Sari la conținut

Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100


Postări Recomandate

Mi se pare mie, sau seamana mult cu vstrom-ul de 1000 din 2014 la spec-uri?

te referi poate la valorile de putere, cuplu si masa motocicletei dar chiar si astea, pe hirtie nu spun prea multe.

 

in rest nu cred ca au multe in comun. numai la roti daca te uiti si difera mult, 17" + 19" la vstrom, 18" + 21" la africa twin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Poze si specificatii:

 

Din nefericire specificatiile confirma ca este mult (numai) marketing in spatele maretului concept "True Adventure" cu DNA de Dakar (... my ass).

 

Rezervor de sub 20l, motor de 1000cmc si o greutate de 212/232kg? Trebuie sa fi mare hater de KTM ca sa te convinga specificatiile astea vs 1190R; unless o sa fie cu 3k mai ieftina (ma indoiesc).

 

Pacat, personal nu vad niciun progres (in afara de campania de marketing).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, corect, la alea ma uitam. E clar animal mai de offroad decat vstromul, incercam doar sa-mi dau seama in ce categorie va fi bagata si cu ce alte motoare o sa intre in testele comparative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reclama este sufletul comertului . Probabil ca pana la finalizarea filmarilor au stricat vreo doua mobre , cateva seturi de carene , etc . Mai era un clip cu un tip ce topaie cu un KTM 1190 de parca ar fi o capra de 250 cm . Realitatea difera mult fata de reclama mai ales ca pe noi ne costa orice reparatie .

Din punct de vedere estetic , este superba . Probabil ca va intra in categoria touring unde cred ca se va comporta ok tinand cont de specificatii .Nu o vad sa se bata cu 1200 GS sau 1200 ADV deoarece au luat startul cam tarziu la capitolul asta si concurenta are deja ceva experienta cumulata si transpusa in modelele noi . Pretul ramane inca o enigma .

Cele 230 kg le simt si la Africana mea care este cu vreo 25 de ani mai batrana . Greutatea va fi un hop in calea naturii si vor fi putini care sa dea cu ea prin noroaie si bolovani .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

232/242 kg.......DNA de Dakar my ass.....e mai grea decat un 950 ADV din 2003(adica 12 ani) WTF?

 

.....o sa fie bun pt Touring-Enduro si nu invers

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă specificațiile sunt corecte e foarte trist.

După 12 ani (de la lansarea KTM 9X0), Honda a reușit( de fapt nu a reușit încă, dar probabil că o să le iasă până la urmă) o clonă mai grea, mai puțin puternică și (aici recunosc că nu am nici o bază) probabil cu o suspensie mai proastă.

Păcat cred că puteau mai mult. Eu sincer speram la un 180 kg, și 100 cai cum se spunea.

 

Poate Yamaha să facă ceva cu motorul ăla de 700, deși dacă se zgârcesc și vor să folosească cadrul de la Tenere ( cum zicea cineva) nu o să iasă nimic revoluționar.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciun producator nu are interes pentru astfel de motociclete (real adventure bikes). Pur si simplu economic nu face sens. Oricat de aprise si pasionale sunt dezbaterile intre fanii unei marci versus fanii altei marci moto, ca ne place sau nu, aceste marci au devenit niste corporatii care au ca unic tel... PROFITUL!

 

CCM fiind un producator foarte mic a facut experimentul GP450Adv pentru ca nu are cum sa scoata o vaca de 1000+cmc si 200+kg. Daca aveau, este clar mai profitabila afacerea cu vaci. Ei au reciclat cadrul/tehnologia din dotare, au cumparat un lot de motoare pe care BMW "le arunca la gunoi" si cu alte elemente a produs GPul la un pret chiar piperat as spune.

 

Oricat s au vexat unii pe aici, pe diferite threaduri, piata este dictata de "aventurierii de autostrada". De fapt articolul este o traducere fara talent jurnalistic a clipului devenit viral cu o zi inainte ca "editorul" sa l scoata din condei. Clipul, care este chiar funny, spre deosebire de articol, face o satira la adresa "parvenitilor" care-si iau motor adventure pentru ca este cool si la moda, si dupa ce cheltuiesc valoarea unei masini, mai baga inca pe atat in echipament si "farkles" turatec; totul pentru un trip de wk pina in parcarea "Starbucks" unde si etaleaza bibeloul. Corect, nu este treaba noastra pe ce-si cheltuiesc altii banii, daca i au, dar atunci cand toti producatorii se bat pe aceasta bucata de placinta si tot "developmentul' si "inovatia" se rezuma la marketing cat mai destept si 1001 optionale care sunt menite sa ti faca "aventura" cat mai confortabila devine problema tuturor celor pasionati de subiect.

Editat de mrwwwhite
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciun producator nu are interes pentru astfel de motociclete (real adventure bikes). Pur si simplu economic nu face sens. Oricat de aprise si pasionale sunt dezbaterile intre fanii unei marci versus fanii altei marci moto, ca ne place sau nu, aceste marci au devenit niste corporatii care au ca unic tel... PROFITUL!

 

CCM fiind un producator foarte mic a facut experimentul GP450Adv pentru ca nu are cum sa scoata o vaca de 1000+cmc si 200+kg. Daca aveau, este clar mai profitabila afacerea cu vaci. Ei au reciclat cadrul/tehnologia din dotare, au cumparat un lot de motoare pe care BMW "le arunca la gunoi" si cu alte elemente a produs GPul la un pret chiar piperat as spune.

 

Oricat s au vexat unii pe aici, pe diferite threaduri, piata este dictata de "aventurierii de autostrada". De fapt articolul este o traducere fara talent jurnalistic a clipului devenit viral cu o zi inainte ca "editorul" sa l scoata din condei. Clipul, care este chiar funny, spre deosebire de articol, face o satira la adresa "parvenitilor" care-si iau motor adventure pentru ca este cool si la moda, si dupa ce cheltuiesc valoarea unei masini, mai baga inca pe atat in echipament si "farkles" turatec; totul pentru un trip de wk pina in parcarea "Starbucks" unde si etaleaza bibeloul. Corect, nu este treaba noastra pe ce-si cheltuiesc altii banii, daca i au, dar atunci cand toti producatorii se bat pe aceasta bucata de placinta si tot "developmentul' si "inovatia" se rezuma la marketing cat mai destept si 1001 optionale care sunt menite sa ti faca "aventura" cat mai confortabila devine problema tuturor celor pasionati de subiect.

 

Ori mă învârt eu în cercuri mai dubioase, ori oamenii încep să-și dea seamă că de fapt nu ai nevoie de cilindree din 4 cifre. Realist vorbind, în afară de europeni și americani, restul lumii, rulează pe mobre de cilindree mică.

 

Evident că orice producător preferă să vândă flagship-ul, pt că acolo are marginea cea mai mare. Și da toate companiile urmăresc profitul, ar fi ciudat să nu o facă, însă clienții sunt cei care își doresc ceva, iar producătorii le satisfac doleanțele. Producătorul care vine pe piață cu produsul, cel mai apropiat de doleanțele clienților, ia partea leului.

 

Despre CCM nu prea ai dreptate. În primul rând ei pot fi numiți cu greu producători. Sunt un fel de garaj mai mare, niște integratori. De fapt pt GP ei nu produc decât cadrul și încă câteva elemente. Cadrul nu e reciclat de la BMW ci e proiectat și realizat de ei și în opinia mea este " state of the art".

Motoarele sunt cumpărate de la chinezi și tot în opinia mea sunt punctul slab al motocicletei.

Prețul nu mi se pare de loc mare, având în vedere că absolut toate reperele de pe motocicleta ăia sunt de foarte bună calitate, ceea ce nici un producător nu oferă. Adaugă la asta și faptul ca nu pot face "în house" foarte multe chestii pe care sunt nevoiți să le externalizeze, nu își permit să cumpere în cantități mari, ceea ce iar duce la un preț mare de achiziție și cu toate astea la final mobra nu e mult mai scumpă față de un Tenere sau Sertao, diferențele de calitate fiind uriașe, și mai important poate, e gata de plecat în lume.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ori mă învârt eu în cercuri mai dubioase, ori oamenii încep să-și dea seamă că de fapt nu ai nevoie de cilindree din 4 cifre. Realist vorbind, în afară de europeni și americani, restul lumii, rulează pe mobre de cilindree mică.

 

Evident că orice producător preferă să vândă flagship-ul, pt că acolo are marginea cea mai mare. Și da toate companiile urmăresc profitul, ar fi ciudat să nu o facă, însă clienții sunt cei care își doresc ceva, iar producătorii le satisfac doleanțele. Producătorul care vine pe piață cu produsul, cel mai apropiat de doleanțele clienților, ia partea leului.

 

Despre CCM nu prea ai dreptate. În primul rând ei pot fi numiți cu greu producători. Sunt un fel de garaj mai mare, niște integratori. De fapt pt GP ei nu produc decât cadrul și încă câteva elemente. Cadrul nu e reciclat de la BMW ci e proiectat și realizat de ei și în opinia mea este " state of the art".

Motoarele sunt cumpărate de la chinezi și tot în opinia mea sunt punctul slab al motocicletei.

Prețul nu mi se pare de loc mare, având în vedere că absolut toate reperele de pe motocicleta ăia sunt de foarte bună calitate, ceea ce nici un producător nu oferă. Adaugă la asta și faptul ca nu pot face "în house" foarte multe chestii pe care sunt nevoiți să le externalizeze, nu își permit să cumpere în cantități mari, ceea ce iar duce la un preț mare de achiziție și cu toate astea la final mobra nu e mult mai scumpă față de un Tenere sau Sertao, diferențele de calitate fiind uriașe, și mai important poate, e gata de plecat în lume.

No offence, stiu ca toti avem un pic de ADD dar citește totuși postul meu cu atenție. Nu e prima data cand te contrazici citind printre rânduri postul pe care-l contrazici.

 

Ideea legată de corporatie nu se referă la normalitatea de a face profit ci la lipsa de scrupule in atingerea acestui scop. In trecut in aceasta industrie totul era legat de pasiune, Inovație si ideea de a intui ce riderul nici nu visează ca este posibil si tocmai prin a l surprinde sa câștige. Ideea ca piața cere, producatorul oferă este la fel de greșita ca si manelizarea din media. Daca Boboru vrea manele, media trebuie sa mai si educe sau sa dea cu nuielusa la palma. Nu mai detaliez, înțelegi ce vreau sa zic...

 

CCM se lauda de ani buni cu tehnologia Bond-light folosită deja la mobrele lor pur enduro. Deci au "reciclat" o si in cazul GPului iar cadrul pleacă din aceste modele enduro. Motorul este pina la urma BMW chiar daca este produs in China. Este totuși produs intr o fabrica BMW. Daca era doar produs in China era si mai grav. Producator, integrator, garaj mai mare contează puțin iar ideea este ca e atât de mic încât sa nu si permită sa scoată pe piața o vaca de 15k+€. Preț? Pai este 8000£ adică peste 10k€! Având in vedere ca Tenere este puțin peste 7k, Sertao puțin peste 8k iar 690 puțin peste 9k (fără sa discut de discounturile ce se pot obține in cazul acestor modele dar cu siguranță nu pt CCM fiind cu lista in mom. asta) este un pic cam mult pentru o mobra de 4sute. Stiu ca are suspensie buna dar nu e totul chiar asa state of the art.

 

De unde si da seama lumea de light adv. Bike nu stiu... Pe aici cu siguranță este o nisa a nisei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind la Honda,ma amuza hilar comentariile retardate de pe advrider.com...

 

Cred ca este o boala la strainezi sa se agite in halul asta cand se lanseaza ceva si nu sunt inca sigure cifrele/specs etc. (Spun asta pt ca activez si pe alte forumuri foto si fac aia la fel cand se lanseaza un nou body/lens sau ceva)..

 

Majoritatea agitatorilor nici nu sunt interesati sa cumpere ,they just like to stir shit up....

 

Motocicleta asta poate fi o dezamagire doar daca ai anumite pretentii (nerealiste de la ea)...

 

Care crede ca vreun producator va scoate vreo motocicleta minune cu o masa de 180 kg la gol, cu suspensii decente spre bune, cu multa putere & etc...se imbata cu apa...

 

A fost asa laudata prima Africa Twin (si inca este), si este o vaca grea, cu putere mica, suspensii meh, frana tot meh... si lumea tot o cumpara, o lauda si merge peste tot...

 

CRF ul asta e superior AT ului de 750 din orice unghi (da, stiu,e stupid sa compar o motocicleta noua cu una de 15 ani....)

 

Da, probabil pe hartie, la anumite aspecte este sub KTM 1190 sau alte modele, insa ce primeaza in final este experienta pe care o ai in sa.

 

S-a dovedit de multe ori ca pe hartie o motocicleta sa fie superioara alteia,insa calare pe ea, senzatia si felul cum se conduce sa dovedeasca uneori contrariul...

 

Daca as avea bani de o asa bijuterie, probabil as oscila doar intre CRF1000L si KTM 1190 (si decizia as lua-o dupa ce-as face un test ride indelungat cu ambele)..

 

Un lucru e cert: arata bine de tot (sunt subiectiv, si...beauty lies in the eye of the beholder, stiu :) )

 

http://hondanews.eu/eu/en/motorcycles/media/pressreleases/58407/the-new-16ym-honda-crf1000l-africa-twin

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca e o dezamagire pt astia care se mai dau si pe off, le mai si trantesc,le ridica etc. Noua AT e frumoasa,sexy,moderna,probabil fiabila, consum redus,cu DCT,confortabila....adica perfecta pt aventuri in Alpi, DAR cam asta ofera si GS/A,1190/R,Vstrom etc.

 

Eu personal asteptam sa apara si ma gandeam daca asta-i "the shit" schimb LC8-ul.(de si asteptam un bebe,asa poate e mai indicat sa ma orientez spre un Landcruiser :P )

 

Ride Safe!

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca in materie de off, nu poti sa bagi CRF ul in aceeasi liga cu GS ul....

 

Asa cum s-au trantit vechile AT uri facand tot felu de chestii,asa se pot tranti de pamant si noul CRF....

 

Ma amuza ca unii o compara cu V Strom (indiferent ca vorbim de prima sau a doua generatie de V Strom..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate kg are GS(cu cardan) si AT CRF?

 

Man eu stiu, cat ma chinui cateodata sa ridic LC8-ul ......si sa fim realisti, nu asa trantesti o AT de 13.000 e+ ca si una de 2-3.000 eur

 

Te amuza, nu te amuza comparatia cu aceasta categorie, din pacate asta e, nu e "THE SHIT"


» Post actualizat in 24 Jul 2015 09:53

Uite, eu am facut topicul acesta de aproape un an, pt ca ma interesa. La vremea aceea mi s-a parut ca Honda o sa scoata ceva foarte interesant (True Adventure, Africa Twin, CRF1000?) .............pana ieri, cand s-au anuntat spec. technice.

 

Nu am nici o intentie rea, nu vreau sa arunc cu noroi in Honda.Am vrut sa spus, ca nu a facut o "minune" ci doar inca o motocicleta care din cauza kg-lor intra automat in randul ADV la cat grea.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....din pacate asta e, nu e "THE SHIT"

 

Asta i problema... ca a fost prezentata ca "the SHIT", true Dakar DNA ... true Adventure si .... rezultatul este foarte dezamagitor. Oricat de diferite sunt motocicletele atunci cand le testezi fata de momentul in care vezi clipuri, poze sau specificatii tehnice, realitatea fizicii este una simpla. Un rider mediu si peste mediu nu poate controla in offroad o namila de 240kg... punct. Poti sa faci 1000 de clipuri (Gimkana inspired) in care treci de 20 de ori pina ti iese slide ul ok sau stand-up wheelieul dar cand vine vorba de o aventura adevarata de 10k+ km, in zone remote, pe drumuri dificile o sa dai de greu (si la propriu si la figurat :)) si nu o sa mai fie asa cum arata la clip, numai stand up riding, sarituri peste obstacole si alte d astea care dau bine pe film. O sa curga apele pe tine cand o sa dai ca broasca din picioare, cu curu in sa si cu tatait la fiecare glisare printr un sant de tractor plin de noroi. Si daca nu faci "offroad" si stai 90% pe asfalt este normal ca producatorul sa ti vanda ceva capabil pe asfalt si cu imagine mai mult sau mai putin offroad, ceea ce face introducerea in aceeasi oala a modelelor respective mai mult decat realista si obiectiva. Da, CRFul, 1190R arata mai offroad oriented decat VStrom sau GSA dar in realitate Chris Birch putea sa dea aripi oricarei vaci iar noi restul doar ne uitam si visam (sau unii accepta realitatea si gasesc solutii mult mai usoare in detrimentul confortului pe asfalt).

Apropos, alta chestie pe care nu o inteleg... de cand "adventure" si "confort" pot sa stea in aceasi propozitie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CRF ul asta e superior AT ului de 750 din orice unghi

 

corect si nu cred ca cei ca Eru si Hosszu Toll neaga acest lucru dar isi doresc ca producatorii sa faca si motociclete cu motoare la fel de mari ca inaintasele (600-800 cmc) dar cu masa mai mica, nu doar sa se ia la "pissing contest" intre ei cu motoare din ce in ce mai mari si sa mentina sau sa creasca masa.

 

tu nu ai fi nemultumit daca la piata ai gasi doar pepeni de 4 si 10 kg desi tu ai vrea de 6-7 pentru ca atit maninca familia ta la o masa si il cari mai usor decit pe ala de 10 si nici nu arunci dupa masa restul de 2 kg?

Editat de adrian cristea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate kg are GS(cu cardan) si AT CRF?

 

Man eu stiu, cat ma chinui cateodata sa ridic LC8-ul ......si sa fim realisti, nu asa trantesti o AT de 13.000 e+ ca si una de 2-3.000 eur

 

Te amuza, nu te amuza comparatia cu aceasta categorie, din pacate asta e, nu e "THE SHIT"

» Post actualizat in 24 Jul 2015 09:53

Uite, eu am facut topicul acesta de aproape un an, pt ca ma interesa. La vremea aceea mi s-a parut ca Honda o sa scoata ceva foarte interesant (True Adventure, Africa Twin, CRF1000?) .............pana ieri, cand s-au anuntat spec. technice.

 

Nu am nici o intentie rea, nu vreau sa arunc cu noroi in Honda.Am vrut sa spus, ca nu a facut o "minune" ci doar inca o motocicleta care din cauza kg-lor intra automat in randul ADV la cat grea.

 

Eu ma chinui de ma ia dracu sa ridic Africana mea de 650,care e cea mai usoara dintre africane, dar de aia am dat 1500 si am luat-o (1 ca nu am bani :)) si 2 ca sa nu mi se rupa inima cand o scap pe jos).

 

Cum asa nu trantesti o AT de 13.000+ asa nu trantesti un GS de 14/15.000+.... Si daca tot vorbim de trantit nu poti spune ca se preteaza la fel de bine pt off R1200GS ca si CRF1000L (din varii considerente care sunt destul de evidente)

 

Eu as zice sa asteptam niste teste si sa lasam ''the dust to settle in'' ca sa zic asa... inainte sa fim categorici...

 

Nu stiu in ce masura putem spune ca e the shit sau nu,doar dupa niste poze si specificatii publicate pt care tot nu bag mana in foc...

 

Pana la urma testul timpului si experientele posesorilor confirma sau infirma daca e ''the shit'' sau nu... SI chiar si-asa, pana la urma te intereseaza sa-ti placa motocicleta pe care o ai/cumperi ....nu daca are emblema ''the shit''...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce nu inteleg eu este urmatorul fapt:

Tu ca producator stii ce vrei sa faci (sau ce o sa iasa in productie): o vaca mare si grea destinata touringului pe asfalt 90% +ceva forestiere. Dupa ce faci asta (ca asta e trendul te apuci si arunci mult marketing in joc si spui ca are ADN de offroad si te legi de mostenirea ei si spui ca poate sa faca si ca o sa faca la enduro de o sa rupa muntii in doua. Pana aici nimic nou, toti fac la fel.

Si aici intrebarea mea, daca tu stii ca ea o sa stea 90% pe asfalt, de ce te apuci sa pui roti de 21/18? Astea o sa o penalizeze pe curbe si o sa se comporte mai rau decat celelalte vaci din clasa. Macar cei de la KTM au lasat roata de 21 pentru varianta R dar aici? sa fie doar marketing? in ideea de a prosti lumea ca o sa urce pe nus' ce munti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta i problema... ca a fost prezentata ca "the SHIT", true Dakar DNA ... true Adventure si .... rezultatul este foarte dezamagitor. Oricat de diferite sunt motocicletele atunci cand le testezi fata de momentul in care vezi clipuri, poze sau specificatii tehnice, realitatea fizicii este una simpla. Un rider mediu si peste mediu nu poate controla in offroad o namila de 240kg... punct. Poti sa faci 1000 de clipuri (Gimkana inspired) in care treci de 20 de ori pina ti iese slide ul ok sau stand-up wheelieul dar cand vine vorba de o aventura adevarata de 10k+ km, in zone remote, pe drumuri dificile o sa dai de greu (si la propriu si la figurat :)) si nu o sa mai fie asa cum arata la clip, numai stand up riding, sarituri peste obstacole si alte d astea care dau bine pe film. O sa curga apele pe tine cand o sa dai ca broasca din picioare, cu curu in sa si cu tatait la fiecare glisare printr un sant de tractor plin de noroi. Si daca nu faci "offroad" si stai 90% pe asfalt este normal ca producatorul sa ti vanda ceva capabil pe asfalt si cu imagine mai mult sau mai putin offroad, ceea ce face introducerea in aceeasi oala a modelelor respective mai mult decat realista si obiectiva. Da, CRFul, 1190R arata mai offroad oriented decat VStrom sau GSA dar in realitate Chris Birch putea sa dea aripi oricarei vaci iar noi restul doar ne uitam si visam (sau unii accepta realitatea si gasesc solutii mult mai usoare in detrimentul confortului pe asfalt).

Apropos, alta chestie pe care nu o inteleg... de cand "adventure" si "confort" pot sa stea in aceasi propozitie?

 

pai dai de greu si cu KTM urile si BMW urile enumerate, nu dai de greu doar cu CRF ul..... Eu cred ca voi sunteti ofuscati doar pe sintagma aia the ''shit'' care pana la urma e o strategie de marketing. Sa arunce primu cu piatra care nu e vinovat (si ma refer la restu fabricantilor)..... Marketingul....e pt cei care pun botul..

 

Ce spui despre CRF se aplica si la balena de GS, si la KTM 950/990/1190/1290 etc.... FFS, se aplica si la XRV750 !!! (care are jumatate din putere si masa la fel de mare)..

 

Daca tu imi spui ca te descurci mai ok cu GS ul de 1200 cu 19 pe fata si 17 pe spate si cu layoutul ala de la configuratia boxer fata de CRF cu 21 fata si 18 pe spate cu configuratia ei mai ingusta..... atunci ma opresc aici...

 

Aia cu 90% asfalt si 10% offroad o poate face si un naked in puii mei, nu mai zic de KTM 1050 Adventure , cu Vstrom, Varadero, Caponord, Multistrada, ETC....

 

Eu m-am gandit f bine cand am luat Africana de 650 si am cantarit toate plusurile si minusurile..( iar factorul cel mai important a fost si pretul + fiabilitatea in timp).

 

Am pe ea K60 Scout si mi se pare ideale pt ce fac eu. Merg si pe asfalt, pt ca n-ai cum sa mergi doar off, pt ca lumea e interconectata de drumuri cu asfalt :) Iar pe offroad pe oriunde m-am bagat nu m-a dezamagit, nici mobra nici cauciucurile,atata timp ca nu caut balti adanci ,noroi sau sa trec rauri.

 

Cand vorbim de noroi,iarba uda, pamant ud, sleauri ude.....deja orice motoreta care trece de 180 kg la plin pt mine se dovedeste un challenge si simt cum imi variaza diametrul rectului la fiecare sleau/derapare (indiferent ca-i fata sau spatele)

 

Nu are sens sa-l amintesti pe Chris Birch pt ca nu era vorba despre asta. Evident, un profesionist va face si lemnul sa cante.... Tre sa revenim la oile noastre si capacitatea noastra de a ne adapta pe un motor, pt ce poate el, ce putem noi pe el si pe ce drumuri il purtam...

 

Adventure si confort exista in aceeasi propozitie daca nu parasesti asfaltul,sau daca o faci, o faci rar si nu pe nu stiu ce macadam sau gropi sau etc...

 

True adventure pt mine inseamna sa mergi UNDE vezi cu ochii si cred ca sunt suficiente motociclete care pot face asta cu brio,chiar daca trec de 200 kg.. (Bine, atata timp cat ochii nu-i tii atintiti doar la sleauri de taf pline cu 50 cm de apa....)

» Post actualizat in 24 Jul 2015 10:50

Ceea ce nu inteleg eu este urmatorul fapt:

Tu ca producator stii ce vrei sa faci (sau ce o sa iasa in productie): o vaca mare si grea destinata touringului pe asfalt 90% +ceva forestiere. Dupa ce faci asta (ca asta e trendul te apuci si arunci mult marketing in joc si spui ca are ADN de offroad si te legi de mostenirea ei si spui ca poate sa faca si ca o sa faca la enduro de o sa rupa muntii in doua. Pana aici nimic nou, toti fac la fel.

Si aici intrebarea mea, daca tu stii ca ea o sa stea 90% pe asfalt, de ce te apuci sa pui roti de 21/18? Astea o sa o penalizeze pe curbe si o sa se comporte mai rau decat celelalte vaci din clasa. Macar cei de la KTM au lasat roata de 21 pentru varianta R dar aici? sa fie doar marketing? in ideea de a prosti lumea ca o sa urce pe nus' ce munti?

 

Eu nu inteleg de ce privit mobra asta ca 90% asfalt + forestiere.... Fratilor faceam asta cu superbike ul sau cu naked......

 

Chiar si pt 70% asfalt + 30% forestiere si off usor poti face lux cu V Strom, Varadero, Caponord, etc....

 

Nu inteleg ce anume NU recomanda motocicleta asta pt a face cu ea tot ce a facut lumea din 88 incoace cu modelele anterioare de AFrica Twin? Aia era la fel de grea si jumatate din putere, frane mai slabe, etc....

 

Adica nu inteleg de unde ipocrizia asta? Daca vrei sa te dai pe curbe aproximativ ca si cu un naked/touring, iti iei cu 19 fata si 17 spate (V Strom etc)...cu gume si jante de strada, tubeless, etc

 

 

Sau vrei sa te dai cu 210 pe strada si cu 120 in offroad si sa se comporte bine in ambele situatii?

 

Tre sa stii ce vrei,ca nu le poti vrea pe toate in una...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma chinui de ma ia dracu sa ridic Africana mea de 650,care e cea mai usoara dintre africane, dar de aia am dat 1500 si am luat-o (1 ca nu am bani :)) si 2 ca sa nu mi se rupa inima cand o scap pe jos).

 

Cum asa nu trantesti o AT de 13.000+ asa nu trantesti un GS de 14/15.000+.... Si daca tot vorbim de trantit nu poti spune ca se preteaza la fel de bine pt off R1200GS ca si CRF1000L (din varii considerente care sunt destul de evidente)

 

Eu as zice sa asteptam niste teste si sa lasam ''the dust to settle in'' ca sa zic asa... inainte sa fim categorici...

 

Nu stiu in ce masura putem spune ca e the shit sau nu,doar dupa niste poze si specificatii publicate pt care tot nu bag mana in foc...

 

Pana la urma testul timpului si experientele posesorilor confirma sau infirma daca e ''the shit'' sau nu... SI chiar si-asa, pana la urma te intereseaza sa-ti placa motocicleta pe care o ai/cumperi ....nu daca are emblema ''the shit''...

 

Mi se pare numai mie....... sau nu eu sunt ala care apara emblema?

 

In off 230 kg=230 kg, indiferent de emblema fierului

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am vrut sa spun ca noua AT e mai slaba ca vechea AT, ba chiar cred ca e superioara la aproape toate capitolele [rămâne de demonstrat fiabilitatea].

 

Ceea ce am spus, si cred eu destul de clar, e ca aveam niste asteptări mai mari de la noua AT. Nu poti sa vii acum pe piata cu o mobra si sa spui ca e mai bună decât modelul anterior, care e si din 1900 toamna, trebuie sa te compari cu modelele actuale de la competitie.

 

Cumva prin prizma cilindreei si din cauza marketingului [Dakar DNA] am ales sa o compar cu KTM-ul 990, o mobra veche, care nu se mai fabrică si ghici ce noua AT e mai grea si mai slabă ca si CP. Trebuia sa o compar cu VStrom-ul ?

 

Cum se simte, habar-nam, KTM-ul e bestial asta stiu sigur.

 

Si daca tot vorbea lumea de KTM 1190, ăstia pt ca au de-adevaratelea DAKAR DNA au scos varianta cu 19-17 care să se bată cu GS-ul and the like si au si o variantă cu 21-18 pt ăia care pot sau isi inchipuie ca pot sa se dea offroad.

 

Si pe bune acum povesti cu naked si superbike pe forestiere? Poate pe forestierele alea, pe care ma dau cu masina cu 120 si sunt drepte ca-n palmă.


» Post actualizat in 24 Jul 2015 11:18

No offence, stiu ca toti avem un pic de ADD dar citește totuși postul meu cu atenție. Nu e prima data cand te contrazici citind printre rânduri postul pe care-l contrazici.

Ideea legată de corporatie nu se referă la normalitatea de a face profit ci la lipsa de scrupule in atingerea acestui scop. In trecut in aceasta industrie totul era legat de pasiune, Inovație si ideea de a intui ce riderul nici nu visează ca este posibil si tocmai prin a l surprinde sa câștige. Ideea ca piața cere, producatorul oferă este la fel de greșita ca si manelizarea din media. Daca Boboru vrea manele, media trebuie sa mai si educe sau sa dea cu nuielusa la palma. Nu mai detaliez, înțelegi ce vreau sa zic...

CCM se lauda de ani buni cu tehnologia Bond-light folosită deja la mobrele lor pur enduro. Deci au "reciclat" o si in cazul GPului iar cadrul pleacă din aceste modele enduro. Motorul este pina la urma BMW chiar daca este produs in China. Este totuși produs intr o fabrica BMW. Daca era doar produs in China era si mai grav. Producator, integrator, garaj mai mare contează puțin iar ideea este ca e atât de mic încât sa nu si permită sa scoată pe piața o vaca de 15k+€. Preț? Pai este 8000£ adică peste 10k€! Având in vedere ca Tenere este puțin peste 7k, Sertao puțin peste 8k iar 690 puțin peste 9k (fără sa discut de discounturile ce se pot obține in cazul acestor modele dar cu siguranță nu pt CCM fiind cu lista in mom. asta) este un pic cam mult pentru o mobra de 4sute. Stiu ca are suspensie buna dar nu e totul chiar asa state of the art.

De unde si da seama lumea de light adv. Bike nu stiu... Pe aici cu siguranță este o nisa a nisei.

 

Nu prea cred ca am citit printre rânduri dar dacă te pasionează discutiile de gen [desi eu nu prea am chef] te invit pe PM ca sa nu distrugem topicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea cred ca am citit printre rânduri dar dacă te pasionează discutiile de gen [desi eu nu prea am chef] te invit pe PM ca sa nu distrugem topicul.

 

Poate asa e mai clar... oricum ma duc sa ma culc dupa asta. Scuze de OT!

 

"CCM fiind un producator foarte mic a facut experimentul GP450Adv pentru ca nu are cum sa scoata o vaca de 1000+cmc si 200+kg. Daca aveau, este clar mai profitabila afacerea cu vaci. Ei au reciclat cadrul/tehnologia din dotare, au cumparat un lot de motoare pe care BMW "le arunca la gunoi" si cu alte elemente a produs GPul la un pret chiar piperat as spune."

 

"Despre CCM nu prea ai dreptate. În primul rând ei pot fi numiți cu greu producători. Sunt un fel de garaj mai mare, niște integratori. De fapt pt GP ei nu produc decât cadrul și încă câteva elemente. Cadrul nu e reciclat de la BMW ci e proiectat și realizat de ei și în opinia mea este " state of the art".

Motoarele sunt cumpărate de la chinezi și tot în opinia mea sunt punctul slab al motocicletei.

Prețul nu mi se pare de loc mare, având în vedere că absolut toate reperele de pe motocicleta ăia sunt de foarte bună calitate, ceea ce nici un producător nu oferă. Adaugă la asta și faptul ca nu pot face "în house" foarte multe chestii pe care sunt nevoiți să le externalizeze, nu își permit să cumpere în cantități mari, ceea ce iar duce la un preț mare de achiziție și cu toate astea la final mobra nu e mult mai scumpă față de un Tenere sau Sertao, diferențele de calitate fiind uriașe, și mai important poate, e gata de plecat în lume."

"CCM se lauda de ani buni cu tehnologia Bond-light folosită deja la mobrele lor pur enduro. Deci au "reciclat" o si in cazul GPului iar cadrul pleacă din aceste modele enduro. Motorul este pina la urma BMW chiar daca este produs in China. Este totuși produs intr o fabrica BMW. Daca era doar produs in China era si mai grav. Producator, integrator, garaj mai mare contează puțin iar ideea este ca e atât de mic încât sa nu si permită sa scoată pe piața o vaca de 15k+€. Preț? Pai este 8000£ adică peste 10k€! Având in vedere ca Tenere este puțin peste 7k, Sertao puțin peste 8k iar 690 puțin peste 9k (fără sa discut de discounturile ce se pot obține in cazul acestor modele dar cu siguranță nu pt CCM fiind cu lista in mom. asta) este un pic cam mult pentru o mobra de 4sute. Stiu ca are suspensie buna dar nu e totul chiar asa state of the art."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu am vrut sa spun ca noua AT e mai slaba ca vechea AT, ba chiar cred ca e superioara la aproape toate capitolele [rămâne de demonstrat fiabilitatea].

 

Ceea ce am spus, si cred eu destul de clar, e ca aveam niste asteptări mai mari de la noua AT. Nu poti sa vii acum pe piata cu o mobra si sa spui ca e mai bună decât modelul anterior, care e si din 1900 toamna, trebuie sa te compari cu modelele actuale de la competitie.

 

Cumva prin prizma cilindreei si din cauza marketingului [Dakar DNA] am ales sa o compar cu KTM-ul 990, o mobra veche, care nu se mai fabrică si ghici ce noua AT e mai grea si mai slabă ca si CP. Trebuia sa o compar cu VStrom-ul ?

 

Cum se simte, habar-nam, KTM-ul e bestial asta stiu sigur.

 

Si daca tot vorbea lumea de KTM 1190, ăstia pt ca au de-adevaratelea DAKAR DNA au scos varianta cu 19-17 care să se bată cu GS-ul and the like si au si o variantă cu 21-18 pt ăia care pot sau isi inchipuie ca pot sa se dea offroad.

 

Si pe bune acum povesti cu naked si superbike pe forestiere? Poate pe forestierele alea, pe care ma dau cu masina cu 120 si sunt drepte ca-n palmă.

» Post actualizat in 24 Jul 2015 11:18

 

 

Hai sa nu incepem iar sa repetam ce au zis altii (inclusiv eu)...

 

ce inseamna mai grea si mai slaba ca si CP fata de 990? esti genul de om care se leaga de 7-8 in plus sau cat or fi si 7-8 cai in minus? (am dat niste cifre random,deci nu ma pedepsi).

 

Daca esti genu de rider atat de fin incat percepi o diferenta de masa de 5-6 kg sau 7-8 cai intre 2 mobre, mai ales ca vorbim si de off.....atunci te felicit (sunt ironic)... Mai tare iti afecteaza perceptia felul cum livreaza puterea o motoreta sau plaja in care-ti livreaza ce vrei, decat are nu stiu cati cai la nu stiu ce turatie la care oricum nu mergi... (ipotetic vorbind)..

 

CRF il compari cu 990 si 1190 si hai poate chiar si cu 950.. din prisma suspensiilor, rotilor orientate pt off, cilindreea... etc...

 

1050 Adventure il compari cu V-Strom, Caponord 1200, MultiStrada etc.... Crosstourer (VFR1200x)

 

Si hai sa nu incepem cu insinuari tedentioase vis a vis de remarca mea cu naked-uri...Daca am zis ca am mers pe forestiere nu inseamna ca am mers in acelasi ritm ca si cum ai merge tu cu WR tau,dar nici nu inseamna ca m-am tarait ca un melc... Imi pare rau ca nu mai am poze de la ultimele iesiri luna asta cand a venit cu noi un baiat cu naked sau alte dati un baiat cu VFR sa vezi pe ce drumuri ne-am bagat... Si nu a fost de show,de demonstrat, sau de caterinca ieftina,ci am vrut sa ne plimbam...pur si simplu..

 

De aia am dat naked/superbike si am luat Africa Twin,pt ca am vrut ceva decent,ieftin,usor de intretinut, ceva care timpul a demonstrat ca e bun (si nu ma referl la statut de legenda sau alte aberatii pt fanboys), ceva care in offroad e arhisuficient pt mine (pt tipul de offroad pe care am de gand sa-l fac).

 

Am si un Logan cu care am mers prin zone in care nu se baga unii baieti cu GS urile.. mira-m-as ca mergi tu cu 120 cu masina pe unde am mers eu cu naked-ul...decat daca ai poate vreun L200 sau vreun jeep suparat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...