Sari la conținut

Accident Stirbei Voda


Mr.Sam
 Share

Postări Recomandate

De ce se mai construiesc supersport-urile cu frane spate? Mai ales cu frane spate asa performante.

 

Tocmai ce ti-am explicat ca nu am folosit supersport si nici in mediul (circuit) unde ai zis tu ca sfideaza vehiculul cu 2 roti legile ciclisticii.

 

Deci, cum banuia toata lumea rodata cu experientza reala(or fi macar 5-6 care citesc topicul asta), faci afirmatii pe baza presupunerilor tale(presupunerile sint logice). Problema e ca viatza bate filmul, inclusiv in domeniul asta. Sint multi care stiu sa frineze pe supersport, problema e ca cei mai multi nu posteaza pe motociclism.ro. E alegerea lor, pierderea ta. De ce totusi nu vrei sa experimentezi pe propria piele frinarea cu un supersport si dupaia sa ma combati cu argumente? Cel mai simplu, Amckart, i-mi dai de stire cind vii acolo, vin si eu.

Peace!

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 189
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

JAGI ai dretate in ce spui ,dar doar pentru circuit!Acolo ai timp sa inveti circuitul,sa te joci cu vitezele si cu distantele de franare,etc!Si

lucrul cel mai important poti sa-ti permiti sa gresesti!

Pe strada neprevazutul este omniprezent,iar gestul reflex in momente de panica sau neatentie este incontrolabil si instantaneu!

Pe pista greseala facuta de confratele motociclist s-ar fi soldat cu o iesire de pe trasa sau mai nasol una pe aratura!

Omul nu a pus-o jos ,dar nu a mai avut unde sa se duca,pe pista se ducea la iarba verde!

Ca a apasat mai mult decat trebuia frana spate,este clar,chiar baiatul a recunoscut-o!

Dar sa nu folosesti frana spate in trafic este periculos!Cum si cat o folosesti este alt aspect si tine de fiecare!

Circuitul este una,strada cu totul altceva,mult mai periculos!Desi multi cred ca greu este sa te dai pe circuit!Pe circuit este greu sa scoti timpi buni si sa te bati cu cei nascuti pentru pista!Asta da e greu!

Pe strada te lupti sa supravietuiesti,pe pista sa castigi!E o mica mare diferenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e, prostia, teribilismul si ceasul rau se platesc la un moment dat. Am cazut ca un dobitoc, nu ca n-as fi dar... totusi. Oricim de avut grija cu asfaltul, pe portiunea de acolo nu are nici un fal de aderenta cauciucul iar asta a cantarit greu la distanta de franare.

Bravo. Felicitari! Se pare ca ai invatat ceva din accidentul asta care a fost, din fericire, usor. Asta te poate scapa de altele mai nasoale in viitor.

Desi mie mi se pare ca pe zona aia soseaua e buna, fara nisip sau altele. Si stau la 500 m mai incolo. Oricum, nu invatam din d-astea decat dupa ce le patim chiar noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu sunt tavaliciul, sunt ok, doar mana stanga in gips, motorul la prima vedere in afara de plastice nu pare sa aiba nimic.

Sirul evenimentelor este urmatorul... plecat tare de la eroilor, la urmatorul stop doua masini oprite pe benzile 2 si 3, soseaua goala, eu racheta mi-am calculat distanta, m-am urcat pe frane, spatele a inceput sa imi faca opturi, am lasart franele incercand sa salvez ce se mai putea si am intrat in coltul dreapta spate al unui audi, ala de pe banda 2 saracu, imi mai trebuiau 20 cm sa scap... asta e, prostia, teribilismul si ceasul rau se platesc la un moment dat. Am cazut ca un dobitoc, nu ca n-as fi dar... totusi. Oricim de avut grija cu asfaltul, pe portiunea de acolo nu are nici un fal de aderenta cauciucul iar asta a cantarit greu la distanta de franare.

 

Respect!

 

Finalmente cineva are decenta sa-si recunoasca eroarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu sunt tavaliciul, sunt ok, doar mana stanga in gips, motorul la prima vedere in afara de plastice nu pare sa aiba nimic.

Sirul evenimentelor este urmatorul... plecat tare de la eroilor, la urmatorul stop doua masini oprite pe benzile 2 si 3, soseaua goala, eu racheta mi-am calculat distanta, m-am urcat pe frane, spatele a inceput sa imi faca opturi, am lasart franele incercand sa salvez ce se mai putea si am intrat in coltul dreapta spate al unui audi, ala de pe banda 2 saracu, imi mai trebuiau 20 cm sa scap... asta e, prostia, teribilismul si ceasul rau se platesc la un moment dat. Am cazut ca un dobitoc, nu ca n-as fi dar... totusi. Oricim de avut grija cu asfaltul, pe portiunea de acolo nu are nici un fal de aderenta cauciucul iar asta a cantarit greu la distanta de franare.

Macar l-ai facut praf pe Audi... ? Restul nu mai conteaza...e doar vanare de vant...Tu sa fii sanatios !Ai invatat totusi ceva din experienta asta ?! Ai grije pe viitor, viata e scurta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari grotesQue pentru sinceritate! Totusi incearca sa mergi mai incet pentru ca nu ai de unde sa stii de unde vine pericolul chiar daca strada este goala.

Acum ai avut noroc, data viitoare nu se stie.

 

Dar daca tot a venit vorba de franari postez un film cu comparatia intre cele 3 moduri de franare: fata, spate si combinate.

De la minutul 1:00

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic:

Eu nu-s in masura sa dau sfaturi de franari, spun doar cum am simtit eu ca motocicleta se opreste mai repede: frana fata + treapta inferioara (una, doua sau chiar trei - am slippery clutch si roata spate nu derapeaza).

Franez asa atat pe strada cat si pe circuit.

La motocicletele mai vechi pe care le-am avut (fara slippery clutch) franam la fel, doar ca eram mai atent cu treptele inferioare. Daca eram "nesimtit", roata spate derapeaza.

Pedala de frana n-o ating. :rusinica:

 

Ontopic:

Felicitari motociclistului pt sinceritate. Insanatosire grabnica si spor la reparatii!

:cheers:

Editat de Stau-De-6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana spate reduce cu putin distanta de franare si poate iti da cei 20cm, dar riscul de a face spatele sa danseze e destul de mare, nu ai controlul fin al franei fata - picior versus mana, care o fi mai fin? Eu nu folosesc pe moto aproape deloc frana spate (o folosesc doar la viteze mici), in schimb pe bicicleta unde am frane hidraulice la mana si spatele e pe mana dreapta (unde am fata la moto) folosesc spatele mult mai mult decat fata. Rezultatul: nici o cazatura cu moto in ultimii 6 ani si nici pe bicicleta chiar si la downhill.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci discutia asta a deviat de la accident, la franarea de urgenta si de acolo la franarea in general si folosirea franei de motor. pana la urma, careva de aici mai da si inferioare cand vede ca are maxim 100 de metri sa opreasca sau strange ambreiajul direct?

le-am incercat si eu pe toate cate putin, nu in caz de urgenta si am ajuns sa franez mai mult cu spatele pentru ca de obicei franezi cand vrei sa reduci viteza, nu mereu iti apare ceva in fata. asa ai si mobra "pregatita" pentru o franare mai puternica cu fatza daca se intampla ceva. de obicei ajung sa iau piciorul de pe frana cand vreau sa-l pun jos si atunci bag fatza ca sa opresc de tot.

oricum, dupa discutia asta, pe langa toate motivele deja stiute impotriva SS-urilor in afara circuitului acu vine si asta cu roata spate gata sa te depaseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect!!

 

Iar daca stii pana unde iti permite frana spate pana sa blocheze, poti sa nu tragi ambreiajul decat atunci cand ajungi foarte jos in ture.. in felul asta te folosesti si de frana de motor.

 

Vorbesti de parca n-ai fi mers vreodata pe o motoreta. :D

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot e de invatat, as vrea si io sa stiu cine, la o franare de urgenta, are timp sa dea si inferioare. sa zica si tipul motoretei.

Io ma. Tipul il stii. Eu dau inferioara cam la orice franare mai abrupta, nu neaparat de urgenta. M-am obisnuit asa din cauza franelor slabe din fabrica ale mobrei. Derapajele de spate sunt la ordinea zilei, deasemenea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg un lucru: daca erau doua benzi libere, de ce nu te-ai incadrat pe una dintre ele?

 

Trebuia sa fac stanga, si era destul loc intre ele iar distanta de franare era destula sa opresc in siguranta lucru facut si exersat de nenumarate ori. Nu era o oprire de urgenta. Am incercat sa ma bag pe banda 1 (aia goala) in momentul in care am pierdut controlul. Si am tras de ea pana in ultima clipa, am tot sperat sa trec, iar cand impactul a fost iminent m-am ridicat in picioare, de asta m-am ales doar cu o mana rupta. A fost o serie de alegeri gresite... viteza, banda, modul de franare, mod pe care il folosesc o data din 20 la viteza aia adica sa ciupesc putin frana spate, in mod normal folosesc doar fata cu inferioare. Asta e acum nu ma mai intreb de ce m-am grabit sa plec acasa, de ce m-am grabit sa prind semaforul verde de la academie sau de ce nu m-am bagat linistit pe banda goala... Cand e sa se intample se intampla, sunt sigur ca fiecare a avut momente cand a luat niste decizii de care s-a mirat pe urma pt ca in mod normal nu ar face asa ceva si cand te uiti inapoi te minunezi cum dracu au putut toate sa mearga asa prost...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele sunt mai ieftine si mai simplu de inlocuit decat ambreiajul. Vis-a-vis de frana de motor cand nu e cazul.

 

placutele se uzeaza la fiecare atingere, daca in schimb dai inferioara si dai drumu la maneta complet nu-ti uzezi ambreiajul aiurea. il uzezi aiurea cand tii maneta jumate stransa si pleci de pe loc turat. asta asa, vis-a-vis de utilizarea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot e de invatat, as vrea si io sa stiu cine, la o franare de urgenta, are timp sa dea si inferioare. sa zica si tipul motoretei.

Indiscutabil frana fata + inferioara, 1, 2 sau 3, depinde de viteza. Kawasaki Ninja 636 2004

N-am mai folosit frana spate de cand mi-am cumparat prima motocicleta.

 

Eu sustin ce spun Jagi si Stau-de-6.

Sunt multe chestii importante care trebuiesc facute pentru ca franarea violenta sa dea un randament cat mai bun.

Luam in calcul:

 

1. Tipul de motocicleta (enduro, chopper, supersport s.a.m.d.)

2. Experienta pilotului

3. Cauciucurile

4. Buna functionare a sistemului de franare(aici adaugam si placutele de frana + discuri)

 

Cand iesiti sa va plimbati, si sa cheltuiti aia 50 ron bagati in benzina, mergeti si exsersati franarea de urgenta pe un drum drept, liber, si nu o spun cu rautate nimaniu, pentru ca mai mult ca sigur va veti trezi in trafic ca trebuie sa evitati un impact si n-o sa stiti cum, vi se incetoseaza totul in cap si intr-o secunda va ia transpiratia de panica.

 

Faceti-o pe rand, cum spunea Jagi, cu punct de reper(estimativ) copac, bordura etc:

 

Frana spate

Frana fata

Frana de motor

 

Combinati-le:

Frana spate + frana de motor

Frana spate + frana fata

Frana fata + frana de motor

Frana fata + frana spate

Frana de motor + frana fata

Frana de motor + frana spate

 

In functie de rezultate va veti da seama cum anume sa franati in cazuri deosebite.

Eu personal folosesc Frana fata + frana de motor

 

Ca sa nu ai apasare pe spate trebuie sa incepi franarea cu fata incat sa ti se descarce spatele.

Daca le apesi in acelasi timp dar esti bland cu spatele, iarasi se poate intampla ceva apropiat.

 

Nu sunt de acord cu frana spate urmata de frana fata in ideea in care in prima faza sa zicem ca frana spate are tendinta de a reduce viteza, DAR ce te faci cand intra in actiune frana fata ?!

Automat ridica roata de pe asfalt, iar spatele nu va avea ever aderenta. (ma refer la sportive strict)

 

A mai fost o fraza de genul "nu compari mersul pe strada, cu cel pe circuit"

Ba il compari prea !

Cine zice ca pe strada nu poti frana la aceeasi intensitate ca pe circuit ? sau vice-versa?

Sunt baieti care ridica roata spate cand franeaza fata si asta pe strada.

Editat de wtf?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e ideea, sa invatam in loc sa ne balacarim :cheers:

 

marea diferenta intre franarea pe circuit si aia pe strada e viteza de la care se intampla. pe strada, unde se presupune ca viteza e mica - 50-80-100 - mie retrogradarea imi da cu virgula indiferent de tipul motocicletei. presupunem bineinteles ca franele si cauciucurile sunt tatza de matza.

vorbim de franarea de urgenta in care te suprinde masina si te sui pe frane la limita, nu cand stii ca te apropii de semafor sau curba si franezi mai energic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indiscutabil frana mult ca sigur va veti trezi in trafic ca trebuie sa evitati un impact si n-o sa stiti cum, vi se incetoseaza totul in cap si intr-o secunda va ia transpiratia de panica.

 

Faceti-o pe rand, cum spunea Jagi, cu punct de reper(estimativ) copac, bordura etc:

 

Frana spate

Frana fata

Frana de motor

 

Combinati-le:

Frana spate + frana de motor

Frana spate + frana fata

Frana fata + frana de motor

Frana fata + frana spate

Frana de motor + frana fata

Frana de motor + frana spate

 

In functie de rezultate va veti da seama cum anume sa franati in cazuri deosebite.

Eu personal folosesc Frana fata + frana de motor

\.

 

 

daca ai avea BMW

ai strange doar frana de fata

caci trage si spatele simultan

 

dar ....BMW astea sunt prea de mosi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai avea BMW

ai strange doar frana de fata

caci trage si spatele simultan

 

dar ....BMW astea sunt prea de mosi

 

Iar daca ai avea Honda VFR 1200 DCT, nu mai trebuie nici sa retrogradezi, ca are cutie automata :D

 

Lasa ca are si BMW-ul o motocicleta pentru tineret :) S1000RR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine instructorul m-a invatat astfel franarea la cursurile moto din Ilioara pe care le-am luat inainte de examenul moto.

La viteza de 100+ km/h in special, cei 4 pasi de franare si ordinea lor:

I - Aerodinamica, te ridici in cazul in care esti lasat pe rezervor - conteaza la viteza mare;

II - Frana de motor cu retrogradare sau fara, depinde cat de turat mergi;

III - Actionezi FOARTE PUTIN spatele ca sa distribui o parte din greutate motocicletei franei spate , sa traga putin motocicleta in jos ca sa nu incarci fata motocicletei prea mult;

IV - Tare si cu GRIJA frana fata dar fara sa o blochezi.

Astea am invatat eu ca sunt etapele franarii de urgenta ca sa-i zic asa. Spatele l-am mai blocat din exces de zel dar nu am cazut, fata am blocat-o odata si a dat imediat cu mine de asfalt. La viteze mici si in curbe franez usor cu spatele, baza franarii ramane fata.. eu incerc cat mai mult sa nu incarc furca fata cu toata greutatea motocicletei sa nu fac stoppie, de aceea folosesc f putin si spatele inainte de frana fata.. sa-mi intre in reflex si sa o controlez cat mai bine. Cu teoria stam bine.. practica ne omoara, practic cat mai mult pt ca sunt incepator ~10k km Am citit si celelalte pareri si nu zic ca nu sunt corecte dar asa franez eu. E doar o parere.. buna sau proasta.

Editat de icsu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de acord ca strada nu e ca circuitul, daca te infigi doar in frana fata si dai de o mica portiune alunecoasa (nisip, ulei, apa, etc) te imprastii cu mult inainte sa lovesti tinta. Frana fata, 85% eficienta, frana spate, 15% eficienta, frana fata+spate = 100% eficienta. Si daca vorbim de situatii de urgenta, folosirea ambelor e necesara. Cine face frana de motor cu 3 trepte coborate... :lol: , mai bine ar invata sa dozeze frana spate.

 

Pana la urma fiecare franeaza cum vrea. Geniul ala de care va ziceam ca lua frana spate drept frana de rezerva, a blocat fata intr-o curba usoara in oras si s-a imprastiat sub un autobuz de pe prima banda. Picior praf, 6 luni repaos, acum s-a dat pe ciclism ca e prea periculos motociclismul. Si nici in ziua de azi nu-si recunoaste prostia, povestea lui e ca autobuzul a dat peste el, desi din poze se vedea clar ca e vinovat.

 

daca ai avea BMW

ai strange doar frana de fata

caci trage si spatele simultan

 

dar ....BMW astea sunt prea de mosi

Si (unele) Honda are, CBS, http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p4.html

Editat de Copfucker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai, eu am alta problema: cand am cizmele sport in picioare, care au o talpa extrem de rigida si tare, si in combinatie cu pedala de frana care este foarte moale, efectiv nu imi dau seama cat sa apas frana spate, nu o simt deloc in talpa cizmei si de multe ori mi s-a intamplat sa blochez spatele aiurea din cauza asta. repet, asta mi se intampla doar cu clapari din aia de viteza.

 

Felicitari accidentatului pentru sinceritate, asta inseamna in opinia mea un om de caracter, si insanatosire grabnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine face frana de motor cu 3 trepte coborate... :lol: , mai bine ar invata sa dozeze frana spate.

Nu stiu de ce, dar sunt convins ca franez mult mai bine decat tine, pe orice suprafata si in orice conditii (strada/circuit). :rolleyes:

Sunt viraje pe Tihuta din care ies cu peste 200 km/h, ajung la 250/260 si franez (doar cu fata + 2-3 inferioare) fara sa ma tavalesc. Fac asta de aproape 5 ani si nu am cazut niciodata, nici pe strada, nici pe circuit. Nu ca as fii eu vre-un pui de Rossi, dar nici incet nu ma dau.

 

Cand ai ocazia sa treci pe aici, putem face un test comparativ de la 250 km/h la 0. ;)

 

Si repet, nu am dat sfaturi de franare, am spus doar cum simt eu ca franez cel mai eficient. Sa franeze fiecare cum il taie capu'.

 

Rog un moderator sa mute toate discutiile noastre offtopic pe thread-ul cu franarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...