Sari la conținut

Turcia-Caucaz


Postări Recomandate

La inceputul lunii August ne-am adunat 7 motociclete, 9 persoane si am pus de o tura care speram sa ne bucure ochii si sufletele cu peisaje si oameni din locuri diferite.

Asadar 2 Honda Africa Twin RD 07A,o africa twin RD 03 (care nu a avut nici o problema), o yamaha xtz 660, o yamaha tenere, un bmw F650 GS Dakar si un F 800 am pornit in aventura noastra de aprox o luna de zile.

Am fost participanti din: Brasov (Gabitza_bv), Cluj (Alecu,Cioparu',Vlad, Teo), Sibiu (Maca si Didi)si Bucuresti (Andrei si Costi)

Tura pt 2 dintre noi a inceput pe 3 aug la valenii de munte la intrunirea de Africa Twin unde am balaurit si ne-am pierdut prin paduri si pe poteci umblate doar de miorite, alti 3 s-au lipit de noi pe 4 iar cele 2 bmw-uri in data de 5, cand am intregit grupul.

 

Numar total de km 7550

Cazare la cort, din care 2 nopti in interiorul unui camping de langa istambul iar una la casute in Batumi-Georgia.

Mancare din magazine seara si dimineata iar pranzul de cele mai multe ori in bodegi pe marginea drumului.

 

Ca impresii, Turcia o tara f f intinsa pe care o pot caracteriza in cateva cuvinte

- plina cu aluni

- trafic haotic in marila orase si nu se tine cont de limite si linii continue

- oameni foarte ospitalieri. (de cateva ori ne-am trezit serviti cu ceaiuri prin peco si unde mai opream pe marginea drumului)

- tara fara nori (cred ca in doar 2-3 zile am vazut nori pe cer, si asta in apropiere de mare)

- tara in care nu exista sa nu se poata face drumuri (se darama muntii pt a face drumuri care sunt bune si f bune)

- pide cu carne

 

Georgia-Caucaz:

- oameni curiosi si dornici sa te ajute cu toate ca nu intelegi nimic ce-ti explica

- alfabetul lor ciudat

- peisaje de vis in zonele inalte

- porci, vaci si vitei pe toate drumurile

- Khachapuri si o placinta cu carne care nu-mi mai amintesc cum se numea + un suc tare ciudat de tarhon (cand am vazut verde am zis ca e clar mar,kiwi sau menta dar nu a fost asa)

 

Lista evenimentelor neplacute a fost deschisa de andrei cu Dakaru care a zis sa se distreze putin si a parasit drumul principal in favoarea unui drum pe unde avea sa se faca autostrada...si din pietris fain totul s-a transformat in nisip + o viteza de 90 Km/h = taiat LOVE -> a reiesit un nor de praf si nisip in care andrei s-a tavalit, rostogolit, plonjat cu mare gratie. Odata ajuns la el am auzit doar .... si apoi ca e bine si ca-l doare putin spatele. Motoru era trantit in nisip, lucrurile din cutia stanga aruncate pe cativa metrii in jurul mobrei. Noroc ca baietii de la heavy duties fac cutii zdravene care sa reziste. Cutia am indreptat-o cu clesti si ce am avut pe langa noi iar apoi andrei a cumparat scula turei...un cican cu care a facut minuni (Ciocan + cric auto = cutie f ok). Pe langa cutie toata codita a ramas stramba, ghidonul stramb, farul si carena fata stramba, maneta ambreaj stramba.

De fapt prima cazatura a fost a lui Maca pe langa Istambul cand intr-un viraj mai inchis a accelerat putin si i-a luat-o fundul inainte (asfaltul este extrem de alunecos, aproape cazi din picioare)

Al treilea "ranit" a fost Alecu in georgia cand asfaltul s-a intrerupt vrio 8-10 m, spatiu unde era o mazga foarte urata. Fiind in fata mea, am vazut ca mobra se inclina putin, un picior aruncat peste ghidon, 2-3 pasi si o tavaleala pe mazga aia...ajuns la el vad ca ii sangereaza putin podul palmei dar nu f tare...ne uitam la mobra si facem devizul: oglinda rupta, maneta frana rupta, semnalizare rupta.

 

Ca interventii la motorete: pinion spate slabit de F800 si a trebuit manarit putin pe acolo ca a rupt o ureche de la prinderea pe partea de aluminiu, pompa de benzina de pe africana mea a tot facut urat, a trebuit sa o desfac si sa o curat dar am ajuns cu ea acasa cu toate ca pe drum am mai tot ciocanit in ea sa mai mearga (am plecat cu platina praf dar cu dioda MUR pe ea si vad ca a tinut...urmeaza sa montez platina noua), si la africana lui maca a trebuit schimbata platina de pe pompa de benzina chiar in centru in Ancara.

Au fost 2 pene de cauciuc.

 

Ca puncte interesante de campat...inchipuiti-va cum e sa dormi intr-un parculet din centrul orasului. Asta am patit in Trabzon-Turcia unde niste motociclisti ne-au dus, ei au spus ca e ok deci acolo am dormit intre motoare.

Alt lucru de care trebuie tinut seama in zona arida este ca exista scoriponi.

Vremea a tinut cu noi, in caucaz a plouat doar noaptea si f f puti ziua, deci am scapat lejer. In mare parte caldura ne-a chinuit. Am uracat la inaltimi de peste 2500 m destul de lejer si cred ca inaltimea maxima pe care am atins-o a fost cam 2950 sau pe acolo, putin sub 3000. Daca gresesc rog colegii sa me corecteze.

E tare ciudat sa tragi de gaz la inaltimea aia si sa simti ca motoru nu vrea, ba chiar mai mult scoate un sunet f ciudat.

 

Benzina ne-a cam omorat cel putin pe partea de urcia unde e f scumpa, 4.6 lire turcesti adica peste 10 ron sau ceva de genu.

 

 

Banuiesc ca o sa apara si intrebarea fireasca de altfel, cat a costat tura...ei bine, ce pot spune eu care am avut un consum mediu de 5%, am ars cam 360 l benzina, ca bani am cheltuit per total cam 800-850 euro la cheltuieli minime.

 

Pt cine vrea sa faca o tura asemanatoare cu a noastra va sfatuiesc sa nu o faceti in perioada ramadanului cum am facut-o noi, parca era altfel turcia la intoarcere cand se terminase marea lor sarbatoare.

La partea de traseu o sa-l rog pe Alecu, Vlad si Costi sa contureze o harta pe unde am umblat caci io nu m-am implicat in acest "mic detaliu".

Sper ca andrei si costi sa fi ajuns cu bine la bucuresti caci ei au mai ramas sa viziteze si armenia.

 

Pe aceasta cale tin sa multumesc celor care m-au ajutat sa particip la aceasta tura financiar, sufleteste si mecanic...adica parintilor mei, fratelui meu sebicozaurus caci m-a ajutat cu pregatirea mobrei, prietenei mele care m-a lasat sa plec o luna, bunului prieten Andrei de la Kampur-Honda Brasov pt un discount la ulei, lui Dan Popescu care ne-a ajutat in istambul cu o baterie moto si cu telefoane si participantilor la tura.

 

 

Rog si ceilalti participanti sa completeze si sa contrazica cele spuse de mine + poze.

 

Link-ul cu poze il gasiti aici: https://picasaweb.google.com/100391964376205639874/TurciaCaucaz2012

Pozele sunt facute de mine + cateva de la Teo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe aceasta cale tin sa multumesc celor care m-au ajutat sa particip la aceasta tura financiar, sufleteste si mecanic...adica parintilor mei, fratelui meu sebicozaurus caci m-a ajutat cu pregatirea mobrei, prietenei mele care m-a lasat sa plec o luna, bunului prieten Andrei de la Kampur-Honda Brasov pt un discount la ulei, lui Dan Popescu care ne-a ajutat in istambul cu o baterie moto si cu telefoane si participantilor la tura.

 

 

Rog si ceilalti participanti sa completeze si sa contrazica cele spuse de mine + poze.

 

Link-ul cu poze il gasiti aici: https://picasaweb.google.com/100391964376205639874/TurciaCaucaz2012

Pozele sunt facute de mine + cateva de la Teo

 

 

Faina tura, felicitari !

 

Te ajut oricand cu mare drag,...cu discount, cu ce pot... in limita posibilitatilor.

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Andrei...detalii legate de traseu si alte povestioare rog sa posteze si ceilalti participanti.

In intreaga tura am mai intalnit ceva calatori, majoritatea spre mandria mea tot pe africane. Am intalnit in caucaz un tip din polonia pe un super tenere, singuratic, dar extrem de relaxat...am povestit putin si apoi fiecare si-a vazut de drum. In Tbilisi(capitala Georgiei)am intalnit un italian, binenteles tot africanist, care a ramas blocat in munti din cauza unei ploi care pe noi ne-a lovit doar cu cativa stropi. Zicea ca drumul fusese rupt in vrio 3 locuri, iar cu raurile involburate de acolo nu e de joaca.

In capadocchia am mai intalnit 2 austrieci pe africane care dadeau o tura prin turcia si acum se intorceau incet catre casa, urmand sa treaca si prin Ro. Am mai intalnit niste biciclisti care erau pe drumuri de vrio 5 luni, facand vrio 7000 km (erau un cuplu...tare i-am admirat pt curaj si pt psihicul lor).

Am mai intalnit masini de off road de polonia care se distrau copios pe acolo, pe niste drumuri f bune de altfel. Am gasit mertzane si golfuri pe drumuri care dadeau la 3000m, care isi polizau praggurile pe bolovani ca mergeau blana pe acolo, care se inundau la treceri prin rauri.

Personal mi-au ramas intiparite in minte camioanele cu saci pline pana la refuz (din pacate inca nu stim ce era in saci, dar la cat fac ei paine si lipii ne gandeam ca ar fi faina...dar oare nu cadea camionu de atata greutate?)

post-45861-0-33135200-1346337012_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...