Sari la conținut

Nordkapp 2012


Postări Recomandate

Ziua 2

 

Ziua a 2 a din tura a inceput pe ferryboat, timp de calatorie 4 ore, insuficient pentru a putea lua cabina de dormit si sa ne odihnim, si prea mult ca sa mai putem sta treji.

Ma rog....am facut ceva poze pe acolo, am iesit pe punte la aer rece...am mai intrat in "salon" si in cele din urma, m-am asezat pe un scaun, unde...brusc si fara sa realizez m-a furat somnul.

Era si de asteptat dupa 2 zile de foc, 1,5 ore de odihna si 1070km parcursi la foc automat.....asta este, nu-i o rusine sa dormi pe scaun precum calul in iezle.

 

Se facu ora 2 si 30 si ca prin vis aud o nemtoaica ruda cu Hitler...strigand cat o tineau plamanii ca am ajuns si sa ne pregatim de debarcare, ma trezesc buimac mai ceva ca dupa o noapte alba de bautura si incerc sa gasesc scarile catre cala unde erau parcate motocicletele.... Cu greu o gasesc si cobor...Acum, cand esti cu masina este bine, descui, bagi cheia in contact si pleci, insa cu mobra, este lucru mare....echipeaza-te, geaca, combinezon de ploaie, (ca am uitat sa va zic, tipa aia de zbierase mai devreme, ne-a si anuntat ca la Kristiansand ploua)casca, manusi de vara acoperite cu manusi de ploaie, dezleaga moto si abia atunci esti gata de pornire.....dracovenia dracului

 

Ma rog, iesim noi din burta la nenea vaporu si pornim catre Lysebotn, destinatia finala a zilei 2, insa cu oprire de nani imediat sau in scurta distanta, deoarece....mi se aprinsese becul la bateria mea interna, "BATERY LOW!!! "

Ii zic Monicai, prin intermediul intercomului Scala G9, ii zic, fata tati...hai sa bagam la nani ca nu mai pot si nu are rost sa fim eroi degeaba .

Facusem noi de acasa ceva planificari sa punem cortul unde gasim, insa....eu mai din topor, am gasit de cuviinta ca nu strica sa punem cortul pe marginea soselei, efectiv intr-o usoara curba la stanga, langa o mica padurice si un mic parau ce ne-a mangaiat timpanele cu susurul lui toata noaptea.

 

Am ajuns la locul cu pricina, incepem sa despachetam si realizam ca am uitat acasa, cuiele de la cort.

Montam cortul, asa cum am reusit, l-am ancorat in 2 puncte de mobre si ne-am bagat la somn ca nu mai tinea smecheria.

 

Afara ploua, noi eram usor murati, frig cam vre-o 10 grade, insa asta nu ne-a impiedicat sa adormim instant si sa nu ne mai pese de ceva anume.(sa zicem am adormit pe la 3,30-4 de dimineatza)

Pe la 7 si ceva au inceput sa umble norvegienii cu masinile, sa iasa la munca, sa duca copchii la scoala...nah, era drumul lor, nu dormitorul nostru.

 

Vrei nu vre, faci ochi, strangi cortul, imbraci iar....aceleasi haine ca in echiparea de pe ferryboat si dai la deal catre Lysebotn.

Nu erau multi, vre-o 217 km, insa acolo se respecta legea, si nu prea merge nimeni peste viteza legala, adica 50 in localitate, 70 sau 80 afara.

Am mers noi ce-am mers, am mai facut si pauze, am facut si poze, am si filmat.....parcurgeam km dupa km...cu ploaia rece in fata si cu zambetul infantil in interiorul castii precum 2 copii ce l-au zarit pe Mos Craciun.

 

Specific un amanunt....Norvegia este tara unde eu am avut parte de foarte multe curbe, viraje astfel incat din cauza asfaltului...am avut probleme cu cauciucurile....cateva zile mai tarziu.

Drumurile sunt sinuoase si relativ inguste uneori, unde incap o masina si noi motociclsiti pe langa ei...la fir de par sau la "oglinda", ca sa intelegeti, uneori masinile dau inapoi caci nu au loc pe sosea unul pe langa celalalt si sunt locuri special amenajate pentru opriri si acordare de prioritate.(veti vedea in zilele urmatoare in poze).

Am mers sa cautam si cuie de cort si o sa radeti dar la Intersport, am gasit cuie separat, pentru care am platit ...daca nu ma insel, cred ca vre-o 15 euro (sper sa nu ma insel), insa astea sunt detalii, eram bucurosi ca aveam cuie la cort.

 

Aungem in apropiere de Lysebotn, la Kjerag.Oprim sa vedem obiectivul, parcam mobrele (le spun mobre caci asa m-am obisnuit si este si mai usor de scris), intindem cortul pe o mica pajiste deasupra parcarii, sa avem vedere asupra fiordului ne schimbam de gegi si plecam pe traseu.

Ne-am schimbat degat de gegi, deoarece afara inca ploua si noi aveam la noi pantofi de munte de vara, cu gaurele, deci in primii 2 km eram usi....in fine am ramas in cizmele moto si pantalonii moto.

 

Traseul la Kjerag este lung de vre-o 10 km si dureaza cam 5-6 ore.

Specific faptul ca noi am ajuns pe la 5 si ceva in parcare, cu intins cortul cu alte aranajamente....am plecat in traseu la 6.30 seara

 

Traseul este destul de complex ce cuprinde, trecerea peste 3 munti, adica urci, cobori, urci 2, cobori 2, urci 3.....si mergi pe 3 pana la Kjerag iar de acolo binenteles retur, treci peste un parau pe pietre, urcari destul de abrupte si la fel si coborarile.

 

Am uitat sa va spun ca in parcare, exista un restaurant si wc-uri publice unde aveai si dus cu apa calda.

Pe aceasta cale aduc adanci si fierbinti multumiri celui ce a inventat APA CALDA.....minune Dumnezeiasca.

 

Am mers noi pe ploaie spre Kjerag si ne tot intalneam cu turisti....care se uitau la noi ca la un Bentley roz....cand ii intrebam daca mai este mult.

Ploaie, vant si noi hotarati pe Kjerag.

 

Am ajuns cu chiu cu vai la kjerag, frumusete si peisaj de vis......am prins si un pic de apus acolo sus, mai statuse ploaia cu ceva vreme inainte....extraordinar de frumos.

 

Am facut poze, am filmat, am urcat pe piatra si am pornit la deal inapoi catre cort si mobrite.

Kjerag, este de fapt o piatra ce este prinsa / blocata intre 2 pereti de munte la o altitudine de 1000 si ceva de metri deasupra fiordului.Daca te uiti in fata si spate in jos ai 1000 de m de gol si jos undeva mic este fiordul, iar in stanga si dreapta ai muntele :D

 

Frumos si totodata riscant si periculos, mai ales pe conditiile moteo ce incepuse sa se cam strice.

 

Ma rog, am coborat spre cort, ajungand la parcare si civilizatie pe la ora 11.

Am mers noi hotarati sa facem dus, caci eram uzi, eram transpirati si nu facusem dus de 2 zile......si cand ajungem la baile si dusurile lor....erau incuiate.

Merg la restaurant sa cer cheia, sa fac ceva...nimic, totul incuiat.

Singura baie deschuiata si cu o chiuveta mica, era cea destinata persoanelor cu dizabilitati.

Asadar, neavand incotro, la ora 23.30, am pus monopol pe aceea incapere si acolo ne-am incalzit oasele si am incercat cat de cat sa ne spalam pentru a putea inopta si noi curati.

 

Nu aveam prea mult timp la dispozitie, deoarece ziua urmatoare, ziua 3, trebuia sa prindem un ferryboat la ora 7.30 si se afla la o distanta de 20km de noi, 20 km doar de serpentine in forma de ace de par...sau agrafe, asa cum le-am denumit noi.

Deci repejor caci acum se face dimineatza, am reusit sa ne bagam in sacii de dormit pe la 1 de dimineatza ca sa apucam sa dormim 4 ore si la 5 -5.30 sa fim in picioare sa apucam "barca"

 

cam asa a fost ziua 2-a

 

 

ps: pozele imi este lene sa le incarc aici direct asa ca o sa le pun pe picassa si pun link-ul aici

poate se indura un admin plictisit sa le urce el direct :D

 

binenteles cu multumirile de rigoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 112
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Felicitari ambilor motociclistei/motociclistului...respect asteptam mai multe poze si detalii am si eu in plan asta ptr la anu poate o sa te stresez pe pm cu niste detalii...referitor la mancarea din top case hahaha consider ca fiecare are stilul sau de viata si fiecare se organizeaza cum stie mai bine plus ca pe unde vati dus voi creca magayinele se cam raraeau si nu se stie niciodata...

intrebare acum ...este adevrat despre taxa de la kappnord de 250eu intrare si 250eu iesire din tunelul acela?...asta mia spuso un amic care a fost si el cu mobra si mi sa parut cam exagerat ce zicea totusi nu e genul sa fabuleze dasta intreb sa aud si alta parere...succes

 

haha am postat imediat dupa ce ai scris tu creca am vayut o poza da nu mai stiu unde creca fbook cu aceea piatra si cu o femeia pe ea si daca nu gresesc chiar avea panataloni moto si ma intrebam jesus cu moto pe acolo cum ??? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am recitit postarea si chiar nu inteleg de unde mania asta a persecutiei de ai ajuns la "sarit la gat", "vahement", "murdarim", "aruncat cu pietre".

Eu doar am raspuns la niste intrebari puse de tine. :unsure:

Normal ca merita aplauze dar nu de la baietii cu gel mentionati de tine, ci de la cei care chiar apreciaza asa ceva (inclusiv eu).

Te rog sa ne povestesti in continuare si nu mai pierde timpul cu toti frustratii si persecutatii de pe forum incercand sa le explici ceea ce mintea lor nu poate intelege.

Editat de phantom21042003
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa ne povestesti in continuare si nu mai pierde timpul cu toti frustratii si persecutatii de pe forum incercand sa le explici ceea ce mintea lor nu poate intelege.

 

as aprecia foarte mult din patea tuturor cititorilor sa nu mai fie off topic.

am sa povestesc si ulterior am sa rog un admin sa faca un pic de curatenie, asta doar in cazul in care nu voi gasii intelegere.

cei ce au ceva de impartit o pot face prin PM.

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-6277-0-37268500-1345587600_thumb.jpg acesta poza o dedic lui Thomas.....caci i-am promis ca o sa fac poza acolo pentru el.

 

Merci nenea. Mult :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre Gabone, nu merge link-ul ala de-l pusesi. Iote: post-5886-0-80675900-1345617938_thumb.jpg

 

 

am remediat problema , era din setari.

acum merg si se pot vedea.

 

felicitari,

 

niste detalii @tehnice@ gen cost feriboat, cost trip

 

merci

 

 

pai costurile difera de distanta si de vehicul

ferryboat-urile au costat:

danemarca-norvegia 33 euro/ moto

finlanda-suedia 70euro/moto

suedia - germania 70euro/moto

la care se mai adauga pasagerul

pilotul este inclus in pretul moto.

 

ZIUA 3

 

Ziua 3

 

Ne-am culcat pe ploaie, ne-am trezit.....pe ploaie cu ceata, nor...habar nu aveam ce era in jurul nostru.

Cert este ca ne-am trezit la 5-5.30 si in timp record am reusit sa strangem cortul si sa ne echipam astfel incat la ora 6 plecam din parcarea de la Kjerag.

Am facut cateva poze, la parcarea destinata ...atentie, destinata M C ....cu cea mai frumoasa priveliste, la restaurantul din zona, locul unde am aplsat cortul si....cam atat, caci teama sa pierzi barca te poate costa mult mai mult decat sa stai o seara la hotel in Mamaia.

Ferryboat-ul acesta de la Lysebotn la Songesand este destul de rar, in anumite perioade ale anului, fiind momente cand este unul singur in 24 de ore, in fine, aveam barca la 7 si 20.... am plecat sa putem cobora cei 18km de serpetine fara prea multe probleme si cu factorul ploaie, ceata, chiar nu te joci cand esti calare pe motocicleta.

 

Am trecut printr-un tunel sapat astfel incat masinile mai mare decat o ambulanta sau caravana / roluta, nu avea loc.....si lasat asa efectiv dupa sapare, cu forme care mai de care mai ascutite si mai bolovanoase si iesim la lumina in vale (apropos, tunelul avea in traseul lui ace de par ;) ).

 

Ne-am indreptat noi catre locul de imabracre si cum am zarit in partea din stanga o cascada ce avea sa ne pregateasca pentru ceea ce va urma, am oprit si am trecut un pic si cu obiectivul foto peste ea...., peste fiord, in sus si in jos de ziceai ca sunte faru de la Mangalia....asa ne rteam cu aparatul foto in pozitie de tragere.

Am ajuns la locul de imbarcare, am asezat mobrlee pe cricuri si am incercat sa ne facem cumva curaj ....pe frigul si umezeala respectiva....sa ne facem cumva curaj si sa ne incalzim.

Pozele pe directia ce urma sa ne deplasam a facut deliciul retinei noastre..cu un tunel de nori si cu...oglindirea apei ,cu cascade mici , marunte ,mai lungi dar si mai scurt...iti multumez retina si parca te facea sa uiti de umezeala de afara ( umiditatea era undeva pe la 80-90 )

 

Vine ferryboat-ul, urcam si strabatem timp de 20km, luciul apei atat de limpezi ca uneori puteai sa zaresti fundul si pietrele ce iti lasa impresia ca cineva le-a asezat cu mana in diferite pozitii.

Acest ferryboat a costat 44 NOK (coroane norvegiene, paritatea fiind de 7 NOK = 1 euro ) per motocicleta.

 

Am ajuns la Songesand, un inceput de drum, un inceput de zi plina si de vreme frumoasa. Aici la aceatsa debarcare, am spus adio vremii urate pentru 7-8 zile.

Acum ca nu mai aveam stres, am putut sa ne dezbracam combinezoanele de ploaie, sa punem castile la uscat, manusile, carpele de sters viziera....si alte articole ce erau pline de apa...inclusiv camera foto.

Am facut o pauza pentru inca o sedinta foto dupa care am pornit usor la drum catre Preikistolen, un alt obiectiv turistic important al Norvegiei.

Am ajuns tot la fel pe un drum sinuos, plin de curbe extrem de dulci si frumose, plind de oi si de "frumos", drum ingust facut parca special sa nu ai unde sa gonesti ca nebunu si sa-ti clatesti retina cu peisajele si relieful impresionant de frumos.

Dupa 60km de la debarcare, ne-am imbarcat pe alt ferryboat, de la Hejmeland la Nesvik, nici nu am avut timp sa ne dezechipam ca am si ajuns.

Distanta cu acest ferryboat, 3,6 km - pret 44 NOK / moto.

Coboram si ne continuam drumul serpuit printre vai si munti, cascade si rauri involburate....spre Preikestolen.

 

In parcarea de la Preikestolen, asa cum ne-am obisnuit, am avut loc special pentru motocclete, unde plateai cam 22 nok / moto.

Ne-am dezechipat de cismele moto, de geci, casti...am luat rucsacul cu ceva de mancarica, o apa si aparatul foto si am plecat sa vedem minunea.

Traseul era iar, destul de periculos, datorita faptului ca urcai pe anumite portiuni in 4 labe sau te catarai pe pietre, precum o capra neagra.

Traseu de 5 ore dus/intors.....unde mi-a fost dat sa vad puhoi de lume, stateai la rand ca sa poti trece peste o mica plastina, peste un podulet.

Multa lume de ziceai ca dau aia acolo sus euro degeaba, unde mai pui ca erau unii care cred ca se antrenau pentru ceva maraton si urcau in alergare pana sus.

 

Oricum, altfel urci cand ai incaltari speciale pentru munte cu o aderenta foarte mare si aerisiti, etc.

Am ajuns la piatra numita Preikestolen, care este de fapt ca o bordura ridicata din fiord tot la fel, ca la Kjerag, la o inaltime de 800-1000m, perfect vertical.

 

Am facut o sumedenie de poze si usurel, cand am vazut ca lumea incearca sa stranga lucrurile si sa porneasca spre parcare....am pornit si noi....nu de alta dar nu este prea placut sa stai dupa cei care nu mai au conditia fizica ca la 50 de ani ;)

 

Am ajuns in parcare si surpriza.....ce sa vezi, lucrurile erau asa cum le-am lasat.

Castile pe moto, cizmele langa, tang-bag-urile la locul lor...totul intact.

Nimeni nu a indraznit sa curete macar praful dupa ele.

Civilizatie, nu alta.

 

Am intins o masa campeneasca cu mancarica din topcase, dupa care am plecat la drum spre Latefoss / Odda.

Am gasit spre cascada Latefoss, o alta cascada, in preajma unei arcari ce avea un wc public cu apa calda si iarba si copac crescut pe acesta....am facut pozele cuvenite si am pornit mai departe.

Nu am mers 300m si dupa colt, mare cascada....mare LATEFOSS. Aici cu pozele a fost mai greu caci deja soarele apusese un pic si nu aveam acces asa de repede la trepiedul pentru aparatul foto, pentru a putea realiza poze la un nivel calitativ ff mare.

Insa cu chiu cu vai am reusit sa prindem cateva cadre, dupa care am facut poze cu Iphone. (acest aparat iphone, face chiar poze reusite pe timp de inserat / noapte)

 

Situatia se agravase la acel moment, deoarece oboseala acumulata in ultimele zile isi facea simtita prezenta, dormisem in media cam 3-4 ore / noapte in ultima saptamana si nu era deloc bine, asa ca am mai facut un efort pana la Odda, am cautat un camping si am intins tabara pe uscat, frumos...pe iarba, cu acces la wc si baie fierbinte.

 

De vis sau mai concret cred ca nimic nu se compara cu o baie fierbinte dupa 2 zile de umezeala si urcat pe munti, transpirat si rupt de oboseala.

Ne-am intors de la dus, in cort, am umplut sacii de dormit cu cate unul dintre noi si cat ai spune unu, am adormit ca niste pui de gaina ce stau intinsi la soare.

 

in mare cam asta a fost ziua 3.

pozele in link-ul de mai jos

ordinea este data de aparatul cu care am facut pozele, iphone si canon....acum cred ca este mai putin importanta ordine decat frumusetea peisajului.

 

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua3TURANordkapp

 

Ziua 4

 

Ziua a 4-a am inceput-o cu dreptul, adica am spus "la revedere" norilor si vremii urate.

Ne-am trezit, am strans cortul, am papat si am plecat la drum.

Ne programasem sa facem aproximativ 569 km in aceasta zi, insa nu am reusit din motive tehnice si in secondo, frumusetile nu te lasa sa mergi repede.

Chiar au niste indicatoare pe drum, care te indruma sa porti centura de siguranta si sa mergi incet, indicatoare inteligent pregatite si cu un mesaj pe masura.

 

Sa revenim, am plecat dupa ce am servit micul dejun pe husa moto in camping, am plecat catre Kinsarvik, de unde trebuia sa luam ferryboat-ul catre Utne, puem pe gps, kinsarvik, o strada anume si pornim....mergem noi ce mergem, parcurgem noi un intreg fiord, vedem noi un mare vapor, frumos..... mergem mai departe inca 19 km si ajungem la asa zisu-l punct de imbarcare.

Intrebam pe nenea de la casa unde sa ne asezam pentru Utne si ne raspunde sec, ca nu de aici ne imbarcam ci din capatul firdului.

Pfuaaaaaa, deci barca aia frumoasa de o vazusem noi era aia de trebuia noi s-o prindem, si uite cum dintr-o greseala de organizare am fost nevoiti sa asteptam inca 4 ore alta barca.

Din cei 500 si ceva de km, cu 4 ore pierdute, nu am reusit sa facem decat vre-o 450 km si aia cu toata pierderea de timp, si cu foarte putine opriri de poze.

Programul trebuie respectat, deoarece planul este ca pe 19 august noi trebie sa fi ajuns acasa, caci concediul se termina.

 

Buuuun, am coborat la Utne si da-i pedale....am pedalat noi pana la Steinsdalsfossen, o cascacada destul de mare, un obiectiv turistic norvegian ce trebuie trecut musai in agenda.

Facem cateva poze, dezmortim "popoul" si dam bice mai departe.

Ne intalnim cu niste olandezi ce probabil cautau loc sa puna cortul......mergem punem benzina, dam iara peste olandezi...si incepem sa urcam catre Aurland.

 

Am mai vazut inca o cascada frumoasa si hotaram sa oprim sa facem cateva poze, deoarece...in aceasta zi, am mers foarte mult si nu am reusitsa imortalizam mai nimic.

Facem 2 poze, trec iar pe langa noi olandezii aia doi, si mergem catre Aurland in incercarea de a cauta un loc retras pentru a pune cortul.

 

Am uitat sa mentionez ca in Norvegia iti poti pune cortul unde doresti cu o singura exceptie.

NU ai voie sa pui cortul la mai putin de 200m de casa locuita sau in locuri unde exista gard sau este intr-un mod definit ca fiind propietatea cuiva.

Si alta mentiune ffffoarte importanta, in Norvegia, apa de la robine este POTABILA.

 

Asadar ne apropiem de Aurland si cautam loc de cort, ca sa nu mai mergem la camping si sa platim intre 20-30 euro pentru 2 moto / 2 persoane si un cort.

 

In cautarile respective, simt ca ma iau transpiratiile brusc cand ceva ciudat s-a intamplat si anume 2 bujii au refuzat sa mai munceasca la motocicleta mea.

Acum vrem nu vrem, mergem la camping.

 

Ne orientam repede, asim camping, intindem cortul, langa un parau frumos si linistit ce ne-a susurat o simfonie frumoasa toata noaptea si adormim ca 2 prunci rupti de oboseala si franti de atata drum.

 

Cam asta a fost ziua 4, ziua cu destul de multi km dar putine poze.

 

 

poze in link

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua4Nordkapp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rog un admin sa separe postul meu anterion in doua pe zile separate

multumesc anitcipat

 

ps: sa vedem daca am timp :D

cu siguranta am sa pun si ziua 5 asta seara

insa voi ma invatati la bautura, cand scriu si postez cu poze, etc...beau cate o bere....

daca te gandesti ca mai am 13 zile de scris.....uoooof

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 4

....................

 

Buuuun, am coborat la Utne si da-i pedale....am pedalat noi pana la Steinsdalsfossen, o cascacada destul de mare, un obiectiv turistic norvegian ce trebuie trecut musai in agenda.

.............................

 

 

 

Felicitari si toata admiratia,

 

Urmaresc cu mare interes descrierea ta. Planuiesc si eu sa ajung in acele locuri in viitor, si culeg cat mai multe informatii in acest sens. Incerc sa refac in google maps, traseul tau, exact asa cum l-ai parcurs. Nu mi-e clar cu ziua 4. http://goo.gl/maps/JD2Jn.

Asta a fost traseul? De la Utne pana la Steinsdalsfosse nu a trebuit sa luati din nou ceva ferry?

 

Succes si asteptam continuarea

Editat de CalinB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari si toata admiratia,

 

Urmaresc cu mare interes descrierea ta. Planuiesc si eu sa ajung in acele locuri in viitor, si culeg cat mai multe informatii in acest sens. Incerc sa refac in google maps, traseul tau, exact asa cum l-ai parcurs. Nu mi-e clar cu ziua 4. http://goo.gl/maps/JD2Jn.

Asta a fost traseul? De la Utne pana la Steinsdalsfosse nu a trebuit sa luati din nou ceva ferry?

 

Succes si asteptam continuarea

 

 

ba da.

da-mi PM cu adresa ta de mail si iti trimit un excel cu tot traseul si muuulte alte info utile :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, poti sa imi spui si mie ce consum ai avut la fz1?

 

depinde de traseu

pe autostrada la o viteza constanta de 120-130 cam 6.8-7

pe drumurile norvegiene cu respectarea limitelor de viteza cam 8.5-9

 

asta cu tot cu bagaj :D

 

in mare, cu un plin faceam cam 200-220km

apoi ma indreptam spre benzinarie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 5

 

Aurland, camping Aurland, mai precis a fost locul unde am inoptat in ziua 4 spre 5.

Am fost nevoit sa punem cortul in camping deoarece, nu mai mergea bine moto si m-am gandit ca acolo, la o adica putem avea mai ult ajutor sau apa calda, orice era de nevoie pentru reparatia fierului sau fiarei.

Ne-am trezit pe la vre-o 7 si langa cortul nostru mai erau parcati 2 nemti cu 2 moto, (ne-am asezat langa ei, pentru a incerca sa comunic cu ei de dimi sa vedem ce si cum cu moto meu) care dormeau evident.

 

M-am dus la buda si apoi direct pe FZ la demontat de bujii si alte nenorociri.

Dau o bujie afara, ma uit la ea umeda....zic, deci tu esti draga mea bujie, cea care nu vrei munceste :), masadar, intru in vorba cu fratii nostri de pe Rin si imi dau o bujie de chopper, un NGK dar cu filet mai scurt decat CR9ek al meu.

Refuz s-o monteaz pe a lor, asa ca pun inapoi bujia si mai verific sia 2 teava rece...tot la fel uda.

Le montez la loc....si dau cheie , merge moto...ma inchin si zic Doamne, Multumescu-ti.

In timp ce eu reparam la moto, Monica a strans cortul, a pus masa ,asadar am papat si ne-am urcat in seile motocicletelor si am pornit catre Trondheim, care era locul de inoptat ptr ziua 5; insa cum noi intrasem in intarziere si trebuia sa facem vreo 700km...deci pornim...cu stangul. :(

 

Ponim din camping iar moto merge bine, pana la exact iesirea din camping si de aici incepe balciul.....mergea ba in 2 ba in 3 si mai deloc in 4 cilindri.

Asta este zic monicai prin statia intercom si mergem mai departe....ne chinuim un pic, poate gasim bujii si le inlocuiesc.

Urcam muntele catre Stegastein Aurland, un loc creat de mana omului si de banii statului norvegian sa adune turistii si sa faca bani.

Acest Stegastein reprezinta un fel de insula insa nu pe apa ci in aer, un inceput de pod suspendat la o inaltime apreciabila , deasupra fiordului Aurland ce iti da sansa sa vezi tot fiordul in intreaga lui splendoare.

 

Mergem acolo si surprindem fiordul cu intreaga lui frumusete si de acolo dam mai departe la deal.

 

Urmatoarea oprire este la Flotane, undeva mai sus la vre-o 15-20 km, pe saua unui munte la o altitudine de vre-o 800-900 m, iar obiectivul cu acest nume reprezinta ......reprezinta un WC public.

Acum este adevarat ca in preajma lui se afla o mica cascada, un mic lac sa zicem glaciar si alte cateva mici reale obiective turistice...insa pe google este doar wc-ul.

 

Am oprit, am pozat, am facut cunostinta cu o familie de romani schimbam impresii si numere de telefon apoi mergem catre pestera cu mesaj.

 

Ne-a recomandat d-l X-ulescu sa mergem sa vedem pestera unde zica el ca doarme un urs.

Oprim si mergem sa vedem minunea, mergem pe un fel de pot mic suspendat catre pestera si acolo...vedem un urs impaiat, ce dormea pe un mare morman de gumoaie. De fapt si de drept , mesajul era ca si in cazul indicatoarelor, cu mare iscusinta ales si facea referire la gumoaiele ce le arunca oamenii in natura si cum mor animalele si natura din cauza lor.

Au asezat acel urs precum asezau nu stiu ce natie de popor rudele moarte si apoi le incinerau.

mesajul il pricepeti fiecare, nu vi-l mai descriu.

Oricum m-a impresionat.

 

Depasim momentul si pornim mai departe la drum catre Geiranger, o zona deosebit de frumoasa si de faimoasa prin peisaj.

Doar ca ....asa cum ziceam si mai sus, am pornit cu stangul de dimineatza.

mergem ce mergem catre urmatoarea noastra destinatie si ma uit pe bord, facusem cu plinul 160km, bag repede pe GPS sa vad unde-i urmatoarea benzinarie si imi arata ca peste 35....imi zic in gand, total 195 km, chiar si in 3 cilindri ajung pana acolo cu benzina si merg eu linistit, trecand imediat pe langa un peco fiind sigur ca am peco peste 35.

Mergem si ajungem la peco din harta gps...unde descoperim cu mare uimire ca benzinaria se desfiintase si am gasit in locul ei epava unui avion din timpul razboiului cu ceva istorie asupra lui.... brusc se instaureaza sentimentul de panica.

 

Intrebam niste localnici si aflam ca benzinariile sunt, una la 30 in spate de unde venisem, pe un drum drept si alta inainte, catre Geiranger, la vre-o 28-30, insa aici aveam avantaj caci mergeam vreo 15 drept si apoi coboram restul...deci imi instalez confortabil un morcov in winDOS si pornesc catre inainte.

 

Colac peste pupaza trecem peste un pas situat la altitudine de 1200m, cu frig, ceata, ploaie si indicator de oprire interzisa, deoarece cadeau pietre, adica cam tot ce mi-as fi putut dorii de la ziua respectiva...insa nimic nu ma clinteste de la obiectivul meu si infrunt toate vitregiile acestei zile.

 

Undeva sus in varful dealului gasesc un restaurant ce statea parca de straja ambelor vai si intru in speranta ca gasesc macar 2 litri de benzina sa-mi ajunga pana in sat / oras.

NIMIC, nici strop, asa ca...imi zic, asta este gabone, sa te inveti minte...rezerva de benzina la mobra, cel putin 2 litri.

Pornesc moto, mai merg 2 km si incep sa cobor.

Imi ajunge pentru azi..sper sa ajung cu bine la benzinaria din localitate.

Cobor vre-o 15 -18 km cu moto ba la relanti, ba cu motorul oprit si ajung intr-un final la benzinarie.

 

Slava Domnului, atat imi trebuia sa raman pe ploaia aia , ceata,vant si caderi de pietre fara benzina.

Acolo o lasam si plecam fara sa ma uit inapoi, cam asa de nervos eram.

 

Langa magazin, era si un mare magazin de suveniruri (alt mare bussines la nervegieni) pe care l-am vizitat cu mare placere, deoarece nu am gasit pe nici un articol, vestita sigla "Made in China".

 

In cele din urma punem benzina, ne calmam si pornim mai departe in traseu.

Intarzierea era deja facuta, deci ziua tampon sau rezerva era gata, trebuia s-o epuizam aici.

 

ps: La fiecare tura pe care am facut-o am planuit astfel incat sa avem 1-2 zile tampon sau de rezerva pentru traseu, pentru orice eventualitate.

In tura din spania din primavara, am folosit-o la El Chorro, cand am mers pe El Camino del Rey si ne-a prins tare bine - recomand astfel de zile.

 

Asadar, ne reorganizam ziua si ne propunem sa mergem pana la Gudbrandsjuvet, Valldal.

O cascada deosebit de frumoasa.

 

Mergem si undeva pe la orele 23 reusim sa ajungem sa punem cortul si sa ne odihnim, oasele, creierul si de ce nu fundurile.

NU am facut cine stie ce km, doar vre-o 310-320, insa sa mergi acesti km cu 3 cilindri, cu plaoie si ditamai morcovul in dos...nu-i deloc placut.

 

deci, sa zicem ca incheiem si ziua 5 cu cateva frumoase impresii, experiente, invataminte si cu acelasi suras de copil tembel pe chip, atunci cand ne gandim ca suntem in Norvegia si ca mergem la Nordkapp.

 

inchei aici aceasta relatare si revin in curand cu ziua 6.

 

pozele sunt in link-ul de mai jos.

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua5Nordkapp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 6

 

Gudbrandsjuvet, este o cascada interesanta langa care noi am inoptat in pajiste proaspta taiata de ceva nutret, mirosul de iarba verde proaspat taiata si sunetul cascadei ne-a spalat creierul timp de vreo 6-7 ore cat am dormit acolo. In fine....ne trezim cu o muntele in fata usii noastre de la cort, cu un pic de ceata sus pe creste prin care usor -usor isi face aparitia sorinel (Soarele).

Strangem rapid cortul si hotaram sa luam micul dejun mai tarziu undeva intr-un loc unde sa avem si noi o masa ca oamenii.

 

Plecam de la domiciliul temporar, si ne indreptam catre cascada mai sus amintita, care se situa la vre-o 30m pe cealalta parte a drumului.

Constatam amandoi ca in aceasta excursie, ne-am transformat in mici asiatici cu ochii oblici, si asta pentru simplu fapt ca nu ne mai dezlipeam de aparatul foto.

In parcare am descoperit un cuplu rus ce venise cu ditai magaoaia de masina sa vada suava cascada, aceasta poza am facut-o pentru prietenii mei pasionati de off road.Stimabililor, cam asa arata o masina de off road, de tura, de vazut frumuseti ..... parerea mea.

Fotografiem cascada din diferite unghiuri si in plus ne mai si jucam un pic la aparatul foto sa creem diferite efecte interesante, incalecam pe mobre caci azi avem de facut ceva km si de vazut peisaje foarte frumoase iara.

Nu ne incalzim prea bine de drum ca trebuie sa oprim.....ce sa-i facem , asa este in norvegia, multe peisaje si opriri...mai ceva ca la Staurile din germania :)) :)) , ajungem la Trollstigen.

 

Trollstigen este un drum serpuit de numai 11 agrafe (ace de par), un drum ingust si o priveliste de o frumusete deosebita, intrand in acest pesisaj si 2 cascade ce strajuiesc aceste serpentine.

Ne oprim, parcam mobrele, lasam pe ele echipamentul si mergem catre locul special amenajat de catre autoritati pentru a putea avea cea mai frumoasa panorama asupra drumului si vaii.

 

Acest Trollstigen mountain road se afla in topul primelor 10 drumuri din lume, va inchipuiti cat de frumos trebuie sa fie.Drumul este destul de ingust, pe care cu greu trec 2 turime unul pe langa celalalt, noroc ca se gasesc niste alveole speciale ce iti ofera posibilitatea sa opresti si sa poti acorda prioritate de trecere.Am surprins pe acest drum,doua autocare ce au trecut unul pe langa celalalt....timp de intersectare, 10 minute si asta cu ajutorul acelei alveole.

 

Ma rog, frumos....foarte frumos.In parcare cand ne-am intors am mai gasit langa mobrele noastre vreo 15 motociclisti, de prin toate colturile lumii, cel mai indeparat fiind Spania, malaga. La parcare gasesti cam tot ce doresti, adica un restaurant, un wc, un magazin de suveniruri si unul de mici cumparaturi, o apa, un suc...o biscuite.

 

Timpul trecea si noi parca nu ne mai dezlipeam de Trollstigen, asa ca ne-am picat cu ceara si am plecat mai departe catre Molde, locul unde am si servit micul dejun, intr-o parcare situata parca facuta special sa-ti ofere o panorama asupra zonei.

 

Papam in fuga si ne grabim catre Atlantic Road.Tot aici in timpul mesei, am intins mare harta pe care am refacut usurel o parte din plan si am hotarat sa mergem mai mult pe coasta, nu doar Atlantic road-ul....ci s-o incepem mai de jos .....si apoi sa intram pe Atlantic road. zis si facut.

 

Pornim motoarele si incepem sa bobinam kilometri pe bord, fara nici macar sa realizam, bine....Monica nu realiza vazandu-i ochii mici ce-mi dadea de inteles ca zambeste de fericire la cata frumusete se afla in fata ochilor nostri.Eu insa ma tot intrebam unde gasim un magazin sa-mi iau naibii 4 bujii noi ca ma termina nervos mersul motocicletei mele...de parca ziceai ca este tractor de taiat lemne si colac peste pupaza, cauciucul fata ajunsese la sarme.....atentie , PE LATERALE, partea centrla a gumei mai avea carne, in schimb, lateralele erau la sarme, deci aveam acum 2 bubite mici pe creier.

Las deoparte aceste bube, le dau simbolic cu betadina, sa treaca si ma bucur alaturi de Monica de peisaje.

Nu ma intru in detalii despre Atlantic road, deoarece sunt destul de multe de scris iar aceste informatii le gasiti pe goagal, poate chiar mai complete decat as putea eu sa vi le reproduc.

 

Mergem noi ce mergem, ajungem la Atlantic road , oprim langa pod, efectuam pauza de dezmortire a popoului, apoi pozele de rigoare si ne grabim sa ajungem cat mai aproape de Trondheim, unde speram sa gasim si bujii si vre-o coaja de cauciuc de fata.

Inainte de asta mai oprim pentru poze la un apus de soare frumos, sa luam cina in natura si sa ne bucuram linistea oferita de aceasta tara.

Gasim un drum de tara foarte aproape de oras, langa un lan de grau si langa un parau de munte, ne intindem cortul si ....ne bagam la scutece cu acelasi zambet imbecil pe chipuri.

 

In aceasta zi am reusit sa facem 389 de km si sa vizitam 2 mari frumuseti naturale...a si am luat un singur "bac".

 

cam asta a fost ziua noastra de mers, pe acest traseu:

Gudbrandsjuvet,

Trollstigen

Sogge bru

Afarnes

Sølsnes

Vevang

Myrbærholmbrua

Karvag

Trondheim iar aici, nanica.

 

asa dupa cum bine probabil v-ati obisnuit, pozele sunt in link.

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua6Nordkapp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte frumos, dar frig bre, Gabone!:rolleyes: Nu cred ca o iau incolo!:laugh:

 

 

Nordici, sau scandinavii, au o vorba foarte inteleapta.

 

Nu este frig afara, ci tu nu esti imbracat corespunzator, cam asa ar suna in romana. :)) :)) :))

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ziua 7

 

Trezirea la ora 8, pana strangem cortul, sa ne putem apuca in tihna sa cautam bujii si anvelopa/pe pentru motocicleta mea.

 

Asa cum am scris in ziua 6, am gasit pe intuneric, cea mai buna ascunzatoare pentru pus cortul la periferia orasului si anume, pe un drum laturalnic, ce trecea printr-o mica padurice de tufisuri si copaci marunti....ducand spre parau.

Dimineata am realizat ce frumos este acolo in vizuina, frumos, frumos insa mai trebuie sa mai si calatorim.

Ne apucam de strans cortul si zic eu...sa si punem ceva in farfurie ca apoi mai tarziu o sa fie mai greu sa intindem masa in orasul Trondheim.

 

Strangem tabara, bagam ceva la intuneric (vorba lui Florin Piersic adica...mancam) si pornim in cautarea reprezentatei sau magazinului de moto unde sa gasesc bujii.Punem gps-ul la treaba sa ne caute o reprezentanta de masini si acolo gasim net si mai multe informatii.Ajungem la Ford in Trondheim, si de aici ne ducem catre reprezentanta Yamaha din periferia orasului.

Gasim repede adresa si asa cum este normal gasim si bujii exact codul ce-mi trebuia.....insa mai bine nu-mi trebuia sa le cumpar, caci 4 buji au costat 660coroane adica aproximativ 100 euro.

 

Nu aveau astia cauciucuri pe acolo si oricum nu au fost destul de prietenosi cu noi. De ce nu stiu, probabil ca s-au gandit ca voi schimab bujiile la ei sa mai incaeze bani si pe manopera, insa nu le-aiesit schema.

Am ales ca loc de inlocuire a bujiilor o benzinarie shell, buna alegere, deoarece aveau buda cu apa calda si niste merdenele sau ceva asemanator, deliiiicios de buna, iar cu cafea de dimineatza mergea la casa sufletului, zicand...saru' mana.

 

Nu se apuca monica sa stea prea mult pe ganduri ca eu am schimbat bujiile si eram gata de drum.

Ziua asta aveam de facut ceva recuperari din traseul de ieri si pierderea de timp de azi cu schimbatul bujiilor. Si in plus se apropie schimbul de ulei si trebe sa mai zabovim si acolo cateva ore bune.

 

Incalecam cu mobrele in mintile lor si pedalam spre Mosjoen, locul unde planificasem schimbarea uleiului si a filtrelor.

400 km au trecut destul de greu caci, fara voia noastra si fara sa realizam oboseala incepe sa-si puna amprenta pe fizicul nostru.

 

Dar adrenalina isi vede de munca ei, noi continuam sa luptam si ajungem la ora 6 seara la Mosjoen, acasa la un prieten motociclist roman.

Ma apuc sa schimb uleiul cu minimum de conditii, cu sticle taiate, cu servetele umede sa sterg uleiul ce a picurat pe motor, grija maxima sa nu patam pe jos...etc

Dupa vre-o 3-4 ore reusesc sa spal si lanturile, sa le ung, sa le intind sa le aliniez si acum eram ca noi....o leaca odihniti, mobrele puse la punct, mai putin cauciucul meu fata......dar nu conta, noi ne vedem de traseu.

 

Si ce daca am sarmele din cauciucul fata la vedere, merg mai incet pe curbe, pe centrul lui am carne, deci mai ma duce.

Plecam de la gazda noastra pe la 11 seara catre Bodo, zicand noi ca daca ianintam in seara aia cat mai mult, ne va fi mai usor sa prindem barca de la ora 11.15 AM, de la MOskenes.

Ne-a facut gazda noastra o cafea strong si am ajuns sa facem in seara aia circa 200 km asa oe intuneric sau semi lumina, caci in aceasta perioada a anului, in nord, se mai prinde o leaca de noptile albe, adica zi non stop.

 

Era ora 2,30 cand am gasit o parcare cu un loc in care puteai pune cortul fara ca cei ce opresc la buda sa te deranjeje sau sa te calce pe cort.....

Am asezat cortul fara ajutorul lanternelor din dotare, deoarece era ceva similar cum este la noi in romania atunci cand iese soarele din mare la rasarit....nici intuneric, dar nici ziua complet, era binisor.

Am intins cortul, ne-am bagat la nani, am pus cesul sa sune la 7 si somn adanc.

 

Ziua asta a fost o zi de foc, o zi in care am parcurs destul de multi km (aproximativ 600) si nu prea am mai avut timp de poze.

 

Insa ziua ce vine ne promite foarte multe peisaje si obirective ce ne vor face sa bagam pupila prin obiectiv si sa imortalizam totul in jurul nostru.

 

Maine aveam sa mergem spre Lofoten cu oprire obligatorie la Cercul Arctic si alte mici peisaje prinde de pe ferryboat.

 

Atasez Link-ul si ma duc la culcare...maine seara ziua 8.

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua7Nordkapp

Editat de dublu JACK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 8

 

 

Ziua asta trebuie sa vedem multe si frumoase, asa ca hotaram sa ne trezim devreme undeva in jurul orei 8, caci doar ne culcasem la 2.30-3 de dimineata, (mi-am amintit ff bine ulterior).

Am strans cortul rapid, am imortalizat locatia in 2-3 poze si am urcat rapid in sei.

Cu o seara inainte, cand am lecat de la Mosjoen, noi ne doream sa ajungem cat mai aproape de BODO, insa nu ne mai tineau curelel sa mai mergem 330 km, asa ca dupa 140-150 km, am inoptat aici.Am mers cu o media e de 50-60 km/h deoarece traseul era destul de sinuos si am prin apusul soarelui si apoi intuneric de iti bagai degete in ochi.....timp de vreo 2 ore, dupa care cand am oprit sa intindem cortul....soarele rasarea...la 3 dimineata. (posibil sa ma repet cu privire la acest aspect - deh, batranetea )

 

Revenim la ziua 8, strangem cortul si plecam rapid catre Bodo...mergem ce mergem, mai oprim pentru cateva poze si la un moment dat ne apare in fata, un indicator...cu ARCTIC CIRCLE, 5 km.

Nu ne vine sa credem ca am ajuns la Cercul arctic cu mobritele noastre si numaram sutele de metri pana la parcarea cu pricina.

A venit mai repede decat ne pregatisem noi si cat ai clipi, eram calare pe monumentul cu globul de la cercul polar.

Facem 25 de poze si navalim in magazinul cu suveniruri din imediata apropiere.Baiatul de la magazin se bucura cand ne vede si tine sa ne precizeze ca suntem extrem de norocosi deoarece, am prins o vreme fantastic de frumoasa, caci de 3 saptamanai ploua in continuu, pana mai acum 2-3 zile....ne-a spus baiatul. Gasim in magazin un ren impaiat, un vultur si mai multe mici animalutece se pot inalni in zona respectiva.Am facut si aici cateva poze cu o casca de viking, deci gabone viking-ul, si incepem cursa contracronometru catre Bodo.

Ne grabeam caci daca il pierdeam pe cel de la ora 11.15, mai aveam unul la ora 16.30 ce ar fi ajuns la Moskenes, urmatarea noastra destinatie, la orele 20.

 

Bobinam kilometri intregi pe bordul motocicletelor si spre norocul nostru prindem si drum liber , fara prea multe curbe deci drum de goana.

Oprirea de la cercul polar poate sa ne coste o mare intarziere in programul de calatorie asa ca ne intindem la drum si hotaram ca sa nu mai oprim decat pe ferryboat.

 

Dumnezeu a avut grija de noi si ne-a dat benzina pana pe ferryboat, si am prins si barca exact cand erau gata-gata sa plece, adica pusese bariera peste dig, si se apucasera de operatiunile de "decolare".

 

Ne rugam de nenea aia si au inteles situattia, au ridicat bariera si ne-a permis sa ne imbarcam pe ferryboat-ul de la Bodo - Moskenes. (pret 274 kr = 40 euro), timp de 3 ore si 15 minute, am zabovit pe barca, am facut poze, ne-am odihnit de sezlonguri.....viata frumoasa.

 

Pozele ce am reusit sa le facem de la bordul vaporasului nostru sunt de o frumusete rupta parca din poveste....peisajele de la sosirea la Moskenes, ne fac si mai frumoasa ziua si ne intareste convingerea ca LOFOTEN este o destinatie pe care nu trebuie s-o ratati in caz ca aveti drum prin Norvegia.

 

Poate v-am mai spus, insa vocabularul nostru roman, nu are cuvinte suficiente pentru a putea reproduce prin vorbe frumusetile acestei tari.

 

Debarcam in apropiere de Moskenes si suntem un pic derutati deoarece, nu stim ce sa facem. Sa mergem stanga catre moskenes, sa vizitam orasul si apoi sa ne intoarcem si sa ne ndreptam catre Andenes, sau direct Andenes? Nimic mai simplu, consulam ceasul si gps-ul iar hotararea vine imediat.DIRECT ANDENES.

 

Facem dreapta la intersectie si fixam ca prima si urgenta destinatie...benzinarie.

Insa oricat de mult ti-ai dorii, fiind aproape de pana prostului, sa gasesti o benzinarie parasita dar care sa aiba benzina, nu puteai trece ca orbu' pe langa frumusetile LOFOTENULUI, golfuletele, casele cu iarba pe ele, pontoanele frumos colorate si apa aia incredibil de limpede si curata, fara sa furi putin din frumusetea lor prin cateva poze....imposibil.....IMPOSIBIL.

 

Ne luam rola de scoci si ne lipim la ochi astfel incat sa ii facem oblici si incepem a poza.....in stanga si-n dreapta tot ce ne place noua, tot ce ne iese frumos in cale.

Gasim o parcare si incepem sa facem poze doar ca in 2 minute opresc langa noi 2 autocare cu chinezi....din aia mici de au aparatul foto in mana inca de la nascare.

Nu stam prea mult pe langa ei caci nu mia gaseam culoar liber printre ei si hotaram sa oprim un pic mai sus intr-un mic golfulet plin de lucruri interesante.

 

Lofoten este un fel de peninsula a norvegiei, formata din cateva sa zicem zeci de insule unite intre ele prin podulete si tuneluri pe sub apa. (ps: noi romanii ne-am obosit sa facem pasajul de la basarab 4 ani, iar aia au sapat pe sub apa de acum poate 60 de ani).

Am intalnit la intrare pe un pod, semafor....deoarece podul era foarte ingust, se circula doar pe un singur sens, iar semaforul facea posibil acest lucru.....foarte interesant , sa stai la semafor sa treci peste pod.Am mai patit ceva similar in Gibraltar, in primavara, cand am stat la semafor sa treaca avionul.

 

In fine, plecam de acolo si mergem cu ochii precum girofarul catre Andenes.Zic girofar, caci nu stiai unde sa te uiti mai repede si cum sa faci sa le cuprinzi pe toate si sa mai poti fi atent si la drum/trafic.

Una peste alta, ziua asta si-a meritat pe deplin eforturile, gasim benzinarie.....din aia unde poti sa platesti doar cu cardul, adica ai pompa si cititor de carduri....ATAT, si ponim mai departe.

Cu cat urci mai inspre nord cu atat pretul la benzina creste....ajungand pe alocuri si la 2-2,2 euro/litru.

 

Vedem la un moment dat pe partea stanga a sensului nostru de mers un pod frumos....si ne bucuram ca vom trece peste el, doar ca gps-ul ne spne altceva...si cum nu era de evitat acel pod, hotaram sa ne abatem de la traseu pentru cateva minute si sa "turnam" acolo un mic filmulet cu fiecare dintre noi pentru montajul ce va urma a se face, despre Norvegia.

 

Filmam acolo cateva secvente si ponim mai departe, insa nu pentru multa vreme, caci.....mergem noi ce merge, la mobre punem noi benzina....dar noua cine ne da de mancare ? Cautam un loc mai retras, de ochii chinezilor si al curiosilor si deschidem top-case-ul cu merindele cumparate din super market.

 

Delicioasa masa, la aer curat, la cer senin si .......la LOFOTEN.

 

Mergem ce mergem, mai oprim pentru poze si nici nu realizam ca ceasul este trecut de orele 23 si ca afara este tot ziua ...si noi mergem ca niste flamanzi de kilometri ce ne numim.

La un moment dat vedem un superb peisaj cu Oceanul Arctic si inevitabil apasam maneta de frana, pana la oprirea rotilor.

 

Pornim sedinta foto si la cat de rupti de oboseala eram, nu am mai scos trepiedul foto pentru a realiza poze extrem de frumoase, insa prin dibacia mea si prin rabdarea Monicai, maestra cu setarile la aparatul foto...ne punem pe treaba.

Cine are cunostinta stie ca astfel de poze se fac cu trepied si cu timp de expunere indelungat, pentru a putea surprinde exact imaginea dorita la claritate maxima.

Apoi procesarea ei dureaza ceva vreme si uite asa, poza dupa poza si regalj dupa regalj se facu de ora 2 de dimineata si noi picam in gura de somn, insa nu plecam de acolo de dragul pozelor si de frica frigului ce isi face usor-usor simtita prezenta.

 

In aceasta seara, seara de 8 august, seara 8 din tura noastra am facut cel mai crunt frig.

Adica pot spune ca bagajele noastre erau oarecum aproape golae si noi eram niste pinguini ce ne miscam precul lupul...cu tot corpul, ne putand sa miscam ceva idependent.

 

Plecam de la locul cu pricina si incepem sa cautam camping-ul de la Andenes.....binenteles ca trecem pe langa el in drum spre locul unde ne ducea gps-ul, insa de obositi ce eram, nu am reactionat sub nici o forma.....si am continuat drumul pana in Andenes, unde erau lucrari la strazi si plin de obisnuitele "OCOLIRE" (spun obisnuite ptr romania, caci aici nu am vazut pana la Andenes asa ceva) si ne tt invarteam in cerc precum cateii in jurul cozii, pana cand am htarat sa schimbam destinatia de pe gps si sa mergem la campingul de la iesire din oras.

 

Mai parcurgem noi vreo 15 km si in final, reusim sa ne stabilim tabara in asa zis-ul camping Andenes.

Aici gasim:

-baie cu apa calda

-dus cu apa calda

-spalatorie-

-sala de mese cu bucatarie

 

toate acestea descuiate si curate ca la mama acasa.

 

Ne grabim, punem cortul, scoatem geanta cu ce a mai ramas din haine si dam fuga la dus, unde ne rasfatam cu apa calda, incalzim oasele, si carnea de pe noi, punem rufe la spalat in masina de spalat(nu am luat in calcul sa luam cu noi detergent ptr spalat rufe, asa ca am spalat rufele cu sapun lichid si gel de dus) si ne bagam in scutece, impliniti,bucurosi si fericiti de aceasta zi frumoasa, plina de kilomtri si amintiri deosebite.

 

pozele din ziua aceasta (in numar de 81 bucati) le gasiti in link-ul de mai jos.

 

ps: nu stiu ce o sa fac cand o sa termin spatiul de pe picasa.....

cum mai urc eu pozele?

daca vreun baiat priceput stie, sa-mi dea PM

 

multumesc anticipat

 

https://picasaweb.google.com/118048740782268271998/Ziua8Nordkapp

Editat de dublu JACK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...