - 50 km / h si te gandesti numai la picioarele tale .

Mi-a venit in capp accidentul unui alt rider , care a plecat de la semafor , iar un viteaz cu un passat a intrat in el , si i-a rupt piciorul , medicii nu au avut ce sa ii faca si i-au amputat piciorul de sub genunchi

 

Treaba sta asa , cel cu bmw-ul era de mult trecut de linia unde " teoretic " trebuie sa opresti pentru a acorda prioritate in sens , motoreta mea era la mijlocul masinii lui , deci dadea in mine binisor . Politia ne-a suspendat la amandoi carnetele , sustinand ca e culca comuna , si ca e cam nasol ca intre autovehicule cu a existat contact , adica ori intra el in mine si-mi rupea piciorul , ori intram eu in el si il lasam o urma de roata pe usa .

 

Din ce am citit aici pe forum ( multumesc pentru asta ) am chemat ( de fapt au chemat ) ambulanta , am fost la spital , mi-au facut toate analizele , tomograf , etc , nu am nimic rupt , sunt ok .

 

Am discutat cu omul si a zis ca e deacord sa-mi plateasca jumatate din reparatia motorului ( fiind culpa comuna conform politiei ) .

 

Intrebarea mea este : De ce s-a ajuns la concluzia ca e culpa comuna ? eu imi continuam deplasarea daca el oprea , daca nu ma dadeam deadura intra in mine !

 

Urmeaza sa gasesc piesele pentru motoreta , sa ii spun cat ma costa , sa vedem daca se mai tine de cuvant sau daca trebuie sa mai ajung prin tribunale cu tiganie pentru 10 15 milioane cat ma costa reparatia

 

 

avarii motor : capacul stator ( cel de la motor din stanga , asa ca daca aveti de vanzare cumpar )

scarita stanga + schimbator

maneta ambreiaj

codita + carena zgariata

Editat de CatalinC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-ar putea sa ma insel, dar parca scrie clar....esti in giratoriu, ai prioritate.

cum s-a ajuns la culpa comuna, nu am impresie, dar poate ne lamuresti tu din ce scrie in pv

 

completez...ai prioritate DACA in sens nu ai semne de cedeaza trecere sau alte timpenii de astea....pt ca se mai intilnesc si giratoare de astea

Editat de marauder
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la concluzia asta a ajus politiaiul la prima vedere , pentru ca el a oprit , desi a oprit la mama dracu si ca a ajuns el la concluzia ca eu as fi putut avea ceva viteza , asta in condutile in care faceam giratoriul la 90 de grade

 

la fel ca si tine stiu ca esti in sens ai prioritate . din pacate nu am PV ci doar dovada retineri permisului

 

nu exista semn de cedeaza trecerea in giratoriu ci e doar un giratoriu obisnuit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine că ești tu întreg, fierul se îndreaptă.

 

Eu presupun că musiu cașchetarul a tras concluzia asta având în vedere două legi (nu știu ce număr de înregistrare au): 1. ai chicat de unul singur și e penala aia de lege cu autovătămarea în care ți se face în dosar, te judeci tu cu tine însuți și dacă nu depui plângere penală împotriva ta se dă cu NUP

2. musiu cu benveul nu a dat prioritate de stânga.

 

De astea doua s-a agățat nenea cașchetarul. Dacă greșesc cineva să mă corecteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai lovit masina? daca nu, tot respectul pt sofer ca n-a plecat si a mai dat si cu subsemnatul la politie. se pare ca mai exista si simtul responsabilitatii.

 

si tot d-aia (daca n-ai lovit masina) e culpa comuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deși legea asta câteodată lasă nepedepsit autorul moral (cum e cazul de față, probabil), această lege este absolut necesară, pentru ca altfel poți să stai tu cu motorul la semafor pe rosu, timp în care se împrăștie unul în intersecție și după asta declară ca s-a speriat de tine ca veneai spre el.

Situațiile astea sunt subiective pentru ca fiecare poate să declare ce consideră el de cuviință, iar vorbind strict tehnic, tu ai căzut pe drum cu prioritate, și cam atât, no offence, și știu că putea să mi se întâmple și mie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca esti ok. Faze din astea i se pot intampla oricui..indiferent ca e incepator sau racer cu experienta.

 

 

Incepatorii care stau lipiti de rezervor(parca vor sa f...a intr-una recipientul) sint implicati de 100 de ori mai des in astfel de mici intimplari. Eu in locul soferului, nici nu opream, neexistind contact intre vehicule. Stii vorba aia, decit sa plinga mama, mai bine sa plinga a ta. Diferentza intre incepatori si raceri e ca ultimii nu prea o mai ard prin traficul aglomerat. E o certitudine ca daca stai intre bizoni, unul te va darima, azi, miine, peste 1 luna. Conteaza cit de mult te expui lor, cu cit mergi mai mult, cu atit probabilitatea de a fi darimat e mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepatorii care stau lipiti de rezervor(parca vor sa f...a intr-una recipientul) sint implicati de 100 de ori mai des in astfel de mici intimplari. Eu in locul soferului, nici nu opream, neexistind contact intre vehicule. Stii vorba aia, decit sa plinga mama, mai bine sa plinga a ta. Diferentza intre incepatori si raceri e ca ultimii nu prea o mai ard prin traficul aglomerat. E o certitudine ca daca stai intre bizoni, unul te va darima, azi, miine, peste 1 luna. Conteaza cit de mult te expui lor, cu cit mergi mai mult, cu atit probabilitatea de a fi darimat e mai mare.

 

deci tu cand vezi mobre in sensul giratoriu nu le dai prioritate si te apropii de om sa-l sperii? iti zice omu ca era in giratoriu si l-a vazut pe ala ca vine peste el si a franat, si tu crezi ca era normal sa nu opreasca conservaru?

 

cat de perversa e treaba asta, eu daca il vad ca-mi taie fata cred ca prefer sa trantesc mobra inainte sa intru in el, decat sa imi las roata in usa lui si sa zbor peste(daca am noroc) sau sa ma fac piftie in usa masinii.. banuiesc ca daca vrei sa-ti scoti si paguba, tre sa culci mobra si s-o lasi sa se duca, sa-i loveasca lu ala masina, da si asa, politistii ar fi in stare sa zica ca ai cazut ca boul si ii platesti si lu ala masina..

 

eu zic ca ai procedat corect trantindu-te, chiar daca exista riscul sa ramai cu mai mult din paguba.. decat sa stai prin spitale cu picoarele rupte.

 

clona lu cnairda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci tu cand vezi mobre in sensul giratoriu nu le dai prioritate si te apropii de om sa-l sperii? iti zice omu ca era in giratoriu si l-a vazut pe ala ca vine peste el si a franat, si tu crezi ca era normal sa nu opreasca conservaru?

 

cat de perversa e treaba asta, eu daca il vad ca-mi taie fata cred ca prefer sa trantesc mobra inainte sa intru in el, decat sa imi las roata in usa lui si sa zbor peste(daca am noroc) sau sa ma fac piftie in usa masinii.. banuiesc ca daca vrei sa-ti scoti si paguba, tre sa culci mobra si s-o lasi sa se duca, sa-i loveasca lu ala masina, da si asa, politistii ar fi in stare sa zica ca ai cazut ca boul si ii platesti si lu ala masina..

 

eu zic ca ai procedat corect trantindu-te, chiar daca exista riscul sa ramai cu mai mult din paguba.. decat sa stai prin spitale cu picoarele rupte.

 

clona lu cnairda

 

 

tu nu ai avut nici un accident banuiesc pana acum ....dar as vrea sa te contrazic...daca dai drumu la motor si te lovesti in plin de masina sa stii ca nu prea scapi ...

1. poti sa ajungi sub roti (aici echipamentul te ajuta doar sa le fie mai usor celor care fac curat, o sa foloseasca doar 1 sac)

2. puterea motocicletei pe franare este mult mai buna decat a costumului tau pe asfalt

3. daca stai pe motocicleta mai mult poti sa feresti sau sa franezi f mult si reduci viteza de impact

4. daca reusesti sa lovesti la o viteza mult mai mica zona capotei...e mai bine sa te arunce putin peste ea sau detot decat sa iei masina in plin

 

fiecare face ce vrea eu nu am de gand sa ajung carne de mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca dai drumu la motor si te lovesti in plin de masina sa stii ca nu prea scapi ...

1. poti sa ajungi sub roti (aici echipamentul te ajuta doar sa le fie mai usor celor care fac curat, o sa foloseasca doar 1 sac)

2. puterea motocicletei pe franare este mult mai buna decat a costumului tau pe asfalt

3. daca stai pe motocicleta mai mult poti sa feresti sau sa franezi f mult si reduci viteza de impact

4. daca reusesti sa lovesti la o viteza mult mai mica zona capotei...e mai bine sa te arunce putin peste ea sau detot decat sa iei masina in plin

 

fiecare face ce vrea eu nu am de gand sa ajung carne de mici.

 

100% corect

 

tu nu ai avut nici un accident banuiesc pana acum ....dar as vrea sa te contrazic...daca dai drumu la motor si te lovesti in plin de masina sa stii ca nu prea scapi ...

1. poti sa ajungi sub roti (aici echipamentul te ajuta doar sa le fie mai usor celor care fac curat, o sa foloseasca doar 1 sac)

2. puterea motocicletei pe franare este mult mai buna decat a costumului tau pe asfalt

3. daca stai pe motocicleta mai mult poti sa feresti sau sa franezi f mult si reduci viteza de impact

4. daca reusesti sa lovesti la o viteza mult mai mica zona capotei...e mai bine sa te arunce putin peste ea sau detot decat sa iei masina in plin

 

fiecare face ce vrea eu nu am de gand sa ajung carne de mici.

 

acu imi explica si verbal cnairda de chestia asta(e la un calculator mai incolo de mine).

 

deci m-ati lamurit sa nu trantesc mobra lasand-o sa se duca cum vrea si eu sa incerc sa ma opresc inainte, taras pe poponeata.

da, pana acu n-am cazut si probabil de-aia vad mai fezabil un lowside pana la masina, decat sa ma opresc in ea, sperand sa sar peste.

mai adaug si ca nu-mi dau seama cat de mult mai apuci sa gandesti si faci cand vezi inevitabilul dar, aparent nu prea mult.

 

clona lu cnairda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... am blocat fata , am facut stopie ( neintentionat ) si am aterizat pe asfalt

 

Pai asta nu e greseala ta?

Putemm sa intelegem, date fiind circumstantele, de ce te-ai speriat, dar teoretic puteai sa ramai pe rotile tale si nu se intampla nimic.

Tu nu ai evitat un accident ci l-ai produs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100% corect

 

 

 

acu imi explica si verbal cnairda de chestia asta(e la un calculator mai incolo de mine).

 

deci m-ati lamurit sa nu trantesc mobra lasand-o sa se duca cum vrea si eu sa incerc sa ma opresc inainte, taras pe poponeata.

da, pana acu n-am cazut si probabil de-aia vad mai fezabil un lowside pana la masina, decat sa ma opresc in ea, sperand sa sar peste.

mai adaug si ca nu-mi dau seama cat de mult mai apuci sa gandesti si faci cand vezi inevitabilul dar, aparent nu prea mult.

 

clona lu cnairda

 

 

tinta nu este sa lovesti masina...ci sa stai cat mai mult pe motor pt a o evita, eu zic ca experienta altor intamplari de genu te pregateste f bine pt ce urmeaza si stai mult mai calm in situatii critice...eu am trecut prin asta si am ales sa zbor peste capota decat sa ma infig sub masina care mi-a taiat calea si s-a oprit pe traiectoria mea a fost o situatie f de (cuvant urat) pt ca eram ca intr-un tunel(stanga un 168 mercedes ratb oprit din cauza masinii care i-a facut si lui dreapta dintr-o data....in dreapta masini parcate iesirea din mijloc masina pusa perpendicular....

am franat pana in ultimul moment si am ghidat motocicleta catre capota ei aproape de far si fix la cativa metri de impact am ridicat piciorul peste ghidon (aveam supermoto atunci)....

deznodamantul....eu am zburat urat peste masina motocicleta mea a sarit din masina in alta masina parcata si apoi in locul de parcare gol ... idea e ca nu stiu daca impactul a fost la o viteza mai mare de 30-35 km si asta pt ca am stat si am franat violent pana in secunda impactului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

acu imi explica si verbal cnairda de chestia asta(e la un calculator mai incolo de mine).

 

clona lu cnairda

 

Care-i treaba cu clona lui cnairda?

 

Diferentza intre incepatori si raceri e ca ultimii nu prea o mai ard prin traficul aglomerat.

 

Deci pe masura ce te perfectionezi nu mai mergi pe strada. Interesant punct de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc bogdan_gba pentru clarificare. acu ca s-a redeschis forumul pentru conturi noi, mi-am facut si eu, astept sa mi-l si activeze.

 

clona lu cnairda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta nu e greseala ta?

Putemm sa intelegem, date fiind circumstantele, de ce te-ai speriat, dar teoretic puteai sa ramai pe rotile tale si nu se intampla nimic.

Tu nu ai evitat un accident ci l-ai produs.

 

nu aveam cum sa nu evit asta , in locul unde era cazut motorul meu , se afla masina , mai bine zis jumatatea masinii .

 

daca ai vedea ca vine spre tine unul alergand cu un cutit te-ai speria ? eu da

 

masina s-a oprit la jumatatea aleei pe care eu vroiam sa intru , deci daca nu franam , piciorul meu era prins intre masina si motor , sau , mai era posibilitatea ca el sa treaca prin fata mea si eu sa ma infig in el

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta nu e greseala ta?

Putemm sa intelegem, date fiind circumstantele, de ce te-ai speriat, dar teoretic puteai sa ramai pe rotile tale si nu se intampla nimic.

Tu nu ai evitat un accident ci l-ai produs.

 

 

uiteeee frateee raceriiii adevarati!!! zmeiii zmeilor, care franeaza pe gheata sticla,fac stopie pe valuri si wheelie in noroi!

Editat de mserrgiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Ceva similar am patit aseara. Citind patania colegului cu cateva zile in urma eram tentat sa cred ca existau alte solutii, dar acum, fiind implicat direct, pot spune ca a fost solutia cea mai "ieftina".

 

In cazul meu venind dinspre Rondul Cosbuc, am facut dreapta in fata la Parlament sa merg spre Unirii (mentionez ca nu aveam nimic stanga sau dreapta, avand de la masina tendinta de a stii in permanenta ce am in jur), a urmat virajul la stanga (la fel de asigurat in oglinzi), iar cand sa iau si ultimul viraj la dreapta ma trezesc claxonat violent

 

si observ in oglinda dreapta, farul stanga a ceea ce cred ca era un Audi, extrem de aproape de mine - eu aflandu-ma pe centrul benzii din mijloc.

 

Tot ce am apucat sa fac e sa las motocicleta pe stanga si sa ii dau drumul.

 

Individul nici macar nu a oprit sa se uite sau sa ma scuipe, mai mult unul din cei care a oprit (un taximetrist care a ramas cu mine cca 20 minute pana m-am linistit si am gasit transport pentru motor - ii multumesc pe aceasta cale), mi-a spus ca "m-a alergat de la semaforul precedent", crezand ca ne intrecem. Mentionez ca nu am tachinat pe nimeni, nu m-am bagat printre masini, la stop fiind primul, si singur in banda.

 

Eu nu am patit nimic, aveam geaca, cizmele si blug gros, dar motorul are fix aceleasi daune ca si in cazul colegului.

 

Echipamentul e sfant chiar si la 42 grade, si atentie la cocalarii cu numar de BG. (cand am intrebat unul din cei opriti de numar, mi-a spus ca era din BG).

 

P.S.: multumesc si celor doi rideri care desi pareau a fi grabiti, au oprit totusi sa se asigure ca sunt OK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu nu stiai ca motociclistii "adevarati" exista doar pe circuit? Astia de pe strada sunt doar niste fraieri.

 

Eu sunt incepator si mi-am luat motorul sa ma duc la servici sa ma deplasez mai usor prin oras, sa gasesc un loc de parcare in zonele mai aglomerate, nu sa zbor cu 400 mii de km pe ora printre masini ca nu asta este rolul motorului. Daca o sa iesi si tu prin lume o sa vezi ca omenii in tarile civilizate folosesc motorul zi de zi pentru a se duce la servici, mergind cu viteza normala. Eu am mers 1200 km intr-o luna numai prin oras si crede-ma ca nu am avut nici o problema, problemele ti le faci singur atunci cind consideri strada propriul tau circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate si tu cand spui ca sunt situatii cand nu ai cum sa previi vreuna care da SMS sau posteaza pe Facebook cand trece prin intersectii, sau vreunul care vrea sa iti arate ce poate 325 - ul lui de Bulgaria, dar intreb, nu cumva putem sa "controlam" sau sa minimizam consecintele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...